Sziasztok! Azért nyitottam ezt a témát, hogy tapasztalatok alapján eldöntsük megéri-e prémium üzemanyagokat tankolni, vagy megfelelõ-e helyette a sima benzin. Nekem egy új Swiftem van, erõsen gondolkodok rajta hogy megtankoljak a következõ nagy márkák prémiumtermékének egyikébõl: -OMW MAxxMotion 100 -MOL Evo Neo -Lukoil 98-as
Shellrõl tudom, hogy nem jó, nem is írtam bele, Lukoil hiába nem éri el a 100-as oktánszámot,( megjegyzem úgy se használná ki a motor) mégis sokkal dinamikusabban lehet vele autózni, de 95-ös benzinjük elég gyenge.
Van már valakinek tapasztalata, vagy tankolt már ezek valamelyikébõl, érdemes velük próbálkozni?
Ezekrõl nem tudok semmit, viszont annyit tudok, hogy a kék Shell-el jóval többet elmegy az autónk mint a simával, tehát megéri. Sõt a sima Shellel is többet elmegy mint a többi kút üzemanyagjával, tehát a mi 1.2 Opel Astránknál pontosan annyit ér amennyit fizetünk érte.
Na akkor azt kipróbálom, igazad van, nem jutott eszembe, hogy idéntõl, már újfajta benzin van a Shellnél is. De azon is gondolkodtam, hogy viszek egy laboratóriumba üzemanyagmintákat mindenfajta benzinbõl, és bevizsgáltatom. Most azt a 30-40 ezer ft-ot megéri, legalább tudom mit tankolok bele azon a bizonyos kúton, aztán ha valami gebasz van ott úgy is kibukik. De a kéket mindenképp kipróbálom, köszi a tanácsot!
Shell Fuelsavvel tovább megy az autóm egy 100kmrel, pedig ugyanúgy nyomom neki. Viszont félévente / évente egyszer érdemes OMW MAxxMotion 100-al teletankolni, érezhetõen kitisztítja a motort.
Alfa 146 1.6 boxer
Akkor ennyire jó ez a FuelSAve új üzemanyag? Mert régen mindenki panaszkodott rá, hogy kevesebbet megy a Shell benzinbõl, pedig elég neves kút, de logikusnak tûnik, hogy pont ezért váltottak a minõségibb benzinre, mert eddig sok gond volt velük. De meggyõztetek, most már tényleg kíváncsi vagyok, de elõbb megvárom míg kifogy belõle az OMW 95-ös.
Felesleges bevizsgaltatni:) Magyarorszagon (de valszeg mindenhol) allamilag kotelezoen, rendszeresen vizsgalnak mindent, evente 2-3000-szer. Kiveve MOL, mert annak sajatja van (allitolag);)
Az oktan nem szamit, attol nem fog jobban menni, ahhoz bele kellene piszkalni a motorba, gyujtasba, kompresszioba;) A sok teszt alapjan 0.5–5% kozott van a kulonbseg (nyomatek/teljesitmeny). A hozzaadott adalek es tisztasag szamit, vagyis a minosegibb mukodes:)
Vagyis jo a 95-os, de legyen megbizhatobb (kinek mi, melyik, honnan), es 10-bol 1x egy johangzasu draga 100-as:)
Én eddig OMV MaxxMotion-t használtam,durván 600km-t tudok el menni egy tankkal (Omega 2.0 16V). Aztán tankoltam sima 95-öst az OMV-nél,de azzal is kb ennyit megy el és ugyanúgy nyomom ahogy a 100-assal.
Ellenben nekem a többi kút üzemanyagjától érezhetõen lomhább az autó.
Érdekes, hogy néhányan PONTOSAN(tizedmilliméterre/másodpercre/grammra/stb) ugyanúgy, ugyanakkora terheléssel, sebességgel, távolságon, hõmérsékleten, széljárásban, tudnak menni, hogy az üzemanyagok közt TÉNYLEGESEN mérhetõ különbséget fedezzenek fel.
Ügyik vagytok! ;)
Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása. Azért van szükség a hosszabb távú tesztre, mert az ECU-nak kell egy idõ, míg átáll a jobb üzemanyag minõségre, ezáltal szabályozza a keverékképzést, persze ehhez nem árt kicsit meghajtani egyszer, hogy felülírja az összes fordulatszám tartományhoz tartozó keveréket, és mikor legközelebb beindítod az autód érezni kéne a különbséget. Persze ez csak teljesítménybeli különbségre vonatkozik, ami úgy is magasabb fordulatszámon fog jelentkezni, ezáltal minimális változás várható a fogyasztásban. Aki állandóan városba használja, és 2000-nél felváltogat, annak valószínû ugyanannyit fog fogyasztani, ezért mondják sokan, hogy felesleges utcai autókba ilyet tankolni.
"Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása."
