Még mindig le vagyok ragadva Tyrranynél. Sokszor. Régimódi és mégis új. minden skill és minden attribnak van összefüggés hálója ha rámész megmutatja mi mivel függ össze részletes leírással. Tudom a sok akciójátékos hülye gyereknek ez sem elég. A világ meg. A questek, a non lineáris játékmenet ahol a döntéseid tényleg 100 felé visznek. És mondom az obsidian B csapata csinálta és mégis. Karakterek zseniálisak, a mellékquestek a felépített "érzékelés" rendszer ahogy egyre rafináltabb rejtek helyeket fedezel fel. A millióféleképpen felépíthető csapat. A fő karakter fejlesztés a leadership részt is beiktatva. Fő sztori megismételhetetlen és annyira de annyira nem felel meg az elvárásoknak. Stb. Stb.
Nem várok ilyet ettől mert ma ez nem trendi. Kár ebbe az irányba elmenni, Peturz. Nem ez az eladható. Meg a POE. A Cd ráérzett mi az ami eladható és elvárás. Nem lesz "bonyolult" már a W3 sem az nagyon nem az. Már ha néhány normális fejtörő lesz benne mint a W2-be volt és komolyan az agyam eldobtam tőlük. Nyoma nem volt a w3-ba már. Mint a végjáték mellékpályáján belebotlasz. Lesz jó sztori, jó karakterek fényévekkel jobbak mint amit a mai Beth vagy Bio tud. Lesz tökéletesen megalkotott világ. Ahol nem minden ajtó lesz nyitható de bővíthető ajtóról ajtóra. Élni fog. Éltetni fogják őket el lesz ájulva mindenki leszámítva az itt is látható legvadabb realitás szimulátort váró akció játékosokat. Egyszerűen azért mert jó lesz. Nem lesz Tyranny nem lesz PoE, PoE2 még talán, főleg nem, DAO sem. De sokkal jobb lesz mint a konkurencia ma tud. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.08.28. 23:16:03
A W3-ra a helyes válaszos állítás egész egyszerűen nem igaz.
Én olyan RPG-t még nem láttam, ahol a harcrendszer és craft ne csak díszitő körítés lett volna. A W3 sem lett kivétel. Mintha két eltérő banda csinálta volna (minőségileg) a sztorit, a voice acting-et és a grafikát (jó) és egy másik az item és craft rendszert a harcrendszerrel (indifferens és hulladék).
"Amíg a CDP "kihívni" akar meg rajozni addig a többiek pénzt keresnek ugyanis ez erről szól."
Nem CSAK erről szól! Legalább is, vannak még emberek, akik a nyilvánvaló célként kitűzött üzleti sikert, minőséggel párosítva képzelik el. A CDP ilyen cég, ilyen tulajdonosokkal. Az EA tulajdonosai meg szimplán maffiózók, akiket a pénzen és mondjuk gyerekek kifosztásán kívül kb. semmi más nem érdekel. Persze nem is hasonlítható össze a két cég, mivel az EA kiadó, öltönyös buzikkal és managerekkel az élen, akiknek tök mindegy, hogy játékprogramot vagy műanyag kiskacsát értékesítenek, a lényeg kizárólag a profitszerzés, mely cél elérésének érdekében nagyjából bármire képesek. Itt két világ találkozik és úgy tűnik, te ez utóbbit kedveled. Egészségede...De fogadd már el, hogy mások kicsit felnőttebb módon gondolkodva, az értéket is teremtők táborához tartozó fejlesztőket támogassák. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.08.29. 02:09:28
Egyetértek! Ha meglátok még egy ilyen szart ahol fát kell vágnom, hogy abból ajtót meg falat csináljak, akkor felakasztom magam. A képzelőerő teljes hiányában szenved a fejlesztők 95%-ka. Az MMO lövölde baromságokról nem is beszélve...
15 év pc gamelés után megvettem életem első komolyabb konzolját (anno még PS1-el kezdtem) egy PS4-et.
