Pár user egyébként felismert a Falcon világából. :)
Mondjuk elhinthetnék, hogy nem vagyok noob a haditechnika világában...
Az vörös vadászokon tegnap átfutottam. Az eredmény sokkoló. MiG-21bisz R-27 és R-73 rakétával. Vicc... Nem is értem, hogy miért nincs Sparrow vagy mindjárt AMRAAM F-5 gépeken. Midenféle idióta és 21-es variánssal van telepakolva meg L-39 iskolagéppel, de az eszükbe sem jutott, hogy legyen MiG-23MF, ML és MLD...
Az A-10 vadásznál én elvárnám az ára miatt, hogy legyen rajta két AIM-9, ahogy a valóságban is.
Az F-15E és F-111F meg kapjon igenis LGB-t és vörös oldalon legalább proto Su-24M változat is lehessen LGBs.
(Az orosz levegõ-föld rakétákat nem próbáltam ki, de egyetlen AGM-65 változat teljesítményétõl sem vagyok elájulva. Azokat körözés közben használja egyáltalán a gép? Mert ez lenne a minimum szerintem.)
Az F-14 6xAIM-54 helyett legyen 6xAIM-54 2xAIM-9L vagy AIM-9M. Vagy 4xAIM-54, de mindenképpen kell kis hatótávolságú AIM-9. A MiG-31-nél dettó ugyanaz, 4xR-33 és mehet mellé 2xR-60.
A MiG-29 változatok teljesen idióták. MiG-29 9.12 vagy 9.13 kellene bele, csapásmérõ képesség nélkül, mert valóságban igen elméleti ez nekik. Fegyvereznek meg jó a 2xR-27 és 2/4xR-73. Esetleg mivel a NATO oldalon kevés a BVR vadász érdemes megfontolni azt, hogy csak R-73 lenne rajta.
Igen azt, de például jelentheti azt is, hogy aki a topicot létrehozta/elsõnek beleírt pl: volt egy ilyen hozzászólás az írásodra "I agree with most of the OP points," itt rád utaltak az "OP"-al.
Általában arra használjuk ha valamelyik egység vagy karakter túlságosan is erõs.
Igen akkor legalább nem fosná mindenki tonna számra õket, bár én még mindig inkább a realitás felé hajlok jobban.
Az OP rövidítés mit jelent? Over Powered? Ezt gondolom úgy érted, hogy más által és nem õk a túl táposak.
A legegyszerûbb megoldás egyébként a légvédelmi rakétás egységek árának emelése lenne. Úgy tüntetik fel õket, mintha filléresek lennének. Pedig rohadul nem... Ha drága a gép, akkor a légvédelmi rendszer is legyen drága ám. A probléma még mindig az marad, hogy könnyen elrejtõznek az erdõben, fõleg a MANPAD-os gyalogság.
A vicc az, hogy abba nem igazán tudtak belekötni amit írtál ezért aztán jött a balance duma de kevesen értették meg vagy ismerték "be", hogy amit írsz az nagyon valós probléma. A füst viselkedése meg az ECM-é egyszerûen másodlagossá teszi a repülõket, pedig szerintem ha ez a két dolog rendesen mûködne akkor sem lennének OP-ok a repülõk. Ha meg igen még mindig lehet az árukkal balance-olni. Nem is értem miért nem az árukkal/behívható mennyiséggel egyensúlyozták ki az esetleges erejüket.
Na, elkezdtem írni. Éppen hogy csak belelendültem és már 4000+ karakter. :)
A megaposzot elkedeni sem volt még idõm, hullafáradt voltam tegnap. Talán ma munkaidõ végén lesz egy kicsi, de ma is rohadt késõn és érek haza. Talán szerdnák kint lesz az elsõ fele, a típusok boncolgatása nélkül egyelõre.
Igen ezt tény. Számomra az igen szemöldökfelhúzogatós tank az-az AMX-40-es. Utánakerestem a neten, mert abszolút nem volt ismerõs. Rengeteg WoT-os bigyón átrágva magam eljutottam az angol wikipediára(?iért nem ott kezdtem?) Bár nem tökéletes az angolom, de ez valami exportváltozat volt. Még csak körülbelüli gyártási darabszám sincs feltüntetve...
A francia harcskocsik totál elavultak voltak a '80-as évekre és az új generáció még nem készült el. Mondjuk az AMX-56 Leclerc-et protóként beletehették volna, ha a Ka-50 és az AMRAAM-os F-15C belefért meg az AMRAAM-os F-4F ICE...
Az AMX/HOT-ból 8-at tudsz behozni míg a Mephistóból csak 6-ot.
Harckocsik (és vegyes érzelmek)
A francia deck két hiányossága közül ez az egyik. Bár én nagyon szeretem õket fõleg a remek ágyúik miatt, de könyörgöm: ki volt az a szerencsementes aki kitalálta ,hogy nem kell nehéz páncélzat a francia tankokra? Kb legjobb NATO tank lenne az ágyúja miatt néhány francia tank , de a papírvékony páncélzatok miatt nagyon óvatosan kell bánni velük. Attól függetlenül kifejezetten jó tankokról van szó.
