Valaki panaszkodott arra, hogy nem lehet manõverezni. Tessék 2 vs 2 játszani és kevés induló pénzzel. Nagyon üres lesz a térkép hirtelen...
Szovjeteknél 30-ért van felderítõ, ami ATG-es. Azért ez már tényleg pofátlanul durva...
Más. Kintiekkel nem tolnál a sok disconnect miatt, de online hadjárathoz mit szólnáltok egymás ellen?
Szerintem a PACT oldal átlagban táposabb, mint a NATO.
A légierejük brutálisan felül van modellezve. Burtális légiharc rakéták ráadásul nem létezõ gépeken. A NATO oldal Tornado / F-111 párosa csak good vagy med (F-111E) ECM-mel rendelkezik míg a Szu-24 very good-dal és egy slotban kettõ van. Upsz... Igen, a Tornadoból is kettõ jön, jóval soványabb csapásmérõ fegyverzettel és leszarom kategóriás, hogy van rajta Winder... A túltápolt Szu-27 már csak hab a tortán...
Légvédelem? A Hawk-kal összemérve a Buk és a Buk-M irgalmatlan táp. A szovjet gyalogság piszok olcsó, gyors a szállító jármû, de géppuskát szembõl megfogja a 2-es páncél. Ha nem USSR a deck, akkor két konkursos gyalogás is van, aminek a szállítóján szintén az van. A Sztrela 10-en annyi IR légiharc raktéa van, hogy az már pofátlanság a Chapparal 4 rakétájához képest. A Tunguzka nem radaros és 10-es pontosság? Ja, persze... NATO oldalon meg minden normális légvédelem gyak. radaros tehát a SEAD irja. Persze a NATO SEAD gépek meg rakás szarok. A F-4G-bõl hiába van kettõ, csak alacsony XP-vel és 6-os pontossággal seggtörlésre jó, de másra nem. A másikból meg 1-1-jön és abból az egyik csigalassú...
Nem tudom, hogy mitõl van, de a Gvozgyka nekem kis XP-vel olyan telitalálatokat visz be, amit a NATO tüzérség soha úgy, hogy egyszerre három löveggel (!) dolgozok. Itt most egy löveggel kiirottam két álló légvédelis egységet. Bugos lenne a NATO tüzérség..??
Az orosz rakétás tüzérség is olyna tápos a kékehez képest, hogy eldobom a hajam.
Letoltam életem második játékát PACT-tal. Hát no offense gyerekek, de simán letoltam vele az ellent úgy, hogy 2 vs 3 volt. Persze ezt sem játszhattam végig disconnect miatt...
Szerintetek be vannak rúgva, akik azt harsogják, hogy az PACT harckocsik gyengék? Szerintem nagyon...
Most néztem meg az összes PACT hk-t. 15-18-as AP powerek és 6-8-as pontosságok vannak 50-80-ért úgy, hogy némelyikhez már pct. rakéta is van. 13-15-ös frontpáncél és ki méret. Szaros T-72-nek van M1 szintû páncélzata. Leszarom, hogy rossz az optika, a NATO harkocsikkal is álló helyzetbõl kell lõni. Ezek kurva gyorsak, álló helyzetbõl NATO Leo I-gyel vannak egy szinten csak olyan nehéz eltalálni és olyan páncélvédettek, hogy ihaj.
A T-80U szembõl gyakorlatialg szinte semmi nem viszi át. Ott ált a 4 db M1-em és egy T-80U megfogta õket, mert a reaktív páncélzat fogyása nincs modellezve. Röhej...
A NATO oldalon olyan baromság van, mint pl. 6-os pontásságú Leo I, de GOOD (!) optika. Mi van...? Szarul lõ, de azt jól megtartja...? Atyaisten...
Na valamit elrontottam. Itt a link: http://imageshack.us/photo/my-images/850/jujj.jpg/
Pár kancsal lengyel :D
Cserébe teljes áron évente újra kiadják a játékot módosításokkal.
Abban viszont igazad van, hogy tankolós RTS/RTT játékokat már alig készítenek. Valamennyire a valóságot alapul vevõre pedig még annyi példa sincs. Hirtelen a Graviteam-et tudom említeni, de azok a szemétkapitalisták évi 2-3 DLC-t is kiadnak az Achtung Pnazerhez(és itt megjegyezném hogy irán vs ruszkik afganisztánban, vagy 69-es ruszki-kínai határ perpatvart, dél-afrikai polgárháborút feldolgozó témákkal csak õk foglalkoznak), Digitalmindsoft babusgatja még a Men of War sorozatot, és.. nagyjából ennyi. Persze van még 1-2 évente új Combat Mission, meg Close Combat, de ezek egész kényelmesen bezárták magukat Fort Niche-be.
ui: Valaki próbálta már a játékot Linuxon?
ui2: Akad egy Wargame AirLand Battle Steam ajándékom cserére.
