Na ez a gond, hogy én leginkább rohangászó gyereket rögzítek :) Mármint önmagában nem probléma ez, csak ott a full manuál az én sebességemmel kivitelezhetetlen. Mikor azt sem tudom, hogy merre tekerjem a fókuszt. Mert ugye azt látom, hogy homályos, de azt nem, hogy most akkor túl közeli, vagy túl távoli fókuszpont miatt, és akkor most merre is kezdjem csavarni. Ez nektek a sok gyakorlattal biztos már a kezetekben van.
Jah ami a lényeg, hogy gyakorlatilag az ilyen filmezés más gondolkodást igényel - filmes gondolkodást. Azaz az adott pillanatban már tudod, hogy mit akarsz megmutatni, mi az amit fókuszba raksz - azaz irányítod a nézõsereg figyelmét, te vagy a mesemondó. Automata fókusz esetén a nézõsereg a leghangsúlyosabb pontra fog fókuszálni holott, te nem is azt akartad mutatni.
Melyik részét nem érted? :) Nagyon egyszerû, (nem pontosan írom, csak, hogy értsd) minden film és komolyabb munka úgy készül, hogy beállítod a fókuszt arra amit élesnek akarsz látni - ezt a mélységélességgel tudod még befolyásolni, azaz meg tudod azt csinálni, hogy mondjuk az elõtértben valami éles a háttérben meg elmosódott, vagy fordítva, de lehetõséged van úgy dönteni, hogy minden mindenhol éles. Az automata fókuszú kamerák jobbára ez utóbbi formában mûködnek, egyszerûen mindent fókuszban tartanak, ennek egyetlen elõnye ha rohangászó gyereket kell felvenni aki néha egész arccal "bakapja" a kamerát, utána meg elszalad 50 méterre egy labda után. Manuális beállításokkal ehhez gyakorlat kell, nem is kevés. Viszont ezzel el is mondtuk az összes hátrányt, a kamera dönt helyetted, azaz nem tudod kiemelni a képbõl azt ami számodra fontos. A kép egy steril "semmi" lesz mindenféle hatás nélkül. Ha megnézel bármilyen Hollywoodi filmet, akkor ott abszolút látszik a manuális fókusz használata - mindegyikben, enélkül nem is készül film, mert a végeredmény nevetséges lesz - á'la néhány magyar film amit DV fossal forgattak.
Meggyõztetek. Azt még mindig nem tudom, hogy hogyan, de a hozzászólások alapján úgy tûnik, hogy tényleg lehet full manuálban videózni. cloud.strife: végignéztem, nagyon profi Én mindenesetre maradok az automatikánál. Nem is veszek ilyen gépet :)
Mindent manuálisban tanulunk meg, automata beállításokat tilos használni. És meg is érthetõ hogy miért :)
Én nem szoktam filmezni, mert fotós vagyok (habár régebben kacérkodtam az S8-cal), de még én is általában kézzel állítok élességet. A fotóstúdióban az autofókusz sokszor csak bonyolítja a dolgot és emiatt csak idõpazarlás. (A hallgatóknak is ezt tanítjuk: az AF nem egy isten, ami "mindent tud"!) A profi filmes operatõrök is – tudtommal – mérõszalaggal, centire pontosan nézik a tárgytávolságot a pontos fényerõ és élesség (meg mélységélesség) beállításhoz.
"Mivaan? Mert ezek kézzel tekergetik az expót meg a fókuszt? Még 1 fényképnél is komoly, de videónál szvsz lehetetlen"
Hát pedig profi (de még félprofi amatõrök is) kézzel tekergetik. DSLR-el "filmezek" kézzel tekergetem, csak azzal lehet normális felvételt csinálni.
"Persze kérdés, hogy a Motion JPEG videóformátumra van-e akkora igény, hogy eladja ezt a gépet. " Hát ezen röhögtem egyet. Nem véletlenül M-JPEG. Ráadásul 4:2:2 szinte változatlan a kijövõ anyag! A népszerû AVCHD, DV még egyebek nem a mozik területe. Az másra való nem pedig egy magas minõségû hájtek mozikamerába, ahol minden képkockának külön-külön képkockának kell lennie, pl. az mjpeg sokkal jobban vágható...
A profi kamerákon, illetve az azokhoz való optikákon egyáltalán nincs is autofókusz. Egy profi operatõr meg eleve kizárja az automata mûködést és mindent manuálisan állít, menet közben. Ez nem lehetetlen, hanem egyenesen kötelezõ. Megmutatom neked, ha nem hiszed.
14 éve oppkodom, de az elsõ 1 év bénázást leszámítva csak teljes mauál módban filmezek, WB, fókusz, blende és zár állításokkal.
Gondolj bele, milyen lenne a Gyuruk Ura folyamatos autofokusszal. LOL Annak mukodeset latni lehet a vegtermeken, mivel lassu, nem tokeletes stb, meg aztan a muvesz vagyis ma inkabb szakember, nem mindig azt akarja fokuszbahozni, amit az automata.