Hát, némi Tippek-trükkök ( a mostani alfa verzióhoz)
Nyílt vizen nem szabad megállni.
Se sziget mögött. Több okból is. Ha közel megyünk a parthoz, a sekély vízben zátonyra fut a hajó. Le lehet róla jönni, de sokáig tart. Aztán a mozdulattan hajó könnyű célpont, leginkább a repülőknek( bár azok most a hétvégén nem lesznek) aztán bár kisebb hajók nem tudnak elég ívelten lőni, hogy belőjjenek egy sziget mögé, a nagyobbak igen.
Ennek ellenére kell használni a szigeteket, fedezéknek is, megkerülni, stb. De mozgásban kell maradni. Szép ívekben érdemes kerülni. Aztán igyekezni a megfelelő helyzetben oldalsortüzet adni, ügye értelemszerű: szemből kevés ágyúból lőhetünk. (ahogy észre vettem, ez se világos mindenkinek)
A pályákon úgy nagyon bevállt taktika nincs, még nincs. De én azt mondanám, az a jó, ha csapatban a térkép szélén, kerülővel szép nagy ívben érdemes támadni, és nem egyenes vonalban átvágni a térképen. Aztán a ív befejezése után, attól függ, igyekezni bekeríteni az ellenfeleket.
Még a legnagyobb hajó is villámgyorsan felrobban, ha sokan lövik egyszerre. Szóval, erre kell igyekezni. Az 1 vs 1 vitézkedés, az esetek többségében nem hajt hasznot. Viszont nem állandóan, és nagy sebességgel. Helyzettől függően kell a sebességet növelni csökkenteni, teljes gőzzel előre rohanni: bukta.
Manőverezésnél figyelni kell-ezt hangjelzéssel is jelzi a játék- hogy fel ne fussunk a szárazva, vagy zátonyra. Anagy merülésű hajók bizonyos helyeken nem tudnak átmenni! Mondjuk két nagyon közel álló sziget között, alacsony a vízszint, és a nagy merülésű hajók fel akadnak. A másik, a hajók lassan és nehézkesen fordulnak, bele kell ezt számolni, és nem érdemes már csak ezért sem nagyon kicentizni a szárazföldet.
Természetesen csapatban érdemes mozogni. Szóval, szálljunk fel a lemmingvonatra. Egyedül, esélytelen.
Fontos a lőtáv. Nagyából érdemes ezt betanulni. Rohadt kellemetlen, ha mi nem tudjuk lőni, mert túl távol van, de ő minket igen, mert nagyobb hajó, nagyobb lőtáv.
Célzásnál a mozgó hajó elé kell célozni. Hogy mennyivel, ez a távolságtól és a sebességtől függ, úgy érdemes meg becsülni, ne teljes sor tüzet adjunk le, csak egy lövést, és ahhoz képest módosítsuk a célzást. Egy idő után persze nem kell próba lövés, rutinből menni fog, hogy mekkora távolságra, körülbelül mennyivel kell elé célozni.
Lőszer kérdése. AP vagy HE? Ha nem tudjuk, hogy adott esetben mivel kéne lőni, akkor HE. Amúgy, a távolságtól, értelemszerűen az AP lőszertől, és a beesési szögtől függ, ugyanis az AP lőszer lepattanhat, és akkor kárba vész. Közelről, (hajótól függ, én úgy 2-3 km-ről szoktam AP-re váltani, de például nagy csatahajóval 15 km-ről is lövök AP-t, de ez most mindegy) és lehetőleg se túl nagy se túl kicsi szögből( mondjuk a 90 fok a legjobb) az ellenfél oldalába, a vízvonalhoz közel érdemes célozni. Na akkor lesz nagy tűzijáték. Egyéb esetben HE. A HE rombol modulokat, és ki is gyújt.
Torpedók: ezekkel nehezebb célozni. Rombolókkal, csináljunk füstöt, használjuk ki a sebességet, és durr bele torpedók.
Torpedók kikerülése: Nem egyszerű kimanőverezni, de lehet, érdemes szembe fordulni velük. Ha oldalról kapnak el, óriási sebzés, és betör a víz. Kellemetlen. Ha repülő dobja le a torpedókat( ilyen a hétvégén nem lesz) érdemes figyelni merről támadnak a repülők, és még ledobás előtt kitérő manőverbe fogni. Nagyobb hajóknak amúgy van olyan erős légvédelme, hogy ha ketten együtt mennek, ledarálják a támadó repülőket.
