hétvégi g2a.com akció a Wasteland 2 Ranger Edition 13.49 euro (steam global)
Saga megint megszivattál :) Minek megmenteni a főnököt? mikor vége a játéknak :) Igaz önfeláldoztam de legalább a vliág megmenekült. Volt nálam egy szemét ??? floppy az még birizgálja a kiváncsiságom hogy valahogy azzal nem lehetett volna megmenteni valahogy magam is ? Amúgy köszi mindenkinek aki segített nagyon klassz kis játék volt ez Top 10-es. Megyek Falling Skies-ozni :)
köszönöm a válaszokat, akkor még szétnézek a területeken.
Nem elég ha csak az egyik részét zárod le az AG center-nek, mindkét oldalon rendet kell tenni. Tehát a kérdéses növényeket majd azután tudod eltakarítani, ha mind a keleti mind pedig a nyugati területen elvégezted amit kell. Akkor lesznek ledarálhatóak a növények. Ennyi a titok.
No meg az, hogy elkészüljön a szérum amit beraksz a helyi víztározóba. Ez fogja teljesen kinyírni az akadályozó növényzetet. A szérumhoz meg 10 pod vacak kell és a fungicid leadása a megfelelő személynek.
tutituti: AZ csak nevében hatékony, de ugyanolyan sima fegyver mint az összes többi. Amíg nem végzed el a szükséges lépéseket, a növények jó része sebezhetetlen lesz.
van a barlangban egy speckó energia fegyver.azzal lehet kiírtani őket. érdemes mindent átnézni ha végeztél.
a málhás társ dolgot alkalmazom bár 5-6 embernél el lehet osztani már ki mit vigyen pl. A szar fegyvereket úgyis szétszedem úgy nem nyom annyit súlyban ahogy néztem. De vittem magammal tehenet is már.Animal whisperer skillel de a kecske az alaptáborban is hasznos mert +1 ad az awardness-re asszem. előbb kiszúrt mindent.de sajna az elhagyatott vasútállomáson azok a kedves ellenek a végén darabokra tépték..Oda óvatosan menjen az ember az elején.én szívtam a fogam rendesen.ha nincs technikus akkor biza sose lett volna meg.
AG centerben néhány helyen növények vannak a pályán , nem tudok továbbmenni. macsete, energiafegyver mindre azt írja hogy ineffektiv. azon a részen , ahol a szelepet megnyitottuk, ott utána macsetével szét lehetett verni ezeket a növényeket, gondoltam így lesz majd visszafelé a többi pályarészen is, de nem. mit kell csinálni velük?
Nálam a Rail Nomad Camp térképen 5 percenként kilép a játék. Valakinek valami ötlet, mitől lehet? Előtte is kilépegetett, de csak órák után.
Gyakran előfordul velem, hogy annyi fegyvert szerzek a hulláktól, amit már nem bír el a csapat. Ilyenkor megszakítom a küldit, és viszem leadni a HQ-ra cuccot. Nah, imént jöttem rá, nem kell ezzel pöcsörészni, egyik embert kinevezem málhásnak, minden holmit ő cipel, amíg ne végzek az adott területtel. Persze ebben az esetben a szerencsétlen egy helyben fog állni és nem vesz részt a harcokban. Azonban 3 emberrel is kényelmesen haza lehet vágni az ellenséget.. Haza utazáskor a túlterhelt csapattag ugyanúgy jön a csapattal. Random encounter-nél szintén megjelenik a pályán.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem eléggé zavar, hogy a környezetem egyáltalán nem reagál arra, hogy mit csinálok. Arra gondolok, hogy pl.: AGC-ben megmentem és beszélek Sue-val, megadja a három helyszínt is, erre amikor átmegyek az East Fieldsre és elmegyek a galamb ketrecek mellet Rose azt mondja, hogy rögtön beszélni kell Sue-val, mert hogy mutáns magok vannak a madárszarban, és hogy meg kell tudni, hogy merre repültek meg hogy reméli Sue életben van. Tudom, nem nagy dolog, de ilyenek engem nagyon tudnak idegesíteni. A szövegek és a párbeszédek teljesen statikusak és egyáltalán nem reagálnak a környezeti változásokra...
szerk.: ez azt jelenti, hogy a párbeszédek akkor passzolnak egymással, ha egy bizonyos sorrendben csináljuk a küldetéseket, mert különben hülyeségeket beszélnek a karakterek... Utoljára szerkesztette: Pares, 2014.10.11. 12:56:10
mondjuk én galád módon warezoltam de mivel ma a g2a-n 4000Huf így be is feccoltam a ranged editionre. úgyhogy most már nincs bűntudatom. Jaja most akarom leadni pont.oda úgyis jó lesz.a csapatelosztásomhoz nem kell egy bladed wep-es szerelő aki annyira nem is jó.
Igazából megmondom őszintén még nem nagyon mehetnék oda szerintem csak átmentem a rad1 zónán ruha nélkül,aztán gondoltam belesek. befutottam bruteforce-szal leütöttem ami közelebb volt hozzá,de lehet az agyoncsapta vagy késő volt már.de majd később próbálkozom.most a prison-nál vagyok.próbálom óvatosan megcsinálni a küldetéseket minél kevesebb emberáldozattal. (remélem majd még lesz hozzá + tartalom esetleg a modderek majd a kezükbe veszik a dolgot.erről tudni valamit?) köszi a segítséget!
sárkánylovag: Nem gyártja őket a program, fix számuk van. Ha elforgatod a kamerát akkor például mindjárt látni fogsz a 3 kis kocka eddig nem látott oldalán összesen 6 robotot. 3 sniper-t és 3 bunyóst. Fenn a karzaton vannak lövészek (összesen 6) és hátul 2x4 bunyós, plusz elöl kétoldalt 1-1 gránátos. Lenn meg kezd 4 bunyós, 2 sniper és 2 sima lövész. Összesen 20 vagy 24 robotot kell elintézni. Ahogy ölöd őket és haladsz előre, úgy aktiválódnak szép sorban. Kezdetben a harc elején, a teljes létszám töredékét látod csak és nagyon előre kell menni hogy mindegyik robot a látókörödbe kerüljön. Vargas meg előre fog rohanni ha nem állod el az útját. Ha elállod akkor meg marad a fenekén.