AMX-30B2 Brennus (1 slot = 8 tank) (2 slot van belõle a deckemben)
Kifejezetten meglepõ tank. 65 pontért kapun kegy könnyen páncélozott tankot a játék kb legpontosabb ágyújával ami kellemes páncélátütési értékkel bír. (12 pontosság 16 páncélátütés) Nincs benne lövegstabilizátor sajnos az összes francia páncélosra igaz. Kellemes 2100m-es hatótávja pedig megfelel arra a feladatra amire leginkább használni fogjuk. Ez pedig a területvédelem. Erdõbõl tüzelve nagyon csúnya károkat tud okozni. Ha nem is öli meg minimum bepánikoltatja így nagyon lecsökken az esélye annak,hogy eltalálják. Gyakran esett meg velem,hogy jóval nagyobb árkategóriás tankokat lövöldöztem vele agyon.
Egyszerre írnék ezekrõl mivel tulajdonképpen majdnem ugyan azok csak némi páncélzatbeli és sebességbeli különbség van a kettõ között de az is minimális.Az ágyújuk ugyan az ahogy a másodlagos fegyverzet is. A legnyagyobb különbség az,hogy az egyikbõl jóval többet lehet behozni valamint,hogy a 32-es 85-be a 40-es m eg 95-be fáj. Nato berkekben az egyik legjobb ágyú van bennük. Nagyon pontosak és erõsek a hatótávjuk pedig minta többi 120-125mm-es ágyúnak. (11-es pontosság 18-as páncélátütés) Kifejezetten gyorsak is. Ugyan az a baj velük mint az AMX-30-asokkal gyenge a páncéljuk és nincs illetve rossz a lövegstabilizátor. Emiatt inkább védekezõ feladatkörben javallott õket bevetni.
Összegzés: Kifejezetten gyors manõverezõharcra illetve védelemre használhatóak jól. Pontos és nagy erejû ágyúik miatt a T-81-asok ellen is van esélyük ha elég közel értek. Gyengéjük a páncélzat és a lövegstabilizátor. ezért és mert nincs túl sok belõlük nem javaslom a tanktámadást. Inkább a módszeresebb elõrenyomulás a javasolt.
Összességében szeretem õket de nem tartoznak a kedvenceim közé. Erõs középkategóriás tankok.
Helikopterek/Támogató jármûvek/Felderítõk
Helikopeterek
Na azt tudni kell rólam,hogy csak szükséghelyzetben nyúlok helikopterekhez mert alaphangon nem szeretem õket. Ez ilyen egyéni szoc. problem.
Gazelle 342M HOT
Egész türhetõ kis helikopter olcsó és 6 db-ot lehet behozni belõle. Ha jön valami tank rush akkor olcsó megoldás ezeket harcba vetni, ugyanis csak 40-be kerülnek. Cserébe más ellen nem is mivel csak Hot 1 rakéta van rajtuk abból sem sok.
Gazella 341F Celtic
Még nem igazán volt alkalmam ezt a gépet kipróbálni. Csak azért raktam be mert sokszor vetették be a helikoptereim és repülõgépeim ellen is. Helikoptereimet rendszeresen le is lövik. Idõnként még a repülõimet is. Egy próbát megér. 4db van 1 slotban és 55-be kerül.
Ezekbõl a helikbõl van benn 1-1 slotnyi a deckemben.
Támogató jármûvek
Sajnos a deckemben csak 1 slotnyit sikerült beleerõltetnem ezekbõl.
AMX/HOT vagy VAB Mephisto
Ezen elég sokat töprengtem. Végül hosszas megfontolás és tesztelés után az AMX/HOT mellett tettem le a voksom. Az oka? Bár jóval lassabb mint a Mephisto de 4-el több azaz 16db Hot 1-es rakétát tud vinni valamint egy icipicivel vastagabb a frontpáncélja.(2-es :D). Összességében a több rakéta miatt raktam be a deckembe.
Felderítõ
Bár általában én ezt a kérdéskört úgy oldom meg,hogy 1 felderítõ heli 1 helivel szállított felderítõ gyalogos és 1 felderítõ jármû lehetõleg erõs páncélzattal. Sajnos ebbõl az utóbbi kimaradt de ha nektek belefér én az AMX-10 RC-t tudom ajánlani mert viszonylag pontos ágyújával nem egyszer megszívattam már az életére törõket. Mivel egy felderítõ heli van ezért nem részletezném ezt. Felderítõ gyalogosból pedig határozottan a commandós para a jobb én az olcsóbbik helikopterrel szállítom.
Ezekrõl tömören ennyit. Mint láthatjátok az egész kezd átcsapni a deckem bemutatására de szerintem a célnak, vagyis a franciák népszerûsítésének illetve némi tipp szolgáltatására pont jó.
Tudom javasolni,hogy próbáljátok ki a franciákat national deckben. Nagyon megéri.
