Ez igaz lehetett 2009-ben, de ma már nem kapsz TV-t ami ne kezelné rendesen a digitális jelet. Egyébként is monitorról volt szó, nem TV-rõl.
HDMI-n egyszerûen azért recésebb a képed, mert élesebb a kép, míg a D-SUB/SCAR, stb analóg jel adatot veszít, homályosabb, ezért nem tûnik annyira "recésnek". Tehát ez olyan, mint amikor rövidlátó vagy és minden homályos, majd mikor kapsz egy szemüveget, minden tû éles lesz. A videotechnikában pedig a tûélesség komplex téma, hiszen a görbéket voxel/texel/poligonok-kal jelenítik meg, ami különösen számolásigényes dolog. A rece az erõforrás spórolás eredménye.
Azt írtam a LCD kép javító eljárása,és a nagy sávszélességû DVI,és HDMI kábel sara együttvéve. Bár igaz nem a kábel a ludas,de ha azt le cserélem sima analógra akkor nem engedi a monitor kép javító eljárását. Másképpen,és élesebben jelenít meg mindent az LCD mint a CRT. Az éleknél elmossa a CRT,így kevésbé látni ha valami recés,de az LCD ami éles képet ad a saját Natív fel bontásán ott már látszódnak ezek a jelenségek,így jobban észre lehet venni amit lentebb leírtak annak a hiányosságát. Amúgy is Xbox már nagyon a határokat feszegeti,így hiányosságok mindig lesznek amit PC lehet orvosolni.
A The Signal elvileg alapban hozzá adták, kivéve itt magyarországon ahogy kiderült. De nem csodálom a The Signal nekem valahogy egy kakukktojás, mert oké hogy a story része de ez a mindent világíts ki a lámpáddal a végére már unalmas lett.
Anti-aliasing egy szimpla blur filter - azaz végigszalad az "éleken" és homályosítja, ezzel szüntetve meg a "recéket". Ez az optikai megoldása, de használják audio körben is.
Anisotrop a texturák felszínén dolgozik, ezzel élesebbé téve õket (sharpening)
Bi/Non/Trilinear filter pedig javítja a texturákat voxel/poligon átfedés, hiány esetén.
Mind matematikai algoritmus. Egyébként mielõtt kontárkodunk, "google it", vagy olvassunk pl. wiki-t, azért van. Minden le van írva bõven és részletesen.
Az hogy a recéket például mi okozza az nem hit kérdése. PL 1 dolog a HDMI nem felelõs semmilyen homályosságért meg recéért. Ez nem hit hanem ez tény. :)
Ahogy gondolod mindenki szabad döntésbõl hiszi el azt amit olvas,és tapasztal. Bár nem itt a helye igyunk,és játszunk ez itt a lényeg . A Box meg jó lesz a sarokban amíg nem jön holnap a következõ felvonás ami nem is folytatás,és nem is befejezés tiszta téboly
Én hasonló távolságból toltam mint az Xboxot,sokkal kényelmesebb,így a Fovnak köszönhetõen a textúrák szépsége miatt csökkentettem,de volt mikor növeltem mert nem egy kellem amikor a hátamat nézem,és közben hátulról a kevés fov miatt hátba basznak baltával,vagy Pista bácsi kaszával gereblyével. Még jó hogy szalonnával nem dobálóznak,mert akkor a rohamosztagos módot is be lehetne kapcsolni ha lenne olyan
Meg én jobb kezes vagyok,így jobb oldalra teszem a kamerát. Szerintem szokható a látvány,és a kamera nézet ha nem tetszik valakinek ott a Fov azzal lehet játszani,és a távolabbi karakter már nem nagyon zavarja melyik oldalon van a kamera látószög.
Ezt félre olvastad épp fordítva,de a homályosítás az mind két esetben jelen van ha a kijelzõd Natív felbontását el nem éri. Ha 800x600ban textúrázzák a játékot,és 1920x1080 ban játszol akkor fel skálázza azt,de közben a pixelek szét húzza ezért van az minél távolabb kel nézni a kijelzõt. A mosottas kép nem minden játékban jön elõ,bár a recésség az a HDMI DVI kábel sara. Minden LCD kijelzõnek van saját élesség beállítása emiatt az eljárás miatt lesz recés a kép. A D-Sub régi analóg kábelen nem lesz olyan éles a kép,mert nem visz annyi jelet át nagyobb felbontáson,és a monitor kép javító alkalmazása is háttérbe szorul ezért lesz az elsimítás szebb,mert vannak játékok amiket boxon 4x oldanak meg,de ellenben homályosabb mosottasabb lesz a kép. Sajnos a boxokat a régi CRT monitorokra kompenzálták késõbb jött rá a HDMI kábel csatlakozási lehetõsége. Sokat módoltam szereltem boxokat rengeteg hasznos helyet olvastam mi elõtt valaki benyögné honnan vettem ezt.
Ja ja bár a sztori az maradt egy kicsivel több + al meghintve amit 2dlc ben kapunk meg. Grafikára rá sem ismerek sokkal 180fokot fordult- Atmoszférára rá tett egy kisebb lapáttal a szebb,élesebb több,és vizuálisabb élmény. Én 100% ból ha azt a szar GTA 4 et 98 értékelték ami atom bugos fos port lett akkor nyugodtan ha nem is olyan jellegû nyitott terû játék én meg adom rá a 99% ot a jobb portolás miatt.