Vargas-nak pedig túl kell élnie mert ő mondja a továbbiakat, mit merre és hogyan kell tenni a robotok kinyírása után. Fusson utána egy embered, egy gyógyításra képes személy és nem lesz gond, mert lesz aki összerakja amikor megsérül. Harcban Vargas csak kolonc, még figyelemelterelőnek is vacak, de legalább jól bírja a támadásokat (még ha ő maga a vicc kategóriában indul is a sebzések okozása terén).
A Rail Nomads Camp-ben meg 3 ember is betoborozható. A hobó és két indián (a kölyök és a kisebbik törzs biztonsági vezetője).
Pares: Azok a nyulak egylövéses célpontok. Alig van HP-juk és az esetek többségében az én csapatom is mindig egy lövéssel ölte őket. Egy jobb stukkerrel meg pláne nem kunszt ezt kivitelezni. Az öregúr meg nem vacak puskával lövöldözik. Az pedig, hogy ki és milyen messzire mozoghat, nos az az illető speed értékétől nagyban függ és persze az AP értékétől is. Akinek van sok vagy magas a mozgási értéke, az messzire tud szaladni (főleg ha nem kell átlósan mozognia). Nincs ebben semmi ördöngösség.
tutituti: Mindenki annyira lesz hasznos amennyire te azzá teszed. Nem kell mindenkit felvenni, habár érdemes, azt ha nem kell hát leadod a Ranger Citadel-ben miután beszéltél a toborzó tiszttel a kajáldában. Így kaphatsz érte pénzt vagy Xp-t. Utána kiteheted a csapatból.
A RNC területén lévő gyerek megmenthető könnyedén. Csak a megfelelő oszlopot kell kidöntened gyorsan. Ehhez vagy brute force-ot használsz vagy az ásót.
Ott van a Hobo az északi részen őt se felejtsétek el felvenni. Ő zárnyitásra széffeltörésre kiváló. Ritka hogy egy városba két embert is fel lehet venni, talán nincs is több.
viszont a bányász gyerek nem valami hasznos. De a bánya nevén felnevettem illetve az ET kazettákon is a sivatagban. Ezért jó ez a játék mert a régi fallout nyers humora van benne.
Meg lehet menteni a vonatvárosban a kissrácot, csak időre kell csinálni, és az oszlop az, sőt kis szerelmi dráma után veled is tarthat. Én egy remek kis assault riffle-st faragtam belőle.
Te Saga idefigyeljéééé... :) Itt vagyok az utolsó csatába (gondolom utolsó mert űberdurva) ... megöltem kismilió szintetikust és csak jönnek jönnek jönnek... Nem lehet hogy ezeket gyártják valahol a pályán végtelenszámban ? Mert akkor nem erőlködök :) Meg ugye Vargast nem kell megmenteni ? Mert az az első dolga hogy beszalad a sürüjébe 5 robot közé minimum... Borítékolt az exitus.
Az amúgy mi akar lenni, hogy a dinnyetermesztő Honeydew Lewis ilyen OP állat? A homokzsákoknál áll, aztán egy lövéssel leszed egy nyulat nagyobb távolságból, mint ameddig a sniperem ellát vagy el tud lőni, aztán fogja magát, és legalább ugyanekkora távot le is fut... Angie Deth szégyenkezhet ez mellett az "öreg farmer" mellett... Arról nem is beszélve, hogy a sötét, nem látható zónába is kilométerekről lövöldözik, sokszor egylövésezi a nyulakat. Kicsit olyan, mintha őt nem kötnék a játékon belüli szabályok... Utoljára szerkesztette: Pares, 2014.10.10. 18:10:56
Na hát meg is akadtam.Meg lehet menteni a kis srácot a Rail Nomads Camp-nél vagy csak nekem nem sikerül? próbáltam az oszlopokat de az se jött be.azért gondolom hogy nem,mert ugye a táblán 44-ről 43-ra változott a populáció.
Na jó, most már megcsináltam, és látom, hogy utána is lehet vele beszélni. Mindegy. Az, ahogy ezek a párbeszédek működnek, egyáltalán nem tetszik. Logikátlan hülyeség.
beálltam én is a tornasorba. bár két hétig kerestem majd igazítottam a saját szájízemre egy jól összerakott csapatot. igaz még csak az AG centert takarítottam ki de eddig nagyon tetszik.+ végig setét torony hangulatom van tőle.
Mindenesetre még boldogulok de lehet én is majd jövök kérdezni ha végképp elakadtam.
Dettó, hazafele benézek egy kis diskurzusra én is. Posztapokaliptikus diabló modba kapcsolok :)
Nem csak a feladatot adó papnak van erre betárazott magyarázata, hanem az utolsó őrposztnál lévőknek is. Át tudja dumálni magát a játékos gond nélkül, csak jön a hüledezés, meg a hápogás, hogy pedig milyen király gyerek is volt az a kísérő, meg korábban mekkora nagy ász volt azt mégsem. :) Plusz azért is gondolhattak erre a készítők, mert ugye ott a DBM sztori is amihez ugye kell a kísérő halála ha nem akar gondot belőle az ember és szeretné aszerint elvégezni a feladatokat.
