Nem tom hogy vagytok vele, de annak idejéna Criterion féle Hot Pursuit bejelentés jobban meggyõzött, mint most a Most Wantedé.
kedvenc sorozatom volt a NFS-ek közül, máig az az etalon ha NFS címet említenek, rögtön azt ajánlom mindenkinek. na meg a HP 2-t. ennyi. Meg ott volt a szeren az Underground is. Enniy kifújt.
Ha van egy kis szemmértéked, jól látható hogy a kamera kb egy szinten van a Hummer fényszóróival, így a föld max a gyenge textúra (pixelek) miatt tûnik közelinek. Ebbõl a szempontból pedig az általam beszúrt kép még közelebb is van a talajhoz, mint a másik esetben.
De szerintem most már dobjuk ezt a témát, a játék szempontjából nem oszt, nem szoroz a talaj minõsége, és ezt már írtam. Akár látszódhatnának felõlem az új fû csírái is, ha a játék egy élvezhetetlen rakás szar lesz. Senki nem fogja ezt nézni 300 -nál.
Ugye tudod, hogy lehetetlent kérsz: nehéz minden játékban azonos látószöget produkálni... De, például a "Kingdoms of Amalur: Reckoning" - nézd meg azt...
Valóban szép és jó hogy van belõle évenkénti profit, mert 90%ban még mindig eladja a neve és a köré épített marketing. De egy napon elfogy a név és a vásárlói bizalom, és akkor a konkurenseket nem is említettem. Utána meg bukta az évenkénti magas profit. És Te nem tudom hogy vagy vele, de egy kis eladású játékba kevesebb pénzt tennék, ami még gyengébb játékot és eladást csinálna és akkor tényleg vége az NFS nevû lehúzásnak. Addig egy minõségi, tartalmas játékkal még nagyobbat lehet kaszálni, mint 2 év The Run, Undercover féle borzalommal. Ami ráadásul még növelné is a hypot a sorozat neve mellett. Tisztára GTA feelingje lehetne amirõl mindenki tudja sokáig készül, de a név és a Rockstar garancia arra hogy ha látatlanba is veszem meg se bánom meg késõbb. Sõt NFS téren is jó példa a Porsche Unl., Underground sorozat, MW. Utólag most 2012ben is micsoda jó profitot csinálhat, hogy volt régen egy minõségi rész ami Most Wanted volt, még egy ilyen Paradise DLC is eladható vele 12k-ért.
Te mennyire adnád fel az évenkénti profitodat ? A játékipar is ugyan olyan profitorientált, mint bármely más ágazatban tevékenykedõ cég. Hogy mit akarnak a játékosok az max akkor kerül szem elé, ha jön néhány zakó. Természetesen egy leértékelt Run nem számít zakónak, ha meg van belõle a kellõ lóvé. Az hogy az értékelések miatt meg volt egy kis könnyejtés, ugyan olyan kamu marketing fogás mint a többi.
Sokra mennek vele, attól a játék még olyan amilyen. Inkább a minõség és tartalmasság mellé kéne lepaktálnia, esetleg ezért cserébe feladni az évenkénti Burno... vagyis NFS terveit.
Már az elsõ Autolog-gal is kicsapták nálam a biztosítékot, elrúgták a piros pöttyöst... Ha a "haver ellen játssz, hogy legyõzhesd" elvet tovább erõltetik, akkor bekaphatják: részemrõl lezárult a Need For Speed-korszak.
Szerintem semmi baj nincs az Ariel Atommal. A dolog ott borzasztó hogy ezek a szerencsétlenek az Ariel Atom vs Ford Raptor harcot érdekesnek találják. Szóval ezután nem is várok tõlük semmit se. Hiába ha tényleg Most Wantedet készítenek azzal dolgozni is kellett volna....
Ha ez az izé komoly eladásokat csinál a neve miatt borítékolom, hogy még ennél is ócskább, igénytelenebb, üresebb játékokat kapunk. Szóval erõsen drukkolok, hogy az EA történetének legnagyobb bukása legyen. Mert ezek képesek lesznek kiadni egy NFS Undergroundot tuning nélkül is... (persze autolog 3.0 lesz benne, mert az criterionos)
Én hasonlóképp voltam a The Run -al, de pár napja még is neki ültem és kivittem. Bármennyire is rövid azt a néhány órát mindenképp megéri, hard fokozaton egész kellemes a kihívás, szépek a tájak, nekem bejött. A Hot Pursuit -ot meg toltam online is nem keveset, ott még extra élmény elsõként célba érni.
