Ilyen alapon gyilkosság se legyen benne, hiszen kiskorúak is biztosan fognak vele játszani. Halomra öljük egymást a játékok többségében, de pöcsös nő ne legyen benne, mert az árt a gyereknek. :) Szerintem a gyerekekre kb. akkora hatással lesz egy pöcsös nő, mint az, hogy játék közben legyilkolnak 680 npc-t, mégpedig brutális módon. Kábé semmilyen. Last of Us 2-nél érdekes mód nem szempont, hogy kiskorúak nézik, ahogy Ellie halomra döfködi a népet. Azzal pedig semmi gond nincs, ha a társadalmat elkezdik átszabni egy toleránsabb hozzáállásra, tekintve hogy az emberiség kb. 5%-a garantáltan meleg. És nem fognak elmenni innen. Nem fognak megváltozni. Akkor nem lesz szükség melegpropagandára, ha a társadalom elfogadóbb lesz. Nem a hardcore transzőrültekkel nyilván, hiszen az szélsőség. Cyberpunk világa tökéletes arra, hogy ilyen kísérletet megcsináljanak benne, valszeg semmi jelentősége nem lesz, ahogy kijön a játék senkit nem fog érdekelni, pont mint a Last of Usban a leszbi szál. Szóval csak verjük a habot, ami persze jót tesz a játéknak, izgatottan várhatjuk, hogy tudunk-e majd pöcsös nőt kreálni. Én akarok! :D
Ez egy dedikáltan felnőtteknek készülő játék! Gyerekek ezzel nem fognak játszani, vagy ha mégis, akkor ahogy előttem írták, az a szülő hibája lesz! Az egésznek semmi köze a PC-hez, sokkal inkább a Cyberpunk műfaj/világ sajátossága, hogy olyan implantot tesz be magának bárki amire csak pénze van, akár más neművé is alakíthatja magát. Ez egy popkulturális vonatkozás, nem kéne megint idekeverni a gender f*szságot és a hülye politikát. Ráadásul mindig jókat nevetek magamban az erkölcs-csőszökön, akik féltik a gyerekeket a buziktól, de közben simán lesz*rják ha erőszakos, gyilkolászós játékokkal játszik, vagy ilyen témájú filmeket néz. Jézus szenvedéseit meg szinte direkt átéletik velük, mintha az az egyébként is fiktív mesetörténet nem lenne alapból is egy pszichés agyrém. Hogy az egyéb, gyerekekre káros tevékenységeket ne is említsem. Pont olyan képmutatás az egész, mint maga a vallás.
Engem is idegesítenek a buzik, utáltam a Mass Effect-ben is, de ott valóban offenzív kényszer volt, mivel a kitalált világ nem tette szükségessé, hogy benne legyen. Ugyanakkor felnőtt ember vagyok, el tudom kerülni és kész. Sőt, nem kötelező játszani ezzel a játékkal! Minek ezen rugózni? Szerinted most néhány reakciós idióta kedvedért változtassák meg a Cyberpunk műfajának alapjait? Az nem zavar, hogy az már nem lesz Cyberpunk?
Ez kb. olyan, mitha azt várná el valaki, hogy a Star Wars-ban ne legyenek mindenféle fajok, mert a Biblia szerint csak és kizárólag az ember létezik és micsoda rombolást végez szegény gyerekek fejében, ha meglátják Yoda-t, még a végén kételkedni kezdenek a hittan órán tanultakban. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.06.30. 01:45:09
Melyik századból jöttél a jövőbe az időgépeddel? Itt egy dolog undorító és az nem a játék. Ez a játék nem gyerekeknek való és nem csak a melegek vagy a transzok miatt. Ha meg azt hiszed, h játékban levő meleg vagy transz karakterek hatására egy gyerek úgy dönt, h az lesz, akkor sajnállak. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.06.29. 22:00:49
> MIvel ezzel a játékkal többmillió kiskorú is játszani fog,
Nem fog, a korhatár besorolás miatt nem lehetséges.
Hja, majd letölti dugiban? Akkor az már a kedves család problémája és hibája, ne a játékot, ne a világot vagy mást hibáztass... Az egyébként nem zavar, hogy a kiskorú gyermek testreszabhatja a pénisz nagyságát, mellek nagyságát, sőt, még a fanszőrzetet is?
Szerintem vegyél eg ynagy levegőt, és a játékban kerüld el a meleg szituációkat, akkor nem esel sem kísértésbe, se látni nem fogod azt, amitől rettegsz. Mert hogy el lehet ezeket kerülni, ahogy lentebb is írták, SEMMI SEM KÖTELEZŐ, MINDEN CSAK A TE DÖNTÉSEDEN MÚLIK.
