"neked is biztosan volt már olyanban részed, hogy valamit magadtól nem néztél volna meg, majd mégis megtetted valamiért és áldottad az eget, hogy de jól tetted, mert egyébként sosem láttad volna."
"Probléma persze egy szál se, hiszen rengeteg film van a 60-as, 70-es, 80-as, 90-es évekbõl, amik megnézésre várnak."
sõt. 2011-bõl is rengeteget kell még megnézni. nekem biztosan, de haladok, haladok, és egyre több gyöngyszemre lelek, amiket elsõ nekifutásra a "majd késõbb" dobozba raktam.
a jó film az, ami neked tetszik, ezen nincs mit definiálni. (oké, kicsit elcsúszhat, mert vannak filmek, amik bejönnek az embernek, de tudja, hogy amúgy fércmunkák, de a lényeg, hogy neked bejöjjön. épp ezért azzal nem mész sokra, ha ideírok 50-100 címet 2011-bõl, mert azok másnak jöttek be. összesített véleményekre kell adni, sok emberére. hogy ezek szakmabeliek, kritikusok vagy rajongók, passz, de sokan ott követik el a "nincsenek már jó filmek"-hibát, hogy csak a reklámra hagyatkoznak, a hozzájuk eljutó infóra (elõzetes, plakát, efféle). annál nagyobb hiba meg nincs. ha sok film közül kell választanod nézõset, akkor így kell dönteni, de egyébként az ember nagyon jól sikerült darabokról maradhat le, ha plakát-elõzetes-mûfaj alapján eldönti, hogy nem fog bejönni neki a film.)
neked is biztosan volt már olyanban részed, hogy valamit magadtól nem néztél volna meg, majd mégis megtetted valamiért és áldottad az eget, hogy de jól tetted, mert egyébként sosem láttad volna.
"ez a logika úgy mûködik, hogy te nem láttál jó filmet, és akkor nincs is jó film? esetleg, ha jobban választanál."
Nyugodtan írhatsz címeket is. Had pótoljuk be a lemaradást.
Egyébként definiálni kellene, hogy mi a jó film:
- Amit te annak tartasz? - Amit én annak tartok? - Amit a többség annak tart? - Amire sokan beülnek a moziba? - Ezek kombinációja...? - ...
Jó film mindenkinek mást jelent. Sok olyan film van, amit jónak, sõt kiválónak tartok, de nem szeretek, mert utálom a témáját vagy a mûfajt. (pl. western) Alapvetõen a sci-fi, horror, thriller vonal jön be nálam. Megnézek mást is persze.
Mikor csináltak az amcsik egy "jó" sci-fi-t?
A Drive és Tetovált lány volt, ami megérte a mozijegy árát a többi nem. Ezekben voltak olyan részek, amik a film vége után is emlékeztettek arra, hogy aznap moziban voltam. A többi sajnos nem.
Probléma persze egy szál se, hiszen rengeteg film van a 60-as, 70-es, 80-as, 90-es évekbõl, amik megnézésre várnak.
3D-re nem ültem be de moziban láttam. Egyszerûen nekem nem tetszett annyira. A kamerakezelés jó volt meg a zenevágás, de szerintem a vizuál nem ütött akkorát, hogy Oscart szórjanak rá.
@000andras000: igen, amcsik nem csinálnak mostanság jó filmeket. Pl UK-bõl egész jó darabok szállingóznak mostanság.
BTW: 2012 ígéretesnek tûnik. mondjuk a The Hunger Games-et külön várom nagyon jó könyv volt és érdekel hogy Jennifer Lawrence, hogy alakítja Katniss-t... mert ott ha hibázik akkor borul a film.
ez a logika úgy mûködik, hogy te nem láttál jó filmet, és akkor nincs is jó film? esetleg, ha jobban választanál. én folyton azt látom, hogy még ezt meg azt meg amazt a jó filmet nem láttam, pedig igyekszem filmeket is nézni.
a hugo vizuálját, csak tippelem, hogy moziban láttad 3D-ben, és mégsem ütött. lehet, hogy igazad van, hogy volt jobb, de én azt még nem láttam, és valahol öröm, hogy a vizuál díj nem csak azt díjazta, hogy kinek van nagyobb vasa és processzor ideje, hanem az ötleteket is.
Nem csinálnak már manapság jó filmeket... The Artist... persze nosztalgiának jó, de komolyan Oscar? meg a Hugo?? baszki 2011-ben helybõl tudnék olyan filmet sorolni amiben jobb volt a visual effect. Tény hogy a kamerakezelés nekem is tetszett, de volt jobb is... Meg a zene... megint csak tudnák mutatni 1-2 jobbat.
A készítõknek elég sokat számít az a +10-20 millió. A költségeket már bõven behozta, innentõl minden eladott jegy a profitot gyarapítja.
A fõoldalon levõ linknél elmúlt 20 év a cikk címe, és erre a linkre mutat, ahol a címsávban szintén 20 év van írva :)
Természetes, hogy ez a film nem a kommersz filmfogyasztóknak szól. Érthetõ, hogy soha nem fogja elérni például olyan filmek bevételét, mint a pocsék transformers. Ez van, teljesen tisztában vannak ezzel a készítõk is.
Persze nem mindegy, mennyivel megy fölé. Ha mondjuk ötszáz millióval (amit ugyan kötve hiszek), akkor máris más a leányzó fekvése.
Én meg jóformán már elvbõl nem nézek meg Oscar díjas filmeket, mert ahol potyogtak a szobrocskák az a film még soha nem nyerte el a tetszésemet... Ahol becsúszott 1-2 azt jobban élveztem, sõt még a jelölteket is, mint a 5+osokat.
Hú, 50 millió fölé? Akkor is ugyanez lenne a helyzet. (Nem mintha számítana az Oscar, egy apró bevétel növekedést ér csak, hiszen már mindenki felfigyelt a filmre a jelölések révén. A fõ pénzt a jelölések hozzák.)
A kedves cikkíró nagylelkûen megfeledkezett róla, hogy még csak alig pár órája kapta meg a szobrot, szóval még messze nem beszélhetünk teljes bevételrõl. Az összeg nagyrészét a jelölés óta kereste, simán érhet még 50 millió fölé is...