A Nokia hardverei nem lennének rosszak, de tény, hogy az okostelefonok piacán vesztésre állnak. Csakhogy ez nem a hardver bukása volt, hanem a Symbian -é, hiszen a Nokia valamennyi eddigi okostelefonját ezzel a vacakkal gyártotta.
A Nokia a Symbian-nal pontosan úgy járt, mint a HP a webOS-sel. Mindketten nagyon jó hardvert dobtak össze, csakhogy a saját rendszerük inkább hasonlított egy katasztrófa sújtotta övezethez, mint normális, mûködõ és közkedvelt rendszerhez. Mindketten ugyanabba a hibába estek: mire kijöttek a saját rendszerükkel, már nem volt annak hely a piacon, mivel már volt egy elterjedt és jól bevált oprendszer.
Szerintem majd akkor sül ki, mennyire jók jelenleg hardverben, ha végre piacra kerül az új, Androidos készülékük (a Windows Mobile-ostól sokat nem várok, az a rendszer egyszer már megbukott).
Mostanában a Chrome alatt sg néha csontra fagy. A többi lap megy rendesen de sg totál kihal. Másnál is elõfordul ilyen? Mi változott?
"Pl. mobilkommunikáció kapcsán a Nokia még mindig piacvezetõ, nem a hardvereik buktak meg, hanem a szoftverük, a Symbian."
Azért csak a tisztázás végett, a Nokia eladott darabszámban piacvezetõ csak és kizárólag, mert fejlõdõ országokban pár ezer forintnyi összegért ad telefont - ebbe sem az apple sem a samsung nem szól bele. Okostelefon piacon nudli az eladásuk, a bevételük meg a béka segge alatt. Tehát csak értelmezés kérdése, hogy megbuktak-e a hardverei vagy nem. Ha most sikerül összerakniuk olyan hardver amivel visszakapaszkodnak akkor megmenekülnek, ha nem akkor még van pár évük mielõtt második, harmadik vonalbeli gyártó nem lesz belõlük.
Ha megnézed, nemegy esetben nem az a vita tárgya, hogy iOS vagy Android, hanem az, hogy páran úgy gondolják, hogy a tablet az iPad-nál kezdõdik és végzõdik, merthogy hardveresen a legerõsebb gép és a leghosszabb az üzemideje. Ezek tagadhatatlan tények, ugyanakkor pont az általad idézett cikkben ott van az, amit már párszor szajkóztunk, azaz hogy az Apple más árkategóriában dolgozik, mint a többi gyártó. "Az Apple sosem akart a tömegeknek készülékeket gyártani, mindig is a felsõ árkategóriát preferálták, és természetesen a legjobb minõségû termékeket, így a tömegpiacot szívesen engedik át más gyártóknak."
Ha megnézed, a legtöbb vita nem az iOS kontra Android helyzetbõl indul, tehát nem platform vita, hanem pontosan ebbõl az árkérdésbõl, mert egyesek szerint nem igaz, hogy az Apple termékei jóval drágábbak, mint más gyártók termékei. Ugyanakkor ahogy a cikkben is leírták, az Apple is kifejtette már párszor, hogy õk a felsõ árkategóriát célozták meg.
A cikkben van pár tévedés is. Pl. mobilkommunikáció kapcsán a Nokia még mindig piacvezetõ, nem a hardvereik buktak meg, hanem a szoftverük, a Symbian. Ezt orvosolandó a Nokia is hamarosan ki szándékozik adni egy Androidos készüléket, ha minden igaz. A Symbian, mint platform, valóban csúfosan megbukott, éppen ezért a Nokia most más oprendszereket kíván kipróbálni, elsõ körben a Windows Mobile és az Android került képbe.