Tegnap este úgy döntöttem, szarok én a Titán völgyi szabályra (amúgy se szimpatikus), ezért egy kihalt helyen kifiléztem a mellém adott "védelmezőt" aztán örömmel lemészároltam mindenkit aki azt hitte hogy nem merek visszalőni mert mellettük ott van a védelmezőjük. Az viszont poén hogy amikor felrobbant a csapatom közelében egy nuke grenade, leégett a brigádról az összes ruha... legalábbis gondolom attól, mert csak később tűnt fel hogy az összes emberem bugyiban/melltartóban/alsógatyában flangál a sivatagban... :)
Az viszon tetszett hogy amikor "véletlenül" meghalt a kisérőm és visszamentem a küldetést adó paphoz, volt saját dialógusa erre az esetre is - látszik számítottak a készitők arra hogy vannak sunyi playerek :)
Csak ideiglenesen csatlakozik az öregúr ha Rose veled van. Amint végeztél a takarítással, kiválik a csapatból. Ha nincs veled Rose vagy nincs a közelben, meggyőzés nélkül nem tudod rávenni hogy segítsen az öldöklésben. És ahogy korábban is mondtam, itt is látszik, hogy rövidre zárod az ass opcióval a felesleges szócséplést. Azt a részt aminek nincsen a történet szempontjából semmi haszna kihagyod és egyből a lényegi eredményhez érsz általa. Bár megjegyzem, az öregúrra semmi szükség és marha könnyen megpusztul őkelme. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.10. 08:30:14
Nem igazán. Mármint ebben az esetben ha használom az Ass opciót, akkor azonnal csatlakozik befejezve a párbeszédet, viszont ha nem használom és folytatom a párbeszédet, akkor is csatlakozik hozzám (legalább is ha Rose a csapatban van).
A lány a központi épületben van egy cellában aminek a háta mögött van a generátor és 3 bejárata van. Kettő védett. De nem fogod kihozni, de ott beszélhetsz a vezetővel róla. Ez az egyik legbonyorultabb küldi sorozat. Ha nincs türelmed esélytelen. Nem a főszál része. De ha ott vagy NE menj az arany sínszeghez mert azonnal megtámadnak ! Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2014.10.09. 21:41:26
Rail Nomads Campban vagyok, megkért az egyik törzs vezetője hogy szóljak hogy engedjék el a lányát de mikor megemlítem azt se tudja a faszkalap miről beszélek, gondolom a főhadiszállásukon lehet bebörtönözve, békésen hogy lehet megoldani a dolgot, most nincs kedvem a fél várost leirtani :)
Azért tűnik el, hogy ne lehessen egy játék alatt minden kérdésre megtudni a választ így kénytelen legyél többször is végigjátszani. Az ass opciók pedig egyszeri lehetőségek amik az adott pillanatban egy adott téma kapcsán tűnnek fel és csak egyszer lesz lehetőséged megtudni amit általuk megtudhatsz. Persze ha visszatöltöd a korábbi mentést úgy mindent megtudhatsz de az igazán fontos dolgokat az ass opciók által tudod meg. Ezek mindig olyan információk, tanácsok amikhez simán beszélgetve a többi opcióval nem jutnál el.
Akkor biztos, hogy csak később lesz róla szó, mert amikor először találkozok vele, akkor semmi ilyet nem említ meg. Amúgy meg nem éppen felesleges diszkurzust ugrok át az Ass opció választásával, mert arról beszél róla, hogy szerinte ki miatt történt mindez meg hogy miért gondolja így. Én szeretek mindent elolvasni, mindent megtalálni, minden xp lehetőséget megszerezni, mint korábban írtam, maximalista vagyok. Nem értem, hogy miért kellett úgy beletenni ezt, hogy ha rányomok az ass opcióra, már nem tudom a többi lehetőséget kiválasztani, vagy az után, hogy feltűnik az ass opció és másra kattintok, akkor miért tűnik el? Nem látom a logikát, de mindegy. Remélem nem az lesz az általános a játék során, hogy vagy az ass opciót választom, vagy a háromnegyed párbeszédet átugrom... Utoljára szerkesztette: Pares, 2014.10.09. 19:44:10
Most a 6-os sugármezőn át bementem ebbe a tv emberes bázisba Másfél óra alat 3 olyan végzetes hibát csinált amiből nem lehet kijönni. Kiírja ha lépek egyet sebződök 245172627 életpontot, aztán az ellenség fegyverét teszi be a középső fegyverboxba csak épp elfelejt lépni. Meg ezzel szivat rengetegszer hogy nem tudok lépni, semmi terheltségi mutató eldobok egy nehéz fegyvert erre piros lesz :O) Túl tud menni a narancson meg a piroson és akkor már semmi jelzés csak valahol lemarad az ember, volt olyan hogy egy másik városban találtam meg :O)
Alapvetően az Ass skill-ek aktiválta beszédopciók a felesleges szócséplést rövidítik le, több információhoz juttatnak vagy olyanhoz amihez másként nem férnél hozzá. Ha van rá lehetőséged mindig azt válasszad, felesleges szórakozni a sima beszédtémákkal.
