külöben sokat javított a helyzetemen, hogy a pontokat kénytelen voltam ideákra elnyomni, így rengeteg bónuszt kaptam belõlük, ráadásul a nemzeti bónuszokat is megkaptam így, amikor meg a pénz nem számított már rengeteget építkeztem...manufaktúrából ha 40 nem volt akkor 1 sem, mondjuk a bevétel levett zsold mellett majdnem 200 volt, onnantól pedig semmi sem drága...
A Trade-et valahogy így kéne intézni, Kijevbõl küldeni Krakkóba és ott begyûjteni, mert a fõváros oda tartozik. (több kereskedõvel, meg több a variáció is)
Kishazánk, nagyon kemény még mindig, a francia szövi egy isteni ajándék, csak miattuk nem harapdálják a torkom. (voltak, hibáim, szóval új játékban már ügyesebb lennék.)
légyszi az ilyen nagy képeket linkben vagy spoiler tagek közé tegyük már, mobilról kurvára idegesítõ (és adatforgalom pocsékló) így olvasni a topikot
Az elmúlt napokban 2 játékot is indítottam a magyarokkal, de mindkettõben csúfos véget értek birodalomépítõ álmaim.
Az elsõt "gyári" normál fokozaton kezdtem (no bonus, normal AI difficulty, lucky nations - historical) és a stratégia az volt, hogy minden szomszéddal jó viszonyban legyek (improve relations), csak Dalmáciát és késõbb Raguzát akartam elvenni Velencétõl. Csináltam Dalmáciára claim-et, szépen felfejlesztettem a hadsereg (18ezresre) és hadat üzentem majd lerohantam Dalmáciát. Még javában tartott az ostrom, amikor partra szállt Velence egy 26ezres sereggel, ezt még Hunyadi segítségével sikerült levernem. Ismét ostrom, majd jöttek Velence szövetségesei is. Megint gyõzelem, de lassan elfogyott a manpower, közben - jó magyar szokás szerint - eladósítottam az országot: 7szer vettem fel (na jó, a gép autómatikusan igényelte a korabeli IMF-tõl :-)) a kölcsönöket, plusz ahogy csúsztam lefelé, jöttek a tartományi lázadások. Végre sikerült békét kötni, leverni a lázadókat és elkezdtem visszafizetni az adósságot (már a 4. részletnél jártam), amikor a legyengült országot váratlanul és aljas módon megtámadták a lengyel "barátaink". Ez már sok volt, ekkor kikapcsoltam a gépet.
Második nekibuzdulásra egy kis segítséget vettem igénybe (player bonus, easy AI, nincs lucky nations). Induláskor csak annyit vettem észre, hogy rögtön vagy 18ezres sereggel kezdek (nem nekem kell felépíteni), viszont ezáltal rögtön az államkassza épp hogy pozitív szaldós (sokat nem lehetett felhalmozni:-( ). Más lett a stratégia: békén hagyom Velencét, Törökökre indítok egy koalíciót (bízva a keresztény szellemiségben) és építkezek, fejlõdök és várom, hogy átrágják magukat a Balkánon. Sajnos bedõltem egy hirtelen jött lehetõségnek, mert a mission-ök között feljött Szilézia elfoglalása, és miután pici és gyenge volt, fabrikáltam rá egy claim-et és hadüzenettel lerohantam. Itt ugyanaz történt mint korábban, a kiürült országra rávetette magát a "sógor" (volt claim-je az egyik területemre) és hatalmas pusztítás kezdõdött: oda vissza nyomtuk egymást (az elején még bírtam a rohamot, több seregét lenulláztam, de szövetségesei: saxony, mainz, trier egységeivel már túlerõben voltak). Hiába foglaltam el Bécset, ezalatt õk Sopront, Pozsonyt, Varasdot vették el tõlem. Manpower elment 0-ra, ismét vereség és kikapcsolás lett belõle.