Ha nem bánjátok le is írnám miért:
Légierõ:
Mirage 2000RDI
Kedvenc NATO vadászgépem(ezt sokszor fogjátok hallani). Gyors, nagyon jó ECM-je van. A rakétái pontosak. A gépágyúja is jó. Egyetlen hibája,hogy kevés rakétája így nagyobb légi csatákban hamar evakol.(mert ugye csak gépágyúval ne m is folytatja a harcot...) Már majdnem minden ellen bevetettem ami repül. Talán mig-31-es ellen nem.Keletnémet mig-29-et 2-2ben lelõtték de volt a légvédelem miatt egy saját veszteség is. Su-27-est is lekapta bár az nagyobb légicsata volt több gép is indított rá. Az ár is nagyon kedvezõ egy ilyen gépért 115-öt és egy slotért kettõt is kapsz.(2 slotnyit van a dekkemben)
Mirgae 5F
Ismét egy kedvenc. Méghozzá a kedvenc taktikai bombázóm(nem csak a NATO-ban).Régi gép így az ECM-je nagyon rossz. De annyira nem vettem észre a hiányát.Mivel 900km/h-ával közlekedi kezért kevés idõt tölt az ellenséges légévdelem hatókörében. gyakran légvédelem ellen vetem be. Általában sikerrel. 130-ba kerül így ez a gép nálam már drága, de megéri nagyon. Fõleg mivel 1 slotba 3(!) ilyen gépet lehet berakni.(ebbõl is két slotom van) Nagyon durva szõnyegbombázást lehet ezekkel rendezni a nagy mennyiségük miatt. Szerintem határozottan megéri Aardvark meg ilyesmit helyett hozni ha NATO decket csináltok. (Én mindig national deckel játszom)
Super Etandard
Régi gép de jó ECM-je van. A 750-es sebessége is egész tûrhetõ. 2db-ot hozol be egy slottal így nagyon megéri fõleg mivel csak 80-ba kerül. Szerintem a legjobb precíziós tank/ parancsnoki jármû vadász a játékban. Csak 1 rakétát visz de az mindent visz. Folyamatosan látott célt ha áll kb mindig eltalálja mozgó célpont ellen is jó. Általában amit eltalál azt i is lövi.(konkrétan még nem láttam találatot túlélt egységet) Csak 1 rakétát képes hordozni (bár az elhelyezésébõl ítélve szerintem 2-õt is tudnia kéne) ez az egyetlen hátránya. 1 slotnyi van belõle a francia deckemben.
Jaguar A
Antiradar gép. 1 slotnyi van belõle a deckemben. Kb csak azért hogy legyen ilyen típusú gép a deckemben. Idõnként a mozgó BUK-ot leszedi az útról idõnként meg nem talál el semmit. 95-be kerül és 2-van egy slotban így viszont megéri behozni. Vegyesen szoktam bevetni 5F-ekkel. Ezek elõre a kísérõvadászokkal és kilövik amit csak tudnak közben lesem az indítási helyeket a kicsit késõbb érkezõ 5F-ek meg manuális célzással ledobják a megmaradt légvédelmet. Utána jöhetnek garázdálkodni vegyesen az 5F-ek és Super Etandardok.
Más repülõt nem használok a franciáktól.
Tehát légierõ: 2 slot Mirage 2000RDI (4db) 2 slot Mirage 5F (6db) 1 slot Jaguar A (2db) 1 slot Super Etandard (2db)
Nemsokára írok az egyéb "csiga" cuccokról is.
Én még egyvalamin gondolkodtam el. A játék elején, ha nem vesznek kemény légvédelmet és van légierõs deck, akkor az lehet, hogy megfelelõ felderítéssel nagyon le tudja építeni az elsõ hullámot.
Illetve F-117-el a legelején irtanak mert nincs nagyon ami leszedje.
Amit én írtam az egy korai rush-ra jó, hogy hamar még az elején megállítsuk az ellent. Ahogy olvastam conquesten elég sokan ezt csinálják Nato oldalon.
Erre egy elbújtatott zippo is megfelel. Filléres és a légvédelem semmit sem tud tenni ellene és korlátlan ideig mehet, ha már felállt a zár, mert a füstön nem lát át az ellen sem. Emlékszel a tesztre? Fél perc alatt felgyújtottam egy kb. 2 km-es frontszakasz.
1-2 gép elég arra, hogy az utat az érkezõ ellen elõtt meggyújtsa, ha ez olyan helyen történik ahol mondjuk a map miatt nem nagyon lehet kikerülni akkor az ellen jó sok idõ lesz mire átverekedik rajta vagy sérüléseket szerez.
Most olvastam egy jó ötletet amit ki lehetne próbálni. Napalm rush a középsõ zónákba vezetõ utakra és helis gyalogság. Érdekes lehet 1 próbát megér.
A játékban a fura az, hogy a radaros AAA a pontatlanabb a MANPAD/SHORAD-dal összeveve, pedig a valóság pont fordított. Az eddigi háborúk tapasztalatai alapján kis magasságú célok ellen a ZSU-23-4 és társai a veszélyesek igazán.
Jah és a SEAD gépek kb. mehetnek a kukába mert túl könnyen ki lehet "játszani" õket a radar ki-be kapcsolgatásával nem beszélve arról, hogy ez pl. a Tunguskát nem is érinti nagyban.
Nekem az volt a problémám, hogy nem csak a támadó "csomagban" volt légvédelem hanem szinte mindenfelé. Ezt pedig csak úgy lehetett volna megállítani ha az elejétõl kezdve szisztematikusan írtjuk a légvédelmet. Kellene egy olcsó csali aztán tüzérséggel kiirtani csak ez megint anyagháború és közben lemosnak a tankok. Kell még ezen gondolkodni :) .
