Nah, vegre magyar nyelvu ismerteto (NightBagolytol), amely nem a VG vagy mas angol nyelvu cikk tukorforditasa (mint egy-egy portal eseteben). Ujdonsag nincs benne, de jo latni, hogy valaki pozitivan all hozza a dologhoz es bizik az ESO-ban. (es nem huzza le/szidja, csak mert nem WoW kiegrol van szo, mint mas portal eseteben a melyen tisztelt szerkesztok)
1 órás podcast, nincs hozzá türelmem, de belinkelem:
Csak érdekességként, a karakter generálás "leküzdhetetlen szépségei", ha odakerül az egyszeri játékos. Azt mondják, nem sok két egyforma karakter lesz a The Elder Scrolls Online-ban. Hogy miért?
A generáláskor elérhetõ változtatási lehetõségek:
Test csúszkák: 16 variáció mindegyiknél - Neck - Torso - Chest - Gut - Waist - Arm - Hand Thickness (lol?) - Hip - Posterior - Leg - Foot
Arc/Fej csúszkák: 16 variáció itt is, kb - Hair - Hair Color - Age - Marking/War Paint - Forehead Slop - Cheek Bone Size - Cheek Bone Height - Jaw - Chin Size - Chin Height - Eye Color - Eye Size - Eye Angle - Eye Separation - Eye Height - Eye Squint - Brow Height - Brow Skew - Brow Depth - Brow Type - Mouth Height - Mouth Curve - Mouth Width - Nose Shape - Nose Height - Nose Width - Nose Length - Ear Size - Ear Rotation - Ear Height - Ear Tip Flare
Na ezért :)
lehet hülyeséget mondok, sõt biztos, de... harcba spammalte a mobot végig ugyanazon fireballal vagyis a mob õket? talán mind1... szóval legyen változatos azért, ne 1 skillbõl álljon stb. és akkor az gyõz aki alapból erõsebb és csak az idõt(tartamot) kell kivárni míg lemegy a hp
ja omg...bocs nagyon eltévedtem. hisz pve. (bár amit mondtam pvpre mindenkepp vonatkozni fog) na de akkor is...skill az kell bele, kelljen bele pve-be is.
persze még mindig kételkedek...vagy befog szippantani vagy nem. annyi conentet akarok mint égen a csillag, élvezetes harcot, jo atmoszférat, gecijo vilagot bar utobbival a video alapján is hát szösznyi panasz nem lehet...de sok minden kétséges, és hiaba a jo képzelöerõm, nemtudom...
avagy a jövõje ködbe burkolódzik. nem látni a végkimenetelét:D
Lehet volt mar, az ismert 5-6 perces video, viszont se kommentátor se narrator, csak a hatterzajok, egy-ket effekt es muzsika - igy en meg nem lattam, es mennyivel mas az elmeny, mint amikor csak alafestesnek hasznaltak a PAX East tudositasokhoz. Ha volt mar, sorry.
Pedig jobb lenne ha érdekelne, mert nagy jövõt nem jósolok itt neked, ha nincs annyi önkritikád, hogy a hsz-t normálisan megírj, egy linket normálisan kirakj. Nem nekem kell magamba nézni, hanem neked, hogy mi okod van itt az ilyen fokú vergõdésre azért, mert valaki jelezte remekül linkelsz. Nyugodtan szarj le, és egyúttal veheted a hsz-emet 2. figyelmeztetésnek. Választ nem kérek rá, személyeskedés nem ide való. További sok sikert!
nem nézlek hülyének, de akkor a linkelésrõl: itt a textarea alatt van egy URL BESZÚRÁSA gomb, oda másold be a linket legközelebb, aztán ha leokézod, megkérdezi a link elnevezését, oda meg mehet akármi, ami a tartalomra utal (pl. most a cikk címe, a Elder Scrolls Online Previews: Crafting in Tamriel Revealed)
a link nagyon fasza volt, én örültem neki, át is bogarásztam nagy örömmel, meg postoltam facebookra, stb., úgyhogy köszi
jonnyka ne nézz hülyének, egyszerûen ctrc ctlvztem, nem tudom miért nem linkelte be jól.Gondoltam megosztok valamit, amiben talán számotokra is van némi újdonság, erre meg kapom az oltást. Nem tudtam, hogy õ a házigazda,de ha tudtam volna sem érdekel..viselkedni tudni kéne kortól és rangtól függetlenül.