Most kövezzetek meg azért amit most mondani fogok, de ágyon fetrengeni a kontrollerrel, a wireless kontrolleren egy gombot megnyomni, 1 másodperc után ugyan ott folytatni ahol tegnap abbahagytam az azért priceless. Olyan élményt ad, amit egy pc sajna nem tud. Haverom 1 évig nyúzott ezzel, elküldtem a francba, de mikor a ps4 exkluzív játékok miatt megvettem a konzolt, be kellett kussolnom mert totál a hatása alá kerültem.
Egy dolgot viszont tényleg nem értek: hogy lehet konzolon fps-el játszani. Az istenért se áll rá a kezem az analog célzásra, egyszerűen olyan vagyok mint egy óvódás aki dartsozni akar. Ilyenkor jó az auto aim, mert ha pcn játszanék, tudom magamról, hogy 8 év csézés után bármilyen fps single player játékot akár hogy megcsinálok ultragecihard modon fél hpval, tehát nem zavarna a "csalás"... így jobb megoldás híján legyen auto aim aztán kész.. de azt tényleg tanúsíthatom, hogy ha megveszed a konzolt, akkor egyre nehezebben ülsz le görnyedni a gép elé valami játékkal, ha ott a kényelem a hálóban.
Elvileg ugye pc-t is ki lehet vezetni nagy tévére meg wireless controller is van, szóval ott is lehet ugyanezt csináni. Persze ez elég nagy macera, ha a gépet amúgy rendesen asztalnál is használod: átdugdosni mindent stb, pláne ha a tévé másik szobában van.
Amúg egyetértek, én is ezért szoktam konzolon játszani, még akkor is, ha jóval szarabb a frame rate, mint pc-n. Egyszerűen kényelmesebb fetrengeni a nagy képernyő előtt, mint a monitornál. De van egy rakás játék, amit nem olyan jó konzolon játszani: pl. minden point-and-click vagy klasszikus izometrikus rpg (DOS pl) és rts, plusz az fps-ek.
Ízlések és pofonok, én pl. imádom az építős sand box survivor játékokat. Kb. 5-6 éve csak azokkal játszom (Kivéve a Witcher sorozat, minden része azért bekerült a Steam Fiókomba). Neked ezek fantáziátlan játékok, nálam meg pont ezért favorit. Pontosan azért mert rám van bízva, az én fantáziámra hogy hol, milyen módon, milyen "építészeti stílusban", milyen védelmi mechanizmussal tákolom össze az otthonom. Van pár gama amiben ez egészen jól meg lett oldva (Conan Exiles, Rust, ARK, sőt jó volt a H1Z1 Survivot változata is ebben, főleg az első években). VAn pár amibe 1000 óra körül és oylan is amibe 1700 óra felett beletoltam. Egy Witcherbe ki tenne bele 1000 órát ? CSak a fanatikusok :) Kellenek ezek is, de kétségtelen, hogy kell a minőségi single player gama remek történettel. Nem lehet kiváltani ezt a stílust sem semmivel. Anno a Witcher 1-2 részét többször kitoltam egymás után, teljesen betaláltak. Ám valahogy a III. résznél elveszett a varázsa a játéknak, nagyjából a sztori 2/3-ánál kifulladt és nem vittem végig, addig is volt pár részlet ahol a francba kívántam (pl. amikor ha tetszett ha nem Cirivel kellett tolni) pedig megvettem mindkét DLC-t is még az elsőt a megjelenéskor előrendeltem, a másodikat amint lehetett, annyire motivált voltam. DE kifulladt... nem toltam végig, a DLC-kbe bele sem szagoltam és valsz már soha nem is fogom újra feltelepíteni.. De egy Conan Exilesben akár képes vagyok két hetente is nulláról indulni, más szerveren, akkor is ha minden orosz, vagy spanyol rajtam gyakorolja a raid tudományát :) Imádok építeni, tervezni, otthont teremteni. A Cyberpunk 2077 be fog valószínűleg találni nálam, tetszik amit eddig láttam róla, de nem tudnám 100%-ban kijelenteni, hogy biztosan meg fogom venni (nem, nem fogom letorrentezni sem, ha tényleg érdekel akkor STEAM). Azért a megjelenésig biztosan lesz alkalmunk többet is megtudni majd a játékról, de pl. ez alapján a gameplay alapján én nem döntenék a vásárlás mellett. Ahhoz ez édeskevés volt :) Utoljára szerkesztette: Normen76, 2018.08.29. 06:56:43
Sokáig szórakoztam a HDMI kábellel de hagyjuk... maximum filmnézésre jó, de a játékra egyáltalán nem. Eleve a billentyűzet meg az egér hülyén néz ki melletted (pedig abból is vettem wirelesst), de baromira nem az az érzés.