Motorized NATO C deck. Erre kíváncsi leszek. Azért tûzerõ az van. Magas XP-s tüzérség és a gyalogság sem katasztofálisan rossz. A légvédelem az, ahol a Roland 2 hiányzik, de ennyi vadásznál nem a földi légvédelemnek kell dolgozni. A Hawk jó területvédelem ad majd talán. 4 XP-vel 7 darab nem kevés.
A repcsik? A Mirage vadász egyetlen gyenge pontja a medium ECM, de 2x4 3 XP-vel az nem gyenge, mert az XP kompenzálja azt, hogy fegyverzetben picit elmarad az F-15A-tól. Cserébe sokkal olcsóbb.
Csapásmérõk? Nos, tûzerõben nincs hiány. A C deckben már két F-111 fér be jó XP-vel, így már érdemes használni. Gyors és good ECM-es csapásmérõ úgy, hogy vannak elõte tömeges légvédelmet puhító gépek. A két SEAD Jaguarra leszek kíváncsi. Az egyik F-111 helyett inkább sima bombás Harrier kell. Napalmos Mirage is lehetne, de irgalmatan drága bad ECM-mel, 105-be fáj és nem számít, hogy van AA légiharc raléta, mert úgysem használnám vadászként...
Harckocsi? Áh... Arra lesznek jók, hogy a gyalogságot lõjék, de kb. másra nem. AP power szinte semmi, 6-os páncélzat és lassúak. Oldalról tudnak elkaptni még közepesen komoly hk-t is. Mondjuk piszok olcsók, 15 egy darab. A lõtáv meg ~1500 m... Meglátjuk.
Marine + B deck.
A marine + B deck kombót is érdemes lehet kipróbálni. Sok gép és +1 XP. Harkocsiból szinte semmi nincs, de erõs légierõvel és supporttal ezek is képesek oldalról lehentelni mást és mivel baromi olcsók, tömegesen használhatóak.
Hévégén egyébként ki ér rá multira? Próbálkozhatunk újra specializát deckkel, csak akkor döntsük el, hogy ki mivel jön. Ha kane jön légierõvel, akkor én megpróbálok aládolgozni supporttal és logisztikával. A gyalogsági részt is bevállalom, meg hozok harckocsit. A légierõs decnek aládolgozhatok csúcsvadásszal és SEAD géppel is, néhány slot árba belefér két EF-111A és F-15A. Jenki deck esetén F-15C-t is hozhatok.
Mert az egy XP csíkos Draken szart sem talál el. Tegnap játszottam hadjáratot és ledöbbentem, hogy mekkora fostaliga. Kettõ - vagy talán volt az három is - rárepülésbõl nem tudott egy koszos felderítõ helit leszedni, a falat kapartam kínomban.
Az max. XP-s F-5-ön harci helit szed le - és nem éppen fostaliga Mi-28-at - egy rárepülésbõl néha és normális AG fegyverzet is van. Az a Drakened földi célokat gyakorlatilag nem tud támadni - gépágyú az nagy 0 - és légi célok ellen semmivel sem tud többet, mint az F-5-öm. Hidd el, elég rendesen próbálgattam már a B deckemet. Próbáltam kivenni az F-5 gépeket és a vége az lett, hogy mindig szar lett, ha legalább két slot nem volt bent. Próbáltam én mindenféle gépet betenni, de a drágákkal nem nagyon ment.
"Norvég F-5A. Enélkül szeritnem nincs is életképes B deck. 35-be kerül, max. XP-vel is 3 db jön. A legjobb helikopter ölõ. Annyiszor kaptam le vele drága helik - Ka-50 és MI-28-at is - hogy megszámolni sem tudom."
Ez miért is jobb, mint a 40 pontos Draken ? Amaz gyorsabb (750 vs 900 kmh), ugyanúgy 3 van egy kártyában, ráadásul vannak AA rakétái is.
Én próbáltam ilyen decket coop-ban, de nem ment. Ezzel a deckkel csak ismerõssel szabad játaszni és úgy, hogy nagyon jó recon és arty/rocket arty támogatás van és iszonyatosan leterhel minden játékost. Máshogy teljesen életképtelen, de sajons bizonyos deckek ellen túlságosan kiegyensúlyozatlan.