Próbapadon, 100% labor körülmények között van értelme a témáról beszélgetni, a többi csak szubjektív vélemény.
Töltõállomáson dolgoztam (OMW), vendégek szerint ugyanannyit evett az autó prémium dízellel, mint a sima sprintel, benzineknél dettó, viszont valóban tisztább lesz a helyzet a motorban. Ha olyan az autód, lehet hogy csak rosszat teszel, ha a gyártó által ajánlott oktánszámnál magasabb üzemanyaggal használod :)
senkise használja arra a kocsiját, hogy egy próbapadon hajtsa labor körülmények közt, így a valós körülmények közti tapasztalat mérvadóbb... Hogy szubjektív-e, az pedig nem minden esetben igaz, fõleg ha a nagytöbbség tapasztalata egybeesik mondjuk az enyémmel. (vagy bárkiével, aki a témában olvasgat)
shell-nél tankolok, mert cégesautó, és ott kell tankolnom. Egyszer majdnem kiszáradt már a tank, meg kellett állnom egy omv-nél, és valóban jobban ment az autó (egy 40-50 km után tûnt fel), akkor néztem utána elõször a dolgoknak, és kb mindenhol ezt írták, amit énis tapasztaltam. Azóta pedig, mióta shellnél is újfajta üzemanyagok vannak, szerintem javult a teljesítmény, és a fogyasztás is valamennyit. Hacsaknem az érzékszerveim, és a vezetési stílusom változott meg hirtelen.
Egyszer majd próbáld ki, hogy megtankolsz óemvé mekszmósönbõl és amásik felét egy kannába töltöd magadnak az otthoni verdába mert gondolom nem te fizeted a tankolást. Ég és föld lesz a különbség dízelnél. Az a baj hogy nálunk 460 forint ez az üa. A shell v power dízelnél vlamit nagyon elrontottak, mert egyszer megtankoltam vele egy Touareg 2.5 TDI-t, úgy füstölt mintha gyárkémény lenne... :S
amúgy régen az õsrégi 1.8 szívódízel fiestámba ukrán gázolajat töltöttem még télen is, nem tudom ez új a nektek de benzint töltöttem télen hozza, úgy kavartam be, így nem dermedt meg :) És még jobban is ment az autó! De nem szabad túlzásba vinni, mert egy pont után már sok lesz nekei a benya. De gondolom már senki sem jár ilyen ócskavasakkal.
100as benzin egy gyári autóhoz sem kell. pénzkidobás. minden egyes kútnál tök ugyanaz a benzin. az adalékokat már minden cég saját maga keveri bele. még márkán belül is lényeges különbségek vannak egyes kutaknál. Lehet az egyik Shell kút jó a városban a másik szar. Kis magán kutaknál szinte kivétel nélkül jó benzin van mert nem engedhetik meg maguknak a szart különben becsuknak. Autópályák nagy utak mellett a legszarabb. Õk az átmenõ forgalomból élnek meg nem azokból akik minden hónapban 3szor odajárnak mer szimpi a kút éppen ezér az ilyen kutak szarják le legjobban milyen a benzin náluk. Fuelsave és társai... Ezek meg a parasztvakítás határát súrolják.
Nekem gyári motorom van, Japán belpiacos. GYÁRILAG az ottani 100-as prémium benzinre írták a vezérlését+magas a kompressziója is. Szóval kénytelen vagyok itthon is azt tenni bele :)
Én egyébként most a nagy átlagról a 99 százalékról beszéltem. Mér nem konvertálod át etanolra? 500 forint helyett csak 350 lesz bele a benzin de a teljesítménye ugyaz marad. Kb 25 százalékkal többet is fog enni de még ugy is sokkal olcsóbb az egész. plusz jó fiú vagy mer nem szennyezed a környezetet. :))
Az etanol gyenge minõségû üzemanyag, nem csak az oktánszám a lényeg. De ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, bele kell nyúlni a vezérlésbe, és ha pályán van használva etanollal max terhelésen nem árt az etanolba egy kis 2T olajat önteni, mert etanolnak nincs akkora kenése. Van aki RX8-ba használja a technikát, és még csak nem is etanollal megy hanem benzinnel, 4t pályamotorosok is szokták használni. Erre a célra a Shell Advance Racing M 2t gokart olaj a legmegfelelõbb, 1 liter 6000 forint körül van. Nem akarok reklámozni de pont van egy készleten nekem :)
Csak 95 ös üzemanyagot tankolok. A kutak között se válogatok. ami viszont feltûnõ, hogy, ha ezt Németországban vagy Ausztriában tettem akkor az autó többet tudott menni egy-egy tele tankkal.
