Sziasztok! Tegnap éjjel kipróbáltam a játékot, nekem nagyon bejött. Régebben játszottam még Amigán a Dungeon Master-rel, és a Chaos Strikes Back-kel: hozzájuk hasonlít legjobban a LoG. A karaktergenerálás nagyon jó - kellõen egyszerû, de azért változatossá is teszi a játékot. A három kaszt (varázsló, rugó, harcos) elég kevésnek tûnik, de a skillpont osztogatással, és a traitek válogatásával elég különbözõ karaktereket lehet kihozni. Az irányítás jóra sikerült, lehet egérre fordulni, de azért van "fejmozgatásra" is lehetõség, ha alaposan meg akarjuk nézni a falakat. Normál fokozaton is kellõen nehéz, (a harmadik szinten járok) a pókok és a mérgeik jelentik most a legnagyobb gondot :) A mágia egy kicsit nehézkes, de megfelelõ kézügyességgel abszolválható, és elég hatásos, fõleg csoportban mozgó szörnyeken sebez sokat.
Szerintem meg az eye of the beholderhez hasonlít legjobban.
Rengeteg dolog ismerõs onnan(pl a rejtett kapcsolók kialakítása a falon, földön lévõ kapcsolók amikre ha követ raksz ahelyett, hogy ráállnál nyitja az ajtót, mozgó gödrök a talajon stbstb).
Örölök, hogy végre kijött egy ilyen igazán oldschool rpg játék mint ez, ha hozza a beholderek színvonalát(az majd késõbb derül ki) akkor számomra kötelezõ vétel, a polcon a helye.
Igen, hasonlít a Eob-ra is, de a Dungeon Master '87-ben jött ki, míg a Beholder '91-ben. Ezért írtam inkább a DM-et, bár kétségtelen, hogy az EOB-ot is írhattam volna.
Engem ket dolog ami idegesit, hogy minden egyesz alkalommal a varazslatot ki kell valasztani, nem jegyzi meg a legutolso hasznaltat, a masik, hogy a cuccokat dobalhatom el, mert eladni azt nem lehet oket.
Én még ott nem tartok(keveset játszottam tegnap). Hogy van itt a varázslat? Mert a mágusomnál nincs könyv, azt késõbb fogok találni?
Vagy itt nem a memorize spells/ rest rendszer van mint beholderben volt?
Igen, ez egy ilyen mûfaj. A varázslatok erõsebbek, mint egy közelharci támadás, illetve több fajta dolgot lehet velük elérni (mérgezés, fagyasztás, területre támadás stb.) ezért kell valamilyen "büntetés". Ennél a játéknál az, hogy kicsit több kézügyesség kell ahhoz, hogy használd õket.
Jobb click a varázsló kéz ikonjára, és akkor feljön egy - ha jól emlékszem 4x4-es tábla, amin rúnák vannak. Fogsz találni a labirintusban tekercseket, amin varázslatok vannak, illetve a hozzájuk tartozó rúnák. Ha el akarod varázsolni, kijelölöd a rúnát, és rányomsz a tábla jobb oldalán lévõ varázslás ikonra. Ha bonyolultnak tûnik, van egy tutorial rész a játékban, nézd majd meg a slide-okat, ott érthetõbben elmutogatják.
Nincs memorize spell, csak scrollok vannak, amin lathato az abraja az adott varazslatnak. Aztan mar csak jobb klikk a varazslo kezere es feljon a runatabla amin a megfelelo ikonokra kell klikkelni , majd varazsolni. Ezert idegesito, hogy minden alkalommal, ezt elkell jatszanod varazslat kozben, mert nem jegyzi meg az utolso spellt.
Már a játék legelsõ percétõl lehet varázsolni. Nem kötelezõ megtalálni a rúnákat tartalmazó tekercset, Te magad is felfedezheted õket (ha a skill táblában olyan szinten jársz, hogy új spellnek van tanulási lehetõsége - Spell: ???).
Pl ha a legelején kinyitod a mágus rúnatáblázatát, rányomsz a legelsõre majd elsütöd, már meg is tanultad a tûz spellt. Ehhez képest az ezt tanító tekercse jó pár sarokkal odébb találod meg.
