én igen, 10 kg ólom + felszerelés (20kg+) és hát ugye a mellényed rá van csatolva a palackra, hogy azzal szabályozd a lebegésed, ha maxra töltöd akkor olyan tempóba indulsz el fölfelé, hogy halott vagy mire felérsz
Ja, izommal nehéz. Ellenben azért nem kell hozzá ûrtechnológia, hogy sikerüljön, azt hiszem...
Ezzel el is jutottunk egy másik témához, ami nekem nagyon baszta a csõröm még pluszban, a lent említetteken kívül: Miért felejtett el az XCOM minden tudást, amit az elsõ részben szerzett? Elvileg közvetlen folytatása annak. Legalább a szájbavert terrorokra illene elvinni azokat a nyomorult lézer- és plazmapuskákat, repülõs páncélokat, amik megmaradtak az elsõ részbõl...
a Szövegértelmezéssel nincsen semmi gond, viszont a modoroddal már gondok vannak.
na de visszatérve a témára, én leírtam a saját viszonylag jól mûködõ tervemet lobster semlegesítésre,és úgy gondolom a játék elején csak össze lehet kaparni annyi tudóst hogy ki lehessen fejleszteni azt a nyavalyás szonikus gránátot, de hát mit beszélek én persze hogy össze lehet kaparni annyi munkaerõt és pénzt, 4 lezuhant uso küldetés során összegyûjtött kacatok eladásából simán elõlehet teremteni a kellõ menyiségül pénz.
a boltban kapható cuccokkal pedig nincsen semmi gond, úgy gondolom te csak rosszul állítottad össze a csapatnak a felszerelést, de ezzel nincs is gond a játék elején úgysem lehet elõrelátni milyen ellenfelet dob be a játék.
Kis mimóza lelkedbe tapostam egy olyan kijelentéssel, hogy "Szövegértelmezés FTW! =)".
Sajnálattam közlöm, de az élet tartogatni fog még pár komolyabb megpróbáltatást is. ;)
Egyébként igen, a 4. lezuhant ufo nekem január 15-ke körül jött. Ennyi idõ alatt nem tudtam kifejleszteni még a gauss ágyút sem. Az elsõ hajó megsemmisült a levegõben, a másodikat lelõve, nem volt benne sonic gránát, a harmadik után pár nappal jött a negyedik.
De tudom, hogy meg lehet fõzni a rákot pár sonic gránáttal.
egy szárazföldi küldetés amit tengeri és vizalati hadviselésre specializálódót de szárazföldi akciókra is alkalmas katonai egységek hajtanak végre, remélem kielégítõ a válasz.
szerinted a terror küldetésekor milyen idegen lényeket kell lelõni?
Hidd el, nem szeretnék pedálozni ilyen dolgokban! Peace! =)
Amúgy a TFTD és az UFO valami olyasmi lehetett a maga idejében, mint az COD4 MW és az MW2. Új rókabõr, kevés munka teljes összeg.
Nekem a legjobban úgy tetszett volna az UFO, ha mindkét részt egyben adják ki. Akkor nincs is olyan érdekesség, hogy a régiben volt már a Mars meghódítására elegendõ Rtaliátor, a TFTDben meg a Triton...
Szóval még extra taktikázásra adott volna lehetõséget, hogy a lézer nem mûködött volna a víz alatt, a gauss meg univerzális, de lõszerigényes. A plazma erõs, pontos és automata, de víz alatt nem mûködik. A sonic fegyverek meg szintén univerzálisak, de nincs bennük sorozatlövés.
a valódi munka a tftd-el akkor kezdõdõt amikor el kellet készíteni a hangulatért felelõs zenéket hangdefekteket és természetesen az egész képi világot, egyszóval teljesen új hangulatot adtak a már meglevõ játéknak úgy hogy közben csak néhány újdonságot építetek bele a programba.
kár hogy az mw1 és az mw2 között nincs ilyen minimális de mégiscsak jelentõs és meghatározó különbség.
így van, sok helyen az ufo 7-8as értékeléssel büszkélkedett, a tftd viszont már 8 sokszor 9es értékeléseket kapott, nem sok sok újdonság de az összhatás jóval jobb volt
Tegyük hozzá, hogy erõsen belejátszhat az értékelésekbe az is, hogy az elsõ résznél egy teljesen új játékot pontoztak, a másodiknál egy világsiker folytatását. Az olyat meg nem illik lehúzni, akkor sem, ha tényleg szar.
