Most megnéztem, a menüben annyit lehet állítani, hogy combaton kívül, combatban és vmi taktikai helyzetben (ezt nem tudom mi) legyen e kör a karakterek körül, legyenek e körberajzolva, egyszerre mindkettõ vagy egyik sem.
Combaton kívül semmi értelme, akkor tudom mi hol van :)
Most bekapcsoltam, hogy combatban legyen egy kör alattuk. Most jutottam harcig, és alattuk kék kör van, az ellenfél alatt meg piros ... szóval mostantól a probléma letudva :)
Tévedés, a kék 15 méteres körrel azt jelölöd ki, hogy hova kerüljön a feltámasztott karakter. Ez azért van igy, hogy amikor például lávába kerülsz, akkor ne haljon meg újra a karakter. Az is mûködik fejre kattintva.
Tehát; Feltámasztás spellre katt > karakter ikonjára kattintva a varázspálca ikonjával, kit akarsz feltámasztani, amire a kék 15 méteres kör megjelenik > a kék területen belül meg kell adni, hol éledjen fel a karakter.
A játék elején vagy a tutorial dungeonban a zöld keretes ablakban írja, hogy a középsõ egér gombbal és a V betûvel lehet a kamerát forgatni.
Írja is, hogy ahhoz lehet használni, hogy a sarkokba vagy oszlopok mögé be tudj nézni.
én viszont kb biztos vagyok benne, hogy nem látható, mindig minden játékban sokat foglalkozok a keyek buzerálásával, és ilyen nem volt - délután megerõsítem
a kinyitható dologról én így vélekedtem, aztán valahogy megszerettem ezt a forgatást - valami érthetetlen okból nálam az RPG érzést erõsíti, ahogy "kutakodok" az adott helyszínen ezzel a negyed kamera forgatósdival egyébként meg a nyitható dolgok hálisten elég jól láthatók, kattinthatók, mondjuk persze gondot éppen nem okozna, ha highlightolhatók lennének, ez igaz
szerintem látható, nekem nagyon úgy rémlik, hogy láttam, mikor néztem a hotkey-eket.. sõt, annyi volt a problémám, hogy szerettem volna egér két extra gombjára rátenni a forgatás jobbrát és a balrát, de csak 1 gombként kezeli..
de nem lenne rossz, ha a kinyitható dolgokat is lehetne highlight-olni, mert így sokszor tekergetni kell a kamerát jobbra-balra és keresgélni, hogy mi nyitható...
Középsõ gombbal lehet forgatni, tutorial elején már van róla szó asszem. A bétával és early accessel nem játszottam, ezekkel nem szeretem agyonvágni az újdonság varázsát.
Nekem nem ment, de este majd megnézem még egyszer :)
Nekem csak úgy mûködött, hogy mikor elhasználod akkor egyszer ki kell jelölni egy nagy kör alakú területet, majd ott a halott karaktert is ki kell külön jelölni, kék körvonallal körberajzolja ha ráállsz (és nincs takarásban).
egyébként nem emlékszem, hogy a bétában benne volt e, de az a V betûvel való kamera elforgatás sokszor jól jön. Leginkább akkor használom, mikor kergetem a patkányokat, hogy dumáljak belük :) azokat futás közben elkapni nem egyszerû, és ált mindig a sarkokban állnak meg, ahol meg szintén megtalálni õket okozhat problémát, leginkább a pincékben.
Amúgy valaki megszerezte hozzá azt a Source Hunteres DLC-?
Néztem, hogy zenén meg egyebeken kívül két tárgyat ad, valami alsónemût meg egy kupát ... ami igazából érdekelne, hogy az a kupa hogy mûködik?
Mert ha tényleg olyan, mintha a vendornak adnád el a tárgyakat és végtelen pénz van benne, akkor szerintem a játék egyik lényegi részét, a kereskedés rendszerét teszi tönkre.
a feltámasztó scrollok mûködnek fejre kattintva?