Érdemes a fentiek alapján új spell tanulás unlock esetén kipróbálni pár kombinációt, hátha magadtól is megtanulod az újat :)
ez 90 %-ban dungeon master, igen meg a kapcsolok elhelyezese is, a beholder mar azt koppintotta, ezen kar filozofalni. Meg egy-ket falon szoveg is gyakorlatilag megegyezett. A dungeon master, amugy van pc-n illetve amiga emulatorral is vegigjatszhato manapsag. Anno tobb hetet kuzdottunk vele, terkep rajzolosdi is volt, de par eve eloveve ket fel delutan alatt vegigrohantam rajta, sokat szamit a tapasztalat :) Mondjuk a chaos strike-s back, az mar eszementebb darab, annak en sem jutottam a vegere. Jo olvasni a felnovekvo ifjusagot, akik boltot stb dolgokat keresnek, nekik ez a fura, nekem meg pont forditva volt furcsa anno amikor megjelentek. Ami cucc nem kell eldobod ennyi, minek penz? Kurvak nincsenek a labirintosokban. -Eletero itokat lehet majd kutyulni, de az max egy-ket elhuzodo harcban jo hasznalni, a sok alvasnak annyi a hatranya, hogy jobban fogy a kaja, vagyis itt a felapritott szornyekbol megmaradt "eheto" cuccokat kell magaddal hordani. Persze kesobb lehet csokkenteni az etvagyukat, de nem titkolja a jatek ezeket, szintlepeskor elore latod, milyen bonuszokat kapsz majd. Ha a kezedben hagyod a faklyat az is gyorsan leeg alvaskor. Ha nincs nalad sok es attol tartsz nem talalsz kesobb (ami kizart) alvas elott tedd be a hatizsakba, akkor nem hasznalodik. Gondolom varazslat is lesz ra.Ami minimalis plusz van a nagy oshoz kepest, hogy a dobo fegyvereket magatol felveszi a kari, akivel dobalod. Ez pozitiv. Viszont a szornyekre nem leht a kaput racsukni ez hianyzik. -A varazslat pont nagyon jol van kitalalva bar ez is dm, igy akinek remeg a keze a sok piatol, vagy az izgalomtol, nem tudja idoben elloni a szukseges dolgokat, nemi ugyesseget vive a jatekba. - Ha az embered megahal, kesobb (meg nem tartok ott) kiindulva a dm-bol ismet, lesznek altarok ahova beteve a csontjaikat felelednek, vagy valami hasonlo. Az elso ket palyan meghal cseszheted, ott tuti nincs feleleszto pont, vagyis ments surun, ha neheznek tunik.
na akkor ez maskepp van, bar nekem nem halt meg senki ezert nem tudtam, akkor azok minden szint vegen vannak gondolom. Engem jobban erdekelne hany szintje van a labirintusnak, nem akarom 1 nap alatt, hogy vege legyen, ha mar ennyit vartunk ra:)
Ez igaz, de itt szukseges hozza az, hogy meglegyen a megfelelo8(fold, tuz, stb) szinted hozza, amugy nem sikerul neki. Azert kicsit banom, hogy nem dm style nekem az marad a favorit, kello gyakorlassal barki barmi lehet, de mintha a morrovind skyrm stb is igy mukodne, bar azokat nem csipazom, igy nem vagyok biztos benne.
Ezek a mai fiatalok... :D Boltok egy labirintusban... Annyi tárgyat vigyél magaddal, amennyit használsz. Ne és persze néhányat a súlyérzékelõknek... :)
Már a történet szempontjából is érdekes lenne a bolt :) Mit keres egy kofa olyan helyen, ahonnan pont az a cél, hogy kijuss ...
Valaki tud segíteni? Elakadtam... :( A második szinten a "kék kristály tól jobbra a teleporton hogyan kell átjutni. A falon lévõ gomb megszünteti egy kis idõre, de nincs idõm átmenni.
Ja, és x szintenként elénk jön, hogy a dungeonban talált cuccokat eladhassuk neki ott, ahonnan soha senki nem tért még vissza, és ahová rabokat dobálnak minden nélkül :) Ennyi erõvel az is csak fantázia kérdése, hogy elképzeld, miért nincs benne árus :D
Hát emberek engem beszippantott. Még anno a DM, meg az EoB volt ilyen hatással rám, idén eddig ez a legjobban elköltött $10-m.