Lehet, hogy csak én érzem gyengének a magyarokat? Az eventek 2/3-a negatív event (rossz és rosszabból lehet csak választani), a gazdaság gyenge és nem látom, hogyan lehetne fejleszteni (az ideák-ból egybõl az Economic-ot választottam, de az sem segít sokat).
Tud valaki egy értelmes stratégiát ajánlani (vagy pl. az alábbi "felfejlesztett" save-game-et megosztani :-) )?
nálam az alap, hogy lucky nations - none, különben franciák 50 év alatt elfoglalnak mindent
Csak a demoba néztem bele, de általánosan K-Európában olyan alacsony base tax értékeket raktak már megint, hogy noha a tech group 10% lemaradást vetít elõre valójában sokkal nagyobb hátrányból indulnak az adott országok (így a magyarok is). És természetesen a magyaroknak, cseheknek nincs arany vagy ezüst, holott Európa nemesfémének nagy részét õk adták össze, de ha jól rémlik tán sót is csak 1 provincia termelt. Ha jól láttam a grúzoknak volt arany, de amilyen beteg logikával összerakták a mapot azt valószínûleg a gyenge török AI megsegítésére rakták csak bele...
A többi kelet-európai provincia amint még a demó napján írtam, a Shetland szigetekkel, vagy Grönlanddal egyenlõ. EU3-ban modokkal jobban meg volt ez oldva, normálisabb base tax de sliderekkel és egyéb modifierekkel le voltak húzva azok az országok amelyeknek a bevétele elmaradt a méretétõl - viszont ha ezeken túl léptek képesek voltak jó egyensúlyt elérni. Az EU4 mapot elnézve a magyarok vagy litvánok jó ha tizedannyi goldhoz jutnak mint a jelentéktelen és feleakkora Anglia akkoriban, mindegy mit csinálnak.
Azt a fantasztikus aranykészletet épp ekkoriban sikkasztják szét hasonló gondolkodású õsien a fuggerek asszisztálásával :D Meg épp a korszakban van egy kis súlypont eltolódás az újvilági nemesfémek irányába. - "XV. század végére a talajvízszint feletti, könnyen kiaknázható rétegeket kitermelték a magyarországi és csehországi nemesfémbányákban, s szivattyúk híján nem tudtak mélyebbre hatolni, ezért a termelés jelentõsen visszaesett."
Persze azért jó lenne egy kis arany Magyarországon, de nincs probléma a kihívásokkal
Segítsetek légy szíves. Nem ismerem a játékot, de nagyon jókat olvasok róla viszont nem állt össze, hogy pontosan milyen is a játék. Melyik játékhoz hasonlítanátok leginkább "mûfajilag" Total War? Civilization? stb...
Maguk a csaták játszhatóak?
Köszi a segítséget!
Egyikhez sem. Ez paradox játék az pedig egy külön "mûfaj" a stratégiai játékok körében. Próbáld ki a virágbolti verziót és megtudod milyen.
Nem annyira "tarsasjatek tabla" szeru, valos tartomanyokra van beosztva a vilag, mint pl Zemplen, Tirol, stb. Sok tenyezot kell figyelemmel tartani a jatek soran pl kereskedelem, melyik arucikkre van kereset, ki kinek a haverja, fegyverszunet, HRE es papai befolyas, kolonizalas, revolt risk, penzugyi merleged milyen, sereg moral, technologiara mennyit koltesz, vannak sok eventek stb
A csatak nem jatszhatoak le ugy, mint a total warokban.
Azért ha valaki érti pontosan, hogy a kereskedõk két képessége pontosan mire is való az leírhatná nekem légyszives
Túl nagy szerep hárul az uralkodó képesség pontjaira, tulajdonképpen azok és az utánuk kapott pontok befolyásolják az egész játékmechanikát. És mivel nincs rájuk közvetlen befolyása a játékosnak ezáltal sajnos a szerencsének is hatalmas szerepe van. Egy rossz sorozat 1/1/1 közeli vagy egy jó sorozat 6/6/6 közeli uralkodók birodalmak felemelkedésérõl vagy évszázados vegetálásáról döntenek, attól függ mit dob a gép. Nem jó ez a rendszer így.