Eleinte szidtam a HP-t de miután játszogattam vele kicsit többet nem is volt az annyira rossz, végig is vittem :) ez a driftelgetés nem annyira jött be de a játék egész kellemes volt összességében ahhoz képest hogy az elsõ 10-15 percben azt mondtam hogy mekkora szar :D
Annak sem örültem, mikor csak a Black Box fejlesztett.
Annak örültem, mikor kijött a Criterion Games a HP-val, majd utána a Slightly Mad Studios a Shift2-vel, azután pedig a Black Box a RUN-al. 3 egymást követõ NFS, más-más stílussal, ráadásul mindegyik nagyon tetszett, 2000 óta nem szerettem így a szériát.
Erre megint lenyúznak egyetlen stúdióról minden bõrt, egy ideig lehet mûködik a dolog (ahogy a Black Boxnál is mûködött), de ez tartósan nem mehet egy ekkora darabszámú szériánál! Nem igaz, hogy az EA-nál nem tanulnak a hibákból. Gyorsan keresni kell még egy minõségi stúdiót!
Igazából ezt én sem étettem, beismerik a Run rövidségét de a Most Wantedben meg nem is lesz szinte kampány WTF??
Az EA olyan hülye mint a s*gg. Bocs de még egy ennyire gyökér fejlesztõcsapat nincs a világon. Szándékosan csinálják? Teljesen más irányba mennek mint amire igény van. A játékosok nagy része egy MW2-t vagy UG3-at akart. Nagy nehezen imáinkat meghallotta az EA istenség, de erre valami onlájn árkád szutykot tákol a mûhelyében. Akarnak egy World 2-t vagy mi? Nah az meg a másik.....
Ez jó. Beismerik, a Run bukását, okának a rövid egyjátékos részt nevezik meg. Erre kijönnek egy régen történetben és egyjátékos módban erõs Most Wanted majmolással, ahol az egyjátékos mód megint sehol nincs, mert közösségi online játékot csinálnák és a single amúgy se "Criterionos". Értem ezek szerintem tanultak a hibából.
Jobb lenne ha észrevennék már magukat. A Criterion csináljon Burnoutot és ne NFS név alatt adja ki õket. Plusz ha már olyan sok pénze van az EAnak vehetne pár stúdiót akik csinálhatnának igazi NFSeket. Megvehetnék akár az Eden Gameset és jöhetne NFS név alatt egy olyan TDU ami a Forza Horizonnak is odaverne. TDU2 vel az volt a baj, hogy nem volt elég pénz és nagy részben leépítették a régi TDUt készítõ Edent. EAnál nem hinném, hogy anyagi gond elõfordulna.
Az EA elismerte, hogy a legutóbbi NFS rész, nem igazán hozta az elvárt eredményt, bár ezt egyébként sem lett volna értelme tagadni.
A Need for Speed: The Run elég gyenge értékeléseket kapott, amit leginkább nagyon rövid egyjátékos tulajdonságának köszönhetett, mert egyébként nem volt annyira rossz. Frank Gibeau, az EA elnöke elmondta, hogy "nem akarunk újabb 60-as játékot, a célunk 80+. Nem vagyunk büszkék arra a teljesítményre, amit a Need for Speed: The Run nyújtott. Kipróbáltunk egy csomó új dolgot, beletettünk egy kis akciót a pályák között, de õszintén szólva, valahogy mégsem érte el a kívánt minõségi szintet.
Most valami mással próbálkozunk, és biztosak vagyunk benne, hogy a Criterion kellõ innovációt visz a játékba. A The Run egyébként jól teljesített, sokan megvették, de mi 80-90-es játékokat szeretnénk, és kicsit sokkoló volt, hogy mennyire rossz volt a fogadtatása. Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a visszacsatolásokat, de nem sírdogálhatunk a sarokban, hanem tennünk kell valamit. A Criterionnal úgy gondoljuk, hogy ismét sikerülni fog valami nagyot alkotni."