A rakétás tüzérség amivel nyitottak a tankokat is lestunnolta. A légvédelmet meg aztán simán. Ha a vadászok terén mi vagyunk jók, akkor a stunnolt légvédelmet a 30-40-es gépek is lehentelik. Aztán a néhány komolyabb CBU-s gép azt a ruhst pikk-pakk megállítaná. A baj az, hogy nem tudjuk, hogy lesz -e vadásza az ellenek vagy nem.
Heli kicsit drága lenne de majd összeállítok egy antitank deck-et aztán kipróbálom mi mennyire használható. Tömeges tank rush ellen mondjuk ha arty-val bestunnolom õket akkor lehet esélyem a földön is de egyelõre nincs sok jó ötletem a tegnapihoz hasonló rush megállítására mert levegõbõl nem lehet õket kiszedni a tonnányi AA miatt.
Én eddig egy gyõztes csatában vettem részt talán, de az sem rajtam múlt. Tegnap egy 3 vs 3 destructionba mentem be - vagy lehet, hogy 4 vs 4 volt - és bucira vertük õket. Nagyon amatõrök voltak. Légvédelem sehol, az egyik játékos A-10 gépe azt csinált, amit akart.
A T-80 ellen egy ötletem van. Füstbe burkolni mindent, aminek SAM-je van és kell két harci heli a legjobb TOW-val. Ez egy slot. Mivel T-80-ból nincs sok talán megállítja õket fõleg oldalról indítva a TOW-ot. Persze, ha az ellen vadászt küld és leszedi, akkor baj van.
A rakétás tüzérséget meg kezdem respektálni. A csöves - már elnézést - de lószar sem nyom el. A rakétásnál egy képernyõni egység merevedik le. Egy ilyen sortûz után a légierõ kb. azt csinált 10 másodpercig, amit akar.
Megmondom õszintén a tegnapi conquest mode nem igazán tetszett (4vs.4) . Lehet csak azért mert vesztettünk párat zsinórban de valahogy úgy tûnt mintha nem lenne értéke az egységeknek. Igazából a végén annyit csináltak, hogy egy halom tankot légvédelemmel áttoltak rajtunk amire nem tudtunk idõben reagálni mert a frontvonal a zóna széle volt és nem volt idõnk odaérni. Persze elemezni kell majd az ilyen szituációkat és kitalálni mit lehet ellene tenni. T-80-as ellen is ki kell találni valamit mert jelenleg nem nagyon lehet megállítani.
Lehet az elején sokkal agresszívebben kell támadni a légierõvel addig amíg nincs minden bokorban Tunguska meg együttesen, okosan összehangolva.
Ott azért jóval árnyaltabban fogom elõadni és megelõlegezve, hogy gondoljanak arra, hogy az angol nem az anyanyelvem, de tehát egy szavak nem feltétlen olyan mértékû "rosszallást" vagy erõletett ajánlást jelentenek, mint azt esetleg képzelnék.
A lenti kommentnél jóval több lesz, mert nagyon sok gép számára fegyverezet konfigot is javaslok vagy azt, hogy a jelenlegi XY típus helyett mit kellett volna bele tenni.
Hétvégén sikerült a disconnect problémát, játék közben egyszer sem kacsolt szét. Elég sokminden teszteltük tapasztaltok a következõek.
-----------
Füsttel beburkolva a SACLOS/IR SAM-et azok nem tudnak indítani helire, viszont repcsire igen. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy túl tápos lenne az, hogy a területtûzre és LOS nélküli gépek így túl táposak lennének, de az én véleményem szerint ez inkább ordas nagy bug...
A lévédelmi egységek és a repcsik modellezõ értékei mintha csak dísznek vannak. A legmagasabb ECM-mel bíró gépet is leszedi kõkorszaki MANPAD és IR/radar SHORAD is. A fegyverek sebzése és elnyomása az, ami eltérõ lehet, de találati arányban semmi eltérõt nem láttam egyenesen repülõ cél esetén. A SAM fölött közelében manõverõ, fordulóban levõ gépet ellenben kis távolság esetén még a legfejlettebb rendszer sem talál el. Apró hiba, hogy a gépek egyenesen repülnek rá a célra... A legfejlettebb F-15E-t egy szembõl indított Buk átzavarja az örök vadászmezõkre. Igen, egy szem rakéta. A tesztek alatt hagytam közel jönni L-39-et és csak akkor kapcsoltam fel a két Hawk-t, amikor az Alba körözött. 6 darab rakétából nulla talált. Az egyik teszten felkapcsolva hagytam és valami csoda fojtán a közeledõ gépet sem szedte le és a körözgetés közben a 3. rakéta találta el. Összeségében tehát 9 rakéta = 1 db L-39. A sokkal gyorsabban közeledõ F-15E-t meg egy Buk leszedte.
A gépek mikromenedzselésével persze lehet trükközni, hogy cikkcakkozva próbálsz közelíteni, de ez irgalmatlan nehéz, és ha ellenséges vadász jön, akkor annak esélye, hogy a vadászt és a SAM-et is kimanõverezed szinte 0.
A modellezõ értékek ellenére az orosz vadászok superiorok, MiG-29 és Su-27 rendszersen szedi le az AIM-9L/M-es vadászokat és az F-15 volt olyan, hogy 6 (!) rakéta indításból - 3-3 AIM-9/AIM-7 - semmit sem talált. Aztán berongyolt egy szem Szu-27 és lelõtt két gépet. No comment...
