A Witcher 3 akkora kasszasiker volt, hogy arra szavak nincsenek és állami (!) szinten kiemelt figyelmet élvezett, mert ott az állam pénz és lehetőséget lát abban, hogy ne autó összeszerelő ország legyenek, hanem szürkeállománnyal termeljenek pénzt. A CDPr munkássága gyakorlatiag a mint, hogy mit és hogyan kéne csinálni.
A másik az, hogy a CDPr hozzáállás nem pusztán anyagi sikert jelent. A Witcher 3 kb. bugmentesen és optimalizáltan jelent meg abban a korban, amikor félkész és bughalom játszhatatlan RTW2-őt adtak ki vagy az évekkel későbbi ME Andromédán röhögött, hogy arra ki bólinthatott rá...
A világra való rálátásod 0, ami annak köszönhető, hogy nem beszélsz semmiféle idegen nyelvet (legalábbis tudtommal).
Erről beszélek...Amíg a CDP "kihívni" akar meg rajozni addig a többiek pénzt keresnek ugyanis ez erről szól... Szerinted az emlegetett "lesajnált" kiadókat/fejlesztőket mennyire érdekli a cdp amikor a "szarjaikkal" évről évre tonnányi (sokkal több pénzt) keresnek mint a cdp?
Mielött még valaki bemenne az erdöbe az itt olvasott sok okosság miatt szögezük le a Cyberpunk 2077-nek semmi köze a deus ex, rage, játékokhoz ezekböl nem vett át semmit.
A játék világát 1988-ban találta ki Mike Pondsmith amit késöbb folyamatosan fejlesztett, bővitett.
Ha már mindenáron valamire hasonlitani kell az legyen a Blade Runner mert abból bevallottan meritett.
Ettöl persze emlékeztethet valakit ezekre de ez alapján mindenre rá lehet húzni ezeket a sablonokat.
Filmbe más mint pixelgrafika. Részemről....:) Játék engine-be másképpen jön át.
Nekem a belső terekről meg a designról eléggé a Dredd lepusztult világa jön át. Pont egy ilyen megatoronyban játszódik az is, nem véletlen szerintem a hasonlóság. Nagy, csupasz betonnal borított terek, iszonyat ízlésficamosan, tahón összeválogatott ruházat meg szerkó mindenkin, fullosan igénytelen, maximálisan lelakott lakókörnyezet. Szerintem adja. A cyberpunk életérzés annyira nem mozgat meg, de valahogy a CDPR nagyon elkapta annak a feelingjét.
Alábecsülőd a siker jelentőségét. Ebben a polkorrekt szarban ami ár a játékipart is elérte és meg kell felelni minden szarnak. Ráadásul a színvonal is évről évre csökken azoknak a CD Projekt ikon lesz. Ez nagyon nagyot fog szólni komolyan mondom. Ha eddig nem is de innentől a CD Projekt lesz az etalon. A részvényeik szépen fognak felfelé kúszni és akik eddig nem az Obsidian szerű cégekhez menekültek és valóban alkotni szeretnének, normálisan azok közül sokak majd a CD-nek akarnak dolgozni. Már most van alkalmazottjuk rendesen a nyugati világból. Ha ez kijön utána bővülhetnek rendesen. Persze az igazi kérdés a megnyomorító szabályozásokat, hogy fogják tudni kikerülni. Mert az "elvárásokat" amiknek a pl. EABio megfelel, azt leszarják. Persze még ott a Beth is, akik tényleg ügyesen lavíroznak DE a C2077 megjelenése új mesterek érkezését is jelenteni fogja az AAA piacon :) Edit: Nyugati cégek zöme jelenleg tök esélytelen a CD Projekt jelentette kihívással szemben, még a Beth is. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.08.28. 10:26:12
Nálam is a hangulat a fö faktor ez a demó teljesen visszaadta a cyberpunk életérzést / mármint amilyenek a könyvek és filmek alapján elképzeljük / szinte tökéletes minden benne.
Ennek a viszonylag rövid gameplaynek is olyan fellingje volt ami ha beránt valakit azt egy jó darabig nem fogja elengedni és a cdpr ismerve ez 100+ óra lesz.
Akit meg nem fog meg ez környezet annak nem érdemes vele foglalkozni, ennyi
Lehet sötét valami, csak legyen nagyobb és kicsit kreatívabb, ha már scifi. Nagyon durván minimal stílus a belső helyszíneken. Részemről. Szóval nekem nem a világos meg sötét a baj, hanem hogy azért pl ahogy kinéz a város, ahhoz képest a belső terek eléggé elmaradoznak azért. Meg ez a doom szerű fight se gyün be már. Kiégtem ezekből a shooterekből.
Valszeg többet reméltem mint ami.
Death Stranding is erre a sorsra jut szerintem. Brutál kiábrándító az ucso gameplay.