Igen, igen, de vitázni olyan jó. :-) Mongyuk az ázsiai keresõmotor kicsit furi lesz. Már eleve úgy fog felépûlni, hogy a keresési eredmény megfelelõ kontroll alatt legyen tartva. :-)
Gyerekes az amit itt csináltok.. mind két cég másban jó és jobb is marad. Azt nem értem alapból , hogy az Apple "hate-s" usereknek mért fáj az ha "drágák" a termékik ,ha úgyis utáljátok akkor mér érdekel titeket az ára? Ez a két cég tökéletesen megvan egymás mellett a piacon.. (kiposztolok egy cikket , fordítsatok rá 2 percet).. valamint nem minden Apple user sikkasztó gazdag , itt magyarországon mindenki annak számít aki sikeres , de lényegtelen hogy mennyit kapart a sikeres karrierért :)(De a szõke nõk a crossover BMW-ben okék XD) direk lementettem annón errõl egy cikket , ami nagyjából ezt össze is foglalja , érdemes 2 percet szánni rá (egy Apple fórum oldalról van úgyhogy nem kell meglepõdni hogy az Alma felöl közelít a téma felé de a lényeg ugyanaz..) "Az Apple barátja inkább a Google, mint ellensége
szerzõ: beszmac | 2011. augusztus 13. @ 11:371 hozzászólás [CultOfMac] Elsõ látásra talán azt hiheti a felületes szemlélõ, hogy az Apple és a Google egymás legnagyobb versenytársai. Nem is meglepõ ez a feltételezés, ha azt nézzük, hogy az Apple legnagyobb bevételi forrását az iPhone és az iPad jelenti, és mindkét kategóriában a Google Android platformja a legnagyobb rivális.
Az elmélet, hogy az Apple és a Google versenytársak két, elsõre igen logikusnak tûnõ dolgon alapszik. Az elsõ, hogy az okostelefon vagy táblagép felhasználók, ha vásárláson törik a fejüket választani fognak, többnyire az Apple és az Android eszközei közül. A két cég tehát egymással verseng a fogyasztókért.
A második feltevés, hogy a két platform közötti verseny fogja eldönteni, hogy ki irányítja a piacot a jövõben, ki lesz a domináns szereplõ. Ugyanez játszódott le anno a Windows-Mac párharcban is.
A probléma csak ott van a fentiekkel, hogy aki így gondolkozik, elfelejti, hogy a Google és az Apple végtére is vállalatok, így az elsõdleges céljuk, hogy profitot termeljenek. A kérdés csak az, hogy ebben a törekvésben keresztezi-e egymást a két vállalat. A válasz meglepõ: nem igazán.
Azt szokták mondani, hogy az üzleti világ olyan mint a biológia: a fajok (cégek) a túlélésért küzdenek. De csak akkor versenytársak igazán, ha mindketten ugyanazokért a forrásokért harcolnak. Ha egy tóban az egyik hal algákkal táplálkozik, a másik pedig kukacokkal, nem igazán fogják egymást zavarni, akkor sem ha ugyanabban a tóban élnek.
Ha a Google-Android verseny szempontjából nézzük, akkor ez esetben a források tulajdonképpen a bevételek. Nézzük meg, honnan is vannak a két cég bevételei!
Az Apple elsõsorban integrált hardver-szoftver termékekbõl keresi a pénzt, ami mellett eladnak önálló szoftvereket is. Ezekhez képest még az App Store-ba kerülõ aplikációk árából lecsípett 30% is elhanyagolható profitot termel a cégnek, a reklámozás pedig tényleg a bevételeik elenyészõ százalékát teszi ki.
Ezzel szemben a Google bevételeinek 97%-a származik a reklámokból. Ehhez képest a szoftvereken, a hardvereken és más dolgokon szinte semmit nem keresnek. Az Apple tehát a fogyasztói elektronikában érdekelt, míg a Google a reklámpiacon.