(Jó lenne, ha már lenne rácsozás a minimapon, mert a beconok lassúak és szart sem érnek egy rácsozott térképpel összevetve.)
A gépek összetétele egyébként szerintem teljesen rossz. Az, hogy B cat deck van, az jó. Furcsa, de a B cat deck lényege az, hogyn nem a mennyiséggel ölsz, hanem hogy a régebbi egységeket nagyon magas XP-vel hívhatod be, ami a repcsiknél különösen fontos. Lássuk, hogy szerintem mi a bibi. Hosszú lesz. :) ---------------------
Miért JA-37-et használ F-15 helyett? Nagyon számít az a +2 pontosság az AIM-9L-nél és az indítási távolság is nagyobb és picival gyorsabb is és 2-vel több rakéta van rajta, ami olcsó smap gépek ellen fontos. Az árkülönség minimális és ugyanúgy 3 gép van egy slotban.
Az egy XP-s Draken semmire sem jó, még heliket sem lõsz le vele, nemhogy vadászokat. Szerintem kukázni kellene. Olcsó vadásznak ajánlom a kanadai F-5-öt. (CF-116, ami szó se róla totál unreal, mert soha nem lehetett hat rakétát rátenni.) Ha már unreal, akkor legalább használd ki, mert 6 db AIM-9L (!) van rajta, ami azért pontos és csak 70-be kerül. Magas XP-vel elég jól irt, csak soha nem menjen az ellenséges légvédelem közelébe. Ez defenzív vadász, de heli rusht is megfoghatsz vele. A gép 750-es sebességge nem rossz, csapásmérõket simán elzavarja, de helik sem hozzák zavarba. Ha nem szedik le közeledõ fázisban, akkor 2 vs 1-ben simán elkergetnek Szu-27-et is.* Olcsó vadászként még szóba jöhet a francia Cursader. A rakéta 9-es pontosságú, a gép gyors és asszem magas XP-vel is jön egy slotban 2. A gépeknél nagyon fontos a magas XP, hogy õk lõjenek elõször és a SAM-et egybõl szétkapják. Ne mennyiséggel, minõséggel harcolj. Azt se feledd, hogy egyszerre csak 9 géped lehet és ha a felét javítják vagy éppen újra fegyverzik, akkor nem tudod õket kivenni a sorból. Tehát a kevesebb magasbb XP-vel jobb az adott típusból szinte mindig. Kivétel az A-7, ahol 4 vs 1 gép / slot miatt a kisebb XP-s a nyerõ B deckben.
Na, ennyi AA képességû gép az a minimum, ami kell, de másnál is jó ha legalább egy slot vadásza van, azok feladata csak a CAP-elés, semmi más. Abba õ sem hal bele.
Szóba jöhet még jenki AV-8B, a legolcsóbb 55-be fáj Nem rossz AIM-9 van rajta és max XP-vel 3 darab van egy slotban. Gyors gépek ellen nem jó, de õrjáratozni és irtani az olcsó csapásmérõ rush-t simán megfelel. A rajta levõ rakétkkal gyengébb SAM és AAA ellen tömeges támadásra is elmegy, ha valamire rárepül és tüzel, akkor 99%, hogy az nem éli túl. Tunguzka, Buk, stb. hullik, ha közel ér hozzá. 3 + 2 + 3 vadász az már nem rossz, akkor jöhetnek a csapásmérõk.
Norvég F-5A. Enélkül szeritnem nincs is életképes B deck. 35-be kerül, max. XP-vel is 3 db jön. A legjobb helikopter ölõ. Annyiszor kaptam le vele drága helik - Ka-50 és MI-28-at is - hogy megszámolni sem tudom. 105-ért 3 gépet vehetsz. Heli rusht úgy megállítják, ahogy kell. Ha jönne be ellenséges fejlett vadász, akkor a 3-asával járó gépek képsek gépágyús dogfightben sokkal erõsebbeket leszedni. Még, ha el is veszik 1 gép, akkor is 35 zséért leszedt 80-170-be kerülõ vadászt is. Agresszív játék esetén meg lehet csinálni, hogy veszel ebbõl 9-et és heli reconnel elõrezúgnak. Ennyi gépet semmilyen légvédelem nem szed le az elején és mivel a játék elején 2-3 légvédelmi egységnél többet senki nem vesz... Ha 3 gépet is elvesztesz utána szabad a vásár. Ha ki van irtva az ellen, akkor folyamatosan nyomás alatt lehet tarani. Én sokszor rakétás vadászok ellen is bezavarom 3 vs 1 vagy 2 vs 1-be és bizony bejön, mert a max. XP-vel irtó pontosan lõnek.