De ezzel nincs is semmi baj, csak én nem igazán értek hozzá, ezért vettem félkomolyra a hangvételt amellett, hogy írtam, hogy nem tartom lehetetlennek a sztorihoz történõ hozzáfoltozást. Nem feltétlenül kell nekik ilyen szélsõségesen következetesnek lenni ha már játékstílust váltanak.
Dwemer nem lehet õk ekkor már nincsenek és nem is népesítették be egész Tamrielt. Még ki lehetne találni azt is, hogy valamelyik isten (például Azura) mûködteti, mert megüresedett a trón, nagy a káosz és szeretne véget vetni neki. Lehet egyik Daedra is aki pont ezzel akarja növelni a káoszt, hogy egyik fél se kerekedjen felül. Lehet hülyeséget írtam, de talán van értelme.
Ezert kerdeztem, hogy ki mit gondol errol, milyen magyarazatot lehet erre kitalalni. De mar banom, mert eddig tobbet magyarazkodtam a kerdes miatt, mint amennyit ez az egesz "hulye" kerdes meger.
Izgatottan várom, hogy a morrowindes medúzaszerû szörnyellák fajfenntartási szokásai mikor kerülnek kitárgyalásra... :D
Amúgy a korábbi dolgok miért lennének kõbe vésve? Miért ne lehetne, hogy bizonyos funkciók, mint jelen esetben pl. az mmo-s utazás megoldásáért hozzákanyarítanak vmi új lore adagot a háttérhez és ki is van pipálva a kérdés?
"You will not be able to fast travel from any point of the map, but fast travel will still be available. Travel from wayshrine to wayshrine to get around Tamriel. Wayshrines will also be the places you come back to life after being killed."
Ezt tudjuk. A hatter erdekel(t volna), hogy mi es ki tartja fenn ezt a rendszert, es miert nem koszon vissza a kesobbi jatekokban? :) Mondom, csak a lore resze miatt, a technikai megvalositas esetben egyedul az ido, mint tenyezo ami szempont lehet, de mivel instant, vszinu az ido sem lesz gond. De vajon mi ez a rendszer, miert tunt el kesobbi (korabbi) jatekokbol, stb.
A TERA-ban pl a levegõben futó pacis sztori pont kb 1x volt izgalmas utazásnak, minden további ilyen féle utazás, halál unalmas volt, fõleg mikor 82 km-es kerülõvel jutott el a célig.
" masreszt az utazas alatt lehet nezelodni." no igen ált. akkor szokott unalmas lenni ha rossz a world desing és érdektelen/sablonos a táj.
Szent szar, nem arra gondoltam hogy griffeken repdesunk, hanem hogy az istalok kozott loval. A wow csak pelda volt hogy ott igy telt utazas kozben az ido. Kulonben siman jo lenne szerintem ha az istalos lo gyorsabb mint a sajat mount akkor hasznaljak majd, reszemrol nem igenylem az ennel gyorsabb utazast, masreszt az utazas alatt lehet nezelodni.
A lore (kb 95%) nagyban stimmelni fog, de szerintem lesznek dolgok amiket be kell, és fognak is áldozni az mmo technikák miatt.
Na a zónánként egy waypoint az lehetséges. De szerintem az a játékosok nagyobbik százalékának kevés lesz, persze ez a zonák méretétõl is függ. Egy 10-20 perces lovastúra egy mai mmo játékos számára vérlázító lenne.
Az idõ eltolódás érdekes anomália lenne, de ha csak a pvp zónabeli eltolódás miatt lenne probléma, akkor az áthidalható azzal, hogy ott más idõzóna van. De mondjuk ez az idõeltolódás nem lesz járható út.