THX. Rengetegszer volt alkalmam végig tolni Boxon. Grafika buzi vagyok,és a sztorié is,így ki merem jelenteni,hogy sokkal többet kaptunk PC látványban és ellátásban mint amit a Boxon lehetett elérn. Felsõ kategóriás monitoron érezhetõ a különbség nem kicsit. Aki meg CRT nyomja annak mindegy 800x600 vagy 1920x1200. A legszarabb,hogy a boxon az LCD képjavítása véget még mosottasabb,és recésebb lesz a kép amit sima D-Sub al lehet orvosolni,de ott még jobban elmossa a képet akár árnyékolás ellenében zajos lesz a kép,de a recésség eltûnik valamennyire.
Nem értem miért egy szaros yutyubos videó alapján döntitek el,hogy kevés eltérés van a kettõ között Sokkal élesebb ami Xbox legnagyobb rákfenéje,hogy a kevés vram miatt nem képesek akkora aniso/és elsimítást rá tenni a játékra. A másik az effektek többsége jóval fejlettebb mint az Xboxon látottakon,és a karaktert is sokkal jobban ki dolgozták amit Xboxon elhanyagoltak,és sokan panaszkodtak rá. A látó távolság a textúra,füst,növényzet,fizikából sokkal több van. Engem a mosottas kinézete idegesített ami az alacsony felbontásnak tudható be. Hát eléggé szar lett a youtube felvétel,mert az egyiket bizonyos távolságból a másikat meg közvetlen a pc bõl szedték ki ami megint egyfajta rossz megközelítés. Ha valaki fél méterrõl boxozik el hányna magát a textúrák,és a mosottas,recés kép miatt. Ott a bizonyos távolság segít elfogadhatóvá tenni a képminõséget. Ez amolyan tedd a fotelodat amilyen beállításban szeretnéd játszani. Közel Low két méterre med,és 4méterrõl High a látvány. PC nél monitorát ,ha fejünkre húzzuk akkor is szép látványban lesz részünk,és low grafikán is sokkal szebb köszönhetõen a nagyobb textúra csomag végett. Akinek van Xboxa az tudja mirõl van szó akinek nincs,és egy szaros yutyubos agyon konvertált szaron keresi a különbséget,és arról következtet megérdemli. Nem vagyok a Konzolok ellensége félre értés ne essék szeretem,mert vannak jó,és megfelelõ mint írtam távolságól szép játékok is rajta,de minõségben,élességben,lát táv,elsimítás,+ effektek többségében ég és föld a kettõ.
Oooh, azok a beszólások benne és mekkora feelingje volt (DarkWorks respect+)
Bár nehezen szoktam meg annak idején az irányítást, de jó lett!
A The Signal nekem úgy õszintén nem tetszett. A The Writter ellenben igen. Amúgy igen nehezebbek mint a sima játék ugyanazon a fokozaton. Részben a körülmények végett mert sokszor kis területen támadnak és nehéz kitérni elõlük. Nightmare fokon is szivtam. Fõleg a The Signal-ban.
Hát ha nem hangoztatták volna szerintem észre sem veszik. Most ha csak azt veszem hogy a Rage milyen volt itt-ott. :) Vagy MW3. :)
Minden tiszteletem ellenére. Nem is foglalkozom vele amíg a játék maga játszás közben tetszik, addig nem izgatnak a paraméterek. :) Ez a milyen felbontás meg milyen élsimítás csak érdekességképpen szoktam megnézni.
Lehetni mindig lehetne mit cserélni, sokkal részletesebbé tenni, de így részletesebb textúrákkal teljesen rendben van a grafika és ami dettó lényeges a gépigény is. Tehát minek, na meg akkor nem hozta volna be nemhogy 48 óra alatt az árát, de jó eséllyel soha. :P
A játék persze jó lett, csak annyi hsz után a Ubinak amit küldtem nem volt ereje kiadni egy patch-et, hogy 2 magos gépen is jól menjen illetve 4 magoson se váltakozzon 10-15 FPS-t ha köröznek vagy ha versenyzel. Nameg az a HDR-szerû effek ami dobott volna a látványon. Ennyi.
Az, hogy baszik a Driver? San Francisco-ra...optimizálatlan és nincs benne egy effekt ami a konzolosban benne van, de ezt már kitárgyataltuk páran a fórumába. A többi játékával talán nincs gond.
Te a képernyõ felbontást mondod többiek a textúrák felbontását, aminek a különbsége 720p-ben is látszik, nem kell ahhoz 1080p. És én is élõben össze tudtam hasonlítani, de ez tök lényegtelen.
Hát örültem volna egy Alan Wake 2-nek! :) Csak értesz engem nem kapsz valós képet ha egy 1080p-s videóban nézel meg 2 videót, vagy mind2-õt külön élõben, nem mindegy szóval élõben nem ennyire durva a felbontásból eredõ eltérés. Mivel Alan Wake 720p-s és egy 1080p-s videóban homályosabbnak látod mint egy 720p-s tv-n játszva. Csak azért mondom hogy oké ez az eltérés de a valóságban játszva nem ilyen teljessen tv-n nézve. :)
De mi kell attól nagyobb eltérés, hogy minden effekt sokkal szebb, a textúrák élesebbek, látótávolság jóval nagyobb? Új játékot írjanak ,vagy mit akarsz?