*(Apró gond, hogy 12-es pontosságú rakétái és very good ECM-je van a Szu-27-nek, ami kibaszott nagy bullshit. Sajnos a fejlesztõk nem látják be, hogy a játék egyik legnagyobb állatsága ez...)
Csapásmérõk? Nos, A-7-ból egy slotban van 4 db. Ennyi napalmos szerintem elég is. Ami még jöhet egy slot max XP-s A-6. Nem 1 km hosszan fossa a bombákat. Próbáld ki ellefél nélkül, hogy egy pontra támadva hogyan szórja meg a célt. Nem gyengén pontos, tankokat is simán hazavág. A medium ECM-mel picivel túlélõképeseb, mint az F-5A / A-7.
B deckbe szerintem kötelezõ egy slot Super Etendard. Alacsonyabb XP-vel asszem 3 darab jön belõle. Legpontosabb rakétája ennek van, ha jó a recon akkor egyben SEAD gép is, mert szinte garantáltan kiszedi a légvédelmet. Távolról indít, egybõl evacol és good (!) ECM-je van 80-ért és nem is csigalassú.
Mi kellhet még? Valami CBU-s vadász, ízlés szerint, de nem F-111. Az, hogy abból csak egy jöhet be, az nem jó.
Szerintem helikopter nem nagyon kell, túl sokat kell babusgatni õket. Ha a két vehicle-t sem veszed, akkor jöhet még egy slot gép tehát összesen 8 slot.
1x3 = 3 db F-15A 1x2 = 2 db F-8 Crusader vagy kanadai CF-166 1x3 = 3 db AV-8B 2x3 = 6 db F-5A 1x4 = 4 db A-7 1x3 = 3 db Super Etendard ------------------------- +1, ha kiirtod a heliket és a VHC-t, ami lehet A-6, S. Etendard vagy még több "elnyomó/feláldozható" F-5A vagy, ha félsz a vadászoktól, akkor vadász. Kétszer kirpóbáltam A-10-et, de nem nagyon jött be, csak egyszer. Akkor hármasával járattam õket. Ha látták a légévdelmet, akkor úgy irtották, hogy arra szavak nem voltak. Rárepülés közben 6 db rakéta és még gépágyú is. Utána visszafordultak még egy rácsapás és EVAC. Akkora mészárlást én még nem láttam. A baj az, hogy bad ECM miatt, ha nem sikerül a légvédelmet kiirtani, akkor nekik meszeltek, mert még lassúak is. Vadászok és helik ellen meg védelenek, mert azok ellen nem használható a gépágyú...
Nem könnyû ilyen deckkel játszani, de nem is lehetetlen, de ez már mikrózást is kíván. Pl. meg lehet csinálni, hogy az elsõ berepülõ F-5-at kifordítod és akkor a légvédelem hiába lõ rá, az túlélheti. A többi gép meg fasírtot csinál belõlük.
---------------------------------- Lássuk még azér a többit. A gyalogság nagyon kiegyensúlyozatlan, nincs jó közelharcosod. A legjobb gyalogos talán az angolok tengerészgyalogosa. Jó és pontos kézifegyverek, 10-es csoport és a pct. eszköze sem gyenge. Jól rejtõzik, jól lát és félelmetesen gyorsan mozog, asszem 33 km/h. A szar harckocsik mennek terepen 40-nel. Max XP-vel asszem 8 van egy slotban. Ebbõl kettõ elég. Emellé szoktam Milan-os német gyalogságot, 2x8 db.
Még valami. Gyalogság erdõben bújtatva önmagában életképtelen, mert kis egyésgek és tankok simán elnyomják õket kicsit komolyabb mennyiségben is. Szigorúan csak épületben szabad õket használni.
A légvédelemnél ne 2x8 hanem max XP-s 2x4 Roland 2-õt vegyél. Régen én is a mennyiségre esküdtem, de szart sem értek. A kis XP-s lévgédelem csak arra jó, hogy szétkapja egy 30-ba kerülõ spam gép, amit nem szed le. A vehicle egységekben sem vagyok biztos, hogy kell.
