Azért a radar téma sem ilyen egyszerű. Japán radarokról nincs infóm, de a német, brit és amcsi radarfejlesztések elég más irányban indultak és a kor radarjait semmiféleképp sem nevezném modernnek. A Britek eleve 360°-ban pásztázó légtér és tengerfelszín figyelő radart fejlesztettek azért, hogy mihamarabb kiszúrják az ólálkodó német portyázókat. A brit radarok 1946-ig össze sem voltak kapcsolva a tűzvezető rendszerrel!!! Úgy próbálták meg tűzvezetésre használni, hogy vizuálisan leolvasták az adatot a radar indikátorcsövéről és kézzel betáplálták a tűzvezető rendszerbe. Ennek a gyakorlati hatásfoka kritikán aluli volt. A Duke of York a Scharnhorst elleni sikeres éjszakai akció során 80 sortüzet adott le a főtüzérségéből, ami minimum 400db 35,6cm-es nehézgránát!!! És ebből csak 31 találat volt azonosítható, ezek is 9km körüli távról, miután a Norfolk cirkáló 8 világítógránátot lőtt a német hajó fölé. A németek nem felderítő eszköznek fejlesztettek hajófedélzeti radart, hanem afféle nagy pontosságú éjszaka is használható távmérőnek. A német radarok nem pásztáztak, fixen voltak az optikai távmérőkre szerelve és egy viszonylag szűk, kb 80°-ot tartományban észleltek előre. Természetesen a távmérővel együtt célra lehetett fordítani a radarantennákat (max 180°-os kitérítés). Tehát a német radar célja nem a kutatás volt, hanem a már felfedezett cél követése és annak pontos távolságának megállapítása. A német radar ráadásul közvetlenül a lőelemképzőbe továbbította az adatokat. A leggyakorlatiasabbnak az amcsik bizonyultak radarfejlesztés terén, mert ők eleve felderítésre és célzásra is tervezték eszközeiket. Ráadásul ez úgy-ahogy működött is lásd pl. South Dakota vs. Kirishima éjszakai ütközete. Bár elég sérülékenynek is bizonyult a rendszer, mert pont az említett ütközetben a South Dakota néhány találattól és az azok nyomán kialakuló elektromos hibákból kifolyólag elvesztette a radarját és a komplett tűzvezetését. Szóval szerintem a radar témát le lehet úgy tudni a játékban, hogy a radarral szerelt hajók közül a britek lássanak picit messzebbre, a németek lőjenek picit pontosabban, az amcsik meg kicsit mindkettő.
Az I. világháborútól a teljes ország hanyatlani kezdett. Túl sok ember veszteség, túl sok pénz veszteség, társadalmi változások, gyarmati gondok, stb.
Azért Jütland nem vereség, mondjanak bármit a németek. Lehet hogy a Bismarck-ot csak túlerő tudta legyőzni, de összesen két ilyen hajójuk volt , és Tirpitz utána végig üli szinte a háborút egy kikötőben. Ezt nem lehet negatívumként felfogni brit szemszögből.
Lol...kaptam email-t a Wg-től hogy vegyem meg a Warspite-ot.
A royal navyre igazából az első vh óta rájárt a rúd, hiszen minden jelentősebb ütközetben alulmaradtak (Pl:Jütland, Cerebus hadművelet [alias Csatorna futam], Bismarck-hood csata, Itt meg ugye külön megemlíteném hogy a Bismarckal 4-5 csatahajó, és megannyi cirkáló tudott csak végezni. Readásul én is úgy tudom hogy (ahogy a Graf Spree-t is) a Bismarck-ot is a Német tengerészek süllyesztették el).
Én se mondanám ,hogy a Hood nem volt már jó, de azért csak koros hajó volt. Inkább az a érdekes itt, hogy az I. világháború óta, azért esett a minőségi és mennyiségi színvonal is a királyi flottánál. No meg, hogy ez szar időszak volt: 1941: Barham elsüllyed, tengeralattjárótól, oda a Hood, aztán oda veszik a Prince of Wales, és a Repulse, még ha utóbbi nem is volt a legértékesebb hajójuk, meg az Ark Royal hordozó is elsüllyedt. Vagy öt nagy hajó viszonylag rövid idő alatt, nagy szívás. Szar év volt.
