"Az Official PlayStation Magazine legfrissebb számában elõzetest olvashatunk a MercurySteam új játékáról, a Castlevania: Lords of Shadow 2-rõl. A fontosabb tudnivalókat összeszedtük nektek.
Gabrielnek új fegyverre tesz szert a Lords of Shadow 2-ben, amely a Blood Whip névre hallgat. Emellett szó lesz a fõellenségekrõl, a kamerakezelésrõl és sok más egyébrõl is. Vágjunk bele az OPM magazintól származó új infókba!
A Blood Whipet úgy kell elképzelni, mint a korábbi ostort, körülbelül ugyanolyan széleskörû távolságra hatásos, és fénytámadásokra épülõ kombókkal tehetjük még hatékonyabbá. A mágiát eltávolították a játékból, helyére a "Drakula vére" nevû alkalmatosság került, amely minden alkalommal regenerálódik, ha megölünk egy ellenfelet, idõvel pedig még durvább ütésvágásokat csikarhatunk ki belõle. Két külön fegyvert is megidézhetünk a vér segítségével: a Void egy nagy kardot takar, s minden egyes találatnál gyógyítja az életerõnket. A Chaosszal Gabriel karmokat növeszt, amikkel képes áttörni az ellenség pajzsát is.
Hõsünk fókuszképességével tökéletesebben védekezhetünk és ellentámadhatunk, s csapásaink gördülékenyebbek lesznek. Vélhetõleg limitált ideig vethetjük be. Hasonlóan a korábbi részekhez, Gabriel finom köddé válhat, s ebben a formában áthaladhat szellõzõkön, kerítéseken és egyéb akadályokon. A kamerát már teljes egészében mi irányíthatjuk, nem lesznek rögzített nézõpontok. A fõellenségekkel vívott harcok hosszabbnak és emlékezetesebbnek ígérkeznek. A világ még részletgazdagabb és zökkenõmentesebb lesz.
A Castlevania: Lords of Shadow 2 még ebben az évben megjelenik PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra." - GK
"The very first console title, Castlevania, released for the NES in 1986 by Konami, was a typical platform game in which the player takes the role of Simon Belmont, a descendant of the Belmont clan, a family of vampire hunters."
"Egy platform játékot átültetni 3D-be, ennél igényesebb és magasabb szintén a jelenlegi gen. keretein belül nem igazán lehet." -ezt írtam.
Egy szóval nem mondtam, hogy ne lett volna 3D-s része a sorozatnak, persze te jövõbelátó -hiszen leírtad a még meg sem jelent 2. részt- és gondolatolvasó is vagy úgy fest. A fültöveddel is tudsz valami különlegeset?
Te Laza, nevedhez híven lazán nyomod, kár, hogy hülyeségeket beszélsz. A LOS egy teljesen új történet, a régi Castlevania történetét teljesen semmibe vevõ reboot. Itt a karakterek nem azok amik régen voltak, teljesen új franchise.
Jaj, ezek a hatásvadász szavak. És annak akinek halvány fingja sincs mit jelent egy Castlevania név, és hogy egy olyan játéknak milyen 'kötelezõ' elemei vannak, amitõl EZ a neve, annak vajon mennyire hiteles a véleménye? Ha a 2. rész is követi az elõd nyomdokait - márpedig ezt kijelentették - akkor bizony már most csalódás ... nem kell atomfizikusnak lennem ahhoz, hogy levonjam 20 év után a konzekvenciákat.
"platform játékot átültetni 3D-be"
Pf ... mikor volt ez platformjáték? Jah, és számtalan 3D-s része volt, köztük az elsõ, N64-es epizódok voltak a legjobbak.
A GoW elõtt is volt élet, viszont az 2005-ben lefektetett egy olyan funkcionális és játékmenet halmazt, ami szinte 1:1-ben visszaköszön megannyi hasonszõrû játékból ... köztük a LoS-ból ... amivel önmagában nem lenne baj, csak hogy ez egy Castlevania!