Az kurvára nem lényegtelen ha buzipropagandát tolnak a képembe. Nem kértem, nem kerestem, de a polkorrektség jegyében el kell tűrnöm. Miért kell propagálni egy mentális betegséget, miért kell úgy tenni mintha normális lenne, miért kell pöcsös csajokat még a kormányokba is beengedni? A toleranciának is van határa, az elfogadás nem azonos a bátorítással. MIvel ezzel a játékkal többmillió kiskorú is játszani fog, a kérdés még inkább megkerülhetetlen. Az egy dolog ha az lehetsz benne aki akarsz, az meg egy másik ha a szembejövők felénél nem tudod eldönteni milyen nemű. Hát ha még a játék is felkínálja a döntést hogy mindennemű NPC-vel románcot kezdhessek! Még a lehetőségét se akarom annak, hogy beszélgetésbe elegyedve egy férfivel kis szivecske ikon tűnjön fel a párbeszédpanelen. A lehetőség egyenlő a bíztatással, és ez már undorító. AZ AC Odyssey eljátszotta már ezt, ott röhejes volt az egész, de félek hogy itt komolyan veszik.
Azt hiszem, h megfejtettem a dolgot. Állítólag az első trailerben használt férfi V szinkron valamiért nem lett a játékban végleges szinkron. Ez mellé jön, h az IMDB-n a male V-re 3 különböző színészt ír, a female-re pedig 2-t. Szóval gondolom, h ffi esetében azért van 3, mert a traileres is ott szerepel, de egyébként 2 közül lehet majd választani a játék elején, ahogy a női esetében is. Szóval hasonlóan, mint a Dragon Age Inquisitionben. A #1288 hozzászólásban levő videóban nem mindig hangzik ugyanúgy a férfi V hangja. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.06.29. 21:27:39
"Amúgy nem értem a sírást."
Nagy a jólét, unják magukat az emberek és ráérnek lényegtelen baromságokon rugózni...
Annyira nem érdekel téged és mást sem, h mindig sikerül valakinek felhoznia a témát és több hozzászóláson keresztül erről beszélgetni. :D Amúgy nem értem a sírást. Ez csak egy lehetőség, ami adatott. Ha full férfi vagy full női karakterrel akar valaki játszani, ott a lehetőség. Aki meg transz, annak szintén ott. Aki nem transz, de transz karakterrel szeretne játszani, annak is ott a lehetőség. Ez miatt bárkinek panaszkodni. No comment.
Jaj annyira unalmas már ez! Bátor lépés hogy olyan szerepjátékot készítenek amiben lehetőséget kapsz hogy kiélhesd az aberrációidat, DE semmi sem kötelező. Oké, a transzhumanizmus itt a játék világának egyik alapköve, de nem ezért játszom. Csak legyen menő fegyverem, fasza kocsim, meg izgalmas küldetésem, a többi nem érdekel.
Ezt kiirod angolul twitteren, tagelve a fejlesztoket és vmelyik random LGBTQ mediumot, holnapra cimlap es nr1 trend :)
Mér, a nő pöccsel a legjobb kombináció. Ötvözi a nőiességet a pöccsel. Ha tisztán csajt indítok, azzal az a gond, hogy kevésbé tudom a helyébe képzelni magam. Viszont ha pöcse van, akkor eggyel közelebb áll hozzám. :D Egy kurvaszép arcú, jó seggű, falon mászó képességekkel megáldott láthatatlanná válni tudó röntgen szemű mesterlövész nő, pöccsel. Ez az álmom. :)
2-2 voice actor lesz mindkét nemhez? Több színész is szerepel az imdb-n, mint male és female V.
Vótmá. Nem is 1x. Mindenki ugyanazokat a gameplay jeleneteket rakja fel, csak esetleg más sorrendben vannak összevágva. :D Június 18 óta nem volt semmi új és a következő Night City Wire-ig nem is lesz. :)
GAT5-ben engem a sztori igazán nem is érdekelt sosem. Azóta sem játszottam végig. Viszont online nagyon sokat játszottam. RDR2 olyan szinten vált szerepjátékká a számomra, hogy egy bizonyos esemény bekövetkezte után, lehangoltan felkeltem a gép elől, hogy akkor most ennyi. És azóta sem vettem elő a játékot. Nem írom le az eseményt, hátha még nem ismeri mindenki a sztorit. Számomra izgalmasabb volt, mint a Witcher 3, bár ezt sokan cáfolnák. De ez engem úgysem érdekel. Szóval fölösleges billentyűzetkoptatás lenne erre reagálni.
Gta5 engem sem fogott meg. Egynek elment. RDR sem lesz az örök kedvenc, de mindenkinek ki kell próbálni egyszer. Én is csak pcn játszom vele, de mikor beérsz az első városkába és beesteledik te meg csak sétálgatsz. Hát ilyet még játékba nem éltem át. Novigrad elbújhat emelett a kis városka mellett. :D
De akkor adta el magát a játék nekem, mikor elhagytan a lovam valahol messze. Megláttam egy szekeret, mondom de jó lenne felkéredzkedni. Rákiáltottam és baszki fel lehetett ülni rá, elvitt az öreg egy darabon. Mikor leszálsz a karaktered meg is köszöni szépen.. Na ott tudtam hogy nekem ez a következő szint.
