A végén, amikor már megküzdöttél minden elemmenl és sikerült elérned az utolsó üvegkupolás cucchoz, amiben az utolsó alien cucc van, ami belédszáll, stb... szóval, akkor azt mondja, hogy meg kell keresni a hajót, amivel le tud lécelni a bázisról, és amennyire emlékszem, azt mondja hogy menjek délre aztán északra, vagy valami ilyesmi... Mindegy, a lényeg, hogy baromira nem találtam el oda, ahova kellene, mindig csak körbe-körbe megyek a pályán, és vagy ugyanoda jutok vissza, ahonnan indultam, vagy pedig elakadok egy részen, ahol nem tudok visszamenni. Szóval ebben tudnál segíteni? :) Egy kis útmutatás jól jönne...
A hónapokkal ezelõtt beígért elsõ negyedévi árkádjáték áradat elsõ képviselõje tiszteletét tette szerkesztõségünkben. Itt van nekünk a Warp, mely egy kicsit Portal, egy kicsit Metal Gear Solid, fûszerezve egy kis Shadow Complex-hangulattal.
A Cloning Clyde és az Xplosion család óta igazán megtanulhatták volna végre a tudósok, hogy nem érdemes sem emberi, sem pedig idegen lényekkel kísérletezni. De, hogyan is haladhatna elõre az emberiség tudása, ha nincsenek ezek a végtelenül bátor és magasan képzett hõsök, akik képesek mindent kockáztatni csupán egy falatnyi tudásmorzsáért. Ahogy az esetek többségében lenni szokott, ezúttal is pórul jártak, ugyanis fõszereplõnk – eme furcsa és egyben bájos kis ûrlény – kiszabadul, és nem kell sok idõ ahhoz, hogy visszanyerje összes speciális képességét.
Elsõ körben azt a szerkezetet fogjuk megtalálni, aminek köszönhetõen képesek vagyunk nagyjából egy métert elõre teleportálni, innen ered a nagyon találó Warp cím is. Idõvel rá fogunk jönni, hogy nem csak, hogy portálódni tudunk, de képesek leszünk ezt különbözõ berendezési tárgyakba ugorva is tenni. Hogy ez pontosan mit is jelent? Röviden annyit, hogy csupán egy gombnyomással megtehetjük, hogy különbözõ hordókba, védelmi ágyukba, vagy éppenséggel emberekbe teleportálva zavart okozzunk annak kémiai kötésrendszerében. Elég lesz csupán párszor jobbra-balra rángatni a joyt ahhoz, hogy végleges anomáliát okozva hangos pukkanás kíséretében felrobbantsuk a kiválasztott „áldozatunkat”. Ez egy ember esetében például ronda véres foltot tud hagyni maga után.
Célunk természetesen az, hogy kijussunk a hatalmas kísérleti objektumból, számtalan akadályon átküzdve magunkat, melyeknek a legtöbbjét csak többszöri próbálkozásra leszünk képesek végrehajtani. Utunk során gyûjtögetnivalóként kisebbtestû idegen haverjainkat fogjuk összeszedni, akik nagy segítséget nyújtanak abban, hogy képességeinket továbbfejlesszük. Késõbb már képesek leszünk magunkról csaliképet alkotni, vagy éppenséggel telekinetikus adottságainkat kihasználva távoli dolgokat megnyomni, olyanokat, mint mondjuk egy kapcsoló.
A játék grafikája nagyon szép és hangulatos, néha egyenesen eláll majd a lélegzetünk a részletességtõl (a távolban úszkáló cápa például döbbenetes hatással lesz ránk). Frissítésképpen lehetõségünk lesz különbözõ ügyességi kihívásokat teljesíteni, az itt elért pontokat pedig összevetni a haverokéval. Ezeken végigmenni persze nem kötelezõ, hiszen a hosszú és tartalmas kampány már önmagában is sok-sok fejtöréssel és kontroller-széttöréssel eltöltött órát ígér.
Bár eredeti ötletet nem igazán tartalmaz, a folyamatos akció, fejtörés és lopakodás kellemes kombinációja megspékelve egy kis morbid humorral, és csodás grafikával mindenképpen tartalmas szórakozást ígér. A Warp jól indítja az évünket árkád fronton, és a 800 pontos ára manapság már nem is tûnik olyan soknak. Egy próbát mindenképpen megérdemel.