Valahogy az fps irányítását kéne megoldani egy egyszerűbb billentyűzettel vagy egérrel és jó enne minden
szerk.: meg aztán azt kihagytam, hogy PS4 multiplayerben nem létezik olyan, hogy cheat. Mindenkinek ugyan úgy megy a játék, mindenkinek ugyan olyan lehetőségei vannak. Ez sem utolsó dolog. Utoljára szerkesztette: Mr_no_NaMe, 2018.08.29. 07:16:48
Az ilyen streamelős megoldásokkal az a baj, hogy pont az értelmét veszi el a nagyképernyőnek. Én anno azért vezettem át a nappaliba kábellel, hogy 4k-ban tolhassak játékokat, de ugye ez streamelve csak nagyon brutál net mellett lehetséges.
Egyszerűbb megoldás venni egy ps4 prot mondjuk és akkor nemcsak ez a gond van megoldva, hanem mindjárt hozzá is férünk egy rakás exkluzívhoz.
A 4k értelmeten parasztvakítás és drága. A grafikai fejlesztők nem tudták vakteszten megmondani, hogy felskálázott 1080p ---> 4k-t vagy valódi 4k-t látnak a kijelzőn. Akkor meg minek?
hát engem kilóra megvettek, ráadásul ha az ember ismeri a CP2020-at, akkor meg pláne nagyot üt.
Ebben mondjuk egyetértünk. A 4K-hoz nagyon nagy kijelző kell (65+) vagy nagyon közel kell ülni a monitorhoz / tévéhez, hogy lásd a különbséget. De összességében én is parasztvakításnak tartom.
Mondjuk én akkor már úgy képzelném el, hogy előbb csinálnék egy lakástervezőt kismillió opcióval, és a játékosok megcsinálják azt a több százezer-millió lakást, amiből a játék indításakor random kiválaszt X-et, majd az adott területre betölti a berendezések típusát/helyét, és az engine majd elhelyezi.
A lootot pedig nem a készítő dönti el, hanem random generálja a játék, hogy "fair" legyen.
Kérdés, hogy mennyire lenne megoldható a folyamatosság mellett, mert ugye ez az elsődleges a mi kis sandbox világunkban.
A közel üléssel (köv komment) meg a bajom az, hogy az emberi szem érzékenysége és látószöge adott. Nincs értelme igazából a 4k-nak. Semmi. Akkor kép esetén, ahol látod a difit, akkor meg a képet nem látod át. A részletgazdagság, felbontóképesség és FOV hármasa nem teszi értelmessé a 4k-t A piac menekülése bulshittel támogatva.
A nagy méretű kijelző nem játékhoz vagy mozizáshoz, hanem munkához kell, ahol n+1 ablak miatt munkatér kell, de nem kell egyszerre az egész képernyőt nézni.
Reálisan nézve 24-32 colnál nagyobb képernyőnek nincs semmiféle gyakorlati haszna az esetek 99,9%-ban. Akkro már VR, mert repszimnél a hatalmas képernyő helyett az sokkal reálisabb és olcsóbb is lesz, mert az nem 4K...
Semmiféle okot nem látok arra, hogy én pl. nagyobb monitort vegyek a játékhoz. Az otthoni munka/hobbihoz kellene csak esetleg.
ON Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.08.29. 14:08:23
Engem nem kell meggyőznöd. Eszem ágában sincs 4k-ra váltani. Az én indokom elsősorban az, hogy ár-érték arányban nevetségesen rossznak tartom. Ha figyelembe vesszük, hogy mennyivel több (és drágább) erőforrást igényel, illetve azt, hogy cserébe élvezeti szinten mennyivel nyújt ténylegesen többet, akkor az eredmény szerintem nagyon lehangoló.