Kicsit hülyén fogalmaztam, de azt hiszem, h világos mire gondoltam. Nem csak magyar felirat van a játékaikban. Más nyelvű is. Magyarul csak feliratozás van, nem szinkron, ahogy még a Witcher 1 volt. :D
A CD Projekt RED játékaiban már az első játékuk, azaz a Witcher 1 óta van hivatalos magyar fordítás. Abban még magyar szinkron is volt. Azóta csak magyar felirat van a játékaikban, de az mindegyikben. Szóval amiatt nem kell aggódnod, h nem fogod érteni. :)
Azért várjuk ennyire mert sok a duma. A szerepjátékok lényege, hogy aktív kapcsolatot építesz ki a karakterekkel, az lehetsz aki akarsz és a döntéseid formálják az eseményeket. Ehhez természetesen sokat kell beszélgetni. Hogy a játékmenet hosszútávon mit fog nyújtani azt 20 perc alapján nem lehet tisztességesen megítélni, végső soron majd az összkép fog számítani, hogy milyen érzés játszani vele. idővel kiderül.
Köszi a válaszokat! Így már sokkal érdekesebb a számomra is.
A sok duma adott esetben nem zavar, főleg, hogy a videók alapján, sokszor van választási lehetőség is. Viszont, ha nem értem, akkor úgyis csak tovább nyomom, annak meg sok értelme nincs. Így az ilyen játékokat magyar nyelv támogatása nélkül már nem is veszem meg.
Nagyon felkapott ez a játék, ami még meg sem jelent.
Tényleg annyi lesz a játékmenet, amit lentebb abban a kb. 20 percben látni? Mert ez esetben nagyon remélem lesz hozzá legalább magyar felirat, különben értelmetlen és unalmas lesz az egész. Legalábbis a videókból számomra ez jön le. Rengeteg duma benne.
Majd egyszer elég bátor leszek, hogy 50% sale-en megvegyem. Túl sok negatívot hallottam az RDR2-ről, és mivel az az Rockstar csinálta, aki a GTA V-öt, amitől kb. nem estem hasra. Ingyé volt, kipróbáltam, felé sem néztem vagy 6 hete... De lehet, hogy csak a settingje irritál a GTA V-nek.
Én szerettem a RDR 2-t, de a játékok következő szintjének nem nevezném. Az open world és ahogy minden részletesen le van animálva és beélve, az tényleg felülmúlhatatlan. Azonban küldetések szempontjából nem fejlődött már játékok óta a Rockstar. A legtöbb küldetésben lépésről lépésre követni kell az utasításokat, mert különben mission failed. Ez a videó nagyon szépen szavakba önti, h mi a volt a bajom vele.
Azért a RedDead2 eléggé odarakta magát minden téren. Bár gondolom a te nézeted szerint, csak megkoronázta az eddig gameplaymechanikákat. És, ha jobban belegondol az ember, akkor lehet tényleg így van. De az én szememben a RedDead2 már a játékok következő szintje. Witcher3 közelebb fog állni a szívemhez mindig, de technikailag RDR2 nagyon messze elment mindent mellett.
Ja meg a töltőképernyők megszűnését se felejtsük el. Lehet nem gameplay mechanika egészen, de mégis kihatással van az egészre.
Csomó HUD dolog ingame, lore alapú, cybertech, amit be lehet szerelni és ki-be lehet őket kapcsolni (HP, lőszer jelzés, stb). Nem mondta senki külön, de gondolom a nav is hasonló. Alsó sarokokban az üzleti híreket, árfolyamokat megjelenítő modul meg tuti a corpo karakter miatt van. 100, hogy ki lehet kapcsolni, ha nem tetszik, nagyon fura lenne, ha pont azt ne lehetne.
Gunplay valszeg nem lesz egy csúcs-FPS szintű. Ez továbbra is RPG, valszeg ahhoz mérhető lesz. Persze ki tudja, akik most játszották alapvetően pozitívan beszéltek gunplay-ről. Rage-hez hasonlítást hallottam.
Btw azért nincsenek másmilyen gameplay-ek a különböző emberektől, akik játszhatták, mert nem az övékét mutogatják. Ők kipróbálhatták, beszélhetnek róla, de nem vehettek fel gameplay-t.
Nem baj, csak egyesek pl. emiatt húzták le a Last of Us 2-őt, hogy nem forradalmi a játékmenet, hogy ő többet várt. Kb. ott fejeltem le az asztalt. Mert aki csinálta azt a videót kb. átaludta az elmúlt 20 évet. Ez volt a kommentem alapvetése, csak ezt nem írtam le.
Csak amikor a sajtó rendre dicsérte a W III zsenialitását minden téren, akkor én meg kerestem a kandi kamerát. Félre értés ne essék, kurva jó játék. Csak én ma ott tartok, hogy sajnos túl sokszor kell elengednem azt, hogy valódi játékmenet nincs.
Viszont emiatt tartok én ott, hogy 4+ éve nagyon kevés kivételtől eltekintve csak történet alapú játékkal tolom. Mert zárt vége van. MI ellen játszani stratégiát nevetséges, mert nincs igazi MI. Csaló alibiző szar van. Lásd Civ. 20 év alatt semmit nem tudtak az MI-n húzni...