Azért van a két (három) MW között ennyi különbség. Az MW1 képi világa a sivár nyomaszó szürke és a kopott barna. Az MW2 ehhez képest bohócland a színeket tekintve.
Ráadásul a rakat Killstrike, az új equipmentek, fegyverek, pályák, singli hadjárat, spec ops coop is különbségnek számít. De ettõl függetlenül erõs pofa kellett lehúzni érte a 12K-t megjelenéskor, hisz ezeket jobb esetben is DLC-ben kellett volna fél árért kínálni.
(nem is beszélve a sok DLC-nek csúfolt két-három pályás vackokról, ami az új CODokhoz jelent meg és kisebb játékok áráért...)
A másik ehhez hasonló húzás a Doom1-2 lenne. +3 ellenfél +2 fegyver + 18 pálya és teljes új játéknak van feltüntetve.
Semmivel sem volt összetettebb, a "sokkal jobban egyben volt" meg egy vélemény. EZEK tények. Viszont jobb is, hogy abbahagyod, mert nagyon rossz hallgatni ahogy erõlködsz, és közben nincs igazad.
De oké, felõlem azt is alátámaszthatod érvekkel. Melyik az a változás a két részt közt, amelyik alapján összeszedettebnek mondod? A két szintes terrorok? A grafikai változtatások? A 100%-osan megegyezõ játékmenet, fegyverek, fejlesztések, bázis?
Hangulatban simán alázza a második rész az elsõt. Anno mindkét rész fent volt a gépen, de állandóan a terror from the deeppel játszottunk és a témáját tekintve is eléggé egyedi, a víz alatti harc nagyon hangulatossá tette.
Igen, erre mondtam, hogy ízlések és pofonok. Amire meg az volt a reakció, hogy ez nem vélemény, hanem tény. Ami meg nem igaz.
Leszarom ám, hogy kinek mi tetszik jobban, de ha valaki meghazudtol engem, akkor legyen már annyi gerince, hogy érvel, vagy beismeri a tévedését! Vagy hát nekem mindegy, elkönyvelhetem szarembernek, csak ugye az esélyt azért megadom...
nekem egyszerre sikerült megkaparintani mind2 részt, játszottam mind2õvel és engem a terror fogott meg pedig elsõre a víz alatti rész idegennek hatott már maga a zene az elején sokkal parásabb és csábítóbb volt, nekem a grafika is jobban bejött, sokkal részletesebb volt és a színek is élénkebbek voltak nem értem hogy itt miért fikázzák annyira, az elsõhöz képest mindenképpen javulás a terror küldetések egy plussz a játékhoz így legalább szárazföldön is lehet harcolni, kicsit másabb taktika + változatosabb, de tény hogy a játékmenet + fejlesztések szinte ugyan azok csak más a nevük + textúrájuk, akkor miért is jobba a tftd valahogy jóval hangulatosabb az egész ezt így tényleg nehéz elmagyarázni és nem azért kapott jobb értékeléseket mert az elsõ rész kultjáték lett hanem azért mert ez valahogy jobban egyben van ha az összhatást nézem pedig sok különbség tényleg nincs ezért írtam azt hogy összeszedettebb és ez tény, azzal meg semmi gond hogy neked az elsõ jobban tetszik
egyébként meg nem tudom mi a bajod meg milyen meghazudtolásról beszélsz mikor egy mondatot nem tudtál rendesen értelmezni majd itt fújod magad a semmire
Szinte mindenben fejlettebb volt a Terror, osszeszedettebb, bar nehezebb is. Grafikaban picit eletszerubb, emberibb volt az elso resz, de nem fikazta senki sem emiatt. Ridegebb es hidegebb szinei voltak, amely a jatek tematikajahoz illett. De engedd meg nekem (bar ha nem engeded sem valtoztatok rajta), hogy ha lehet valasztani, akkor az elso resz emberibb szinvilaga mellett tegyem le a voksomat, es ne a szurkes/kekes/zoldes szinek mellett. De ha neked ez a szinek osszehasonlitasa "fikazas"-nak minosul, akkor ez az a pont, ahonnan nincs tovabbi kommunikacio.