Az amerikai csatahajók gyorsak? Hát ilyenről nem olvastam, de még csak nem is hallottam. :D Egyedül az Iowa volt gyors, az mondjuk nagyon, csak a Richelieu tudta megközelíteni és pár csatacirkáló. De úgy összességében az hogy az amerikai BB-k gyorsak az nem igaz. Sőt talán a leglassabb csatahajók voltak a saját idejükben. A Wyomingtól a Colorado-osztályig hét osztályon át az összesnek 21 csomó volt a maximális sebessége. Sőt amelyeket a 2. vh alatt fel is újítottak még a 21 csomót se tudták elérni. A többi nemzet 1. világháborús hajói között jópár volt ami szintén csak 20-21 csomót tudtak, de a háború végén és a háború után már 23-24 csomót is elértek. A 2. vh-s hajóknálk hasonló a helyzet. A NoCa és a SoDak csak 27-28 csomót tudtak, míg a az európai csatahajók a KGV kivételével ami szintén csak 28 csomós mind 30 felettit. Amiben az amerikai BB-k nagyon jók voltak, az a tűzvezetés és a lövedékek, például a modernizált amerikai 14"-esek majdnem olyan átütést produkáltak mint a német/francia 15"-esek, annak ellenére hogy 200-280 kg-al könnyebbek voltak. Azért az elég durva. Amúgy a játékban érdekesek lesznek az US BB-k. Az eddigi információim alapján lassúak lesznek és a toronyforgatásuk is nagyon pocsék lesz, hasonlóan rossz mint a Warspité. Előnyük a japán BB-khez képest a jobb páncélzat, a nagyobb HP és az erősebb AA. Amúgy a japán BB-k előnye a nagy lőtávolság és a nagy sebesség.
Azokon kívül amit Dantes felsorolt hirtelen ezek a csaték jutnak eszembe még BB/BC-k közt: - Kirishima vs SoDak (Kirishima végül elsüllyedt) - USS Massachusetts vs Jean Bart (pár találat a Jean Barton) - DoY vs Scharnhorst (Scharnhorst elsüllyedt) - Renown vs Scharnhorst és Gneisenau (két jelentéktelen találat a Renownon, miután a Gneisenau tűzvezető központja és az A torony távolságmérője megsérült egy 15"-es és két 4,5"-es lövedéktől, a németek leléceltek)
Azért a Hoodot nem írnám le. A KGV-osztály megjelenéséig az egyetlen ütőképes hajója a Royal Navynek a német Scharnhorts-osztály és a Bismarck ellen. A korábbi R-, Queen Elizabeth- és Nelson-osztály reménytelenül lassú, ha időben észreveszik őket a németek simán lelépnek előlük. A Repulse-osztályú BC-k pedig gyengén páncélozottak és a tűzerejük is kisebb. A Hood a kora ellenére még mindig tudott minimum 28 csomót, a tűzereje bármelyik BB-ével egyenértékű és a páncélzata se olyan gyenge. Az övpáncélzata, csak 10%-al gyengébb mint az R- vagy QE-osztályú BB-ké, a barbetták tornyok ugyanazok, egyedül a fedélzeti páncélzata gyengébb. De az meg német hajók ellen amúgy se számít mert még ezt is csak 20+ km-ről tudják átütni a német lövegek, ilyen távolságról meg nem valószínű, hogy eltalálják. Persze a Nelson és a KGV páncélozata már számottevően erősebb, csak hát a Nelson-osztály lassú és a lövegtornyai megbízhatatlanok, a KGV-osztlyból meg csak a vadonat új KGV volt aminek a lövegtornyai szintén gyengék.
pedig a torpedós vesszőfutás után csatahajó vs csatahajó volt ami elég egyoldalúan végződött.
de ha már torpedók érdekes lenne egy BB ágyuk helyet szivarokat eregetne egyfolytában mint most a prém japán cirkáló. Utoljára szerkesztette: kissssss, 2015.05.05. 16:48:15
"Hajnali háromkor a japánok beértek a szorosba, ahol a part mentén mindkét oldalt felsorakozott amerikai rombolók tucatszám indították torpedóikat a szűk helyen manőverező japánok ellen."