Viszont akkor felmerül a kérdés, hogy ennyi erővel minek játék? Ha az interaktivitása gyakorlatilag alibizés, ha lényegében nem számít, hogy milyen skilled van, milyen fegyverd, stb. A W III ilyen volt. A LVL difi számított, semmi más.
Viszont akkor lehetne az egész kevesebb harccal és lehetne ennyi erővel film is.... Tökéletesen élveztem pl. a TLoU első részét, amit úgy néztem meg.
A 90-es évek FMV játékai megbuktak, mert a technológia nem állt készen és rosszat erőltették. Igaz, hogy nem fotorealisztikusan, de ezen engineekkel tökéletes filmélmény kapható. Főleg, hogy mi az a sok szar és szemét, amit ma film címszó alatt adnak a moziban...
van kiadó aki elalibizi a dolgot és van aki bele teszi azt a pluszt amitől igazán AAA lesz egy játék, ami szerintem MINDIG a sztori.
én mindig a sztorit fogom választani, második helyen meg ott az immersion.
lehet azon kevesek közé tartozom, aki pont leszarja a gunplayt, a perkeket a fülem tudja mit, de ha egy jó sztori meg van támogatva csili-vili köntössel, akkor hajrá, az csak plusz pont.
Sugárban hánytam a Mass Effect gunplayetől, de kaptam egy olyan sztorit ami nálam top1 Scifi. Undorító szar volt a Last of Us harcrendszere, de egy nagyon megindító történet járt mellé amin lehet órákig merengeni pár sör mellett.
CP meg nálam csalás, mert én meséltem CP2020-at és hát ott volt az első concept of art vidi, nagyon...nyilván a gunplay megint csak nem érdekel.
Az új technológia lehetővé teszi, hogy még színesebben szagosabban elmeséljenek egy jó sztorit. Ha valakinek elég egy Fornite lelke rajta, én azért szeretem a Redet, mert belerakja azt a pluszt ami engem megcsinál.
Amúgy meg a továbbgondolások is jók tudnak lenni, pl lehet azt mondani a Disco Elysiumra, hogy ja bocs ez csak egy Planescape 2 , de azért ha nyitott vagy erre akkor megnyalod a 10 ujjadat. Vagy ott van a FrostPunk, a Darkest Dungeon, semmi új, na de a körítés. Utoljára szerkesztette: Renegade, 2020.06.27. 00:26:18
Közel sem biztos hogy volt rá jelzés, akkoriban nagyon is szokás volt a játékosok kezét elengedni, pontosan nem találtam meg az ominózus pályaszakaszt most de ahogy ránéztem a gameplayre nem is igen volt ott hangalámondás vagy sok segítség :D. Amit mondasz igen nagyon jól hangzik így leírva, de a gyakorlati megvalósítása, hogy egy órát kóvályogsz mire kiderül hogy jah, általában abban a kocsmában van, de lehet hogy a haverjánál kártyáznak vagy kertészkedik szóval undd csak meg ott az életed rá várva.
A másik hogy valami két szintes kocsma legalján találod meg a lépcső alatt egy hordó mögött miközben tele van NPC-vel a kocsma. Persze biztos vannak kevésbé frusztráló megoldások is, meg meg lehetne jobban de azok nem maradnak ennyire meg az emlékezetedben, sokkal inkább ilyen elcseszett megoldások maradnak meg fejben. Inkább húzzon egy vonalat és követem és nem pazarolom az időmet az unalmas részekre csak marad a 100% fun. Így is majd sok féle képpen meg lehet oldani a küldetést, de az ilyen töltelék részeket szerintem sem kell túlvariálni.
Az autóval repülhetünk is? Mer akkor most vettek meg kilóra. Nem mintha a magyar nyelvű támogatás miatt nem vettek volna meg már vagy háromszor kilóra, de most akkor negyedjére is. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.06.26. 21:32:35
Pont leírtad, hogy saját magad miatt volt szopás akkor és nem biztos, hogy a játék hibája volt. mivel a legtöbb játék angolul volt így biztos volt valami amivel a többség egyből rájött , hogy mit kell csinálni, de mi nyelvtudás nélkül néztünk mint lukinyúl.. Én sem azt mondtam, hogy szopatósan kell megoldani, meg bugossan hagyni, hogy lehetetlen legyen megoldani.. DE például mennyivel másabb lett volna ha a kijelölgetés helyett amikor megkapod a küldetést azt mondják, hogy keresd a bárban ezt a nevű csókát ilyen és ilyen kinézete van. és akkor bemész a bárba és próbálod beazonosítani, vagy az NPC-któl megkérdezni, mint ahogy a valóságban is tennéd. Ez nem szopatás, de adna egy kis szabadságot ,hogy hogy old meg. Mostanában meg már az sem lenne akadály, hogy minden karakter egy kaptafára készülne.