Azt már a többiek is leírták, hogy a szezont kevered a fazonnal. A kiadó és a fejlesztő nem azonos és emiatt a kiadási mennyiség és fejlesztési idő egészen más.
A másik komoly faktor, hogy csak azért, mert költségvetése és fejlesztői létszáma miatt egy projekt / játék szeretne AAA-ként tekinteni magára*, attól még nem lesz az. Miért? Mert olyan játékok, mint a Witcher 3 (PC) vagy az Uncharted 4 (PS4) újradefiniálták ezt a fogalmat azért. Lehet, hogy úgy fogalmazni, hogy vannak olyan játékok, amik annyival a konkurencia felett állnak, hogy lényegében külön kategóriát képeznek. Ha ezek a AAA játékok, akkor a többi valami más.
Lásd futószalagon érkező CoD és egyéb szériák. Csak azért, mert 60 ojró a gamma még nem lesz AAA egy hulladék termék... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.08.28. 09:29:31
Ezen futott, nem azt jelenti, hogy ez az ajánlott konfig. Nyilván a demóra erős vasat tesznek alá. Nem hiszem, hogy gond lesz a gépigénnyel. A videó pedig nagyon tetszik, felkerült a játék a várólistám élére.
Persze sejtem mi miért van, tapasztalat. De ettől még számomra nem nagy szám. Maga a gameplay-be semmi extra.
Valszeg nekem voltak nagy elvárásaim, illúzióim. Nem számít kik fejlesztik, ha a játék nem mozgat meg, nem látom a mai átlaghoz képest, hogy ez miben több, addig nem nagyon fogok 0day ugrani érte.
De mindegy is, csak egy user véleménye, másoknak meg kellemes szórakozást hozzá. :)
Engem megvettek kilóra. Minden ott van, ahogy kell. Történet, hangulat, kivitelezés. A szinkronhangok is nagyon rendben vannak.
A történet vezetés talán még jobbnak is tűnik, mint a witcherben, bár lehet hogy kicsit félrevezető az elso pár, nyilván jobban kidolgozott küldetés.
Az élő utcákon azert pislogtam rendesen... oké, volt mar hasonlo de itt valahogy nagyon kellett ebben a gány, túlzsúfolt cyberpunk városban.
Egyébként én mint fogyasztó, játékos, pont leszarom mennyi pénzt csinál az EA vagy az Ubi. Ha részvényes lennék, biztos nem így gondolnám, de nem vagyok részvényes. Engem az érdekel, hogy jó játékokat adjanak ki és az n+1. Battlefield, Cod, battle royale faszság vagy más online lövölde, sportjáték (ami kb ugyanaz mint a tavalyi kiadás) nem jó játékok, nem érdekelnek. Ha ők ebből meg tudnak élni, more power to them, de én nem fogok három forintot sem elkölteni az új Fifara vagy CoD-ra, mert leszarom.
Ha jó játékot csináln valaki, azt megveszem, ha szart, azt nem. A Witcher 3-at minden kiegészítőjével együtt megvettem mindhárom platformon és végig is vittem mindhárom platformon, mert megérdemlik a pénzt és a támogatást, hogy még több ilyen játékot csináljanak. A SW Battlefrontért a torrent sávszélességét sajnálom, nem hogy pénzt adjak érte. Konkrétan van EA accessem, elvileg ingyen tolhatnám, de azt a fél órát nem éri meg az életemből, hogy letöltsem.
Összekevered a kiadókat a fejlesztőkkel. Az EA nem csinál játékot, az EA nem stúdió, ahogy az Ubi vagy Blizzard-Activision sem (ez a teljes nevük). Ezek kiadják az egyes stúdiók játékait. Az Ubi pl. egy rakás saját tulajdonú stúdiót tart fenn, az EA részben ezt teszi, de részben meg is vásárol létező stúdiókat (pl. Bio). A CDPR ehhez képest csak maga fejleszt.
Ha stúdiókat hasonlítasz össze, akkor egész más lesz a kép. Bethesda mikor adott ki saját fejlesztésű (!!!) játékot, tehát nem mint kiadó, hanem mint fejlesztő, ahogy a CDPR is. Fallout 4. Az előtt Skyrim. 2011. De pl a Fallout 76, ami idén jön már egy külső stúdió munkája lesz. A wolfik meg az evil within szintén nem saját fejlesztés.
kevered a fejlesztocsapatokat a kiadokkal. cdp r a fejleszto csapat es a cdp csak azert van, hogy ki tudjak adni a jatekokag es kesobb a cdp egisze alatt legyen uj studioja, mondjuk cd project brusszel.
Itt most nem a biora gondoltam mert az amúgy is kb halott. Hanem az EA, UBI, Activision ...stb nagy halakra.