Nagyon röviden és felületesen. 1444-1820-ig megy a játék. Ezen idõszak bármelyik évében elkezdhetsz az akkori világ bármely országával egy játékot. Háborúzhatsz, gyarmatosíthatsz, szárazföldi és tengeri haderõt építhetsz különbözõ diplomáciai (béke, háború, szövetség, királyi házasság stb) mûveleteket indíthatsz. Eközben technológiát kell kifejlesztened figyelned a vallásodra, az utódlásra. Egyszóval kicsit olyasmi mint a civ+total war. Persze telis - tele van még plusz dolgokkal és apró részletekkel amit csak akkor fogsz megtudni ha kipróbálod.
Nekem épp ez tetszik benne, hogy az országod vezetõjétõl függ rengeteg dolog. Ha rossz a vezetõ, hanyatlik az ország, ha jó, akkor virágzik, épp, mint a valóságba. Sokkal bizonytalanabb lett a jövõje minden nagyhatalomnak, mert lehet, hogy jön egy rossz uralkodó, és bukik az egész. Teljesen megértem, hogy ez sokaknak miért nem tetszik, de szerintem realisztikusabbá, fordulatosabbá teszi a játékot, ezért nekem bejön.
Amúgy a játékban van szökõév? :D (Ez nem t'om hogy jutott eszembe xd)
elkezdtem litvanokkal...baromi jo sztem lengyelekkl szoviben neki a livon rendnek, bohemiaval szoviben a lengyel koronaert majd lengyel, bohem szovivel a teutonoknak, majd lengyel szovivel a bohem koronaert...igy bohemian es a lengyelek + vazallusaik kotelezoen segitenek, szoval nagyon jo most a helyzetem...ezzel a komboval a torokok, ruszkik vagy a csaszar sem ellenfel...amit szeretnek behuzni az a magyar es orosz tron...
gyakorlat teszi a mestert...gondolj bele 1het jatek utan feltehetoen paradox elokepzettseggel mondod azt hogy egyszeru...aki nullarol indul az igy is sziv...szwrintem a paradox szeretne hogy orszagobkent 3-5 elvetemultnel tobben jatszanak a jatekkal, tehat nem lesz atomfizika :-)
Az elõzõ részekben is számított, befolyásolta a kül. értékeket ezáltal a játékmenetet az uralkodó személye és nem is volt ezzel baj de itt ugye minden ezekre épül. Lehetne ezen finomítani, ha lenne bármi beleszólása a játékosnak a rendszer ezen részébe de ennek híján nekem ez túl nagy random faktor.
kulonben gyakorlatilag ugyanaz minden...ami pofatlansag hogy kivettek (gondolom dlcvel jon) a teruletbonuszokat, tehat pl a boszporuszert stb, csak roma es jeruzsalemert jar extra ha jol emlekszem...mivel kitalani mar nem kellett berakni 3 sec, ezert irgalmatlan pogatlansagnak tartom ezt...foleg ha majd penzert kezdik el arulni..ma ck2ben kicsit atestek a lo tuloldalara a dlc gyartassal, remelem itt visszafigottabbak lesznek...
a tw romeban szerettem meg a terkepes jatekokat...en igazabol a csatakat mindig a gepre biztam igy nekem a paradox jatekok testhezallobbak voltak...mondjuk az uj tw resz grafikaja magaval ragadja a szemet...
a paradox meg kapja be a nagylabujjam az akadozo jatekaval...mazlijuk van hogy nincs konkurencia :-)
kivancsi vagyok a kezdodatumot mennyire huzzak vissza a kesobbiekben
De a kov kiralynal meg par ev alatt be tudod hozni, ha van olyan szomszedod aki elotted jar a 3 kozul vmelyik technologiaban. Ha meg te jarsz nagyon elorebb, akkor meg dragabb is.
