Még egyszer mondom a 300 + Spártából érkezõ több száz könnyû gyalogos velitesz szerû "körül lakó" nem állampolgár,+ kb 2-3000 egyéb görög. Akik nagy többsége az utolsó napon elvonult a teljes bekerítés elõtt. Egyes történészek szerint 4-8000 fõ is lehetett a görögök száma az elsõ napon. De az összes történész!!! szerint is 300 volt a spártai POLGÁROK! száma. Ez itt elég részletes.
Legenda a 300 harcos. A legújabb kori kutatások eredménye szerint cirka 1500 spártai maradt ott és néhány egyéb görög is, velük együtt 2-3 ezeres seregrõl tudnak.
Nem kellene mindenféle (városi) legendáknak bedõlni. Ha a spártai közelharcosok olyan verhetetleneko voltak, akkor miért is tartott annyi ideig lenyomni Athént a Peloponészoszi háborúk sorában...?
Igen, úgy néz ki, hogy nagyon fasza lesz a RTW2, de az ilyen nyilatkozatok kapcsán akkor is a röhögõgörcs fog el. Ez már tipikus esete, hogy túl nagyot akartak mondani. Én annak örülnék, ha a diplomácia végre nem csak dísz lenne és az MI nem szegne meg minden megállapodást élbõl...
Ti melyik népet várjátok a legjobban, mivel fogtok kezdeni?
Én alig várom már, hogy valami barbár germán/kelta hordával betörjek a "civilizált" világba
Azért, mert a spártai tábornok ugyanazt a kiképzést csinálta,és ugyanazt a kiképzésekkel teli hétköznapokat élte, mint egy sima gyalog. Persze, ahogyan egész Spártában, az idõk során ez egyre jobban elsikkadt. Gondolj bele, hogy ez semmilyen más népnél nem volt így. A másik..thermopülénél 300!!!! spártai volt, a többi más városállam, vagy körüllakóból toborzott segéderõ'. Spártai harcos csak 300. A spártaiaknak szerintem nézz utána, fõleg a kiképzésüknek. Egyénileg is elképesztõ harcosok voltak. A kiképzésük egyedülálló módon a mai elitalakulatok egyes elemeihez hasonlító. Ami a phalanx sebezhetõségérõl írtál, az úgy is van, ilyen (a felépítésébõl eredõ) hiányossága van. Amúgy spártai hadsereget 1\1-ben egészen Epameinóndasz-ig senki nem tudott megverni. Ott is csak egy stratégiai forradalom miatt sikerült, na meg némileg Spártától lopott kiképzési rendszer miatt. Természetesen tény, összességében a római hadsereg volt a legjobb, ezt felesleges vitatni, de nem mindig mindenben.
A baj az, hogy az egész rendszer a feudalizmusra, és az erõs házassági\családi kapcsolatokra épülõ szisztémát modellezi. Az ókori és a pl. késõ középkori, újkori történelmi korszakokra már nem lenne igazán jó. Mûködne, de kb a felét nem is lehetne igazán használni. Viszont az akkori állami rendszerek mûködésének a modellezése abszolút leegyszerûsítve létezik csak a cr2-ben.
A listában hatalmas állatságok is vannak. Egy spártai tábornok mitõl lenne pl. brutálisan erõs közelharcban...? A phalanx formáció valóban hatásos volt, ha szembõl mentek neki, de oldalról és háturól igen sebezhetõ volt. Ezen felül a spártai katonák sem voltak legyõzhetetlenek, lásd Thermopüla. (Jóval többen maradtak ott, mit 300...) Ha az alakzat felbomlott, akkor kisebb csoportokban vagy egyesével õket is lehentelték...
Egy crusader kings 2 es római modot el tudnék képzelni, mert azt a játékot is szeretem. Remélem nem vesznek ki belõle lényegi elemeket, meg a kooperációs hadjáratot ide is beteszik.