Nálam a kérdéses öregúr simán elkottyantotta a igényét a gyümölcsei minőségének javítására és tekintve, hogy milyen helyen van, nem volt nehéz összerakni, hogy mire lehet szüksége és amint megszereztem bebizonyosodott, hogy jól okoskodtam. Konkrétan nem mondta el, hogy neki már pediglen trágyaszóró kell, ahogy a többi ember akinek kell valami sem mondja el, hogy pontosan mire lenne vevő, hanem körülírja vagy általánosságokban beszél (például Captain Mercaptane midnen high-tech kütyüre rámozdul). Az elhangzott beszélgetésekből lehet következtetni arra, ha valaki esetleg vevő lenne valamire. Megjegyzem csak azután diskuráltam vele hosszabban, hogy összekapartam a hátsószobából a haldokló delikvenst és vele is eldiskuráltam. Nem hiszem, hogy ez számítana, bár konkrétan szóba lett hozva a megmentett fazon is.
Apropó, pont Honeydew-vel folytatott párbeszéd alatt tűnt fel, hogy milyen hülyén van megcsinálva ez a *Ass meggyőzés. Két lehetőség van a párbeszédre: Kiss Ass meggyőzés vagy rákérdezek a Sabotage-ra (ami után kifejti, hogy szerinte ki a felelős az egészért). Na de csak az egyiket választhatom ki, mert ha Kiss Ass-el meggyőzöm (xp-t is kapok ugyebár), hogy csatlakozzon, akkor már nem tudom megkérdezni a Sabotage-t, vagy fordítva ha megkérdezem a Sabotage-t, akkor a Kiss Ass lehetőség eltűnik. Elég idegesítő, hogy vagy lemaradok párbeszédről, vagy nem kapok XP-t... Persze a végén úgy is csatlakozik. Utálom, amikor teljesen feleslegesen kell választanom a kettő közül.
Honeydew Lewis? Pont most vagyok ott (3. újraindítás után :D), de nem említett meg semmilyen trágyaszórót. Vagy azt majd csak később mondja, miután befejeztem a feladatot AGC-ben? Maximalista vagyok, nekem minden xp számít. XD
Ok hogy 2x tudsz egyeslövést leadni vele, csak éppen azoknak a sebzése 14-21. Az M16-os meg 1 lövésből nyom 37-48at.
Azaz az M16osal fele annyi lőszerből hozod le ugyanazt mint a FAMASsal. Plusz ha hozzáveszed aburstöt meg hogy 2 APt át lehet vinni a következő körbe....
Feladataik vannak. Meg a dolog igazából morális szempontból lenne lényeges, mert a dolognak híre megy és a rádióban a RSM elég rossz hírét kelti majd emiatt a Ranger-eknek. Meg jól mutat, hogy a sztori végén az elbeszélésben nem kiírtott völgy és dutyi van hanem élő emberek. Ha ez nem zavar akkor mehet a tarolás. :)
Micsu: Sehogy nem tudsz gamebreaker dolgot csinálni, ugyanis a sztori elronthatatlan. Maximum buksz néhány másodlagos feladatot azt annyi. De az egész játék végigvihető totális mészárlással is és ugyanaz lesz az eredmény a történet szempontjából. Elronthatatlan, megakaszthatatlan a játék és lényegében a másodlagos feladatok, melyek időnként teljesen ellentmondásosak, csak színesítő elemek hogy ne legyen túl hamar vége az egésznek. De a vicc az, hogy a játék végi utolsó harcban teljesen mindegy lenne, hogy 20-as vagy 40-es szintű a csapat, a felszerelésekhez ugyanúgy hozzájutnak, és már 20-as szinten is halomra ölhető a főellenség különösebb gond és probléma nélkül. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.09. 12:26:19
hát kifizettem a sarcot, azt hittem lazán közlekedhetek közöttük, hát ez van, azért remélem nem csináltam ezzel valami gamebreaker faszságot, elég bugos ez a játék
hát volt esélyem ellenük de azért annyira gyengusznak nem nevezném őket mikor messziről 2 sniper lövöldözött, 3 pisztolyos meg 2 shotgunos beszaladt az embereim közé, meg még 3 heavy írotott messziről, nameg 2 kutya is volt lenyomtam őket bár elment 2 surgey kit is Utoljára szerkesztette: Micsu, 2014.10.09. 12:23:17
A helyieknek van bármilyen szolgáltatása ami miatt szükségs hogy túléljék?
Tegnap jártam a valleyban és az itteni hintek alapján bejutottam úgy hogy ne legyen harc, de nagyon viszketett az ujjam a ravaszon hogy lemészároljam az egész RS bandát. Ahogy elnéztem a helyi NPCk sok vizet nem zavarnak (aranyos volt a néni aki Famast adott amikor már minden emberem m16ossal kóricál), a hiányuk nem fáj az XP meg nem árt :)
Be sem kellett volna menned a prison-t is tartalmazó pályarészre. Azzal, hogy a prison kettős területén akár csak egyetlen Red Scorpion tagot is megölsz vagy akár csak egyetlen foglyot is kiszabadítasz, azzal aláírod a helyiek halálos ítéletét, mivel rajtuk állnak majd bosszút a csapatod tetteiért.
Harcolni itt még teljesen felesleges, bár az ellenfelek nagyon gyenguszok, így még egy 8-as szintű csapatnak is lenne esélye ellenük különösebb gond nélkül. Viszont itt még nem kell velük harcolni.
prison valleyba megtaláltam a fószert és most kéne visszamennem ranger citadellbe, de benéztem prisonba is, ott elég kemény csapatok vártak rám, 2őt meg is fingattam, érdemes itt időzni vagy jöjjek vissza mert elég erőforrásigénylő hacok várnak itt még, 8as szintű embereim vannak :)
Fallout NV sztem verhetetlen minden szempontból. Jó sztoi, több főszál is van, egyedi küldetések, teljesen open world, jó humor.
