"(Csáknorrisz meg fejben elszámolt végtelenig, már 2X-is!)"
"Egy konzolnál nincs os,és a grafikus gpu-t nem os-rõl éred el,hanem közvetlenül ,ami rengeteget gyorsít a kihasználtságon pc-hez képes."
Hát ez tévedés!!! X360 windóz kernelre épülõ OS-t használ, csak nem a hagyományos explorer GUI-t rakták rá, meg nincs rajta a rahedli felesleges meghajtó, hálózati nyomtatás, anyámkínnya. És persze az XBOX neve azért X, mert eredetileg ez DirectX-BOX volt!!! Szal, szerinted? A PS3 linux kernelre alapuló OS-t használ és OpenGL spec verziójú API-n keresztül elérhetõ a GPU.
"Összehasonlítás képen akár 20X gyorsabban is elérhetsz bizonyos szolgáltatásokat." Például? (Csáknorrisz meg fejben elszámolt végtelenig, már 2X-is!)
"A közvetlenül programozott célhardvare,mindig jóval jobb megoldást kínál,mint egy szoftveresen elérhetõ modell!" Egyetértek, csak éppen a konzolok jelenleg nem azok. A PS2-nél volt a végefelé, hogy elég alacsony szinten programozták, de azért csodát ott sem csináltak, shader egységeket pl nem tudnak abba a hardverbe varázsolni, amiben nincs. Az RSX-be sem fognak mesh instancing funkciót rakni bármilyen alacsonyan programozzák, így soha nem lesz olyan szép nagy tömeg, vagy facsoport mint az X360-ban, vagy mint egy 5 éves PC-s játékban.
"PowerPC(valószínû a 7 sorozatból)+igp(480sp)-vel szerelt gpu-cska." Lehet, de én ahogy az ipart ismerem szerintem meg nem valószínû. A PPC-t az IBM gyártja, a GPU-t meg az AMD, aki x86/x64 architektúrában érdekelt, erre rendelkezik saját technológiával. Szal ki is gyártana egy ilyen csipet, kinek van ehhez meg a jogosultsága a technológia felhasználására? Így együtt senkinek, az M$-nek meg nincs gyártókapacitása, bár õ a rengeteg pénzével valszeg megtudná a technológiákat vásárolni, de ez nagyon sci-fi alternatíva.
"A tény az ,hogy a PC Rosszabbul használja az erõforrásait! Az hogy hányszor,az mindegy! Van alkalmazás ami 20X lassabb!" Egyetértek, a 20X-as szorzót mondjuk sokallom. De ahogy a lenti példámban is szerepel, a PC direkt van elkúrva, hogy a júzer vásárolja a hw-t akkor is amikor nincs is rá szüksége. Szerencsére ezek a baromságok javíthatók. Aki nem tudja kezelni, az szerintem is vásároljon konzolt, ott nem kell, de nem is lehet tweakelni, tuningolni a rendszert.
"Részben egyetértek. De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton."
Hibásan közelíted meg! Az lehet, hogy a CPU-t alig fogja, de a memóriát lezabálja, úgyhogy hiába van a processzornak erõforrása, nem tudja felhasználni semmire.
"A CPU, meg GPU integrálása jó ötletnek tûnik. Elõször. Csakhogy ha a CPU valami nagyobb adathoz akar hozzáférni, akkor rögtön meg kell osztozni a memória busz sávszélességén a GPU-val."
Szerintem simán megoldható, hogy a CPU-nak és a GPU-nak saját memóriavezérlõje legyen. De nézd meg egy játék könyvtárát! Van egy indítható exe, pár dll, mindegyik néhány mega, és sok gigányi textúra, hangfájl, meg video. Nem lesz olyan nagy probléma a nenórián osztozkodás. A java a GPU-nak kell majd.
"De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton."
Nem ez a lényeg!
,Egy konzolnál nincs os,és a grafikus gpu-t nem os-rõl éred el,hanem közvetlenül ,ami rengeteget gyorsít a kihasználtságon pc-hez képes. Összehasonlítás képen akár 20X gyorsabban is elérhetsz bizonyos szolgáltatásokat. A közvetlenül programozott célhardvare,mindig jóval jobb megoldást kínál,mint egy szoftveresen elérhetõ modell! HD6670-kártya nem fog Xbox-ban ebben a formában szerepelni. Valószínû,hogy egy APU kombó lesz benne,ami hasonlít felszereltségében a HD6670-re! PowerPC(valószínû a 7 sorozatból)+igp(480sp)-vel szerelt gpu-cska. Nem kifejezetten egy HD 6670-es kari. Itt jóval gyorsabb memória elérés lesz,valószínû az igp nem a rendszermemóriából táplálkozik) Tehát jó lenne ezeket az összehasonlításokat félre tenni,a lényegen az eber mindig könnyen átsiklik. A tény az ,hogy a PC Rosszabbul használja az erõforrásait! Az hogy hányszor,az mindegy! Van alkalmazás ami 20X lassabb!
Totálisan igazad van, mert a HD 2000/3000-es szériához hasonlít inkább.
dx10/11: ez jól hangzik. De számomra egy ps3/xbox képe siralmasan "ronda". Ui. míg a pc-n tudom szabályozni a kép minõségét (smoothing,anti-aliasing, stb) addíg a konzoloknál nem. Ezért a ps3/xbox ferde vonalai konzekvensen lépcsõsek lesznek, ami számora már nem szép. Remélem a dx10/11 mellé végre lesz élsimítás is, mert anélkûl gagyi lesz, viszont gyors lesz ;)
Részben egyetértek. De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton.
De pl hogy én is anekdótázzak, az SSD meghajtómról egyszerûen eltûnt 25GB. Ami a csak azért hiányzott, mert a 64GB-ból a rendszer, meg a júzer progik mellett még ennyi tárhely volt. És ugye bármit csinálok a rendszer használná, ha másnem temp fájlokat hoz létre. Nem tudtam hova lett, mert a játékokat adatállományokat, filmeket, letöltéseket a TB nagyságú wincsire pakolom. Egyenként végignézem a C minden könyvtárát és a saját documents könyvtárban van valahol, de hogy hol azt nem tudom. Rájövök hogy ezen belül M$/windows, de még mindíg sehol. Aztán habár nem látszik, de trükközéssel kijön, hogy az internetes temporary könyvtárban van, amit iszonyú trükközéssel megnyitok, super-hidden meg rendszerfájlok megmutatása, kézzel beírni a könyvtár nevek miegymás, amit a netrõl nézek le. De a könyvtárban akkor sem mutatja, pedig ott van. Hiába a legnagyobb jogosultság, nem mutatja. Tudom, hogy némelyik file manager progi simán szarik a windóz jogosultságaira, találok is egyet ami mindent mutat. Gratu, hát egyrészt mert nekem miért nem mutatja, másrészt ha valaki meg nálam okosabb annak meg simán. Biztonság a köbön. Szal ott volt a Temporaryinternetfiles könyvtárban az un ie5.files könyvtárban egy csomó tmp fájl formájában, amit lesztrímelt rádióról, internetes tv-rõl, miegymásról. Hiába töröltettem ki a vezérlõpultból a lemezkarbantartás, meg az internetbeállítások alkalmával ezt a könyvtárat ezeket simán benn hagyja. Erõforrás gazdálkodás, júzer lexarása, windóz üzembiztossága (gyak elfogy a tárhely)? Na ez is a PC persze.
