Ebben voltak hunok? :D Odáig nem jutottam, bár apámat õrületbe kergettem a PC speakeres zenéjével :)
Amúgy durva hogy a feature listje még mindig jobb mint a RTW2-nek, mer' ugye a körökre osztott stratégia és valós idejû taktikai rész mellett (sõt a RTW2 most éri be a tengeri csaták terén XD ) a Centurionban volt a kor színvonalának megfelelõ gladiátorjáték és fogatoskocsi verseny is :D
Nekem van egy olyan érzésem hogy a Rome 2 vagy az eddigi legjobb TW lesz vagy pedig egy nagy csalódás...
Nagyon sokat nyomtam annak idején. Ha a Rome 2 akkorát dobna mint annak idején a Centurion, sokan le hugyoznák a lábukat az örömtõl. De ma már nincsenek ilyen dolgok..de legalábbis nagyon ritka már.
Nem tudok másik ilyet mondani, de attól még egy szórakoztató és nem oktató program. Ha egy ókorról szóló oktató porgram lenne, én is morcos lennék. A Star Wars-nál se morgok, hogy de az ûrhajó nem így ilyen a valóságban, mert a valóságban a fizika ...nem izgat. Szórakoztatás.
Ja viszont tetszik a taktikai térkép..ez belefér még nálam is. És tök jó, hogy nem foglal sarkot+ jobban áttekinthetõ.
Persze én is drukkolok nekik(még ha nem is úgy tûnik) de számomra sok rókabõrt nyúznak közben, és nagyon lassú a fejlõdés. Amúgy ha már itt tartunk és mielõtt elkezdik ácsol nekem a bitót, úgy látom, hogy az írni már képes fórumozóknak is töke tele van már sok olyan dologgal, amit meglehetne simán változtatni, csak (akármilyen, mondjuk a játékos többségére való hivatkozás okán) mégsem teszik meg. Pedig úgy látom eljött az idõ, csak olvassátok miket írnak. Szinte az összes a realitás felé akarja tolni a fejlesztést.
Tényleg érdemes olvasni..még a lézer nyilat is felvetette valaki.
Sok minden változik még a végsõ változatig, ha nem tetszik, nyugodt lehetsz ehhez is lesznek modok. Egyelõre azt lehet belõle csekkolni, ami láthatólag már mûködik, értsd a pozitív dolgokat - kombinált száraföldi-tengeri ütközetek stb. És azért el kell ismerni hogy ilyen színvonalú stratégia mostanában... háááát. Nekem egy se jut eszembe, a COH folytatás is csak hümm-hümm. Az ókori tengeri csaták pedig kifejezetten izgalmasak. :)
Folyamatosan fejlõdik a széria, és hálistennek nem mennek el nagyon kommerszbe. Már az hogy a seregek most már akár 6400+ embert is számlálhatnak önmagában nyálcsorgató, gyakorlatilag tényleg 1:1 léptékû csatákat játszhatsz le most már, és sok mindent, pl. csata sebességét is meg fogja oldani. :) Sok jó dolgot átvesznek/meg mernek lépni az eredeti RTW-vel pl. az europa barbarorumból (amiben azért voltak hülyeségek bõven, legalábbis az a verzió amivel én játszottam).
Gondoltam felnézek a hivatalos fórumra, hogy csak én vagyok-e oly nagyon kritikus,és szõrszálhasogató.Úgy látom itt nem csak nekem nem tetszenek a dolgok-jelen állás alapján.
A róma 1 óta csak eredeti játékaim vannak........ Egy szem rizsnél több az öt......de attól még éhen halsz mert ugyanúgy kevés.....
..sok bajom van vele-inkább. Bár mire kijön még rengeteg minden változhat.
Engem zavar. Lent írtam miért. Mondjál légyszi' egy! olyan stratégiai progit, ahol van stratégiai térkép rész' és 3d. realtime csata is...a tw kívül a római korban. Nincsen választék azért vagyok kihegyezve rá. De ok, nektek így jó-leírjátok-nekem vannak vele bajom-és leírom-ez van. Vagy az a gond , hogy nem istenítem eléggé?!
Mondhatnám, hogy érteni vélek valamennyit az ókorhoz-de nem mondom-. Bár elég nagy tudású emberektõl tanultam...de akkor se mondom, mert nincs is így, de azért valamicskét többek tudok a témáról mint egy átlagember. Ennek ellenére se zavar ha nem történelem hû. Ez egy játék. Ennyi. Szórakoztatásra való. Ami szórakoztatásra készült, attól nem kell ilyet elvárni.