Bioschokból mind a 3 nagyon jó, de FPS nem szerepjáték. Mondjuk engem nem érdekel ki melyik játékot minek gondolja, ameddig én szórakoztatónak találom. Mass Effect is baromi jó szerintem ;)
Miért baj az hogy 10 éves ? Ha ma nem írnak semmi hasonlót. Azért ennek se mai a grafikája. Ezt az UNITY motrot már ps-en ingyen teszik elérhetővé. Maga a körökre osztott RPG az elmult 10 évben nem szünt meg, bár nekem a wizardry 8 volt az utolsó :) de a pufi PSP re százával voltak szerepjátékok. Sőt mondhatom nagyon jók. Ennek a játéknak a piaca nem túl erős, nem megyek be a boltokba nagy izgalommal hogy hú most lesz valami jó cucc, ellentétben az általad említett Borderlands-al , Az általam legjobb piacok eddig a Borderlans, Disgaea, Diablo 1 ben voltak. Ennek inkább a cselekményszövése jó meg van mélysége, szinte senki nem tudja (jó sagán kívül ) teljesen végigjátszani. Vagyis nagyfokú az újrajátszhatósága.
Nem én sorolom RPG-nek azokat a játékokat, hanem a kiadóik és forgalmazóik. Ha szerintük az, ki vagyok én, hogy ellentmondjak? :) A legpofátlanabbul ide sorolt játékokat meg inkább fel sem soroltam (felújított Fashback is állítólag RPG, de hogy mitől arról lövésem sincs). Természetesen nem értek velük egyet és számomra csak mert vannak skill-ek és fejlődés, még nem lesz egy játék RPG, ezért is nem tartom annak a Wasteland-et sem. De ugyanígy nem RPG számomra a Mass Effect sem (az egy sima TPS játék fejlődéssel). A GOG szerencsére több régi jó kis játékot felújítva elérhetővé tett, ami enyhíthet a hiányon és legalább kipróbált, jól szereplő és érdekes történetű cuccal tolhatja így az ember, ha hiányérzete támad. Nem kell az elmúlt 10 év egyre romló színvonalú produktumait játszania. Vagy tényleg marad az Indie játékok kategóriája amibe vagy belefut az ember vagy nem, de többnyire hírüket sem hallja. Deus Ex kapcsán a legjobb még mindig az első eredeti. Komolyabb döntésekkel, fejlődéssel, remek sztorival. Ez is felújításra került és köröket ver a HR változatra (ami ettől még kellemes kis FPS lett némi történettel és RPG elemekkel gazdagítva).
Köszi a tippeket, megnézem a számomra ismeretleneket. Az általam ismertek közt azért van jópár ahol nem értek egyet a besorolásoddal.
A Deus ex sztem messze nincs ott ahol a fallout 3 - bár tény scifi. Mondjuk csak a Human REvolutiiont próbáltam pár hete, de már a 2. területen elegem lett az ide-oda rohangálásból, őszintén szólva nagyot csalódtam benne azután hogy a metacriticen mekkora tömjént kapott.
PIT - ahogy írtad is - nagyon határeset, nálam annyira hogy ki is esett a területről :D
Borderlands meg - inkább hagyjuk, agyatlan lövölde, sima FPS, semmi esetre se tartom RPGnek, ilyen alapon akkor már a crysis 3 is scifi RPG lehetne :) Bioshock is sztem inkább FPS de fennvan a listán, egyszer kipróbálom :)
A fall... azé az már jó 10 éves cucc, KOTOR dettó - mondjuk az évtizedbe belefér, de még az általad felsoroltakkal is alig érjük el a 10-et :D
Renegade: Közel sem annyira rétegjáték, mint azt sokan gondolnák és meglepően sokan ismerik, plusz mind a mai napig elég rendszeresen jönnek hozzá kiegészítők és ott a Rifter magazin is negyedévenként. Játszani persze kevesen játsszák, de azért vagyunk még páran. :)
markastor84: Kezd újra. A játék eleje piszok gyorsan kipörgethető, mivel már tudod merre menj és mit csinálj, így nagyon hamar elérsz újra Kaliforniába. Egyébként meg nem kell neked ott senkivel sem haverkodni ha nem akarsz. Csak gyűjtsd össze az összegyűjtendő cuccokat és nyugodtan halomra ölhetsz közben mindenkit. Ha megvan a kellő számú cat litter akkor irány a bázis, ott leadod a rádiósnak, ő ad egy jobb ruhát amivel felmész Hollywood-ba és onnan megszerzed amit kell, aktiválod a rádiót és mehetsz vissza a rádióshoz leadni az 5 csomag zeolitot. Ekkor megkapod a legerősebb ruhát és mehetsz délre pofozkodni az utolsó helyre. Onnan meg mész majd vissza a Ranger Citadel-be helikopterrel a végjátékra. Kereskedőt meg találsz aki haverkodik és akivel tudsz csencselni (egy mindig van a "bázisodon" is a bejárati kapu mögött. Legközelebbi játékodnál meg majd jobban odafigyelsz kibe és mikor kötsz bele.