Akkor nekem kivétel? Egyszer nem találkoztam olyannal, hogy arcképre kattintva ne mûködött volna.
ezzel a highlight dologgal nem jelzi õket pirossal ?
hát meg ugye bújkálnak is elõ elõszeretettel a föld alól :)
Nekem nem a saját karaktereim megtalálása szokott problémát jelenteni, azokat amúgy is kijelöli ha rajta van a sor, meg ott a portré ... hanem az ellenfelek tudnak úgy elbújni dolgok mögé, vagy úgy beleolvadni mindenbe, hogy nem látom õket, és õket nem jelöli semmi. Ált pl azzal indítok, hogy felgyújtom a környéket, fõleg ha nagy fû is van, 1-2 fa, egyebek, el tudnak kószálni :) volt a városból kimenet ott a füves, esõs részen, hogy egy monszta pont a karaktereim közé teremtõdött, és csak akkor vettem észre, mikor hátba vágott ... mondom ez mit keres itt :D
lehet highlight-olni a karaktereket, ha jól rémlik, akkor alapértelmezésben asszem a 0-ás gombbal (ami egyben hotkey sloté is...) de ha átteszed másik billentyûre, akkor nincs vele gond.. azt viszont nem tudom, hogy a halott karaktert is kijelöli-e vagy csak az élõt..
lehet allitani igen, de nem leszel vele elorebb, annyi hogy harcban automatikusan highlightolja a karaktereidet, illetve harcon kivul is, vagy soha es a feltamasztas valoban nem mukodik ikonra kattintva, szerintem ez bug lehet, engem is zavart amikor rajottem
Úgy tûnik nektek, mintha ma kezdtem volna az ipart? :)
#158: a feltámasztás vmiért nem mûködik az arcképes ikonon, ellentétben pl a gyógyítással ... a földön fekvõ emberre kell rányomni ... legalábbis tegnap kétszer is használtam és mindkétszer így volt.
#159: az ALT csak a tárgyakat jelöli, a karaktereket/ellenfeleket nem ... ráadásul ezen a ponton haltak meg a kutyák és a ghoul is, aminek baromi nagy kupaca maradt, illetve egy rakat tárgy ... és a halott karakter a halott monszták tetemei alá került ... egy kis csücske lógott ki, azt kellett megtalálnom és kijelölnöm, de a földön fetrengõ mindenféle vacak között azért ezt meg kellett találni :) nincs róla képem, de eléggé össze volt ott folyva minden, fõleg amíg még lángolt az egész terület ... Lehet az ALT-ra a menüben be lehet még állítani mást is, majd megnézem, mert pl harc közben néha úgy összefolyik minden, hogy konkrétan keresni kell melyik ellenfél még hol lehet, mert nem highligholja õket. De majd megnézem hátha be lehet állítani.
#155 hasznald az alt-ot highlightolja a foldon levo targyakat konyebb megfogni.. (kuuuva sg valasz gomb nem mukodik)
Miért is volt nehéz kijelölni ? Az arckép ikonjára elég ráklikkelni.
esetleg testvereknek, lakotarsaknak ilyesmiknek idealis lehet :)
elobb utobb tuti jonnek jo fajta arena moddok remelhetoleg akkor lehet majd mokazni coopban rendesen.. jelenleg szerintem a coop resze idomilliomosoknak jo:)
Érdekes, egyik karim meghalt a világítótorony harc végén, mert ilyenkor gyorsabban telnek a körök és a tûz is gyorsabban éget és nem volt idõm felgyógyítani ... de ebben az érdekesség inkább az, hogy mikor felélesztettem, akkor hogy kelt fel ... csak a páncélja :D
Egyébként is alig tudtam kijelölni, mert a boss teteme alá került ... lehet beakadt oda a kari objektuma, nem tudom ... de ilyen páncéllal haladni érdekes volt ... ki-be lépés megoldotta :)
"Persze vannak új dolgok, mint pl.: a szórakozás az elemekkel; vagy a tárgypakolás. "
Pont a tárgypakolás az, ami nem új, szerves része volt a Divine Divinity-nek, rengeteg titok és egyebek megoldása volt hozzáköthetõ, és az egyik egyedisége volt magának a játéknak ....... egy idõben használtam rá (meg még most is) az 'izometrikus nézetû Morrowind' kifejezést :)
Baromi nagy ötlet a játékban ez a "Party Dialogue System", ez pl. single játék mellett nem annyira élmény, mert lényegében saját magammal nem értek egyet, ha nézeteltérést alakítok ki a 2 karim között. Ez ketten nyomva igazi fun lehet. Kõ-papír-ollóval kell dönteni, kinek lesz igaza adott szituban. Ez baszott jó. Ezek azok a dolgok, amik baromi aranyossá és szerethetõvé teszik a játékot.
És egyet értek, van az egésznek egy bája, igazi old school játék, bár igencsak modern "körítéssel". Szerintem a hangulatot nagyon telibetalálták.