Emlékszem anno az Age of Empire-re...na mert aztán marha történelem hû volt...
Érdekes, nekem ilyet az Empire csak akkor csinált ilyet, amikor még nem az eredeti verzió volt meg...az eredeti, nálam patch-ekkel sokal javult.
A Shogun 2-ben nekem inkább az volt a rohadtul irritáló, hogy diplomácia nem létezett. Tök mindegy, van-e értelme vagy sem, ha mellé érek, megtámadnak...és hát mivel csak japánok vannak benne, nem volt túl változatos, és így nekem unalmas volt. A várak nem zavartak. Japánra amúgy se jellemzõek a hatalmas kõerõdõk, vagyis ilyenek egyáltalán nem is épültek, Japán földrengéses terület, ott ez nem volt szokás.
Nem kell olyan nagy erõkkel belém állni. Amúgy 3 manipulus, 1 cohors, de rakjad csak egybe aztán harcolj úgy...sok sikert. Mindenesetre ha 2-3 ilyen témájú progi lenne, nem rinyálnék annyit...de nincs! Prasco, ahhoz szólok hozzá, amit érteni vélek. Amihez hülye vagyok ott hallgatok. Ennyi.
Értem én a célzást és igazad is van......és kívánom is, hogy 1 év múlva hülyén érezzem magam a mostani hozzászólásaim miatt de azért amit eddig látni lehet abból arra következtetek, hogy mennek az eddig úton tovább. Lássuk be: 1, A róma a modoktól lett legendává, önmagában csak egy "alapanyag". 2, A MTW2 szinté. 3, Az empire tw mai napig egy vicc. (2 hete sincs, hogy toltam kicsit de kiakadtam, mikor az ostromló AI háttal a várnak a fal elõtt, besértõdve ácsorgott a csata végéig) 4, A shogun 2 egy az egyben az empire tw-re "épûlt", ez által elképesztõen retardált dolgokkal volt terhelt. Azok a pici várnak csúfolt hamutartók, sokkal inkább halálcsapdák a védõnek, mint valódi védelem. Az íjászok a fizika törvényeit semmibe véve lövöldöznek ami nagy visszalépés a korábbi részekhez képest stb. Szóval amit az utóbbi években produkál a CA az már inkább tûnik a "már csak a profit" érdekel típusú pénzcsináláshoz, mint valódi kreatív minõségi alkotó munkához.
Bár tévednék....ebben az esetben nagyon tetszene a hülyegyerek troll szerepe......
Egész biztos hogy szar lesz a Rome 2. Igaz, mindössze egy pre-alfa videót látni belõle, de szar lesz. Nem kell nekem ahhoz órákat játszani egy Total War szintû kész játékkal, hogy megmondjam milyen. Elég tíz perces videó a prealfa verzióból. Szar és kész. Az egyik lovon például nem is történelem hû a patkó. Vagy láttam katonát akinek nem hû a sisakdísze. No meg a harci kutyák? Nem is ilyen volt a színük. Mert én aztán mindent tudok és nem ilyen volt. Na meg, a Tetutonbergben nem is így nõnek a fák, ez teljeséggel hibás. Az út baloldalán taláûlható kis facsoport, az nem is ott nõtt, hanem másütt! Varusnak meg hetykébb volt a bajsza! És szõrösebb a szemöldöke!
Tehát egyszóval szar lesz. Szerintem inkább már ki se adják.
A unit statok erõsen véletlenszerûnek tûnnek, mondták is hogy egyrészt pre-alpha, másrészt ne foglalkozzunk vele, mert változni fog. Április van, majd valamikor októberben jön állítólag..
Egyébként meg alig hiszem hogy bármelyik csatában nem volt rapid a harc. Az volt, senki sem "kardozott", döfködték egymást az emberek és kész. A shogun ilyen szempontból elég látványos volt, jelezték is hogy a róma ennél sokkal brutálisabb lesz.
Az egész napos csatáknál meg ne felejtsük el, hogy fél napig vakarták a fejüket sokszor, hogy ki támadjon, és nem 1-2000 ember ütötte egymást, hanem mondjuk 60 000 ezer, és nem egy hullámban, hanem voltak tartalékok stb.