Nekem nem volt bajom azzal, hogy lelőttem vagy féltucat civility enforcer-t. Igaz én egyetlen helyen tettem, egy hajón ahol előtte szépen megbeszéltük a dolgot és közösen az erőszak mellett döntöttünk. Akkor egy ideig nem szerettek de aztán jött egy segélyhívás (a hajóhoz is ezért mentem) amihez sikerült elég hamar odaérnem és tisztázni a nevem olyannyira, hogy nagy haverság kerekedett a dologból és még a saját armory-jukba is beengedtek utána. Töltsd vissza azt az állást Playa Del Rey-nél és utána csak mászkálj a térképen de ne menj be települések közül olyanra, ahol még nem lettél haver (ekkor ugyanis magasról tojnak arra milyen a viszonyod a civility enforcer-ekkel, míg ha még nem lettől haver egy helyen, akkor naná hogy nekiugranak az emberek a veszedelmes gyilkosnak akinek hisznek).
xblades: Azok a lila pöffetegek maradványai gyűjtendőek, amik felrobbannak ha közel mész hozzájuk. Messziről kilövöd majd odamész a maradványaihoz és felveszed a pod-ot (egyébként írja is a quest, hogy milyen tárgy kell). A fertőzés meg nem fogja megölni a csapatot, nálam speciel magától levételre került szintlépésnél illetve területváltásnál első játékomban, másodiknál meg sosem kerültem olyan közel robbanó cuccokhoz (még pod person-hoz sem), hogy az fertőzni tudjon. Ha meg leszállítottad a cuccot a nőnek, akkor utána kell majd még fungicid is lentről a gombás barlangok egyik oldalszobájából és akkor lesz elkészítve a szérum, ámbátor azzal majd nem a csapatodat kell kúrálni, hanem először ott helyben a víztárolóba belezúdítani a megadott helyen a főépületben, majd pedig 3 másik megfertőzött településen ugyanezt tenni. Ehhez kapsz 5 adagot (de kérni lehet majd később újabba adagokat). Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.09. 08:11:08
vannak azok a robbanó növények, egyikhez túl közel állhattál, és megfertőzött.. a gyógymódhoz kell 10 db-ot összeszedni a robbanó növényből lootolható bizbaszból
Ag Center-nél mi az a 10 dolog amit össze kell gyűjteni. Mert lehet nekem sikerült eladnom őket.
És van egy valamilyen fertőzés a tagokon ami majd 7-8000 mp tart és 30 mp -1 Hp levon de nem sikerült semmivel sem gyógyítanom. Mi ez és hogyan orvosolható?
Nem csinálja valaki a végigjátszás fordítását? Mert úgy ha valaki elakadna nem kérdezné 50 hozzászolásonként újra.
Köszi
S ugyanezért betámad mindenki Hollywood-ban is, ahol még a civilek is jönnek támadni, s a legtöbbje meg sem mozdul, úgy kell őket levadászni X-COM szintűen. Meg persze questeket sem lehet csinálni. :(
a The fall az nagyon jó volt akinek ez tetszik az megveheti nagyon olcsóért azt is teljes lelki nyugalommal ajánlom nekem is ott csücsül a polcon. Ott még autót is lehetett vezetni. Te Saga megvan a 6 os sugárvédős cucc de ezt a nagy kaput nekem nem sikerült kinyitnom véglegesre mint írtad. Kiirtottam minden papot de a dobozokon vagy a nagy kapun én nem tudtam semmilyen képességet aktiválni.
A játékmenetre igazándiból nincs kihatással a Wastand-ben egyetlen döntésed sem. A sztori lezárása utáni, túlélőkkel foglalkozó ismertetőre van csak némileg hatással az amit teszel. De magára a sztorira vagy a játékmenetre, a dolgok alakulására arra nincs. Kivégezhetsz mindenkit akit akarsz, segíthetsz akárkinek, ez a sztorin nem változtat semmit. Nem veszítesz azzal semmit ha mindenkivel végzel, ahogy nem juttat előnyhöz az sem ha mindenkinek a fenekét nyalja a csapatod. Így is úgy is eljutsz ugyanoda a döntéseidtől függetlenül, elbukni nem tudsz közben, legfeljebb félbehagyni az egészet és elakadni sem lehet. Ezért sem tartom igazából RPG-nek, nem kell szerepet játszani benne, csapat menedzselős, RPG elemekkel dúsított játék. Abban nagyon jó. Fallout Tactics új felvonással. Ott is igazándiból csak a legvégső döntés játszott szerepet, az odáig vezető út és cselekedetek nem. Emellett ez is lineáris cső kaland, nincsenek elágazások, nem mehetsz oda ahová akarsz és akkor amikor akarsz, mert meghatározott sorrendet kell kövess a sztoriban, nem mehetsz elébe a kihívásoknak, mert a program nem teszi lehetővé.
Az általad felsorolt példáknál azért akadt több kiadott játék, még ha nem is a legjobbak vagy nem tisztán RPG kategória hanem valami mással vegyített. Például említhető lett volna még a Deus-Ex is, mint RPG és sci-fi játék (ha már a fallout 3 ide lett sorolva akkor ez is elfér), ami bár lineáris de ugyanúgy tartalmaz RPG elemeket bőven, van lehetőséged beleélni magad a főszereplő bőrébe és a szerepét játszva eltölteni pár órát. Ugyanebbe a kategóriába sorolnám a Borderland 2-t is. A a Star Wolves sorozat is bőven benne van az említett hosszú időtartamban és sci-fi is meg rpg is, csak az űrben és hajókkal/pilótákkal. A Consortium az év elején jelent meg és tökéletesen megfelel a Sci-fi RPG kategóriának, noha elég szokatlan hogy az egész játék lényegében egy jókora repülőn játszódik. Nagyon határeset (bár kategorikusan RPG-nek titulálják pedig inkább rogue like) a Sword of the Stars The Pit ami nincs egy éves sem. Tavaly volt egy Mars War Logs is (nem egy hű de jó játék, de nem éreztem kidobott időnek a vele való játszadozást).
Wasteland-hez hasonló volt még például a The Fall: Last days of Gaia is.