"Továbbá én azt veszem ki a cikkbõl, hogy a CPU és a GPU egy chipben lesz. Márpedig ebben az esetben nem kell egymásra várniuk malmozva, míg a buszon utaznak az adatok. Ez pedig nagy elõny." Remélem nem ezt csinálják! A CPU, meg GPU integrálása jó ötletnek tûnik. Elõször. Csakhogy ha a CPU valami nagyobb adathoz akar hozzáférni, akkor rögtön meg kell osztozni a memória busz sávszélességén a GPU-val. Ha nem is fogy el a sávszélesség, de késleltetést okoz, okozhat. A GPU/CPU magok szépen egymásra várnak. Ha a CPU-nak is van egy saját memóriája a fõ program, adatbázisok, akármi számára, akkor a sávszélesség gyakorlatilag megduplázódik és soha nem zavarja a GPU-t a mûködésben, de akkor meg semmi értelme egybeépíteni. Ami oylan szempontból is gáz, hogy egy bonyolult szilícium mag fõleg a termelés elején iszonyatosan magas selejtarányt produkál. Ha már megvan a biztos technológia akkor már lehet integrálni, lásd pl PS2-nél is egy csipbe, de talán egy lapkára is rakták a CPU/GPU-t, de talán már az új X360 sorozatnál is megcsinálták.
Igen az AAA címek mellett tényleg van élet, a gond az hogy nélkülük viszont nincs! AAA címek nélkül a játékipar gimnazisták mûkedvelõ programozó klubbja csupán(a web-es alkalmazások, meg a mobilos kütyük 99% ezt tükrözik).
Ha ez a jövõ, és csak ez, akkor az azt jelenti, hogy mindazt a tudást, amit az utóbbi 30 évben játékszoftver fejlesztésben összetettek, szépen szélnek eresztik.
Talán szintén ebben az Epic-es cikkben volt -- és ezért elég ambivalens volt amit nyilatkozott az emberünk --, hogy nem elég egy sima nagyobb felbontás, egy magasabb szintû élsimítás, ahhoz, hogy az új konzol robbanjon (nem fizikai értelemben persze;))))
Én is most vettem elõ a Jagged Allience 2 c. progit, és iszonyat jó kis alkotás és még a grafikája is elmegy, pedig sima izometrikus, nem valós 3D. Szerintem sem feltétlenül önmagában a 3D mennyország az üdvözülés eszköze. De ide még sem lehet visszalépni. Egyszerûen nem.
A köv generációnál tényleg nem egy lehetõség lesz az "Avatar szintû grafika", hanem egy szinten elvárás. Amit, hogy a cikkhez visszakanyarodjunk egy HD6670-es GPU-val nem lehet teljesíteni. Nem tudom mit kell a szilíciumba építeni, milyen új technológiát, de ez egyszerûen nem elég ehhez.
A fikázóknak sokan helyesen megjegyeztek néhány apróságot: Egy konzolon nem fut a háttérben egy általános célú OS az összes fícsörjével, taszkjával együtt. Az API sokkal hatékonyabb, mert nem két részbõl áll, tehát nem egy olyan DX-et programoznak, ami egy drivernek adja tovább az utasításait, hogy majd õ a hardvert birizgálja, hanem az API közvetlenebbül érheti el a hardvert. Mivel az API-nak nem kell figyelembe vennie azt, hogy kismillió hardver lehet mögötte.
Továbbá én azt veszem ki a cikkbõl, hogy a CPU és a GPU egy chipben lesz. Márpedig ebben az esetben nem kell egymásra várniuk malmozva, míg a buszon utaznak az adatok. Ez pedig nagy elõny.
Hát azért én ezzel nem teljesen értek egyet. Az AAA címek mellett is van élet. Sõt nekem a 2011-es játék termés nem igen jött be, illetve alternatív programokat vettem. Egy egy kis egyszerûbb játék sokkal inkább képes visszahozni azokat az idõket amikor még volt kreativitás a játékokban. Mondjuk elismerem én különleges eset vagyok, mert PC-n szinte csak stratégia, manager játék jöhet szóba, esetleg egy jól megcsinált RPG. Sajnos ilyenekbõl AAA szinten pár jelent meg és abból is csak 1-2 volt jó.
Értem én, hogy a grafikai skálázásokkal meg trükkökkel rengeteg erõforrást lehet szerezni még viszonylag szép grafikát belõve. Ami fõleg a régebbi konzolokra igaz. De mi a helyzet az új készülõ konzolokkal? Ott már 1080-p játékok fejlet DirectX-el fognak menni. És az AMD állítása szerint Avatár filmben látottak szintû grafika lesz és fizika és mestersége intelligencia szempontjából áttörés várható. Ezt egy belépõ szintû kártyától? Ide kevés lesz csak a grafikai trükközés. És ügye az AMD azért mondja ezeket az állításokat és tesz a konzolba ilyen kártyát, mert az újabb architektúrájának már nagyon egyszerû a natív programozhatósága, ami aranyat ét. És a kártyából többszörös erõforrást is kinyerhetnek. Nem véletlenül mondogatják, hogy minden konzolban AMD lesz.
"Ha ügyesen veszik ki a dolgokat minimális lesz a minõségromlás, látszólag."
Akkor meg ez a lényeg nem? És nem ezt hívják optimalizálásnak? A Pc-n miért nem követik ezt a trendet? Nekem Xboxom is van a PC mellé, a stratégiákon és manager játékokon kívül mindent azon játszok (fps-t meg gyak. a COD-on kívül nem szoktam). Kurva nagy tévén is megfelelõ a grafikája, ha az új generáció ezt meg tudja még toldani azzal, hogy minden game konstants FullHD és élsimítás is elmegy rajta az már bõven bõven elég. Már nem az az idõ van amikor egy kör gyakorlatilag hatszög volt és kellett minden áron a nagyobb grafika.
Az X360 egyik csúcs fejlesztõ csapata az Epic vezetõje nyilatkozott mostanában. Valamilyen szinten az új BOX került szóba, de sokkal inkább azokról beszél, amirõl te is.