Ezt nem tekintem valódi hajós csatának. Szarrá torpedózni a hajókat két oldalról egy szűk helyen nem csata, hanem aljas dolog... Persze eredményes, de a játékban is utálja minden rendes csatahajós a torpedós kis péniszeket, a valóságban is undorító lehetett az ilyesmi... Itt hullott el a Fuso is...
Mondjuk nem tudom hogy oldják meg a játékban a "hájtek amcsi vs noradar japán" problémát, mert itt nincsenek ilyen bonyolult műszeres különbségek megjelenítve... Ahogy a wiki írja: az amcsi West Virginia csatahajó 38 km-ről észlelte és 21 km-ről tök sötétben megszórta a Fuso testvérhajóját, a Yamashiro-t, az meg azt se tudta hova lőjön. A játékban nemigen van radarvezérlésű ágyúzás... Igaz, éjszaka sincs...
azért wiki szerint elég jól birta a bismarc..400 gránát és 18 torpedó után süllyedt el. persze közben ledarálták a kormány meg a lövegeket de akkor is :)
De pont az a lényeg hogy nem működött rajta semmi sem.
Azért az USA csatahajókat nem nevezném mozgékonynak. Tier3-tól Tier7-ig 18 - 21 csomó között van a max sebességük. Még a Kawachi is le fogja sprintelni őket. A Tier8-as USS North Carolina meg egy hirtelen ugrással 28 csomó lesz.
Hát vannak eltérő dolgok, de tuti nem egy leadott lövéssel, az hánytalálattal, az más kérdés, de én úgy értettem ,hogy a Bismarck nem egy lövést adott le.
Az egy dolog, de a Hood már koros hajó volt, és új csúcs egysége a angol flottának, a Prince of Wales volt, és testvérhajói. Több nem is készült, csak a Vangurad. A Prince of Wales-t szerintem nem kellene leírni, ennek ellenére, az meg még túl friss hajó volt, nem rég állt szolgálatba. Annak ellenére, hogy utána a japánok torpedók is elég könnyen végeztek vele. Az osztályba tarotozó többi hajó azért nem járt ennyire szerencsétlenül , és azért nem mondanám rossznak . Persze mihez képest, és az hogy szétlőhette volna a Bismarck a Prince of Walest? Persze lehetséges. De akár fordítva is lehetett volna. Nos, ha a Prince of wales lövegei meg jól működtek volna, akkor igen komoly gondokat okozhatott volna a Bismarcknak. Épp ezért nem szeretem a történelemben a volna szót. Ha ez lett volna, vagy az lett volna. Lett ami lett.
Árkád... Név, cím, telefonszám kijelzése a tankok fölött, akkor is ha nem is látod még szemmel, illetve kis kereszt hogy hova lőj. Már az elején sokan tartották gyépés szintnek, de persze érdekesmód ott mindig ment a csata, míg szimulátorban 10 perceket kellett várni mire bedobott, ha bedobott egyáltalán. Vajon az a játékmód van gyépés szinten, vagy azok azok, akik csak ott tolják? Persze ha mész pár kört, hamar rájössz a válaszra...:)
Most, hogy utánanéztem gyorsan, ahány forrás, annyiféleképpen írja le a Hood vs Bismarck csatát.
A Hood kilövéséről:
- harmadik sorozattal robbantotta a Bismarck - ötödik sorozattal robbantotta a Bismarck - a német HAJÓK (nem is a Bismarck) össztüzéből valamelyik robbantotta... - 2 perc alatt elsüllyedt - 5 perc alatt süllyedt el... - szakértő szerint 16 km-ről nem is tudta átütni a lövedék a páncélt ott, ezért vagy vízvonal alatt hatolt be és ott robbantott valamit, vagy lövegtornyot ért a találat és úgy robbant... - egy csatahajós dokumentumfilm szerint a Hood lőtt először 13 mérföldről, majd a Bismarck visszalő és kapásból eltalálja a Hood fedélzetén levő óriás torpedókat, amik fölrobbannak, a Hoodot kettétöri a robbanás (
A Bismarckról meg olyan felvetés is van, hogy nem a sérülései miatt süllyedt el, hanem a legénysége süllyesztette el végül, de ez az elmélet nagy vitát kavart, nem is hivatalos...