Csak gyanítottam, hogy jönni fognak a tech emberek, akik elmondják, hogy márpedig négyká alatt nincs is élet, és csak a csóró, ostoba, kitaszított mutáns páriák játszanak FULL HD-ban manapság :D
És felvállalnád annak a kockázatát, hogy a dollármilliókból évekig fejlesztett játék azzal kerül a címlapokra, hogy egy vicces kedvű troll milyen ganéságot tett bele. De írták korábban mások is, ezt procedurálisan is tudja generálni egy jól megírt szoftver, sokkal kevesebb mintából.
Nekem 27 collos monitorom van, fullHD, de ott a pixelességet már látni lehet. Határeset, de oda már azért kellene a nagyobb felbontás, de per pillanat nincs semmi kedvem 3-400 ezret belefeccölni egy 4k monitorba meg a VGA-ba ami képes meg is hajtani. Majd ha kicsit emberibb lesz az ára.
A W3 az egyik, amit még nem láttam (ott van a GOG account-om alatt, csak még nem töltöttem le). Azért is írtam, hogy a "legtöbb". A W1-W2-re biztosan igaz, azokkal játszottam, a W2 volt a legrosszabb ilyen szempontból. A ME1-2 is hasonlóan hullámzott, a jó/rossz pontok beszívása csak arra terelt, hogy az optimális választást keresd, nem érte meg szélsőségesnek lenni.
Nincs bajom azzal, ha egy játék egyetlen sztorit akar elmesélni és végigjátszatni, ezeket is csípem, ha érdekes a történet (pl. W1). Baj akkor van (nálam), ha a választás lehetősége csak illúzió, mert az opciók nem valós és egyenrangú döntési helyzetek (a mellékes kérdezősködések itt nem számítanak). Amikor mindig van egy optimális választás és a többi az csak hátrányosabb lehet. Például ebben a demóban szívesen megnéztem volna, mi történik, ha nem érdekel a Militech csaj vonala és: - ...megrohanom a rejtekhelyet és erőszakkal elveszem a drónt. - ...belopakodok és ellopom a drónt. - ...felbérelek egy dekást, kiüttetem vele a védelmi rendszert és a fickók elektronikáját és elviszem a drónt. Szintén felesleges körnek érzem azt, amikor a csaj testőrei lenyomnak és ott az opció, hogy erőszakoskodsz velük, miközben végig sugallja a játék, hogy ezek felső ligás figurák. Az optimális választás csak a meghunyászkodás, minden más esetén (vélhetően, a demó alapján) súlyos hátrányokkal fizetsz, esetleg kampó is a karakternek és kezdheted újra. Mi értelme ennek? Ez csak a szabad választás illúziója és rossz szájízt hagy maga után. (Mellékes, de kíváncsi lennék arra is, "lejár-e" pl. ez a quest egy idő után, ha nem mennék utána. Csomó játékban a végtelenségig lehet halasztani és itt is úgy tűnt, nincs korlátja. Ami a CP világában elég nagy hülyeség és hangulatromboló lenne.)
Ha több választást nyújt nekem a játék, legyen egyenrangú tétje. Pl. (hipotetikusan más quest kezdéssel) Dixie-nél akarok bevágódni, vagy a Militech-nél? (Vagy megtartom magamnak és keresek egy harmadik csoportot?) Dönts, de a másik oldalt már nem fogadhatod el. Mindkettő feljárat a magasabb körökbe és egyenrangú útvonalak, de a döntésnek valódi súlya, árnyoldalai is vannak.
Jó lenne ilyen játékot tolni, ám sajnos ezt ma már nem kapod meg első vonalas forrásból, mert a grafikai és egyéb költsége egy ilyen választásnak elfogadhatattlan. Nem fog egyetlen fejlesztő sem egy csomó grafikát és hangok legyártani azért, hogy aztánm a játékosok fele ne láss azokat, ráadásul minden ilyen valódi választás termeli ezeket. Az age of Decadence valódi választásokat ad (már karakterválasztásnál eldől egy csomó elem és utána is választhatsz), ám cserébe a játék kevesebb, mint negyedét láthatod egy bármilyen teljes menet során, egy nem tökéletes alatt (mint az első lenne) pedig kevesebb mint a tizedét fogod látni (pedig vagy 20 óra egy kör legalább), ezt egy W3 vagy CP2077 méretű játék fejlesztője egyszerűen nem vállalhatja be.