A dm-ben egy fontos "logikai elem" volt a suly, ott is sokszor kuzdottel tulsullyal ami lelassitotta a jatekosokat, igy sok helyen, nem jutottal tul, amig meg nem szuntetted a tulsulyt. Itt a masodik szinten tenyleg eleg csak hatralni, ahogy irjak, mert az is ido amig megfordulsz. -- A random az kesobb talan abban fog kimerulni, ahogy anno, hogy ossze-vissza fog teleportalni, minden jelzes nelkul, vagy csak pl megfordit 180 fokot, te meg azt hiszed vegtelen hosszu folyoson setalsz, bar utobbi a 3d grafika mellett talan nehezebben kivitelezheto. De ha hasznalsz terkepet es ez gondolom kovetni fogja, akkor igy teljesne elvesztette a kihivas ingeret is.
Túlsúly... erre nem gondoltam... Hátrálni hátráltam... :)
Az árus amúgy maga szabja meg, hogy mit mennyiért vesz meg. Ezt persze random dönti el...
Még mindig ki lehet kapcsolni az automata térképet.
Miután kinyitod a kaput, nem mész be, hanem rádobsz egy követ a kapcsolóra, majd egyesével kiengeded a lovagokat a folyosóra ahol könnyedén elbánsz velük.
Igen, közben meg tudtam, hogy lehet pihenni, így megéri kint küzdeni velük egyesével (eddig is egyesével próbáltam, úgy, hogy bementem az egyik helységbe, ahonnan a csonti kijött
elbenazni egy lyukas padlot, mert leesve lehet talalni egy karkotot, egy secret helyen ami ad poison ellanallast
Amugy itt meg eleg picit mergeznek a pokok, igy alvassal, jobban gyogyulsz, mint sebez a mereg, igy nem nehez megoldani a merges pok kerdest. Van posiom shield varazslat is, bar meg nem probaltam.
Jó hát már a 2. pályán elakadtam fél órája :) Van a cellás rész ahova kell egy kulcs a végén...se a cellákat nem tudom kinyitni se piros kulcsom nincs(átnéztem az egész szintet titkos kapcsolókat / illúziófalat keresve de semmi).
Kezdek arra gondolni hogy vissza kell mennem az elsõ szintre keresgélni :/
(látszik hogy rég játszottam már a beholderekkel) :)
Megvan :) Te jézus...2012ben a sok lebutított hülye játék mellett, már rendesen szokatlan amikor kicsit gondolkodni kell :) Már most imádom ezt a játékot...
Már találtam két magic scrollt, de hogy tudom unlockolni a varázslóimnál õket?
akkor majd szólj, ha azon a fényfüggönyön átmenve átjutottál azon a kis szobán, ahol csak a dobókés van, meg egy rácsozott átjáró, amit sehol nem lehet kinyitni :D
A scrollok igazából kb. semmire nem jók, csak infot adnak, a spelleket azzal unlockolod, hogy pumpálod a pontokat a skillbe, ahol ugyebár vannak ilyenek hogy "5: ???" ami azt jelenti, hogy 5 skillpont után kapsz egy spellt, amit vagy magadtól jössz rá hogy kell castolni, vagy találsz majd egyszer egy scrollt és abbol jössz rá.
Eddig nekem a shogun 2 maxra felhúzva vitte a pálmát, ami a legjobban izzítja a vga-t de most ez lett. Szerintem az SSAO csinálja de kikapcsolni nem akarom, nekem így tetszik.
Láttam egy képet az összes varázslatról. A képet nézve, olyan kézen fekvõnek látszik, hogy a varázslatok elsütését a numerikus billentyûzeten is el lehetne végezni. Pl: A Fireburst = [7] + [Enter]. Nem vagyok most játék közelben. Valaki kipróbálná nekem?
Köszi! Sejtettem. Túl könnyû lett volna makrót írni varázslatokra. :-)
Hú gyerekek ez nagyon jó játék !!! Régen várok ilyenre. A karaktergenerálás egy csúcs benne, tehettek volna bele 3-nál több kasztot. Se így is nagyon jó. De mindig épphogy nem akadok el. Most elõször akadtam el. Harmadik szint eleje: "A lone pillar of light Stand alone the night" Nem azt írja hogy csak egy fáklya maradhat ? Egyenlõre nem jövök rá segítsééég :) Kicsit fura hogy nem tudok közvetlenül varázsolni mindig be kell ütni a varázslatot, azt hittem ha a tekercset a kézbeveszed elmondja magától. Két varázsóval indulni így nem is nagyon érdemes mert túl sok idõ mire újra "CAST"-olsz. De eddig szuper a játék !