A magam részérõl ezt nem tartom mûködõképesnek hosszútávon. Melyik a legnagyobb játékos közösség? Hát persze, talán a FB féle Õstermelõ Szimulátor. Na de ez tartja el az egész iparágat? Kötve hiszem. Igen van pénz ebben is, és csábító, hogy szinte minimális befektetéssel írnak egy ilyen valamit, ami az amigás idõkben persze iszonyat poén játék lett volna, de akkor mit csinál a rahedli modeller, garafikus, programozó, pályaszerkesztõ stb, aki az iparban dolgozik, és amúgy AAA címek elõállításán szokott munkálkodni!?
Aztán ugyan az a jelenség, mint a WoW esetében. Kezdjük ott, hogy az embereknek 1 az az 1 élete van. OK, hogy ezt egyesek virtuálisan élik, de miközben valaki elmélyül a WoW-ban, nem tud ugyan annyit foglalkozni valami másik online progival, feltéve persze, ha szeret emellett oylan felesleges dolgokat is csinálni, mint az alvás.
A játékipar bõvülése szerintem elég csalóka, miközben egy egy FB-s, MMO sikercím uralja a piacot, a többiek meg vergõdnek az online próbálkozásaikkal. Persze van bõvülés. De még is honnan? Ennek szerintem jelentõs részét az adja, hogy az eddigi kevésbé fejlett, magas kalózkodási arányú piacok lépnek be egyre inkább az üzletbe, Kína, India, Oroszország, mint fizetõképes fogyasztó, és persze nem csak fizikai adathordozós AAA címeket veszenk, hanem talán éppenhogy elõször az olcsó webes játékokkal próbálkoznak. Amikor néhány millió kínai állampolgár rákattan valami kis mérgesmadaras baromságra, az látszólag eltolja a piaci arányokat.
Aztán az AAA címeket nem minden kiadó engedheti meg magának, vonzónak tûnik, hogy kis forrásigénnyel fejlesszenek valamit, és ha buknak kisebb a veszteség. De ez szerintem csak belemagyarázás. Mert azért azt se felejtsük el, hogy a nyereség is kisebb, ha csak mérsékelt a siker.
Kb az a szitu, mint amikor a hardkor szerencsejátékos feláll a rulettasztaltól, és a hatalmas feszültségeket levezetni kimegy az elõtérbe és beszór 10-20 érmét az ottlevõ félkarúrablókba, élvezi a játék súlytalanságát. De elõbb utóbb vagy visszacsábul, vagy hagyja az egészet a fenébe és lelép.
Ez igy azert nem teljesen igaz. Siman elfut egy 2-5 eves akkori csucshardveren a mostani jatekok nagy resze is. Igaz akkor egy kicsit szerenyebbre kell venni a bellitasokat. Sot neha nagyon szerenyre, de pont ez az amit konzolok is csinalnak! Szereny beallitasok optimalizalt osszhangja, raadasul tenyleg nem eszi a processzort ezer taszk plusszban es voiala maris kesz az 'egyenerteku' grafika! Es akkor lehet csodalkoznunk, hogy hogyan csinaljak. Hat igy! Egyebkent meg hamar csodbe menne a pc uzletag ha a videokartyagyartok nagy mellel hirdetnek, hogy kedves jatekosok a regi hardveren is elfut am az a jatek ne vegyetek ujat! Dehogy, az embereknek mindig lehetoleg a legujabb leggyorsabb, legnagyobb kell. Es erre ok epitenek is, ami aztan viszi az egesz pc agat a hatan, egyelore. Aztan persze hamar ra kell jonniuk, hogy a +extra-brutal-hiper teljesitmeny tobbletuk szinte alig tesz hozza valamit a jatekelmenyhez. Egyebkent szerintem is nagy jovo van a felhoalapu jatekszolgaltatasban. Ha sikerul feltuningolnunk az elkovetkezo 10 evben olyan szintre az internetet, hogy az alkalmas legyen jatekra, nemcsak a pc hanem a konzol is veszelyben lehet. Meglatasom szerint ket dolog miatt: 1. Borzaszto olcso hardve eleg neki. Sot LG-nek mar van erre dedikalt tv-je. Itt is volt par hete cikk rola asszem. 2. Ami talan a megfontosabb, az online jatekokban vegre egyszer es mindenkorra vegeszakadhatna a csalasoknak es mindenfele trukkozeseknek. Innentol kezdve nincs "client side detection", cheatprogramok, crackelt exe, nodvd crack stb. Kokemenyen valahol a felhoben levo szerverek felugyelnek az egesz jatekter esemenyeit.Vegre megnyilna az ut a tiszta jatek elott.
Szerencsere erre vonatkozo torekvesek sokhelyen vannak. Egyik legszebb peldaja ennek az Rfactor2 aminek a betaja mar kinn van par hete es ebben hasonlo fizikai megvalositasok vannak. Sot ennel meg elkepesztobb dolgot is sikerult implementalniuk. Erdemes megnezni az abroncs fizikajat es az idojaras hatasat a jarganyokra.
A mai konzolos játékok grafikája nagyrészt pont elég. Amiben fejlõdnie kellene az iparnak grafikai részen az a távoli dolgok részletesebb megjelenítése. Elég lenne ha a LoD két három fokozattal távolabb kezdene meg romlani, már akkor is hatalmas különbség lenne a maiak és azok között, és ehhez nem kellene több pénz mint jelenleg hiszen a távolabbi objektumokat is elkészítik csak éppen a gép butítva jeleníti meg. A másik fejlõdni való az a fizika, és az MI.. tudom utóbbiban nem igen lesz látványos fejlõdés mg pár évig, de összetettebb szkriptek már futhatnak, vagy a jelenlegiek mellett megoldható lenne hogy ne csak 5-10 városlakó tébláboljon a közelben hanem 30-40. Egybõl élettelibb lenne a város. pl Így egy táplálékláncot is fel lehetne építeni a fantasy játékokban és így ki lehetne zárni azt az idegesítõ dolgot hogy a környék veled együtt erõsödik.. ahol az elsõ órában még patkányok voltak a kemények ott az 50.ben már trollok élnek csupán. Egy tápláléklánccal elérhetõ lenne hogy a patkányok ott legyenek de ha meglátják a trollt akkor inkább elfussanak a játékos meg vagy ott marad meghalni vagy õ is menekül. Az utolsó rész pedig egyértelmûen a fizika fejlõdése lehetne. Amikor egy autóversenyben a lökdösõdés kihatna a menettulajdonságokra, megjelenhetne a szél is a játékokban.. és egy erõsebb oldalszél miatt másképpen kellene vezetni mint amikor szembõl kapod az áldást. A szelet pedig a hajladozó fákból és a lobogó zászlókból figyelhetnéd meg.
