Saccared akárhogy is nézzük ez egy mmo lesz és az ilyen dologok a fejlõdéssel járnak. Viszont pont a story és a minigamekkel oldják ezt. Nem tudok róla, hogy bármelyik másik mmo-nál lenne hasonló. Endgame-re felesleges kitérni még, mert nagyon keveset tudunk róla. Nyílván nem fogják az össze jó dolgot lelõni elõre :) Guild Wars pvp rõl csak annyit, hogy nem tudom láttad e azt a videot amiben az egyik class egy forgószéllé változik és kb 5-6 embert instantra megöl (Y) plusz ez a térdrerogyok 3x és nem halok meg stb. Egy bf és cod között nincs akkor különbség mint pl egy swtor wow gw között, l4d-re azt mondom, hogy oké az más mert zombit ölsz co-op a hangsúlyosabb stb. A skillekkel meg a reflexekkel is sántít egy kicsit a dolog. Ha jó vagy egy fps játékban akkor jó vagy az összesben, de egy mmonál hiába tudsz jól játszani az egyik classal, mert valószínûleg egy másikkal meg nem menne úgy. Vegyük például a wowban az arena tournament szervereket. Lássuk be nem sok esélyed lenne arenan. Ugyanakkor szerintem fps játékoknál nincs ekkora különbség. Itt gondolok a jó és az ügyetlenebb játékosokra. Mielõtt még félre értenéd nincs bajom az fps játékokkal, sõt azokkal is szoktam játszani. Megvan nekem is több cod meg bf is. Cateran írtam már korábban ez az elsõ boss az raidben vagyis operationben. Igen ez könnyû volt, mivel a bevezetés a célja. Ráadásul ez normal nehézségen volt.Gondolniuk kell a casuel játéksokr is.Ne aggódj lesz hc mód is ami már kihívást fog jelenteni a hardcore játékosoknak is. Csakhogy mindenki boldog legyen :)
Ja, a cikkhez: Ha ettol mar el kellett volna dolni, akkor ez nagyon gebaszos jatek lesz..ez 1 0 volt...quest, raid, vagy akarmi, ez nagyon lightos.....
Ugyan a kommentjeiddel egyetertek, de itt azert kotozkednek 1 kicsit:) A WoWban (meg az alapjatekban, "vanillaban") imadtam alacsony szintukent questelgetni, mert kurvasok dolog kiderult a kulonbozo fajokrol, nevesebb karakterekrol, errol-arrol...BC-ben mondjuk mar csak atfutottam a questeket, LK-ban es Cataban meg mar azt se...
Ja és még valami. 1. az aki azzal akar eladni egy mmo-t hogy jó a fejlõdés része a dolognak, az szerintem bolond (az csak jó ha jó, de na, lássuk be a fejlõdés az elõjáték és az endcontent a lényeg) 2. nem akarok okoskodónak tûnni sok mmo tapasztalat után én is rengeteget gondolkodtam azon, milyen lehet egy teljesen új típusú mmo, és nem jutottam semmire, szóval mindentõl függetlenül tisztelem a készítõk munkáját. Úgyhogy kívánom nekik, hogy tudjanak minél többet eladni.
Soundmaker: a felsorolt MMOkat kipróbáltam (1 hónap-2 év idõtávon), lehet nem volt 1értelmû a mondat. A játékmechanizmus pedig a videók alapján egy konvencionális nulla (ide illik ez a szó?^^). Mész-ütsz/hílelsz-ütnek-hílelnek.
beceneev: nem tudom, h az átlagember hogy van vele, de én elsõre is kinyomom a story cuccokat. Még a lotroban sem voltam képes végigolvasni (pedig szeretem a világot, illetve a játékban állítólag jó volt ez a rész), mert azáltal 3-4x tovább tart elérni a max szintet. És egy JÓ játékban maxos karakterrel játszani SOKKAL jobb, mint a lowbie tartalmat csinálni (ha nem, akkor a játék szar). Eddig csak a GuildWars találkozott az elvárásaimmal ilyen téren (ott mind a pve, mind a pvp endgame tetszett, és a hardmode miatt a pve rész is jó maxos szinten 1-2 végigjátszásra). Fpssel pedig olyan gyakran játszom, mint... (most ide eszembe jutott egy kisebbséget érintõ hasonlat, de nem írom le :D). Szóval ritkán.