A recon nem rossz, de én olcsóbb helit használnék. A felderítõk közül a legjobb talán az egyik francia gyalogos. Én csoportosan használom, és a közelüken bóklászó eltévedt páncélosokat is leszedik fõleg, ha van air support. A másik felderítõm az angol SAS, mert van Blowpipe. Igaz, hogy csak 6-os pontosságú, de max XP-vel elég jó a helik ellen, nem irtják le õket kósza rakétás felderítõ helik és elég sokat visznek belõle.
Support? A rakétás tüzérségbõl a magasabb XP-st hozd, mert kisebb a szórás és gyorsan lõ és újratölt. Ha csak egy frotnon harcolsz, akkor egy darabot elég bent tartani. Mindig két utánpótlásos teherautóval grasszáljon. Ezzel képes leadni 7-8 sortüzet, de egyéként meg lehet szakítani a sortüzet és akkor több kisebbre is telik. Ha nem veszel plusz gépet heli helyett, akkor én ajánlanám azt, hogy aknavetõt vegyél. Iszonyatos tûzgyorsaság van és annyi lõszerük, hogy alig kell újratölteni õket. Ha sok légvédelmi egység van, akkor brutális elnyomás kell artyval. Ha nincs bepánikolva a rakétás, akkor kb. 10-12 sec alatt ellõ mindent újratölt és mikor még az elsõ sortûz be sem csapódott már a másik megy. Ezzel nagyon durva elnyomást lehet csinálni. Ha nem sajnálod a logisztikát és jó játékos vagy, akkor két rakétás egység 5-6 km-rõl olyan stunt csinál, hogy beszarsz. Alapvetõ, hogy egy, de legfeljebb két sortûz után mássz odébb velük. A kamionok maradhadnak, de erdõn belül is mozogjon a tüzérség vagy váltson LOG pozíciót. Nekem nagyon ritkán lövik szét egyébknét a tüzérséget. Meglepõ, de a legtöbb meccsen csak egyet hívok be és túléli a csatát az az egy.
Az F-5 gépet egyébként harckocsira is érdeems rázavarni, mert képes simán lestunnolni. A lestunnolt és pánikolt harkocsihoz odaüget erdõbõl az erdõszélre a tengerészgyalogos és simán leirtja, mert a 18-as AP power és 12-es pontosság max XP-vel elég nagy tûzerõt ad, ha nem stunnolják le õket. Egyszer egy erdõ mögött bújtatott légvédelmi csoportosulást szedtem le amit két tank õrzött. A stunolás hk. vs. hk csatánál is jó. Ugyanis a haverod közelebb mehet addig hozzá és az ellen még visszalõni sem tud, vagy nevetséges sebességegl és pontossággal. Az F-5 forduló ideje olyan rövid, hogy az valami eszméletlen.
Ja, hogy közel-keleti rész? Azt hittem, hogy még a távol-kelethez csapnátok ezt hozzá.
A PACT csatlósok feleszerélse meg szerintem silányabb vagy alacsonyabb XP-s, ha jól emkékszem. A NATO oldalon az M109 statja mindenhol azonos, az ára között van minimális eltérés.
Uyanezt el lehet mondani a W:AB-ban szereplõ keleti csatlósállamok felszerelésének 90%-áról. Pont annyi értelme van beletenni Irakot mint azokat. Egyébként egy közel keleti részébe a játéknak miért ne kerülne be Irak, Irán meg a többi háborúzgató közel keleti állam?
Szerintem semi értelme Irakot bele tenni. Az általuk használt eszközök egy része benne van a játékban. Az szovjet exközök butított export változatok és sanszosan a francia eszközök is azok voltak.
Igazából irak érdekes lenne. Mert a sok szovjet cucc mellett nagyon sok francia és kínai eszközt is használtak.
Ahogy elnézem lesznek a mappok között lesz sivatagi szóval az közel keleti feeling meglesz. Egy iraki játszható nép meg szinte felesleges mert ha jól tudom õk is csak szinte kizárólag szovjet technikát(ami amúgy is bent van a játékban) alkalmaztak de javitsatok ki ha tévedek.
Red Dragon? Kínai és Commonwealth egységek is lesznek, jó lesz ez. Bár egy közel keletinek sokkal jobban örültem volna, de szerintem az is borítékolható elõbb utóbb.
persze meg benne van a 30 egyforma supply kocsi stb. de akkor is még így is marad több száz tök egyedi egység
Azt hozzá kell tenni, hogy ebben szerintem az is benne van, hogy ha pl. ugyanaz a gyalogos 5 különbözõ szállító eszközön van...