Belegondolunk a topic oldalon is látható kommentekbe, végig gondoljuk milyen elvárásaink voltak egy solo rpg kapcsán akár 10 éve. És most 4K monitor vagy nem 4K tökéletesen mutatja amit már a W3 megjelenésénél is mondtam. CD-s srácok tökéletesen ráéreztek a skyrim után mit kell csinálni. Megtanulták nyugattól amit meg kell és Mateusz elmondta mi lesz amihez mindenképpen ragaszkodni fognak ha minden mást le fognak butítani. És itt is tökéletesen látszik mennyire jól mérik fel a dolgot. Annyira biztos voltam már a W3 előtt is ők lesznek az AAA piacon az új mesterek. Egyszerűen azért mert azt csinálják amit a nyugati társaik a nagyok csak jobban. Saját motorral, nem csak a látványra mennek, tartalom is van. Miközben a Tyranny csak megjelent és valódi mélységgel rendelkezik a mai AA játékokhoz képest. De nem az amit a tömeg akar. Szóval kijön a C2077 és tarolni fog. Nem kicsit. :) Ez a topic is bizonyítja így lesz :)
A gond csak az, hogy pl. az általam kedvelt műfajok szinte egyike sem jáőtszható konzolon (4x/körökre osztott stratégia, komolyabb rep./space szimulátorok, RTS, City Builders, összetettebb Tycoon/Menedzsment játékok, Poin & Click adventures stb., nem beszélve a remek indie felhozatalról). Most arról nem is beszélve, hogy a kontrollert rühellem (maximum arcade játékoknál hasznos, de azokat meg utálom). Vagy mondjuk számomra kevés nagyobb élmény van, mint amikor a profi HOTAS-omat szorongatom egy komolyabb szimulátorban. Szóval ez nem arról szól, hogy a PéCé jobb vagy a ViccBox, hanem arról, hogy milyen játékokat és vezérlőket preferál az ember! Mert hiába kényelmes az ágyból játék, ha eleve nem akarok ágyból játszani, mert semmi olyan játékom nincs, amit így is lehet élvezni. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.08.29. 22:40:43
Tehát olyasmire gondolsz, mint a W2-ben, hogy egy döntésnél elágazik a sztori kétfelé, tehát legalább 2x végigjátszod (legalábbis a mentéstől). A W3-ban csak egy mellékküldetést próbáltam meg többször, az óriásost (nem spoilerezek), én 3 verziót találtam a megoldására, de direkt rákeresve még több jött ki. Ezekre a reakciót ráadásul nem is látod rögtön, lehet órák múlva csapódik le rajtad a döntésed.
Ha ez nem elég jó, akkor sajnos még jó ideig maradjunk az asztali rpg-knél, viszont az pl. számomra megoldhatatlan, mert szétszéledt a világban a társaságunk, tehát marad a "kisebbik rossz", a crpg.
Ez kicsit olyan hozzáállás, minrt amikor a linuxosok jöttek annó azzal hogy hát hogyne lenne játék linuxon, ott a tuxracer :) OK van 1-2 stratégiai játék, de ez nem összehasonlítható a PCs felhozatallal. Főleg ha évekkel lemaradva hozzák ki a PCs cuccokat rá...
Én nem vagyok konzol ellenes, vettem is a PChez pl kontrollert, mert bizonyos játékokhoz jobban is illik mint az egér+bill kombó. De valljuk be, survival, stratégiai és MMO téren (engem ezek érdekelnek) a konzolos felhozatal elég szerény - nem arra találták ki.
Sőt, ha ki is jön rá egy egy ilyen játék (pl Ark is van PCn meg konzolon is), általában nem olyan jól játszható esetleg le van maradva a fejlesztésben.
