Oké akkor elmondom. Anno legelõször ez a játék 1994-ben jelent meg a játéktermekben (sõt Japánban már 93 végén debütált) akkor formabontó és lélegzetelállító grafikával. 93-94 körül még kibaszott nagy újdonság volt a valós idejû 3D-s játék. 1993 környékén az otthonokban még csak a 14-15 colos monitorok voltak elterjedve, a 3D-s grafika vagy a 3D-s kártyák pedig még csak álomszintjén léteztek. A csúcs grafikát az Arcade játéktermi gépek és az otthoni konzolok jelentették. Szóval a lényeg a Sega volt ekkor tájt az úr a játéktermekben. Sorra egymás után gyártott minõségi siker címeket, amik mind a játékosok mind a kritikusok körében igazi áttörést jelentettek, egyszóval maradandó alkotások voltak. Aztán 1995-ben debütált a Sega otthoni konzolja a Sega Saturn, amire természetesen jött a Daytona USA otthoni átirata, csak hogy az otthoni verzió lényegesen eltért a játéktermitõl, csúnyább grafika, képfrissítés, látótávolság hibák, Saturn-ra - jelentõsen átalakított fizikával - adták ki stb. Ezt sajnos a Saturn nehéz programozhatóságának köszönhetjük mivel eredetileg 2D-s CD alapú játékgépnek tervezték, gyakorlatilag az utolsó pillanatban alakították át 3D-sre a gépet. Grafikailag és technikailag jóval erõsebb volt az elsõ PlayStation-nél, de akkoriban ez nem sok embert érdekelt. Mivel Saturn-ra nehéz volt a fejlesztés, 2db párhuzamos 32Bites processzor, négyszög-központú hardver (PS1, N64 háromszög-alapú hardverrel rendelkezett), valamint gyengébb minõségi CGI videók lejátszása. Szóval visszatérve hiába volt jobb a Sega gépe, ha egyszer nehezebb volt rá fejleszteni, még eleinte maguk a Sega programozók is megszenvedtek vele. Ezért volt a Daytona Saturn-on rosszabb, a Virtua Fighter 1 ezért adták ki 2X a gépen stb. Késõbb persze megjelent PC-re is a játék, de a játéktermi verziónál lényegesen gyengébb volt. És azért örülünk ennek az újra kiadásnak, mert 1. mapnapság nagyon drága lenne egy jó állapotú Sega Saturn Daytona USA-val (igazi ritkaság számba megy) 2. Az EREDETI játéktermi verziót nehéz lenne beszerezni mivel csak játékgépekre jelent meg. Tehát újra élvezhetjük a játék hamisítatlan eredeti formáját épp úgy, mint amilyen a 94-es volt, valamint a játék könnyen beszerezhetõ és HD TV-ken is lejátszható. Mivel anno a Saturn változat 50Hz-es SD TV-kre volt optimizálva. Szóval mivel óriási különbség van az otthoni és a játéktermi verzió között azért örülünk neki. :))
Soha nem fogom megérteni... ezek másolható adatok, mi a különbség az eredeti ésa másolat között? Ugyanazt az élményt kínálja. Ha a kezedbe veszel egy 1970-es évekbeli könyvet, és 8. kiadását 2004-bõl, ugyan az a szöveg van a kezedben, ugyanazt tudod kiolvasni belõle... Egy több száz éves kodexnél persze más a helyzet, mert ot nem reprodukálható a pappír/tinta anyaga, a manufakturális technika. De egy 15 éves játéknál??? És valami szösszenetet kidobnak érte 2300 Ft ért?! Röhej!!! Persze, nem vagyunk egyformák, Te bizonyára másképp gondolod! De nem tudom megérteni...
ez nem csak XBLA meg PS3? kerestem az irományban, de sehol nincs hogy mire jelent meg
Csak, hogy tudd az ilyen elavult vackokat manapság szinte lehetetlen beszerezni. Sega Saturn konzolon a mai napig még használtan is 10 fontot érnek. :) Sõt van olyan játék amely használtan 400 fontnál kezdõdik, de látom megint egy okostojással van dolgom. Ez a játék még azokból az idõkbõl származik amikor még a SEGA név jelentett valamit. És Arcade játékaik a legjobbak voltak, sõt otthoni konzoljaikra is igazi klasszikusok születtek. Egyébként a cikkhez hozzátenném ez az elsõ olyan kiadása a Daytona USA-nak amely 100%-ig meg egyezik az eredeti 94'-es játéktermi verzióval. Hiába régen sokkal jobb játékok készültek. :)
10 dollár? :) Az sok 3 pályáért! Az ilyen elavult vackokat már a bolhapiacon sem kapni, bár jó volt a West End Udvarban játszani vele úgy 15 éve, mert nem volt más.