Sztm a legkisebb baj a kutyák megléte legyen srácok :D
Nézd(ez nagyképû lesz, de attól még igaz), én nagyon kevés kivételtõl eltekintve az összes római, és Görög-római történetíró könyveit olvastam. Soha, sehol nem említenek konkrét csatában, kutyákat. Ennyi. Az , hogy õrzésre, kísérésre használták , ok. Hogy csatában általános volt-kizárt.
Errõl beszéltem, ki az akitõl idéztek? Hol, melyik csatában, és milyen eredménnyel?
Ez ami nem igaz, ugyanis sokszor hasznaltak a romaiak harci kutyakat a csatakban.
"A legalaposabb, legrégebbre visszanyúló kutató tanulmány, mely a cane corso kutyafajta eredetét vizsgálja az A.I.C.C.
A Cane Corso a molosszus kutyák családjához tartozik, éppen ezért eredete az ókorig vezethetõ vissza. Õsei a "Canes Pugnaces" -hoz (harci kutyák) tartoztak, melyek ott voltak a római légiók hadjárataiban, vagy éppen az arénákban harcoltak vadállatokkal. Különbözõ háborúk után elõtérbe kerül a fajta használhatósága, mint például a (vadászat, háziállatok õrzése, stb.)."
Tehát..akkor fogalmazok konkrétabban. NEM volt általános, de még csak esetleges sem az ókorban a kutyák használata. Van róla egy két említés!, hogy valamikor, valaki, látott olyat, aki hallott errõl..nem gondolod , hogy ez egy kicsit kevés esemény ahhoz, hogy komolyan foglalkozzanak a témával? Aztán amikor multizol, a gyerekek majd minden 3. csatában kutyákat indítanak-csodálatos. Igen használtak valóban disznót is, sõt volt olyan csata , hogy marhákat is(tényleg) használati arány:10000\1 csatánként. Fantasztikus, esetleg harci sasokat is belerakhatnának. Ok legyen pár rts(és igen a modokban bízom mert én a realitást szeretem) dolog, de ne vigyék túlzásba. Ez itt nem az a játék, olyan játék van 300 a piacon.
Úgy rémlett, a Barbarian Invasiönben is voltak már "harctéri" papok, de gyakorlatilag kizárólag morálbónuszt adtak emlékeim szerint, amúgy egy hevesebb szélroham is ledarálta õket.
Egyelõre senki nem mondta, hogy a harcmezõn is lehet majd velük harcolni. Ha igen valószínûleg egységhez vagy sereghez kapcsolható lesz majd egy-kettõ, és bónuszokat fognak adni.
Ne már, ne legyenek druida harcos papok. Mit keres egy vaskori csatában egy hálóingbe öltözött göcsörtös botot szorongató aggastyán. Ha megbújik egy fa mögött rendben, de hogy harcoló egység legyen, na neeeeeee. Akkor már inkább dobáljon tûzlabdát, úgy már nem annyira irreális.
Így vagy úgy, ez várható volt, kereken kijelentették már az elején, hogy jaa, jaa, realitás, de azért fûszerezni is fogunk ám! Amit én, ami azt illeti, nem bánok. Az RTW játék lesz, a "szimulációt" pedig, ha valakinek arra van igénye, a MOD-ok megoldják majd. Nem mintha engem nem zavarna némileg és valahol, hogy a csataképektõl kezdve a papokig eddig nekem több anyagról egy erõsen felejthetõ/felejtendõ film (történetesen A 9. légió) ugrik be, de tény, hogy jól néz ki, ezt a múvit pedig mi rendezzük. :)
Hát még a papnõk, hirtelen nem is tudom, melyiket választanám!
Nem feltétlenül fantasy, a kutyák igen is valóságosak lehettek, a disznók pedig azok voltak, keress rá a 'war pig' kifejezésre.
A lentebbi concept artokon szereplõ "varázslók" pedig pogány papok, simán nézhettek így ki, végül is nincs rajtuk semmi extra csak állat bunda meg néhány csont, és egy bot a kezükben. Ne aggódj, biztosan nem fognak tûzgolyókat varázsolgatni a csatatér közepére, ha lehet is vinni majd õket harcolni, akkor gondolom valamilyen morál növelõ/csökkentõ "varázslatuk" lesz, ami szintén elképzelhetõ és reális.
Én úgy képzelem, hogy rászabadították a dögöket az ellenfél soraira, ott zavart okoztak, aztán rövidesen annyi is volt nekik... de megbontották az ellenfél sorait.
Õszintén szólva ezen párszor már elgondolkodtam, oké hogy harci kutyu, de honnan tudta hogy az 50 000 üvöltözõ arc közül melyiket kell harapni és melyiket nem..? Tanítható ez kutyának egyátalán hogy felismerje a két "falkát"?
