a magenta természetesen megkeresi az ügyfeleket nagy tartozás esetén, sõt ha nagyot ugrik (pl küldöldön roaming) egy idõ után tilt amég nem jelzed nekik, hogy oké, tudsz a dologról. persze lehet nem naponta figyelik.
Az uzsorára is van kereslet, csak azt büntetik. Nem furcsa, hogy bármelyik bank akár egy 10-20 ezer forintos hitelre is komoly fedezetet, vagy biztosítékot kér ? Eközben a telefon szolgáltató gálánsan meghitelez bárkinek 100 milliót is akár... Ez kb olyan, mint ha egy bank az elsõ betérõ ügyfélnek adna akár 100 milliót is, ha aláír egy papírt és nem kérdezne semmit. Felül kéne vizsgálni ezt a dolgot, mert itt valami nagyon nem stimmel, és nem a csaló a fõbûnös, hanem az aki hagyja, hogy csaljanak, vagyis a telefon szolgáltatók. Csak egy egyszerû megoldás. Ha valaki havi 100 ezer felett akar ilyeneket hívogatni, perkáljon le elõre valami pár százezres kauciót, aztán tárcsázgathat, ameddig a kerete futja. Elég életszerûtlen ettõl többet elkölteni ilyenre. Akinek meg igénye van rá, fizessen elõre.
A sok emeltdíjas szolgáltatás azért tud mûködni, mert van rá kereslet...
Azt ugye mindenki tudja (még SMS-t is kaptunk róla nemrég úgy emlékszem), hogy a mobilszolgáltatók újabban default tiltják egy jogszabály miatt az emelt díjas számok hívását?
"vezetékes telefonvonalra vonatkozó használatbavételi szerzõdést ajánlott 400.000 forint/hónap ellentételezés fejében" Most komolyan, sztem az is megérdemli, aki ennyit hajlandó fizetni 1 havi adsl-ért...
Ez akkor is bûnrészesség. A telefontársaságok keményen sárosak a dologban, bárhogy is szépítjük. Az õ aktív segítségük nélkül nem jöhetne létre EKKORA ÖSSZEGÛ csalás. Nem kell azonnal utalni, az ilyen pénzeket, és ha kiderül hogy csalás történt, nem kell ráterhelni az áldozatok elõfizetésire. Ne mondja senki, hogy közérdek, hogy az emelt díjas számok haszonélvezõi azonnal megkapják a pénzüket. Várjon 30-60 napot, addig eljut a számla az elõfizetõhöz. 2/3-a ezen számok üzemeltetõinek amúgy is szextelefonok, jósdák, értelmetlen szavazások, és egyéb "közhasznú" szolgáltatások üzemeltetésébõl gyûjti a pénzt. Ha egy egyszerû beszállítót, aki valós termékeket termel, simán lehet váratni 90 napot, akkor ezeket a "semmibõl" pénzt kreáló szolgáltatásokat is lehet késleltetni egy ideig biztonsági okokból. Bárki bármit mond, itt a telefontársaságok nagyon keményen részt vesznek abban, hogy ezek a csalások létrejöhetnek. Vagyis nem teszik meg a tõlünk elvárható maximumot a lehetséges csalások kiküszöbölésére. Ezen csak az változtathat, ha a törvényhozás módosítaná az emelt számos biznisz lehetõségeit. Mármint, ha akarna valamit is tenni, mert úgy tûnik majdnem biztosan nem akar. Miért van az ha egy elõfizetéses mobil túllép egy havi keretet mondjuk 50 ezer forint egyszerûen nem hiteleznek tovább ? Ugyanígy kellene eljárni a vezetékes esetekben is, nem 100 milliós forgalmakat megengedni olyanoknak, akirõl tudják, hogy biztos nem generálnának ekkora forgalmat, és 100% nem képesek kifizetni sem. Ez a fogyasztóvédelem és hírközlési felügyelet feladata lenne, inkább ezekkel kellene foglalkozniuk, nem azzal, hogy adnak-e magyar nyelvû 30 oldalas használati utasítást egy hajszárítóhoz...
miért figyelmeztetnék? az emeldíjas dolgokból kõkeményen megkapják a részüket. Csak a telefonadó meg az extraadók miatt pofáznak, azokért viszont rögtön.
A szolgáltatók persze mossák kezeiket. Õk egyáltlán nem vétkesek abban, hogy valaki 100 milliós számlát tud csinálni pár nap alatt. Ez a lehetõség mindenkinek default ott van, véletlenül sem figyelmeztetik az elõfizetõket mondjuk egy életszerûen elérhetõ 50-100 ezres emeltdíjas forgalom után. Nem kell hozzá sem fedezet sem semmi mindenki annzit telefonál amennzit csak elméletileg lehetséges, majd ha sikerült a buli leperelik a szerencsétlenen, ha nem akkor sincs gond, max kijelentik az emelt szám "haszonélvezõjének", hogy itt kérem csalás történt, és ez estben errõl a számról nem kap semmit. Komoly fogyasztóvédelmi vizsgálatokra lenne szükség ezekkel az esetekkel kapcsolatban. Ahogy egy ellopott hitelkártyára sem fognak 100 milliós hitelt adni, itt is limitálni kellene az összeget, és ha kiderül a csalás az emelt szám gazdája a csalásból kapott összegbõl egy fillért sem kéne hogy kapjon, vagy ha már kapott, köteles lenne visszautalni a szolgáltatónak. Ilyen egyszerû, és már nincs is 100 milliós kár, meg károsultak sem. Bár addig amíg az emelt számos szolgáltatásért a telefontársaság is zsebel rendesen, nem fog semmit tenni, ha csak keményen, a törvény erejével nem fogják õket rákényszeríteni. A betárcsázós modemes emelt díjason is lehúztak pár ezer embert sok százezerrel, és csak sajnálkozni tudtak, amíg a sarkukra nem léptek. Érdekes attól a pillanattól azonnal megszûnt a probléma.
400k/hó-t becsületes semmittevéssel nem lehet keresni. Jó nagy barom volt, aki ezt beszopta. Ettõl függetlenül, ezzel a csókával is példát kellene statuálni, este a közszoláglatin, élõben a kivégzése. Muszáj! Másképp nem tanulnak.
Itt nem arról van szó, hogy elloptak 2 rúd szalámit, meg 3 kiflit... 1 milliós károkozással azonnal és véglegesen megpecsételhetõ ma egy átlag magyar polgár élete. Ilyet egyszerûen nem lehet megcsinálni!
400 ezer / hóért elég sok ember bedõlne... Elképesztõ milyen tetvek vannak, de azt gondolta hogy senki se hívja a rendõrséget, csak szó nélkül kifizetik a több milliós számlát?