Ez azért: "A játék háttérzenéinek elkészítésével Richard Beddow-ot bízták meg, nem pedig Jeff van Dyck-et (nekem nem sokat mondanak ezek a nevek, úgy gondolom h csak egy új névrõl van szó a stábban)..." - némileg fájt az arcomnak. Komolyan, srácok, a TWOnline-on nem tudni, ki az a Jeff van Dyck? Rome 2 cikkben...?!
hali! szerintetek, ne harapjátok le a fejem, úgy körülbelül mekkora lesz majd a játék gépigénye? szvsz a Shogun 2höz hasonló, vagyis reménykedem benne( ez fut, minden minimumon kivéve a text, az highon ). Szerintetek?
Semmi különös. Gyakorlatilag "hogyan zajlik" a fejlesztés általánosan is lehetne a videó, csak a RTW2 a példa, amin keresztül bemutatják. A 25. percnél tartok.
Ó, na, ez érdekes! Felteszem, valami regényt? Mert amúgy hatalmas ziccer (és egyúttal nagyon jó PR...) lenne, ha mondjuk egy érdekes, illusztrált, egyszerûbb, Rómával foglalkozó kvázi-történelemkönyvet adnának a játék mellé.
Aztaku*vaéletbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez nagyon kemény videó! Legalább 2 nagy vágyamat már láttam is , hogy megcsinálták. Már csak az a kérdés tényleg a könyv(azaz október) megjelenésével dobják e ki. Mondjuk elég sokszor hangsúlyozta a pre alfa állapotot, de hát ki tudja. Az tény ha akarják ezt a vidit kidobták volna már két hónapja, mert a képek is innen vannak.
ill nem találtam, más oldalakra dobált így én is köszi! :D
Total war -facebook oldalán van egy 9 perces gameplay videó! :D:D:D Érdemes megnézni :D
Bocs C.K. 2...
Nem vitatom. Bár a hoi 3 legújabb verziója, majdnem tökéletes..nem is kell rá mód. A S.K. 2 meg hihetetlen jó lett, bár az , hogy a csatákban abszolút nincsen beleszólásom, az hosszútávon nagyon zavar. Kivéve a HOI3-nál. Viszont nagyon remélem, hogy pár dolgot átvesznek a Parás' gyerekektõl, annyira evidens lenne.Ha más nem, csak a diplomáciai rendszer úgy ahogy van(kõkeményen ellopni az alapokat), itt meg szó szerint behúúúúggggyozának az élvezettõl.
Igen bár azért tegyük hozzá, hogy néhány paradox termék esetében - pl EU III: Manga Mundi mod, Victoria: Victoria Improvment Project, vagy HOI3 modok - is sajnos csak moddal élvezetes igazán. De tagadhatatlan tény, hogy a paradoxos stratégiai játékok a legjobbak - élvezhetõség szempontjából - a piacon
"A ROME2 több mint 50 frakciót fog tartalmazni, (még gondolkoznak a 60-on). A kampánytérkép tartalmazni fogja az összes eredeti helyszínt, a térkép keleti része pedig bõvül és pontosabb lesz."
A Julius, Brutus és Scipio római családdal lehetett lenni elõször. Ahogy leigáztad a birodalmakat, úgy nyiltak fel játszható formába is. Acipio családdal ajánlatos eligáznod a punokat, velük élvezetes volt játszani. Na meg kedvencem volt nagy Sándor keleti birodalma... fúú nem jut eszembe...vmi Sz betûs aszt hiszem
Medievel 2-ben meg a skótokkal volt jó játszani :) na meg a Sziciliai királysággal.
Az a baj,hogy a taktikai csatákra jobban rá vannak állva!
Sajnos ott tartunk,hogy a szabadúszó modderek többre képesek!(PErsze ez nem baj) Remélem ezt a Rome-ban sem fogják hanyagolni és lesz a moderreknek lehetõségük belenyúlni a játékba!
Mivel a taktikai csaták külön mennek, nincs mentség. A dolog lehetséges..a kérdés akarják, vagy inkább merik-e bonyolítani a dolgot. A debil gyökér jelzõ vészesen kileng a világban.
Nem értem az összefüggést.
valószínû akkor azért sikerült jól a diplomácia!
ROME azért egy teljesen más kategória a felsoroltak mellet!
Nézz körbe a paradox háza táján és egészen más jellegû diplomáciai rendszer fog meg csillanni. Ott nem is lehet olyat, hogy csak úgy dobálod a szerzõdéseket. Nézz utána ha érdekel. Eu sorozat(europa univerzalis), crusader kings, de még a hearts of ironba is sokkal jobb. Ezen játékokban amúgy nincsen irányítható taktikai csata.