A RTW2-ben összességében több ember lesz, a nagy csaták 40 unittal (+ további támogató seregek is lehetnek tudtommal) elég komolyak lesznek és nem lehet csak úgy egy nagy frontvonalba küldeni egyszerre az összeset. Nagyon remélem hogy a többi unit = tartalékok képzése az AI részérõl és hogy az RTW2 AI végre tudja is használni (a shogun már nem volt rossz ilyen szempontból), fokozatosan küldi az egységeket oda, ahova kell. Ez nagyjából a korábbi mass routot és az azt követõ mészárlást is kiküszöbölné (amit segít az új T-LOS, hiszen nem fogod látni pl. az erdõbe, dombok mögé elfutott egységeket).
" Shogunnál még betudtam a pajzs hiányának, meg a japók gyorsaságának".....önámítás ez a rész(ünk)edrõl. Ha valaki gyors a támadásban akkor a védekezésben is az, tehát így is hiteltelen volt a shogun2. Amúgy történelmi tény, hogy fél napig vagy tovább is tartott egy csata ott is, nem pedig "meztelen idióták, lézer kardal" stílusban nyomták. Mikor ennyire rapid a harc, akkor nem értelme nincs a bekerítésnek, átkarolásnak stb (tehát a stratégiának) hanem nincs is rá idõ, lehetõség. Eddig sem fûztem a róma 2-höz nagy reményeket, de miután kicsit vizsgáltam egy lentebb linkelt képet, már nem is reménykedem. (50 attack mellett 25 deff a légiósnak, tehát olyan mint a shogunban..) Amúgy a tw a róma 1 óta ilyen csak hát akkor még igen jó modok voltak amik "helyre" tették a játékot. Önmagában a róma 1 is csak egy fos talicska szvsz. A dlc-k korában már a modoktól sem várok "megváltást". Legalább is a shogunhoz 1 modot sem találtam, ami kicsit a taktikára mozdult volna rá.
Több ezer ember lemászárlása, még ha egyensen állva, mozdulatlanul hagyják is magukat egy órába is beletelhet, hát még csata közben, hogy pazsjok feszülnek egymásnak....Nem azt mondom, hogy realtime 5 órás legyen a csata. De egy fél óra legyen már meg, és még mindig ott van a 6x idõpörgetés.
Shogunba 2-5 perces ütközetek vicc számba mentek. Mindenféle berkerítés, átkarolás, meglepés nélkül, csak szemtõl szembeni harcnál.
Jó elhiszem, hogy marha unalmas 300 csatát így lenyomni még pörgetve is, de akkor nem kell a játékba 300 monoton ütközet. Hanem a kampány alatt legyen akkor 50 grandiózusabb, változatosabb stb.
Na majd ha merlóból hazaértem megnézem a videót. Engem csak EGY! dolog zavarna igazán, ha úgy van, ahogy sakkay leírta, hogy az egységek fénysebességgel szabadalják fel egymást.
Az egész csata irányításának a lényege veszik el. Shogunnál még betudtam a pajzs hiányának, meg a japók gyorsaságának. De azt nem akarom viszontlátni a Rome2-be, mert ilyen RÉGEN nem volt! Erre nem lehet azt mondani, hogy ez a TW-re jellemzõ, kár a reklamáció.
Nincs értelme a bekerítésnek átkarolásnak stb, annak, hogy gyengébb, kevesebb egységgel próbálok egy kis idõt nyerni, mert felszecskázzák õket 10 másodperc alatt. így kimerül az ütközet a minél erõsebb, minél több egységet zúdítsunk egy pontra (C&C játékmenet) és kész. :(
Így is lesz 40 kártya, azaz egy full légió, amit cohorsnak nevezett manipulusokra lebontva irányítasz, vagy ha úri kedved úgy tartja, groupolsz 3-at és tessék máris ott a cohorsod...
Éa íme... Sakkay-nak még ennyi sem jutott eszébe? :) (Persze az MI nem így kezeli...)