A cirkálók sebességét, és nagy tűzgyorsaságát érdemes kihasználni.
A csatahajók lassan töltenek, lassú a toronyforgás, és túl nagy célpontok, és túl sérülékenyek. Végképp nem szabad velük előre rohanni és vitézkedni. Viszont egy sortűzzel óriási pusztításra képesek. A légvédelem és a másodlagos tüzérség automatikus, de a Ctrl gomb-al meg lehet adni, kire célozzanak elsődlegesen.
A játékosok nagyon ügyesek. Főleg, amikor megállnak a nyílt vízen! De az se rossz, aki úgy véli egy sziget mögött megállni, az jó, mert akkor fedezékben van.
Uhh, nagyon király, egy csatát mentem, kétszer gyújtottak fel :) Amúgy tényleg tetszik elsőre, végig néztem egyik japcsi ágat T10-ig, szép hajók vannak benne :)
AMD gaming evolved-et hozzálehet valahogy rendelni a játékhoz?
Este én is jövök majd valamikor, némi pálinka elfogyasztása után :)
Hehe megkaptam a meghívott hét végén rombolunk. Ja és én voltam a 5000. meghívott ezért kaptam ajándékba egy nimitz anyahajót, remélem nem lesz túl OP. Utoljára szerkesztette: Dagohun74, 2014.12.12. 12:00:21
Ez így van, itt jobban kellene a csapatmunka, de ettől még a játék nagyon kezdeti stádiumban van. Ezért nincs platoon. De még alap dolgokat se tettek bele, nem hogy platoon lehetőséget.
De hát azt olvasom, mindenki a teamplayt akarja, meg hogy az egész játék jobban igényli az együttműködést mint a WOT... és akkor ezt kapásból kihagyják... DOH!
Na asszem megszegve az alfáktól való távolmaradási beállítottságomat hétvégén én is megúsztatom a ladikokat. Ha esetleg vkinek lesz kedve platonyozni és lát online (lammaer) nyugodtan szóljon rám....
Gondolom azért, hogy legyen elég hajó a csatákhoz. Ne legyenek több perces várakozások.
Ja, és ha úgy lesz mint az alfában, akkor az első pár csatát bot-ok ellen lehet csak vívni, aztán elég Xp és pár kör után enged majd random-ba. Csakhogy ne legyen meglepetés senkinek ha így lesz
Azt is olvastátok ,hogy tier I-V között lesznek hajók. A zárt alfában végig mennek tier X-ig, de hétvégén ha jól értettem csak tier V-ig lehet. Bár nem értem ebben mi a logika.
Ja a második levélben ez van. Azt nem olvastam végig. :(
Pedig megörültem ennek: "so you can get your first feel of the naval action now and then you will be immediately added to the core Alpha tester group."
Akinek már telepítve van írja már le, hogy mekkora helyet foglal, mert ezt a 30 gigát érős túlzásnak tartom egy zárt betas játéknál. A WoT mindennel együtt is 25 giga, ebben meg gondolom közel sincs annyi tartalom.
Ja, és kösz Dantes
Csak hétvégén lehet majd játszani? Sebaj, addig fájlátnézések.
On December 13 and 14, you will have plenty of time to play World of Warships and upgrade any ships. After that, access will be temporarily closed. However, you will be automatically accepted to the next Beta Weekend and the World of Warships Closed Beta.
Igen? Az jó, akkor örülj neki, de ahogy én értelmeztem nem mindenki jár így. Vagy mindenki? A fene tud a WG észjárásán kiigazodni.
Persze, de csak erre a hétvégére. Szerintem eleve több játékos kéne, de most igazából magát a szervert is tesztelik majd, ezért hívnak be sok játékost.
What are you doing next weekend? Fancy playing World of Warships instead? Good, because from 12 December to 14 December, World of Warships will be available for a mass play-test event! Wargaming is proud to offer you the opportunity to take part in this bumper weekend where you can try out iconic destroyers, cruisers and battleships from the mighty navies of Japan and the USA.