A SEAD gépek nálam igen gyengén muzsikálnak. Az F-4G szeritnem semmire sem jó túl kicsi a rakéta hatótáv és iszonyatosan pontatlan. A Raven nem lenne rossz, csak 1 darabbal a seggedet törölheted ki, de másra nemigen jó.
A vadászgépek sebességeinek beállítása egy rossz vicc. F-104 és F-5 vadászoknál 750 km/h van beállítva, mikor lényegében még light csapásmérõ konfigan is képesek pont úgy az 900-1000 km/h tartására utánégetõ nélkül, mint más gép. Ezen sürgõsen változtatni kellene.
A gépek úgy tûnik, hogy azonos forduló szögsebességel fordulnak, ami a nagyobb sebességû gépnél nagyobb forduló sugarat jelent, tehát egy F-15-nek egy lassú gép mögé fordulásával gondja van, mert sebességet nem vált, ellenben nem tud superior szögsebességgel fordulni. (Ez minden vadásznál igaz.)
Szóval a légierõ csak nagy mákkal használható, folyamatos mikromenedzseléssel és még úgy is lutri. Csapásmérõ gépeket én már nem is veszek, csak védõvadászokat... Vagy talán még az megy, hogy 3 vs 3 vagy 4 vs 4-ben valaki összerak egy motorized decket úgy, hogy a többiek másra specializálódnak, õ meg csak heli + vadászokkal foglalkozik meg légvédelemmel. Az átlagjátékosnak szeritnem nincsenek olyan reflexei, hogy a gépeket mikromenedzselje.
Szóval - már elnézést - de a repülõgépek így legfeljebb viccnek jók, de nem illeszszimulációnak nem. Mivel körözgetnek egy pont felett és nincs waypontok közötti patrol - ez számtalan egységnek kellene - ezért sokszor színtiszta mák, hogy képes -e a vadász ráfordulni a közeledõ gépre, vagy sem...
Légvédelmi rakéta és AAA az erdõ közepébõl is képes simán indítani, nagyon ritkán volt olyan, hogy csökkent volna az indítási táv. Ez is szerintem túl nagy szemétség. Nem elég, hogy túl táp a SAM, még atomjól is rejtõzködik és képes onnan índítani is...?
A kinti fórumon - nem tudom, hogy volt már -e ilyen topik - de készülök egy megaposzttal a légierõ/légvédelem kérdéskörben, hogy tisztázzuk már, hogy mit és hogyan akartak modellezni és miért, mert ez így véleményen szerint se nem túl életszagú, se nem túl praktikus.
A Zippo tankkal próbálkoztam, de gyakorlatialg használhatatlan, mert nem képes indirect tüzelésre. Hiba viszem közel füsstel egy épülethez, a pct. egységek azonnal kinyírják. 1000 méters lõtávval kívül van a mezei pct. eszközök hatótávján, de ha csak egy 5 füst huzalos pct. egység van, azok egy, max. két találattal leszedik õket és semmilyen tanknak nem jelentenek kihívást. Hiába olcsó - asszem 20 zsé egy darab - 1 VHC slotba került - értelmes egyésgek nemigen vannak ott, mindig van neki olcsó hely - még tömegesen is használhatatlan. Nem értem, hogy egy területfegyvernek miért nincs indirect tüzelési módja...
A nagy M109 típusú ágyúk helyett az aknavetõsek jobbak. Bár mozgatni kell õket, de közelrõl a tûzgyorsaság nagyobb és több lõszerük is van. Füst fejlesztésre jobbak, de elnyomi velük még semmit sem sikerült. (Pedig volt, hogy 3-as ütegbe szerveztem õket.)
A TOW rakétás egységek az erdõ széléréõ képesek indítani. A furcsa az, hogy huzalvezérlésnél - helirõl - mozgó és álló célra ugyanaz a hit chance. Harckocsi lövegnél ezt még nem néztem, de ha így van, akkor ez nagyon meredek. Ez esetben mi értelme van mozogi bármivel is, ha nem lesz a célpont húzosabb? Csak a saját képességedet zúzod le.
Hát, kb. ennyi.
Itt van egy komment.
What the heck is going on?
I had 3 disconnects in campaign in a row with Otto14.
Tank Girl, BETON, SmokedTroat and others also reported disconnects in the chat in various games at the same time (1st of august, ard 2am cet)
Edit: Game Version beeing v13.07.29.2100001411
Egy olyan játékos írta, aki 1,5 éve van regelve, tehát a jelenség neki is új, és ûgy tûnik, hogy a szûk baráti körében is általnos jelenség.
A Wargame fórum nagyon idegesítõ. Minden hozzászólást modinak kell jóváhagynia. Így csigalassú a kommunikáció. Gõzöm sincs, hogy ez mire jó. A fórum nem túl nagy, a BMS4 full ingyenes és alig ismert szim fórumán vannak kb. annyian regelve, mint itt...
Ebbõl kb. az F-117 az, ami érvágás lehet, mert a jenkiknek olyan vadászai vannak, hogy mellé nem szorul semmilyen más nemzetre, ha a fejlettség a döntõ. Az F-15A papíron a legjobb nem proto vadász. A baj az, hogy csak papíron...