Na most ezek után legyen az ember naprakész történelemből...
"Új csúcshajó a Prince of Wales, vagy valamelyik testvérhajója( King George V osztály), no meg a Hood a csatacirkáló volt tulajdonképpen, és én lőszerlobbanásra emlékszem, és nem egy lövéssel, a Bicmarck nem sokat, de leadott pár sortüzet"
Az angolok a Prince of Wales-sel annyit értek, hogy a Bismarck azt is simán szétlőtte volna, mert a "nagy" hajósnemzetnek sikerült egy olyan csatahajót építenie ami lényegében önmagát tette harcképtelenné. És a Bismarck valóban több (egész konkrétan 4) sortüzet adott le, de az az egy talált el "csak".
az utolsó ilyen csata a surigao szorosban volt és keményen megcsapkodták a japánokat hajó vs hajó csatában, de ez többnyire annak volt köszönhető hogy segghülye japán tisztekkel lett feltöltve a kiküldött flotta, így a tisztes vereségből egy nagy mészárlás lett.
Az egy dolog, hogy esetleg szarul működik. Sajnos a játék és a papírértékek sokszor igencsak eltérnek, ezért lehet, hogy a T29 nem üti át az M5A1 Stuart oldalát 30 méterről, 2x... De HIVATALOSAN azért van ott, hogy segítsen, színkódokkal is...:)
Hát azért nem egészen így van ez a Hood-al. A Hood régebbi hajó volt, nem éppen vadú új csúcshajója a angoloknak. Volt már vagy 20 éves mikor elsüllyedt. Új csúcshajó a Prince of Wales, vagy valamelyik testvérhajója( King George V osztály), no meg a Hood a csatacirkáló volt tulajdonképpen, és én lőszerlobbanásra emlékszem, és nem egy lövéssel, a Bicmarck nem sokat, de leadott pár sortüzet. A lényeg , nem igazán a csúcsegységük volt a Hood.
Amúgy tengeri csata, ahol se repülőgép se semmi, csak csatahajók ágyúval? Persze. 1905 csuzima, de az meg a játék kezdetén kívülre esik.
Első világháború Jütlandi csata?
De a Leyte-öbölnél, a Surigao szorosnál csatahajók lőttek egymást, elvileg ez volt az utolsó eset, ahol ahol így csaptak össze csatahajók és lőtték szét egymást. (mármint az USA hajói a japánokt) És mindkét világháborúban voltak kisebb ütközetek, ahol nem csatahajók de kisebb egységek vívtak párharcot hagyományos módon.
"Ez is aim assist, sőt ez még durvább, mert pontos helyet mutat a tankon ahol biztos átütöd."
Bocsánat, hogy rákérdezek, de szoktál vele gyakran játszani? Csak mert kb szart sem ér az az indikátor. Legszebb példa rá, hogy ahol a tigris 2-t 10-ből 10-szer átütöm ott sárga az indikátor. Az minden csak nem segítség.
Igen, ahogy nézegettem a valódi hajókat, valahogy az jön le, hogy az amcsik a mozgékonyság mellett jól páncélozottak is voltak, emellett erős fegyverekkel bírtak. Igaz, hogy a japók vitték eleinte a prímet, a Yamato volt a kor legnagyobb csatahajója, a kor legnagyobb ágyúival, de cserébe döglassú volt. A Fuso és testvérhajója is nagyon gyilkos hajók voltak, mégis leszedték őket...
Igazából van olyan tengeri ütközet, ahol hajó vs hajó harcolt és nem repülők/torpedók gyalultak le mindenkit?? Azt tudom, hogy a Bismarck egy lövéssel szétcsapta a Hood-ot, mert pont úgy találta el, hogy berobbantak rajta a torpedók és pont olyan helyen, ami szétcsapta a hajótestet (amitől az angolok kicsit elkenődtek, mert a csúcshajójuk ennyit ért...)... De van egyéb jelentős hajós csata? A Yamatora mindenképp kíváncsi lettem volna, mit tudott volna csinálni más hajók ellen, de sajnos nem tudta bemutatni...