"már maga a zene az elején sokkal parásabb és csábítóbb volt, " Ízlés kérdése, szerintem az elsõ rész "képregényes" intrója sokkal hangulatosabb, mint a másodikban a cgi fos.
"nekem a grafika is jobban bejött" Gyakorlatilag nem különbözik, szintén vélemény.
" sokkal részletesebb volt " Nem igaz, teljesen ugyanaz.
" a színek is élénkebbek voltak " Ez igaz, sokkal gagyisztikusabb dzsiájzsóemberkés hatású is miatta. (ez meg az én véleményem)
" az elsõhöz képest mindenképpen javulás" Vélemény.
" terror küldetések egy plussz a játékhoz " Nem igaz, az elsõben is voltak.
"így legalább szárazföldön is lehet harcolni" Ez az EGYETLEN különbség játékmenet szempontjából, és csak néhány fegyvert érint.
"kicsit másabb taktika + változatosabb" ?? Miért is?
"valahogy jóval hangulatosabb az egész" Vélemény.
" ezt így tényleg nehéz elmagyarázni " Ja, érvek nélkül valóban.
"nem azért kapott jobb értékeléseket mert az elsõ rész kultjáték lett " Szerintem meg igen, 1-1.
"hanem azért mert ez valahogy jobban egyben van" Ezt az állításodat vagy képtelen alátámasztani.
"ezért írtam azt hogy összeszedettebb és ez tény" Nem, nem tény. Egyetlen objektív szempontod nincs, ami alapján ezt kijelenthetnéd.
"azzal meg semmi gond hogy neked az elsõ jobban tetszik" Azzal semmi gond nincs, hogy neked a második rész jobban tetszik, de ne állítsd már be a véleményed tényként ha velem beszélsz(meg úgy általában is parasztság), mert darabokra szedlek.
"egyébként meg nem tudom mi a bajod " Remélem most már kezded pedzegetni...
"mikor egy mondatot nem tudtál rendesen értelmezni" Késõbb történt nem ebbõl indult a vita. Nem egy mondatot, hanem egy szót. Nem rendesen értelmezni, hanem félreolvastam, és a lényegen nem változtat.
"a tftd olyan mint egy ufo 2.0 verzió számmal persze kicsit képletesen fogalmazva"
Nem ismerem teljes egészében a játékot. Kérdésem a köv.: Ez ilyen Fallout Tactics típusú játék lesz?
hasonló
Igen hasonló egy kicsit, de teljesen más.
Az alap játékban csak körökre osztott taktikai harc volt, az újabbakban választható körökre osztott és szimultán/realtime.
Ellentétben a Fallout Tactics-al itt a játék kb. 60-70%-a zajlik a taktikai csatában, a többi idõt a föld légterének védelme, bázisok managelése, felderítés, vásárlás, építés, eladás, fejlesztés ilyesmi stratégia játék.
Szomorú. A harcrendszer így egy fostalicska lesz. A régiban pl. a recation + TU határozta meg azt, hogy volt egy raction fire. Ez most akkor hogyan lesz....?
A mozgás meddig tarhat? Mi határozza meg? Valami pont / terheltség * skill * terep módosító?
Az, hogy egy bázis van, meg evidens. Soha egyetlen normális játék alatt sem építettem egynél többet. Halál felesleges volt.
az nemigaz hogy felesleges volt több bázis, egyébként meg te akartál teljesen más játékot nem rebootot :)
1. ami lefedte kb. EU-t nyugat Ázsiát, É Afrikát. 150 tudós, 20 katona 30 mérnök. 1, ami közép Amerikában volt. 140 mérnök, 10 katona, sok hangár és raktár. 1 ami lefedte kb. K, DK Ázsiát, Japánt. 10 katona 1 interceptor.
Ebbõl a 3. bázis már csak a maximális légtér védelemhez kellett a fontosabb befektetõknél, de hanyagolható volt. A 2. viszont nagyon is fontos. Amíg nincs meg az új hajó tervek, addig fossa magából a 140 mérnök az eladásra szánt lézer/gauss tankot.
