Köcsög banda. Már aki belerakta. Mindegy úgyis feltörik aztán bekaphatják a fejlesztõk.
Azért az ubisofték jól bírják... úgy tudom pl a hawx2 sose lett rendesen megtörve, és most pl kijöttek ezzel az Anno 2070-el.
Lehet játszani törttel, csak mivel netkapcsolat kell hogy a játék bizonyos részei mûködjenek, egy bizonyos ponton igencsak lehetetlenné válik a játék.
Ez sztem egész jó koncepció, mert szerver authentikációt nem nagyon tudnak/szoktak törni. Ráadásul a warezos meg - ha rákattan a játékra - kénytelen megvenni egy idõ után.
Hát jobb, ha az Onlive és társaiból semmi nem lesz. Olyan mintha videót néznél, vagyis nem olyan jó az igazából, mintha a saját géped futtatná a játékot, arról nem is beszélve, hogy igen nagy sávszél kell hozzá. A CSS és társairõl nem is beszélve.
Amúgy ezt a bizonyos másolásvédelmet, amirõl a cikk szól, FADE-nek hívják. És már egy ideje létezik, vagyis nem annyira új már.
Tökmindegy, mit kódolnak hova, amint decryptelõdik a memóriában a végrehajtható fájl, ügyes emberek dump-olják és kiszedik belõle az ilyen "feltörhetetlen" okosságokat. A legutolsó feltörhetetlen másolásvédelem az ha jól emlékszem két hétig tartott.
Nekem is inkább a Settlers 3 jut eszembe mint legkorábbi ilyen élmény :)
Inkább ez, mint az olyan DRM, ami akkor is szivat, ha felismeri a legális szoftvert (Securom pl.).
Amúgy meg szivassák csak a warezt, én támogatom :). Max majd játszok vele 2 év múlva. Arkham Asylum, Just Cause 2 is 2000Ft alatt van...
Ez nem újdonság...anno settlers 3-ban már láttunk ilyet, a kovács vas helyett malacokat termelt kalóz verzióban :D
Na és akkor ez más játékokban:
Assassin's Creed: Nem tudsz falra mászni és ugrálni? Grand Theft Auto: Azonnal összetörik a kocsi, amint beszállsz? Fallout: Nem kapsz Pip-Boy3000-ret? Call of Duty: Ellenségekre lõve magadat sebzed? Jedi Academy: kapsz 20 cm-nyi fénykardot? - Jedi megszorítások. Need For Speed: Nincs tapadás/Nincs kormányzás/csak hátrafele mehetsz? World of Warcraft: NEM KAPSZ XP-t!!! MUHAHA Mass Effect: Shepard hajóját elviszik a behajtók?
Egyébként a STALKER magától bugos mint állat, nem kell oda másolásvédelem :DD :((((((
armánál pl. nem tudták feltörni, tudomásom szerint, hiába adogatták ki a frissített töréseket, mindig valami új "hiba" bukkant fel (már azokon kívül, amik eredetileg is benne vannak :DDDD), ami lehetetlenné tette a játékot.
Szerintem ez jópofa megoldás, anno a settlersbe volt hogy a fegyverek malaccá változtak (vagy valami hasonló). Ilyenbõl el kell rejteni egy párat a játékban, sokkal mókásabb és szórakoztatóbb a dolog :)
Egyrészt ha kijön egy játék, amit el tudsz indítani törten, tök jól megy, majd kiderült hogy az utolsó 3 pálya "vicces", akkor lehet hogy több motivációd lesz arra hogy megvedd az eredeti gammát, mert "nehogy már az utolsó 3 pályán adjam már fel" alapon az õrületbe kerget a dolog :)
Persze ehhez olyan játék kell, ami tényleg szórakoztató, minõségi, és nem vágod oda az elsõ bugnál a falhoz hogy "kell a francnak ez a szar".
Már fel is van törve...
Õszintén szólva, ez pont ugyanolyan DRM mint az, amelyik induláskor kiírja hogy "tedd be a lemezt", hiszen ugyanolyan jellegû kód detektálja a szoftver eredetiségét mindkét esetben.
A különbség csak az, hogy másképp adja a felhasználó tudtára hogy lebukott.
Ergó: egy eredeti tulaj is ugyanúgy megszivhatja a rossz detektálás miatt mint eddig, csak nehezebben jön rá hogy a DRM miatt nem tudja megölni a skorpiót -> kevesebb reklamáló a call centerben.
---------
Épp emiatt, hogy az eredetiség detektáló mechanizmus ugyanaz, törni pont olyan nehéz mint eddig. Az egyetlen különbség, hogy a crackerek ugye nem szokták végigjátszani a játékot, csak elindítják azt ollé, igy 1-2 nap eltellik mire kiderül hogy kéne egy új crack. Kb ennyit nyernek ezzel az "újfajta" DRM-el (ami pont ugyanaz mint a régi).
Most viszont hogy ország világ tudja, hol van védelem, hamar meg lesz oldva.
...vagy a legegyszerûbb, hogy csak a fejlesztõi programmal lehet bütykölni a fájlokban.
na igen, ma már örüljünk, hogy olvasni megtanulnak, aztán jön még csak a szövegértelmezés...
mellesleg az arma sorozatban már jó régóta ezt a megoldást alkalmazzák, aki törttel játszott, az pl. nem találta el az ellenfelet (vagy nem volt sebzése a fegyverének), vagy random madárrá változott (!) :D
szóval van ebben potenciál. mellesleg szerintem arra is gondoltak, hogy a modderek ezen tudnak módosítani, úgyhogy gondolom olyan formátumban írják bele a programba ezeket, amiket "hétköznapi" alkalmazásokkal nem lehet "megynitni", vagy hogy nehéz legyen a kódok darabjait összeszedni, felismerhetetlenek a kódrészek, stb., stb.
Neked fogalmad sincs, hogy mirõl beszélsz. Ez akkor jön elõ, ha valaki feltöri a gammát, ellehetetlenítve így a tört változattal való játékot. Tudod, a cikk errõl szól.