A legtipikusabb vita a rajongók között, hogy az Apple iOS „integrált” a rajongók szerint és „zárt” az Apple-gyûlölõk szerint, míg a Google rendszere „nyitott” az Android rajongók szerint, ugyanakkor „töredezett” a másik tábor szemében. Ez a vita teljesen parttalan. Mindkét megoldásnak megvannak az elõnyei és a hátrányai is, éppen ezért mindig lesznek emberek, akiknek az egyik vagy a másik fog megfelelni.
Ha az Android a jövõben is uralni tudja a „nyitott” piacot, akkor továbbra is a legtöbb eladott mobileszköz Android-alapú lesz, de a legnagyobb bevételei az Apple-nek lesznek az okostelefonokból és táblagépekbõl. És ez a helyzet mindkét vállalatnak teljesen megfelel. Az Apple sosem akart a tömegeknek készülékeket gyártani, mindig is a felsõ árkategóriát preferálták, és természetesen a legjobb minõségû termékeket, így a tömegpiacot szívesen engedik át más gyártóknak.
Azért nem lehet azt állítani, hogy az Apple és a Google semmilyen piacon nem kerül egymással szembe, de az tény, hogy ez a néhány szûk sáv a profit szempontjából szinte elhanyagolható. És ami még fontosabb, a Google több hasznot hoz az Apple-nek, mint amennyit elvesztenek a piaci versenyben.
Például biztos nem vagyok egyedül azzal, hogy több Google applikációt is találok kapásból az iPhone-om fõképernyõjén. Gondoljunk csak a Maps-ra vagy a Google Search programjára, ami például az egyik legjobban sikerült iPhone alkalmazás. De a fentieken kívûl megemlíthetjük a Google Earth-t, a Gmailt vagy akár a Google+ applikációkat is, amik nemcsak Androidon, de iOS-en is tökéletesen mûködnek. Sok esetben az Apple saját alkalmazásai helyett is inkább a Google programjait érdemes használni, mert egyszerûen jobbak. Nélkülük nem is lenne teljes a megszokott Apple felhasználói élmény, nem is említve azt, hogy a legtöbb ilyen alkalmazás ingyenes.
Ráadásul felhozhatjuk érvként a régi mondást: „az ellenségem ellensége a barátom”. Márpedig a Google és az Apple sok közös ellenséggel néz szembe. Gondoljunk csak arra, hogy pár éve még egy kanadai (RIM) és egy finn (Nokia) vállalat vezette a mobiltelefonpiacot. A két cég székhelye a Föld két teljesen másik oldalán helyezkedik el, és mostanra legyõzte õket két olyan vállalat, akik egymástól mindössze kilométerekre találhatók, a Szilícium-völgyben. Ugyanígy együtt versenyez a két vállalat a feltörekvõ ázsiai fogyasztói elektronikában érdekelt vállalatokkal. Az együttesen „Asia Inc.”-nak nevezett távolkeleti gyártók jelenlegi fejlõdését látva nem kizárt, hogy 10 éven belül kínai keresõmotorokat használunk majd, és mindenki koreai telefonokkal a kezében fog futkosni, bár egyelõre a két cég még tartja magát.