Odamész, megfogod az egérrel (váza, hordó, láda, akármi) és oda húzod ahová akarod ... persze legyen helye.
Baromi szívesen nyomnám coop-ban valakivel. Egy dolog tart vissza, hogy ez egy (ahogy csgj is írja) baromira szöszmötölõs játék. Minden könyvet el szoktam olvasni stb... és attól tartok nehezen jön az össze, hogy hasonlóan "lassú" játékost találjak mint én. Mert lehet azért sokkal kevésbé szarakodva is játszani, bár úgy szerintem az egész varázsa elveszik. De minimum a lényeg fele. Ha valakinek esetleg lenne kedve kipbálni a coop-ot szóljon. Egy próbát azért megérne.
Ami engem megdöbbentett ebben a játékban, az az, hogy maximálisan a régi RPG hangulatot hozza vissza. Ez manapság nagy szó, mert mostanában az a menõ, ha minden teljesen filmszerû meg pörgõs meg leegyszerûsített. Ez a játék meg szöszölõs, nyugodt, taktikázós. És tényleg olyan, mintha egy régi 2D-s izometrikus RPG-t újítottak volna fel. Persze vannak új dolgok, mint pl.: a szórakozás az elemekkel; vagy a tárgypakolás. De akkor is egy igazán nosztalgikus élmény.
Irtó jó játék. Ezt nagyon összerakták.
(Riddick: amennyiben te vagy McClane, a Playdome-on is írtam 1-2 méltató szót, olvasd el (Megjelent a Divinity... kezdetû hírhez))
Tutorial. Mondom ezt úgy, hogy egy kurva percet nem játszottam a játékkal, csak megnéztem az elsõ fél órát YouTube-on, mert nem bírok várni péntekig (akkor lesz meg az új asztalim). Azért ennyire ne szarjatok már mindenre, hogy amit a szátokba rágnak, azt is itt kérdezitek meg.
Mondjuk lvl2-es voltam akkor, meg a magem sem volt a helyzet magaslatán. Illetve ahogy nézem a szintkülönbségek lehet büntetés képében jelentkeznek, mert lvl2-es szinten a városból kimenve a nyugatnak az undeadedek felé (Light House) alig lehet karcolni a népet és nagyot sebeznek.
Most már lvl3-as vagyok, majd ma megint kimegyek, ahogy emlékszem a bétából, 3-4-esen meg már simán lehet velük harcolni.
nálam az idézett pók megette egymagában, nemhogy 4, de 2 party member sem hiányzott mellé :) baromi erõs egy dög, igazából alig várom a további, erõsebb summonokat elõször csatát visszatölteni a lighthouse-nál kellett, többet nem akarok spoilerezni, de ott azt hiszem, harmadjára sikerült csak halál nélkül végigdarálni a népen se addig, se azóta nem volt még csak távolról nehéz rész sem, remélem, késõbb azért nehezedik
A város alatti lángszórós csontit a kétkezes karddal operáló csajszi, Madena (azt hiszem így hívják) darabokra aprította ... míg elõtte, mikor ketten voltak, a fighterem alig karcolta, a fire/earth mágusom meg nem sebezte, hanem töltötte vissza az életét :)
Csak egy baj van vele, olyan buta és hisztis, hogy állandóan pofázik valamiért, mindig helyre kell tenni :D
A skillek határozzák meg a kasztot, szóval olyan, hogy kaszt kvázi csak egy alap elnevezés, semmi több, így nincs is mit meghatározzon.
A kaszt, mint olyan az alap indulási értékeket határozza meg, amit aztán késõbb úgy módosítasz ahogy akarsz ... azaz a kapott pontjaid oda teszed ahova akarod.
Plusz a döntéseid is (személyiség) akarva-akaratlan módosítják az értékeket (státusz ablak utolsó füle). A skilleknél a pont más színnel van jelölve, és egérrel ráállva írja, hogy melyik személyiség tulajdonság növelte (vagy csökkentette, lehet ilyen is van) az értéket.
jogos, amikor orakig boklaszol a varosban (en is LEGUTOLJARA voltam abban az epuletben, ahol vannak), szoval fontos nagyon, hogy 2 vagy 4 karakterrel rohangalsz, es veszel fel questeket, illetve rabolsz ki hazakat azert fontos, mmmmmmmeeeeeeeeeertttttttttttt hm
Az alap mage fire/eart-al teljesen jól mûködik az elején. Olaj a földre és bele flare ... aztán további olajfoltokkal lehet növelni az égõ terület nagyságát. A másik karakterem fighter ... akkor veszem hasznát ha a mage trükkjeire immunis valaki, vagy túl közel jön.