Igen ha fasor van elõtte akkor az lekorlátozza sõt lehetelenné is teheti a lövést.Ezért kell a szélérõl támadni mert némi fedezéket ad de teljes lõtávot és célzóképességet kiélvezed.
A vegyes NATO PACT deckkel nekem az a bajom,hogy az összes prototípust knyírja. Márpedig ez az oroszoknál különösen nagy érvágás a NATO oldalon meg kb a legjobb repülõket nyírja ki. (pl F-117, Mirage 2000,F-4F ICe stb) a NATO oldalon viszont ez nem okoz akkora gondot mert nincs olyan sok prototípus de a PACT oldalon rengeteg van.
Tehát, ha beáll az úton egy fasor mögé, akkor a fasor túloldal felé korlátozott lesz az indítás / tûzív a SAM / AAA-nek?
Az RPG-k addigra már ellõtték a tankok ellen 0 eredménnyel (direkt vittem õket szembõl) - szépen is néznék ki, ha szembõl átlõtték volna egy hk fronpáncélját azokkal a vackokkal - csak kézifegyverrel tüzeltek.
Az erdõ széle alatt azt értjük, hogy bár villog az ikon és rejtõznek, de az erdõ szélén vannak? Az erdõ széle a gyalogos és tank látótávolságát is rontja, ha bent vannak?
A tüzérségnél és a napalmnál is van egy morál romboló hatás, nem mindig ölnek viszont az 99% hogy pánikolnak tõle az egységek. A pánikoló egységet sokkal könnyebb megenni a támadónak. Szóval önmagukban szerintem nem a legszerencsésebb a zippókat vagy a to tankokat használni.
A gyalogság az, ahol nem vagyok képben, hogy mit kellene. Az egyik tegnapi meccsen a lángszórósok szart sem értek. A Zippo tankom is többször elsütöte a napalmot, de nem láttam, hogy nagyon effektív lett volna. Senki nem halt meg, aztán mindent eltakart a füst.
Az a +1 pont semmit nem ér, viszont azt, hogy minden országból vehetsz egységet nagyot dob az optimalizáción. A jenki repcsik drágák. A legjobb logistic egység a németé, a legjobb recon szintén nem jenki. Az elsõ deckem jenki deck volt, de aztán leszoktam róla.
Tegnap tûnt fel, hogy a Chapparalnak milyen eszméletlen hatótávja van helik ellen. A Hawk-ot asszem hagym a francba. Drága, lassú, SEAD kilõheti. M163 + Roland + Chapparral próbálkozok majd.
Tegnap mentem két területfoglalós mentet mind a kettõben agyonvert minket a NATO. Svéd gyalogosok még a csapból is folytak, a légvédelmünket pedig teljesen leölték.(Folyton jött két Wild Viesel(?) és egy Raven és mögöttük jöttek az alpha jetek és F-4f ICE-ok. Nem volt szép látvány...
Tankokra visszatérve. A T-90-es nincs benne a játékba ahogy a legmodernebb amcsi Abrems vagy népet Leopard vagy a Leclerc. Én a játékban található változatokról beszélek mert a többirõl nincs értelme.
A T-72-est nem valami precíziós harckocsinak tervezték. Az egy fõleg exportra gyártott tank volt amit tömegtámadásra fejlesztettek. Ezért került bele kb a legjobb orosz ágyú és mellé egy gyengébb páncélzat. A T-64 /T-80 pedig az oroszok csúcskategóriás tankjai voltak/vannak.Reaktív páncélzat,csõbõl indítható rakéta (ilyen a legjobb cseh és orosz T-72-esben is van). Ez a rakéta és a jó páncélzat az oka ,hogy én az orosz tankok mellett teszem le a voksom.
Egyébként itt most szeretném megkérezni,hogy ti ilyen vegyes NATO/Pact deckekkel toljátok? Mert én nem szeretem azokat a kevés kiosztható pont miatt. Én nemzetspecifikusan csinálom bár az egyéb specializációról lemondtam.
Kedvenceim
Kelet-Német Francia
Ezen kívül méga Nyugat-Német és orosz deckeket szeretem csak azokra most kicsit ráuntam. Ha kell tanács ilyen deck összerakásánál szívesen segítek.
A játék módoknál szerintem a conquestet kellene "erõltetni", az egyetlen igazán értelmes. A destructionnak szerintem semmi értelme nincs. A conquestnél védekezéssel nem lehet gyõzni, viszont a pénz elköltse nem visz távolabb a gyõzelemtõl, mint az economynál.
Az olcsó gépeknek egyszerûen jelenleg nemigen van alternatívája. Ráadásul gyorsan fordulnak. Tehát, ha kiirtottad a légvédelmet egy helyen, akkor pikk-pakk visszajönnek és folytathathák, amíg nem érkezik meg légvédelem pótlása. A legsikeresebb eddig az A-4 + F-111 + Jaguar kobó volt, de csak MI ellen, mert nem küldött vadászt. Szétszedtem Shilkát és Bukot. A második hullámban visszajött túlélõ A-4 és Jaguar mellett egy szem F-111 is elég szépen arat.