10 évvel ezelőtt pont ezért szopattak be a játékok, mert valahol valaki kitalált valami módot hogyan old meg és ha nem egy rugóra járt az agyatok kereshetted. 15 éve meg még net sem volt csak betárcsázós, végigjátszások se nagyon csak a cheatcodexbe ami bekerült és ha elakadtál szophattál sokat még rájössz mi van. Ma már egyszerűbb lenne megnézel egy videót de azért ez nem élmény hogy szenvedsz meg kínlódsz a továbbjutáson, ez csak pár mazohistának hiányzik, legtöbb játékos nem ilyen ezért is találták ki ezeket a követő dolgokat nekik lenne kevesebb munka, ha nem tennék bele, de ki van mutatva hogy kell az embereknek és szeretik, akkor pedig kerüljön bele. Én is szeretem mert nem önszívatássala akarok valaminek hosszú játékidőt hanem azért mert jó a sztori jó a világában lenni. Emlékszem egyszer a soldiers of fortuneben lerobbant valami csatorna és oda kellett volna átugrani de nem volt nekem egyértelmű, akkor még nem beszéltem angolul, lehet akkor mondták mit kell csinálni és én nem értettem, csak arra emlékszem hogy nagyon sokáig bolyongtam kétségbe esve mikor egyszer elolvastam valahol mit kell csinálni aztán akkor is beletelt pár próbálkozásba még sikerült a távoli ugrás. Ezek nem jó pontok, a játékos nyúzása a pár mazohistát kivéve senkinek nem jó. A hullámvasút is egy kötött pályán mozgó valami mégis sokan élvezik kevésbé lenne jó ha irányíthatnád és összevernéd magad rendesen. Én örülök ha valamin végigirányítanak és akkor megkapom azt az élményt amit a fejlesztők elképzeltek mert ahhoz képest általában minden silányabb. Utoljára szerkesztette: Palinko, 2020.06.26. 20:35:56
En ertem, de tippre reszleges NDA van ervenyben, bizonyos dolgokrol lehetett irni es beszelni, bizonyos dolgokrol nem. Nagyon sok fejleszto csinalja/keri/irja elo az elso zart sajto eventre. Az azonos felhasznalt mediatartalomra meg a valasz akkor a #1254-ben. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.06.26. 19:27:54
Prológust játszottak és aki a játékról beszélt, az nem saját videót használt, hanem abból jeleneteket, amik a Night City Wire-ben is láthattunk. Egyébként meg a Witcher 3-ban is minden apró HUD elem kikapcsolható és biztos vagyok benne, h itt is így lesz. Nem akarsz pontokat, meg h minden meg legyen jelölve? Kikapcsolod.
Igen, a sajto csak a prologust (annak kuldeteseit) jatszhatta a 4 oras session alatt, azt, amit a videoban is mutattak csutortokon. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.06.26. 19:12:12
érdekes, hogy akinek volt alkalma játszani pár órát vele, azoknak pont ugyan azok a jelenetek lettek bevágva a videójába, vagy csak ez lett nekik megengedve, hogy mindenki ugyan arról ugyan azt mondhatja el. Az meg a videókból látszik, hogy kB az 1 biteseknek készült. minden meg van jelölve, hogy ki honnan ló, mindenki felett ott az életerő csík, a gránát hol van és mekkora a hatóereje, de a legjobban az tetszett, hogy még a térképen be is van pontozva a pontos útvonal, hogy merre kell menni, hogy megtaláld a megfelelő embert.
10 évvel ezelőtt pont ezek hiánya miatt voltak annyira élvezetesek a játékok, hogy neked kellett kigondolnod, hogy mit hogy oldj meg és ezzel is növelve a játékidőt.Manapság a legtöbb egyszemélyes játékot egy délután le lehet tudni és ezért fizessek 60 eurókat meg töltsek le 200gb-ot?
Hol vannak a 10 évvel ezelőtt techdemokba bemutatott rombolható környezet, a haj és ruhaszimuláció? az IK animációk, a legtöbb mai karakter is ugyan úgy belelóg az objektumokba, mint 20 éve. minden csak annyira interaktív amennyire a fejlesztők akarják értsd semennyire minden a legapróbb részletekig le van szabályozva, hogy nehogy véletlenszerűen oda essen valami ahova nem kellene.
Nincs switchem. :) Ha lenne, arra is megvettem volna, de ezért nem veszek. Egyébként a ME1-3-at is megvettem pc-re és xbox360-ra is. PS3-ra csak a 2-3-at, mert az 1 sose jelent meg. Van még pár ilyen játék, amit több platformra is megvettem.