Nincsen nagy gond a 160 emberrel, nagyjából ennyit lehet értelmesen irányítani (nem véletlenül volt a rómaiak taktikai alapegysége is pont ennyi emberbõl). Persze hülyén néz ki hogy cohorsnak hívják és nem manipulusnak, de mivel játék és az emberek nagy része a cohors kifejezést ismeri inkább, hát legyen az (át lehet majd írni írni. Ismerem a kort de speciel a görög egység elnevezések engem is összezavartak kicsit a RTW1 modokban, hát még az avarage gamert)
Lehetne persze 500 fõs cohors is, de egy várostromba mit kezdesz ekkora böszme nagy egységgel? 10-20 ember mássza a falat egy ponton, alul meg 400 figyeli és várja hogy nyilazzák? Egy szûk utcában megint minek kell 500 ember, akibõl jó ha 30 harcol, a többi meg nézi? Nem jobb ennél ha 150-bõl 30 harcol, a másik 300 meg szépen megkerüli két oldalról egy másik utcából? Rohadtul nem kellenek ekkora méretû egységek, nem kezelhetõk, próbáltam én is mindenféle modban, igazából olyan 250, legvégsõ esetben 300 a max, annyi talán nem ártana a barbár vagy keleti népek gyenge harcértékû gyalogságának, kompenzálásként.
Így is lesz 40 kártya, azaz egy full légió, amit cohorsnak nevezett manipulusokra lebontva irányítasz, vagy ha úri kedved úgy tartja, groupolsz 3-at és tessék máris ott a cohorsod...
A lézernyilak meg megint egy ilyen kérdés, a régi RTW, MTW-ben ez nem volt probléma mert az alacsony felbontás miatt jól lehetett látni a böszme nagy nyíl spriteokat. A mostani Full HD felbontásban meg ugye nem annyira, sõt leginkább semennyire sem ha valami grafikai rásegítés nincsen. Az ETW/NTW-ben ez szintén probléma volt, nehezen láttad honnan lõnek - ha jól emlékszem, a nagy nyavalygásra az is kikapcsolható lett, persze gondolom szépen visszakapcsolta pár csata után, ahogy én is. :D
Ezért én egy ilyen (nem reális) megoldást inkább preferálnék, mint egy olyat, amiben akkor veszem észre hogy lõtték az embereimet, amikor már a fele szépen elhullott (egyébként vizuális effektek terén hatalmas plusz pont nálam a pajzsokból kiálló nyílvesszõk és a láthatóan lepattanó! nyilak látványa. :)
Egyébként nagyon biztató eddig az engine, láthatóan nem futott rosszul, nagy útkeresési hibák nincsenek a Shogun 2 óta, az egységek szépen újra alakzatba rendezõdnek. Baromi jó végre látni ahogy a lovasság szépen felbontja a formációt és áttör rajta, nem csak tuszkolják egymást az elsõ sorok. Úgy tûnt, az íjászok sem annyira mesterlövészek mint a Shogunban, ami kicsit szívfájdalom volt, van a nyilaknak szórása végre. A csatatereket majd meglátjuk, ez amit láttunk mindenesetre gyönyörû, meglátjuk a random csataterek milyenek lesznek..
Egyébként meg azt sem értem mi a problémát a bemutatóban az egységek kezelésével, egy ilyen nyilván arról szól, hogy bemutatják a featureöket, lásd a "védtelen" germán íjászokat lerohanni kívánó római lovasság esete az erdõbõl (True LOS) elõkerülõ, jól elrejtett lándzsásokkal.
Na szóval jó lesz ez, az egységkártyáknak adjanak egy terrakotta hátteret a fehér helyett és minden sirály lesz. :)
Nekem tetszik ez a video. Nem egyszerûsítettek olyan sokat rajta, érdekes a felülnézetes vezérlés is, a harccal nem lesz gond, megvan a tapasztalati pontos rész és az eddig volt harc szempontjából fontos paraméterek is. Bár minden cég így újítana. Ha így kicsit hozzá tesznek a menedzselõs részhez is az egyhez képest, jó lesz ez.
Nézd, engem is zavar egy-két dolog (pl. a "lézer-nyilakon" jót röhögtem :D ), és bizony, jogod van a véleményedhez, mégis megálltam egy percre végiggondolni, hogy bár van igazságod, miért irritálóak valahol a hozzászólásaid. Mindent iszonyatosan jól tudsz (a jó szó talán rá a "jobban"), és többször aláhúztad, hogy mindent elolvastál, mindent végigjátszottál, mindent satöbbi. Éppen ennek fényében nem értem viszont, hogy a dolgok többsége eddig is így volt szinte az összes Total War játékban, Te valahogy mégis PONT ennél rúgod fel a port, hogy bezzeg itt miért nem máshogy van? Mégpedig folyamatosan, kizárólagosan, minden téren. Fogadni mernék, hogy ha két javaslatod megvalósulna, azért vernéd az asztalt, mert további kettõ még eszedbe jutott ezek kapcsán, ami nem úgy van. Egyetlen dolgot tévesztesz folyamatosan szem elõl: Ez játék lesz. Tömegeknek. Ott a nevében a "Total War". Vanillában nem lesz reális cohors, és a nyilaknak csóváik lesznek, hogy lásd, honnan lõnek. Nyugodtan lehet ezt nehezményezni (más esetben én is megteszem), de ez az a pont, ahol azt kell mondjam: oké, akkor vagy ne vedd meg a játékot, vagy írj a fejlesztõknek. ...de itt tulajdonképpen mit akarsz elérni?