Én az OMV-re voksolok. 95-ös benzint tankolva városban autózva azt tapasztaltam, hogy valóban érezhetõen többet fogyasztott a Shell FuelSave üzemanyagból.. pedig ugyanazon az útvonalon is közlekedek (otthon-munkahely). Mazda 1.5i 16V
"ami viszont feltûnõ, hogy, ha ezt Németországban vagy Ausztriában tettem akkor az autó többet tudott menni egy-egy tele tankkal."
Mert teljesen véletlen pont autópályán/autóúton mentél sok-sok kilométert, nem a városban meg itthoni utakon kavarogtál.
Nem az üzemanyagban van a trükk, hanem, hogy külföldön hosszabb távon, egyenletesen megy az ember, ami a legjobb a fogyasztást illetõen.
Nekem is az a tapasztalatom mint danielnek, külföldön mindig csak autópályán meg fõutakon szoktam menni+ akit ismerek az is, így sokkal kevesebb lesz a fogyasztás ami nem csoda :D Itthon se fedeztem fel különbséget igazán a benzinek között, legalábbis fogyasztásban tuti nem. Fulesave-val teljesen ugyanannyit megyek mint azelõtt a sima 95össel, viszont a v-power-el az autóm jobban mûködik alacsony fordulaton, szóval ha nem nagy a különbség/van akció néha belerakok olyat is. Igazából akárhány helyen megfordultam mindenki mást mond errõl, ezért nem szeretem az ilyen témákat, sosincs vége :D
Ez nem tapasztalat, hanem józan ész kérdése. :)
Az igaz, hogy külföldön (nyugatabbra) minden szebb és jobb, de a fizika és a kémia még ott is ugyanúgy mûködik. Persze, hogy szereti belemagyarázni a nép, hogy "bezzeg ott még a benzin is kolbászból van" csak nem gondolják át, hogy hogyan közlekednek ott és hogyan itt.
Saját példa: az elõzõ tank benzinemmel 580km*-et mentem el, a mostani pedig fele alatt van valamivel, de már 450km**-et nyomtam le vele! FÚDEJÓ EZ A FAJTA! Mostantól csak ott tankolok! :))
Szombaton és vasárnap ugyanazon az útvonalon mentem 100 km-et, elõször oda, aztán vissza, tempomattal, pontosan 120-ra belõve(óra szerint). Visszafelé 1 literrel több lett az átlagfogyasztás.
A megoldás: kedvezõtlen irányú erõs szél és észrevehetetlen, de emelkedõ útvonal.
Persze soha nem lesz vége ezeknek a benzin legendáknak :)
Autód típusát figyelembe véve, nincs értelme ilyen üzemanyagárak mellett prémiumot tankolnod, mert nem lesz szignifikáns különbség, sem a teljesítmény, sem a fogyasztás tekintetében. Az autód ahhoz túl gyenge és a motor sem csúcskategória. Sokszor ajánlják a prémium üzemanyagokat, hogy attól jobb lesz "minden". Túrót, marketing bullshit, kivéve ha van egy több száz lóerõs mazdád, ferrarid, porschéd, stb. ahol a magasabb oktánszám szükséges a motor teljes "spektrumának" használatához. Ott ha nem használsz 98-as benzint 20-30 lóerõt veszítesz. Nekem egy 1.4-es twinport corsa c-m van, elõtte volt egy 1.3 ford fiestám, közben volt ford C-max dízel, valamint volt nálam hosszabb, rövidebb ideig vw caddy benzines, suzuki swift 2007-es. Próbálgattam a prémium üza.-okat de nem vettem észre különbséget, pedig nem csak a közértbe szaladgáltam velük, hanem németo. svájc, franciao., ausztria, horváto., olaszo., stb. A fogyasztásban sosem volt komoly eltérés, teljesítményben pedig még annyi sem.
Ettõl függetlenül persze használhatsz prémium üza.-okat csak én az eddigi tapasztalataim alapján nem látom értelmét. Én max annyit szoktam, hogy évente 2x, tavasz elején és õsz elején, szoktam a teli tankhoz önteni injektor tisztító folyadékot, ami elvileg tisztítja az üzemanyag rendszert. Ennél többet nem szoktam foglalkozni tankolás ügyben, leszámítva a rendszeres üzema.szûrõ cserét.
Am sok kellemes km-t a verdádhoz, szép az új swift. :)
Köszönöm a tanácsot, megfogadom! az én swiftemben nem kell Üa szûrõt cserélni mivel tudtommal nincs benne, nem cserélendõ. Amúgy rosszul írtam, nem a legújabb Swiftem van, hanem a 2005-2010 között gyártott széria.
Természetesen nem :) De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam. A témához visszatérve: egy átlagos motornak inkább árt, mint használ a gyári elõírt értéktõl nagyobb oktánszámú üzemanyag.. tehát hosszabb távon kérdéses megéri-e.
"De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam."
Teljesen értelmetlen ezekre a saját tapasztalatokra hivatkozni, amíg nem tökéletesen precíz mérésekrõl beszélünk.