Nem, nem vagyok tisztában vele, de én nem is pofázok térképészettel kapcsolatos cikkeknél úgy, mintha tudnám, hogy mirõl van szó.
@Bannedusermail: Igen, meglehetõsen kevés vállalható alkotás született ebben a mûfajban. Nem azt mondom, hogy kötelezõ jelleggel programozónak kell lenni, hogy megvalósítsd a tervedet, de valamilyen szintû programozói, matematikai, modellezõi képzettségre szükség van. Persze a pénz mindig lehet alternatíva.
Én példáué egyáltalán nem tudok programozni. Ha tudnék, és lenne tõkém, akkor lenne ötlet, amit megvalósítanék. Pontosabban látok piaci rést. Ma a játékok vagy FPS-ek vagy stratégiák, vagy szerepjátékok. Az utolsó kettõ értékelhetõ keveréke, a Warcraft3 volt tíz éve.
Lejet, de ez a kockakattintgatás engem nem nagyon érdekel, és senkin nem látom a lelkesedést. Még rajtad sem. Meg a ki fizet a szupervésõért százcsilliárd dollárt is etikátlan. A pofátlanság az ami pár embert zavar itt.
Azért valamikor volt egy bizonyos Populous, Dungeon Keeper és még pár Black & White is, amivel Molyneux-nak sikerült több generációt a gép elé ültetni huzamosabb idõre...és nem volt még sehol semmi fákbuk, vagy hasonló közösségi akármi, max. pár fórum. Ezen kéne elgondolkodni, mielõtt valaki belelendülne a szapulásba. Az ember húszon-x év alatt letett pár dolgot az asztalra, lehet ért valamihez...
Te meg GOOGLE NÉLKÜL tisztában vagy a EOV-WGS-84 átszámítással?
Nem? Egyes, leülhetsz.
Molyneux el is mondta már nem egyszer hogy lelkesedésbõl mond el bizonyos ötleteket, amik még kidolgozás alatt állnak a legtöbbször, s még mielõtt megtudnák hogy azt meg lehet oldani vagy sem. Vannak jó ötletei, de sajnos hamar eljár a szája és a végén persze hazugnak és hülyének nézik.Régen egy nagyon megbízható név volt a szakmában, ma már valahogy kezd különccé válni. Amíg ott volt a csapatában Demis Hassabis addig még volt aki az ötleteit és a kreativitását kiszolgálja, ma nincs senki.
Ezt a kockabányász közösségi játék ötletét nem nagyon értem. Persze ha nem csak a klikkelések vesznek el egy-egy kockát, hanem valami szabálya van annak hogy mekkora felület "reped meg" akkor mint logikai játék még oké lehet, pláne ha nem lehet nyakló nélkül kattintgatni. De ha annyit és akkor kattintok amikor jól esik, akkor az egész szerencsejáték lesz, és csak akkor tudják meg a gyõztesen kívül a "valami érdekes és csodálatos" dolgot, ha a gyõztes felveszi videóra az utolsó vésést.
De nem lennék meglepve ha csalódás lenne a végén... :P
Bizony, tisztában vagyok a designer fogalmával, a fejlesztõ fogalmával, azzal is amire céloztál, miszerint a designer jobb esetben egy sor kódot nem ír. Te tisztában vagy a lineáris kohézió fogalmával?
"Az itt írogatók jó részébõl simán kinézem, hogy van legalább egy tucat baromi jó ötlete, de failisztánban se lehetõsége, se pénze megvalósítani."
Elhatározás és kitartás kérdése. Nyilván Molyneux-nak is csak az ölébe esett a tõke.
"designere."
"jobb esetben kódot is annyit írtak, hogy meglegyen az emeltinfó Freepascalban."
Amúgy tisztában vagy a designer fogalmával? :-D
Az itt írogatók jó részébõl simán kinézem, hogy van legalább egy tucat baromi jó ötlete, de failisztánban se lehetõsége, se pénze megvalósítani.