Más. Asszem megvan a NATO oldal legjobb általános gyalogosa. A svédeknél 35-be fájó. 12-es (!) kézifegyver pontossága van, a kézi pct. eszköze a kis hatótávolságúnál királykategóriás. Nem lehet tömegesen hívni, de 15-ös egységmérete van. B deckben max. XP-vel elég tisztes mennyiség. Ja, és gyors is, 27 km/h. Csak a UK tengerészgyalogos gyorsabb nála. Asszem ki fogom próbálni. :)
Ha valaki véletlenül egy Keaton nevû nicket talál rúgja ki. Fullkretén idióta balfasz.
Simán. Vannak gyûjtõ beállítottságúak. Nem is nagyon érdekli az adott játék, csak látja a -75%-os akciót, és akkor már kell a trófea. :D
Nem hülyeség a hatalmas akció bármilyen árufajtából, ha jól van idõzítve. Mert olyanok is megveszik, akiknek nem is kell. Így lehet nem közvetlen célcsoportból is bevételhez jutni.
És tényleg eladtak 500.000ret. De a WEE + WABbõl együtt összesen. Eszem faszom megáll. Mondjuk sokszor volt akció WEEbõl is amikor kb egy 1000ért meg lehetett venni. Gondolom akkor sok olyan is megvette aki soha utánna el se inditotta.
A kilépkedés nem gyakori, legalábbis nálam. Néha egy-két ember eltûnik - másnál is van disconnect - de az én tapasztalataim szerint a legtöbb ember teljesen reménytelen helyzetben sem adja meg magát.
Amikor startnál valaki eltûnik, akkor van olyan, hogy szervezetten kilép mindenki és új szoba indul. Persze emiatt a játék stat része teljesen felesleges. Nálam 30% körüli gyõzelmi arány van, amikor lassan már csak nyerek vagy döntetlen van.
Én azért untam meg a játékot,mert játék közben sorra lépkednek ki az emberkét,és minden front rám marad.Egyedül nem lehet tolni többe ember ellen.
Úgy látom te jól elszórakoztatod saját magad is.
Egyébként mi van veletek skacok? Nagyon eltûntetek.
Egyre erõsebb a meggyõzõdésem, hogy a drága NATO harckocsik szarra sem jók. Az orosz hk-k irányított rakéták szétszedik mindent úgy, hogy feleannyiba kerülõ hk-n is van, mint a legjobb Leo vagy Chally...
Gyalogsági harcászatban viszont elég jó lettem. Az utolsó két játékban egyszer coopban egyszer én egymagam söpörtem tisztára egy város. Ez lénygeében el is döntötte a csatát. Elég jó kill ratio-t hoztam össze.
A légierõs B deckkel volt az egyik de szinte légierõ nélkül és úgy, hogy van benne összevissza négy slot gyalogos. Sajnos a légierõs rushra sokan nagyon bekészülnek. A fullkretén játékosokkal sajnos kooperáció hiányában életképtelen...
Hogyan mûködik a 10 vs 10? Teli van a szoba, de nem indul a csata, de az óra meg számlál vissza...
Az van. Én azt hittem, hogy a szerveren tárolódik a mentés. Akkor ezek szerint manuálisan kell megkeresni és felrakni õket.
XP alatt itt vannak a mentések. De keress rá "wargamerpl2" kiterjesztésre és akkor meglesz. Elvileg automatikusan menti minden csata után. És hogy érted hogy nincs a játékban ilyen opció? Kell lennie külön replay menünek!
Visszajátszásokat nem lehet valahogy mással megosztani?
Most már tényleg pofánrúgos. Csak ma a 2. gigagyõzelem kapujában disconnect. Ha nem fullkreténekkel tolom, akkor az ellent úgy elverjük, mint állt. Hogyan?
Nos, a játék elején mindenki hoz légvédelmet, de azért annyira sokat nem. Viszont én egy F-15-tel a légteret a kis piszok gépek ellen elég jól kontrollálom. A 7 F-5 és egy A-7 meg minden felderített légvédelemre azonnal rámegyek. Eszméleten durva. Mivel még a légvédelem is mozog, ezért a rakétások sokszor meg sem szólalnak. A-10 gépekkel meg tobolok. Az A-10 SEAD-elni is jól tud erõs arty supporttal. Két rakétát indít egy rácsapásra és ha van célpont, akkor még gépágyúzik is. Két A-10-zel és arty-val volt olyan, hogy fél perc alatt 5 (!) légvédelmi egységet szedtem le.