Semmi gond, jön az extraterra2 is :D Legalább abból normális játék lesz :D
"Ez abban fog megnyilvánulni, hogy az ellenfelek nem fognak rögtön az érkezésünk után alánk dobni egy plazmagránátot, amiben meghal a csapatunk, valamint olyanra sem lesz példa, hogy amatõr katonánk már a szállítóhajóban pánikba esik, és szétlövi az egész brigádot." - Pedig a legizgalmasabb pillanat mindig az volt, amikor "kirontottunk a nyúlból".
"Bázisunk azonban már csak egy lehet, nem kell egyszerre többet kiépíteni és fenntartani, mint az eredeti részekben, viszont radarállomásokat építhetünk mindenfelé"
Igen, ezt csináltam :)
"...különbözõ formában érkezhet a szponzoráció: míg az Egyesült Álamok például tetemes mennyiségû pénzzel járulhat hozzánk"
Én az USA-tól inkább rahedli fegyót várnék.
Zero 7th: "Miért felejtett el az XCOM minden tudást, amit az elsõ részben szerzett? Elvileg közvetlen folytatása annak."
Az Interceptor kézikönyvében volt egy rövid kis összefoglaló, hogy mi is történt a különbözõ részek között. Így próbálták összekötni a részeket. Na ebben van arról szó, hogy nem sikerült megtalálni az Elerium-115 forrását, így a meglévõ készletek egy idõ után kiapadtak. Itt vanaz angol nyelvû szöveg.
Témához visszatérve: kíváncsian várom én is, mi sül ki ebbõl. Meg arra is, milyen lesz az Extraterrestrials 2. része. Mondjuk fura, hogy a hivatalos oldalon március van megadva, aztán ennyi...
Amikor majd megjelenik... :D
@ Tyucsev: Igen, õk így szokták.. :) Majd március végén megjelenik az hogy szeptember.. :) De mondjuk legalább készül az is. :Ö
Azért csináltam így, mert befektettem. Az idõ pénz és fordítva is.
Ha csak 1 bázisom lett volna 100 tudóssal és 30 mérnökkel, akkor vagy fél év mire kifejlesztem a harc eszközöket és még egy fél, mire az utolsó hajót is. Az meg innen még 2 hónap mire legyártom a hajót azzal a maréknyi fickóval. Persze el kell adni egy interceptort, hogy a helyére meg tudd építeni. Addig meg van 1, két hónapra. Ha lesérül, javítás alatt szabad préda a Föld.
Ha van 150 tudós, akkor napok alatt kifundálnak 1-1 dolgot. Ha van 150 mérnök, akkor pár naponként legyártanak egy x költségû laser/gauss tankot, amihez semmi különleges anyag nem kell és el lehet adni 1.6x-ért. Egy idõ múlva behozzák a mérnökök és a bázis költségét.
Addigra meg kifejlesztem a hajókat. Azt meg összepakolják pikk-pakk.
Amúgy meg ha nem költekezel, akkor mit csinálsz a csillió vagyonoddal, amit kapsz az államoktól és az idegen technika eladásából?
Mert egy kolónia elfoglalása után, -ha van 2-300 férõhely a raktárodban- simán lehet nettó 2-3 milkát keresni.
Egy teljesen épp, leszállt Very Large hajó kipucolása és eladása is kb. 1-2 milka. Innentõl volt, hogy a sok bázis miatt a havi mérlegem -1.5 millió volt, de mégis +20-30 millióban voltam a hó végére. 2-3 bázissal.
Effektíve, ha unatkoztam, akkor leterítettem mind a 8 bázist a radarokkal, 1-1 interceptorral, meg 10-10 katonával.
Ha elszámítottam magam, akkor game over. Ugyanis a csõd akkor is jelentkezik, ha akármennyi készpénzed is van, de a havi büdzsé leesik -1.7-2 millióra. =)
Minek terítsem be a világot interceptorral, amikor egy közepesen nagy hajó ellen is teljesen esélytelen még 4-6 darab is, mert egy lövéssel szedi szét õket? Plasma beam kell mindra, amihez elerium kell és amúgy is kurva drága. Leszedsz egy nagyobb hajót úgy, hogy leszedi 4-6 (?) ceptorodat és rajta a 2x16 elerimumba fájó plasma beamet. (Vagy 2x8, már nem emlékszem.) Semmi értelme. Azon felül, ha szétszóród õket a világban, akkor semmi esély egy nagy hajó ellen odavinni hatot. Vagy rákapcsol vagy el sem érik a kurta lábuk miatt...