Nekem az is újítás, ha más játékokból vagy játék genre-kból vesz át valamit egy játék. Pl. a W3 a witcher sense-t. Igen, volt hasonló, bár nem a TR-ben, hanem inkább az Arkham játékokban előtte, ettől még rpg-ben nem volt és ezért újszerű. A lovaglás nemcsak gyorsabb gyaloglás, mert pl. a harcban is módosít a sebzésen. De ha úgy érted, hogy nem volt a W3-ban olyan forradalmi játékmechanikai megoldás, amit előtte a játékiparban még nem láttunk, akkor igazad van. Mondjuk nekem nem is hiányzott, nem mind újítás jó. Nem jut eszembe a neve, de a kinect hajnalán volt egy from software (!!!) játék, ami full kinect vezértelt volt és egy tankot irányítóttál. Volt már hasoonló korábban? Soha. Jó volt? Lószart, játszhatatlan volt kb.
"több varázslat van" Gothicban több varázslat van, mint a Witcherben.
Idovel majd lesz olyan is. Ahogy vegul csak megmaradt a labnyom a hoban/homokban/sarban, ahogy elsokent kovette fizikailag a karakter lepese a domborzatot es nem csuszott/lebegett felette, ahogy elsokent valtak rombolhatova a kornyezetek, ahogy elsokent jelent meg a fizika es a gravitacio a jatekelemek reszekent, stb.
Ha nagyon szigoruak vagyunk, semmi ujat nem lattunk az elmult 20 evben, amit ne lattunk volna mar regi dosos jatekokban. Sot, meg a VR sem uj, anno a BNV teruleten tartott ifabo/compfair kiallitas egyiken mar kiprobaltam a Descent egy vr verziojat a 90-es evek kozepen, azota alapjaiban nem valtozott a lenyege annak sem, csak fejlodott es finomodott. Ugyanez a helyzet a jatektermekben mar a 80-90-es evekben hasznalt motion detectort hasznalo kalandjatekokra, amelybol aztan a Wii probalt profitalni.
Kvazi "ugyanugy" mukodik mind mai is, 20-30 ev elteltevel, de megis, mennyivel mas manapsag leulni egy jatek ele :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.06.26. 18:45:54
Jó de azért rengeteg újdonság van csak nem minden egy játékban a rombholható terek pl a red factionben, a grappling hook szerű közlekedés, fedezék rendszer sem volt még 20 éve, automata élettöltés se nagyon volt divatban meg még csomó de csomó dolgot lehetne találni, de így hogy mindenre rámondod hogy ez nem újdonság mert valami 2% ban hasonló már volt valamikor így tényleg nehéz, már nem is játék kéne ilyen felfogás alapján. Azok a szimulációk meg amiket várnál én is ugyanúgy szeretném de nem lesznek, sajna túl sok erőforrást fogyasztanak ahhoz hogy real timeban menjenek és valamennyit lehet csalni de nem tudják megerőszakolni a dolgot akkor se.
Cs Goban amúgy hasonló a lövedék átütése mint ahogy írod Utoljára szerkesztette: Palinko, 2020.06.26. 18:36:59
Igen. Ezt inkább pozitívumként emeltem ki az emígy megkérdőjelezhető minőségű GUI esetében, h alapból kiírja, h melyik gombbal mit csinálsz, de lehetőséged van kikapcsolni, ha nincs már szükséged rá. Ugyanakkor sok olyan elem volt, ami szinte létszükségletű és nem igazán ajánlott kikapcsolni, bekapcsolva meg eléggé cirkuszos a design. Csinálhatták volna úgy valahogy, ahogy a GTA V esetében is sikerült, h sok elemet a minimap köré, fölé raktak és nem foglaltak el fölöslegesen sok helyet, illetve időnként nincs tele a monitor minden oldala és sarka valamivel.
A lovaglás az lényegében gyorsabb sétálás, csak anno nem tudták leanimálni. Ez nekem nem új mechanika. A Gothic II-ben a speed potikat csak a hosszú utakra tartalékoltam. Lényegében ott is, ha csúnya lett volna a ló anim, de a sebesség megvan, akkor elfogadom.
Új játékmechanika pl. a parkour. A játék pályadesig abszolút megváltozott tőle, nem csak arról szól, hogy gyorsan mozogsz. A W III lovaglása egyébként nagyon lol, mert ha ráveszed magad, akkor olyan OP, hogy ehaj. Csak mivel karakteridegen és soha nem csináltam azt egy próbán túl.
A Souls játékokat lehetne még újításnak mondani, de mivel egyikkel sem játszottam, nem merem. Az, hogy WIII craft rendszere nagyobb, több varázslat van, az még nem új. Legalábbis számomra nem. Az elemek kombinálása, ami van pl. a két DOS játékban, az már azért valami. Hogy a korábbi D játékokban volt-e azt nem tudom.
A W III W érzékelése nem új. Korábban feltalálta már más. A TR-ben is volt, ott túlélő ösztön néven futott. Mi volt az első, ahol volt? Ott új volt. Azóta csak eltérő impl.. semmi több.
Ezzel nincs semmi baj, mert úgy tűnik, hogy a kiadók kockázatatni nem mernek, az játékok keretei miatt korlátok vannak. Csak akkor senki ne adja nekem elő a nagy innovatívat.
