Tetszik, nem tetszik, ha valami überfontos franchise-ról van szó, akkor csak az EA vagy a Codemasters tud licenszjogot venni. Õszintén szólva én szarok az F1-re (a valódira is), de az, amit a NASCAR-ral mûvelt az EA - az új tulajdonos, az Activision sem kispálya, a csapatuk, az Eutechnyxviszont PC-re nem fejleszt, utoljára még a Le Mans 24 Hours-t prbáltam tõlük 10-12 éve - a 2003 táján megszûnt Papyrushoz képest, az felháborított. Vagy a Codemasters a szintén Papyrus Indycarral.
Jajj, már félek elõre tõle. Az emberek (fõleg, akik rFactoron, F1 Challenge-en, GP4-en nevelkedtek), szimulátort akarnak. Gyönyörû, kidolgozott a grafika, az tény. De eddig csak egy arcade-szimulátor keveréket kaptunk, borzalmas gyenge fizikával, törésmodellel, minimális modding lehetõséggel, ez utóbbi talán nem is lenne akkora baj.
A probléma az, hogy a sok hiányért "cserébe" mit kapunk? Rengeteg bugot! Telemetriáról álmodni sem merek. Normális törés modell is kellene, ami tényleg kihat az autókra. Pár napja telepítettel fel a gépemre a jó öreg F1C '99-'02-t. Letört elsõszárny a versenyem végét jelentette, nem túl megbocsátó, reálisabbnak is tartom. Tényleg elment a leszorító erõm. Codemasters játékánál ennyire nagy különbséget nem véltem felfedezni.
Másik, ami nem tetszik az õ játékukban az autók hangja. Valahogy gyenge ez is. F1 Challenge autóhangjai (tudom, akkor V10-ek voltak) zene füleimnek!
A mesterséges intelligencia is borzalmas helyenként. A szabályok kezelése megint csak az. Csak kicsit hozzáérsz az ellenfél autójához, minden szándékosság nélkül, vagy éppen õ jön beléd és kapod is a büntetést.
Nem szimpatikus a Codemasters részérõl, amit csinál. Mindennek ad valami szuper megnevezést, dicsõíti, milyen realisztikus lesz, milyen jó lesz az új játékmód, olyanokat fejlesztenek, ami már sok éves játékban is benne volt (csak éppen nem volt spéci neve, mondhatni alap dolog volt).
Ami tényleg jó, az a grafika. Lényegében ennyi. Gyönnyörûen megcsinálták az esõ effekteket, a tükrözõdéseket, az autó modelleket. A pályák nagyon szépek. Cserébe kapunk bitang hosszú betöltési idõt. Köszönöm, Codemasters, inkább játszom akkor az F1 Challenge '99-'02-vel, vagy a GP4-gyel, vagy rFactorral. A grafika ugyan nincs ilyen jó, de az össze felsorolt hiány pótolva van. És remek a játékélmény. Kár, hogy nem az ISI kapta az F1-es licenszet. A Codemasters pedig tipikusan az a cég, amelyik pénzt kér a sz*rért. Nem, nem Young Driver's Test mode (=tutorial) kell az embereknek, szimuláció kell. Aki pedig az arcade vonalat szereti, az is kapjon lehetõséget a játékban.
Minden verseny útán kidobnának 1 DLC-t max 1 1-2 euroért de még pénzt is sokallanám érte... ha kiadok 12 ezer forintot elvárnám hogy 2 hónap múlva már ne "tavalyi" lenne... Hát én a GP4el jobban elvagyok még most is mint ezzekkel... Grafika nagyon szép de a játékélmény gyenge számomra.. Ez meg ugyanaz lesz mint a tavalyi,vajon felvezetõkör lesz benne? vagy ez lesz a legnagyobb új feature?:)
Számomra az lenne a szimpatikus hozzáállás, ha mondjuk 2-3 évente jönne új játék, a közbensõ éveket pedig olcsóbban, dlc-ként lehetne megvenni. A karrier módnak is jót tenne, hogy nem minden évben ugyanazokkal az autókkal versenyzel. Meg persze az is jót tenne, ha legalább a bugokat patch-elnék.
az a helyzet, hogy a Codemasters F1-es produktumai látványra iszonyatosan magasra teszik a lécet, ilyen részletesen kidolgozva az általunk ismert legendás helyszíneket talán más játékban nem is nagyon lehet látni. viszont maga a játékélmény, az ésszerû kihívás, az úgy ahogy van hiányzik belõle. nekem nagyjából addig tartott, amíg pár körön keresztül tátott szájjal figyeltem a pályát övezõ részeket, mert hogy maga az autó viselkedése ennyire azért nem fogott meg, finoman szólva. az évente kiadás, ráadásul a szezon vége felé, csak egy kiadós agrárproletár látáskárosítás. gyakorlatilag kicserélik a modelleket, meg átfestik õket. ugyanazt csinálják, mint a ténylegesen játszható játékokhoz készülõ modok szerkesztõi, csak horribilis összegért cserébe. egy f19902 vagy rfactor mod lényegesen nagyobb élvezeti értékkel bír, még azzal együtt is, hogy a Codemasters üdvöskéje inkább arcade-központú, de ez még annak is nagyon lebutított, az üzleti stratégia pedig borzasztóan ellenszenves...
Ja Codemasters egy ideje nem a minõségre törekszik, hanem az NFS hez hasonlóan minden évben el akarja adni ugyanazt kis újításokkal... Mi lenne ha lenne benne normális telemetria mint az F1 99-02 ben? Na arra várhatunk .. meddig? 2020 ig?
Körülbelül ugyanazt várom a Young Driver's Testtõl, mint amit a tavalyi Race Director módtól kaptunk: semmit. Ez is egy olyan funkció, ami más játékokban is megvan (az idõd alapján állítja be a segítségeket), csak másoknak nincs képük ilyen hangzatos nevet adni neki. Tavaly is hónapokig arról szólt a fáma, hogy Race Director így meg Race Director úgy, meg micsoda világra szóló újdonság, aztán annyi lett belõle, hogy verseny közben megnézheted az állást.