A utóbbi években meglehetõsen trendivé vált Molyneux fikázása, pedig minden idõk egyik legnagyszerûbb designere. Tény, hogy ötleteinek nagy része nem valósul meg, de mindig hangoztatja is, hogy a jelen technológia nem tudja kiszolgálni terveit. Ha jól sejtem az itt kommentelõk Vérpistikék többségének egy használható ötlete nem volt még és jobb esetben kódot is annyit írtak, hogy meglegyen az emeltinfó Freepascalban. Fáj, hogy élnek emberek, akik az ötleteikbõl tudnak meggazdagodni?
Itt egy cikk róla: Leading British computer games maker Peter Molyneux has been made an OBE in the New Year Honours list.
És mennyi agyrokkant bele fog cuppanni ebbe a sz@rba ... hajrá!
Igazából a közösségi játékról a klasszikus rendõrvicc jut eszembe:
Bekokpogtatnak a rendõrök a kupiba, hogy jönnének. Madam kiszól, hogy mennyi pénzük van, mondják 500 Ft. "Baxátok meg, annyi pénzért xopjátok le egymást!" - mondja a Madam. 10 perc mulva megint kopogtatnak a rendõrök: Itt az 500-as!:D
Szal, a közösségi játék az, ahol a az alkotók helyett, a zemeberek egymást szórakoztatják és ezért még fizetnek is (ha mással nem az adataikkal).
Ezzel a módszerrel egyetlen dolog tesztelhetõ: Hol a user tûréshatára DLC-k esetén!
Értéktelen vackokat szórnak ki a játékok mellé jelenleg is. Bár az értelmesebbje azt hihetné, hogy nincs az a marha aki pénzt ad a DLC-kért, mégis, az üzleti modell sikere sajnos vitathatatlan.
A fickó most annak határait keresi, meddig képesek egymást hülyíteni a közösség tagjai, hol az a pont, ahol a hülyeség még pénzzé tehetõ.
A következõ játékát illetõen a faszi nem az MI-t, hanem a DLC-kbõl kihozható maximális árrés lehetõségét kutatja.
" A játékban az a csavar, hogy csak az utolsó érintést elvégzõ személy tekinthet be a kockába, a 22Cans pedig azt fogja tanulmányozni, hogyan terjed a felfedezés híre."
úgy, hogy mondjuk készítenek egy screenshotot (de még ha valami núbé is lesz az uccsó érintés, az is le fogja fényképezni a monitort a telefonjával)
most hogy megoldottam ezt a problémát, kérem a fejlesztésre szánt összeget átutalni, köszönöm
Hehe és pont a cikkek amik meghiúsítják a kísérletet: ha már tele van a média a játék menetével akkor a közösség nem sokat adhat hozzá vagy fedezhet fel.
minecraft
Elvégzi a kísérletét és betesz egy olyan cuccot is az aukcióra amit ha elvisznek az egész projectet finanszírozni tudja belõle.XD Ha valaki van olyan ostoba hogy megveszi akkor meg is érdemelte. Az is aki árulta az is aki megvette. És az élményt se felejtsd ki amit a többi játékos kap a sok röhögéstõl amikor rájönnek hogy valaki vett egy több milliós virtuális vésõt.XDDD
Ha 18 millió forint az az 1 darab vésõ ami végülis másokkal szemben több ezerszeres lehetõséget ad, akkor lényegében bele sem érdemes kezdeni a játékba ha valakinek nincs ennyi pénze, vagy óriási hátránnyal indul. Amúgy meg hogy nézne ki egy ilyen játék? Ülsz és megállás nélkül kattintod a kockát azt remélve, hogy épp a te kattintásod lesz az utolsó? o.O Már így leírás alapján baromságnak hangzik. Ebben nincs se programozási kihívás, se grafikai megvalósítás, se AI. Egy rakás szar ahogy van. Talán pár hülye majd pénzt költ rá. Mivel tudjuk, hogy mindig van aki hülye és pénze van és hajlandó az agyszintjéhez méltó dolgokra költeni... Azt el kell ismerjem okos húzás. Pénzt kereshet valamivel amibe közel 0 munkát fektet.