Szerintem ez is erõs túlbecsülése a dolgoknak. A konzolok látszólag minimálisan rosszabb grafikáját csomi 61-es hsz-ében ismertetett módszerekkel érik el. Nincs itt varázslat, nem a kódot optimalizálják, hanem a megjelenítendõ dolgokat. Alacsonyabb képernyõ felbontás, kevesebb poligon, alacsonyabb felbontású textúrák, kevesebb effekt, 60 helyett 30 fps. Ha ügyesen veszik ki a dolgokat minimális lesz a minõségromlás, látszólag. A teljesítmény igény viszont töredék.
Ilyen mágiát sima PC vidkarin is lehet csinálni, nem nagy mûvészet, de ismerned kell a saját géped erõsségeit és gyengeségeit. Ha megy az AA akkor azt nyomod fel az anisot meg leveszed, és fordítva. Tweaker progikkal is némelyik játéknál kb 50-100%-kal lehet az fpst felnyomni. A gyártótól persze nem ilyen drivert kapsz, hogy tudja. Hülye lenne ezt adni, vedd meg a gtxfo99999-et csillió dollárért, ez az õ biznisze.
A konzoloknál más a helyzet, ott a gyártó, meg a programozó érdeke, hogy mindent kihajtson. És mondjuk PS3-nál bejön, hogy post process, egyéb grafikai mûveleteket tudnak a cell SPU-i, de ez csúcsra hajtva a rendszert kb +50% teljesítmény. Ez is rengeteg, de nem 4X-es, pláne 20X-os. A rendszer szûk keresztmetszetein meg semmi nem segít. Hiába van extrában 20% számítási kapacitás, ha elfogy a memória és nem elég a memória sávszélesség sem. Ott megáll a tudomány. Ezért játszik 1-2 kivételtõl eltekintve az összes konzol játék 720p-ben natívban, max.
A PC-knél az API, ami a kompatibilitásért felelõs, hogy minden hardveren fusson PC-n ugyan az a játék és ez az, ami a PC-nél terhelik és csökkentik a hardverek kihasználtságát.
A konzoloknál ezen megterhelõ programok hiányában, mert ügye fix hardverre fejleszthetnek, sokkal jobb és hatékonyabb kihasználtságra tesznek szert. Ezért van az, hogy a PC-s hardverekhez képes a konzol 10-szer lassabb számítási kapacitása még valamelyest ma is képes tartani a lépést.
A konzoloknál a rajzolási parancsok száma max 20 ezer a kiváló kihasználtság miatt, míg PC-n az API korlátozásán keresztül legfeljebb 5 ezer. Ezt a PH-n is lehet olvasni. Tehát nem 15-20 szoros a kihasználtság, hanem 4 szerese. Tehát ha a 6670 kártya 4 szeres teljesítményét nézzük, akkor az egy GTX580 vagy egy 6970-es teljesítménnyel ér fel. Vagyis egy tavalyi felsõkategóriás szintû teljesítményt fognak kihozni belõle nem többet.
Szerintem elég lesz a 6-szor nagyobb teljesítmény. Nézzünk egy szép játékot Xbox360-ra (monjduk Resident Evil 5). Na most ha annál hatszor szebbek lesznek a játékok, az azért odaver majd.
"A konzol is csak egy PC más csomagolásban."
Azt te csak hiszed. A csomagolás a legkisebb probléma.
Inkább imádkozzunk hogy ne fos hardvert rakjanak bele olcsón a nextgenbe és ne 3szoros áron árulják (lásd nintendo gépek jelentõs része, pl WII)
Hát lehet,mindenesetre ha a PS3-at veszem, fogniuk kéne,proci meg minden marad,belecsapnak maximum 1g ramot, és a videó részt lecserélnék egy jelenleg is húgy összegért árult 6850esre és kész lenne a PS4 ami hosszú évekig biza teljesítményben enne szinte bármit...A jelenleg 60-70 körül árult konzol jöhetne 100-110 körül árba és kész. De totál felesleges ilyen kamucikkek után meg bármi után találgatni amíg hivatalosan nem mutatják be és nem közölnek adatokat.
Lehet MS-náll az is szempont lett, hogy nem akarják nagy ráfizetéssel árulni a konzolt a megjelenéskor. Ugye x360 1-2 évig (nem tudom pontosan) elõállítási költségnél kedvezõbb áron árulták.
A szorzásaim,nem valósak csak PC-n akkora grafikus teljesítményre egy 11-15Tflops nagyságrendû kártya lenne képes Windowson!
Meseszagú,és már vagy 2-3 hetes hír. De ha ez a 6670-es dolog igaz akkor mármost lehet temetni az új boxot. Bár lehet ilyen hardverekel most sikerül elsõre egy olyan konzolt kiadni mikrofostéknak ami nem sül szarrá az asztalon..:D A másik gond az exkluzívok mennyisége és milyensége amibõl jelenlegi boxon is kb 2 cím nevezhetõ minõségnek a megmaradt kb 5 féle xbox exkluzívból..:D
HD6670? Mik ezek a kacsa hírek?
Saját tervezésü processzor és GPU lesz benne ezt tudjuk,Már a PH-n is cáfolták ezt!
Egy azt elfelejtik az itt fikázó emberkék,hogy a PC-ben "API" fordítása miatt ,egy videókártya 15x 20X lassabb a valóságnál,az az a konzolben lévõ kihasználtságnál .
Ha meg tényleg HD6670GPU lehetséges felhasználva,akkor azt ugye szorozzuk meg 15x 20X-os sebességre,ami mivel is egyenlõ?
HD6670(104mm2)480 shader procest 66WTDP GDDR5-128bit 0,768Tflops az az 768GFlops Na akkor ezt szorozd fel 20X és megkapod a konzolteljesítményét.11- 15TFlops ellenben a HD7970 3.9Tflopjához! CFX7970-et is megalázna(jó ez most csak hasonlat) Nem lesz azért az olyan rossz,legalább nem melegszik :)
Én inkább vennék USB Xbox360 controllert a gépemhez, de sajnos pc-re nem adják ki ugyanazokat a játékokat. Ez csak egy üzleti fogás, hogy még több hardvert adjanak el. Mert azok is megveszik az Xboxot és a PS-t akinek egyébként van már egy 5x-10x olyan teljesítményû PC-je mert azt is játék miatt vette. Ezekre a gépeken ugyanúgy lehetne futtatni a játékokat, de akkor nem lenne az extra bevétel. Nem veszek csúcs PC-ket csak közép kategória körüli alkatrészeket, de így is 4-5 évig kihúzta egy-egy eddig. De így is megvoltak legalább olyan teljesítményûek ami elég lett volna azokhoz a konzol játékokhoz amik nem jelentek meg PC-n vagy ha megjelentek akkor sem ugyanazt a játékot kapja az ember. Nem azt mondom, hogy nincs értelme egy konzolnak. Hanem azt, hogy ha már egyszer mindenképp veszek egy asztali gépet, akkor zavar, hogy nem tudom azt használni mindenre amit egyébként teljesítményébõl adódóan elbírna. A konzol is csak egy PC más csomagolásban.