Van aki azt mondja, hogy sci-fi cRPG (mert hogy nem kardos-varázslós fantasy) a Bioshock Infinite is. Állítólag a Cypher is egy klassz játék volt a maga nemében (cyberpunk szöveges játék, kicsit Blade Runner, kicsit CP2020 keverék).
Kétségtelen, hogy a nagy kiadók nem ölnek ebbe a műfajba pénzt, mert kicsi iránta az érdeklődés, nem hozza vissza az árát. Nem mondom, hogy bővelkedünk a játékok ezen kategóriájában, de aki akar az talál ilyet flash játékok vagy indie játékok formájában. Azok legalább pénzbe sem kerülnek vagy nagyon minimálisban.
Ha meg igazi hangulatosat akar játszani az ember, jó történettel, akkor kénytelen több mint 10 évet visszamenni (System Shock 1-2, KotOR 1-2 és hasonszőrű társaik régebbről), ámbátor ez igaz a sima, kardos-varázslós fantasy RPG-k esetében is. Azt mondjuk nem tudom, hogy messzi keleten mi a helyzet, mert ők tudják még magukból ontani a játékokat amik ide nyugatra el sem jutnak. Konzolos meg PSP és hasonló kategóriás játékok terén is tájékozatlan vagyok, de onnan például eszembe jut a Rifts RPG alapján készült kis játék mint példa.
Na ez az: volt az SR, a fallout3 meg a mass effect aztán kampó. Ez nekem az alig kategória.
SRből letoltam mindkettőt, de azok sztem inkább csak interaktív könyv kategóriába tartoznak mintsem RPGbe. Főleg az első, az olyan brutál lineáris volt, hogy alig tudott többet mint amikor az emberfia a windows installerben a next-next-next gombot nyomogatja. A DLC már jobb volt, de ott is voltak fájó pontok - pl hogy a csapatot nem te fejlesztetted csak a saját embered. Tudom azóta a DLC ezt orvosolta, de linearitásban az se volt sokkal jobb. A sztori elment kategória: tény hogy mélyebb volt mint egy átlag RPGben, de aki olvasott SR könyveket azoknak az alapszintjét érte el.
Amúgy nemértem miért mondod azokat jobban RPGnek: gyakorlatilag választási lehetőségek nem voltak, szemben a wastelanddal ahol sztem jóval több döntést kell hozni amiknek azért szignifikáns hatása is van a játékmenetre. Szóval sztem a Wasteland köröket ver az SRre minden tekintetben.
Nem is használtam fel, csak az Arizonásakat néztem meg miután végeztem Arizonával. Csak tegnap értem át Kaliforniába. Ezért a Kaliforniás részt még nem olvastam el, nem is fogom, csak a végigvitel után.
Kalifornia eddig nagyon tetszik, pedig még csak 2 kisebb településen voltam Sante Fén kívül.
Salt Lake park-ban összesen van 2 ember (egy öregasszony akinek elhajtották a teheneit meg egy kereskedő), a többi ott leledző delikvens a Children of Citadel csoport tagja, akik neked ellenségeid. Naná, hogy megtámadnak. Ez a dolguk.
Azon a környéken "város" az Rodia, ott meg banditák uralkodnak akikbe ha belekötsz vagy nem fizetsz akkor támadnak, de nem gond, kinyírod a településről az összeset és jó vagy a helyieknél.
lammaer: Azért voltak mostanság is jó kis SF RPG-k, Például a Shadowrun Returns mindkét "része" is ilyen. Azok inkább RPG-k mint a Wasteland ami inkább RPG elemekkel bővített turn based tactial shooter.
Meg indie cuccok között találni még jókat csak azok alig ismertek. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.08. 14:28:23
El nem pusztul a növény, hanem majd szétverhető lesz. De csak ha mindkét oldalon megtetted amit kell, csak a vízellátás változtatásától nem lesz még azonnal szétcsapható (a növényekre ne pazarolj lőszert, válts át valakivel ökölre és úgy püföld a célpontot).
Ja köszi emberek! Majd akkor elnézek ott lent jobbra-balra. Csak frusztrált, hogy fertőzött vagyok, meg hogy mennem kellett aludni és nem tudtam befejezni. Falloutban hozzászoktam, hogy mutatja a nyíl mi merre van. Oké tök más a játék.
Gondolom a sebezhetetlen növény majd elpusztul, ha leállítóm a vízellátást..
Original sin nem is érdekel, mert a fantasyt annyira nem szeretem. Inkább Sci-fi. Mondjuk a divinity2 nem volt rossz, meg az oblivion, skyrim, de azért én jobban szeretem a falloutot meg a mass effectet, ilyesmiket.
De amúgy bejön a játék, így könnyűn a körökre osztott harc se olyan nehéz, szóval megérte szerintem a 10k-t a díszdobozos. Csak lenne több időm egy kicsit játszani :D Azt hiszem el leszek ezzel a játékkal vagy karácsonyig tuti :D
Az egyikhez ha emlékezetem nem csal, külön alkatrészt kellett előbb szerezni, megjavítani vele, aztán lehetett csak bekapcsolni. Addig hiába hitte azt az ember, hogy működik, nem tette. Alkatrész meg persze az egész kóceráj másik oldalán volt, sok helyiséggel arrébb, csak hogy lehessen játszogatni a kapcsolókkal. :)
Addig meg nem szabad elcsámpázni a helyszínről, míg minden helyi problémát le nem zártál, mert akkor előfordulhat olyan hiba amit leírtál. Én nem találkoztam hasonlóval, de egy ilyen témájú hibaüzenetbe belefutottam már valamelyik fórumon.