A War Thunder Ground Forces-be gyárilag be van téve egy ilyen az árkádban! Ott a kis x, ami zöldet mutat ha átütöd, sárga ha talán, piros ha nem! Ez is aim assist, sőt ez még durvább, mert pontos helyet mutat a tankon ahol biztos átütöd. Tehát hivatalosan létezik játékba épített aim-assist! A realistic módban persze már nincs ilyen. Ez a hajós csak azt segíti, hogy betalálj (és nem is mindig jön össze, mert sok tényező bezavarhat). Azonban a hajósban nincsenek külön játékmódok, ezért esetleg menüből ki/be kapcsolható funkcióként szerepelhetne, vagy külsős progiként, ahogy most.
Az aim-bot az valóban csalás lenne, mert az elvileg helyetted céloz és lő is. Egy ilyen assist csak "irányt mutat". Ettől függetlenül agyonvágja a játék fílingjét (hiszen egy betanított csimpánz is képes a piros x-re kattintgatni...), de a war thunder példája miatt már nem nevezhető egyértelműen csalásnak...
Nem beszélek angolul. Néztem de..hm. Jó eddig is ilyesféle dolgokat ígértek, de aztán abszolút nem így lett. Szóval nem tudom mit gondoljak. Elvileg, mondjuk ha ez így lenne, akkor mostantól nem éri majd meg mindenre AP-val lőni mint most. Mert most így a leghatásosabb, minden ellen. Jó lenne ha ez megváltozna, már csak abból a szempontból is, taktikusabb lenne a játék, hogy most na ezzel HE-t., vagy ASP-t lőjjek, milyen távolságból, milyen szögből, mire mit érdemes.
Jó na, hát oké szóvla jól hangzik, és ilyesmire várunk itt egy ideje, csak kissé bizonytalan vagyok velük.
Nézd meg a videot ott animációval együtt részletesen elmondja a fószer. Nagyon zanzásítva, számítani fog az űrméret, hogy mekkora löveggel lősz a hajóra, illetve, hogy milyen szögben fog beesni a lövedék. Ezen felül a csatahajókat kisebb lövegekkel gyakorlatilag lehetetlen lesz oldalról átlőni, azokat felülről a fedélzetről lehet majd leginkább. A páncélzat számítani fog, hogy hol milyen vastag. Aztán több fajta sebzés lesz lehetséges hasonlóan a wot rendszeréhez (csak átmegy a lövedék és nem visz be sebzést). Ezen felül a HE lövedékek esetében úgymond szóródásos sebzés lesz, de ez is csak abban az értelemben, hogyha a fedélzetet betalálod akkor a másodlagos fegyvereid sérűlhetnek. Kb a lényeg ennyi, de nézd meg a videót ott részletesen dumálnak róla, lehet van infó amit most így hirtelen ki is hagytam.
Hátha újat mondok: az elé-mögé (rövid-hosszú) lövéseknél segíthet, ha sniperben lenyomod az alt-ot, akkor kiírja hogy épp milyen távolságra néz a célkereszt.
Jesszus anyám,micsoda random sebzés van.Fusoval lövök cruiserre első lövés 107-et sebzett a második 24.5 ezet és kampec neki.
Pedig aim assist nélkül is simán lehet jól célozni. Jó pár csata után az emberben már berögzül, hogy adott távolságnál kb hova kell lőnöd ahhoz, hogy találatot vigyél be. Ami nekem még gondot okoz, hogy nagy távolságnál előfordul, hogy a lövedék jó helyre esne széltében, csak éppen egy picit elé vagy mögé esik. De ez kb 17 km felett fordul elő. Az alatt már nemigen. Ja és az sem mindegy a távolság bemérésénél, hogy mennyire visz el az ágyúd. Mert ugye ha csak teszem azt 14 km-re akkor nem ugyanoda kell céloznod mint csatahajó estén ahol a max távolság akár 19-20 km is lehet.
Nekem még nincs semmilyen modom,de ez az Aim assist érdekes,csatahajóhoz jól jönne,én valamiért sokat bénázok 15 kilóméter feletti lövéseknél. De honnan lehet ezt leszedni?