Features of the Weekend
Take part in tactical naval battles from Tier I to Tier V. Play 3 classes – stealthy destroyers, nimble cruisers and powerful battleships. Start your journey through PvE battles before levelling up your account to fight in epic PvP engagements. Gather game progress towards iconic vessels from Japan and the USA including the USS Fletcher destroyer, the Japanese Shimakaze and the mighty Yamato class battleship.
How do I get involved in playing?
There are two ways to get your place in the weekend event.
(1) Look out for a SIGN UP button on worldofwarships.eu – this button will take you to a special section where you can register.
or
(2) Get your hands on an invite code that will be distributed through social media and other Wargaming outlets. Keep your eyes peeled as these codes are strictly limited!
For more information please visit worldofwarships.eu/betaweekend or see Facebook and Twitter
Úgy gondolom hogy ez két irány ÉSsel összekötve azaz külön kezelendő... A forward az szerintem előre, az "after ends" az meg valószinüleg az aft azaz a hajó hátulja... link
Az melyik része lehet a hajónak, hogy ,,forward and after ends" A nulla angol tudásommal, nem értem. (Előre utána vége? ) Ez a fedélzetre vonatkozna? Azt ,hogy Armored deck, meg Citadel, meg gun casamate azt értem, de erre nem jöttem rá.
Ettől félek én is, de hát nyilvánvaló ,hogy a hajók bonyolultabb szerkezetek, a játékmenet összetettebb, tehát kell a nagyobb csapatmunka.
A fejlesztők mondták, hogy a játékban pár telibe kapott sortűz, és a Yamato-nak is annyi. Na ez tuti így lesz. Ez csak azért mondom, ,mert sokaknak csalódás lehet, ha előre rohamozik abban bízva, hogy hát sok ezer tonnás csatahajó. Én is így jártam.
A nagyobb és jól páncélozott hajókra valóban a torpedók és aknák jelentették a legfőbb veszélyt, mert az egymás elleni lőpárbajokra lettek elsődlegesen tervezve (jó a németeknél nem teljesen, de ők egy teljesen más állatfajta a hajózás újkori történetében - ezért is csinálta az Bismarck amit), aminek egész jól ellenálltak és csak ritka esetben kaptak egymástól végzetes találatot (Hood) - a Yamato esete pedig megint sajátságos -> értelmetlen parancsot kapott (ahogy a Bismarck és a Scharnhorst is), amit "végrehajtott".
Ha ez a játék is a csapatmunkára lesz kihegyezve, vagy a köznek szóló részében ez nem lesz feloldva, leegyszerűsítve, akkor sok sikerre nem számíthat majd - lásd wot, ahogy azt már lammaer is megjegyezte.
A repülők még nem olyan vészesek ( jelenlegi állapotukban) láttam már dög lassú csatahajót amint kimanőverez két századnyi torpedóbombázót...de olyat is, hogy a villámsebes rombolót úgy kapták le, pislogni se tudott. Hát a franc se tudja, hogy lesz ez. Tengeralattjárók meg aknák meg más efféle meg nem lesz.
Bár rohadt mód OP-nak tűnnek a torpedók ,de hát...végülis a Szent István is lekapta egy torpedó, jó nem repülőről, de nem ez a lényeg.
No de a lényeg, hogy csapatmunka. Annélkül, semmi. Persze a WoT-ban is kellet volna csapatmunka, de ha máshogy nem, jó az álcád akkor elbújsz, vagy teszem ast olyan a tankod, amiről sok minden lepattan, beállsz fedezékbe, és ott elvagy egy darabig. Na itt se fedezék, se lepattanás(vagyis van csak más értelemben) hisz mégiscsak tenger meg hajók. Főleg csatahajóknál és a hordozóknál problémás. utóbbi: még önvédelemre is képtelen ügye. A csatahajók meg: nem a nehéz tankok vízi változatai. Nem szabad előre rohanni ,és ráugrani az ellenségre.
De hát ez nem is baj különben. Gondoljunk bele. Bismarck, Yamato. Nagy tűzerejű nagy csatahajók ,és mit is értek egymagukban a rohamukkal? Jó a Bismarck szétkapta a Hood-ot, de aztán? A Yamato még tán lőni se tudott. Csapatmunkával, összedolgozva szétkapták őket. A gyorsabb hajók legalább menekülni tudnak, de amúgy egyedül egyik se ér sokat.
És épp ez lesz baj, mert a játékosok képtelenek bármilyen csapatmunkára. A WoT-os közönségből kiindulva...ajajaj.