A kommentelõk összeülhetnének aztán ennyi mérnöki tudással már simán összeraknák az avatart futtató konzolt.
Az a kérdés, hogy az általad említett extrák mennyivel növelik a játékélményt? Valójában nem sokkal. Cserében garantáltan fut a játék konzolon, míg PC-re bármilyen szart ki lehet adni, legfeljebb a végén emelik a rendszerkövetelményeket, ha nem sikerült tartani a teljesíthatárokat. Agyrém, hogy ugyanannak a játéknak a konzolos verziója elfut egy 5 éves hardveren, míg a PC verzióhoz bele kell nyomni min. 50e forint értékû hardvert a gépbe, hogy egyáltalán elinduljon.
2013 õsze? no akkor az még jócskán odébb van addig az MS összeeszkábálhatna egy kompatibilis böngészõt (tudom másik üzletág, meg ne legyek demagóg)
Azert Richard Huddy sok mindent nem vesz figyelembe. Az angol cikkben kerdezi, hogy a PC-k teljesitmenye kb 10x nagyobb mint a konzoloke, foleg eletciklusuk vegen mint mondjuk most es akkor miert nem neznek ki 10x szebben? 1. A konzolon 30-60 fps van es nagyon keves a nativ 1920x1080-as felbontasu jatek. 2. Konzolon sokszor kisebb poligonszamu modellekkel dolgoznak. 3. Konzolokon sokszor featurek sokasaga alig vagy egyaltalan nem hangolhato. Tehat PC-n adott esetben egy sokkal nagyobb elsimitassal vagy tobb effektezessel jelenik meg az adott jatek. 4. Konzolnak nem fut a hatterben meg vagy 40 process ugy, hogy tulajdonkeppen meg mindig kepes megfelelo sebesseget hozni. A csodalatos es ugyanakkor a csaloka ebben az, hogy a PC-k es az ahhoz tartozo monitorok(amiket nagyon kozelrol is nezunk)felbontasa es kontrasztja (altalaban) nagyobb mint a tv-ke. Tehat minel nagyobb felbontasban es pengere hegyezett grafikan jatszunk annal inkabb eletszerutlenebb es kevesbe hat termeszetesnek, amitol ohatatlanul kicsit furanak vagy akar csunyabbnak hat. Amig a tv-n amit 2-5 meterrol bambulsz egy 'lebutitott' jatek meg szebbnek hathat amiatt hogy az tueles grafikaval szemben peldaul a texturaillesztesi hibak nem latszodnak rajta, vagy a tul kontrasztos poligonelek enyhulnek. Persze ennek sok tenyezoje szubjektum ki mennyire erzekeny bizonyos dolgokra de emiatt sokszor kozel olyan szepnek tunik egy Xbox battlefield vagy COD3 mint pc-n. De szamoljunk egy picit! Konzol vs PC: 1. 30-60 fps vs 45-100+ ez itt mar 2x teljesitmeny igeny! 2. 100 ezer poly / frame vs 100 ezer * x (x>1) itt is nagyobb teljesitmeny kell! 3. 720p vs 1920x1080 vagy mondjuk 1600x1200 ez is legalabb 2x akkora teljesitmenyt igenyel! 4. +antialiasing(ami konzolon nagyon kicsi szokott lenni)+effektek amit nem lehet bekapcsolni vagy nincs is konzolon. Ezek meg megint eszik az eroforrast rendesen. tehat : 2x * 1.x * 2x * 1.x >= 5 tehat lathato, hogy attol hogy a megjelenites miatt kozel ugy neznek ki a jatekok egy fullos PC legalabb 5x annyit szamol mint adott esetben egy Xboxnak kell. Es akkor meg nagyon alulbecsultem mindent. Kivancsi lennek ha kivennenk az enginek alol a directx-et meg az opengl-t akkor mikorra keszulnenek el egy csucsfps-el.
Arról is érdemes szót ejteni, hogy részletesebb, jobb grafiká legyártásához több pénz is kell. Bár a hw teljesítmény növekedése segíti valamennyire a grafikai és egyéb munkát is, de ez egyáltalán nem ellensúlyozza azt, amennyivel jobb grafika kell.
Már most is hatalmas költség egy AAA játék fejlesztése, és ha nincsenek hatalmas eladások, akkor nagy bukták vannak. Sokszor még elég jó eladásoknál is bukták vannak...
Egy nem AAA játék meg nem igényel jobb hw-t mint ami most van, sõt. Szinte két kézen össze lehetne számolni hogy milyen játékok használják ki legjobban a mostani x360, ps3 hardvert...
Az Xboxban egy egyedi grafikus feldolgozó egység (GPU) van. Mert egy módosult grafikus chipre épül. Tehát a grafikai feldolgozó egység (GPU) módosított változata. Nem az x1800 grafikus feldolgozóra (GPU) épül hanem a Xenos egyedi grafikus GPUjára. Amit az AMD tervezet. Ilyen GPU nincs egy PC-ben sem.
Ha az átlag júzer alatt a kezsuölt érted, akkor annak elég a Wii grafikája is, amit a Tv felkonvertál 1080p-re.
De ha ez maradna biztosan a célplatform még 10 évig, akkor a fejlesztõk többségi inkább önként elmenne a Szaharába homokot lapátolni. Azért kell az új teknológia, hogy ezek az emberek ne kapjanak agyrákot a 15 éves teknolódzsitól, meghogy a gyártók azért új termékeket is el tudjanak adni, mert azt mondják, hogy az eladások általában jót tesznek az üzletnek.
Sokan mondják persze, hogy elég a dobozt cserélni, de én vitatkoznék ezzel a nézettel:)
Az onlive.com-on szoktam néha játszani, a legtöbb játékban kb semmi lagot nem tapasztalok. Persze, tény, lagosabb mint egy saját gépen futtatott játék, de engem semennyire se zavar.
Így van, akkor is ezt mondtam, de akkor a casual játékosokra értettem. És ez bizonyítást is nyert a wii-ben. A casual és hc gamerek közötti hatalmas piac (COD vásárlók és hasonlók) bõven megelégszik a ps3-x360 minõséggel. A hc gamerek egy része igényel jobb grafikát. De ez meg nem nagy piac ma már.