A fentiek alapján érdekes azt látni, hogy a két rajongótábor lépten-nyomon egymás torkának ugrik, akár még itt a fórumon is. Persze mindenki szeretné, ha a kedvenc platformja kerülne ki a versenybõl gyõztesen, de nem is biztos, hogy van igazi verseny, és az Apple szempontjából – legalábbis ha az üzletet nézzük – a Google inkább barátnak, mint ellenségnek tekinthetõ. "
Itt jegyzem meg hogy a jelenlegi közel feleakkora tudású telefonomat sem tudtam sohasem agyig leterhelni, nem volt sosem fagyásom játék és miegymás közben... Nahát...:)
Apropó Galaxy S2 fagyás: Store-ból leszedve soha semmi sem fagyott meg, a rendszert feleslegesen leterhelni nem szoktam (Minek?Annyi mindent egyszerre úgy sem csinál az ember // egyébként egy script és pápá leterhelésbõl adódó problémák). Ja hogy az illegálisan letöltött játékok megfagyhatnak mert valószínûleg még véletlenül sem ezzel a telefonnal kompatibilisek? Mekkora szar búúúú...:) Tomcsa4,te továbbra is csak egy ostoba elvakult Apple fanatikus vagy aki fröcsögi hogy Szardroid de kész tényként lószart nem tud felmutatni,ráadásul pont te vagy a legnagyobb példája az elvakult köpködõ dilettáns fanatikuskodásnak.:)
Egy 40ezres Xperia Mini pro teljesítményben és tudásban (leszámítva a kijelzõt és a kamerát) odavágja az iphone 4-et.Egy 50-60ezres Xperia pedig minden tekintetben. De ezt magyarázhatod egy olyan embernek aki szerint az Android és a Linux is azért szar mert nyílt, és életében legfeljebb egy olyan Androidos telefont fgott ami a legalsó kategória legalját súrolta + fórumos siránkozásokból (amik javarészt a hasonló telefonok miatt) vonja le a következtetéseket..:)
Tomcsa4-et nem kell komolyan venni, szerinte az android fanok buták elvakultak és az android rendszer egy szar.:) Mindezt kifejtette azok után, hogy egy szó sérelem nem érte se az apple-t sem a fanjait. Ráadásként megállapítota hogy a jelenleg is egyre jobban mélyrepülésben szereplõ Win mobil is jobb mint az amúgy piacvezetõ android.... Plusz hozzátett egy "Linux azért szar és azért nem terjed el mert nyílt" példát...:D Azokkal a tényekkel miszerint egy középkategóriás 40-50ezer forintos Androidos telefon tudásban és teljesítményben is le tudja hagyni a majd 2-3szor többe kerülõ Iphone 4-et nem tudott mit kezdeni csak továbbra is az Android szar szintû szövegelések mentek,valamint az alsókategóriás android telefonok okozta problémákat (inkompatibilitás,szaggatás,stb) tudta még felhozni....Persze miután mindenki beoltotta azok egybõl az én haverjaim és álregjeimként lettek feltüntetve...Szánalmas.:)
"Android csak a droidoknak való."
Hát akkor Én droid vagyok, mert Nekem egy Samsung Galaxy Gio tökéletesen kielégíti az elvárásaimat egy 'okostelefonnal' szemben ... ~ 36.000 Ft-ért.
De hát nem lehetek olyan pro user, mint az iPhone tulajok, akiknek olyan precíz, megbízható és erõforrás igényes felhasználási szokásaik vannak, amit csak a 100.000+ Ft-os almás telefonok tudnak kielégíteni. Ilyen elvárással és felhasználási szokásokkal Õk is jól választottak ;)
Szerintem ez a nyilt vagy nem nyilt vita max a geekeknek érdekes. Egyszeri usert úgyis az érdekli, hogy milyen szoftvert tud rárakni, tudja-e arra használni a készülékét amire szeretné. Ebben meg a zárt rendszernek titulált iOS is ugyanolyan jól áll mint a nyílt rendszernek titulált android.
"de ebben a megfogalmazásban én úgy látom, arról szól a dolog, hogy sokan túl drágának tartják az Apple Store-ban található appletek árait."
Ehhez viszont semmi köze az applenek, mert annyiért adod a cuccodat amennyiért szeretnéd.
Egyébként érdekes lenne ebben a hasonlatban mert jelenleg 550.000 app található appstoreban, ebbõl 260.000 ingyenes (tehát durván a fele), a maradék 290.000 appnak a 80%-a 2$ alatti szoftver. Szóval én továbbra sem gondolom, hogy erre vonatkozott a kérdés. Jó lenne tudni az eredeti szerint mire, de szerintem nem erre.