Majd, ha lesz olyan lövölde, ahol számít, hogy akkor tégla, beton, agyagfal, vagy méteres fatörzs mögött vagyok és egyiken átmegy az acélmagvas AK-47 lövedék, de a 9 mm piszolylőszert megfogja és egy hk. fogja és szétlövi a házat, ahol ember van és rádől, akkor térjünk vissza az innovációra. Addig alibizés megy. Úgy tesznek mintha. Vagy még azt se. Ezt nem én mondom, hanem egy fejlesztő, de ebben semmi új nincs annak, aki nem csukott szemmel élt az elmúlt 25 évben és játszott..
Sajnos nem emlékszem hol van benne, de talán az első harmadában.
A játékok szebbek lettek, de a környezettel levő interakció sokszor a 20-25 évvel ezelőtti kiugró alkotásokat nem éri el... És nem látom azt, hogy az U5 engine erre mozdulna. Mit csinál?
1. Legyen mééééééééééééég szebb. 2. Legyen fasza hang is. 3. A költséghatékony fejlesztést támogassa a munkaerő oldalról. Az, hogy brutál vas kell hozzá, az keleti bérek mellett soha, de egy soktízezres éves grafikusi modeller fizetes mellett USD-ben nem tétel, ha 3 év helyett 1,5 év alatt megcsinálható lesz, mert dev. assetekkel nem kell szöszölni, letöltik és beteszik.
Döbbenetes, hogy SENKI nem beszélt arról a U5 demó kapcsán, hogy lényegében semmi forradalmi nem volt rajta játékmenet szempontjábó, szóba se került. Az, hogy legalább mímeljék a valóságos fizikát absztrakt módon... Nem newtoni vagy más egyenletekkel...
Ajjaj, de örültem én annak a melyik gombbal mit csinálsznak akkor mikor hónapok után újrajátszottam, vagy csináltam pár nap kihagyást és már nem volt olyan refleks szerű :D Nem tettek bele feleselgesen abba se semmit, csak esetleg egyesek úgy érezhették hogy felesleges.
ne haragudj, de amúgy imádom már az új gémeket csak azért mert mulattat, hogy minden egyes helyre ugyan azokat az állatságokat írod, hogy drága a játék meg megvárod satöbbi :)) hatalmas!!!!!!!!!
Mit értesz játékmechanika alatt? Nekem a questdesign pl. az. De ha az nem, akkor pl. a lovaglás, a lovas harc, ami nem volt a gothicban, pl újítás. Vagy a witcher sense mód, amivel nyomokat olvashatsz. A gothic és a W3 között az a hasonlóság, hogy mindkettő TPS real time akció-rpg, lineáris történettel, egy sand boxban, némi crafting, mágia, fantasy elemek, szintlépés és fejlődés.
JÁTÉKMECHANIKA terén nincs igazán semmi új. 20 éves megoldásokat pimpelnek és díszítettek fel. Semmi új. Amit te említesz az a sztori minősége és megtámogatása a látvány, voice acting által.
Nyilván az ótvar multi a kazuárokkal többet kaszál, mint bármi hc játék, ezt tudom. Pont ezért gondolom, hogy ha 60 dollárral tudok tenni ellene valamit, akkor teszek. Nem, nem a te meg az én 60 dollárom számít, de 10 milliószor 60 dollár már igen.
Mindegy, nyilván azt veszed meg és úgy és akkor, ahogy akarod. Már beszélgettünk róla, de pl. én a W3-at mindhárom platformon megvettem, minden expansionnel együtt. És végig is vittem, kétszer legalább mindhárom platformon. És nem bántam meg. Százszor jobban megbántam a TLOU2-re azt a 60 dollárnyi pénzt, mint a W3-at háromszor megvenni.
A W3-ban a játákmenet és a questdesign volt forradalmi. Hogy szinte minden mellékküldetés egyedi volt, annak érződött. A Gothicok (bár nagyon szerettem őket) nem ilyenek voltak. Tele voltak "menj oda és öld meg az 5 dragon snappert" meg "hozz 10 mana plantet" stílusú küldetésekkel. Ez mindenképp újítás, legalábbis a legtöbb crpg-hez képest, ahol legfeljebb a főszálra fókuszálnak, a mellékküldetések megmaradnak a szimpla grind szintjén. A W3 legjobb küldetései közül több opcionális mellékküldetés volt.
Egy játék egyébként nem attól jó vagy rossz, hogy mennyi benne az újszerű megoldás. Hanem, hogy mennyire működik az egész, együtt. Egyébként szerintem nagyon leegyszerűsíted a dolgokat, amikor azt mondod, hogy a W3 nem előrelépés egy gothichoz képest, legfeljebb a grafika terén.
Az elmúlt 20 évben semmi sem hozott. Ez az játékipar egyik alapvető problémája...
Egy magyar fejlesztővel volt interjú a Chekcpoint podcastnen (IDDDQD blog), hogy a 1997/98 táján olyan Ultima VII/VIII szerű motorral megcsinálták, hogy terjedt a tűz, a fény és árnyék annyira számított, hogy az MI, ha látta az árnyékodat számításba vette stb. Ma mi van? A 2017-es Zelda Beath of the Wild-tól oda és vissza voltak, ami 3D-ben a Switch grafikájával kb. hasonlót tudott. Tetszik érteni, feltalálták kanálban a mélyedést 20 évvel később, csak már 3D van.
