Hát szerencsés vagy...Az elsõ pár hónapban egy kínlódást okozó bugos szemét volt a STALKER,és ez szinte az összes részére elmondható csak valamelyest csökkenõ bug szinttel.
Azért csak felhozott AC-rõl és ME-rõl írtam, mert azokkal játszottam. Halo és Skyrim kimaradt egyelõre. Mindenesetre sajnálnám, ha nem lenne Stalker 2, mert egyedi játék, remek hangulattal. Lehet szerencsés vagyok, mert nem premier napján játszottam a Stalkerrel, így rögtön raktam fel a javításokat. Mondjuk ez már trend kezd leni, hogy megjelenés után fél vagy 1 évvel mondható késznek a játék, feltéve, ha van terméktámogatás.
És mondom mindezt úgy hogy nem vagyok a HALO játékok rajongója,egy végigjátszást megértek nekem,de mégis elismerem mert a világának összetettsége,a sztori, és legfõbbképpen a manapság fpsekbõl hiányzó AI okozta kihívás erõsen jelen van benne,sõt kiemelkedõ.
Ezekkel amiket leírtál nagyban egyet értek,de az említett címek többsége már csak azért se hasonlítható mert teljese más mûfajok. A HALO-t pedig lehet nem szeretni de sterilnek mûanyagszerünek nevezni,amikor az egyik legjobb AI-val rendelkezõ FPS a piacon nagyban azt tükrözi hogy KÖZE sem volt a játékhoz,csak konzol cím tehát fikázni kell. Skyrim pedig kismilliószor összetettebb mint a STALKER,kismilliószor nagyobb bejárható területtel,eseménnyel,sztorival,ésmégis lehet hogy bugos de tizedanyira sem mint a STALKER,amiben az elsõ 4-5 patchig csak a fejemet fogtam és röhögtem...
Abban igazat kell adnom neki, hogy a ME és az AC is sokkal sterilebb. AC-ban hiába szaladgálsz nagy területen, nem lehet megszólítani mindenkit, fõleg nem kereskedni vele, szépen vannak elkülönítve a küldetések, de a városok és lakóik is csak díszlet. Nem történnek önálló események, mint a Stalkerben. Egy AC-ban vagy ME-ben nem lesz olyan, mint a Stalkerben, tehát a banditák harcolnak a mutánsokkal, majd az arra járó katonák irányába lõnek, õk is csatlakoznak a harchoz. Te meg az egészet szemléled, közbe avatkozhatsz, ha akarsz, de nem fontos. Tényleg olyan, mintha élne a környezet. Nem pedig csak úgy látszik. Mass Effect ilyen téren az AC-nél is kevesebbet nyújt. Ráadásul bizonyos mértékig a táj is változik az amomáliák miatt. Bugok? Stalkerben szépen ki vannak javítva, lehet voltak az elején, de legalább javították õket. AI? Amikor képzett frakciók ellen harcol az ember, akkor bekerítenek, elterelnek. Nem csak annyi, mint manapság, hogy max. bebújnak a fedezékbe, lásd Rage. Olyan apróságról nem is beszélve, mint a játék elején eldobok egy fegyvert. 20 óra játék után arra keveredek és még mindig ott van, nincs olyan, hogy csak eltûnik, mint más játékokban. Olyan apróságról, mint a fegyverek kitárazása, karbantartása, az étkezés, stb., csak emelik a színvonalt. Hangulat terén pedig nem igen van vetélytársa. Amikor megy az ember a zónában és egyre nyomasztóban érzi az egészet. Tényleg olyan, mintha stalker lenne az ember és inkább visszamenne a zóna szélére, csak ott nem legyen. Lehet soknak nem jön be ez a játékmenet. De nekem jobban tetszik, mint a CoD vagy BF által képviselt álrealisztikus háborúzás.
"cod, assassins creed, masseffect, halo és többi hipersteril, mûanyagszerû, erõltetett,cod, assassins creed, masseffect, halo és többi hipersteril, mûanyagszerû, erõltetett," Cod - egyetértek. Assasins Creed: mitõl is erõltetett? Sandbox játék,minimális nagyon minmális bugokkal gyönyörû helyszíneken,elég nagy szabadsággal. Mass Effect: Az elsõ rész hatalmas volt,nem hiába nem kis siker minden platformon,a sztorija mérföldeket ver a Stalker játékokéra. És végül HALO. A HALOt lehet szeretni, vagy nem szeretni, de minõségben messze felülmúlja a csodálatos stalkert. Nem egy hatalmas bughalmaz az egész és olyan mesterséges intelligencia van benne amirõl a STALKER készítõi csak álmodnak,meg mostanság sajnos a játékosok is mivel minden egy rakás scripthalmaz.