Mai első köröm Nagatoval, AIM assist (ez nem aim bot, mert az aim bot céloz és lő az ember helyett, ez meg nem lő...) teszteléssel: nyílt óceán, 114ezer sebzés... Március 23 óta játszok, soha nem tudtam átlépni a 100ezret, a legjobb sebzésem 98888 volt Fuso-val. Erre tessék. Pensacolával is mentem, volt 70ezres sebzés, az se rossz azzal a hajóval, vele is 30-40ezer szokott lenni jó esetben.
Azért azt tegyük hozzá, hogy cikázó rombolók ellen lényegében semmit nem ér a progi, ahogy a forduló cirkálókat se nagyon méri be, szintén Pensacolával volt 2810 sebzéses köröm is, ami rásegítővel elég nevetséges... Szóval nem mindenható a program, de láthatóan jobban dolgozik, csatahajóhoz használva különösen jól muzsikál...
Mindenesetre leállok vele én is, mert bár szép sebzések jönnek, de így tényleg nem olyan szórakoztató a játék, valahogy nem tudok annyira örülni egy brutál sorozatnak, mint mikor saját célzással érem el...
Működik, kipróbáltam. Bár ha visszanézi az ember, előfordul, hogy a legvégén kilépés helyett kifagy... És visszajátszás alatt nem szól a zene.
Folyamatosan sasolni kell az eget és ha jönnek, úgy fordulni, hogy párhuzamos legyen velük a hajó, akkor esély van rá, hogy nem találnak el, vagy legalábbis nem mind...
milyen agyhalott idióta találta ki,hogy az összes majom egy helyre megy? 2-3 napja játszhatatlan a játék,mert a taktika abban merül ki,hogy a csapat 80-90%-a egy helyre megy............a maradék 2-3 játékos akinek esze is van meg könnyű préda lesz a szintén zergelő másik oldali barmoknak................
az ellen mit lehet tenni,hogy egyszer csak megjelenik egy csapat repülő és 12db torpedót rám raknak 800 méterről O_O
Én úgy nyomom, hogy minden kört veszek. Így megvan mind. És persze bekapcsoltam a replay mentését, így később is vissza tudom nézni/föl tudom venni a csatákat.
Sajna sose tudom pont az ilyen pillanatokat elkapni hogy felvegyem, mert ahhoz kb egész nap kéne menni a kamerának. Az elején ez se indult valami fényesen. Aztán szépen összefogott a banda azt tette mindeki a dolgát :)
Na ez már döfi kihúztuk a végéig lejárt az idő. és nem kíméltük egymást. soroztuk rendesen manőver megvolt mindenkinél. Valaki végig dirigálta az egész mecset aim et szidták hogy valaki azt csinál mert hogy lövi ki csak úgy stb. ÉN meg mentem játszottam szépen és Lám Aim nélkül is van élet úgy bedöngöltem mindet hogy az csak na.
Azért nincsenek torpedók az amerikai cirkálókon, nehézcirkálókon, mert az amerikaiak inkább a főtüzérséget fejlesztették, mint a torpedókat. Ezért volt, hogy az Amerikai lövegek sokkal hatékonyabbak voltak, mint a japánok, és szinte feleslegessé tették a torpedókat az olyan hajókon amilyeneken erős tüzérség volt.
Az mitől van hogy a japán cirkálók kapnak torpedókat az amerikaiak pedig nem. Gondolom történelem hűség miatt van ez így. Vagy majd későbbi patch ek során variálva lesznek azért a hajók? Bár az is meglepő hogy nincs a játékban német hajó (még).
Na mindenesetre én kiiktattam a csaló modot. Szóval, azért nem akkora csalás, de azért csalásnak tartom. Nem lehet tőle mindenkit kilőni, de azért elég tisztességtelen.
A fórumon valaki azt írta: ő úgy tudja még "pár hét" mire kijön, de ő nem bízik ebben...
Elméletileg a 0.31-es patch-el nem csak a az USA csatahajók és a Japán hordozók jönnek, hanem a kliens programba beépített script védelem is. Ez utóbbi pedig kiüt minden eddigi mod-ot. A vicc az, hogy a fejlesztők még elnézést is kérnek a játékosoktól, hogy nem fogják tudni használni a megszokott modjaikat. Azt is ígérték, hogy lesznek majd használható modok, de csak olyanok, amelyeket ők (a fejlesztők) jóváhagynak. Továbbra is kérdés az aim bot. A patch egy időre ki fogja ütni, de az lenne a normális, ha a WG egyértelmű állást foglalna ez ügyben.