"A fény magányos oszlopa, mely egymagában áll az éjszakában."
Annyira nem jó az angolom, de valami ilyesmi.
A lényeg az, hogy csak az oszlopon hagyj fáklyákat, a terem két szélén lévõket, amik a falakon vannak azokat vedd le. Ezután ki fog nyílni az ajtó és tovább tudsz menni.
Cast tényleg sokáig tart, viszont be lehet tárolni elõre és így az elsõ elsütött varázslat rögtön kéznél lesz. Jó kis játék, de szerintem a második része lesz az igazi befutó. Kezdésnek viszont nagyon is jó.
Látszik, hogy régen játszottam az EoB -bal... :) Elakadtam a harmadik szint vasajtaját nem tudom kinyitni... :( 1 órája járom a környéket egy titkos ajtó után, vagy valami támpont után. A teleport körfolyosó után bal kéz felé. Oda tudok menni, de a rácsot hogyan nyitom ki? Ott van a rács mögött a verem, s mögötte a falon a kar, de oda hogyan jutok be? :( Illetve az elsõ szinten a cellákat hogyan lehet kinyitni? EoB ban is imádtam az illúzió falas labirintus részt. :) És persze a jég óriásoknál a teleport folyosót... Nagyon bírom az ilyen játékokat... :) A pudingok barom erõsek.... :)
Az elsõ szinten a cellákba nem lehet bemenni, egy kivételével. Azt egy kis gomb nyitja a falon. (Az a szokásos fajta.) Felnyílik egy fal és belépsz a cellába, de csak az egyikbe lehet.
Ez a harmadik szintes dolog valahogy nem tiszta nekem. Keverednek az emlékek. A forgó teleportos résznél még emlékszem, hogy jutottam tovább, de utána már nem ugrik be.
Viszont ott kell keresgetni. Lehet valami titkos gombot kell megnyomni a falon. Arra emlékszem, hogy ezen a forgó szaron nehezebb volt átjutni, mint utána mászkálni. Ott már nagyjából adta magát minden.
SPOILER!!!!!!!!! Elmész oda, ahol elvileg folytatódna a folyosó. Egy teremrõl van szó, közepén egy oszloppal, és egy rakat fáklyatartóval. Emlékszel még a pálya elején egy ugyanilyen szobára? Ott ugye csak az oszlopra kellett a fáklyákat pakolni, ebben a teremben viszont csak a falra. És voilá, kinyílik a fal :) (ha egyébként felveszed az összes fáklyát a teremben, látni lehet a sötétben, honnan szûrõdik ki világosság, na ott a titkos ajtó. SPOILER OFF!!!!!!!!!
pont a kezdõhelyen van, csak megfordulsz és kinyitod a falat?:)
A vasajtóval szemben van egy kis rácsos terem, amellett van egy nagyobb terem csak lezárja egy fal, térképen látni, ott kell a fáklyákkal szórakozni, mint a szint elején.
Köszi. Azt láttam, hogy honnét szûrõdik ki a fény, csak nem bírtam bezúzni a falat. :) A teleporton xar volt átjutni, sokat szívtam vele... :)
Jól érzékelem én azt hogy az én problémámról beszéltek ? Átmész körbefutkározós teleporton vicces hogy pont abban nem akad el senki.. utána kell egy ajtóhoz 2 kulcs egyik ilyen sok pókos teremben van a másikat nem találom Megy egy folyosó, vége és egy felirat: I DEMAND SACRIFE cella az alján tolólap semmit nem látok benne. se kapcsolót se kulcsot... be sem tudok jutni hol keressem a 2 kulcsot? jó ez a földrengés effekt benne...
Ott leírtam pár kommenttel lejjebb, a SPOILER!!!!!!-es kommentemben, hogy hol találod a második kulcsot :)
Ha jól emlékszem, itt az "I demand a sacrifice" feliratúra gondolsz. Ott csak átdobod a rácson, amit feláldoznál (például egy kesztyût vagy csizmát, akármit, ami átfér, de pölö pajzs nem fér át), megnyomod a gombot, jobbra nézel és ott lesz a földön egy ruha és amit az elõbb bedobtál. Bedobod a ruhát, megint megnyomod a gombot, kiírja, hogy találtál egy titkos helyet, kapsz egy kesztyût és a második kulcsot. Remélem tudtam segíteni.