16 év alatt elég sok startégiával toltam. És itt nem szutyok RTS-ekre gondolok, aminek a megnevezésében az S betû ömagában egy vicc. Az, hogy mondtál egy kivételt, amit nem is ismerek engem nem boldogít...
Na jó annyi van, hogy már nem sakkbábuként lépünk..húú.
Gyerekek azt senki ne mondja , hogy nincsen jó diplomácia még!!-konkrét játék sorozatok épülnek erre pl Crusader Kings, ha nem játszol mással mint a TW, abba a hibába esel, hogy ez a csúcs stratégia.....szigorúan csak' a taktikai részben az. A többi csapnivaló. Ahogyan az elõttem szóló kolléga említette, nincsen komoly változás a strat. térképen a sógun 1 óta!! Az több mint 10 év! Nagyon nagyon remélem, hogy legalább a lehetõséget megteremtik a játékban-legalább a modereknek.
elég ratyi az ai eddig. ha két ország hadat üzen egymásnak, akkor simán csatlakozok énis, mint az egyik szövetségese. ÉS akkor engem támad az ellenfél, az én kikötõm blokkolja, a szövim meg az ellenfél katonái nem is találkoznak. komoly...ami még zavar, az az hogyha jól láttam etwben még ha 2 nemzet hadat üzen egymásnak, 1-2 terület csere lesz(porosz-osztrák, svéd-orosz viszony jelentõsebb), de ennyi, és 50 évig csak állnak és semmi. de ha nekem üzennek hadat, akkor rögtön fullos sereggel jön. nem egyszer volt ilyen, hogy oroszország hadat üzen, Moszkvát már 20 éve Svédország birtokolja, de engem fullos erõkkel támad, míg Moszkva környékén egy sereg sincs
Már az M2TW-hez is készültek elég komoly modok,illetve amit a Darthvader gyerek lemûvelt(E:TW,N:TW,S2TW)zseniálisak,bár itt fõleg a csata AI-ra gondolok.
Ööö, fogalmam sincs, hogy ez a hsz. miért a hozzászólásod válaszaként született (mármint pontosan tudom, hogy azért, mert megnyomhattam a válasz gombot, csak azt nem tudom, miért. :D ), elnézést.
Mégis, némi változatossággal legalább az intelligencia _látszatát_ bele lehetne vinni a dologba. Emlékszem, a Centurionban jópár elõre leprogramozott felállás közül lehetett választani. Ha a Rome-ban csak ennyit megtennének, hogy egy véletlengenerátorral néha (nem mindig) jónéhány, elõreprogramozott terv szerint próbálkoznának, az sem lenne rosszabb, mint a mostani atomtámadás/elõreküldömazösszesíjászt/állokmintegyidióta variációk. Ezek meg még mindig jobbak, mint amit a gép az ostromoknál elõadott (fõleg a Medi2-nél... azt nem szabadott idõkorlát nélkül csinálni) Nem tenne sokat, de talán egy fokkal könnyebben elhinném, hogy az ellenséges hadvezér Hannibal, nem pedig egy karthágió árvaházból szalajtott retardált alkoholista.
A diplomácia megint olyan, hogy némi tûrésmezõn-véletlengeneráción belül (azt már meg sem említem, hogy mondjuk kultúrafüggõen reagáljanak erõsebben-gyengébben a behatásokra) azért szerintem éppen hogy algoritmizálhatóak lehetnének a lépések. Például, a gép felismerhetné, ha szarban van, de én, mint játékos, az ellenfelével nem vagyok jó viszonyban, esetleg még a területünk is szomszédos; akkor megpróbál némi "ajándékkal" rávenni a segítségre. Avagy ha maradt sz*ros két, elszigetelt, blokád és ostrom alatt álló városa, akkor önként és dalolva fizet egy vagon pénzt és felajánlja magát Róma hûséges protektorátusának. Aztán késõbb felrúghatja ezt, persze, de könyörgöm, legalább akkor tegye, amikoraz esélynek legalább valami látszata megvan, például a hadseregem 20%-os veszteséget szenvedett öt körön belül, vagy valami! Azért ezekhez a dolgokhoz nem kell atomfizikai szimuláció, csak tesztelés, tesztelés meg tesztelés. Amit a Total Warokban diplomácia címszó alatt észrevettem, az kábé annyi volt, hogy a játék közepénél lévõ "szomszédom, támadjuk meg!"-bõl késõbb átvált a "rohadt nagy birodalma van, támadjuk meg!"-be. Ennél meg még a legtöbb kutyában is több életösztön van, függetlenül attól, hogy idióták a történelem folyamán akadtak azért, de könyörgöm, nem mind?!