Pedig 2 napja nyilatkozta Hines (Bethesda egyik vezetoje), hogy az ESO egyben egy TES jateknak is betudhato, nem hiaba felugyelte a sztorit es a kapcsolodo pontokat a Bethesda, es csinalta a tobbi technikai reszt a ZOS :)
De pl a zonankent egy-egy waypoint, es onnantol seta tunik a legjobb megoldasnak. Mivel a kontinens tele van Oblivion kapukkal (Dark Anchors), amelyeket pusztitani kell, elkepzelheto, hogy a Magus Ceh portalokat epit ki es tart fenn par erosebb magus segitsegevel zonankent, meggyorsitva a vedekezest a daedra es undead invazio ellen.
Vagy, aminek nem orulnek, de lehetseges, hogy a Fast Travel kozben is telik az ido, es mivel phase technika is lesz boseggel a jatekban, lehet, hogy en mas idoben jatszok, mint mondjuk te. Ami viszont a Cyrodiili csata miatt (ahol mindannyian egyutt jatszunk) logikai es ter-ido vonatkozasaban is megbukna.
Vagy - mivel csak mar korabban meglatogatott teruletre lehet majd ugrani -, lehet hogy a Mark-Recall paros jon vissza? :) Csak epp kibovitve a korabban (idoben kesobb, TES III) 1 helyszinre hasznalhato jelleget "vegtelen" szamu hasznalatra?
Jo, tudom, 80-90% pont le fogja sz*rni az egeszet, de engem erdekel a lore, es kivancsi vagyok :)
Áh az elsõ kettõ ESO nem ESO hanem ES azaz Elder Scroll, me culpa me maxima culpa.
Na az pont nem lesz mert az meg végkép nem fér bele a lore-ba. Az lenne ám a lore arculcsapása a javából. Nem lesz repülõ mount szerintem az fix.
A automata lovaglás elképzelhetõ, de szerintem a játékosok jó részének lassú lenne a 20 perces lovastúra. Marad a waypoint, mert a gyors közlekedés "elvárás" egy mai mmo-ban.
De szerintem a készítõk felhívták a figyelmet, hogy ez nem egy új ESO lesz, ez egy mmo aminek a lore bizonyos fokú közösségén és a játék mechanizmusok egy-részén illetve a nevén kívûl nem lesz köze az ESO szériához.
Ezért is teszik jó messze a történetet a single ES-ok korától, hogy nyugodtan be lehessen tenni például waypointokat, vagy akármiket, amikre maximum valami ködös hablaty vagy semmi lesz a válasz. Ezzel nem törik meg az ES-ok egységes lore-ját...
Egyébként meg ez a fast travel lehet egyfajta automatikus közlekedés is.
Azaz pl odamész egy istállóhoz kiválasztod a saját pacid vagy bérelsz egyet , kiválasztod a célállomást és szépen automatikusan odapacigoltat a rendszer. Ugyan nem olyan instant megoldás mint Skyrimben de mégiscsak gyorsabb mint manuális lavírozni .
Na szerintem erre nem lehet értelmes megoldást találni.
Mert gondolj bele mivel magyarázod azt, hogy a térképen mondjuk 80-100-x helyre odapottyanhatsz. Nincs rá más "értelmes" magyarázat min mágikus teleport ennyi. De ezzel meg úgy fenékbe tolnák az eddigieket, bár nem vagyok a ESO lore hatalmas ismerõje.
Szerintem ez lesz az elsõ amit nem fognak magyarázattal ellátni ott van használd és kész én ezt lépném meg, és nem próbálnék izzadságszagú és kierõszakolt lore-ba nem illeszkedõ megoldásokat prezentálni.
Amúgy is szerintem a leendõ játékosok 50 %-a, de megkockáztatom akár a 70-80%-ot is, fingja nem lesz a lore-ról, se semmirõl, õk jöttek az új csúcs szupi trendi új hype-olt mmo-ba gyá gyakni a haverokkal a király lootért....