"ismerve az MMO játékközönséget (WOT, WT) már láttük többször bebizonyosodni: csapatjátékra épülő kő-papír-olló NEM működik véletlenszerűen összerakott embereknél. Klánháborúkon kívül elképzelhetetlennek tartom, hogy pl a destroyerek védjék a többieket a tengeralattjárók ellen, míg a CVk légifedezetet adnak a csatahajóknak. Szép elképzelés, de egyszerűen NEM működik. "
Navyfieldben már átétem, hogy BB-ként mennyire nagy élmény volt amikor a saját CVk légifedezet helyett az ellenség bombázásával voltak elfoglalva, a destroyerek (akik az egyetlenek voltak akik a lemerült tengeralattjárókat érzékelni tudták) meg vagy nem jöttek be vagy istant rush bemutatásával egyből meghaltak.
Ennek a játéknak akkor van esélye ha csak ágyúscsata van azt kész. Tüzérséggel lőjük egymást, nincsenek se repcsik, se tengeralattjárók, se viziaknák, se atömtöltettel felszerelt idomított delfinek... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.12.01. 09:52:12
Nem akarok mondani a játékról semmit. Csak egy dolgot. Minden csapatalapú MMO-nál fontos lenne a csapatmunka. Értelemszerűen, hiszem csapatban másik csapat ellen játszunk. Nos, hát csapat munka az se a WoT-ban, se WT-ben: nincs. Az egy dolog, de az most látszik hajók esetében sokkal nagyobb csapatmunkára lenne szükség! -ezt egyébként a fejlesztők is mondták egy cikkben, tehát semmi titkot nem árulok el-annélkül...és ez az ami ma este el is vette teljesen a kedvem. Mert igaz ,hogy zárt alfa, és erről nem a fejlesztők tehetnek. Az emberi tényezővel nem lehet mit kezdeni, és ez nem noob nem noob dolog. Az hogy valaki ügyetlenebb, egy dolog. De a csapatmunka a lelke az egésznek, és tartok tőle, ha a játékosok nem lesznek képesek erre, ez élvezhetetlen lesz!
De mondom, ezt a fejlesztők is mondták, hogy hát igen igen ,egy magányos csatahajó, vagy hordozó, azt elsöprik mint a bálnaszart a monszun. Én is ezzel szúrtam el, megpróbáltam egyedül harcolni, instant halál. Megpróbáltam a csapattársakra támaszkodni...csak ügye. Mindenki tudja milyen ez.
Az hogy a játék milyen lesz egy dolog, de legjobban én a játékos állomány képességeitől tartok.
Szóval ha valaki innen bekerült vagy be fog kerülni: ne rohanjatok előre! Valamint mozogjatok együtt a többi hajóval. Mindenképp. Ha azt látod, a melletted lévő csattárs hajó elmegy az ellenkező irányba, ahelyett hogy a szemben feltűnő ellenséget támadná, ne harcol egyedül. Semmiképpen se. Tarts a másikkal.
Ettől eltekintve annyit elárulok: a játék fasza lesz, ha a funkciók aminek működniük kell, készen lesznek.
Ja igen, írja is, hogy "We will be looking at (in decreasing order of importance):"
Nem kell mindegyiknek megfelelni. Sőt. Igazából össze-vissza minden logikát mellőzve hívnak be tesztelőket, de előnyt jelent (talán,bár szerintem nem, de elvileg előny) aki megfelel több feltételnek is. Én leginkább csak annak feleltem meg, hogy WoT és WoWP tesztelő voltam, még a zárt időszakban, meg egy-két játéknál
"If you meet the criteria below, feel free to post your interest in this topic. We will be looking at (in decreasing order of importance): WoT and WoWp Alpha Test Veterans experience in alpha testing other games being a professional tester, or an IT specialist proactivity and decency"
Elvileg lehet ismét jelentkezni tesztre. Nem bánnám a több ember lenne, kevés az emberi játékos.
Ha valaki még van bent magyarként, és olvassa ezt, írhat rám privátot, és ki lehetne próbálni a gyakorlóban a játékot. Lehetne tanulni meg gyakorolni. Bár ahogy eddig láttam, csak ketten vagyunk innen bent, de hátha akad még valaki, azért írok.