Kis személyes, hogy jobban érthetõ legyen a problémám: a magyar fejlesztésû Panzers 2007-ben jött ki. Ifjonti fejjel körülbelül három napig adott élvezetet(?) az, hogy kutyáztam a játékot, hangot adtam csalódottságomnak, amiért a harckocsiknak HP-csíkjuk van, a Panther csõhuzagolása pedig fordított menetirányú. ...aztán elfogadtam, hogy ez ilyen, mert eleve ilyennek készült. Okkal. Játszottam mással.
Ha a videó végén az Varus, az meg külön szégyen , hogy ennyire veszik komolyan az egészet. Ez most tényleg nagy csalódás eddig...semmi, azaz semmi új nincsen a csatákban..ok ez még nagyon alap állapot, én nem dobtam volna ki a helyükben. És mi ez a felbontás? Egy + figyeltem meg, hogy a nyilakra automatikusan reagálta a légiósok. Meg azt , hogy a gyerek veszteni akart, nem mintha könnyû lenne megnyerni, de kritikán alulian irányított. Na ez pont irreleváns a program szempontjából, de nem bírtam szó nélkül hagyni.
A Rómás videóra: hááááát...futnak az egységek mint a mérgezett egér, úgy fordulnak kb 1 sec alatt 90 fokot, hogy még egy darab embernek sem menne(futásban fõleg),15 sec alatt mészárolnak le 100 embert!!!!!És lézer nyilakkal lõnek..remélem ezt átgondolják még. A sógunnál is mindenki azt mondta túl gyorsak a csaták, és fantazi' szinten mészárolódnak az emberek...látom pont leszarják. Szép a táj. Na bumm.
Az enyémet ismerem. Minden maxon van,és egy ekkora csatában jóval jobban fut.
Én bevallom, hogy az RTW Realism 5.0 óta nem játszottam RTW-t, egyetlen kieggel sem és az MTW2-vel is csak egy tiszta hadjáratot. Ennek ellenére nincsenek irreális elvárásaim. Egyszerûen megértem, hogya játákmenet kompromisszumokat igényel. Nem vágom, hogy egyes ötletek átvételének mi köze ahhoz, hogy egy római specifikus dolgot nem alkalmaznak általánosan. A játéknak bizonyos szempontból egyenszilrádnak kell lennie struktúra tekintetében.
Valahol vicces, de a repszimeknél pont ilyen bibi van. Mind a DCS mind a BMS4 gépeinél van AFM, de azt az MI nem képes használni, tehát az a vicces helyzet van, hogy az MI és az ember vezette gépek nem teljesen azonosak. A különbség lehet, hogy kicsi teljesímény terén, de akkor is zizis ez több szempontból is. Na, képzeld el ezt, hogy nem kétfajta modell van minden téren, hanem mondjuk csak a 6-8 legnagyobb népnek - rómaiak, görögök, spártaik, karthágóiak, egyiptomiak, stb. - minde egyede struktúrával bírnak. Ez kell lekezelni az MI-nek, az utánpótlásnak, az egyésgmozgató kódnak, stb. ---->
Áh... Tök reménytelen egy olyan korban, mikor az új kiadású játkokba javító patch-csel is gyakran showstopper bugokat tolnak bele idõnként... Lásd TES V Skyrimet, amikor egyetlen rezisztanci nem mûködött az egyik frissítés után...