Very large hajót nemigen pucolsz ki addig superhuman szinten amíg nincs power suit.
Az egész UFO sorozat leggyengébb pontja a psi fejlesztés. Vicc, hogy csak hó elején raktattad be az ember és még egy hónap volt, amíg kiderítette a labor, hogy mit tud. Ezen a béne menedzselésen kell változtatni a remaknek és pár "apróságon".
Én elmondtam mit csináltam a sok pénzemmel, amire te megkérdezted mire kellett a sok tudós, meg mérnök, meg bázis, meg ceptor. Ezek a beruházások nem voltak olcsóak, de az eladásokból így is átlag +20 millióval zártam a játék utolsó két-három hónapját.
VL hajó pucolás a legelsõ páncélban is ugyanolyan mint a power armorban. Ha eltalál egy heavy sonic oldalról, akkor általában bármelyik páncélban elfekszel. Szembõl kibírsz csak-csak pár lövést.
Egyébként én körönként mentek, ha túl sokan halnak meg, vagy túl bénák voltak (10 katona egy kör zárótûz alatt nem képes kiiktatni egy nyavalyás rákot), akkor reload.
Az IC veszteségeket meg nem értem. Két dolog miatt sem. Egyrészt azt írtam, hogy "Egy teljesen épp, LESZÁLLT Very Large hajó kipucolása és eladása", másrészt mindkét játék egyik legtáposabb rakétája a kezdetektõl felszerelhetõ.
Avalanche (x-comban nem emlékszem a nevére, de 1-el kevesebb lõszer, de nagyobb lõtáv) rakétával a VL hajón kívül minden idegen hajó lõtávolán kívül lehet maradni. A 3-4 lövés per fegyver (tehát vadászonként 6-8 lövés) a large hajókon kívül mindenkire elég. Egyes Large hajók ha minden lövés talál lezuhannak, egyesek nem. Viszont két vadásszal tuti a siker, saját sérülés nélkül.
A VL hajókat meg sonic/plasma fegyverrel lõve is tuti a sérülés, mert a lõtávol kicsit kisebb. Ergó ezekre a hajókra PWT fegyverrel támadva, távol maradva 2 vadásszal veszteség nélkül lehet gyõzni.
Amúgy meg a VL hajó 1 lövéssel kb. 90-100%-os sebzést tud produkálni. És a 100-as igen ritka volt nálam. Tehát ha sonic/plasma/Avalanche fegyverekkel leadtam rá 1-2 sortüzet, akkor visszavonulás és kb. 4 vadásszal ki lehetett iktatni szerencsés esetben veszteség nélkül a hajót. De PWT fegyverrel a nélkül.
Addig amíg nem volt ilyen fegyver, s nem akartam gépet veszíteni, megvártam amíg leszáll, vagy terrorozik, vagy kolóniát tesz le, vagy megtámadja a bázisomat, vagy eltûnik.
Mind a két játék ugyanazt a mechanikát követeli meg. Más grafika, más nevek, 1-2 minimális változtatás a fegyvereknél.
Csak ügye keményebb ellenfelek a 2. részben.
Ezt a trükköt kell eljátszani, csak akár 3-4 interceptorral és avalanche rakétával óvatos módban (akkor csak a lõtáv határáig mennek el). Ha a VL hajó nem tud 100%-ot sebezni és néha mellé is lõ, akkor még így is ki lehet szedni veszteség nélkül, egy elsõ napon vehetõ fegyverparkkal.
HAHA! Az üzemanyag majdnem olyan drága, mint nálunk. (lehet éppen egy magyar crash site-ról szól a videó :D ) Ami még mindig nem tetszik, hogy egy benzinkúton marha lazán dobálóznak a gránátokkal, meg eregetik a rakétát vállról.
még az "A" tûzvédelmi kategoriás eszközök közelében is vidáman használhatsz nyílt lángot (ha jól rémlik 7m), szóval az a rakétavetõs srác a tûzvédelmi szabályokat betartva használta a pukkanót :-)