Az a legfurább az egészben, hogy nem mondják meg a fejlesztők se, hogy most akkor legális vagy sem. Kereken, egyértelműen meg kéne mondaniuk.
Én a gyakorlatban nem nagyon érzem ezt az aimbot problémát. Valószínű azért, mert alapból cirkálós vagyok és a csatahajóktól a világvégéről bekapott találatok és a semmiből 2,5km-re mellém teleportálódott ellenfél rombolók, amelyek torpedókkal szántják fel körülöttem a tengert, leszoktattak arról, hogy egyenes vonalú egyenletes mozgással haladjak akár kevés ideig is. Szóval én állandóan össze vissza forgolódok a cirkálóimmal. Ez a dolog odáig fajult, hogy a létező összes toronyforgás gyorsító cuccot ki kellett fejlesztenem illetve meg kellett vennem, hogy célon tudjak maradni. Sőt a Cleveland nagy tűzgyorsaságát gyakran ki sem tudom használni, mert állandóan a repülőket, torpedókat, szigeteket, csatahajókat stb. kell figyelnem ahhoz, hogy eredményesen tudjak manőverezni. Két sorozat között egyszerűen nincs mindezekre idő. Sniper nézetben vakon cikázni halálos luxus. Így Clevelanddel még a nagy adok-kapok idején is egy-egy sorozatot kihagyok, hogy szétnézzek, manőverezzek stb. Aobánál a hosszabb töltésidő miatt már egy picit több időm jut ilyesmire.
És honnan tudod hogy mi miatt történt? Ha 20 km-ről 4-5 sorozattal kiszednek, az elég baj. Amikor látod hogy rád lőnek, manőverezz. Csökkents a sebességet, kormányozz oldalra, távolodva a korábbi helyzetedtől. Még ha az ellenfeled csal is, mivel a lövés után változtattál irányt, nem fog pontosan eltalálni, ha egyáltalán eltalál. Nem mindig jön be persze, de manőverezni kell.
Nem azt mondtam hogy folyamatosan az miatt szednek ki. Van ami saját hibámból történt meg olyan is biztos volt hogy nálam sokkal jobb játékos szedett aki akinek nagyon jól megy a célzás dolog vagy pedig az ellenfélnek szerencséje volt hogy így be tudott találni. De az hogy 20+kmről 4-5 sorozatból kiszednek az elég lehangoló. Utoljára szerkesztette: _dRaxx_, 2015.05.04. 10:40:51
Ilyet én is kaptam. Volt olyan eset, hogy 30K sebzést vittem be, nem tudom, hogy hogy (gondolom pont jó helyen találtam el) de bejött. Persze megkaptam, hogy aimbot, meg csaló meg ki kellene bannolni a játékból.
A csapatjáték nagy átlagban ugyanannyira hiányzik ebből a játékból mint a wot esetében. A fórumon felvetették, hogy ez az egész A,B,C foglalós rendszer nettó baromság és igazuk is van. Ez ugyanoda vezet ahova a wot. A játékosokkal van alapvetően a baj. Amíg vér pistikék és idióta kölkök játszanak addig ilyen is marad a játék, ergo mindig ilyen lesz. Csak két példa tegnapról. Saját csapattársam aki rombolóval játszik azért lőtt ki rám egy sorozat torpedót, mert nem az ő szája íze szerint játszottam és úgy nagy átlagban mindenki szar, szemét szar alak volt a csapatban csak ő volt a jó játékos . Másik példa, az a pálya volt amikor nálatok és az ellenfélnél is csak egy - egy kör van amit be kell foglalni. Elmegyek X irányba csatahajóval távolabb a saját pontunktól, majd kb 7-8 perc játék után látom, hogy baj lesz mert a másik oldalon jönnek át a cirkálók. Visszafordulok, hogy bevédjem a pontot. Az ellenséges Mogami cirkálót kinyírom aki a mi pontunknál volt és elkezdett foglalni, majd miután kinyírtam elkezd engem mindennek lehordani, hogy mekkora noob camper vagyok, hogy távolról (volt köztünk kb 12-13 km) lövöldözök. Szóval amíg ilyen emberek játszanak ne várjunk sokat a játéktól.
