Nincs annyira nagy gáz... csak egy alfa gameplay, tele alfa hibákkal. Engem jobban zavar, hogy tényleg ezt szánták elsõ videónak? Az elsõ benyomás nagyon fontos, azt hittem valami trailer lesz, vagy feature-öket mutatják be. Ez így nagyon kevés.
Csak a kolléga valami feature-kkel teli parasztvakítós videót várt, aminek ugyan nem tudom, hogy mi értelme volna, pláne egy alpha állapotban levõ játékról...
Nincs ezzel semmi baj, alpha gameplay videót ígértek, nem reklám szart!
alfa.eddig érdekes.remélem felesleges tárgyak is lesznek benne amiket ki kell dobálni,szemét vasdarabok stb. mondjuk eddig nem az a félelmetes dolog.gyorsan halnak a zombik,tárazás még nincs.Gondolom ez idõvel változik.most a l4d-re hajaz mintsem a dayz-re.
két noob srác játszik.elmondja hogy ott egy autó,nincs benne semmi.ott egy mentõ elõtte van valami.bemegyek a házba!négy fala van.és kiugrok az ablakon.hol vagy?ott vagyok.nem látlak.felüljáró.megvagy.akkormegyek.gyere és ilyen idegesítõ taktikai szövegnek tûnõ az egész.amúgy korrekt.
a tárgyfelszedés "e" gombbal megy egybõl bele a táskába.Egy kör betelik és felveszi.kb 2-3 sec alatt.a fegyver flashlight meg a hangtompító is backpackbe megy külön helyet foglalva.
Nem sok mindent tudtunk meg a videóból, de alpha footage-hez képest biztató és a hangulata is nagyon átjön.
Engem csak egy dolog zavar a videóban. Úgy rémlik, mintha azt mondták volna, h csak a fejlövés fog végezni a játékban a zombikkal, ennek ellenére nekem úgy tûnt a videóból, h bárhova lõ, mindenféleképp fekszenek.
Here's just to give you some idea of map size, rendering distances, etc.
This screenshot shows pretty much 90% of the map. distance from the camera to far mountains in the center of the screen is around 11-13km ( 6.6 to 7.8 US miles ). All area except for snow peak mountains on the edge of the map are playable. Ie you're getting around 160-170km of playable terrain comparing to 225 sql km of Chernorus ( keep in mind that large chunk of chernorus map is a sea ).
This is our first map codename "Colorado".
This map size is pretty comfortable for up to 130+ players. At 200+ players, you'll be able to meet other players every 15-20 minutes of playing game.
csak ne ilyen "ott a földön a loot és úgy csillog hogy a hegy tetejérõl látom mennyi van a városban" legyen mert a videó láttán engem ez nagyon elkeserített. remélem hc módban nem látható és este még nehezebb lesz megtalálni. (és titkon még mindig remélem hogy felesleges loot dolgok is lesznek benne amit ki kell dobnunk és válogatnunk kell mert elõbb gyorsan lootoltunk hogy ne kapjon el a zombi.)
Amúgy csak az én agyamon fut át az ilyen képek láttán, hogy mikor lesz végre egy olyan játék, ahol a házakba ténylegesen be lehet menni, és bejárni a szinteket/szobákat? Az sem érdekelne, ha csak pár féle szoba design lenne, csak lehessen valamit lootolni :)
Ami engem igazán elkeserített a lootolásban az a kis töltõcsík az E betû körül és az animáció hiánya, hogy lehajol és felveszi. vagy éppen elrágicsálja a kaját vagy issza a piát.
Hát, az ARMA DAyZ modban is sok házba (tény, nem az összesbe) be lehet menni. A panelházak pl egész nagyok is, jópár átvizsgálható emelet van. Szóval azért ez nem olyan nagy dolog sztem.
A DayZ lingor Island mapján a házak 80% bejárható. Ez csak egy becslés részemrõl.
A Cherno map-on meg kb a 30%. Bár a standalone DayZ-ben elvileg ezen változtani fognak, hogy több házba is be lehessen menni. Én sokat toltam a DayZ-vel de most sajnálom azokat akik kiadták a pénzt az Arma-ért, hogy DayZ-zenek hisz nekik is külön meg kell majd venniük az új játékot.
A War Z szerintem egy remek játék lesz. Bár nem sok minden került eddig ki róla. Bár a gameplay után van pár apróság ami miatt látok rajta némi kivetnivalót de tegyük hozzá, hogy ez még csak alpha verzió. Szerintem a játéknak nem lesz ballasztikája mint a dayz-ben de ettõl függetlenül reménykedjünk a legjobbakban.
Még egy kivetni valóm van így utólag visszagondolva az egyik videóra. Csak én találom irritálóan nagynak a táskát?
DayZ szerintem nem legjobb példa, amikor mondhatni teljesen üresek a belterek, a padlón hever néha-néha egy-egy felvehetõ tárgy, aztán ennyi. Persze nem tudom mi az elvárás, de igazán szépre procedurális map generálással lehetne csak megoldani azt, hogy mindenhova be lehessen menni, de annak meg megvannak a maga buktatói, nem véletlen nem használják.
"Az sem érdekelne, ha csak pár féle szoba design lenne, csak lehessen valamit lootolni :)"
Én is már gondolkodtam az arma2 vásárlásán, sosem játszottam vele, csak a dayz tetszett meg, de ezután a gameplay után várok inkább. Namost ez ugye két külön játék, nem lesz abból gond hogy ez egy másolat? A másik pedig hogy a játékban mi a cél a túlélésen kívül? Ki marad tovább életben? mi történik ha kilépek a szerverrõl? Szóval a játék célja konkrétan micsoda?