Pl en most vmi 10%kal dragabban felesztek adminisztraciot, de a diplomaca 5%kal a hadsereg meg 15%kal olcsobb
Azért a CK2 a sok dlc mellett bõvült nem fizetõs tartalommal is. Gondolom itt is lesz normális "családfa", meg amit hiányolok, hogy a nyersanyagok "ikonját" nem tudom térképre kitenni, mint a victoriában.
Nálam 2teches hadi lemaradásom behoztam 20 év alatt 1 teches elõnyre (ahol már negatív bünti van további fejelsztésre. (más kérdés, hogy a többi képessége 1-2-es így azok kb stagnálnak, mert nincs pénzem 3-as emberekre.
Rájöttem már.Indítottam 8 évvel a kezdés után egy háborút Castillával Aragon ellen.A seregei még nem is jelentettek gondot, de a várostromok iszonyat lassan mennek, a pénz meg fogy, az assaultoknál az embereim hullottak mint a legyek, az országban meg nõt az elégedetlenség.Mondjuk az kicsit fura, hogy egy nyavajás várat 1 év alatt se vesznek be csak ha folyamatosan rohamozok, dehát ez van.Békeszeretõ leszek én azt hiszem, nagyon nem éri meg...legalábbis egyenlõre.
Sziasztok!
1-2 tapasztalat hátha segít vkinek. Aki világhódítást próbálgat és nem tetszik neki az új core-creation system ajánlom az ottománokat és elsõnek a diplo ideát. +1 diplomatával rengeteg claimet tudsz gyártani és ami igazán ütõs az a ottomán core-creation -33% cost ami claimel meg ideával (4. diplo) -83%!!! szinte ingyen tudsz coret kreálni. Egyik gamemben 1600-ra megvan 130 provincia és kezd uncsi lenni mert nincs már elég erõs ellenfél a pályán :S (EU3 szindróma)
Ha nagyon rossz uralkodó jön érdemes a fiúból hadvezért csinálni és kinyiratni (ha már király és van utódja akkor is kilehet persze) még mindig jobb várni a kövire 10 évet mint 50 évig szívni miatta.
Kezdetben nehezebbnek tûnt az EU4 de csak bele kell rázódni franciákkal ha van egy kis szerencséd és megkapod burgundya felét kb 1500-ra értelmét veszti a játék miután france vs európa koalíció felállásban is te nyersz :D
+2 +3 advisorokat csak nagyon erõs gazdasággal lehet megengedni, mindig kell egy kis +pénzt felhalmozni nem szabad egál környékén tartani a mérleget. Mindig jöhet váratlan kiadás, ha van monarh pont 1-2 épület. Ha háborúzol és felhúzod morált és nagyok a veszteségek utánpótlásnak óriási költségei lehetnek és nagyon hamar kiürül a kassza. Hitelbe menni pedig öngól.
Techeléssel ha teheted érdemes kivárni, hogy 1. ne legyél történelmileg korán 2. legyen neighbore bonus 3. tudj advisort venni hozzá, sztem érdemes csak emiatt advisort cserélgetni aztán vissza.
Most hirtelen ennyi :D Jó játékot mindenkinek!
Ez az utánpótlás hogyan történik?Mert észrevettem ,hogy a hajóim nem segítik a kereskedelmet, mert volt köztük 2 sérült.Beküldtem õket egy kikötõbe de az istennek nem javultak.Seregnél is figyeltem, béke volt és nem töltõdtek.Össze is vontam õket inkább.
Ha jól tudom a hajók csak kikötõben javulnak a szintjétõl függ hogy milyen gyorsan (am nagyon lassan szvsz), tengeren csak ha van ideád hozzá. Ha kereskedelmi õrjáraton van a banda és van 1 sérült bemennek a kikötõbe amíg meg nem gyógyul aztán folytatják. Sereged akkor nem gyógyul, ha nincs manpowered vagy olyan mezõn állsz ahol nincs elég ellátmány és ezért még fogynak is. Illetve ha tökre 0-ra vetted a morált, én békében 0.5-n szoktam hagyni lázadások leverésére elég de még töltõdnek is elég gyorsan.