The Elder Scrolls jatekban a lore nagyon fontos, es minden meg van magyarazva, mindennek van eredete, hagyomanya, stb. Neha lehet, hogy furcsa egy "esemeny" kore rittyentett sztori, esetleg eroltetett, de a TES jatekok tortenelme legalabb annyira fontos, mint a vedjegyeve valt "szabadsag" vagy sandbox stilus.
Ezert biztos, hogy lesz magyarazat ingame is erre, nem tehetik meg, hogy ne legyen. A kerdes az, hogy mit talalhatnak ki vajon? Nem szabad elfelejteni, hogy 1000 evvel korabban jarunk, es az akkori korban hasznalt dolgoknak hatasai lehetnek a "jovoben", vagyis nem lehet esz nelkul csak belerakni valami magyarazatot...
De lehet en fogalmaztam felreerthetoen. En egy otletelest, theorycraftot vartam volna a loret ismero emberektol, nem azt "megoldjak valahogy, kit erdekel.." valaszokat. Elnezest.
Gondolom ezt rafogjak MMO es single kozti kulonbsegre. Nem gondolnam hogy ESOban minden barlang/var stb hez lesz fast travel, lehet csak nagyobb varosok kozotti utazas lesz.
Mondom nem lesz gond, nem lesz rá magyarázat csak úgy lesz minta gw waypoint. Ott sincs rá semmi magyarázat, hogy miért és hogyan, csak úgy van és kész. Ez az én véleményem, nem lehet rá logikus magyarázatot adni, olyat meg ami illeszkedik a lore-ba meg egyáltalán nem lehet adni.
"Magus Teleportok pedig nem elerhetoek minden barlanghoz, meg vizeseshez... Hm? :)" nem is kell . ennyi minimális caplatást már csak kibírnak az emberek.
az a baj hogy ezzel - is - kinyalták a játékosok seggét . aztán ha valami nem úgy van mint máshol akkor már megy a rinya.
Mondjuk egy world of warcraft-ba, vagy egy Tera-ba nem is nagyon tudja az ember beleélni magát. De már egy gw-be talán lehet, bár a lore ot sem az igazi. Egy ESO-ba már simán, vagy egy Neverwinter-be is. Ahol van szilárd alap , háttér, könyvek stb... De sajnos a játékosok jó része az ilyen mmo-t is úgy tekinti mint egy tényleg gyá gyakjunk Tera-t és tárasait.
Nem, 8 oras ciklus lesz az ESO-ban, a 24 orast en ertettem felre.
En most az idore gondolok. Skyrimban ha reggel 08:00 orakor (ingame ido) mentel Whiterunbol mondjuk Dawnstarba, akkor az a Fast Travel bar egy pillanat volt, de a jatekban elore ugrott az ido delutan 18:00 orara. Vagyis a jatek kalkulalta, hogy A es B pont kozott kb 10 ora az ut, leven a Fast Travel a Skyrimban nem "magikus" eredetu, hanem a seta helyett tortent.
Morrowindben Magus Teleportokat hasznaltal, nem volt Fast Travel. Azok instant voltak, ido nem telt el - leven magikus a dolog -, viszont csak Magus Ceh tagoknak volt elerheto.
A Morrowindi bolha szolgalatot (silt strider), vagy Skyrimi karavant hagyjuk, szinten kalkulalva volt az ido A es B pont kozott.
De az ESO-ban hogy lesz? Mert lesz Fast Travel, de hogy oldod meg ezt, leven az ido egyseges a serveren (8 oras nap/este ciklusok mindenkinek ugyanugy fognak telni - szerintem)? Nem fog telni az ido FastTravel kozben? Az logikai bukfenc lenne. Magus Teleportok pedig nem elerhetoek minden barlanghoz, meg vizeseshez... Hm? :)
Illúzió romboló ez tény, de mivel a játékosok jó része kb annyira éli bele magát a játékba mint a Super Marioba (kb ezek a játékosok már Önmagukban illúzió rombolók :) ), nekik viszont kel a gyorsan ugráljunk oda-vissza pikk-pakk. A lore-val meg kb 90% nincs tisztába meg nem is érdekli, csak a loot, a farm, meg gyá gyakjunk....
