Engem csak az érdekelne hogy a sectoidoknak miért világít a mellkasuk. :D Ezek a képek viszont nagyon ígéretesek lettek. A harci rész még mindíg kicsit zavar, de legalább a vizuális része a játéknak megfelelõ lesz.
Én is ellamentáltam azon, hogy jó lenne, ha valós vadászgépek lennének és nem az X-Com gépei fognák el az UFO-kat.
Ugyanis teljesen "irreális" - ez egy ilyen játék estén elég vicces kifejezés - hogy ennyi olcsók a gépek és ennyire fejlettek. A játék eleje arról szólna, hogy a vadászgépeket halomra mészárolják az UFO-k.
Az mekkora lenne : Ha például az oroszokkal játszva, a játék elején Mig-29 lenne r-27 es rakétával a vége felé meg a fejlesztéseket meglépve (Szu-27,Mig 31,Szu-35) PAK-FA val fejezném be és persze minden nagy hatalomnak saját valós gépparkja lenne. Persze a játék vége felé már Sci-fi s cuccokkal.
Egyre jobban bírom Molni-t, ez a hozzászólás a szívembõl jött!!!!
Hát igen... Az is egy érdekes szempont lehetne hogy az X-Com-ot nem lehet beleerõltetni egy ma divatos formába, mert akkor az már nem az X-Com. Olyan lenne mintha a CoD új részében csak managelni lehetne a katonákat és nem rajtad múlik a harc. A rajongók tiltakoznának.
Ma az egyszerû játékok a divatosak, de miért? És egy "rétegjátéknak" -még ha az a No.1 játék a minden idõk legjobbjai listán- miért kéne követni a divatot? Nem azért választották meg a legjobbnak mert a legjobb? Tényleg azt hiszik hogy jobb lehet a legjobbnál ha elvesznek belõle?
A rétegjátékok pedig jórészt azok kedvencei akiknek van saját fizetésük, és meg tudják venni. A 18 alattiak csak apuci pénztárcájából élnek, és sokkal kevesebben játszanak rétegjátékokkal mint túlhájpolt vasgolyó összetettségû lövöldékkel. A fiatalok ha ki is akarják majd próbálni akkor vélhetõleg letölti majd valahonnan, az idõsebbek meg akik ismerik a régit, és az új is olyan lenne, akkor jóformán elõzetes reklámok nélkül is elmennének a boltba megvenni, már csak a tisztelet jeleként is.
Túrót. A mai +25 éve korosztály szavazta meg No.1 játénak az UFO X-Com-t. Nekik van pénzük, mert õk felnõttek. A -20-as korosztály meg azt veszi, amire a szüleik pénzt adnak. Mivel milliós tábora van a régi UFO-nak, ergo kinemszarja le - szeritem - azt, hogy a mai kis hülye iqunuku gyökereknek mi kell...
Áh, inkább dolgozna a Firaxis az Alpha Centaury remaken...
Aki nagyon akart UFO-zni, az tolhatta nemrég az UFO: Extraterrestrials-t, abból lesz tán második rész is.
De ott volta az After* sorozat is, bár azt sokan lehúzták, nekem tetszett (és igen: toltam ezerrel PCn DOS alatt a az elsõ-második-harmadik Xcomot, mégis tetszett az After sorozat is).
Alpha Centaury remaket akarok, NEM Kell UFO :)
Molinbalage másik fórumon BKV-s mûszerész vagy, a BKV foglalkozik repüléssel is vagy mi :D ?
Nem feltétlen kicsi a felvevõpiac. Lehet csak azt hiszik hogy kicsi. Sõt továbbmegyek, ha a kiadók elkezdenék a gondolkodósabb és összetettebb játékokat elõállítani tömegesen, és ezzel a játékosokat a gondolkodásra "nevelni". Régen sikeresek voltak ezek a játékok, ma miért nem? Mert mindenki az agyatlanságot és az egyszerûsítést tartja szem elõtt. Mert ma a játékosok türelmetlenek, és ha 5 perc tutorial után nem vágod a teljes irányítást akkor az már bonyolult.