Gyûjtögetés és túlélés... kb ez a célja. Az elején a zombik a kihívás, aztán amikor megtanulsz lopakodni akkor meg a játékosok - sajnos mindenki nagyon trigger happy, az emberek nagyon bizalmatlanok, így egy idõ múlva nem a zombik ölnek meg, hanem a játékosok, újra meg újra. És ebben a játékban ha meghalsz akkor nulláról kezded az egészet újra.
war-z fejlesztése elõbb indult, mint a day-z. Nyilván vettek át dolgokat, de a day-z sem eredeti... nem értem, miért mondja mindenki, hogy mindenki tõle lop.
"ami ingyen van és abból ötletet meríteni az nem is lopás."
Szellemi dolgoknál azért ez nem így mûködik. Az ötletlopás nem attól függ hogy vmi pénzbe kerül vagy nem (összekevered a szoftverlopást az ötletlopással).
Ettõl függetlenül nekem sincs semmi gondom vele, a WARznek jót tesz hogy nem az arma motor hajtja és hogy valóban egy dedikált, mindenhez hozzáférõ csapat csinálja, nem pár modder korlátozott változtatási lehetõségekkel.
A fejlesztõk azzal emelik új szintre a realisztikusságot, hogy a játékos a valódi pénzen megvásárolt cuccait is bukja, ha a karaktere fûbe harap.
A zombik a játékokban olyanok, mint kutyát, gyereket, vagy fedetlen keblet tenni a filmekbe. A The War Z túlélõ MMO fejlesztõi úgy gondolták, hogy ideje új dimenziókba lépni a realisztikusságot illetõen, és ennek egyik legjobb módja, ha játszadoznak egy kicsit a játékosok valódi pénzen vett motyóival. "Ha meghalsz, mindent elveszítesz, ami a hátizsákodban van, akár normál, akár hard core módban játszol. Ezt az árat meg kell fizetned.", mondta Alex Josef a Hammerpoint Interactivetól.
Azt kell mondjuk, hogy ezen lépés indoklása egyszerûen lenyûgözõ, és teljes mértékben igaza van. "Sokat beszélgettünk errõl, aztán úgy döntöttünk, hogy helyes lépés, mert arra ösztönözheti a játékost, hogy óvatosabb legyen, vagy ne öljön annyi pénzt a játékba, hanem inkább aprólékosan próbálja meg felfedezni a világot, hogy megtaláljon mindent, amire szüksége van." Nos, gondoltátok volna, hogy létezik még a világon olyan fejlesztõ, aki arra ösztönzi a játékost, hogy inkább kitartó munkával szerezzék meg maguknak az elõnyöket, semmint azzal, hogy megveszik pénzen?
Forrás: Gamestar.hu
Lesz majd valódi pénzért vehetõ cucc a játékban? Ennek nem örülök.
Mindig lesznek olyan hülyék akik pénzt fognak adni, hogy "elõnnyel" induljanak a játékban. De ez igazából nem elõny. Amit pénzél megvehetsz azt a játékban bárki megszerezheti. Ráadásul jól meg kell gondolni, hogy kiadsz pénzt valamire, mert ahogy lentebb írtam haláloddal ezek a cuccok el is vesznek ahogy a pénzed is amit a játékba öltél. :) Ez így jó.
Ezen sztem változtatni fognak, mivel a saját zsebüknek sem tesz jót (a pénzes réteg nem fogja úgy ostromolni az item mallt).
Amúgy én nem szeretem az ennyire hardcore játékokat, fõleg ha egy játék tele van kimondottan playerekre utazó játékosokkal. Nem véletlenül rombolja iszonyatosan a morált pl a Warzben a sok köcsög, akik órákig képesek ülni a távcsöves puskájukkal csernóban hogy leöldössék a játékosokat.
Ez nem havidíjas vagy free2 play mmo lesz cash shoppal. Ezt egyszer megveszed és annyit játszol amennyit akarsz. Majd az új pályákért kell majd pénzt kiadni (mint egy DLC-ért) annyi különbséggel, hogy felszerelést is vehetsz magadnak. Emiatt nem hinném, hogy bárkinek elmenne a kedve attól, hogy megvegye-e. Ha egy kicsikét átgondolja a vásárló a dolgokat és felfogja a lényeget akkor no problem.
"hogy felszerelést is vehetsz magadnak." Ha a felszerelés olyan szinten veszik el mint a DayZ-ben akkor épeszû ember nem nagyon fog shoppingolni :)
Majd meglátjuk, de olyan MMO-t még nem láttam ami nem havidíjas vagy itemmallon alapuló, mivel az egyszeri bevétel nem elegendõ a folyamatos fejlesztéshez, szerverfenntartáshoz, rendes supportszemélyzet fenntartásához. Mivel itt a havidíjat ugye kizárták, az itemmalból kell pénzt generálniuk, az pedig anélkül nem megy hogy az ott vásárolható cuccok ne adnának valami értelmes elõnyt a játékosnak.
Az item-mall amúgy nem egyenlõ a buy2win-nel ha jól csinálják. Pl ha én kiadnék mondjuk 5 dolcsit egy hátizsákért, azzal nem gyõzök le senkit, de el is várnám hogy az ne vesszen el, hanem respawnkor is nálam legyen. Nem atomfegyvert kell árulni pénzért, hanem olyan dolgokat ami kényelmesebbé teszi a fizetõsök életét (pl akinek nincs kedve egy halál után órákig scavengelni az alapfelszerelésért).
Ezt majd szerintem azzal fogják kompenzálni, hogy egy rakat DLC szerûséget fognak kiadni amit sorban meg kell venned. Legyen ez új fegyver vagy terület.És gondoljuk még a karakter kinézetre is. Szerintem majd ott is lesz pár olyan vásárolható dolog aminek a segítségével egyedibbé teheted karaktered.