Akkor azért, a morál nálam mindig 0 békében.A hajót meg ezek szerint nem volt türelmem kivárni.Kösz.
van egy olyan gyanúm, hogy a játék azért nehéz mert nem kapunk benne semmit. És az a kevés lehetõség is ami van kemény korlátokhoz van kötve... Na sebaj várjuk a dlc-ket
Nem tudom ki mennyire ásta bele magát a modolásba, de a saját eventek szövegét melyik fájlba kell beírni? Csak mert eddig bármelyikbe próbáltam, a következõ történt: játékban rendesen bejött az event, szóval a mechanika jó, a képe is megjelenik a doboza tetején, de nem hozza be az opciókat, és csak annyit ír, hogy "No localisation". Ha valaki tudja, akkor megköszönném a segítségét :D
Az eventnek van egy száma, erre hivatkozva kell a localisation mappa megfelelõ fájljában létrehozni a kívánt szöveget. (nem vagyok modos, de ez paradox, mindig minden hivatkozik mindenre)
Mi a véleményetek a hajók küldésérõl a kereskedelmi bevétel növeléséhez?Mert ugye meg kell venni õket meg egy fenntartási költség is, viszont tényleg erõsödik a kereskedelmi pozíciónk.Van valamilyen ideális létszám egy adott kereskedelmi ponthoz?Vagy játékidõhöz érdemes kötni, az elején nem szükséges késõbb viszont ha van pénz érdemes befektetni?
Hát nem is tudom Ezelõtt Crusader Kings II-ztem. Azelõtt Victoria 2. Folytassam?
azok a hajók amik trade protectionre vannak állítva és megsérülnek, a gép magától beküldi õket egy közeli kikötõbe. ha pl nincs elég pénzed vagy a maintenance nagyon le van véve, akkor a javítás sokáig is eltart
ideális létszám nincs, illetve mindig változik. Másrészt bele van véve az ún. "diminishing returns" (majd valaki penge matekos megmondja mi a neve magyarul), ami annyit jelent, hogy nagyobb és nagyobb értékekre egyre kissebb a változás. egy sarkalatos példa: 10 hajóra 10% trade power, aztán rájuk küldesz még 5-öt (így 15 összesen) de már csak 13% a trade powered. küldesz még 5-öt, és csak 14% tp., stb.
Ha helyesen következtettem akkor trade value az ott levõk trade powerének arányában oszlik szét, szóval igen ha egyre több hajót küldesz az ottani össz trade power is nõni fog ezért egyre kevesebb a hasznod. Viszont hogy hova érdemes küldeni hajót könnyû kiszámolni trade value/összes trade power ez megmutatja hogy 1 trade poweren mennyi a hasznom ahol ez a szám a legmagasabb oda kell hajót küldeni. A konkrét hasznot is ki lehet számolni és összevetni a hajó zsoldjával, de ez már túl sok számolgatás sztem egy halandónak :D
Hozzáteszem lehet hülyeség ez csak az én következtetésem.
Hát valahogy nagyon kevés az administrative power pointok gyarapodása. Akármilyen jó uralkodó van. Eleve lehúzzák a hülye eventek. Ha valamit el akarunk érni akkor minimum hogy pozitiv legyen a stability, ezt fenntartani már így elég sokba kerül. Az economic tech-re megint borzalmas sok kell hogy szintet lépjünk. Ráadásul ha az ideákra is akar költeni az ember akkor mégtöbb kellene. Néztem az államformákat. Abszolut monarchiához 20. szinten kellene lenni az admin technek. XIV. Lajos idejére elérni ezt? Hááát nem is tudom. Szóval tényleg rendesen visszafogták a gyeplõt, terjeszkedni is meg fejlõdni is együtt, úgy ahogy az kb. a valóságban is volt, nem biztos hogy megoldható szerintem. Ettõl mondjuk még mindig egy krvajó játék.
