A felmérés nem marhaság, csak a magyar oldalak konziztensen rosszul vették át a külföldiektõl.
Ugyanis ez a kimutatás az in app purchasekrõl készült, azaz hogy mennyi pénzt költenek el a felhasználók az alkalmazásokon belül (kiegészítõkre, újabb lapszámokra stb).
Amúgy ez a két tábor közötti hatelés tiszta hülyeség , a business az business s a Google és az Apple tökéletesen elvan egymás mellett s kiegészítik egymást , direk lementettem annón errõl egy cikket , ami nagyjából ezt össze is foglalja , érdemes 2 percet szánni rá (egy Apple fórum oldalról van úgyhogy nem kell meglepõdni hogy az Alma felöl közelít a téma felé de a lényeg ugyanaz..) "Az Apple barátja inkább a Google, mint ellensége
szerzõ: beszmac | 2011. augusztus 13. @ 11:371 hozzászólás [CultOfMac] Elsõ látásra talán azt hiheti a felületes szemlélõ, hogy az Apple és a Google egymás legnagyobb versenytársai. Nem is meglepõ ez a feltételezés, ha azt nézzük, hogy az Apple legnagyobb bevételi forrását az iPhone és az iPad jelenti, és mindkét kategóriában a Google Android platformja a legnagyobb rivális.
Az elmélet, hogy az Apple és a Google versenytársak két, elsõre igen logikusnak tûnõ dolgon alapszik. Az elsõ, hogy az okostelefon vagy táblagép felhasználók, ha vásárláson törik a fejüket választani fognak, többnyire az Apple és az Android eszközei közül. A két cég tehát egymással verseng a fogyasztókért.
A második feltevés, hogy a két platform közötti verseny fogja eldönteni, hogy ki irányítja a piacot a jövõben, ki lesz a domináns szereplõ. Ugyanez játszódott le anno a Windows-Mac párharcban is.
A probléma csak ott van a fentiekkel, hogy aki így gondolkozik, elfelejti, hogy a Google és az Apple végtére is vállalatok, így az elsõdleges céljuk, hogy profitot termeljenek. A kérdés csak az, hogy ebben a törekvésben keresztezi-e egymást a két vállalat. A válasz meglepõ: nem igazán.
Azt szokták mondani, hogy az üzleti világ olyan mint a biológia: a fajok (cégek) a túlélésért küzdenek. De csak akkor versenytársak igazán, ha mindketten ugyanazokért a forrásokért harcolnak. Ha egy tóban az egyik hal algákkal táplálkozik, a másik pedig kukacokkal, nem igazán fogják egymást zavarni, akkor sem ha ugyanabban a tóban élnek.
Ha a Google-Android verseny szempontjából nézzük, akkor ez esetben a források tulajdonképpen a bevételek. Nézzük meg, honnan is vannak a két cég bevételei!
Az Apple elsõsorban integrált hardver-szoftver termékekbõl keresi a pénzt, ami mellett eladnak önálló szoftvereket is. Ezekhez képest még az App Store-ba kerülõ aplikációk árából lecsípett 30% is elhanyagolható profitot termel a cégnek, a reklámozás pedig tényleg a bevételeik elenyészõ százalékát teszi ki.
Ezzel szemben a Google bevételeinek 97%-a származik a reklámokból. Ehhez képest a szoftvereken, a hardvereken és más dolgokon szinte semmit nem keresnek. Az Apple tehát a fogyasztói elektronikában érdekelt, míg a Google a reklámpiacon.
A legtipikusabb vita a rajongók között, hogy az Apple iOS „integrált” a rajongók szerint és „zárt” az Apple-gyûlölõk szerint, míg a Google rendszere „nyitott” az Android rajongók szerint, ugyanakkor „töredezett” a másik tábor szemében. Ez a vita teljesen parttalan. Mindkét megoldásnak megvannak az elõnyei és a hátrányai is, éppen ezért mindig lesznek emberek, akiknek az egyik vagy a másik fog megfelelni.
Ha az Android a jövõben is uralni tudja a „nyitott” piacot, akkor továbbra is a legtöbb eladott mobileszköz Android-alapú lesz, de a legnagyobb bevételei az Apple-nek lesznek az okostelefonokból és táblagépekbõl. És ez a helyzet mindkét vállalatnak teljesen megfelel. Az Apple sosem akart a tömegeknek készülékeket gyártani, mindig is a felsõ árkategóriát preferálták, és természetesen a legjobb minõségû termékeket, így a tömegpiacot szívesen engedik át más gyártóknak.
Azért nem lehet azt állítani, hogy az Apple és a Google semmilyen piacon nem kerül egymással szembe, de az tény, hogy ez a néhány szûk sáv a profit szempontjából szinte elhanyagolható. És ami még fontosabb, a Google több hasznot hoz az Apple-nek, mint amennyit elvesztenek a piaci versenyben.