Ezért írtam, hogy a vegyes megoldás lenne a legmegfelelõbb, pl zónánként 1 waypoint, onnan meg mount. A frakciók területe gondolom lvl 50-ig, le van zónázva kb 5 részre, na mindnél lehetne 1-1. Vagy valami hasonló. GW2-ben szerintem nem jó, hogy 15 méterenként waypoint van.
Nem lesz real 24 órás nap. Egy valódi idõben letelt 24 óra az a játékban 3*24 óra lesz. Azaz 8 óránként telik el egy nap. Skyrim-ben nem tudom, hogy volt megoldva.
Másrészt szerintem annyi lesz a fast travel, hogy bum és kész. Nem lesz magyarázat, nem lesz semmi, csak úgy lesz. Ha csak mount lesz akkor valószínûleg a területek mérte nem lesz túl nagy, mert azért senki nem akar órákat lovagolni szerintem.
Amúgy én nem problémáznék rajta, ha olyan lenne a fast travel, hogy két óra múlva lépj be és akkorra ott leszel, de szerintem sok embert a frász kerülgetne ettõl. Tehát fast travelnek lennie kell, de mivel megmagyarázni mással nem lehet mint mágikus portál, ami ugye nem fér bele a lore-ba akkor a legegyszerûbb magyarázat, hogy nem lesz rá magyarázat, csak úgy lesz mint a gw2 a wp, minden magyarázat nélkül axioma ként. :)
Remélem lesz mount, és csak korlátozottan lesz waypoint. GW2-ben elég illúzióromboló, hogy össze-vissza tudsz ugrálni a pályákon, habár az tény, hogy szörnyen gyors és praktikus. Egy vegyes megoldás lenne az optimális.
Azt mondtad hogy ESO ban real 24 oras nap lesz, Skyrimban nem az volt, igy szerintem nem erdekes, hogy ESOban fast travelben telik vagy sem az ido.
Mar azt hittem kiszivargott valami a betabol :) Errol a kiserletezgetos, Skyrimban latott alkimiahoz hasonlo, illetve a transmog ESO megfelelojerol mar irtak korabban a reviewkban. Remelem a beta soran lesz valaki, aki komolyabban leteszteli sk, es nem a devek altal mutatott jelenetekre kell hagyatkozni...
Azon gondkoztunk egyebkent, hogy a TES jatekokban a fast travelt hasznalva telt az ido. ESO-ban - leven mmo - ez igy nem megoldhato, akkor vajon hogy lesz megoldva - lore szempontjabol - a fast travell rendszer? Mert a Magus Ceh kozpontok kozotti teleportalasok csak ceh tagoknak volt elerheto a "jovoben", es azok is csak fix Magus Ceh "telephelyek" kozott tortentek. Skyrimban pedig telt az ido kozben, igy lenyegeben a "hosszu setalast" helyettesitette, nem magikus alapon tortent a dolog.
Otlet?
légyszi ebbe a topicba ne hozzuk át hogy divatból beszólunk a házigazdának, inkább ha nem megy a linkelés, kérdezz, biztos vagyok benne, hogy kapsz segítséget :)
Hát az érdekes, GW az talán egy full instancolt mmo nem? Akkor viszont az nem open world, mert pont ez volt az egyik újdonság a sok közül, hogy a GW2 az már open world. De akkor is nekem kérdésesnek tûnik egy akkora terület létezne benne, bár nem játszottam vele sem Lotro-val, de nekem gyanús.
ah te egy isten vagy - oszinten szolva en nem bujtam at, csak az elso par hszt, ez igy nagyon kiralysag :)
a beta invite-okhoz meg facebookon az egyik keszito reagalt, hogy regionkent is van nemi bontas, illetve hogy figyelembe veszik az egyes hullamoknal a regiokat - erre jott a spekulacio, hogy most az elso adag az mind NA, esetleg kanada na persze ezt nem lehet megerositeni, de nem lepodnek meg
Nem tudom hány embernek küldtek invet, de párszáz ember lehet max. Mindenesetre talán lesz leak is már nemsokára
Atneztem, volt kozte par erdekesseg. Es vegre valaki rakerdezett a dualwield hogy blokkol dolgora is. Koszi a linket megegyszer, ha barmire akadsz meg, johet, majd en kivalogatom :) Bar lassan mar tenyleg csak a leakelt beta dolgok fognak ujakat mondani.
