Egy jogtulajdonos kulonfele tipusu jatekokra is eladhatja a jogokat kulon-kulon. Emlekezzunk csak a Fallout koruli kalamajkara... Tehat ha csak egyjatekos RPG-re vette meg a ceg a jogokat, attol egy masik meg megvehette pl MMORPG-re. Vagy esetleg az elso utan kerul at a jog egy masik ceghez...
mindez így igaz (nem tudtam), viszont a 2 korábbi vtm játékról volt szó.
A WoD és a Masquerade a White Wolf tulajdona, amit felvásárolt a World of Darkness-t készítõ CCP Games. Szóval õk nem licenszelnek semmit. Akinek pedig kétségei vannak afelõl, hogy hardcore, sandbox MMO lesz a WoD az csak nézzen utánna a CCP másik játékának, az EVE-Online-nak. Õk nem szoktak kompromisszumot kötni és jól tudják, hogy nem lesz valószínûleg több millió elõfizetõje, ahogy a közel 9 éves EVE-nek sincs.
a world of darkness mint világ ill a hozzá kapcsolódó hagyományos szerepjátékok a white horse szellemi tulajdona. ha fejlesztõ vagyok, elmehetek hozzájuk, s megkérdezhetem, hogy ugyan má' mennyié' kaphatnám meg a jogot arra, hogy készítsek egy játékot, ami ebben az univerzumban játszódik. õk mondanak egy számot, mi vagy tetszik, vagy nem. de a jogot csak arra kapom meg, ami a szerzõdésben szerepel. pl a thq (relic?) nemrég szerepelt hírben, hogy továbbra is licenszelnek a games workshop-tól (új/megújított szerzõdés), szóval ha be nem csõdölnek, tovább wh40k játékok várhatóak. dungeons&dragons játékot pl legalább tucatnyian fejlesztettek, a 90es évekbeli ssi után a black isle, bioware mellett az említett troika is (mondjuk az nagyon nem tetszett).
Nem tudom, valaki a bloodlines topicba nyomta be anno a játékot, meg valamiért olyan bloodlines-os behatást éreztem rajta. Tehát akkor a redemption volt a legelsõ, majd azt a licenszet vették meg és fejlesztették tovább a bloodlines-ban, valamint ehhez is? Na de azt nem értem, hogy vásárolhatják meg 2-en ua. a licenszet? Ha a torica megvette, akkor tõlük kellett a wod-készítõinek megvenni nem? Vagy legalábbis a jogutódjától, ha megszûntek...
nem a bloodlines készítõi, azt a megboldogult troika fejlesztette - csupán uazt a licenszt vásárolták meg mind2 játékhoz (a redemption meg egy 3. mûhelybõl került ki, bár a kiadó uúgy activision mint a bloodlines esetében). mmorpg lesz, valamilyen fejlõdésrendszerre tehát lehet számítani. nem hiszem amúgy, hogy ez a meghalás=repülés a szerverrõl dolgot tényleg megvalósítják: VÉRES harc folyik az elõfizetõkért az mmorpg piacon, ha így frusztrálnák a játékosokat, még kezdeti elõfizetõ tábor se nagyon lenne.
Remélem meglesz benne a Bloodlines szerepjáték jellege a párbeszédekkel és a skill-táblázattal együtt! :)
Én sem értem mi ez a végleges megölés, de gondolom ha maszkabált szeg,akkor amúgy is konyec lenne a történetnek, de így ez nekem is furi, mert további ismeretek hiányában átgondolatlannak tûnik az egész.... Így hullani fognak a játékosok a játékból, mint a méreggel lefújt legyek. No de a pont a Bloodlines készítõirõl feltételezni átgondolatlanságot nem reális, tekintve azt a nagyon komplex skill-rendszert!
Szerintem a harcokra is lesz valami komoly szabályrendszer, hogy ne támadják egymást boldogan-boldogtalanul a játékosok.
"ha megöljük a karakterét, akkor azt már nem lehet feltámasztani." Szóval ha valaki egyszer meghal végleg vége a karakterének? jó ötlet ez egy mmoban? mert szerintem a többség nem fog új karaktert kezdeni ha egyszer megölik...