A játékok az elmúlt 20 évben kb. szebbek lettek, de semmi egetrengető új játéktechnikai elemet nem találtak ki sőt, valamit újra feltalálni sem tudnak, mert a grafika köti a kezüket. Mert a terjedést ma is megírnák, de a grafikát mellé, hogy jól nézzen ki nem. Ezért van az, hogy az új Microprose HC taktikai játéka is a grafikán spórol, ha modellezni akarja a környezeti rombolás.
Konkrét példa? A Witcher III is gyakorlatilag egy felturbózott Gothic I/II. Igen, szebb. több mozdulat van benne, több varázslat, de az egész működési mechanizmus és környezeti interakciója kb. azon a szinten van. Néhány helyen ütésre összedől ajtó vagy barlang, de kb. ennyi. Kapcsoló van benne, padra leülsz, létrázol és mászol, stb. Minden általam ismert játék a korábbi mechanizmusokat kombinálja és azok mellé rendelt leíró adatbázist.
A Witcher széria witcher érzékelést is n+1 játék használta más néven.
Szóval ezek után ő mégis kis és miért várt forradalmat vagy mást a CP2077-től? És semmire nem számítok.
Gyakorlatilag ma minden játékot, ami a zsánerban van, a történet, a voice acting, grafika és atmoszféra visz el a hátán. A többi alibizés nagyrészt.
Pl. játszottam pl. a TR szériával is és kb. az Uncharted 1-2-3-re alapuló izé volt, ott is volt stealth és a Witcherben is ismert "sense".
Mutasson már bárki egy forradalmi játékmechanikájú játékot.
A W III alibizése is a játékosok 99%-nak tapasztalatom szerint nem tűnt fel. Most vagy az átlagjátékos nem érti mit csinál, vagy csak az én műszaki szemem szúrja ki azt, hogy mi és hogyan...
A Parkour TPS/FPS-esek megjelenése hozott új színt a műfajba, de az is "csak" additív volt a többi megszokott elem mellé és ez n+1 műfajban nem áll meg, mert nem illik bele.
Mi kéne? Nincs szép grafikájú generálisan rombolható környezet sehol és semmi ilyen VALÓDI forradalom. És nem látom, hogy lenne. Az bemutatott U5 engine is szép volt, meg a hangokat emelték ki. Semmi sem utal arra, hogy lenne előrelépés az általam hiányolt területeknek...
Egyeseknek volt lehetősége játszani pár órát és volt olyan, aki kitért a vezetésre is. Azt mondta, h nem szimuláció szintű realisztikus, de sokkal jobb érzés, mint sok más open world játék, amikben vannak kocsik. A játékmenetet illetően a Witcher 3 se hozott semmilyen megújító, formabontó dolgot. Igazából a játék többi eleme lett kiemelkedő. Egy jól összerakott, élvezetes játékmenetet várok el, de nem számítok arra, h az lesz a legerősebb rész a játékban. Ami pedig a HUD-ot illeti. Hát igen. A CDPR-nek sosem volt ez erőssége. A Witcher 3-nak is clusterfuck volt a HUD-ja, telepakolva minden szarral a képernyő minden oldalán és sarkában. Remélhetőleg azért annyit kapni fogunk itt is, mint ott is, h legalább ki lehet választani, ha HUD melyik része látsszon és melyik ne. Pl, ahogy a WItcher 3-ban se kellett az embernek folyamatosan látnia, h melyik billentyűvel mit csinál séta vagy lovaglás alatt.
(...es kezdodik, a fillerb.szo pestis ezt a topikot is elerte. Kar erte...)
Ez már egyéni ízlés kérdése. Ha szeretnéd támogatni a fejlesztőt, akkor megveszed megjelenéskor a játékot és később a DLC-ket, ha meg nem, mert téged ez annyira nem érdekel, akkorsz vársz valami akcióra. Bár azt hozzátenném, ha mindeki csak várna, hogy leakciózzák a játékokat, egy idő után nem lenne mire várni. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.06.26. 10:49:10
Ezzel az a baj hogy amíg egy teszem azt ebből a Cyberből elmegy (csak írok valamit) 30 millió db 2 év alatt, addig a ótvar multis szarságokból 3 hónap alatt be tudnak szedni annyit mint ebből 2 év alatt.... Szóval attól hogy én kukáznám ezt a 60$-omat még nem változna a többi pénzéhes rohadék hozzáállása... Szóval én várok..nekem mindenképpen megéri ,ugyanis a várakozás nem kerül semmibe sőt . Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.06.26. 10:40:43
A játék teljes árával azt fizeted meg, hogy ne kelljen várnod. Plusz segítesz a fejlesztőknek, hogy nagyobb bevételhez jussanak és még több ilyen játékot csináljanak pl. újabb looter shooterek meg always online pénznyomdák helyett.