A NATO oldal legolcsóbb jó csapásmérõje asszem a norvégoknál van. 35-be kerül a rakétás F-5. B deckben 3 van egy slotban elit XP-vel. Ahova eddig bezavartam õket mind légvédelmet szétlõttek. Egyszer rájuk ment egy Szu-27. Egy gép elveszett, de még azt is elkergették, alig élte túl.
A légvédelem ellen kitaláltam azt, hogy ha rakétást látok, akkor az elsõ gépet rárepüléskor kifordítom. Elég gyakran mellémegy a rakéta és mivel az elsõ gépet lövi az MI a második gép szépen szétlövi a bandát.
Az A-10-at is próbálgattam. Ha ismertek a légvédelmi egységek, akkor irgalmatlan puszításr a képesek. Az egyik ellen volt olyan balga, hogy 4-es csoportban vitt légvédelmet. Bezavartam 3 A-10-et. Egy pillanat alatt kapták szét, visszafordulva meg még lekaptak két egységet. Egyik sem veszett oda. :)
A total destruction játékmód meg fasza. Lehet, hogy több pontot buksz, de ha kirugdalod az ellent, akkor te gyõzül. És ez nem csak rush taktikát jelent. Kétszer gyõztem zsinórban és a harmadiknál is csak a disconnect mentette meg az ellent.
hát ez meg úgy is nagyon brutálul hangzik. De örülnék neki ha így lenne. Talán az utolsó fejlesztõ csapat akik még tényleg a játékosokért csinálják a játékot és nem freetoplayben meg fizetõs DLCkben gondolkodnak.
Tényleg elér furcsa lenne. 500k eladás az irgalmatlan siker lenne egy ennyire marginális témájú játéknál. Hétköznap van olyan, hogy 2-3 formálódó játék látszik és ~500 játékos látszik.
Hm a cikkben ezt írják: "Over 500.000 units of Wargame: Airland battle has been sold and Eugen systems have been very happy with the reaction of the players about the game"
Szerintetek ez létezik? Nem irtak egy 0-val többet?
a ranglistán pl csak 5000 ember van. Vagy ennyien lennének akik csak single játszanak?
pár infó az új játékról. Az érát kibõvitik kb. egy évtizeddel(lesz Leclec tank meg eurocopter) és lesznek hajók is! Új népek: kína, japán, észak és dél korea
Kicsit nézegettam a PACT harckocsikat. Valahol nekem kicsit vicces, hogy a 40-60 árba kerülõ hk-t terén mennyivel jobbak. Van olyan olcsó harkocsi, aminek 8-as (!) acc-ja van. Azért ezt picit túlzásnak érzem...
Most nézem, hogy a légvédelmet nagyon átpatchelték. A Buk-ot leszámítva minden légvédelem indítási zónáján kívül van a Hellfire.
A jenki deckhez visszatértem tegnap. Most vettem észre, hogy milyen durva recon egysége van, i-TOW-os M2. Jó optika és nagy lõtáv? Ez kell. És csak annyi, mint egy 70-es exceptional angol felderítõ heli, csak éppen sokkal nehezebb célpont.
A drága jenki cuccokból álló deck elõnye az, hogy van idõd mikromenedzselni az egységeket. :)
Persze kikaptunk. 4 vs 4-nél az egyik játékos sanszoan disconnectet kapott a kirakás alatt és egy másik ment vele. 4 vs 2-ben sok esélyünk nem volt a csapattárs meg full kreténbe nyomta...
Destructionban jenki A kategóriás deckkel. Kirpóbáltam az F-15C-ket és az F-117-et. Félrészegen is elég jó lett.
Ja, a játékon látszik, hogy franciák csinálták. A '70-es évek beli Super 530 rakéta 12-es HTC-val bír, mint az AIM-120. A régebbi R550 magic majdenem olyan jó, mint a 10 évvel késõbbi AIM-9M. Ej...
A Buk 13-as hit chance értéke sem kutya...
Nézegetem az ALB fórumokat. Egyesek eszméletel dolgokat képesek benyögni modellezés kapcsán fõleg a légierõ terén. A legtöbben az alapvetõ tényekkel sincsenek tisztában. Mondjuk úgy tûnik, hogy a készítõk sem voltak...
A B deckbe (!) is raktható Su-27S egy kivételével - ami gyakorlatilag lényegtelen - minden téren superior az F-15A-val összevetve a sebességet leszámítva. Eleve ott kezdõdik, hogy mi a frászt keres B deckben?
A '80-as évek közepén jelent meg érdemi mennyiségben és 1987-ig R-73 nem is volt hozzá...