Nem a fejlesztõket akarom védeni na jó lehet, hogy egy kicsit igen. De ha belegondol az ember nagyon kicsi már a felvevõpiac a logikát stratégiai érzéket igénylõ játékok iránt. Elment a játékipar talán túlságosan is a látvány felé. Még ha egy "alacsony" költségvetésû játék is lesz még akkor is pénzbõl élnek a készítõk. Sokkal nagyobb felvevõ piac én úgy gondolom a 10-18 éves korosztály mint a 20+, ezért kénytelenek neki készíteni a "játékot" ha ki akarják fizetni a villany számlát (ez most egy nagyon kisarkított példa volt).
Mondjuk az itt is marhaság, hogy a gépek kurva olcsók. Több milliós pénzekereted van és 100k egy gép. Vicc. A Sima ufóban, ha alap interceptorod volt, akkor nem pattogtál. Egy gép = -600k. Az reális volt.
Vagy akkor az lenne a megoldás, ha az országok komplett repszázadokat bocsátanának rendelkezésre és a gépek meg hullanak, mint a legyek. Ennek így semmi értelme. Nem valódi veszteség elveszteni egy gépet, ha filléres...
Itt van egy szép lista a változtatásokról: 2K Games fórum Alatta sokan ki is fejték aggályaikat. Vannak akik szerint ez 2 akciós harcrendszer tök jó újítás, van aki szerint emiatt elvész az UFO feeling (én is ezek közé tartozom). Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak ezekbõl leszûrni a fejlesztõk. De most én is regisztrálom magam a fórumba. :) Addig is marad a DOSBOX a régi UFO-val. Az a király!
Ez az egész nagyon ciki, a cikk, meg ezek a hihetetlen "fejlesztések". Bárcsak röhögni tudnék! Marad a Xenonauts, vagy mi annak a kis csapat által fejlesztett klónnak a címe.
Amen. Ha az lesz, amit ebbõl mi értnük, akkor ez gyalázat.
Van elég X-COM rajongó, aki megveszi a "agyonbonyolított" - anyátok, azt... - játékot is. Ne a mai hülye kispöcsöknek írjanak játékot. Azok majd tolják csak a hülye FPS és fostalicska RTS játékokat, az való nekik. Az UFO-hoz kell szürkeállomány. Jó lenne, ha ez így is maradna...
Értem én hogy egyet lépek egyet lövök, vagy duplát lépek. De mi határozza meg a távolságot? Eddig megvolt rá a TU. Mozgás 4 pont átlósan 6, fordulás 1pont/irány, ajtó asszem 6 vagy 8, a lövés pedig %osan vonta a pontot ha jól emlékszem rá.
Az hogy az államok adnak extrákat az már az X-Com Apocalypse-ben is megvolt. Ha a marsec céggel jóban voltam akkor kaptam a repülõ páncélokat, ha a megapol-lal akkor pár extra fegyvert, ha a diablo-val vagy valamelyik bûnszövetkezettel voltam pajtás akkor erõsebb katonák jöttek, meg beszálltak néha a csatába, ha a technolgisták haverja voltam jöttek az android katonák akiket nem lehetett zombisítani, vagy a másik oldalon a sectoid-ember hibrid pszionisták, és így tovább. Aki meg jóban volt velünk azoktól a vásárlás is olcsóbb volt. Szóval ez nem hülyeség.
De bennem ez a nagy kérdés jött elõ, hogy ha nincs TU akkor miben mérik a katonák által megtehetõ távolságot és cselekvést. Mert ugye mi van akkor ha egy dupla lépés után érek csak egy ajtóhoz, akkor ugye várnom kell egy kört arra hogy kinyissam. De az ajtónyitás az cselekvés szóval utána már nem lõhetem le azt a mocsok idegent aki zavartan pislog majd rám a küszöb másik oldalán.
Az meg hogy magától csinál ezt azt a katona, nem tartom jó ötletnek. Konzolra butítsák, nem érdekel. Anno nagyon sokat számított ha letérdeltettem lövés elõtt a fickót. Alapból úgy léptem mindenkivel hogy tartalékoltattam egy "snap shot"-ra valót, meg egy térdelést. Így a kör végén elért ameddig elért, majd térdre szolga és ha látott valakit akkor bumm-heccsát a HE-Autocannon lövedékkel.
Nagyon örülnék ha lenne benne egy opció hogy egyszerû x-com vagy eredeti x-com. Nekem pl egyszerûbb lenne a régi rendszer. :) Vagy legalább lehessen moddolni, mert akkor csak pár napot kell várni és jön is a régi rendszer. :)
Most ezek lesznek az idegenek? öltönyös napszemüveges emberkék? Az idõegység rendszerhez meg nem kéne nyúlni!