"Egy teljesen egyedi grafikus chip van az Xboxban, amit a nulláról készítettek külön konzolba, és az akkori elérhetõ X1000 sorozatú chipset módosított tervei alapján készítettek el. És teljesítményileg egy X1800 és egy X1850 kártyákhoz hasonlítható, de nem egyformák és nem ezekbõl készült."
Itt némi szemantikai konfúziót érzékelek. Amúgy nem gondolkoztál hogy pályát válts, iszonyatos erõs politikus vénát tapasztalok itt! :D
Amúgy mi a teljesen új, egyedi architektúra? Nem fognak a zéróról új áramköröket rajzolgatni. Nem vagyok csiptervezõ, de ha megvan az áramkör képe (amit majd ráfényképeznek, maratnak a szilícium lemezre), akkor csak átkopizzák az egyes, nagyobb egységeket, ahogy azt a megrendelõ kérte. A teljes csip ismeretében, ha nincs alapvetõ technológiai különbség, akkor valszeg nem olyan nagy nehézség másik csíkszélességre átteni.
GPU-nál a PC-s architektúra adott, ha konzolnál új dolgokat is bele kell rakni, memória vezérlõ, belsõ frame buffer, ehhez AA logika miegymás, az nem kell egy PC-s GPU-ba. Ettõl egyedi a konzol csipje és nem attól, hogy a konkrét grafikai rész alapvetõen más lenne, mint az aktuális PC-s GPU generáció.
Az X360 CPU-ja is hasonló módszerrel készült. Csak ott az alap, a cell-hez kifejlesztett általános mag volt. Na most az M$-t nem érdekelték az SPU-k, mert valszeg a Sony-nak is lett volna hozzá 1-2 szava ehhez. De hogy kérjen 3 db általános PPC magot a sajátjába, annak nem volt akadája. Az IBM meg azt rakta bele, ami kéznél volt, momentán a cell általános magjait. Ettõl még az X360 CPU-ja egyedi, mert semmi másba nem tudnád rakni. De ettõl az egyediségtõl azért ne gondoljuk, hogy beleraktak egy élien teknolódzsit, de legalább is egy fúziós erõmûvet.
Gondolom amikor kijött a mostani generáció, azt mondtad, hogy az átlagjúzer nem igényel jobb grafikát, mint egy ps2 vagy xbox tud. Onlive meg addig nem alternatíva, amíg nem tudják leszorítani a lagot.
Lehet csak rosszul fogalmaztál, de nekem ebbõl most az jött le, hogy megfogták az X1800-as kártyákat és átalakították és azt rakták a konzolokba. Remélem nem így gondolod, mert ez egy nagy hülyeség. Egy teljesen egyedi grafikus chip van az Xboxban, amit a nulláról készítettek külön konzolba, és az akkori elérhetõ X1000 sorozatú chipset módosított tervei alapján készítettek el. És teljesítményileg egy X1800 és egy X1850 kártyákhoz hasonlítható, de nem egyformák és nem ezekbõl készült.
"A radeon hd7000-res széria alapjain készül az új xbox gpu-ja."
Nem, mert a 6-os sorozatú chipset terveire fog épülni, amit módosítottak. Még a lapkakészlet is módosul, 40-rõl 32nm-re. Ha a 7-es sorozat módosított tervei alapján gyártanák, akkor azt közölték volna, mert teljesen más a kettõ.
The Weta Digital server farm or ‘rendering wall’, as they call it, has a disk array capable of storing roughly 2 petabytes of data in total. The individual servers are linked by a 10 gigabits per second networking infrastructure, and in total there are 35,000 cores based in over 4000 Hewlett Packard Blade servers. In the case of Avatar, each minute of rendering equates to approximately 17.28GB of data.
Több mint 4000HP Blade szerver 35000 Mag 10gigabites hálózati infrastruktúra az egészet egy 2 petabytból (2000 Terabyte) álló lemeztömb szolgálja ki. Az egész cuccot speciális vízhûtésû rendszer hûti. A szervereken pedig Ubuntu linux fut. Az avatar minden egyes perce 17,28GB adatot foglalt el a lemezeken. Az egész film kb 2.8TB tárhelyet igényelt (162perc).
Ez részben igaz. Csakhogy ha van 3 féle konzol, meg plusz az ezerféle PC, akkor ha 1 fejlesztõcsapata van a cégnek, az joggal hõbörög, ha inkébb egy API-t akar látni, amivel majd a konzolt programozza. Minimum valami OpenGL verziót, minimum.
Ha csinálnak egy alacsonybb szintû, vagy jobban optimalizált API-t, az is API lesz, csak azért mert NEM gépikódban programoznak már vagy 30 éve, és a GPU utasításait viszonylag könnyen be kell illeszteni a C(++++) kódjába, amiben meg a progikat általában írják. Ha nem API, nak hívják hanem könytárnak akkor hívják úgy, de a lényegen nem változtat!
Amúgy az újabb és újabb DX/OpenGL verziók pont arról szólnak pl, hogy nem csak új utasítások vannak benne, hanem a soxor ismételt parancsoknak csinálnak olyan verzióját, ami lekezeli a dolgokat 1 utasítással. De ez a lényegen nem változtat, mert a hv-nek meg végre kell hajtani ugyan ugy kismilliószor, csak most a kódban 1X lesz megjelenítve.
"Az AMD úgy látja, hogy ez egy vadállat GPU lesz amely Avatar szintû grafikát tud kipumpálni magából. Nem csak, hogy brutál grafikára lesz képes, de ez lesz felelõs az AI és a fizika számításért is.
Mondom, tele van ilyen pletykákkal a net de még semmi nincs megerõsítve."
Õ, hát az ilyen pletyivel Dunát lehet rekeszteni, anno a PS2/PS3/XBOX/X360 megjelenése elött a marketingosztályokon olyan gépet hirdetettek, hogy a realtime atomrobbanászimuláló IBM csúcs számítógépek pironkodtak szégyenükben. Ezt a vonalat mondjuk fõleg a Sony viszi, lásd Saddam PS2-õt vásárolt az atomrakétákhoz, meg a PS3-ból épített olcsó szuperszámítógépekkel.