Szóval a konzolnak is megvan a maga helye, meg a PCnek is. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.08.30. 17:36:18
Persze, meg létezik konzolra pl. a Cities:Skylines is, csak próbáld ezt meg élvezettel játszani egy kontrollerrel. Nem lehet, nem erre van kitalálva. Persze, kiadják, mert akkora a konzolpiac, hogy nem hagyhatják ki. A user meg szenvedjen a kontrollerrel, egy alapvetően egér/billre kitalált játékban, hol érdekli ez már a fejlesztőt/kiadót?
Miért kéne megszokni valamit ami szar, ha van jó alternatíva is? Kár is tovább ragozni ezt a témát, vannak játékok amik nem valók kvarcjátékra, és kész.
> Nekem a belső terekről meg a designról eléggé a Dredd lepusztult világa jön át.
Nem veletlenul :) A GC-s nemet interjuban el is mondtak, hogy a Dreddbol meritettek ihletet a mega epuleteket illetoen, sot, azokat olyan szinten kidolgoztak, hogy az osszesbe be is lehet majd menni es fel lehet fedezni - lasd azt, ahol peldaul V is lakik. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.09.01. 15:20:06
Anno, leszedtem a The Witcher demóját, és bele is szerettem. Előrendeltem. Annyira tetszett, hogy a második részt, ahogy lehetett, szintén előrendeltem. Na itt ért egy kis csalódás, más lett a játékmechanika. Meg kellett szokni, de összességében kicsit sem bántam meg, hogy megvettem. Aztán jött a harmadik rész. Néztem a videókat, és ... nem tetszett konzolosnak láttam az irányítást, túlságosan. De, adok neki egy esélyt címszóval elsétáltam a magocska nevű virágboltba, egy "tiszteletpéldányért". Olyan 8-10 óra után jött el az az érzés, hogy töröljem, és elszégyelljem magam. Nagyon jó volt az egy. A második is tetszett, elvitte a történet, a változatosság a hátán, azok az apróságok, amik leginkább a változásból fakadtak az első rész után, a játék közepe felé már cseppet sem zavartak. A harmadik kicsit konzolosodott, legfőképp irányítási szempontból. De egyszerűen a világ, a történetek olyanok voltak, amik magával ragadták az embert. Egyszerűen. A legutolsó, eldugott küldetés is olyan, hogy gyakorlatilag egy komplett játékot lehetne írni belőle. Itt már el kell ismerni, hogy a CDPR nem pénzt, hanem JÁTÉKOT akar csinálni. Rájöttek arra, amire a nagy kiadók talán sosem fognak; A minőség adja el a játékot leginkább. Azzal lehet játékos bázist kiépíteni. Én EA, UBI, stb kiadóktól már a virágboltban sem nézegetem a játékokat. Egyszerűen a tárhelyet nem érik meg, amit elfoglalnak. EA lenne a tulaj, a Cyberpunk 2077 már tavaly kijött volna, abban az állapotban, amiben volt akkor.
A videót nézve, ez a világ is a helyén van, nagyon is. A külső "csillogás", egy lepusztult, sötét belsőt rejt ebben a világban. Ez akár metaforaként is felfogható. Ha olyan minőségben alkotják meg a világot, ahogy azt a Witcher 3-ban tették, ha olyan műgonddal tervezték a küldetéseket, ha annyira szerteágazó a történet, (És ebben semmi okom kételkedni) akkor ez ismét egy nagy dobás lesz a cég részéről. Egy biztos. ahogy lehetséges, egy fémdobozost én előrendelek magamnak.
Igen, a kidolgozás az osztályon felüli volt, viszont a játékszíve, akkora egy súlytalan-rupótlan harcrendszer, az összes részben, hogy mindet kihagytam. Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2018.09.02. 12:15:52
Ha mindet kihagytad akkor mi a fenéröl beszélsz egyáltalán? A játékokszive meg véletlenül se a harcrendszer bár már a megfogalmazásod is rossz mert max lelke szokot lenni...