Az R-27R az AIM-120-szal (!) azonos hit chance értékkel bír. A valóságban az R-27R valahol az AIM-7E-2 (vietnámi!) és az AIM-7F között van féluton. A kinematikai hatótávban a valóságban köze nincs még az AIM-7F-hez sem nemhogy az AI-120-hoz, de a játékban meg mindkettõre ráver.
A Szu-27-nek very good ECM értéke van, mikor annyi fegyvert pakoltak rá, minta ECM pod sem lenne rajta. Ezzel a szemlélettel minden NATO vadásznak very good vagy akkor Szu-27-re bad érték kellene. Vagy csökkentség le a fegyverek számát és legyen legfeljebb good. Ok, csak egy darab van egy slotban, csakhogy magasabb XP-vel. Tehát a magasabb HTC még turbózódik az XP-vel.
Áh...
A légierõ egyébként a legtöbb játékban használható kivéve a destructionban. Ott csakis gyenge gépekkel szabad operálni. Ugyanis a pontszám sajnos sokszor túl alacsonyan van és taktika elõnyökért nem éri meg beálodzni gépeket, mint pl. conquestben.
Egyébként mindkét oldalon általános, hogy légvédelmet olcsó gépek kapnak szét. Az mondjuk valahogy bõszít, hogy a vörös oldal SEAD gépei azért néha mûködnek, de Szu-22 is kapta már szét két SAM-et egy rárepülésbõl. Asszem ki fogom próbálni az AGM-65-tel repkedõ gépeket vagy az Etendarddal is próbálkozok. Sanszosan ez lehet a legjobb SEAD gép, mert igen nagy indítási távolsága van. Ha látszik a SAM, akkor annak sanszosan meszeltek.
A disconnect most már tûrhetetlen. A vereségeim 2/3-a kb. emiatt van. A mostani 3000 pontos destructionban és lõttem ki 1500-at kb. 300 veszteség mellett mikor jött a disconnect. Eddig semmit sem válaszoltak egyik disconnect threadben sem. Ez most már tényleg a fejberúgós kategóriája a "supportnak"...
Megállítok egy olyan rush-t amivel a múltkor levertek erre mi van? Disconnect. Ez most már kezd égõ lenni öcsém...
Egyébként döbbenetesen kis erõvel meg lehet fogni egy 30-40 egységes T-34 támadást. 3 A-7 rácsapás és hátráló Leo 1 és tüzérség úgy szedte szarrá õket, hogy ihaj...
Kipróbáltam szólóban a hadjáratot. Na, multiban azt tényleg érdekes tolni fõleg úgy, hogy nincs NATO oldalon egy rakás elsõvonalas egység és jenki, angol, francia és kandai erõk sem, legalábbis az elején.
Határozottan fejlõdik a játék tudásom. Tegnap a sráccal, aki felvett ismerõsként kis híja volt, hogy nem kétfenekû dobként, hanem csak simán gyõztünk úgy, hogy majdnem elfoglaltam az alap behívási pontját. (Csak jött a disconnect és nem láttam a végét a csatának, de sokkal vezettünk.)
Találtam egy egészen kiegyensúlyozott harckocsit, a kanadai Leo I-est. Picit pontatlanabb, mint a brit Chieftain, nem olyan vastag a bõre, viszont eszméletlen gyors, jó a stabilizátora, a páncélzata meg jobb, mint bármelyik M60-nak.
A Roland 2-nek van a legnagyobb hatótávja helik ellen, csak a Flakpanzer múlja felül minimálisan. Nem éri meg csak ezért egy slotot betenni bár egy módon beleférne. Még kevesebb gyalogos, M60A3 vagy egy angol hk kihajít és Flakpanzer.
Kb. egy óra múlva felmegyek a TS-re és a Steamre is.
Én holnap ráérek 4tõl. Már írtam volna hamarabb is de csak tegnap regisztráltam ide és nem engedett írni de Molnibalage-t már felvettem a játékban barátnak(elvileg). Ha fel akar venni valaki akkor a Steam nevem: SzakicHUN (a játékban is ugyan az) De elõre szólok még nagyon kezdõ vagyok.
Nem hiányzik ebbõl a deckbõl valamilyen csöves légvédelem helikopterek ellen ? A Roland 2-nek nincs már annyira nagy hatótávolsága helikopterekkel szemben.
Ez nagyon jó ötlet. Mármint az egymás elleni játék. Így pl csinálhatnánk olyat, hogy az egyik játékos direkt csinál valamilyen védelmi erõt egy zónában, és a másik feladata áttörni. Gyakorlásból.