Csak egy frakcióhoz szabad csatlakozni és megcsinálni amit kér a vezetőjük. Ha az kész (ez a másik két frakció likvidálása) akkor majd megkapod a kulcsot ami nyitja a kaput. De ez a kulcs összeszedhető a megfelelő ember kinyírásával is, csak ezután az egész galerit likvidálnod kell.
markastor84: Melyik településekről van szó amúgy? Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.08. 10:49:25
nem, én csak tettem egy javaslatot, mert a Divinity-ben vannak olyan helyek, ahol még én, az elit RPG-s is elakadtam a 200 oldal átolvasása után..
de mellette meg is válaszoltam a kérdést, nem csak beszóltam, s azon sem kezdtem el kötekedni, mint sokan mások, hogy "kábé 200 kommentenként felteszik a kérdést, olvass vissza" .. a szétverhetetlen bózótos kérdésre is vagy 3x megválaszoltam normálisan, szóval legyél olyan szíves, és ne kaffogj nekem..
Ezekszerint a kenyérpirító egy külön játék a játékban , sok történettel.
Bizony neked kell megtalálni a delikvenst akinek jól jöhet/kellhet a tárgy. Ehhez nem egy esetben kapsz segítséget is, mert például a ranger múzeum vezetője elmondja, hogy érdekli minden régiség és minden a renger-ekkel kapcsolatos cucc, a requisition officer csaj minden high tech kütyüre vevő. A trágyaszóróval kapcsolatban is volt tipp, mert speciel elejtette a beszélgetés közben egy megjegyzésében a nyúlvadász dinnyenevelő öreg az AG Centerben, hogy már régóta vadászik valami jóféle cuccra amivel trágyázhat vagy legalább jó minőségű trágyára. Ez tehát neki leszállítandó (értük ad 4-et a díjnyertes gyümölcsökből amik jó kis tápokat adnak ideiglenesen).
Az ilyen cuccok elég ha valamelyik karakternél ott vannak, nem kell a beszélgetést végző egyénnél lenniük. Ha kell valakinek valami akkor lesz egy plusz beszédopció a többi között ami erről szól és ekkor megtörténik a felajánlás és átadás. Az ilyen cuccok amúgy szinte kivétel nélkül mindig a megjavított pirítókból esnek. Ezeket mindig el kell rakni mert valakinek kelleni fognak és épp ezért mindig magaddal is kell hurcold (nem kunszt mert mindegyik könnyű). Majd lesz kenyérpirítóban rakétavető is, na az speciel egy sima fegyver, eladható/szétszedhető, nem kell senkinek. a Bugylibicskát ne add el (pocket knife) az majd Hollywood-ban lesz egy easter egg amiért egy Crocodile Dundee 2-es beszólás keretében kapható lesz a This is a Knife! nevű marha nagy kés. :D
RamsayBolton: Bizony. Odafigyelve a diskurzusokra nagyon sok infó és utalás összeszedhető amikből kirakható a teljes kép. El is felejtettem már, hogy a levadászandó pap is elkottyantja a dolgot, de bizonyítékot a döglöttségről csak egy módon lehet szerezni, a DBM sztorijában.
A linked által elveszik a felfedezés öröme, pedig a dolog egész pofás része a játéknak. :) Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.08. 10:42:24
Mennyire fontos akár egy félmondat is. Nem a Diamondback utat csinálva, egy ilyen párbeszédablakon kívüli, a főszerzetestől elejtett félmondatból tudtam meg, még a Silo7 előtt, hogy a Titán völgyi bomba csak blöff.
Igen a nem junk de nem is fegyver az valakinek a valamije csak győzz rátalálni, de ez állatokkal is így van kutyák óriáspatkányok is visszavihetők a gazdinak. Mentésről annyit hogy ha bemész egy új helyre akkor érdemes egy savegamet menteni fel is ajánlja a hely nevét, tehát NE a 3 quick save-re! Így ha nagyon elcseszel valamit akkor is max 2-3 óra játékidőt vesztesz. Ha csak a 3quick save-val viszed végig a játékot érhetnek meglepik. Én is mindig itt tudom meg utólag mit rontottam el :) Egybe még segítsetek már... Ez a templom megint nyögvenyelős... csatlakoztam mindenkihet a templomban de nem nyílt ki az a kapu ami a rádió toronyhoz visz, kiiktattam a két őrlöveget a kapun akkor se, lelőttem az őrt (érdekes módom nem támadott meg más a papoktól) de akkor se nyílt ki a kapu és nem nyitható zárnyitással se... Hát hogy a manóba nyílik ki az a kapu Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2014.10.08. 10:30:09
Pedig volt olyan, hogy összevesztem az egyik faluban a jó néppel, erre alig h. beérkezem egy másikra, rögtön betámadnak. Mondjuk ugyanaz a frakció két külön településen, tehát lehet h. azért. Mentést tudsz küldeni? :)
Mikor az AG Centerben megfertőződtek az embereim, először azt hittem, hogy a másodperc visszaszámláló a hátralévő idő, amíg spóraszörnnyé nem változnak (hardcore gondolkodásmód). Magyarul időlimit az ellenszer elkészítéséhez.
Juteszembe: csomó tárgy van ami nem junk de nem is quest item (pl trágyaszóró, medal of honor). Ezeknél nekem kéne rájönni hogy melyiket mire lehet használni, vagy ha trécselgetek az emberekkel akkor ha nálam van a tárgy felkínál extra opciót automatikusan?
Vagy ilyen is-is (gyanítom ez lesz)... valamelyiket nekem kell kézzel odaadni, valamelyiket csak nézegetni kell és a leírás ad tippet, valamelyiket meg automatikusan felkínálom a dialógusokban...