Hétvégén sikerült a disconnect problémát, játék közben egyszer sem kacsolt szét. Elég sokminden teszteltük tapasztaltok a következõek.
-----------
Füsttel beburkolva a SACLOS/IR SAM-et azok nem tudnak indítani helire, viszont repcsire igen. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy túl tápos lenne az, hogy a területtûzre és LOS nélküli gépek így túl táposak lennének, de az én véleményem szerint ez inkább ordas nagy bug...
A lévédelmi egységek és a repcsik modellezõ értékei mintha csak dísznek vannak. A legmagasabb ECM-mel bíró gépet is leszedi kõkorszaki MANPAD és IR/radar SHORAD is. A fegyverek sebzése és elnyomása az, ami eltérõ lehet, de találati arányban semmi eltérõt nem láttam egyenesen repülõ cél esetén. A SAM fölött közelében manõverõ, fordulóban levõ gépet ellenben kis távolság esetén még a legfejlettebb rendszer sem talál el. Apró hiba, hogy a gépek egyenesen repülnek rá a célra... A legfejlettebb F-15E-t egy szembõl indított Buk átzavarja az örök vadászmezõkre. Igen, egy szem rakéta. A tesztek alatt hagytam közel jönni L-39-et és csak akkor kapcsoltam fel a két Hawk-t, amikor az Alba körözött. 6 darab rakétából nulla talált. Az egyik teszten felkapcsolva hagytam és valami csoda fojtán a közeledõ gépet sem szedte le és a körözgetés közben a 3. rakéta találta el. Összeségében tehát 9 rakéta = 1 db L-39. A sokkal gyorsabban közeledõ F-15E-t meg egy Buk leszedte.
A gépek mikromenedzselésével persze lehet trükközni, hogy cikkcakkozva próbálsz közelíteni, de ez irgalmatlan nehéz, és ha ellenséges vadász jön, akkor annak esélye, hogy a vadászt és a SAM-et is kimanõverezed szinte 0.
A modellezõ értékek ellenére az orosz vadászok superiorok, MiG-29 és Su-27 rendszersen szedi le az AIM-9L/M-es vadászokat és az F-15 volt olyan, hogy 6 (!) rakéta indításból - 3-3 AIM-9/AIM-7 - semmit sem talált. Aztán berongyolt egy szem Szu-27 és lelõtt két gépet. No comment...
A SEAD gépek nálam igen gyengén muzsikálnak. Az F-4G szeritnem semmire sem jó túl kicsi a rakéta hatótáv és iszonyatosan pontatlan. A Raven nem lenne rossz, csak 1 darabbal a seggedet törölheted ki, de másra nemigen jó.
A vadászgépek sebességeinek beállítása egy rossz vicc. F-104 és F-5 vadászoknál 750 km/h van beállítva, mikor lényegében még light csapásmérõ konfigan is képesek pont úgy az 900-1000 km/h tartására utánégetõ nélkül, mint más gép. Ezen sürgõsen változtatni kellene.
A gépek úgy tûnik, hogy azonos forduló szögsebességel fordulnak, ami a nagyobb sebességû gépnél nagyobb forduló sugarat jelent, tehát egy F-15-nek egy lassú gép mögé fordulásával gondja van, mert sebességet nem vált, ellenben nem tud superior szögsebességgel fordulni. (Ez minden vadásznál igaz.)
Szóval a légierõ csak nagy mákkal használható, folyamatos mikromenedzseléssel és még úgy is lutri. Csapásmérõ gépeket én már nem is veszek, csak védõvadászokat... Vagy talán még az megy, hogy 3 vs 3 vagy 4 vs 4-ben valaki összerak egy motorized decket úgy, hogy a többiek másra specializálódnak, õ meg csak heli + vadászokkal foglalkozik meg légvédelemmel. Az átlagjátékosnak szeritnem nincsenek olyan reflexei, hogy a gépeket mikromenedzselje.
Szóval - már elnézést - de a repülõgépek így legfeljebb viccnek jók, de nem illeszszimulációnak nem. Mivel körözgetnek egy pont felett és nincs waypontok közötti patrol - ez számtalan egységnek kellene - ezért sokszor színtiszta mák, hogy képes -e a vadász ráfordulni a közeledõ gépre, vagy sem...
Légvédelmi rakéta és AAA az erdõ közepébõl is képes simán indítani, nagyon ritkán volt olyan, hogy csökkent volna az indítási táv. Ez is szerintem túl nagy szemétség. Nem elég, hogy túl táp a SAM, még atomjól is rejtõzködik és képes onnan índítani is...?
A kinti fórumon - nem tudom, hogy volt már -e ilyen topik - de készülök egy megaposzttal a légierõ/légvédelem kérdéskörben, hogy tisztázzuk már, hogy mit és hogyan akartak modellezni és miért, mert ez így véleményen szerint se nem túl életszagú, se nem túl praktikus.
A Zippo tankkal próbálkoztam, de gyakorlatialg használhatatlan, mert nem képes indirect tüzelésre. Hiba viszem közel füsstel egy épülethez, a pct. egységek azonnal kinyírják. 1000 méters lõtávval kívül van a mezei pct. eszközök hatótávján, de ha csak egy 5 füst huzalos pct. egység van, azok egy, max. két találattal leszedik õket és semmilyen tanknak nem jelentenek kihívást. Hiába olcsó - asszem 20 zsé egy darab - 1 VHC slotba került - értelmes egyésgek nemigen vannak ott, mindig van neki olcsó hely - még tömegesen is használhatatlan. Nem értem, hogy egy területfegyvernek miért nincs indirect tüzelési módja...
A nagy M109 típusú ágyúk helyett az aknavetõsek jobbak. Bár mozgatni kell õket, de közelrõl a tûzgyorsaság nagyobb és több lõszerük is van. Füst fejlesztésre jobbak, de elnyomi velük még semmit sem sikerült. (Pedig volt, hogy 3-as ütegbe szerveztem õket.)
A TOW rakétás egységek az erdõ széléréõ képesek indítani. A furcsa az, hogy huzalvezérlésnél - helirõl - mozgó és álló célra ugyanaz a hit chance. Harckocsi lövegnél ezt még nem néztem, de ha így van, akkor ez nagyon meredek. Ez esetben mi értelme van mozogi bármivel is, ha nem lesz a célpont húzosabb? Csak a saját képességedet zúzod le.