"De ne aggódj szerintem ha ez kijön utána már lesz. " Szerinted ,de ez nem így működik. Mint mondtam a többi stúdió a pénzre megy nem fog senki szüttyögni 1 game-el mikor évenként jön mindennek az n+1 része ami hozza az aktuális eladási számokat amit kell + multis ótvarokat is csapatnak mellettük azt nincs szükség "világot" megváltó alkotásra.
Kicsit túlzásba esel :) A Bio is 3-4 évente ad ki egyet. A CD meg kb 5 évente. Egy normális rpg-t 3-4 év alsó hangon összehozni míg megírod a sztorit akár minimális non-lineár játékmenettel. Azt lekódolod, meg még grafikát is építesz mármint motort, fejleszted ha sajátod van, nem teszi meg más. Elég rosszul méred fel a dolgokat. Jelenleg a CD-nek nincs két csapatra való programozója, ha lenne akkor párhuzamosan tudna fejleszteni mint a szuper "nagy" stúdiók. De ne aggódj szerintem ha ez kijön utána már lesz.
Továbbra sem kéne összehasonlítani a CDP-t és a többi studiot. Hülyeség ,marhaság, faszság.. CDP szökőévente ad ki 1 game-et ez idő alatta többi szarrá fikázott cég akár 15-20+ AAA címet... Nos ha a CDP-cske is ennyit fejleszteni nem lenne idejük ilyesmire. A CDP-cske szökő évente ad el egy játékából x milliót addig a többiek többszörösét.
Pont olyan lett mint vártam. Ebben komoly lové van. Ne várd Deus Ex1-et. Nem pár százezres példányba akarják eladni. Látszik megnézték a Bio játékait Bethet már régóta figyelik. Ezzel a játékkal elmennek a csúcsra. Amit ebből a műfajból amit akció rpgnek neveznek ki lehet hozni. olyan játék lesz amit rpg-vel sosem játszott akciójátékos is élvezni tud. Anno a W3 előtt, ami már szintén akció és ügyesség inkább, mint rpg, Mateusz elmondta, minden változik, de a sztori és a karakterek lesz a központ mindig. El kell dönteni teljes áron veszed meg vagy akcióba. Ha még jönne pár Tyranny szerű játék. Nem kérdés ez nálam akciós keretben vásárolandó. De legalább vétel szemben a szar Bio játékokkal. Remélem leülnek majd ez elé és megnézik, hogy kell játékot készíteni. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.08.28. 07:08:49
Eddig az volt a fő kritika, hogy túl világos meg napos. Most már az se jó, ha sötét van? Nyilván a törvénykívüli banda rejtekhelye nem egy üvegfelhőkarcolóban lesz, hanem egy lepusztult épületben, de az is nyilvánvaló, hogy pl. a sok megavállalat székhelye meg nyilván szebb épületekben lesz.
A részemről teljesen pozitív az első benyomás. Az egyetlen kritikám, ami van, hogy nem tudom mennyi lesz benne az rpg elem. Az valahogy nem tetszett, hogy olyan dolgokat próbálnak rpg -elemként előadni, hogy pl. másként oldunk meg egy küldetést. Ez teljesen oké, de engem inkább az érdekelt, hogy a képességek milyen szinten befolyásolják a játékot. Láttam rövid ideig a hackinget meg az engineeringet, de pl. a social skilleket egyelőre nem. Abban biztos vagyok, ha a cyber fejlesztéseket leszámítva a lövöldözés nem skill alapú lesz, hanem a játékos ügyességén múlik majd, mint pl. a deus exben (ellentétben a vampire bloodlines-szal pl.). Ebben azért még várok némi infot, mert egyelőre inkább Deus Ex Mankind Divided, mint Deus Ex 1.
Egy küldetést láttunk a több százból. Ami nem volt még kész bármikor feldobhatják ezt a pályarészt ha nagyon ez lesz a visszajelzés, de kétlem hogy ez lenne. Pláne ha lopakodás is lesz a válaszható játékmódok között és úgy néz ki igen csak lesz akkor nem véletlen a pálya design.
Amúgy elmondom konkrétan mi a baj ezzel. Kint nagyon szép a kocsis dolog, hogy mehetsz a városba.
Csak ugye maga az akció része épületekbe szorítva sötét igényességet mindenféle tekintetben nélkülöző kartondobozokba folyik, kicsit olyan érzés, mintha az autós része kint egy full másik minőség lenne. Egy rész egy másik játékból...
Az meg amikor bent mászkálhatsz, lőhetsz, az semmit nem jelent, nagy 0... sötét egyszerű fém épületekbe, könzerves dobozokban....:S
Szubjektív vélemény.... De igazad van, a tökletes gémer, minden neki nem tetsző játékkal játszik.
Csak én vagyok válogatós.