A kereskedõk 2 képességét leírná nekm valaki pontossan ? Szerintem sokaknak mondana újat az info
Még mindig nem bírom eldönteni, hogy trollkodsz (ezek az egymondatos megmondások szócunamik alapjai (elég erre a kommentemre nézni....), vagy kevered az egyszerûséget a "hozzáférhetõséggel". Eléggé letisztult lett sok minden, végre a UI designerek is dolgoznak a Paradoxnál. Ez az egyszerû nem egyszerû téma meg bahhh... az idetévedõ kósza fórumosok 99%-a kb 1 óra után haját tépve fog sipítozni, hogy most miért ilyen nehéz/bonyolult/átláthatatlan a játék.
lábjegyzetben. A Vic 2 nekem nagy csalódás volt, túlságosan sok dolgot csinál helyetted a gép, pl demokráciával kb. hátradölsz, aztán vakargatod a halántékod.... stb... ami meg bonyolúlt volt, az a Paradox hibás elképzelése a "gazdaságról" meg a POP-okról.
CK2 meg háááát (nagyon szeretem) de minél magasabb rangod van annál könnyebb, és kb. pikk-pakk eljuthat az ember a kívánt pozícióba (induljon akármilyen alacsonyról), túl könnyû exploitolni a gépet. (pocoksari és a hódításai ;) stb))
EU4 még eddig tetszik, már többet játszottam vele, mint az EU3-al, az valahogy nem fogott meg, túl személytelen volt, meg eléggé toldozgatva-foltozgatva lett az elmúlt x-év alatt. A masszív admin-diplo-kat pontok beosztása elég jól szimulál nagyon sok jelenséget a korból, és sok kiforratlanságra bõven rá fog még fejlõdni a játék. (a jelenlegi CK2 is kb. köszönõ viszonyban sincs azzal ami anno megjelent)
Collect from trade: Bevételt generál a tradenodeból, csak ott lehet ahová a fõvárosod tartozik.
transfer power: ezzel a saját kereskedelmi befolyásod növeled a területen, ha a node a "saját" node ott elõtt van az áramlatban, akkor a kereskedelmet arra tereli. Magyar példa: Kievbõl tudsz trade-et küldeni Krakkóba, ahol be tudod gyûjteni. DE Ragusában csak befolyást tudsz növelni, mert nem a "fõ" node felé megy az áramlat onnan.
A trade power elméletileg a haszon megosztására is kihat, de látszatból gyanakszom erre.
Gyakorlati megvalósításhoz ajánlott (magyar példa) esetleg fõvárost pozsonyba tenni, egy másikkal krakkóból irányítás Bécs felé, és egy 3. kereskedõ (beszerzése után) pedig ragusából is küldeni Bécs felé, és a 2. kereskedõ pedig Bécsben begyûjti a hasznot.
Hivatalos fórumon van egy topik a kereskedelem "broken"-"exploit" dolgaira, páran 6000körüli bevételt hoztak össze tradebõl (havonta) :D
Csak témákat dobok fel hátha kitárgyaljuk de itt az sg fórumon általában mindig csak az elsõ pár élményüét írja le. Plussz vannak a fanok akik visszajárnak. Gondoltam valaki esetleg beleköt és kitárgyalhatjuk a témát. De mindenki csak a saját témáját löki és az egész hasonlit egy vásári kofa hangversenyre. Vicet félretéve tényleg nagyon egyszerûre sikerült. Pl vegyük a diplomáciát. Háborús indokom csak területre lehet? Csak mert én nem találkoztam mással. Leszámítva vallási illetve öröklõdési háborút. Nem értem miért nem tettek bele olyan diplomáciát ami az eddigi paradoxon játékokban alapvetõ volt. Vagy ott van az agent rendszer. Papokkal csak téríteni lehet. ( én legalább is nem találkoztam még égethetõ heretikkel vagy hasonló. Vagy a külpolitikádra csak a diplomatád tud hatni. Vagy valamire nagyon nem jöttem rá és ezért kimaradt a játékból vagy csak lehet a paradoxon engette lejjebb a megcélzott korcsoportot. Igazából reggelig tudnám sorolni. de inkább csak maradjunk anyiban, hogy trolkodom. Csak látom a sok sztárkráft on meg élydzs of empályörszön nevelkedett arcot, hogy csak sír hogy"akkor én most hülye vagyok?"