Amit én nem értek már alapból hogy miért a The RUN-t veszik alapul, amihez semmi közük nem volt, miért nem akkor már a HP-bõl építkeznek, sokkal nagyobb sikere volt mint annak a szarnak.
OS: Windows Vista SP2 32-bit CPU: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz) Memory: 2 GB HDD: 20 GB Graphics (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 series, with ATI RADEON 3870 or higher performance) Graphics (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 series with NVIDIA GEFORCE 8800 GT or higher performance) Sound: DirectX compatible Input: Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive
Recommended System Requirements
OS: Windows 7 64-Bit CPU: Quad-Core CPU Memory: 4 GB HDD: 20 GB Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950) Sound: DirectX compatible Input: Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive
Errõl van szó.
Én egyébként a TDU nyílt világát a jó vezetési élmény miatt imádtam, míg a Burnout Paradise-be belealudtam. Ez utóbbinál tényleg csak azt éreztem, hogy nyomom le az eventeket mint a gép... :(
Másik szörnyû példa a TDU2 - azt pl elvitték a full mutli irányába, szingliben dögunalmas lett, szintén eventletudás érzés - nyilván ehez hozzájárul a fossábutitott, ultraárkád fizika/irányítás. Nemértem miért nem lehetett megtartani a TDU1 ezen részét.
Criterion a HP4-hez képes volt megfelelõ fizikát/irányítást gyártani, ott az elment. Amikor viszont 1-1 eventhez is _vezetni_ kell, talán érdemes lenne picit komolyabban venni a témát és az ultraárkádtól picit elszakadni... különben borzalmasan unalmas lesz a játék.
Party, bitches, nightlife, verdák amiket megcsodál a tömeg, pénz, és az illegális versenyektõl, szirénáktól hangos város, országutak. Kb. egy ilyen open world játékot várok már rég óta, viszont ha a minõségre hajtunk nem férne bele az egy éves keretbe, kettõbe talán.
Amit meg kifelejtettem az az, hogy a multival olyan szempontból sincs probléma, hogy egy olyan open world játékot is létre lehetne hozni aminek van rendes története, viszont free roam -ban meg másokkal össze tudsz találkozni az utcán.
Vannak játékok, ilyen a TDU, TDU2, Forza Horizon, NFS World (?), melyeknek nincsen sztorijuk, hanem feladatok - kihívások vannak, amik által lehet pénzt keresni, szinteket lépni, fejlõdni, etc. Ezen játékok többnyire nagy bejárható területekkel rendelkeznek, és a hangsúly az online, másokkal való (http://www.youtube.com/watch?v=I_P7qmzK790) guruláson, felfedezésen, versenyeken, etc, van. Persze lehet singleben is tolni õket, de kb. értelmetlen, megunható, ezt saját magam is tapasztaltam, például a TDU -t 3x vittem el kb. 20% -ig annó, 4 -ikre inkább megvettem.
A lényeg viszont az, hogy míg egy TDU próbál megmaradni az árkád és a valóság között mint luxury life szimulátor, addig egy NFS mindig is másról szólt, fõleg az Underground óta. Az egyetlen open world játékuk is a World egy halál katasztrófa idióta skillekkel, fizikával, az online playerek autóinak laggolásáról, hülye mozgásáról ne is beszéljünk.
Tehát azért írtam, nincs gond a multival, de annak is meg van a helye. Amíg nem lesz belsõ nézet, legalább Oahu méretû terület valós úthálózattal, árkádnál valamivel valósághûbb fizika (ami legalább azt az érzetet elõhozza az emberbõl hogy autót vezet), addig felesleges erõltetni az open world vonalat sztori nélkül egy NFS -ben. Legalább is én a különbözõ skillekre, barmolásra nem igazán vagyok kíváncsi, sokkal inkább hogy egy TDU vagy Forza szintû játékban hogy veszi be valaki az elsõ kanyart 2-300 km/h -ról.