Ok. Elõször is kicsit erõsen fogalmaztál lévén , hogy a sógun 1 óta! játszom a játékot, tehát had mondjam már meg mi nem tetszik. Amúgy(mellesleg én is szimulátorozom, tudom te módolod is) hogy neked lelki törést okoz a sok kérés, egyéni szocprobléma'. De , hogy válaszoljak is- nem k*rvára nem okoz semmi problémát , csak nagyban emeli a látványt és az élethûséget..évek óta csinálják. Arról nem beszélve , hogy rengeteget loptak a különbözõ móderek ötleteibõl a nagyságos készítõk. Néha kicsit utána is nézhetnél mirõl beszélsz(figyelmedbe ajánlom a készítõk hiv. véleményét az Európa barbarorum módról), és akkor nem írnál baromságot. Amúgy a cohors válasz volt a nagyobb egységlétszám ellen(és sok más oka is volt de nem megyek bele) de csak a köztársasági idõk vége felé ie. 100 körültõl.
Aha. És az MI és egy egységmozgató kód tudja is normálisan kezelni vagy összefossa magát az MI, mert nem érti, hogy mit keres X fõ helyett 3-szor X fõ egy csapatban...? Azért jó lenne, ha nem néznéd lépten nyomon idiótáknak a fejlesztõket...
Ezen felül lehet, hogy Rómának megfelelne az adott egységszám, de a többi néppel mi lesz? Akkor mindenki igazodik ehhez? Ha minden népnél a hitelességre gyúrsz, akkor n+1 rendszer lesz...? --> Végtelen hosszú fejlesztés, bug bug hátán, még butább MI, stb...
Valahol azt érzemm, hogy a sok síró ember nem gondolja végig egy igen egyszerûnek tûnõ kérés súlyos következémnyeit. Nem egyedi. Én csak repszimet moddolok, de néha agyfaszt kapok a sok "okos" user idióta kéréseitõl.
Amúgy a móderek úgy kezdik az empire óta , hogy felteszik a egységszámot 3-500-ra. És lám fut a gépeket...barmok.(Mármint a segánál.
Ja , és a fasz*m ki lesz, ha az alapértelmezett cohors 160 fõ lesz!!! Az a manipulus, az 160.. a cohors 480-de minimum 400. Ki az az ökör a ca-nál aki ennyire ragaszkodik ehhez a számhoz 10 ki*aszott éve! Ha valakinek gyenge a gépe, ok., leveszi-de vegyék már figyelembe a történelmi hitelességet!
Ok ok tudom, de ekkora kártya méret mellet még fedésben is kitakarná az 1\3 képernyõt. !0 egységnél meg fõleg..és amúgy tényleg igaz, gyökérül néz ki.
Egyébként nekem sem tetszik a kártyák kinézete, de ez csak részletkérdés. Jobban nézne ki, ha valami talajon állna és lenen valami kékes háttér. Vakító a fehér szín és természtellenesen steril a képen.
Nem 20 kártyában..hanem minimum 40-ben gondolkodjatok..(máshogyan nem jön ki az epic csata, és ezt már a sógun is tudta..és még az sem volt epic)hát nem tudom.Talán kisebbé válnak ha több sorban kell..a görgõzésnek nem sok értelme lenne.(mármint, hogy nem látnád egyszerre a összes kártyát') Azért jó lenne több kép, meg némi magyarázat , hogy is képzelik pontosan.
Ez olyan elkezded és a végén leteszed könyv. Egy két fejezet volt, ami nem jött be. De mint mondtam: fikciós regény, a jobbfajtából.
Általam messze a legjobban tisztelt Róma regény(és ez kemény történelmi alapon nyugszik) Colleen McCullough-Róma sorozata...ebbõl kellett volna Rómát csinálni, nem abból amibõl aztán sikeredett a HBO-nak. Az egy hatalmas fostalicska. Napokig tudnám fikázni...és egy csomó ember abból építi az ókori Rómát! TE jó ég! Ez olyan mint a szlovák törikönyv. A lent említett könyvet még nem olvastam, de sajnos nagyon kevés a jó regény a témába..meg film is. A szomorú az, hogy a 60-70 évek történelmi filmjei sokkal reálisabbak mint a mostani filmek( a témában). Ja, és akkor még a harcosok sem kung fu-ztak' 2 kardal a kezükben..eszem megáll komolyan.
Steven Saylornak van egy Róma c. könyve. Fikció, történelmi alakokkal, de szerintem érdemes elolvasni, mint egyfajta felkészülés a TWR2re.