Hadd jegyezzem meg, hogy volt szerencsém tesztelni korábbi Androidos készüléket, illetve nemrég 2.3-as Androiddal ellátott készüléket hasonlíthattam össze egy iPad2-vel. Saját tapasztalataim szerint valóban, a 2.2-es Androidig a rendszer baromi sok hibával küszködött (fagyások, rendszerbelassulások, szaggatás, stb.), azonban ezeket a hibákat javarészt kiküszöbölték, legalábbis nekem nem sikerült õket elõhoznom (pedig elhiheted, igencsak próbálkoztam vele).
Az Androidnak jelenleg egyetlen komoly hátulütõjérõl tudok: párhuzamosan fejlesztik a 2-es és 3-as szériát, ráadásul már nyáron bejön 3. versenyzõnek a 4-es széria is. Ez valóban okozhat kompatibilitási problémákat, de általában ha egy app elkészül Androidra, akkor vagy mindegyik szérián megy, vagy mindegyik szériához kijön egy verzió. Ez az informatikában mindenhol így van, elég csak a Windows-ra és a hozzátartozó programokra gondolni, ott is volt olyan, hogy az alacsonyabb verziójú Win-re írt progik nem mentek az újabb verziók alatt, mégis még a régi verziót is fejlesztették és írtak rá programokat (elég a Vista és az XP esetét megnézni).
Az Android valóban nyílt, nem tudom, honnan veszed, hogy nem az. A rendszer forráskódja szabadon letölthetõ, bár az tény, hogy módosítás csak saját célra készíthetõ, az nem terjeszthetõ.Tehát valóban, csak részben nyílt a rendszer.
Mint már korábban említettem, amit itt "mobil adattovábbítási szerzõdéssel kapcsolatos költség" -ként említenek, azt egy másik cikkben konkretizálják és az Apple Store-ból való rendelés költségeivel azonosítják.
Mivel nem ismerem az Apple Store-t, nem tudom, milyen költségek merülhetnek fel, de ebben a megfogalmazásban én úgy látom, arról szól a dolog, hogy sokan túl drágának tartják az Apple Store-ban található appletek árait.
Valóban, visszaolvasva lehet, hogy félreérthetõen, nem jól fogalmaztam akkor, mikor az Apple Store és a mobilkommunikáció kapcsolatát taglaltam, tehát javítanám a mondatomat: az egyetlen dolog, ami valóban érintheti és a mobil kommunikációval kapcsolatos az az Apple Store-ból való rendelés és letöltés.
"Az egyetlen dolog, ami valóban érintheti és a mobil kommunikációval kapcsolatos az az Apple Store."
Az viszont értelmetlen a fenti összefüggésben mert ingyen van a store használata, tehát akkor mégis milyen költségekre gondolnak? A szoftverekhez és azok árához meg ugyanannyira nincs köze az applenek mint az általad említett mobil adatovábbítási szerzõdésnek. Egyébként szerintem a mobil adattovábbítási szerzõdés a szolgáltató felé szól aki a SIM kártyát biztosítja. Gondolom verizon, AT&T ilyesmi. Nem tudom mennyiért adják kint a mobil internetet.
Ember, te akkora hülye vagy, mint a f*szom. Ha nem tudod érzelmezni a cikket és nem tudod leolvasni a grafikont, mi a faszért jössz ide? Vár a Twilight szekció, ahol nem kell gondolkodnod.
Ennél már csak azok a cikkek jobbak amikor a csülkösbablevestõl jutnak el oda, hogy de az ifingnál pedig még sosenemvoltésnemisleszjobb...
igen, MacropusRufus egy kis logikai bukfencel félremagyarázta a dolgot :) Mindenesetre jó lett volna beleírni a felmérésbe, hogy ezek közül az emberek közül hány %-nak volt az elõzõ két telefonja nem apple.