Na most meg ezt a hülyeség fog terjedni. Akit kieszednek, az csak azért, mert a másik csalt. Hjaj. Nekem eddig is, többször is írták chat-en hogy csalok, pedig nem, azt se tudtam akkor még hogy van a játékhoz ilyesmi. Ennek ellenére kilőttem egy másik hajót, aki kapásból vádaskodott.
Szerintem is nagy szükség lenne rá, hogy valaki elmagyarázza a "Tisztelt" játékközönségnek, hogy mért van néha a tárképen az A-val, B-vel C-vel jelölt kör! Gyakran van olyan érzésem, hogy a csapatomból én vagyok az egyetlen, akit ez érdekel. A csatahajók a térkép szélén krúzolnak és lövöldöznek valamerre, a rombolók oldalt slisszolnak, hogy repülőgép-hordozóra vadásszanak. Én meg cirkálóval próbálok foglalni, vagy az ellenfél által befoglalt pontról a rombolókat elüldözni stb. Persze egyedül ez igen nehéz. Nem azt várom el, hogy a csatahajók bejöjjenek apró szigetek közé foglalni, de adhatnának normális tűzfedezetet oda, ahová kell, a rombolók meg ahelyett, hogy beszáguldanak az ellenség sorai közé és egy-két esetleges torpedótalálat fejébe szarrá lövetik magukat, jobban tennék, ha nagy ívben kikerülnék az ellenséget és elszáguldanának visszafoglalni az ellenség által már magára hagyott pontokat, hogy ne nekik peregjen a pont. Én túlnyomórészt Tier6 cirkálóval játszom (Cleveland és Aoba), de a t.köm ki van már attól, hogy én szerzem a legtöbb pontot, én sebzek legtöbbet, elsüllyesztek 5 hajót és folyamatosan bukó a meccs, mert mindenki lekakkantja a foglalandó pontokat.
Hát ez egyre elkeserítőbb. Az első 20-30 meccs alatt 74%os winrate. Feljebb kerültem 4-5tierbe és ez le mennt 54%ra és egyre jobban észrevenni hogy mennyien csalnak. Ma is folyamat pár sorozatból kiszedtek. Legjobb most este volt 20+km-ről 4-5 sorozat és kiszedtek pedig Kongoval mentem.. Nem éppen erre vártam 1-1,5 hónap várakozás után :\
Megvolt az már korábban is, régóta vannak vicces sorozatok az ellenség részéről...:)
látom terjed az AIMBot............2 kör alatt 2x nyírták ki a Kongom 1-2 sorozattal-12+ km-ről...............! BRAVO B+ Utoljára szerkesztette: StrikeFor, 2015.05.03. 22:45:15
Nem ártana egy olyan mod is a játékba, ami megmutatja a sok gyökérnek, hogy hogyan találnak oda a foglalnivaló pontokra, mert még mindig nem megy a 3 pontos meccseknél ez a dolog...
Ugye... Ezek után csak az a kérdés, hogy játékélmény enélkül, vagy hatékonyság és gyorsabb fejlődés (a több kredit és több xp miatt, ami körönként bejön emiatt...) ezzel? Bár a wotban is voltak olyan infók, hogy használnak ilyet, meg lézercélzást, meg egyebeket, amik tiltottak voltak... És hát a torrentoldalak nyüzsögnek a tört játékoktól, a neten meg sok a tört szerver, stb... És ha lenne gold cheat a wothoz vagy a hajóshoz, ki nem használná? A "csalás" a játékostársadalom szerves részét képezi...:)
Semmi, részemről a téma lezárva. Bánom, hogy kipróbáltam, kis gyakorlással orbitális pusztítást lehet vele csinálni, a játékélmény rovására, töröltem is le pár meccs után, mert az izgalmat vette el. Én még a wot féle randomot is szeretem, ha minden kiszámítható lenne akkor nem játszanék ezzel a játékkal.