Ja és köszi a választ. Az angolom nem az igazi
Ja és nem azt mondtam a játékra hogy könnyû. Hanem hogy egyszerû. A kategóriájához képest nagyon kevés lehetõséged van.
De engem a változó évszakokkal meggyõzött.
végülis megoldottam a core problémámat...házasság, harc a trónért majd beolvasztás...szépen betettem a lengyel és cseh apródók mellé a magyarokat, a svédeket és a ruszkikat...most ugrott be, hogy eu3ban is ezzel ökörködtem a végén...bár így sem lesz világhódítás
már az eu3 topik is ilyen volt, elõször mindenki csak az élményeit írja le késõbb már a tapasztalatait aztán jön a dumcsi arról hogy mi a játék gyengéje mi vált elõnyére, lehet furán fog hangzani de remélem ez is hasonló karriert fog befutni, már csak azért is mert az eu3 topikba mindig normális hangnemben írtak az emberek reméljük itt is így lesz.
"Hanem hogy egyszerû"
ohh e miatt ne aggódjál garantálom hogy 3 év múlva már rá se fogsz ismerni az eu4-re :-DDDD
huuu tegnap westernizáltam a magyarokkal egy jó 40 évig tartott... kikészültem! Játszik itt valaki Magyarországgal? Mik a tapasztalatok? Én nagyjából egy helyben állok!
Bizánccal senki sem vitézkedik rajtam kívül? :D
A prestige vészesen csökken. Azt írja ki hogy uncontested cores, illetve a a fõ baj a decay. Ez miért van? Hogy kellene kiküszöbölni ezeket?
Készül a magyarítás http://magyaritasok.hu/search/?thelist_search=1&downloads_search=1&what=europa+universalis+iv
A decayt én sem vágom, de az uncontested cores azt jelenti, hogy az elfoglalt tartományok nem tartoznak hozzád, csak megszállod õket. Itt nem a prestige veszteség a legnagyobb baj, hanem az állandó lázadások, amelyek elég hamar megeszik a manpoweredet. Kiküszöbölésének a módja: kattints az uncontested tartományra és ott kattints a make core gombra. X mennyiségû adminisztratív pontba és évekbe fog kerülni mire a tiéd lesz, de határozottan megéri.
Az uncontested core-ra rájöttem közben, pont a fordítottja: amikor core van olyan tartományra ami nem az enyém. Szóval el kéne foglalni. Ugyanis akkor is hatott az uncontested core amikor minden saját tartomány core volt.
Olyan kérdésem lenne, hogy bizonyos tartományok esetén nem tudom módosítani a vallást. Hiába van misszionáriusom az idõhöz "--" ezt írja magyarán sosem fejezi be. Mit lehet tenni ilyen esetben?
Ez engem is érdekelne mert a rekonkviszta után a 3 területbõl csak egynél menne a térítés, az is kb 15 év alatt.Illetve az építményekrõl akinek van tapasztalata, mit lehet érdemes felhúzni és hova?Mehetne már az armory de nem tudom költsek e rá egyenlõre.1455-ben járok.
Ez ilyen, nagyon nehéz téríteni. Rengeteg a negatív mdosító, köztük pl. a provincial taxra vonatkozó ami az adott provincia taxe base szintjétõl függõen +0,5%kal növeli azt. Decision, event, idea, tanacsadó, ezekkel lehet csak segíteni a helyzeten, ha lehet.
Épp ellenkezõleg, megkapták a gyaur kutyák amit érdemeltek. :D
Ami külön vicces, hogy az eltérõ kultúra is csökkenti a térítés esélyét, kultúrát viszont csak államvalláshoz tartozó területen tudsz kezdeményezni. 22-es csapdája. :D Mindezek miatt is sokkal kevésbé hatékony kelet felé terjeszkedni mint az elõzõ részben, ami mondjuk a Bizánci Birodalom szempontjából nem túl szerencsés körülmény.