Én is élveztem a TDU szinglijét, sokáig elkrúzolgattam benne csak úgy céltalanul is, zenét vagy csak úgy motorhangot hallgatva. Persze egy TDU és egy árkád NFS vezetési érményének nincs túl sok köze egymáshoz, viszont egy nyílt világgal rendelkezõ szabadon krúzolós versenyjátékot egyaránt lehet élvezni szingliben és multiban is - hogyha alapvetõen az autók érzése és az elfoglaltsági lehetõségek megvannak. A TDU-t azért is szerettem, mert nagyszerûen lemodelleztek minden autót, élmény volt belsõ nézetbõl vezetgetni, lassan is, szabályosan is. A gyorshajtásra vevõknek a megengedettnél gyorsabban fõleg... :) Egy árkád NFS-ben ebbõl annyi lesz meg hogy 200-zal nitrózom a falnak. Szingliben egyedül, multiban a haverokkal. Egy jó versenyjátékhoz felesleges különösebb sztori, inkább töltsék a fejlesztõk az idõt azzal, hogy a vezetési élmény a helyén legyen, a játéklehetõségek a helyén legyenek. A TDU-ban gyakorlatilag nem volt sztori, így is volt a helyén. Annál jobb sztorira nincs szükség egy szabad versenyjátékban, nagyszerû vezetési élmény mellett, minthogy megveszel bármilyen autót, és oda mész vele ahová akarsz, amikor akarsz, kedved szerint. Ha jól értelmeztem az E3-as nyilatkozatokat, akkor ténylegesen a TDU szingli rendszerére kell gondolni az NFS-nél is...avagy hogy elhagyjuk végre a TDU-hoz hasonlítgatást, egy "Need for Speed Paradise-ra". Ezzel a hasonulással alapvetõen annyi a gond, hogy a Burnout Paradise-t a játékélmény és a játékmódok sokszínûsége elvitte a hátán sztori nélkül. Az NFS esetében mi lesz ebbõl? Amennyit eddig a játékmódokról tudni lehet semmi extrára nem lehet számítani. A Burnout Paradise játékélményének meghatározó részét az autók zúzogatása adta, élvezetes volt sajtolgatni az autókat. Itt gyakorlatilag nincs törésmodell, vagy csak valami nagyon halovány...igaz az NFS sohasem az autók törésérõl szólt. Akkor miért is beszélnek itt Burnout-osításról könyörgöm? Burnout-os elemek átemelésérõl...a Burnout egy kalap sz4r sem lenne ha nem törnének benne az autók rendesen...ha már az autók nem törnek igazán nyálcsorgatóan hogyan is akarunk Burnout-osak lenni? Ha az elõzõ Most Wanted-hoz hasonlítanám a jelenlegit, úgy érzem hogy a fícsörök listáját csak lecsupaszították, valamiféle egy-két kiválasztott power-up-okban kimerülõ tuning lesz, ha nem is mutatták még meg részletesen mirõl is van szó, nagy eséllyel köze sincs az elõzõ MW lehetõségeihez. Sztori elvileg semmi, a régi MW-ban még ellenben volt hangulatos szinglis rangsora, minden rangsoroltnak volt egyfajta klisékbõl megalkotott de mégis hangulatosra sikeredett személyisége, sokra közûlük még ma is emlékezem. Aztán ott volt a rendõrfõnök, a rendõrségi tápláléklánc csúcsát jelentõ különlegesen matricázott Corvette-jével, aki nem félt elõbújni az õrsrõl hogyha elég rosszak voltunk. Mindebbõl mit lett mára? A skálázott rendõri jelenlétet meghagyták, se több se kevesebb. Offline ranglista gondolom nem is lesz, csak valami találomra pár nevet beírtunk, mégis ott vannak... Jut eszembe hol vannak a jellegzetes NFS csajok? Egyrõl sem tudni. Eddig az új MW csupán egy csili-vili drága új autókkal teledobált emitt-amott bevált koncepciókra építõ produktumnak néz ki, mindenféle eredetiségre való törekvés nélkül. A régi MW-ból sokmindenre vissza tudok emlékezni sok év távlatából is, van mire. A legelsõ videójára is. A jó öreg MW M3 GTR-t abban a pillanatban a retinámba égették - és az érzést mellé hogy K E L L. Az új MW-ot bemutató videóban egy tucatsárgaprose' racsingol' tucatmás' gyári autókkal. A következõ rész ugyanilyen videójáig emlékezni fogok rá.