Skyrimben 20szor annyi bug: hát nekem nem tünt fel, egyébként Skyrim komlexitását tömöttségét és bejárható területét össze sem lehet hasonlítani a STAKER-rel,jóval nagyobb volumenû alkotás mérföldekel nagyobb tartalommal mint a STALKER,ehhez képest mégsem olyan idegölõen bugos szemét mint mondjuk a STALKER elsõ része volt.
Félreértés ne essék,végigvittem a STALKER részeket,be is jöttek,mert hatalmas hangulata van. De mûvészinek és minõséginek rohadtul nem nevezném,mert a buta esterséges intelligencia,és a rettenetesen szánalmas ALFA verziókra emlékeztetõ bugok igencsak pecsételik. Metro2033 ilyen téren jóval elörébb járt.
számomra pc-n három fps sorozat emelkedik ki a híg fos tengerébõl: operation flashpont-arma, a half life, és a stalker. remélem csak összejön ez a 2. rész...
Ami játékok érdekelnek, és szeretném azokat jobb állapotban viszontlátni, ott felveszem a kapcsolatot a fejlesztõkkel.
A GSC már megerõsítette, hogy ez részben PR fogás volt, másrészben statisztikai felmérés.
A hír vírusként terjedt, rossz fordításokkal és értelmezésekkel.
Miért kéne a legjobbnak tartott Open-World FPS-t kiírtani, ha az eladások többszörösét visszahozták a befektetett pénznek, és a jelenleg kb 40%-nál tartó játék fejelsztését lezárni, ami ráadásul multikonzolos, így a várható eladások is többszörösei az elõdeinek, amit a bugok miatt nem vettek meg sokan (letöltötték, aztán csak becsületbõl és a 2. rész reményében megvettek támogatás gyanánt.)
Facebookon a pár GSC fejesztõs ismerõseim is csak annyit írtak max, hogy "Nyugi, nem kell félni semmitõl."
"UPDATE 2: Sergey Galyonkin, marketing director at 1C Multimedia [1C Company published the S.T.A.L.K.E.R. games in some regions] has blogged about the closure of GSC, which you may or may not take as confirmation as you see fit. "GSC is closed, a fact confirmed by all. The team is almost completely dissolved, the state has only a few people," he wrote, obviously Google translated.
Galyonkin said a deal to bring the S.T.A.L.K.E.R. series to consoles fell through and the projected sales for a PC-exclusive post-apocalyptic shooter based in eastern Europe weren't enough to justify the expense of developing the game. There were also apparently concerns, as stated earlier, about the current state of the game's development and some claims that GSC Game World chief Grigorovich is just "stupidly tired."
We're still awaiting official word from GSC but at this point, it sounds very much like that's that."
dafuck? Lehet, hogy a mostani AC gyengébbre sikeredett, de attól még kicsit sem vagyok biztos benne, hogy "mûanyag, erõltetett, hipersteril". (ha jól tudom belõle az elsõ hetekben kelt el 2M) az meg, hogy szidod a Mass Effectet. Kevés olyan játék van manapság ami olyan jó sztorit tud felhozni. ezekre harapok, mert SzvSz jobb a történetük mint a Stalkernek, vagy legalábbis jobban megfogták a fantáziám.
Milyen vicc kategóriás lények? :D A legjobb lények amiket játékban tapasztaltam, a bloodsucker és a controller, fõleg elõször amikor az agropromba lemegyekt, és egyszer csak mögöttem áll egy controller.
Nekem ez a játék addig tetszett amíg nem jöttek azok a vicc kategóriás lényeg.
Ellenben a Metro 2033 beváltotta amit vártam egy ilyentõl...
:( szomorú... mûvészeti alkotás mind a 3 rész...
2 millió kelt el a SOC-ból,szerintem az nem kevés.
Én is nagyon sajnálom, és vártam ezt a játékot. Nem is értem. Anyagi szempontból is jónak gondoltam a játékot, mert gondolom sokaknak tetszett a játék. Nem fogyott el elég példány? :S
A legjobban várt fps játék volt részemrõl. Végre nem agyatlan lövölde, hanem normális játékmenet, élvezhetõ küldetések és remek hangulat. Kár érte, ha nem jelenik meg, vagy nem tudják normálisan befejezni. Az általában nem tesz jót egy játéknak, ha nem biztos háttérrel rendelkezõ csapat készíti, az fõleg nem, ha több stúdió adja kézrõl kézre, míg egyszer csak kiadják, hogy pénz is lássanak belõle. Persze pc-én, nem olyan egyszerû még jó játékkal sem anyagilag sikeres fejlesztõvé válni.