A diplomácia "elsõségét" azért vitatnám, diplomaták nélkül lehet háborúzni, de hadsereg nélkül nincs diplomáciai nyomásgyakorlás.
Összességében nem egy realisztikus játékot várok az RTWII-tõl (ezért nem érdekel annyira az amúgy is reménytelennek tûnõ utánpótlásszervezés kérdése és társai), hanem egy _jó_, és viszonylag komplex játékot. A fentiek nem is a realizmus kérdései, hanem játéktechnikai kérdések.
Azért a "kampány térképi" Al-t igazán gatyába lehetne rázni. Eleve mi kezdjük a kört, igazán reagálhatna rá értelmesebben. Jobban rá kéne feküdni arra a rendszerre ami most is van. pozitív, negatív rész pontokból jön össze a megítélés, jobban vegye figyelembe a SAJÁT érdekeit, ne csak minket nézzen.
Azt, hogy a real-time csatáknál az AI olyan, amilyen azt elfogadnom. Na azt tényleg nehéz lenne megcsinálni, hogy neki is legyen egy jó terve, jól tudjon reagálni minden másodpercben, a változó körülményekre. De a körökre osztott résznél azért lehetne rajta csiszolni.
Rome-ban és Med2-ben mindenképpen dísz volt, max arra volt jó, ha szövetségest támadsz meg, akkor erõsen romlik minden néppel a viszonyod. De mint tudjuk, a diplomácia nem csak errõl szólna. Egyébként nem tartom kizártnak, hogy ezt nem is tudják jobban megoldani, különben már megoldották volna. Értem ezalatt, hogy itt van ez a lehetõség, hogy diplomatát küldözgess szerteszét, de csak arra jó, hogy kereskedelmi egyezményt köss, esetleg megvesztegess valaki(valakiket)az összes többi opció felesleges. Szerintem nem tudtak még kitalálni hozzá olyan AI-t, ami kezelni tudna egy hirtelen jött helyzetet.
Pedig nem lenne egy nagy dolog a szövetségesek csapatösszevonása. Ha a saját kis csapatait képes az AI összevonni, akkor ez szinte ugyan az. Crusader Kings-be érdekes mód mûködik, hogy a szövetségesek mindig egyesítik a seregeiket, keresik egymás csapatait.
Az ellátmány rendszer nem lenne rossz, bár ezt szerintem nem fogják megvalósítani (sajnos). Amit én szeretnék, hogy végre rendesen megcsináljanak az a diplomácia része. Borzasztó, hogy az elsõ rész - mármint a shogun 1 óta - óta gyakorlatilag semmi elõrelépés nincs ez ügyben. Illetve maga az egész játék lehetne egy kicsit komplexebb (lásd pl: Europa Barbarorum mod).
Engem nem is a videók érdekelnek. Inkább az, hogy mi változik a modellezésben és hogy. Pl. a folyami hajózás tipikusan az, ami hiányzik és örülök, hogy lesz. A másik reális dolog az lenne, hogy a haderõ függjön az édesvíz forrástól, de számtalan más logiszikai probléma is moddelezhetõ lenne. Persze a mai primitív játékok szintjén ezt max. modban látja majd az ember.
(A Skyrim HC modok mutatják, hogy milyen extrém dolgokat valósítanak meg a modderek.)
Most akkor nem is lesz rendes gameplay movie? Azt hittel lesz - mint anno Shogun 2-nél - egy 8-10perces vidi, ahol a tényleges irányítást és harcot prezentálják.
Steamen is 1 euro. A pakkok megérõsek, magában viszont csak a Rome.