Erre mondtam, hogy az a lényeg, hogy a vas mit tud számolni, illetve, hogy mennyire könnyen programozható. Az Avatar szintû grafika azért baromság, mert az valami raytrace progival volt lerenderelve, scene-enként több 10 GB textúrával, annyi poliginnal karakterenként, amibõl egy mostani konzol egész életében ellenne. Ezt futtatták egy néhány ezer procis kissebb szuperszámítógépen és nagyon valszeg nem valós idõben számolták. Ezt azért kb még 15-20 évig nem fogják az otthoni gépek azért produkálni. Igazság szerint a grafika még könnyebb dió. De az AI tekintetében már nehezebb a dolog. Egy jó szkript lehet, hogy többet ér, mint egy iszonyat számításigényes AI, csak mert az AI tekintetében elég gyerekcipõs a tudásunk. Az, hogy nem akad el a sarokban a bot, mint a holdautó, még nem nevezném az AI csúcsának. Ha kommunikálni akarsz velük, akkor meg kb, mintha az aktuális szépségkirálynõrõl mintázták volna õket, szal az AI helyett sokan javasolták a jelenlegi NPC-kre az AU kifejezés használatát (Artifical Unitteligence). A fizika szépen fejlõdik, de azért ott is lehetne mit csinálni. Itt is hasonló a dolog, szkriptelni kell. Már csak azért is, mert ha túl valósra csinálják, akkor az emberek azzal fognak szórakozni pl, hogy a tárgyakat egymásra rakják és kimennek a páyláról, meg ilyenek.
Na most berakhatják ide az aktuális csúcshardvert, ha nem próbálnak valami új technológiát is mellé rakni, akkor max Vér István hivatásos konzolhívõt lehet ezekkel a szövegekkel megetetni.
Mégegyszer mondom a Sony legalább próbálkozik ilyenekkel, lásd pl cell fejlesztés, de Nintendo is letett valamit az asztalra a Wiimote-tal.
Az M$ általában hagyományosan lájtosabban teszi oda magát hw inniováció területén, márcsak azért is mert ez nem az õ profilja.
Remélem már normálisak lesznek a multiplatform cimek. (Pl. bf3: pc: 64 players, konzol: 24 :(
Nem azért kell az Api, hogy ne kelljen megtanulni a hardvert a szegény programozóknak, mert túl bonyolult, hanem, hogy ne kelljen 100-féle (PC) hardvert megtanulniuk. Konzolon nincs ilyen gond. Minden PS3 egyforma.
Pont ez a lényeg,a hardver közvetlen programozása. Próbálj meg egy x1800-as vagy azzal egyenértékû pc-s grafikuskártyával egy crysis 2 vagy battlefield 3 vagy metro2033 szintû játékot megfelelõ sebességgel,fizikával és vizuális hatásokkal futtatni.
Látom itt is hozod a formád,mint a legtöbb fórumon és hozzászólásban. Téged senki nem vesz komolyan,mert mindig csak a hülyeségeidet erõlteted. Persze neked nem lehet semmit sem megmagyarázni,mert te mindennél és mindenkinél többet tudsz. Annak idején a PS3- ért voltál oda,és fikáztad az MS-t és a többieket,most meg a windows oldalára szegõdtél. Olyan gyorsan változtatod a véleményed,hogy emiatt nem vesz téged senki sem komolyan.
Tök mindegy milyenek lesznek az új konzolok. A játékok már így is elég szépek, a gond csak ott kezdõdik, hogy játékmechanikában és kidolgozásban bármilyen 1995 játék köröket ver a mostani hülyebiztos játékoknak nevezett kõbunkókra.
nalam szemelyeskedessel semmire sem mesz , lepereg rolam mint a kosz, viszont a vitakulturaddal csak magadat minosited
gpu-t nem programoznak gepi kodban, hanem c++-ban , es nem lesz semmilyen api nelkuli vilag, ezt nemtudom honnan szedted , nem is lehetne mert olyan bonyolult egy gpu hogy senki hozza se szagolna kiveve azt aki tervezte ugyhogy kellenek azok a drawcallok , ha a gpu tervezok valami ertelmeset akarnak csinalni akkor oldjak meg a multithreades renderelest, annak lehetne meg ertelme
Istenbarma már megint csak az idiótaságok folynak belõled. Miért nem vagy képes olvasni? Legalább egy mesekönyvet, egyszerûen tényleg nálad hülyébbet még nem láttam sehol.
Egyediek, de nem alkotnak nulláról új chipet. Az x360 gpu-ja igen is az x1800 leszármazottja, néhány módosításall, pl a tesszalátor(ati hd3000-res szériába be, kb semmire sem használták pc-n), unified shader (hd 2000 szériában jelent meg pc-n). itt van írás is
Most is az új xboxba FSA képes gpu- készül ami képesség pc-n is megjelenõben van, ettõl várható hatalmas sebességnövekedés konzolon. Pc-n nem valószínû mert ha megnézzük mennyi ideig tartott mire a 64 bitet vagy a dx10-et vagy a több magot elkezdték használni... (ennek az a lényege, hogy egy alacsony szintû gpu gépi kóddal lehet programozni, ami egy szabvány lesz, így nem olyan lesz mint a mostani gpu gépi kód hogy minden chipen más, tehát meg lehet kerülni az apikat (opengl és directx), emiatt sokkal gyorsabb elérése lehet a gpuknak, cpu használat (drawcallozgatás nélkül ami egy mai játéknál a cpu használat kb 80%-át teszi ki). Tehát gyakorlatilag FSA-val megszûnhet az a dolog hogy cpu korlát nem kell többé "kihajtani" a gpu-t, mert végre nem a cpu-n futó drivereken és apikon keresztül tudják elérni a gpu-t, hanem közvetlenül. A radeon hd7000-res széria alapjain készül az új xbox gpu-ja.
tudod ott a baj, hogy az eddigi konzolok azert tudtak hozni a minimum 50-szeres gyorsulast , mert a fogyasztast is emeltek, ps1 talan 10-20 wattos lehetett, ps2 - 50 watt, ps3 - 150 watt, viszont elerkezett az a pont hogy nincs tovabb, senki nem venne meg egy ps3-nal jobban melegedo kazant ugyhogy ha realisak akarunk maradni megnezzuk mit hozhatunk ki pc-n 150 wattbol, es az lesz az uj konzolban persze ez azt is jelenti hogy semmi extra, foleg nem a 4 videokartyas pc mellett ami 1200 wattot zabal, a gigaflops maniaval tobbe mar nem tudnak vakitani , meg se tudjak kozeliteni a pc teljesitmenyet , kar csodara varni
AMD reckons it will be a beast of a machine, pumping out graphics that offer Avatar-levels of detail.
Not only will the console be capable of Avatar-style graphics, according to Neal Robison, AMD's director of ISV relationships, it will also feature improved artificial intelligence and physics capabilities.
Aki nem tud angolul annak egy gyors összefoglalás:
Az AMD úgy látja, hogy ez egy vadállat GPU lesz amely Avatar szintû grafikát tud kipumpálni magából. Nem csak, hogy brutál grafikára lesz képes, de ez lesz felelõs az AI és a fizika számításért is.