A baj az, hogy ember ellen van iglás gyalogság és vadász is. Ott kezdõdik, hogy pl. az F-111F is lehetne részben stealth mert alacsonytámadó, ami bizony elég jó védelmet adott neki a valóságban. Az F-111F-en lehet LGB is, hogy minõségileg eltréjen minden más '80-as évek beli géptõl is. Az F-15E-n is az Mk-84 elég nagy sértés...
Ezelõtt kicsit értetlenül állok, nekem ettõl jobbak a tapasztalataim(persze nem csoda fegyver), esetleg ami még bejátszik az hogy milyen tapasztalati szinten veszed meg a gépet.
Az eddigi játékaim során kb 4 HARM és 10+ Shrike indítás volt. Egy (!) találatom volt. No comment. Ezek után csináltam azt, hogy egy SAM-ra rázavartam 4-5 Skyhawkot vagy 2-3 Jaguárt.
Meglátjuk hogy a egész napos 30x fok után mennyire lesz kedvünk este még tesztelgetni :)
Egyébként én nem érzem op nak az orosz légvédelmet, csak óvatosan kell próbálgatni a határait. (pld a NATO oldal SEAD gépekkel szerintem marha jól le tudja fogni a nagyrészt radaros egységekre épülõ légvédelmet és ha mégis elfelejti kikapcsolni akkor marha drága ha oda ér a HARM)
(bár szerintem ez is úgy mûködik mint minden más, amikor én támadok AK val is lelõvik az F117 est, amikor engem támadnak vele akkor pedig mindenen átjön)
Nem rohamokról van szó. Tegnap szóló (!) MiG-21 bombázott le két Rolandot úgy, hogy indítottak rá és folyamatosan szórta az áldást az M163. Isteni csoda volt, amikor egy MiG-25-öt leszedett a légvédelem...
A SEAD gépeket mindig hátul köröztetem és, ha valami jön, akkor mennek elõre, de még sokszor akkor is úgy, hogy van elõtte "csaligép".
Ma este késõn értek haza és korán fekszem, mert holnap megyek kecsóra. Szombat esete mehet az 1 vs 1 tesztelés. Nagyon sok
Azért a mig 21 rohamoknak nem mindig túl magas a túlélési aránya :)(cserében viszont olcsó) Megjegyzem hogy az orosz légvédelemnek a legnagyobb hátránya hogy nagyon a radaros cuccokra épül (ép ezért op szerintem a chaparral mert elég nagy range mellett nem látják a SEAD gépek)
A SEAD gépet direkt célra küldöd? Tapasztalat alapján érdemesebb kb indítási távolságon köröztetni õket mert ha észre veszi a bekapcsolt radart akkor indít rá, viszont nem repül be a légvédelem fölé. (persze kell neki légifedezet)
A technikai gondoktól eltekintve amitõl én agy*aszt tudok kapni hogy a kedves pilótáink a "legjobb pillanatban" tudnak kifordulni és a seggüket mutatni az elenfél vadászának.
A fordulásban ugyan nem vagyok biztos de nekem úgy rémlik hogy próbáltunk 1v1 ben össze engedni különféle gépeket és ott úgy tûnt hogy bizonyos helyzetben (amikor nincs korábbi rakéta indítás) lefordulják egymást, ha gondolod este leszek és mehetünk egy teszt 1v1 kört
Egyébként ez a szétkapcsol hibát utoljára a bétában láttam, bár ott is csak azt vettem észre hogy a wargamen belül nem láttam onlinenak embereket a friendlistben, nem rémlik hogy steam probléma is lett volna van valami hasonló steames játékod csak hogy szûkíteni lehessen a hibát?
Ami még szintén idegesítõ, hogy szutyok MiG-21-gyel rendszeresen kapják szét a légvédelmemet. Én volt olyan, hogy 2-3 Jaguart zavartam rá egy AAA-re és nem voltak képesek szétlõni...
A harckocsik terén többnyire azért kijön az, amit tudnak. A repülõgépek azok, ahol félelmetes, hogy mi van.
Tegnap is volt olyan, hogy egy - már elnézést - egy koszos kurva MiG-21-et nem tudott leszedni két Roland és egy max XP-s legfejlettebb M163. Aztán jön Jeff F-15-je, ami valamitõl leesett egy lövésbõl, ami nem radaros volt. No offense, de bazdmeg ez így vicc. A csúcs NATO gépek superior légiharc és önvédelmi rendszere 0 szinten vam modellezve. Az orosz gépeken sem ECM, de még passzív zavaró sem volt egy-két kivételtõl eltekintve a '80-as évek közepéig...
A gépek manõverezõ képessége ugyanaz, minden gép - ha jól látom - állandó szögsebességgel fordul, ami azt jelenti, hogy egy lassabb vadász szûkebben fordul, mint egy F-15 annak ellenére, hogy a valóságban képes lenne adott esetben szûken, nagy sebességnél meg szinte mindennél gyorsabban fordulni. Így lehet az, hogy egy szaros MiG-21 is lelõ bármit.
Két F-14-emet két MiG-29 leszedte vesztesgég nélkül, mikor az F-14-ek indítottak elõször bõven. Az F-15 gépek is rendszeresen alulmaradnak.