Emlékszem a fable beharangozójára. Elültetsz egy fát és láthatod kinõni, a karaktered öregszik, cselekvésednek megfelelõen változik a világ.
Ehhez képest, ha szintet léptél öregedtél, de ha valaki kellõen ügyes volt 15 éves karakterrel is végigjátszhatta a játékot. A fás dolgot teljesen kivették a környezet változása meg leprogramozott volt.
Ez az ember mindig mond valami nagyot és aztán annak a negyede sem valósul meg.
Ne közösségi médiázzunk, mondjuk ki hogy Fészbuk és kész.:D
Amúgy nagyon jó MI-t tudunk csinálni már most is, feltéve ha kellõen leszûkítjük azt a játékteret, ami a játékot magát jelenti. Pl sakk progik, engem már a windóz beépített sakkprogramja is mindig elpicsáz.:)
Na most ha úgy akarunk okos sakkprogramot csinálni, hogy nem szakemberekkel építjük fel az adatbázist, hanem bedobjuk a játékot a netbe és nézzük hogy játszanak az emberek, akkor az a nehezebb megoldás.
A rendszer akkor lesz öntanuló, ha elõször is lehetõvé tesszük, hogy minden egyes meccset eltároljon (ez persze adatvédelmi problémákat vet fel, de már megszoktuk, hogy ezt mindenki lexarja). Aztán egy algoritmussal mintázatokat kell keresni, az adatokat ki kell elemezni. Ha viszont nincs elég jó minõségû parti, akkor csak közepes szintig fog max eljutni, Kaszparovbácsinak még sokáig várnia kell. Vagy ha az elemzõ progi nem elég jó, úgyszintén. Egyszerûen a meccsek 99%-a amatõr lesz, alap rutinokkal, amibõl semmit nem lehet tanulni, mert tanulni csak az okosabbtól lehet, lásd Revolver c. filmet ugye ;)
Szerintem ha jatek mi, akkor rainbow six vagy elder scrolls. Egyik sem epul kozossegi mediara, egyik sem a penzszerzesrol szol, de megis fejlett jatekok, a sajat teruletukon egyedi jatekelmennyel. Magam reszerol ellenzem az osszes jatekot es irl penzt kevero otletet, meg a micro tranzakcios modellet is, amennyiben az a jatekelmenyt befolyasolja. A fenti kiserlet arrol szol, hogy mennyi penzt lehet kihuzni az emberekbol egy jatekosok kozti vesenyhelyzetet eredmenyezo kornyezetben. A temaban egyebkent a japanok es az amerikai harci kartyas kiadok vannak nagyon otthon. Ezt probaljak atvinni a virtualis vilagba is, ahol a minel nagyobb fogyasztassal (penzkoltessel) lehet elonybe kerulni masokkal szemben. Tehat minel tobb penzt kolt valaki, annal "jobb" lesz. Magam reszerol ennek semmi ertelmet nem latom, csak az irl stresszt viszi at a pihenesre kitalalt jatekokba.
Közösségi média alapján? XD Ezek szerint a jövõ játékaiban egymás földjét fogjuk kapálni.:P Szerintem nem jó ötlet. A közösségi médián egyszerûen más jellegû infót osztanak meg.
"hogy megtudja mit élveznek a játékosok, "
Én azt élvezném, ha központi-fûtés szerelõnek állna ez a kókler. Azt élvezném. Tényleg. Nagyon. -.-
"A játékosok megvásárolhatnak egyet a korlátozott számú vésõkbõl"
Az 1000 Ft-os kutyafõzet a Fable 3-ban nem volt elég te toprongy?
Haha. Errõl most az jut eszembe, hogy az AI-k hamarosan tényleg elérik az ember szintjét. Méghozzá úgy, hogy az emberek még jobban elhülyülnek. :)
Totál gagyi beszélgetõs "AI-k" már több mint 10 éve léteznek. Lassan eljutunk oda, hogy egyre több ember simán el tudna azokkal beszélgetni, pl. az aktuális tévésorozatról.