Akkora nagy bánzáj volt ez a játék körül, hogy nem ezt vártam. Nem tudom ebbe mi a nagy szám, amit egy másik játék ne tudna manapság. A grafika is éppenhogy elég.
CD Projekt megint odatette magát. Ennyire részletesen kidolgozott tartalmat, ekkora világot, ilyen hangulatbombát, ekkora tartalomtengert a Witcher 3 óta nem láttam. Ez már az alfa demó alapján is köröket ver 10 másik AAA játékra. Ebben a játékban minden benne van, amiért beleszerettem a videojátékokba.
CPU: Intel i7-8700K Motherboard: ASUS ROG Strix Z370-I Gaming RAM: G. Skill Ripjaws, V 2x16GB, 300MHz, CL15 GPU: GeForce GTX 1080Ti SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe PSU: Corsair SF600 600W
Nincs ezzel semmi baj én csak egyet sajnálok mi a fenéért gamepaddal demóznak egy fps-t? tök gagyi a mozgás, tudom , hogy aki konzolon játszik annak ez a természetes de azért mégse kéne.
Mondjuk nekem is végig olyan érzésem volt, de azért egyedi is a Cyberpunk, meg nehéz elszakadni a zsánertől. Szóval nem is várom hogy egy korábbi sci-fi játék se ugorjon be belőle, ez kb olyan mintha középkori játékra azt mondanánk hogy na ebben is várak, lovak meg kardok. Szerintem szép munkát végeztek.
Tetszett amit láttam, egyedül az autók fizikája ami nagyon sántának nézett ki de azon még bőven javíthatnak szerintem, művészileg szépen ki volt dolgozva mechanikák működtek, hangok jók.
Ha olyan lesz a játék is mint ez a demó a cdpr történelmet fog írni az rpg játékok terén, 0day vétel lesz.
Csak a baromi irritáló kontrolleres irányításért kár... az egész olyan kvarcjátékos gagyiságnak tűnt miatta a videóban. Meg remélem nem azzal akarják elérni a futurisztikus látszatot, hogy folyamatosan ilyen sötét lesz a játékban...
OK, no para. Nem akarom elspoilerkedni a sorozat végét, de érdemes végignézned, nincs elcseszve a vége sem. Kerek egész a sztori és szerintem szívesen meg fogod utána nézni mégegyszer. Én eddig kétszer mentem végig az egészen, ami azért ritka egy sorozatnál nálam.
Az azért furi lett volna, ha Takeshi besétál Ryker testében ... Én is bírom Joel Kinnamant, mint színészt, de a második könyvben tényleg irreális lett volna, ha ugyanabban a testben van még mindig a főszereplő. Mackieből eddig annyit láttam, ami a marvel filmekben volt, ami nem sok. Nyilván egy Will Smithnek jobban örültem volna, de ez van. :)
Ok, akkor sorry és köszönöm a kiigazítást! Pont ide írtam be, ahova nem volt jogos, bár ettől függetlenül a jelenség valós sajnos. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.30. 21:18:06
Nem régimódi vagy, csak nem olvastad a könyveket. Az 1. és a 2. könyv között 30 év eltelik, nehezen maradhatna ugyanabban a testben ... Ráadásul várd már meg a sorozat végét, hogy mi lesz.
Egyébként meg a könyvben is fekete combat sleeve-ben van Takeshi Kovacs. Fura lett volna, ha Ryker testében, öregedés nélkül jelenik meg ...
Aha...még csak a harmadik résznél tartok, de éppen a főszereplő az, aki nagyon betalált véleményem szerint. ezek szerint kinyírják az évad végére, vagy nem tudom miért cserélik le, de olyan nagyon nem örülök, főleg az új színész ismeretében. T*köm tele már, hogy mindenhol négereket meg arabokat kell nézni. Ma ez ilyen idióta trend, hogy minden főszereplőt kinyírnak pár rész vagy maximum egy évad után. Én kifejezetten utálom ezt a megoldást, biztos régimódi vagyok, de nekem ez nem jön be. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.30. 14:59:16
hamár Cyberpunk sorozatok és filmek a téma, egy friss hír :
"A Netflix berendelte az Altered Carbon 2. évadját. Az új főszereplő Anthony Mackie lesz. És a készítő mellé Alison Schapker érkezik társ-showrunnernek."
Én a Ghost In The Shell-t élveztem. Egyértelmű hogy nem ér fel az animéhez, de ettől függetlenül audio-vizuális pornó az egész. A hangulat nagyon ott van.
Épp az, hogy nem. Egy műfajnak jól behatárolható jellemzői vannak, hogy aszerint csoportosíthassunk dolgokat. Ha belekeversz valami mást akkor az egy átmeneti "műfaj" lesz ami igazából se nem az egyik, se nem a másik.