Az, hogy hamar felvehetõ a városból két másik karakter nem triviális, max azoknak, akik már nem elsõre vágnak neki. Simán el lehet bóklászni úgy órákig, hogy nem találkozol velük.
Egyébként az egyik egy knight (2 kezes kard), a másik meg egy mage szerû water/air elementálokkal. Így az általam indított alap csapatot jól kiegészíti.
Aztán késõbb az End of Time-ba pénzért lehet majd szinte bármilyen karaktert felfogadni.
nyilvan tul atfogo tudasom nincs igy 2 rovidke delutan / este utan, de amennyire latom, van egy keves, talan a skill costoknal ir olyat, hogy az adott kaszt mennyire effektiv azon a fan, es ettol fuggoen tobb / kevesebb APba kerul 1-1 skill de ez ilyen nagyon halvany emlek valami eldugott helyerol a jateknak, javitsatok ha nem igy van
tudod ugye hogy a kasztok nincsenek kobe vesve, ossze vissza customizalhatok?
mivel imadom ismetelni magam, ezert ujra: csinalsz egy karaktert, aminek adsz hydro + geomancer skill fat, es az egvilagon semmi problemad nem lesz a jateknak egy jo nagy szakaszan (ahol eppen en most jarok, meg semmi nem okozott gondot) a masik karakter kb kurvamind1
ezen felul, again, mert ismetelni jo, barmi mast is kiprobalhatsz, mivel kb 2 csata utan a varosban ugyis osszeszedsz meg 2 karaktert (az egyiknek van hydroja), ott meg mar tenyleg total mind1 lesz a 2 kezdo karid
Szokás szerint a mágusok a terminátorok, épp ezért nem inditotam azt /ugyis csatlakozik hozzád majd egy mágus / ha könnyen akarsz haladni azokal tolod.
igy megjelenes utan 2 nappal, miutan a ~10faktorialis parositast vegigprobalta mindenki, egyertelmuen az a valsz, hogy "fasz tudja" :DDD
tekintve hogy eleg hamar gyarapodni fog a csapatod 2 fovel, a helyes valasz a "kurvamind1"
szemelyes velemenyem, illetve rovidke tapasztalatom, hogy a hydro + geomancer paros az egyik karakteren fasza nagyon, a hydro a heal miatt, a geo a summon miatt, de igazabol 100%, hogy barmilyen masik kombo / karaktertipus is rendelkezik ugyanilyen erossegekkel
Hát ugye az árusoknak limitált pénze van, de vannak cuccaik ... így nem kell pénzért adnod valamit, vagy ha kevés a pénze akkor tárgyat is tudsz behúzni ... így lehet jól ügyeskedni a kereskedéssel.
Pl most ahol tudom lopkodom össze a nagyobb értékû (arany színû) tányérokat meg a poharakat :) az elõbb a treasure map árusnál 2500 értékben, 1500 goldnyi mapot és még 1000 goldot tradeltem csak ezekbõl :D
Baromira tetszik, hogy vannak a játékban Divine Divinity zenék ... egy kicsit át vannak hangszerelve, nagyon hangulatosak, újra azt a hangulatot érzem, mint mikor anno azt nyomtam :)
Lényeg legyen minden elementálra varázslatod valamelyik karival, mert egyébként lehet szívni az ellenállásokkal.
Lementem a város alatti barlangba, ahol egy lángszórós csontváz boss szerûség jött a barátaival ... szétnyomtam a talajt olajjal, lángolt minden, de ez a kecseg boss nem sebzõdik a tûztõl, hanem visszatölti a HPját ... ráadásul lövöldözöm a staffal de az is tüzes, az is visszatölti ... a méregre meg immunis ... kirr, magem kilõve a harcból :) veszek gyors egy másik staffot is :)
A bétában azért hamar meg tudták csapni az embert .. pl ha most bemész a városba de rögtön ki is mész az undead rész felé nyugat/észak felé, akkor nagyon fejbe fognak verni :)
Sokszor úgy kezdem a harcot, hogy még nem vagyok fightba, azaz gyorsan telik a cd, látom már az ellent és mageval messzirõl odadobálok egy rakat olajat és meggyújtom ... sõt, van amikor már ég az ellenfél, de még mindig nem vagyok combatban :) aztán mire combatba kerülök már félig szétégtek ... lehet ilyenekkel trükközni :)
Normál szinten mennyire lesz nehéz a játék, lesz benne kihívás? Gondolom itt az elején a tutorial rész, illetve a város elõtt az Orkoknál még csak bemelegítés van. Vagy érdemes feljebb tenni? Nem akarok vért h.gyozni, de azért nem szeretnék végig rohanni sem rajta. Bár ha jól látom menet közben is lehet a nehézségen állítani, de kíváncsi vagyok mi a tapasztalat.
