Csak arra akartam utalni, hogy mennyivel értelemesebb dolgokra is elkölthettük volna azt a fejenkénti 51100 Ft-ot; olyanokra, amelyek elõbbre vihették volna kis hazánkat/ az emberiséget *€3×√¥\®>... nem vicc. Az a vicc, hogy egy az egész világ által ünnepelt, elismeréssel illetett, elõször magáncég által az ISS-re juttatott forradalmi jelentõségû ûrkapszula árából nálunk évtizedekig túrják eredménytelenül a "közbeszerzést" megnyerõ vállalatok a hõn áhított fõvárosunk alatt a földet.
Így még durvább... Bennem csak az 1,2Mrd maradt meg, ami egyesek szerint (Omega) sok pénz, de az ûriparban egyáltalán nem sok, a NASA és partnercégeinek eddigi költekezéseihez képest egyenesen aprópénz...
Mondom én, hogy a Közvetlenül a NASA irányítása alatt még tervekre is kevés lenne a Dragon cargo eddigi összköltsége... Talán PR költségekre elég lett volna a 680m, ha mindezt egy Boeing-nek vagy Lockheed-nek (és tsaik.-nak) kell a NASA megrendelésére megvalósítania...
Ebbõl a mostani teherszállítással kapcsolatos programokra (COTS, CRS,+ 2db tesztrepülés) a Spacex 680 millió dollárt költött. forrás: http://www.spaceflightnow.com/falcon9/003/120528crew/
A 680 millión kívüli összegek más programokra mentek: -Régebben a Falcon-1 rakéta fejlesztése. -A CCDev programhoz emberes Dragon fejlesztés. -A Falcon Heavy fejlesztése. -Az újrafelhasználható Falcon Rakéta fejlesztése. -Az épülõ Vandenbergi indítóállás. A texasi tesztállás.
240 forintos dollár árfolyamon számolva: 1,2 milliárd $ = 288 milliárd HUF
4-ES METRÓ VÁRHATÓ KÖLTSÉGEI ~511 MILLIÁRD FT
4-ES METRÓ = 1,77 DRAGON-PROJECT...
teljesen szükségtelen... és akkor ráadásul 2015<……… gratulálok Mo...én így...
Gratula! Hihetetlen munka, de ezt kellene sebességben az 1000-szeresére gyorsítani. Mármint a következõ pár száz évben :)
Az az új, hogy a NASA égisze alatt fejlesztõ cégek 1,2Mrd -bõl jó, ha terveket készítettek volna...
A Constellation programban ha jól emlékeszem, valami 6-7Mrd-ot költöttek, de még egy tesztrepülésig sem jutottak (az Ares-1X nem igazán tekinthetõ annak), olyan költségekkel dolgoztak, hogy még egyszer ennyi kellett volna a végleges hardver elkészítéséhez...
Ezzel szemben a SpaceX 1,2Mrd-ból már a második repülésnél tart...
Eddig is cégek fejlesztettek 1,2 Mrd meg nem olyan kis pénz. Most ebben mi az új?
Ez 1,2Mrd összköltséggel már az ISS-nél dokkol... A Constellation programra mennyit is költöttek összesen (amiben egyedül az Orion volt "új" fejlesztés)???
Az Orionnál rengeteg irányváltás volt, hogy mivel lövik fel és mi lesz a végcélja. Szerintem jóeséllyel el is kaszálják, mert redundáns a Dragon továbbfejlesztésével szemben.
Gratula a SpaceX-nek, jó tudni, hogy minden rendben ment, szép teljesítmény.
Azért dúrva, hogy a Dragon és a NASA saját ûrhajójának fejlesztése kb ugyan akkor indult. A Dragon már járt az ûrben, az Orion meg 2016-ban talán eljut oda.
Nem biztos, hogy megoldás. Úgy hallottam a Kinektnek is a színesekkel van gondja, a Dragonnak is a japcsi modullal gyûlt meg a baja.