A légierõ és légvédelem kapcsán tervezek majd írni egy igen hosszú kommentet, mert eszméletlen problémák és lehetõségek vannak a játékban, ha megcsinálnák rendesen. Jelenleg a drága NATO gépek semmire sem jók, a kicsiknél meg szar a kiszotás. Pl. hol a rákban van légiharcrakétás F-5...? Harrier és F-104 vadászokat használok, mert olcsók, és ezeknek is van úgy, ahogy esélye. Mert az is marhára vicces, hogy a vörösök valahogy mindig egy rácsapásból leszedik a heliket, de nekem volt olyan, hogy két AIM-9L-es gép és gépágyú szedett le éppenhogy egy Mi-8-at... Szóval, ameddig a vörös légvédelem ennyire táp, addig felejtõs. Azt sem értem, hogy az orosz MANPAD halomra mészáról mindent, de az én 8 Stingeres katonám egyetlen gépet sem volt képes leszedni...
Nyilvánvaló hogy a játék csak korlátozottan tudja vissza adni a valóságot
Azért azt is tegyük hozzá hogy normális Orosz/Szovjet harckocsi, normális személyzettel, eddig nem került szembe hasonló szinten álló nyugati harckocsival. Azt hogy a kissé elavult iraki hadsereget megette a "nato" az öbölben totális légifölény mellett szerintem nem mérvadó, mert a játék nem errõl szól. És azt sem feltétlenül árt belekalkulálni hogy mennyibe is kerül az a harckocsi pld. (gondolok itt a klasszikus példára hogy egy tigris kilövéséhez kellett x darab M4, ami a két harckocsi adatait figyelembe véve nem is meglepõ, mégis az USA állt a nyertes oldalon) A játékban tényleg vannak néha érdekes helyzetek, de ez akkor is "csak" egy stratégia játék, nem hiszem hogy elvárható egy stratégiai játéktól (legalábbis ebben a léptékben) hogy pld becsapódási szöget és ilyesmit figyelembe vegyen. Szerintem néha vannak hibái a játék mögötti mateknak, de szerintem nagy általánosságban jól mûködik.
Szerintem ne menjünk bele a valóságban melyik a jó, ez egy játék, nem célja teljesen tükrözni a valóságot. Azért is mondom, mert a valóságban például a T-90 ugyanazokkal a fatális tervezési hibákkal bír, mint a T-72, borzasztóan gyér tankok például az Abramshez képest. Hypeolás ide vagy oda , az Abrams bizony egy világszínvonalú tank(fegyverzet, felderítõ, tûzvezetõ és datalink rendszerek,páncélvédelem stb), amit a legtöbb orosz masináról nem lehet elmondani.
Hát ha csakis téged dobál le így állandóan, a többieket meg nem, akkor bizony logikusan nem a termék használhatatlan, hanem a te oldaladon van a hiba. Bármi lehet, de nálad van.
Lassan, de kezdek belejönni, csak a Steam vagy nem tudom, hogy mi miatt 15-20 perc után az accountom levágódik a szerverrõl. Teljesen mindegy, hogy hol vagyok. Fõmenü, játék, deck, egyre megy. Egyetlen játékot sem tudtam végigjátszani az elmúlt napokban. Fasza...
Ha nem javítják meg, akkor vettem egy használhatatlan terméket... A netkapcsolatommal tutira semmmi baj, a legjobb pingem jellemzõen nekem van. Mikor megszakadt folyamatosan ment a duma TS-en és letöltés a háttérben, tehát nem azért vág ki, mert a netem szakadozna.
Steam kiírta, hogy többen felvettek ismerõsnek, de nem látom õket listában és senkit sem tudok le OK-ni. Sem a Steamen sem a játékban.
Szerintem egyikunk se tudja melyik a jobb!talan ha igazabol osszeengednenek 1-1 plantoon T-90-est meg M1A2!az oroszok ugyanugy hypoljak az o tankajaikat csak annyi a kulonbseg h hozzank nem jutnak el ezek a filmek ugymond reklamok!ha haboru van korulbelul mind1 melyikben ulsz ha szerencses vagy meg 1 T-55 ben is tuleled!
Tankokkal kapcsolatban szerintem a legjobb a Leopard 2A4 a NATO-ban. (19 konkursot kibírt egy darab!) Az Abrams egy szemét a legtáposabb változata sem közelíti meg a a modern orosz tankokat.(Amúgy is csak hájpolva van az Abrams sosem volt egy igazán jó tank)
Nem lehett túl nagy amikor észrevettem,hogy letölt valamit akkor már 67%-on állt gyanús is volt...
Szia!nekem meg nem toltott le semmit!1420 verziom van es meg semmi!neked mekkora adat mennyiseget toltott le?
Sziasztok az mér van,hogy elméletileg letöltötte ez t az új patchet/DLC-t a fene tudja mit de a 24 új egységnek híre hamva sincs? Steamet játékot gépet is újraindítottam már többször.
Pont az, hogy nem. Tudni kell visszavonulni és felépíteni újra magad, teljesen más játékstílust követel meg, mitn a D. A D-nél ülsz a segeddenen és védekezõ félként nyeregben vagy. Az economynál nem, ha nincs elég elfoglalt tereped. Az elsõ D-s multiban 10 percig egy lövés nem dördült szinte. Aztán megunta az egyik társam és onnantól fogva veszett az egész, mert néhány perc alatt 1000 pontnyi egységet bukott. Hiába volt nekem jó kill ratiom, ezt esély sem volt kompenzálni...