"hogy megtörje a fejlõdés monotonitását" - boccs de te magad írtad... nagyon komoly ha már most így készülsz a játékra:D, de azt becsülöm, hogy legalább tudod mi fog jönni... Szóval pont errõl van szó:) hogy ugyanugy kurvára unja már az ember az egészet:D ja és fps-rõl csak annyit, hogy teljesen más egy bf, egy cod, vagy egy left4dead. Arról már nem is beszélve, hogy egy olyan típusú játékban a skill és reflexek sokkal jobban kijönnek, még akkor is ha mmo-nál pvp résszel hasonlítjuk össze. De alapból a két dolog teljesen összehasonlíthatatlan... mintha a gördeszkázást hasonlítanád az autóversenyzéshez. És elõzõ kommentemnél egyébként ugyanazt az innovációhiányt stratégiai játékoknál is levezettem, mielõtt vérszemet kapnál, hogy mmot szídok... (én magam is rengeteget mmoztam és nagyon szerettem) szóval 1. ne keverjük a szezont a fazonnal 2. a bemutatásnál kirpóbáló újságírók is annyit mondtak h új skin az egész és hogy kevés lesz. Ettõl még lehet egy jó játék, de nem olyannak aki mondjuk 5 évet WoW-ozott. Annak újat nemnagyon fog adni. Véleményem szerint persze. Ja és ezekután ha tényleg annyira jó lesz komolyan megveszem :D :D :D Pont az a két mmo amit énis nagyon kiváncsian várok (Guild Wars 2 és a The Secret World), hát 1-2 éven belül kiderül h lesz-e érdemes újra mmot venni :)
Megfogadtam, hogy nem etetek trollokat, de szerinted milyen konkrétumokat kellett volna írnom? Quest címeket, boss neveket, netán a visszafejtett programkód ide vágó sorait?
Általánosságban beszélni dolgokról nem olyan mint, ha konkrét dolgokat emelnél ki mivel azok elég távol állnak az igazságtól. Az elõzõ hozzászólásomnak köze nincs érveléshez,de ez is majdnem összejött :) Maybe next time bro
Elõzmény: Kipróbáltam (értsd, szántam 6-6 hónapot rájuk az életembõl) a WoW-ot, lotro-t, CO-t, Aion-t még most is elõveszem néha-néha, de nem kötnek le engem, a pve nábot. Amikor a 12. "ölj meg 10 patkányt" kell csinálni, a hajam tépem, pedig már nincs sok. Saját vélemény: a Guild Wars 2 és a The Secret World (amik szintén még meg nem jelent mmo játékok) minden tekintetben rávernek az swtor-ra. Merem állítani, hogy még a Champions online is jobb, mert kicsit kötetlenebb. A harc menete ugyanaz az "álljunk egy helyben és spamoljuk a skilleket, de néha fedezék mögé bújás, mert nagy attack jön", amit már láttunk 1000x. Ugyanaz a csapatfelosztás megy, ahol ha kiesik egy kulcsfigura, annyi a partynak, és kezdheted elölrõl a másfél-két órás instát. A healerek a redbar minigémet játszák; a két méteres, kigyúrt tank órákig üt egy ellenfelet eredmény nélkül egy akkora fegyverrel, amivel valójában már egy csapással ketté kellett volna szelnie; a mapon szembejövõ ugyanolyan kasztú karakter ugyanazokat a questeket nyomja, ugyanaz történt vele, stb. Játékmenetben az swtor egy reskin. Ez tény. A sallang viszont jó hozzá. Aion-t is csak azért játszom még, mert hiába klón az is, de legalább vannak szárnyaid ;)
Szaruman megint csak mellnyúltál ugyanis ha ismernéd a játékot akkor tudnád, hogy minden classnak egyedi story-ja van. Vagyis nem fogsz találkozni 2x ugyanazzal a küldivel. Nyílván, ha csinálnál még egy ugyan olyan karit akkor másodjára kinyomnád a párbeszédeket, de lássuk be ez nem túl valószínû és elég értelmetlen is lenne. Többen is várják a hatalmas újításokat.Ez csak egy reskin játék lesz. Akkor kérlek mond már meg az elmúlt 10 évben mi változott egy fps játékban pl.? Jobb lett a grafika és ennyi. Lényegtelen, hogy bf cod stb ugyanugy lövöldözöl a fedezék mögül v rambozol. Semmi újítás és érdekes nem fikázzák õket :) Egyébként lesz sok újítás swtorban. Ott van pl a space combat minigame ami tökéletes arra, hogy megtörje a fejlõdés monotonítását. Említettem már korábban a story-t ami még egy mmo-nál se volt stb... Megint csak azt tudom mondani, hogy mielõtt véleményt nyilvánítanál jó lenne egy kicsit utána járni a dolgoknak.