Tudom, csak az baj , hogy hivatalos történelmi források kb sehol sem említik.Mármint konkrétan. Nem hogy csata befolyásoló lett volna, akár csak egyszer is. Habár valami dr. Tobin említette valahol(egy Mariusi csatánál), csak éppen forrást nem említett. Azt elfogadom , hogy elõfordult egyszer egyszer, de erre energiát fordítani amikor annyi mindent meg lehet csinálni(ami viszont 100000* gyakrabban fordult elõ), na ez zavar.
Srácok ehhez mit szóltok????????????????? 2013 május 17.??????????????????
Mondjuk ezt a részt, ha rajtam múlna nem erõltetném. Ez inkább menjen a fantasy játékokba.. Na jó, ha nem viszik túlzásba nem gond, csak nehogy túl sok ilyen szar legyen, mint kutyák, égõ disznók, meg Gandalf szerû, druidakémvarázslóbérgyilkosfaxom... Annyi minden volt igazából, hogy még évekig ömölhetnének a kiegek, még akkor is ha amúgy frankón adják ki. Jó lenne ha a realitás ösvényérõl nem nagyon térnének le. Mielött bárki mondani, nem a druida pappal van bajom, hanem azzal amit ezek a figurák sugalnak.
Figyelmébe ajánlom mindenkinek aki a History csatornáról szedte össze a történelmi tudását, hogy mennyire nem egy "2 órás csata és lerohanták õket" típusú csat is volt ez. Persze nagy jelentõsége van, de szerintem érdemes elolvasni a részleteket.
Remélem, hogy igen. Amúgy itt egy elég jó, és részletes leírás a csatáról.
Történelmi háttérinfók lesznek, ahogy pörgetni fogjuk az idõt? Úgy értem minden évben bejön valami reform, vagy történelmi háttér infó leírás egy ablakban.
Hihetetlenül jól néz ki...amúgy nem csalódtam az angolszászokban, kiválasztották azt a csatát, amirõl mindenki tud(ha barbár vs római csatáról van szó, szinte csak ezt említik), és kb. annyira jellemzõ az az egész csata, mint télen a villám. Nagyon kíváncsi vagyok a gépigényre. Na meg arra, megcsinálják e az eredeti cohors létszámot.
Hát ez új gép lesz :D
Kezdek tényleg tartani attól ,hogy nem lesz elég a gépem :D
Két új kép
És azt pletykálják hogy nemsokára kiadnak a Teutoburgi csatáról egy gameplay videót (ugye az újabb képek onnan vannak)
Nem tudom, én sohasem szembesültem ilyesmivel. Egyedül az volt zavaró, amikor egy egységemnek körön túli lépésre adtam utasítást, de az aktuális körben elfelejtettem továbblépni vele, így a körváltás során, "elõrepörgetés" lehetõsége nélkül voltam kénytelen végignézni, ahogy komótosan a céljához ballag - de ez meg egyedül a saját hülyeségem volt.
Ja és nem csak a Rome-ba össze többi TW ben is ,legalábbis nálam ez volt!
Nálam ez a probléma akkor merült fel,mikor nem akartam lépni a következõ kör után sehova,hanem egyszerre lepörgettem 2-3 kört egybõl! Ha egy váltásnál már 5-6 percet gondolkozott a gép akkor már zavaró volt!
Másrészt a Rome-ba nem tudom kinél ,hogy volt ,de amíg csak 4-5 néprõl tudtam a térképen, elég gyorsan lépett a gép!Miután bent volt legalább tíz a felfedezések során, na akkor volt,hogy sokáig tartott!
Nálam nem. Egyedül a Medieval II-ben valamelyik modban volt ilyen problémám, ott percekig tökölt egy körváltásnál a gép.
Gondolom ti akkor nem talalkoztatok a "show ai moves" kapcsoloval a játékban :D
kultúra
Mármint a kevés játszható nép, ha kidolgozottabb az ok..de kevés nép , hogy pörögjön a körváltás????amúgy beállítás kérdése is lehet, ha ez zavar, aztán akkor nem látod mit lép, hamar lezavarja a gép.De kevés népet kívánni? Az egész ókori világ sava-borsa a sok különbözõ nép, és kutúra!
Nem feltétlenül rossz a viszonylag kevés frakció, az Empire: Total Wart konkrétan kinyírta a túl sok frakció, mert emiatt még a top gépeken is 30-45 másodperc volt az end turnozés. Gyakorlailag a játékkal töltött idõ fele alatt csak ültél és vártad hogy lépjen a gép. Nevetséges volt, a TW széria mélypontja.
Kevés, de jobban kidolgozott frakciónak sokkal több értelme van. Jó látni hogy a fejlesztõk nem akarnak a korábbi hibáikba esni.