Például biztos nem vagyok egyedül azzal, hogy több Google applikációt is találok kapásból az iPhone-om fõképernyõjén. Gondoljunk csak a Maps-ra vagy a Google Search programjára, ami például az egyik legjobban sikerült iPhone alkalmazás. De a fentieken kívûl megemlíthetjük a Google Earth-t, a Gmailt vagy akár a Google+ applikációkat is, amik nemcsak Androidon, de iOS-en is tökéletesen mûködnek. Sok esetben az Apple saját alkalmazásai helyett is inkább a Google programjait érdemes használni, mert egyszerûen jobbak. Nélkülük nem is lenne teljes a megszokott Apple felhasználói élmény, nem is említve azt, hogy a legtöbb ilyen alkalmazás ingyenes.
Ráadásul felhozhatjuk érvként a régi mondást: „az ellenségem ellensége a barátom”. Márpedig a Google és az Apple sok közös ellenséggel néz szembe. Gondoljunk csak arra, hogy pár éve még egy kanadai (RIM) és egy finn (Nokia) vállalat vezette a mobiltelefonpiacot. A két cég székhelye a Föld két teljesen másik oldalán helyezkedik el, és mostanra legyõzte õket két olyan vállalat, akik egymástól mindössze kilométerekre találhatók, a Szilícium-völgyben. Ugyanígy együtt versenyez a két vállalat a feltörekvõ ázsiai fogyasztói elektronikában érdekelt vállalatokkal. Az együttesen „Asia Inc.”-nak nevezett távolkeleti gyártók jelenlegi fejlõdését látva nem kizárt, hogy 10 éven belül kínai keresõmotorokat használunk majd, és mindenki koreai telefonokkal a kezében fog futkosni, bár egyelõre a két cég még tartja magát.
A fentiek alapján érdekes azt látni, hogy a két rajongótábor lépten-nyomon egymás torkának ugrik, akár még itt a fórumon is. Persze mindenki szeretné, ha a kedvenc platformja kerülne ki a versenybõl gyõztesen, de nem is biztos, hogy van igazi verseny, és az Apple szempontjából – legalábbis ha az üzletet nézzük – a Google inkább barátnak, mint ellenségnek tekinthetõ. "
Egész pontosan a múltkor volt egy leírás róla, hogy appstoreban is van több mint 200.000 ingyenes alkalmazás. Csak a haterek ezt nem szeretik mondani, mert hogy nézne már az ki.
@kicsioz Én AppStore-t használok , de múltkor néztem épp az android marketet , úgyanúgy van nem egy pár fizetõs app ott is , csak ugye vannak promó termékek , mint ahogy a facebook-n és az androidon is ingyen használhatod az angry birds-t. Szerintem egyszerûen azért van ez így mert még nem futott be annyira az android market , még érnie kell a piacon de remélem megszorongatja majd egy kicsit az Almát mert akkor mind 2 fan oldal csak jól jár azzal ha a konkurencia adta verseny csak javít a szolgáltatás minõségén mindkét oldalon :) Mellesleg az enyhén túlzás hogy minden fizetõs az App Store-ban , nekem egy fizetõs app-m van az Angry Birds Space ami megérte az árát , 260Ft-t vont le a bankkártyámról , szóval nem egy eget rengetõ összeg , a többi 3GB App az legálisan ingyenes(mielött kalkuláltok , pl a CK Zombies 447MB stb...) . Sok tévhit van az emberekben mind két market place-rõl , érdemes tisztában lenni a dolgokkal.
@Andro - Az Apple esetében nem az AppStore a húzóerõ hanem a zene és film eladások , de Mo-n nem hinném hogy olyan sokan legálisan szereznék be a dolgokat :)
Kíváncsi vagyok hogy milyen lesz végül az android market de még ami érdekes lesz az az xbox live szolgáltatások bõvülése 2013-tól , szívesen nézném a sky tv-t itthon egy éves live elõfizetésért :D
Nettó marhaság, megrendelésre készült eltorzított valóságot mutató grafikon! Droidon ingyenesek a programok, és a bevételt a reklám adja, naná, hogy kevesebb a bevétel a droidos market-en! :)
"Magától értetõdõ, hogy a fejlesztõk jó része a nagyobb bevétel reményében csatlakozik ezen portálokhoz, így könnyen elõfordulhat, hogy az Androidnak problémái támadnak majd ezen a téren" Másik fórumon linkelte be valaki, hogy pl. az angry birds ugyan ingyenes androidon, de a reklámok miatt több bevételt termel a fejlesztõnek mint apple platformon, ahol fizetõs és vezeti a letöltési listát... Na kb. ennyit ér ez a grafikon, meg maga a cikk!
A, Google Playnek idõ kell. B, Apple vásárlórétege valamivel "gazdagabb" mint az Androidé.