Errõl csak annyit, hogy ha már láttál rengeteg filmet akkor leggyakrabban a trailerrõl illetve egy-egy jelenetrõl meg lehet mondani, hogy lesz-e benne valami eredeti vagy csak egy x+1 termék lesz. Hasonló módon van ez a játékoknál a gameplayekkel. Kívánom, hogy neked legyen igazad, de amit én eddig ebbõl a játékból láttam semmi újat nem adott. Amíg gyökeresen nem változik a játékmenet addig tényleg csak a skin új, márpedig azt egybõl megunom.
akármennyire is hõbörögsz az általad vélt "divatfikázó majmok" magánvéleményeik miatt, attól ez a játék még elég sok laikus és hardkór kocka számára egyenesen taszító, jobb ha beletörõdsz... és igen. messzirõl virít róla hogy összelopkodott ötletek reskinezve. ugyanolyan bukás lesz mint a rift.
Imádom mikor megjelennek a divatfikázó majmok és rávetik magukat valamire ami még el sem készült, mint gyöngytyúk a takonyra.
Szaurman: "Ez volt a wowban, lotroban, riftben, warhammer onlineban, meg az összes többi, általam a kipróbálás szintjéig sem jutott mmoban. És meglepõ módon itt is ez lesz. És a sok gyökér ennek ellenére rohan majd megvenni."
Ekkora faszságot hogy lehet írni? Leírod mi lesz szerinted majd leírod hogy a többi mmo-t ki sem próbáltad... A tök felesleges ugatás az megy mindenféle utánajárás, kipróbálás, megismerés teljes hiányában. Majd akkor böfögjünk már ide lehúzó kritikát ha végigtoltál egy karatert rajta megsimerted a játékmechanizmust és nem 3 videó alapján trollkodsz itt... Addig csak rosszindulatú fröcsögés az irományod ami nélkülöz minden tapasztalatot. pont.
Sajnos teljesen egyetértek... Énis végigpróbáltam szerintem a lehetõ összes mmo-t, ingyenest és fizetõst egyaránt, és a WoW volt a legjobb... Megjegyzem Lk óta nemnagyon tudom élvezni a játékot 1-1 vicces/érdekes hónapot kivéve. Szóval nulla innováció, de sajnos ez más játékoknál is így van. Pl.: mutass nekem mondjuk a warcraft 3 óta olyan stratégiát ami kiemelkedõen jó lett volna és annyira le kötött volna, talán a BFME2 és ESETLEG a Warhammer: 40k, de valójában egyik sem érte el azt a szintet amit vártam. Nekem a stratégiai játékok is megálltak kb. 8 évvel ezelõtt. Egyetlen játék ami tényleg kiemelkedõen jó volt és tetszett az a dragon age 1 volt. Ezenkívül lófasz van itt esti fényben és bõrlehúzás. Mindettõl függetlenül 2 dolgot nekem sem szabad elfelejtenem: 1. öregszem, 2. a mostani 12-18 éves korosztálynak az újra lehúzott bõr is jó hiszen õk nem játszottak az elõzõekkel. Szóval várok én is egy olyan MMO-t illetve stratégiát ami megint beszippant:) de az biztos hogy nem ez lesz az :( Ez az én véleményem nemkell senkinek felháborodnia.
Insta, pve, boss, blalabla. A kreativitás teljes hiánya... Csak én unom ezt a fajta tartalmat, vagy más is? (a rift meg egy fos volt, a dinamic content azt jelentette, h spawnolhat zónánként 2-3 fajta rift, 3 féle mobbal. változatos)
A storyhoz: elsõre elolvasod/végighallgatod/ilyenek. Másodjára is? Ugye nem? Harmadjára mindenki elkattintja a walloftext küldileírást. Onnantól kezdve halálfeleslegesen van benne. Ha story miatt akarsz játszani, akkor ne mmozz. Ha több 100M dollár megy el ezekre a dolgokra, akkor fasza, csak elõfordulhat, h másra nem jut. Van az a varázsszó, h ENDGAME. Ennél a résznél bukott meg az utóbbi idõben (5 év) kijött MMOk 97%a (a maradék 3% kb a wow meg a guildwars). És ez az a rész, ahol a játékosok nagyrésze magasról szarik arra, h a lvl 3as zónában éppen egy irodalmi nobeldíjas blablát olvashat.