whááá ez derossz...két ilyen ratyi játék fölöslegesen ekkora térképpel beszarok :)))
nekem akkoris a wow marad eddig a legnagyobb (alap, kieg nélkül is), mármint most területileg:)) na meg ezekben vezetsz, repülsz stb. a terület nagyrésze puszta landscape.
Meg nem, de megnezem, koszonom. Atfutottam jo par melyebb elemzest ma es tegnap, ami a PAX-n keszult, de ugyanazt irjak le mindenhol. Megnezem ezt is, hatha...
Betaval kapcsolatban felmerult, hogy csak amcsik kaptak meghivot - egy oras topik a hivatalos feszbukon -, de ezt se nem cafolta, se nem erositette meg senki. Csak az egyik admin irt be, hogy minden eventre ugy hivnak be embert, ahogy a devek kerik, ha kell, akkor hely szerint szurve a jatekosokat... Vagyis lehet, hogy odebb lesz meg az, hogy kapunk invet. Jo lenne latni legalabb egy magyar vagy kornyekbeli embert eubol, hogy lassuk, mi a helyzet :)
Epp azon gondolkodtam melyik frakciot valasztanam, de rajottem azt fogom ahol talalok egy nekem megfelelo guildet. :)
Valahogy TES vilagaban soha nem erzemtem, hogy ez a faj a kedvencem, mindig a faj specifikacio alapjan volt a valasztasom.
Na eddig senki sem kapott?
bah, új e-mail, na mondom 0,1% esély, de lássuk
és így valami random spam egy ilyen szöveggel
Hello,
Please contact me as we need to talk about Niclas.
Leslie.
wtf?!
Szerintem sem lesz sub rendszer (bar a fene tudja, a mai vilagban barmi megtortenhet), viszont az igeretek szerint 3 x 120/140 oras tartalmat ingyen sem fogjak adni, az hetszentseg. 60 dolcsira araztak a jatekot mindenhol (bar ez csak tipp, hiszen nincs official info errol), viszont ha igaz is es b2p-kent indul, akkor jon a tranzakcios megoldas. Pl tippem szerint ez esetben a frakciovaltas (new game+ es new game++) penzbe fog kerulni.
Ha pedig direkt csinaljak ugy, hogy elso evben sub, majd utana b2p/f2p model, az a kivulallo szamara bukasnak fog szamitani - meg ha tervezett is a dolog -, es az osszes bertollnok gamer magazin szerkeszto, az osszes hater, stb ezt fogja szajkozni, ami a franchise szempontjabol (meg a singleplayerre vonatkozoan is) oriasi veszteseg lenne. Subot pedig tobb evig biztos, hogy megfelelo szamban nem lehet mar fenntartani, csak nagyon keves jatek eseteben, ujonckent kizart.
Nem hiaba nem dontottek meg el, hiszen itt most vasat tartanak a tuzben.
Szerintem meg a havidíjas rendszer felett járt el az idõ .. Az Anet által kitalált rendszer ami a GW2-ben mûködik talán a legjobb megoldás, sok kis apróságra a türelmetlen játékos több pénzt költ el mint egy havidíj ára és észre sem veszi az egész mikrotranzakciós rendszernek ez a lényeg. Az már más kérdés, hogy általában maga a mikro shop rendszer van alapjaiban szarul kitalálva. Akármennyire is népszerû a TES univerzum ahhoz valami eszméletlen zseniálisan összerakott hibátlan játék kellene, hogy havidíjasan hosszútávon megtartsa a játékosokat. Eléggé telített az mmo piac csak a név nem lesz elég, bár az eddig látottak alapján azért látszik, hogy van munka benne rendesen de szerintem jelenleg is azon agyalnak a fejlesztõk milyen fizetési modellel érkezzen a játék.