Nekem amíg ladám volt (már jó rég) az volt a király, aztán opelem lett akkor azt éreztem a királynak, most meg a jelnlegi autómmal vagyok elégedett. Amikor nvidiám volt, királynak éreztem, most ati-m van és ez is tök jó. Szóval amíg egy termék nem használhatatlan, akkor megszokod és onnantól _számodra_ az a legjobb. Ez a felmérés max annyit mutat, hogy a termék nem használhatatlanul rossz, ha megszoktad, akkor igenis szerethetõ. Ezt az androidosok is tiszteletben tarthatják szerintem. Alapvetõen azoknak a véleményére lehet szerintem adni akiknek van ilyen és olyan telefonja is _egyszerre_ nem egymás után és nem más árkategóriákban.
Az alapigazságot azért ne feledjétek statisztikával bármit ki lehet mutatni, és ugyanannak az ellenkezõjét is!
Tehát ha felteszik a kérdést, hogy a tegyék a gyümölcsöket kedveltségi sorrendbe, és mondjuk a következõ eredmény jön ki:
Mi van ,ennyi hülye szardroid fan van itt? Szeritnem minimum annyira hülye az az ember, aki benyalja az Android nyíltságának mézes-mázos ígéretét (soha nem volt nyílt és nem is lesz, sõt egyre zártabb lesz), ráadásul még egy kurva minimális HW sincs megadva. Sokan, pláne tavaly megvették a max 50 ezer forintos mobilt, amin szaggatott a hülye droid, ráadásul még a csúcskészülékek is simán leterhelhetõek olyannyira, hogy fagyjanak (mivel az egész android szarul van felépítve, elavult).
Android csak a droidoknak való. Milyen már az, hogy a Galaxy s2-n egy játék szarráfagy, mert nem bírja a HW? Mert kurvára mindegy milyen gpu dolgozik a prociban, mivel csak a proci számol (ellentét a iOS és a Mango, amin a gpu be van fogva). Na ezt adjátok össze. Ráadásul nem is minden program fut egyes android rendszereken, mert hiába azonos a verziószám, az átszabott kezelõfelületeknek hála nem is mindig indulnak a programok, hiába teljesítem az OS verziószámát.
Mivel Almát 98%-ban Alma-rajongók vesznek, õk pedig akkor is azt mondják, hogy jó, ha pl. lepörköli a szõrt a golyójukról a melegedõ iParaszt.
Az itteni cikk ugyan úgy fogalmaz, hogy "mobil adattovábbítási szerzõdéssel kapcsolatos költségeket" , de egy másik cikkben ezeket a költségeket konkretizálják és az Apple Store-ból való rendelés költségeivel azonosítják.
Lehet, hogy ez így hibás azonosítás, nem tudom, de tekintve, hogy a készülék lényegében egy 4G-s mobilnettes készülékként üzemel, így annak a költsége elvileg az Apple-t nem érinti. Az egyetlen dolog, ami valóban érintheti és a mobil kommunikációval kapcsolatos az az Apple Store.
Egyébként ez itt a fórumon is megfigyelhetõ, alig alig látni olyan hozzászólást, hogy: "Igazad van, tévedtem" vagy "Igazad van, én tudtam rosszul", pedig ez ugyanúgy névtelen mint a fenti felmérés, annyi különbséggel, hogy itt még nem is arról szól a dolog, hogy 100k-s eszköz, csak egy rossz gondolat helytelenségét kéne elismerni. Legtöbb embernek még ez sem megy.
Egyet értek ezt tapasztalom én is. Az ember olyan, sokszor magának sem vallja be, ha hülyeséget csinál. Fullmindegy, hogy névtelen vagy nevesített a felmérés.
Mi olyan érthetetlen hogy az embereknek tetszik átlagban? Aki nem akart venni az nem vett.. aki bedõlt a marketing bullshitnek az megvette és örül neki, vagy kevésbé örül, a többiek meg vagy frissítették a készüléket a régit meg eladták, vagy kivártak rá, és imádva várták már. Nekem nem jönnek be a tábla gépek.. nem is veszek. Ha kapnék vagy nyernék akkor meg nem biztos hogy megtetszene. Nincs rá szükségem. ha engem kérdeznek meg akkor nem hiszem hogy az elégedett kategóriát növelném.