Annak akinek fingja nincs errõl a sorozatról, annak persze csak egy újabb blockbuster h&s játék.
Tagadhatatlan, hogy a stílusnak vannak jellemzõi, ami pl. ott volt a GoW-ban, az jelen volt a LoS-ba, Darksiders-be, de még a Dante's Inferno-ba is. Viszont úgy vélem, hogy a LoS pontosan az a játék, ahol nagyon igyekeztek elkerülni a GoW-os nyúlásokat.
A GoW nem sajátította ki a mûfajt, de -tetszik vagy sem- a mûfaj etalonja.
Pont ez a baj ezekkel a Castlevaniákkal, hogy a GoW-ra akar hasonlítani ahelyett, hogy 'saját magára' hasonlítana ... a több tíz éves Caslevania múltat próbálták meg rebootolni úgy, hogy kb lekoppintottak egy másik stílust. Gratulálok!
Mondjuk aki csak PC-n játszik annak nem mond sokat a Castlvania név, szóval lehet nekik mindegy :) Nekem viszont nem, bazi nagy csalódás volt a Lord of Shadow .... és a 2. rész is az lesz.
Igen én se érzem olyan klaszikusnak mint amilyen lehetett volna de egy végigjátszás benne volt bár néha a legsziveseben abbahagytam volna de érdekelt a story vége.
Nekem a felesleges idõhúzások nem tetszettek benne. Pl a chupacabra mikor elvitte az erõdet, ezt eljátszották kb 4x, mikor már elsõre is unalmas volt.Azon kívül volt nem egy frusztráló pályaszakasz(pl a madárijesztõs) Túl hosszúra nyújtották a 12+2 fejezettel.
Nem volt rossz annak a Darksiders-nek az elsõ része (a kettõt még nem láttam), de valahogy nem tudom igazán komolyan venni az abban szereplõ "könnyebb átugrani mint megkerülni" felépítésû szereplõket.
Viszont a Castlevania elsõ része X360-on nekem felért a PS3-as God Of War 3-al (mondjuk vett is át belõle jó pár dolgot, de hát jótól tanulni nem szégyen...) még akkor is ha valóban a kamerával voltak gondok helyenként. Reméljük a 2. részre azt is rendbe szedik.
Ritka szar kamera kezelése volt az elsõ résznek egyszer végigszenvedtem boxon de soha többet. A grafbuzik viszont örülhetnek mert valszeg szép grafja lesz ha ugyanaz a motor marad.
Jó lesz így, mindenféle elõzmény nélkül a 2. rész :)
Castlevania Lords of Shadow 2 - E3 Trailer.
" A Konami bejelentette, hogy a vámpíros móka nem csak a Microsoft és a Sony konzolján lesz majd elérhetõ, hanem a PC-s tábor is megkapja a maga kedvenc masinájára.
A meteorológiai nyár elsõ napján adtunk hírt arról, hogy a Castlevania: Lords of Shadow 2-ben Gabriel Belmont újabb pofonokat fog kiosztani a rendetlenkedõknek. A Konami most (a meteorológiai nyár végéhez közeledve) azt is közhírré tette, hogy a PC-s rajongók sem maradnak Castlevania nélkül, de pontos dátumot még nem közölt. A játék producere, Dave Cox elmondta, hogy sikeresen újraindították a sorozatot, de most valami olyat szeretnének alkotni, ami még a várakozásokat is meghaladja.
"Ez az új játék sokkal nagyobb ívû történettel rendelkezik, mely évszázadokat ölel fel, és minden tekintetben kitolja a határokat. A Castlevania: Lords of Shadow 2 az elsõosztályú harcok, a gazdag történetmesélés, és a komoly felfedezések keveréke, melyet a PC-sek is élvezni fognak\". A PC-s verzió fejlesztését a Konami házon belül oldja meg, azaz ez is a Mercury Steam hatáskörébe tartozik. " -GS