Mondom, tele van ilyen pletykákkal a net de még semmi nincs megerõsítve.
A PS4-rõl álmodozók meg le is nyugodthatnak ugyanis jelenlegi állás szerint 2015 elõtt nem készül a Sony új konzollal. (Hacsak nem lesznek kénytelenek csinálni egy öszvért de nem hiszem van bajuk így is elég)
Én csak arra emlékszem, hogy az Xbox360-nál is fújolt mindenki, hogy elavult grafika, meg egyszerû procik aztán mikor launch címnek ott volt a Gears of War akkor meg mindenki ejtette az állát. Szóval idõ elõtt ne temessünk semmit, fõleg, hogy egyelõre hétpecsétes titok az egész cucc belseje.
így is van, mert nézzük a trendeket. Egy ilyen 1 évvel ezelõtti átlagos vas elfuttatott egy adott progit, adott beállításokkal mondjuk 30 fps-sel. Az akkori csúcserõmû 2-3X annyit produkált. A jövõre megjelenõ generáció csúcsgépe akár 5X-annyit tud. De mire az elsõ komoly játékok is kijönnek az új konzolra az 2014, akkor mennyivel lesz erõsebb egy akkori felsõ kategóriás vidkari? Le se merem írni! (És ha csak a vidkarit kell cserélned az valszeg meg kb annyiba fog kerülni, mint egy új konzol).
A PS3-nál is éveken keresztül ment a hiszti, lásd Valve fõvezére, hogy ez egy dögkút. Rendesen kiverte a hisztit, amikor megtudta, hogy milyen szinten kéne a PS3-at programoznia. A Sony azóta is ápolgatja évek óta a programozók lelkét a PS3 keltette sokk miatt, úgyhogy a PS4-nél messzemenõkig az õ igényeiket vették figyelembe. És õk gondolom nem azt mondták, hogy egy a cellhez hasonló rettentõen aprólékosan programozható hardvert akarnak.
Amúgy ez ugyan az a hitvita, mint anno a CISC/RISC prociknál, mindenki örömködött meg ujjongott, hogy a RISC a jövõ az intel meg dobhattya az x86 utasításkészletet a csába. Erre az intel olyan procikat kezdett csinálni, amik kívülrõl fogadják az X86 utasításokat és jól szétszedik egyszerûkre, meg optimalizálják a kódot, meg amit a programozó urak akarnak, csak ne kelljen új architektúrát tanulni. Persze mindenki áttért már C-re, meg magasabb szintû programnyelvekre, aztán már senki nem emléxik ezekre a keresztes háborúkra.
Szóval lehet itt varázsolni a kód, textúra, meg a pálya optimalizációval, de a lényeg hogy hányat számol a vas. 1-2X-es különbséget el lehet tüntetni trükközéssel, de 10X-es számítási igényt már nem.
Ez szép és jó, és teljesen tiszta. Csakhogy itt most arról van szó hogy egy jövõre megjelenõ konzol tavaly év januári átlag PC teljesítményével lesz elérhetõ. Az hogy jobban optimalizálnak rá az nemmentség.
hol olvastad ezt a baromsagot hogy api nelkul programoznak majd?, a microsoft a directx-et nem fogja kidobni mar csak a ompatibilitas miatt sem, es ugye a directx maga az api
Ezt mondom én is, az optimalizáció jó sok mindent ki tud hozni a vasból.
De azért akár a PS1-2-3, de az Xbox/X360-ban is volt olyan a megjelenésekor hardveresen, amiért egy PC-re szocializálódott gémer a barátnõje szemevilágát is oda adta volna.
Én sem vagyok oda a félévente új GPU generációs õrületért, hogy bencsmark huszárok tartsanak el egy ipart, mert értelmes játékot a csúcshardverre nem lehet írni, mert olyan gyorsan elavul. De ha ez a specifikáció tényleg igaz, akkor szerintem gáz.
csak 6-szor ??? akkor a telefonom gyorsabb lesz ennel, mekkora szar mar
Emberek, semmi értelme összehasonlítani a PC-s hardvereket és játékokat a konzolosokkal. A PC-n az erõforrások pazarlása megy,mivel nincs egységes felület a hardverek programozására,míg a konzolos hardvereket közvetlenül tudják programozni. Ezzel milliószor több lehetõségük van az aktuális hardver teljesítményének közel 90%át kihasználni. Jelenleg az AMD is erre felé szeretné vinni a fejlõdést,és számûzni az API-t és egy új technológiával közvetlenül a hardvert lehet,majd programozni,mint a konzoloknál. Szóval,az a 6000-es szériára épülõ grafikus mag és powerPC cpu együttes olyan vizuális megvalósításokat tartogat,amit el sem tudtok képzelni. Az AMD féle közvetlen hardver programozásé a jövõ,elhagyva a jelenlegi akadályokat.
Igen, módosított.. De az alapjai azok voltak. bár én én csak X800asra emlékeztem de nem akartam baromságot írni.
Zola: Az pedig hogy megállt agy lelassult volna a fejlõdés nettó baromság. Ne ess bele abba a hibába hogy csak az órajelet nézed. Egy 2,4es celeront bármikor elpicsáz egy 2,4es HT-s intel, a 2,4es core2quadot pedig bármikor elveri a 2,4es i5-ös.
Én azon csodálkoztam hogy milyen kevés memóriát pakoltak a gépekbe. Már az akkori gépekben is több ram volt mint azokban..
Azt felejtitek el, hogy konzollal a nagyszobai plazmatévén játszik az ember 2-3 méter távolságból, azaz teljesen más grafikai követelménye van az ilyen játékoknak, mint egy 40 centirõl nézett PC-s játéknak.
"Gáz, ha már a generáció életútja elején sem tud annyit kipréselni magából, mint egy átlagos PC."
azért az optimalizálás sokat jelent, ez a játék egy olyan konzolra jött ki, amiben csak 729 Mhzs CPU és 24mega ram és 64mega Vram van:
aztán PCnél még az unreal engine 2hez sem lenne elég egy hasonló gép.
Nem kell félteni az új xboxot, szerintem jó kis gép lesz. A fenti specifikációk meg mese habbal, egy külföldi portálon és 8-10x teljeseítménynövekedésrõl olvastam.
Ez butaság, minden konzolban egyedi grafikus chipek vannak, semmi köze a PC-be kapható volt X1800-hoz.
Az 5670=6670 (egy-két apróságtól eltekintve, mint pl. a 3d-s szemüveg támogatása hardveresen), de a 7000-es sorozatnál már más az architektúra, úgyhogy az nagyon nem ugyanaz lesz (majd ha megjelenik, ugye, mert még ki se jött)