Érdekes, miután 3 héttel a kiadás után, 1 héten belül 2 hibára is fény derült, hirtelen milyen fontos lett a pozitív kampányolás...
Szintén érdekesnek találom, hogy már a 200 fõs kontrollcsoportnál is 22 fõ találkozott a túlmelegedési problémával. Ez azért nem egy szép arány egy ilyen kis méretû szûrésnél. De tovább megyek, tekintve, hogy az Apple saját bevallása szerint több, mint 3 millió példányt adott el a készülékbõl, akkor mit mutat ehhez a számhoz képest 200 fõ?
Azt viszont örömmel látom, hogy bár sokan mondják, hogy csak a magyarok szerint nem elég kedvezõ az ára a készüléknek, a felmérésben résztvevõk közel fele nehezményezte a dolgot (pontosabban 26% az árat, 23 százalékuk pedig az Apple store-ból való rendelés költségeit nehezményezte).
Nem támadok de nem az volt a kérdés, hogy az ipad melyik részével elégedett. Arra lehetne azt mondani amit te mondasz. A fenti cikk szerinti kérdésre pl az én válaszom a Long battery life lett volna. Ettõl még ez nem jelenti azt, hogy az appok mennyiségével, a kijelzõvel vagy bármi mással nem lennék megelégedve, hiszen mint a cikk is mutatja 98% meg van elégedve a termékkel. Azaz elmondom, hogy meg vagyok elégedve a termékkel (vagy nem), és ezen felül szerintem a legjobb dolog benne a hosszú akkumulátor idõ. Érted már? (Tényleg nem volt részemrõl semmilyen támadási szándék, bocsánat ha így érezted)
Még mindig rosszul értelmezed. Feltették a kérdést, hogy mi tetszik a legjobban az új ipadben, megadták a grafikonon felsorolt opciókat, a delikvens pedig maximum hármat jelölhetett be. Tehát ez a része a felmérésnek közvetlenül semmit nem mond el arról, hogy mivel nem voltak elégedettek.
hát pedig szerintem abból ha megkérdeznek x embert és annak a 75%-a elégedett a kijelzõvel akkor a fentmaradó 25%-nem elégedett vele nem? :o Mert itt sztem kérdésenként érdékelték ki a választ. És ebben az esetben ez fent áll.
A piackutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy az új iPad melyik funkciója tetszik leginkább a vevõknek?
Húha ezt eléggé félre értelmezted, nem arról volt szó ugyanis, hogy mi az amivel elégedett. Értelmezd egy kicsit a cikket utána azt amit írtál és rájössz, hogy valamit nagyon elnéztél :)
Rosszul értelmezed. Nem az van a grafikonon, hogy mivel van megelégedve a vásárló, hanem hogy mi tetszik neki legjobban a termékben. Tehát attól, hogy 75%-nak a kijelzõ tetszik a legjobban, egyáltalán nem következik az, hogy a maradék 25%-nak nem tetszik.
namost ha jól ártem akkor a kijelzõvel 75%-k légedett. A többivel komponensével stb átlagosan 14.8%-ék elégéedett
megfrodítom:)
kijelzõ: 25% nincs megelégedve Aksi: 78% nincs megelégedve 4G: 79% nincs megelégedve CPU: 80% nincs megelégedve 5MP cam: 82% nincs megelégedve Apps: 87% nincs megelégedve Használhatóság: 88% nincs megelégedve Hangvezérlés: 90% nincs megelégedve Képernyõ méret: 91% nincs megelégedve Mérter/tömeg: 91% nincs megelégedve
Nos ezek a fenti grafikon adatai, csak a másik oldalról. Tehát elmondhatjuk, hogy az iPad3 tulajdonosok kb. 79%-a nincs megelégedve az Ipad-el.