Egy hack'Slash alapú RPG, a harc kifejezetten fontos eleme. Mindamellett elismerem, hogy a körítés az átlagon felüli volt. De az a súlytalan buziskodás, ami harcként volt előadva,... Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2018.09.02. 13:15:19
Ugyan ez nem a The Witcher topik, de nem tudom megállni. Az első rész harcrendszere nekem kifejezetten tetszett. (sajnos az örök fanyalgók miatt változtatni kényszerült a CDPR, Lásd TDU-TDU2 irányítása közti különbséget...) A kettőére megvallom, nem is emlékszem igazán, csak arra, hogy nem tetszett a változtatás miatt. (Ha kifejezetten vacak lett volna, az megmaradt volna.) A háromé pedig KONZOLOS. Ez nem egyenlő a rosszal. szokható minden féle gond nélkül.
Ha valaki azért nem játszik egy játékkal, mert nem tetszik az irányítás első blikkre, az egy autós játéknál elfogadható, annak valóban, az a lelke. De egy RPG-nél... azt kell mondjam, súlyos tévedésben van, aki így gondolja, az én véleményem szerint. Ott a Dragon Age. Első egy jó játék. Második irányítása.... első után OMFG! kategória. és az is marad végig. (Pláne az animációk...) Mégis. maga a játék megért egy végigjátszást, akkor is, ha az elsőnek semmilyen szempontból nem ért a nyomába.
Aki pedig egy The Witcher szintű szériával az irányítás miatt nem játszik, annak csókolom az önéletrajzát...
Az elsö rész harcrendszere meröben más volt mint a második, harmadik résszé biztos probáltad azt is? Azzal meg vitatkoznék, hogy a Witcher frencsájz hack'Slash alapú RPG mert szerintem sokkal inkább történet központú de ez ízlés dolga végül is.
ugyanígy voltam én is mint kandurex, mindhárom résznek adtam pár órát, mindhárom részben a harc miatt nem volt kedvem elindítani többet, mentem tovább ezen nem kell bereccsenni, nem kell fanboykodni, senki ellen nem vagyok, nekem nem tetszenek, ennyi történik attól hogy ráugrasz, nem fog neki tetszeni hidd el
Már az első hozzászólásodra is majdnem reagáltam de gondolom hagyom, de most mégis megjegyezném hogy szerintem a 2. és 3. rész harcrendszere szinte ugyan az, egy pár akciót más gombra tettek, máshogy működik a varázslás, bekerült pár mozdulat de nagyjából érzetre ugyan az a két rendszer. Én a harmadik rész után újrakezdtem az egész szériát és így nem telt el sok idő a 3. és 2. rész között azért emlékszem. Az első rendszere meg kifejezetten eltérő az igaz sokan köpködték is emiatt én szerettem mégis, de valahogy nem is sajnáltam mikor nem vitték tovább azt a vonalat, modernebb hatású és jobban is illik a játékhoz ami a másik két részben van. Azt én sem éreztem, hogy a többi játékhoz képest valami bénaság lenne a harc, bár kiemelkedőnek sem lehet épp nevezni de egy közepes-erős átlagot hoz.
Ez érdekes akkor ezek szerint te hater vagy ha én fanboy...most melyik a rosszabb?
De nem akarok én gyözködni senkit az magával tol ki aki kihagyja ezeket a játékokat mert ezek sokkal többek annál mint pusztán egy harcrendszer, szvsz.
viszont te minősíted azt akinek nem tetszik, akinek nem tetszik az nem minősít téged én nem állítok olyat hogy te bajod hogy időt szánsz egy játékra ami nekem nem tetszik, mert így leírva tökbutaság nem?
Az általam ismert két talán legjobb játéknak kimondottan szar a harcrendszere ezek a Bloodlines és a SH2, mégis olyan felejthetetlen élményt adtak amiért sokszor újra játszottam öket. A harcrendszer egy fontos elem de néha maga a játék olyan jó, hogy ennek gyengesége megbocsátható.
Ebböl most egy szót se értettem...persze lehet azért mert marhára másnapos vagyok. De maradjunk annyibban, hogy nektek nem jött be a witcher, csak sajnálni tudom, ennyi.