A többit aztán fel tudod oldani, vagy akkor ha megnyerted a kampányt, vagy valamilyen patchel, vagy legrosszabb esetben meg kell vásárolnod õket DLC-n.
Valaki nyugtasson meg azért, hogy a TWikin nem az _összes_ választható nép szerepel létszámban; mert ha igen, akkor azért erõsen csalódott leszek. A maradék kettõ elszáll mondjuk a görög városállamokra, és egyiptomra, aztán csókolom? :\
Hoppá a total war wikin fent is van az új nép. Nem a Cherusok lettek azok hanem a Szvébek (Suebi). Remélem azért a Parthusok, vagy a Szeleukidák választhatóak lesznek még, mert Egyiptom szerintem biztos, hogy az lesz.
Semmi baj valamelyik angol oldalon írták, hogy a képek bizony a Teutoborgi csatából vannak. Egyébként így gondolom, hogy a Cherusok germán törzse is választható nép lesz, ha már ezt a csatát is feldolgozzák.
Inkább így:A Kr. e. 2. század végén, Marius egy professzionális katonai hatalommá, a legszegényebb osztályoktól elvonva, alakította át a korábbi rövidéletû légiókat, lehetõvé téve Róma számára, hogy nagyobb hadsereget hozzon létre, és Róma munkanélküli polgárainak munkalehetõséget teremtett. Azonban ez inkább a parancsnokuk felé tette hûségessé a katonákat és nem Róma iránt. Ebben a periódusban, minden Itáliai régió teljes római állampolgárságot kapott, és biztosítottak egy nagyobb alapot a hadseregnek, szegény rómaiakkal pótolva.
A késõi köztársaság és korai császárság Cohort légióit gyakran Marius-i légióknak hívták. A Vercellae-i csata után Kr. e. 101-ben, Marius minden Itáliai katonának római állampolgárságot adományozott. Döntését azzal indokolta a szenátusnak, hogy a csata zajában nem tudja megkülönböztetni, hogy ki római és ki szövetséges. Ez hatásosan kiküszöbölte a szövetséges légiók fogalmát, a továbbiakban minden itáliai légiót, római légiónak tekintettek és a teljes római állampolgárság nyitva állt Itália összes régiója elõtt. Így a 3 különálló típust a nehézgyalogságnál felváltotta egy egyedüli a légionárius állandó típusa, amely a principeseken alapult: a 2 nehéz dárdát pilumnak hívták, a rövid kardot gladiusnak, volt még páncéling, sisak, derékszögû pajzs vagy más néven scutum.
A szövetséges légiók szerepét végsõ soron a szövetséges csapatok kontingensei vették fel, amiket Auxilanak hívtak. Mindegyik légiónak ugyanakkora vagy közel ugyanakkora méretû segédcsapata volt, amelyik tartalmazott speciális egységet, mérnököket és utászokat, tüzéreket és ostrom mesterembereket, szolgálati és segítõ egységeket és az egységeket kiegészítették nem polgárokkal (akiket a leszerelés után római állampolgársággal jutalmaztak. Az Auxiliakat általában teljes egységgé formálták, mint pl.: a könnyû gyalogság, könnyû lovasság vagy a Velitek és a munkások. 10 vagy annál is több lovasított gyalogság felderítõ szakasza is volt, amit Spekulaturesnek hívtak, akik mint kézbesítõk szolgáltak, de akár a katonai hírszerzés korai formája is volt. Ezen reformok közben, a légiók állandó Cohorsokba lettek szervezve, az elsõ idõkben. Az átalakítás elõtt a Cohorsok ideiglenes adminisztratív egységek vagy számos manipulusnak taktikai feladatot szerveztek, sokkal inkább ideiglenesek voltak, mint a korai köztársaság légiói. Most ezek a Cohorsok 6, 10 állandó egységek, 5, 8 centurióból álltak, mindegyiket egy centúrion vezette az optio (segítõ) támogatásával. Az optiok azok a katonák, akik tudnak olvasni és írni. A cohors tette ki a légió alap taktikai egységét. A légió rangidõs centuróját primus pilusnak hívták, a katonai pálya és a lagátus-i tanácsadás néha elõmozdította a magasabb rangot.
Minden légió csomagkísérete 500-550 öszvérbõl állt vagy kb. egy öszvér tartozott 10 légionáriushoz. A csomagkíséret eltartása túl nagy lett, Marius mindegyik embere a saját felszerelését vitte, beleértve a pácélt, fegyvereket és 15 napra elegendõ fejadagot, a teljes rakomány mintegy 50-60 fontot nyomott. Ezt könnyebben tették, mindegyik légionárius a vállán hordta a rakományt. A katonákat Marius-i öszvéreknek hívták, mivel saját maguk hordták a velük járó jelentékeny felszerelést.
