"mely bár sztorit nem igazán villatott, és multiplayerben sem volt épp erõs"
Na aki nem játszott az elsõ résszel, az ne írjon ilyet róla. Eddig olvastam ezt a szart, gratulálok a szerzõjének
Story valóban hazugság mert volt story, csak nagyon lapos és vontatott volt, kb óránként történt valami, ha éppen mentél a cél felé. Valamint multi sem lett volna rossz, csak ugye 5000 ember volt akinek talán futott anno normálissan, és egyrészt kevesen is voltak, no meg ez oké hogy baszottnagy térkép, de sokaknak ez inkább egy idõ után nyûg volt hogy fél órákat futni mire talál embert.
Ezzel kutyára nem értek egyet! Több mint egy évig multiztam minden este 4-5 órát, mindig tele volt a pálya fullra és pont a nagy pálya és a jármûvek miatt volt iszonyat jó a multi :D
Igen ám csak ezzel a Cryengine-el az a baj hogy a külföldi topikját nézed szinte minden 2. user olyat tud editorban csinálni hogy beszarsz a gyönyörtõl de elkészült mod pálya vagy külön game az kb soha nem lesz belõle. Annak hogy mutogatják ilyet is lehet vele kitörölhetik mert semmit nem ér így hogy soha nem készül el semmi :(
Nem csak a crysisnál van így. Sok játéknál. Pl a Fallout New Vegashoz két nagy szabású terület kiegészítõ mod készül. De Youtuben van videó olyan modról is ami teljes egészében felturbózza a játékot grafikailag. Ja, a Fallout 3-ról is van egy ilyen videó. Ez a két mód mindkét játékot gyönyörûen feltornázza mai szintre (hdr, tükrözõdés, dinamikus árnyékok, napsugarak stb) A problem csak ott van hogy a videón teljesen játszhatónak tûnik, de ez a mod sem fog soha elkészülni. Mégcsak egy béta sem jött ki. A vidik meg már évek óta fel vannak töltve.
A Half Life-hoz is készül a Black Mesa Source ami a HL1-et teljesen átültetné a HL2 motorja alá. Nah az is a végtelenségig készül.
Összefoglalva az ilyen nagyszabású modok, amik teljesen feltúrbóznak egy játékot kívül belül, sose jutnak tovább egy Youtubes videónál. Najó, a többség nem. Pedig mikor egy régi, igen kopottas gammát feltornáznak egy mai szintre az ember vigyorral az arcán játszaná végig. De sajnos be kell érni a videóval mert ezek a modok soha a büdös életben nem készülnek el. Sztem egyszerûen elfogy a kezdeti lelkesedés, alábbhagy a lendület. Bár a Falloutok esetében ez a graphics mod kb olyan 0.9-es verziószámot viselhetne. De hogy miért nem készül el az rejtély. Lehet hogy teljesen instabillá válik a játék mivel a motort nem ilyen megjelenítésre tervezték.
Na, ha a Crysis 3 ilyen csodaszép grafikával jönne ki, kicsit tovább fejlesztett élsimítással, könnyen pályázhatna a legszebb FPS játék címre, amit jelenleg a BF3 birtokol. Ilyen grafikához viszont már vasra is szükség lesz, sokan biztosan nem tudják max beállításokkal futtatni. A BF3 pl. én már csak közepes beállításokkal tudom játszani, a Crysis 3-mat lehet már csak alappal fogom tudni. Várjuk csak ki a végét. A grafika lényeges, de nem minden. A játék összhangulata többet számít.
A BF3-mat más aspektusból vizsgálva említettem, nevezetesen a grafikával kapcsolatban. Annak is van egy hangulata (csapat alapú taktikai FPS, totásis háború, stb.). A BF-fõ vetélytársa a COD, azt multiban simán lemossa a színrõl. Singleben már más a helyzet, ott a BF3 tényleg gyengén szerepel.
Na, de kanyarodjunk vissza a kérdéshez! Nagy kedvencem volt a STALKER sorozat. Grafikailag nem volt a toppon, az AI hülye volt, bug hátán bug volt, de a hangulata utolérhetetlen. Szerintem, ha jól el tuddják találni egy játék hangulatát (persze nem árt mellé a szép grafika és jó fizika sem), akkor tényleg meg lehet alkotni egy olyan játékot, amivel rengeteg rajongót és elismerrést tudnak szerezni (meg persze a zsebüket is meg tudják tömni).
a BF3 konzolon, single-ben kritikán aluli sajnos :/ multiban, pedig ahogy mondod, más a helyzet
a Stalker 1. része meg azóta kikupálódott :) egy kanadai fejlesztõ csapat kezelésbe vette és csináltak belõle egy minden tekintetben baromi jó gammát
Gondoltam ismét végigviszem a Crysis 2 kampányát, úgy, hogy megtalálok minden elrejtett dolgot. Na ez sikerült is, de a profilt szeretném lementeni, de sehol sem találom. Nem tudja valaki, hogy Win7-en hova teszi a játék a mentést?
Az, de még egy évvel ezelõtt XP-n még megtaláltam.