A kettővel már rég játszottam. Most az elsővel játszogatok, (Fallout4, Assetto Corsa, The Crew mellett, és időnként a Crossout is be-befigyel, így sok idő nem jut rá már munka mellett) minden perce élvezet. Nekem ennek a "ritmikus" irányítása jön be leginkább. A másodikéra már tényleg nem emlékszem, lehet, nagyon hasonlít a másodikéra, de bennem valahogy az maradt meg, hogy a harmadik lett a leginkább kontroller barát, még a mozgások kinézete is. Ettől függetlenül az a meglátásom, hogy ez a három játék az, amit kár kihagyni. Vannak-e hibái a játék(ok)nak? Vannak. Van, amivel én magam is nehezen békülök meg? Igen. (Végigjátszottam a hármat, de még mindig csak 99%-ig világos a fejlődési fa, a példa kedvéért) Mégis. Minden forintot, minden percet megért, amit ráfordítottam. Ha a Cyberpunk 2077 csak fele annyira lesz jó, még mindig messze a legjobb játék lesz.
Még egyszer megnézve a gameplay -t,...teljesen fasza.
Bár a TPS egy hiánypont, igaz, inkább a harcban,...
Nem mondanám azonos. A 2 az egy az egyben a regények rendszere volt időlimit a főzetekre, és nem volt mindegy mit használsz maga az elkészítés és az ívás is adta a regényeket. És a leglényegesebb a 2-t hardon és felette még el lehetett rontani. jó pár harcban egyáltalán nem volt mindegy hogyan fejleszteted a karidat. Hogy ez most a kifejezetten nehéz harcrendszernek az ugrálásokkal együtt van jelentősége az kérdés. A 3. már semmilyen szinten nem jelentett kihívást. Fullra le van butítva mint minden más játékban az alchemyvel együtt. Mára már csak a sztori központúságra figyelnek maxon. Nagyon vigyáznak rá véletlenül se legyen nehéz a harcrendszer. Ezt megtanulták a Bethtől. Elég rendesen. Nem Dark Soult várok de komplett rpg-ben igenis van jelentősége az összképnek, aW2-ben kifejezetten imádtam, annak ellenére is hogy az ugra-bugra borzasztó nehéz lett, hogy olyan mintha a könyvet olvasnám minden elemében.
Itt tudni kéne, hogy mikor toltad a 2. részt, mert idővel brutálisan könnyítettek rajta. Én maxra húzva toltam végig és egyetlen főboss volt csak kihívás... Lehet, hogy az EE és egyes mega patch előtt volt kihívás a 2-ben, de 2015-ben az EE-t tolva én nem találtam. A régi csatamezőn az a nagy állat volt nekem túl nehéz, máshol bőven volt poti és elég képesség. Nem kellett töprengeni.
Még az elején a nagy ütközetnél és a sárkánynál is le kellett vennem normálra. És úgy se ment könnyen. Igen nerfelnek mindent sajnos jó lenne válogatni a patchek között főleg a nerfes patchek lehetnének opciósak.
Félre értés ne essék, én is úgy gondolom, hogy konzolra nem lehet stratégiát csinálni, pláne nem deep stratégiát. Viszont, azt nem lehet mondani, hogy nincs ilyen konzolon :)
Én nem is mondtam ilyet, sőt, jeleztem, hogy pl. a Cities:Skylines is elérhető konzolon, de azt állítom, hogy játszhatatlan és kontrollerrel élvezhetetlen az egész.
OFF de nem tudom hova tegyem. Kis történelem akik ebben az időben kezdték gyerekként vagy idősebbként azoknak lehet ez egy kincs lesz. Vakondok
Ez tök jó,én pont beleestem ezekbe :) Az akkori zsurnaliszták szemszöge lehet még jobban érdekelne,ők miként élték meg ezt a forradalmat. Köszi a linket
(lehet eredeti játék klubbingba lett volna a helye :P)
Hallgasd vegig Stokiek podcastjait (iddqd blogon megtalalod checkpoint hivatkozasokat), sok regi arc meselt mar nagyon erdekes sztorit a kezdetekbol es aztan az aranykorszakbol :)