Híles tank: ugye nem az én feladatom megmondani, h mi lenne jó? Nem tudok róla, h bármelyik játékfejlesztõ cégnél kreatív arc lennék. Azért fizetik ott az embereket, h kitaláljanak vmi újat. Eddig nem jött össze nekik (itt). Tucat+1 mmo, más skinnel. Hooray. Vagy neked érdekes az a formula, h - van egy dps a bossnál - ahhoz van egy hps a hílernél - ha a híler mellékattint, kihal a party (ha fos a kontent, akkor nem^^). - + van enrage timer a bosson, h a núbok jobban szopjanak. Ez volt a wowban, lotroban, riftben, warhammer onlineban, meg az összes többi, általam a kipróbálás szintjéig sem jutott mmoban. És meglepõ módon itt is ez lesz. És a sok gyökér ennek ellenére rohan majd megvenni.
Ui: remélem, h nincs elcseszõdve a szöveg, mert a szövegdoboz (vagy mi ez, ahova írok) kicsit szarakodik, és nem tudok scrollozni benne.
Kedves szerkesztõ elég probléma, ha hozzád még csak tegnap jutott el a dolog mivel már egy bõ hete fent van neten ez a videó. nr1ranger- az instának ez az elsö bossa ami a legkönnyebb a többit bosst még nem láttuk ugyhogy nem kéne elõre leírni. Abban igazad van, hogy a wow magasra tette a mércét,de azért várjuk ki a végét. A riftben volt újítás ugyebár a dinamic contetek ami eleinte jo és érdekes dolog volt, de a késõbbiekben unalmas és teljesen feleslegess lett.. Skynet te játszottál egyáltalán valamelyik kotorral is? Én mindkettõt kijátszottam legalább 10x és sajnos akkor nem is mondtam sokat. Kedvenc játékaim voltak (mai napig is fent vannak a gépemen)A kommentedbõl elég egyszerûen lelehet vonni, hogy egyáltalán nem jártál utána a játéknak, mivel akkor tudnád, hogy a fejlõdés olyan lesz mint a kotorban annyi különbséggel, hogy ebben nem fogod tudni megállitani az idöt...A történet a 2. részt folytatja. Forumokon lehet olvasni a beta tesztelõ emberek véleményeit és többek között volt egy olyan kérdés, hogy végig nézi-e a párbeszédeket? Összehasonlitás képpen mass effect dragon age stb -hez képest mennyire léptetik át a beszélgetéseket. Egyszer se nyomták ki, mig volt aki mass effectben aki igen stb. Ennyire szar a story... Szaruman-mégis mi lenne a jo? Egy tank tudná healelni magát? Ja bocs van ilyen a wowban:dk, egyedül végig viszi az 5 fõs heroic instákat, random hc-n meg 5 en nem tudjátok végig tolni. Nemtudom milyen hatalmas ujitásra gondolsz... A fikázás az megy,de utána járni a dolgoknak, és gondolkodni mielött ideböfögsz valamit jó lenne.
+1
én ezt a "játékot" tuti hogy meg nem venném, bármi jót is írjanak róla :S
Ez a 'legepikusabb' küldetés az egész játékban? Akkor milyen lehet a többi? Fasza, h 10 év után sem tudnak elszakadni a tank-dps-heal szentháromságtól. De nem baj, a sok szarvórz fan majd bekajálja, h ez milyen zsír cucc, és mennek perkálni a boltba.
Ezzel csak megerõsítve az állítás miszerint mindenki jobban járt volna ha bárgyú MMO szemét helyett egy frankó sztorival megáldott és jó játékmenettel rendelkezõ SP alapú KOTOR 3-at kaptunk volna... Ez egy hatalmasrakás szar...
Ez egy raid insta és ezzel esélyük sincs ezen a téren a WoW babérjaira törni. Ne értsetek félre mert nem WoW fanboynak akarok tûnni, sõt a WoW kezd nálam is az unalomba fulladni, de a raidelés tekintetében egy játék sem tudott többet/jobbat mutatni bossharcok terén (értem itt a technikai megvalósítást, meg a legyõzéshez szükséges taktikát). Nem a WoWot kéne majmolni, saját, új kreatív ötleteket kéne csinálni, nem pedig egy régi koncepciót kéne átszínezni. A gáz viszont ezzel az hogy ha elállnak a WoWos recepttõl sõt ha valami kreatívat, újat, kihívást állítanak a fejlesztõk a játékosok elõtt és nincs két hét alatt elérhetõ ingyen epix, akkor a népesség nagy része be se fizeti tovább a játékot.