MB: Amikor már több város van akkor beindul az adok-veszek áram/szemét/ víz ügyben. A legelsõnél azonban mindenképp építeni kell valami szélerõmûvet.
Valóban lehetett volna egyfajta ütemezést/prioritást adni a közmûveknek és utaknak is, mert kissé valószerûtlen egy pause alatt lerakni az összes fõutat és zónát. Ez reménység szerint az SC5-ben meg is oldódik. De a fõ hangsúly szerintem akkor sem itt van, mert ha még lenne is építési idõ akkor azzal annyit érne el hogy a tervek lerakása után "gyorstekerésben" megvárnám míg megépül az út, majd a közmû, és így kvázi ugyanott vagyok mintha egybõl ténylegesen megépülne. Emiatt szerintem jó az SC4 úgy ahogy van de a Te álláspontod is érthetõ.
Hogy az SC4 várostervezõ lenne? Szerintem a nevébõl adódóan ez inkább városszimuláció. Nem is annyira az építkezésen van itt a hangsúly hanem a mûködésen és mûködtetésen - milyen sûrûségû zónkába mennyire tápos / képzett emberkék/üzletek költöznek be, és ezt hogyan tudjuk befolyásolni / fejleszteni rövid- és hosszútávú döntésekkel. Azaz a móka sokkal inkább az alapok ( utak, közmû stb ) lerakása és a nép beköltözése után kezdõdik, nem pedig a tervezés fázisában.
Ott kezdõdik, hogy nem erõmû építéssel kellene kezdeni. Áramot vásárolni kellene. Tehát a közmûvek lassú építése helyett igazából elsõ körben csak csatlakoznál egy szomszédos városéhoz.
Az SC vélhetõleg nem 4-es metró építését szimulálja. :) Egyébknét az építés sebessége lehetna akár pénzzel gyorsítható is. Nem hiszem, hogy ez lenne olyan nagy kihívás a modellezés terén.
Egyébként egy város modellezõs programnak nem a város tervézést kellene modelleznie? Ami arról is szól, hogy ütemezel dolgokat...? Legalábbis szerintem.
A Simcity-t nem is a grafikája miatt szeretjük :-)
MB: Nekem viszont épp tetszik hogy pl egy metróvonalra nem kell 20+ évet várni :-) Komolyra fordítva a késleltetett hatás sokszor az nem az építésben magában hanem annak hatásában mutatkozik egy iskolánál vagy egy egyetemnél. A közüzemeknél sztem egyenesen tönkrevágná az élményt ha egy áramingadozás miatt csak azért kellene várni pár hónapot még pluszban, hogy a szolgáltató megépüljön. Így is épp elég feladat a határon tartani a szükséges minimum fogyasztást ahogy nõ egy város. Szvsz.
Tudod hogy az a marhaság amit éppen te írsz? Pont a textúrákat lehet egy pillanat alatt megváltoztatni bármiféle motorváltoztatás nélkül... sok játékban ezt még a játékosok is meg tudják tenni.
marhaság. Ezt mindig odaírják mindennél, de a végén mindig pont ugyanolyan lesz... Amúgy sem szoktak többször textúrázni valamit csak úgy poénból, maximum a motor fejlesztésébõl adódóan változhat valami effekt, de az nem segít az ilyen textúrákon.
Ha egy picit is tudnál angolul akkor az elején mondja is a csávó, + oda is van írva h nem végleges grafika! Meg rá is jöhetnél, hogy legalább 1 év mire kijön, nyílván nem így fog kinézni. Meg van trailer is róla én inkább majd ahoz hasonlítanám a grafikáják! Ha így adnák ki elég vicces lenne....
hát ennél a 4 jobban nézett ki. Mik ezek a mesetextúrák?
Szerintem marhaság. Azt jeléképezni, mintha pénzzel minden megoldható lenne és minden igény instant kielégíthetõ lenne. A városmenedzselés egyik lényege veszik oda az, hogy pl. hogyan újítanád fel Bp. összes útját EGYSZERRE, ha lenne pénz rá. A SC-ben megteheted. Egy pillanat alatt minden közmûvet és tömegközlekedést felhúzól.
Nem értem, ha a sima épületekhez lehet építési idõt hozzárendelni, akkor ehhez miért nem lehet...
MB: Akkor épp a lényegét nem érted; az instant épületek azért azok mert azt mi választjuk meg ( tervezett kapacitás-felhasználás, környezetszennyezés stb függvényében ) és az ilyen épületekkel, utakkal a feltételeket kell megteremteni a zónák fejlõdéséhez. Pont ezért szeretjük :-)