A játékról nem akarok meg hát nem is igazán szabad bármit elárulni, hát annyit mondok: nekem a játékmechanika bejön, de még nagyon félkész. Vagy inkább: sok tartalom és funkció nem került még be. Ennél többet nem mondanék.
Írjatok már valamit, hogy működik a harc! :D
Jah, szóval majdnem mindenki kezdő. Sok dologra nem jöttem még rá. Amúgy ha bent vagy te is, a hétvégén összebeszélhetnénk és menjünk gyakorlóba, pár dolgot kipróbálni, és megtanulni.
Amúgy én megyek randomba is, most lőttem ki két hajót! Örültem neki mint majom a farkának. Sikerült emberi játékosokat kilőni.
Nem láttam milyen topikban vagyok... fail :D Azt hittem valamelyik tankos topikot nyitottam meg. Sorry. :D Utoljára szerkesztette: Lokker, 2014.11.28. 19:36:07
Érdekes a játékosok hozzá állása amúgy igen! Random csatát nem is játszok ,mert ott ami megy az halál! Most kerültem be én is,de hogy folyamatosan nyomják tényleg,hogy noob meg ,hogy miért nem lehet már elfoglalni a zászlókat ,miért nem mozgunk csapatban! :D :D
Végül is ez alpha test!Meg már Most néha látok Klán neveket :D :D Utoljára szerkesztette: bajsz, 2014.11.28. 19:33:59
Azért a játékosállomány se semmi. Közös chat-be, beírkál valaki, hogy így meg úgy szívás, hülye noob-ok. Ja, persze értem én, a WOt-ban is ügye milyen idegesítő a sok rossz játékos. Csakhogy Ez most alfateszt, a játékosok nagy része most került bele, szinte mindenki teljesen újonc, a játék mechanikával a többség nem is lehet tisztában...talán érhető lehetne a dolog, hogy itt a többség bizony kezdő.
ok köszi!
Ma nincs szerver. Holnap kora este 5 vagy 6 órától lesz legközelebb.
Akik benne van az alpha tesztelésben ,betudnak lépni a szerverekre ? Utoljára szerkesztette: bajsz, 2014.11.27. 16:38:58
Mivel alfa verzió, ezért simán lehetséges, hogy most olyan funkcióval játszol, ami a végleges játékban nem is lesz benne. Illetve egyéb dolgok majd apránként jönnek. Helyén kell kezelni a dolgokat.
Én lemaradtem erről a meghívásos dologról, pont nem tudtak meghívni. Annyira nem bánom. Amiket haver folyamatosan mesél olyan állapotban sincs mint a WoT béta ez első heteiben. Ebből márciusnál előbb nem lesz béta.
ja, csak arra nem jöttem rá, hol kell. Anno a a Warplanes-nél volt beépített lehetőség, most a fórumukat nézem.
Csúszás egy dolog. De a WG sokszor úgy viselkedik, mintha ez lenne: -Hé Szása! Nem a múlt hónapra kellet volna ezt megcsinálni? -De igor. - Ej, elfelejtettük. -Szóljunk a játékosoknak? - Áh, a faszomat. -A főnöknek szóljunk? -Azt se tudom hol van. -Akkor mi legyen? -Pihenjünk tovább, majd jó lesz az jövő hónapban. Vagy legalábbis hozzákezdünk. Talán.
Hát, én még szotfverprojektet nem láttam NEM csúszni. Még a kapitalista amerikában se. De ha esetleg nem csúszik, akkor csak bugos lesz mint az állat :)
Aztán szorgalmasan keresd a hibákat, küld őket a fejlesztőknek, meg legyenek okos javaslataid a játék jobbátételével kapcsolatban. Ne csak játszogass itt nekünk :)
Na. A multkor jól leszidtam őket, és a dolgot tartom is. Mert semmi logika nincs abban, hogy mi alapján válogatnak be tesztelőket az alfába. Meghirdetnek egy időpontot: na most lesznek meghívók kiküldve. Erre hetekre, sőt inkább már hónapokra rá történik valami. Hogy valami normális európai munkatempó, ha megadunk egy időpontot betartani...na mindegy.
Viszont, hm. Úgy néz ki, a dolog, a Tanks és a Warplanes mellet, egy harmadik WG játékot is kipróbálhatok, és így körbe írom a dolgot, mert ügye nem igazán szabad az alfa tesztelőknek bármilyen információt kiadni a játékról.