Már jobban megy.Nagyon ki lehet dolgozni a harcot.Gyakorolni kell
Egyébként a 2 hónappal ezelõtti állapothoz képest egy tökéletes játék összképét adja ... akkor a hangok szarok voltak, irányítási problémák, 1001 dolog ... mondjuk úgy is élvezettel tettem bele 17 órát :)
Fighter hamar odaér a Ram skillel :) itt helyezkedni is kell, a maget ki kell helyezni line of sightba, olajozni a földet folyamatosan, felgyújtani és olajozással nagyobbítani az égõ területet, stb ... akkor pl a meleek oda sem érnek a magehez, addigra elégnek. Vagy vízbe villám, az stunol .... a Ram meg az ököl ikonos fighter skill knocbackol leveri a földre ... van sok lehetõség.
Rá kell érezni a harcra, vannak benne lehetõségek.
Kapcsolókkal a legegyszerûbb, hogy ráteszel egy tárgyat ... ugye már a DD-ben is 10 éve az volt az egyik különlegesség, hogy kb minden tárgyat lehetett mozgatni, így találva titkos cuccokat, helyeket (pl széna bálák alatt titkos csapóajtó, stb) ... na ez itt is adott, fogsz hordót vagy vázát és ráteszed a kapcsolóra ... úgy, ahogy pl a csapdákra is (mérgezõ gázas lyuk), stb. Jól lehet ezt kombinálni.
De a tutorial dungeonban zöld kis ablakban vagy miben ezeket mind leírta a játék, ott volt olyan kapcsolós megoldás is, hogy szét kellett szedni a karikat.
De pl a bétában is volt olyan dungeon a város alatti barlangrendszerben ahol egy csomó csapda volt, és egyesével kellett kapcsolgatni meg átszaladni ... a karik szétszedése sokszor kell, mert csapatban nem tudnak úgy haladni, hogy ne szaladjanak bele valami szarba :)
ö, elég faék a játék, és tegnapi megjelenéssel hol lenne már wiki oldal :)
2 kapcsoló az kb a tutorial után sehol nincs, mindenesetre szét kell szedned hozzá a partyt, amit úgy tehetsz meg, hogy a 2. karakter fejét elhúzod az elsõtõl, szétszakítva köztük a láncot ekkor irányíthatod õket külön
a harc meg.. hát az meg sima action point alapú körökre osztott, mindenre ráírva, hogy mennyiért mit csinál ha van esetleg konkrét kérdésed azon felül, hogy "nem teljesen tiszta", szívesen válaszolok, bár a fent leírtnál nem nagyon van több a harcban :)
ehhez nincs valahol valami magyar wiki mert irányítás (pl,mikor mind a két karaktert rá kell állitani egy kapcsolóra hogy ajtót nyissanak,de az még sem marad úgy)meg harcrendszer nem teljesen tiszta...
Látom recepteket könyvekbõl lehet szerezni,nice
Attól még a rangedek a Wizardom ütik.Meg persze hátul van csak a mobnak akkora a range mint az enyémnek.Fighter meg mire odaér lemegy a nap meg kell 2 kör.Ezért nem stimmel itt valami. De lehet csak azért van ez így mert nemrég kezdtem.Kicsit kell tápoljak a karikon. Persze ettõl jó minden,szeretem ha nehéz egy játék:)
hja, fejük felett vannak a formációk, alapból az a négyzetbigyó elég hektikus bár azt vettem észre, hogy kb kurvamind1 a formáció, a csata elsõ körében úgyis kialakul egy nagy összevisszaság :)
Én a bétába kb 20 órát tettem, de volt hogy órákig csak a városban bóklásztam :)
Rengeteg dolgot visszahoztak a DD-bõl, és a küldik is hasonló színvonalúak, egyszerûen élvezem az egészet :) már régóta vágytam egy igazi DD folytatásra vagy hasonló játékra, végre megcsinálták.