Látom mind2 topikba írtál. De inkább itt kérdezd pls, mert eredeti-sek nem tudják mivel nekik automatán menti felhõbe az origin... De itt tudnak majd segíteni:
Nem ájultam el tõle mégpedig: Ugyanaz a játékmenet, a "gunplay" is ugyanaz, rettentõ az ellenfelek viselkedése mikor sorozom õket. Nem élvezetes lelõni az adott ember, hanem lõni kell mint barom és az nagy nehezen meghal és utána pedig megdermed a földön, megszûnik a rag doll. Max payne 3 szerûen kellene megoldani vagy mint a far cry 1-ben annak idején. Ja meg konzol gémpléj volt...
Egy perce leltem rá én is a videókra a YouTube-on. gondoltam megnézem linkelte-e valaki ide is, de látom gyorsabbak voltatok. Mellesleg szerintem szinte tök ugyanaz, mint a C2, csak talán látványosabb kiadásban. Most legalább láthatjuk azt a rejtélyes Typhoon gépfegyvert is - nem nagy szám, túl hamar kifogy a múnícióból. Gondolom valami Metal Stormhoz hasonló rendszerû lehet. Az AI most sem tûnik okosabbnak.
Már a Rambo 3-ban megtanulhattuk, hogy egy íjjal is le lehet szedni egy helikoptert.
Szerintem azért van alapja annak amit mond, más kérdés, hogy mindez leginkább csak PC-n volt eddig elérhetõ. Konzolosoknak várni kell tényleg a next genig.
gondolod kb 1 hónap alatt, amíg kiadták a dx11 patchet fejlesztették ki? :)
btw hogy miért volt a késõbbi kiadás, a dx11 patchel, és a hi-res textura patchel, szerintem egyszerû. Ha jólrémlik ezek kiadása után, ismét beszédtéma lett a crysis 2 az játékokkal foglalkozó oldalakon.
Megnéztem, tényleg pofásan néz ki az Unreal Engine 4. A Cryteknek felesleges bizonygatnia, hogy az övék jobb lesz, ezt majd meglátjuk a Crysis 3-ban. Ha csúcstechnológiáról van szó az Epic és a Crytek mellett nyugodtan említhetjük még a id-t és a DICE-t is.
Crysis 3-ban te semmit nem fogsz meglátni, mert az nem következõ generációs játék lesz...max a Crysis 4...
Amúgy meg ez a kakaskodás lószart nem számít, NEM AZ a fontos hogy kinek mi volt hamarabb és melyik engine mit tud. HANEM az a fontos hogy MILYEN JÁTÉKOT DOBNAK ÖSSZE.
már a crysis 2 is 'következõ generációs' volt, kb. ezt fogják rendes felbontáson elbírni majd az új konzolok (c2 xboxon 1152x720, ps3 még rosszabb), meg amit évente foltozgatnak majd rajta. bf3 engine is vagy 5 évig marad az ea játékai alatt még jó ideig nem Avatar minõség jön a képernyõkre :P
codok alatt még engine váltás se lesz, nagyobbak lehetnek a pályák ha lesz végre ram a konzolokban :D de p2p fos miatt marad a 6v6 szóval nem kell eltúlozniuk
A DICE eddig mindig képes volt az újításra (most cscak a Bf-ek szinjén gondolkodok), a CoD-ok meg már évek óta képtelenek a látványos fejlõdésre. Szerintem a Crytek elég komolyat alkotott a Crysis 2 képében a korábbi Crysis-okhoz képest. Remélhetõleg ez a 3-ban is összejön nekik.
Ahogy már korábban is írtam: "A grafika lényeges, de nem minden. A játék összhangulata többet számít."
Amúgy sem lesz már több STALKER játék, kárpótlásul megpróbálom kiélni magam a (fél)SandBox Crysis 3-ban. Tudom, hogy ez teljesen más stílus, de remélhetõleg ez is kínál majd olyan szabadságot, testreszabhatóságot és interakciókat.
Most mirõl is beszélünk?? :)
Crysis 2-nek annyi köze van a BF3-és CoD-hoz hogy ez is FPS és szebb mint a másik 2.
BF és COD azért nem újított nagyot mert mindkettõ egy régi jól összerakott és jól bevált recepten alapul, majd ha a Crysis-ból eladnak 10-20 millát akkor majd lehet méregetni. Crysis 2 szerintem is jobb mint az 1, de nem olyan se single se multiban...maradjunk ennyiben és most nem a saját véleményemet mondtam.
Nos én arról beszéltem, hogy bizonyos fejlesztõk vagy játékok képesek a folyamatos megújulásra (erre mondtam a Crysis-t), míg mások nem (erre mondtam a CoD-okat).
Tökéletesen igazad van, hogy az inkább multira kihegyezett - nem rossz értelemben mondva - "tucat játákok" kevesebb ezirányú fejlesztést tudnak/akarna felmutatni, mint a single központúak. Csak azt írnám még le, hogy az ember (legalábbis én) elvárná az elõbbiektõl is, hogy ne szinte ugyanaz jöjjön ki, mint 2 évvel korábban.
Erre írtam negatív példának a CoD-ot: A Modern Warfare 3 a 2-höz képest a semminél éppen, hogy csak több fejlesztést tartalmazott. Csak a grafika lett jobb. Pozítív példa a Battlefield 3: Új engine, az elõdökhöz képest szebb grafika, részletesebb rombolhatóság, továbbfejlesztett jármûves hadviselés. Meg ott van még a Battlelog, amit lehet szeretni vagy utálni, de az is újdonság.