Zetortraktor: nem vagyok õs primitív. De az agymosásban lehet valami, hiszen az iPad tulajok 79%-a nincs megelégedve a cuccal. Itt meg minden fan nyomja, hogy milyen cool cuccos is ez. Ha belegondolsz a kijelzõ a legjobb az csak a kérdezettek 25%-nak nem jönn be. Azért ahhoz képest, hogy a kijelzõ az iPad legnagyobb dobása a célközönség negyedének van kifogása vele kapcsolatosan. Az összes többi ehhez képest már csak rosszabb. Kíváncsi lennék egyébként egy kishazánkban rendezett hasonló felmérésre. Véleményem szerint itt mindennel 80-100%-k lenne a megelégedetség. ;)
Szerinted annyira meglepõ, hogy aki ilyet vesz, az elégedett is zömében? Aki elégedtlen lehetne, az eleve nem vesz ilyet.
Annyira tetszik, hogy még mindig vannak olyan õsprimitívek, akik azt hiszik, hogy akik X terméket vesz, az agymosott és a marketing rabja, és õ, mivel azt a terméket nem veszik, nem az, felettük áll. Miközben száz másik termék esetében éppen õ az agymosott, csak már annyira megtörtént az agymosás, hogy még észre sem veszi ezt.
bizonyos emberekkel nem, de a többséggel igen, csak a megfelelõ környezetet kell kialakítani hozzá. Ki mondta hogy használhatatlan egy termék ha nem vagyok vele elégedett? Én is szoptam heteket az ánus alaplapommal de valahogy megoldottam, mert vissza nem lehet vinni, mert nem gariztatható problémái vannak. Nem vagyok elégedett vele, kerülni fogom a márkát, de attól még használom amíg így használható.
Inkább csak nem fekete és fehérben kéne látni a világot mint ahogy teszitek. Mondjuk ha én elégedetlen vagyok egy termékkel attól még nem biztos, hogy használhatatlan. Vannak fokozatok, ezt vegyük figyelembe mikor arról papolunk, hogy az emberekkel mindent meg lehet etetni. Nem, nem lehet.
Rosszul tudtad, mint írtam az emberek önmaguknak is nehezen ismerik be ha elcsesztek valamit: @asgh: nagyon el vagy szállva az imádott cégedtõl, sajnos nem csak az apple képes erre... mondok még egy ismert példát: mekdönci ;) de van még sok.
Furcsa egy világban élünk egyesek szerint. Az emberek tízmillióival mindent meg lehet etetni marketinggel méghozzá úgy, hogy azok éveken keresztül, a saját negatív tapasztalataik ellenére elégedettek a rájuk sózott gagyi termékekkel (ezt a sötétben bújkáló, sátánian gonosz marketingesek által beléjük táplált önszuggeszciós technikák segítségével érik el), viszont erre a zseniálisan hatékony agymosásra egyes-egyedül a világon csak az apple képes.
Ez érdekes én pont úgy tudtam, hogy egy felmérésnél, fõleg névtelenül sokkal könnyebben mondanak emberek negatív ítéletet egy-egy termékrõl. Símán lebénázza az eszközeit ha az csak egy kicsit is más mint amit várt.
a grafikonon az is látszik hogy mennyire nyelik a reklámot, pont a nagy felbontású kijelzõ nyert amire a legjobban verték magukat a reklámhadjáratban, amúgy pedig a legértelmetlenebb és legkevésbé érezhetõ újítás.
nem biztos úgy van hogy az átlagember ha megvesz valamit nem ismeri be hogy baklövés volt, kitalálja hogy miért is jó, mert rossz beismerni ilyesmit. Nem reklámozza az legtöbb ember azt sem hogy átverték, vagy bedõlt egy reklámnak és megvett valami hülyeséget. Applenél még hozzáadódik az is, hogy a vásárlók nagy része tényleg vallásos rajongást mutat a cég felé, így még magukkal is el tudnak hitetni ezzel kapcsolatban bármit.
Ez egy rohadtalma által finanszírozott felmérés lehetett.