Olyan ez, mint a Crusader King 2 elõtt pár oldal a Fischer-Fabian Német cézárok c. könyvébõl, ami nem fikció, sõt ... :)
De Fantasy elemeket tényleg csak módjával. Városok tekintetében viszont inkább azt preferálnám(ami könnyebb is progr. szempontból), hogy minden leendõ város alapból meglenne, (mint városkezdemény-falu) és a külsõ tényezõkön(kereskedelem stb.) kívül a játékos ténykedése is hatna a fejlõdésére. Kicsit mint eddig a kisvárosok(empire Napoleon), csak bonyolultabb rendszerben, és külön statisztikával..
Homo novus... így nevezték a Rómaiak(az 1. rendbe tartozók) azokat, akik (történelmileg,õsök tekintetében) jelentéktelen családból származtak, de ennek ellenére bekerültek a szenátusba és magas állami beosztást sikerült elérniük. A köztársaság vége körül számuk egyre nagyobb lett..ebbe a kategóriába tartozik Marius(politikus-hadvezér) és Cicero (író-politikus) Megfelelõ intelligenciával meg lehetne oldani, hogy berakjanak párat lehetõségként, de azért félnék...fõleg az intelligencia hiányától. Viccet félretéve, ha nem vetik el a sulykot és nagyon sok dolognak kell összeállni ahhoz, hogy megjelenjen egy ilyen karakter az ok. Fõleg a köztársaság vége felé-játék esetében akkor, ha már nagy területe van Rómának és nagy feszültségek vannak a vezetõ családok között, vagy nagy a nyomás katonailag.
Igen ez így van. Igény alakítja a piacot és szerintem a piac formálja is az igényt. Élet minden területén így van. Pl. szerintem egy crusader kings II. ilyen szintû megvalósítással szintén nagyon érdekes lenne. Bár nekem így is megfelel majd a rome 2 amirõl szól arra jó lesz. Persze jó lenne egy kicsit mélyebb gazdasági és politikai szimuláció, akár konspirációkkal is de így is sokáig tart míg elkészül.
Ezzel én is így vagyok.Várom nagyon.Addig még tervezem melyik Frakcióval is fogok kezdeni. Egyiptom biztos érdekes lesz de a Római birodalom is tetszik,hát nehéz lesz:/
Ebbõl a 117-bõl, ha 12-16 ténylegesen különbözõ frakció lesz, már örülni fogok. Tehát a játszható 8-on kívül még legalább ennyi, az már jónak nevezhetõ.
A hõsnek semmi értelme. Az akkori idõkben is dinasztikus elvek uralkodtak, nagyon kevesen emelkedtek fel nagyon mélyrõl. Elhanyagolhatóan ritka és fanatasy elemekért felesleges feláldozni a játékmenetet.
Az a baj, hogy nagyon kevés olyan ember van, aki összetettebb játékokkal akarna játszani és éppen ezért ahol tudnak lefaragnak a dolgokból. Én pl szeretem az europa universalisokat és a tw szériát is meg az age szériát és sorolhatnám, de ezek szerintem már csak a következõ generációkon fognak megvalósulni, mert most csak ennyire kapacitálják a gépeket is és az igényeket is. Erõsebb ai szimpatikusabbá tenné a tw szériát, plusz ha több almenübõl választhatna az ember. Fejlettebb gazdaság, érdekrendszerek, hadászati fejlesztések pl jók lennének a játékban, meg az is sokat dobna a játékban, ha lennének véletlenszerû események is, amiket nem tudsz bekalkulálni és vagy nagyon megerõsít, vagy nagyon legyengít és akkor már a hidegvéreden múlik, hogy képes vagy e túlélni a következõ köröket. A családos dolog szerintem nem volt rossz, mondjuk csak a fõbb házakat tették akkor be, de igazából több aspiráns volt a trónra. Az nekem tetszene a rome2 ben, ha pl terjeszkedésképpen lehetne több várost vagy települést létesíteni és a terület adottságai határoznák meg, mit hova és mennyiért építhetnél fel és a városod jobban fejleszthetõbb lenne. Az is szép lenne, hogy ha egy egyszerû katonádból idõvel tudnál egy hõs jellegû karaktert csinálni és akkor már lenne értelme hadvezéreket képezni és nem feltétlen csak a frakcióknak a történelmi hõseit irányíthatnánk. Amúgy meg a csapatot ismerve a játékok szerintem fog adni lehetõséget arra, hogy aki szeretné készíthessen hozzá saját modokat, szóval akár ezeket is bele lehet csempészni. A paradox és creative assembly párosítás is szép lenne, csak sajna õk ezen nem gondolkodtak el, mert mindkét cég rétegjátékokat csinál fõleg.