Ebben a periódusban a tipikus légió 4000-5000 légionáriusból állt éppúgy, mint nagyszámú táboruk kísérõi, szolgák és rabszolgák. A légiókban 6000-en is harcoltak, számos cohors között felosztva, habár a késõbbi Róma történelmében ez a szám lecsökkent 1000-re, számításba véve a nagyobb mozgékonyságot. A számok így változtak a háborús sérülésektõl függõen a hadjárat közben; Julius Caesar légiói a Gall hadjárata alatt gyakran csak 3500 fõsek voltak.
A taktika kissé különbözött a régebbi idõkétõl, de jórészt javította a katonák szakmai kiképzését. Az Auxilia ismétlõdõ támadási után a közelgõ ellenségre záporoztak a légionáriusok pilái, 30 méter távolságra dobták a római vonalaktól. A pilum fém csúcsa az eltalált ellenség páncéljába hajlott, így a segítségnyújtás hasztalan volt. A pilum egy rafinált hajítófegyver, amelynek 60 cm-es nyársszerû hegye ki volt könnyítve a tövénél, hogy ha a lándzsa a földbe, vagy pajzsba fúródott a nyél elhajlott, és már nem lehetett visszadobni, ha emberbe fúródott a hegye görbült el és nem lehetett kihúzni.
Amikor a csata kezdõdött, a légionáriusokat kiképezték, hogy az ellenség jobb oldalán döfjenek a gladiussal és ne hasítsanak, õket védte az ellenségtõl a nagy pajzs, visszavonulásnál nem nyitottak teret az ellenség csapásának. A légionáriusok céltáblája a védtelen lábak voltak, ezzel megbénították az ellenséget, amíg a csata tartott.
Késõi köztársaság és korai birodalom
A Marius-i reformok után és a késõi köztársaság egész ideje alatt a légiók, jelentõs politikai szerepet játszottak. A Kr. e. 1. században a népvezérek azt mondták, a légiók fenyegetettséget jelentenek. A kormányzók a légióknak nem engedélyezték, hogy elhagyják a provinciákat. Amikor Julius Caesar megtörte ezt a szabályt, elhagyta Galliát és átkelt a Rubicon Itáliába, meggyorsította az alkotmányos krízist. Ez a krízis és a polgárháborúk elhozták a köztársaság végét és a császárság megalapításához, vezettek, Augustus után Kr. e 27-ben.
Politikai és gazdasági indoklás miatt, Augustus csökkentette a közel 50 légió számát 25-re, a Markus Antonius-szal vívott háború után. Az új köztársasági polgárháború közben kialakította a saját légióit és számokkal látta el õket, ahogy õk kívánták. Amikor ezek a háborúk befejezõdtek
A hadsereg modernizálása mellett, szabályozta a katonák fizetését és kijavította a szabálytalanságokat. Ez idõ közben, az volt a fõ esemény, a Gemina légióknál, hogy a 2 légiót egyesítette egy szervezeté.
Ugyan ebben az idõben, nagymértékben növelte a segédcsapatok létszámát, addig a pontig, míg a légionáriusok számával ki nem egyenlítõdött. Õ hozta létre a pretoriánus gárdát is, az állandó hadsereggel együtt, ahol szolgáltak a libertinusok és a felszabadított rabszolgák. by:G-portál
Ja igen, bocsánat: Marius többek között néhány külsõ változást is eszközölt a légiókon, többek között azt is , hogy sast kapott mindegyik.(ez rajta is van a képeken.) De a lényeg az volt, hogy a szegíny nincstelenek is felvételt nyerhettek a seregbe, (állandó zsoldért) a felszerelés maguk vitték(ezért egy ideig a többi légió, a "Márius szamarai' néven nevezte õket, addig tehették ezt,amíg az egész római hadigépezet átvette a reformokat,nagyon nem volt sok idõ), mindent elosztott a katonák között,a felesleges sallangokat megszüntette, bevezette a cohorc rendszert, és még vagy kismillió dolgot, ha valakit komolyan érdekel leírom.
Gondolom Gaius Mariusra gondolt, aki megreformálta a római hadsereget. Biztos a felszerelésrõl és a hadrendrõl látszik, nemtom :)
Csak az a baj hogy már sokszor kellett csalódnom és ezért megjelenés után mindig várok legalább 1 hetet a vétellel nem tudom hogy majd most hogy bírom ki :D
Shogun2 még egész jól elment a 4830 on, de itt már lehet hogy erõsen vissza kell venni... Azért reménykedek hogy a fejlesztõk nem a levegõbe beszéltek amikor az optimalizálásról volt szó.
Volt már játék ugyan, amit megjelenéskor megvettem (Combat Mission: Battle for Normandy, Magicka, Dishonored), de eddig még soha nem vesztegettem pénzt semmiféle díszdobozos, színes-szagos gyûjtõi-egyedi speckiadásra. Erre viszont már rakosgatom félre a malacperselybe... :)