Én is élveztem a TDU szinglijét, sokáig elkrúzolgattam benne csak úgy céltalanul is, zenét vagy csak úgy motorhangot hallgatva. Persze egy TDU és egy árkád NFS vezetési érményének nincs túl sok köze egymáshoz, viszont egy nyílt világgal rendelkezõ szabadon krúzolós versenyjátékot egyaránt lehet élvezni szingliben és multiban is - hogyha alapvetõen az autók érzése és az elfoglaltsági lehetõségek megvannak. A TDU-t azért is szerettem, mert nagyszerûen lemodelleztek minden autót, élmény volt belsõ nézetbõl vezetgetni, lassan is, szabályosan is. A gyorshajtásra vevõknek a megengedettnél gyorsabban fõleg... :) Egy árkád NFS-ben ebbõl annyi lesz meg hogy 200-zal nitrózom a falnak. Szingliben egyedül, multiban a haverokkal.
Egy jó versenyjátékhoz felesleges különösebb sztori, inkább töltsék a fejlesztõk az idõt azzal, hogy a vezetési élmény a helyén legyen, a játéklehetõségek a helyén legyenek. A TDU-ban gyakorlatilag nem volt sztori, így is volt a helyén. Annál jobb sztorira nincs szükség egy szabad versenyjátékban, nagyszerû vezetési élmény mellett, minthogy megveszel bármilyen autót, és oda mész vele ahová akarsz, amikor akarsz, kedved szerint. Ha jól értelmeztem az E3-as nyilatkozatokat, akkor ténylegesen a TDU szingli rendszerére kell gondolni az NFS-nél is...avagy hogy elhagyjuk végre a TDU-hoz hasonlítgatást, egy "Need for Speed Paradise-ra". Ezzel a hasonulással alapvetõen annyi a gond, hogy a Burnout Paradise-t a játékélmény és a játékmódok sokszínûsége elvitte a hátán sztori nélkül. Az NFS esetében mi lesz ebbõl? Amennyit eddig a játékmódokról tudni lehet semmi extrára nem lehet számítani. A Burnout Paradise játékélményének meghatározó részét az autók zúzogatása adta, élvezetes volt sajtolgatni az autókat. Itt gyakorlatilag nincs törésmodell, vagy csak valami nagyon halovány...igaz az NFS sohasem az autók törésérõl szólt. Akkor miért is beszélnek itt Burnout-osításról könyörgöm? Burnout-os elemek átemelésérõl...a Burnout egy kalap sz4r sem lenne ha nem törnének benne az autók rendesen...ha már az autók nem törnek igazán nyálcsorgatóan hogyan is akarunk Burnout-osak lenni?
Ha az elõzõ Most Wanted-hoz hasonlítanám a jelenlegit, úgy érzem hogy a fícsörök listáját csak lecsupaszították, valamiféle egy-két kiválasztott power-up-okban kimerülõ tuning lesz, ha nem is mutatták még meg részletesen mirõl is van szó, nagy eséllyel köze sincs az elõzõ MW lehetõségeihez. Sztori elvileg semmi, a régi MW-ban még ellenben volt hangulatos szinglis rangsora, minden rangsoroltnak volt egyfajta klisékbõl megalkotott de mégis hangulatosra sikeredett személyisége, sokra közûlük még ma is emlékezem. Aztán ott volt a rendõrfõnök, a rendõrségi tápláléklánc csúcsát jelentõ különlegesen matricázott Corvette-jével, aki nem félt elõbújni az õrsrõl hogyha elég rosszak voltunk. Mindebbõl mit lett mára? A skálázott rendõri jelenlétet meghagyták, se több se kevesebb. Offline ranglista gondolom nem is lesz, csak valami találomra pár nevet beírtunk, mégis ott vannak... Jut eszembe hol vannak a jellegzetes NFS csajok? Egyrõl sem tudni.
Eddig az új MW csupán egy csili-vili drága új autókkal teledobált emitt-amott bevált koncepciókra építõ produktumnak néz ki, mindenféle eredetiségre való törekvés nélkül. A régi MW-ból sokmindenre vissza tudok emlékezni sok év távlatából is, van mire. A legelsõ videójára is. A jó öreg MW M3 GTR-t abban a pillanatban a retinámba égették - és az érzést mellé hogy K E L L. Az új MW-ot bemutató videóban egy tucatsárgaprose' racsingol' tucatmás' gyári autókkal. A következõ rész ugyanilyen videójáig emlékezni fogok rá.