Hát akkor a tököm tele az egyszerûsítésekkel. Zavaros volt az idõegység? Sok játékban használják, és teljesen jó. És nem én mondom meg, mikor térdeljen? Már most fel vagyok háborodva. A Mass Effect-ben is rohadt bosszantó volt, hogy karakter magától simult a falhoz, vagy éppen nem, és nem akkor amikor én akartam. Most már kezdek félni, mi lesz ebbõl.
Itt a link egy bovebb leirashoz (angolul). Roviden: a Firaxis egyszerusiti azokat a dolgokat amik szerintuk zavaroak voltak, peldaul nem lesznek idoegysegek, helyette ket cselekvese lesz minden katonanak. Terdelni is maguktol fognak, nem kell kattintgatni. Egy bazis lesz amit lehet boviteni, es lehet melle venni hangarokat a repuloknek mas orszagokban. A katonak mind ujonckent kezdenek, es kesobb lehet specializalni oket szintlepes utan. Kutatas lesz, es lehet hogy nem kell mindent kifejleszteni, pl. japannak van lezerfegyvere (gondolom jo viszonyban kell veluk lenni hogy odaadjak)
Amennyiben az SG profitál a cikkekbõl, bármilyen módon, bármennyit, ez úton kérem, hogy az összes bevételt fordítsák jótékony célokra vagy küldjék el nekem, mert hogy ilyen munkáért bárki fizetést kapjon, na, az olyan pofátlanság, amit csak a politikusok engednek meg maguknak.
> Idõcsapatok
hát ez hatalmas :)
time units = idocsapat
LOÁL !!!!
Ahogy nézem a cikkíró jól benézte, mert a kis képecske a cikk ajánlójában ( egy fej) az pont a készülõ másik X-COM játékból van.
Ajjaj. Ez a fajta modellezés valahogy pocséknak tûnik...
Ez a time units az akar lenni, hogy annó minden katonának erõnlét függvényében volt bizonyos mennyiségû (80-120) action point-ja, és mondjuk normál terepen egy lépés volt 2AP, célzott lövés 20AP stb. Errõl van szó? Mert akkor most kicsit ködös, hogy mi ez az egyet mozgunk, egyet lövünk dolog. Vagy úgy lesz mint az asztali szerepjátékoknál? Mert ugye azokban is így mûködik, és megvan adva, hogy kinek hány métert jelent az az egy mozgás, és tapasztalati szint, illetve képzettségek függvényében az az egy lövés is lehet akár, kettõ-három is.
Tökéletesen egyetértek Szefmesterrel. Kedves Ötvös Tibor cikkíró! Eddig hasonló marhaságokat csak a Szekeres Viktor írt a filmes cikkeiben, benned megvolt a bizadalmam, mert Te jókat szoktál írni. Ilyen szintû hozzánemértéssel írni egy ekkora klasszikusról, kérlek ne! Inkább elolvassuk ezt a hírt valami más oldalon, még az is jobb az sg-nek, mint hogy ilyen formában böffentse elénk ezt a nem mindennapi hírt. Pontosan ebbe az irányba megy a világ, mindenhol a felszínesség, tudatlanság...nem várok tudományos értekezéseket, de ez azért már a minimum követelményt sem súrolja. Iszonyat elszomorító ez az egész. Jobb, felkészültebb, összeszedettebb cikkeket!
idõcsapat... aha.. idõcsapat..
Tisztelt cikkíró! Ismeri az eredetit vagy csak ráhajított egy macskát a billentyûzetre és ezt a valamit sikerült összehoznia? Mert a macskának még elnézi az ember hogy az idõegységet (time units) amibe a mozgás és a cselekvés került idõcsapatnak fordítja. Eddig az sg csak a bulvár felé tolódott el, meg a pocsék címek irányába, de hogy olyan dolgokról írjon valaki amihez halvány fogalma sincs.
Milyen nehézségi fokozat a klasszikus mód? Csak mert a klasszikus X-Com játékban emlékeim szerint 6 nehézségi fokozat is volt. Klasszikus easy, vagy klasszikus superhuman?
Visszatér a halk lövések rendszere? De milyen halk lövés mert ha nem bug volt anno akkor minden lövésnek volt hangja...
A játékot várom, a városi kép alapján még tetszeni is fog. A legutóbb erõsen poligonhiányos terepet lehetett látni, most mintha javult volna a helyzet.