Mondok erre egy egyszerû megoldást: hívd fel a Macintosh magyar ügyfélszolgálatát (06 80 983 435) és kérdezd meg tõlük, hogy elképzelhetõ-e olyan helyzet, hogy hardver módosítás miatt te elveszted a garanciádat Apple számítógépre. Kíváncsian várom, mit fognak válaszolni...
Te azt mondtad, hogy az altalad emlitett klauza az szerepel a kezikonyvben. Megadtam a linket a letoltesehez. Mutasd meg melyik oldalon talalhato ez a szoveg! Ne magyarazkodj, mondj egy oldalszamot!
Oké, fog veletek a fene vitatkozni veletek. Ki lehet próbálni, mondtam, baszogassátok meg kicsit a gépet, aztán vigyétek be az Apple szervizébe. Biztos nem lesz semmi probléma, nem kell tõle tartani...
Csak javaslom, mikor a falba veritek a fejeteket, akkor gumifal legyen, az kisebbet üt.
Csak magamat tudom ismetelni: "Te azt mondtad, hogy az altalad emlitett klauza az szerepel a kezikonyvben. Megadtam a linket a letoltesehez. Mutasd meg melyik oldalon talalhato ez a szoveg! Ne magyarazkodj, mondj egy oldalszamot!"
Megjegyezném, ügyesek vagytok, manuals van egyszer a géphez, egyszer a warranty-hoz. Most nézem, mit ad isten, hát nem a warranty manualjaban vannak a garanciával összefüggõ dolgok...
Még jó, hogy nekem persze a termék manual-ját linkeltétek be...
Na hajrá, akkor megvan az a fránya oldalszám is?
Csak mert a felhasználói kézikönyv 43. oldalán a memória kiszerelését, majd késõbb a 44. oldalon az új modul beszerelését mutatják be. A felhasználóknak. Minden érintett pontban kiemelt keretes figyelmeztetés van, amennyiben veszélyben a garancia. Szerinted?
"Megjegyezném, ügyesek vagytok, manuals van egyszer a géphez, egyszer a warranty-hoz. Most nézem, mit ad isten, hát nem a warranty manualjaban vannak a garanciával összefüggõ dolgok..."
"A jelen jótállás nem vonatkozik: (a) az elhasználódó részekre, mint például az akkumulátorok, amelyeket arra terveztek, hogy idõvel elhasználódjanak, kivéve, ha a hibát anyag- vagy gyártási hiba okozta; (b) a termék küllemét érintõ sérülésekre, ideértve, de nem kizárólagosan a karcolásokat, a horpadásokat, a csatlakozó portokon lévõ törött mûanyagot; (c) a nem-Apple termékkel történõ használat miatt bekövetkezett kárra; (d) a baleset, rongálás, helytelen használat, folyadékkal való érintkezés, tûz, földrengés vagy egyéb külsõ ok által okozott kárra; (e) az olyan kárra, amely abból ered, hogy az Apple Terméket nem az Apple által közzétett útmutatóknak megfelelõen mûködtették; (f) az olyan beavatkozás (ideértve a frissítéseket és bõvítéseket) által okozott kárra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el; "
No, akkor ezt értelmezzük kicsit...
Vajon mennyi idejébe kerül annak a szervizesnek, hogy kiszúrja, a memória / vinyó cserét, majd azt, hogy nem õk csinálták, aztán elsüsse, hogy a hiba ebbõl fakadóan keletkezett?
Márpedig ez egy régi jól bevált módszer, iszonyatosan sokszor beeszik a kedves vevõk. Ha pedig a szerviz úgy ítéli meg, hogy ilyen eset forog fenn, akkor az automatikusan garanciavesztéssel jár.
Lefordítva: hardvert csak saját felelõsségedre tehetsz be, mert ha a készülék meghibásodik, akkor cseszheted a garit, hacsak persze te nem vagy hivatalosan meghatalmazott személy vagy AASP...
Lehet ezen csûrni-csavarni, hogy de papíron ez nem így van, a tapasztalat az, hogy márpedig a szervitel elõszeretettel játsszák ki ezt a lapot, ha pedig ez történik, neked kell az igazadat bizonyítanod, hogy márpedig nem a te hibádból meg nem az utólag beépített alkatrész hibájából halt le a géped. Erre csak egyet mondhatok: sok sikert kívánok hozzá...
Ez valahol fent van PDF-ben is, de azt keresd meg, ha érdekel...
Ja, magyarul sehol nincs benne olyan, amit allitottal.
Mi tobb, a kezikonyvben pontosan leirjak es kepekkel is illusztraljak, hogy hogyan kell memoriat cserelni/boviteni. Gondolom ez szerinted valami machiavelliai trukk az Apple reszerol, hogy kikereljunek a garancialis kotelezettsegeik alol :)
Nem ilyen bonyolult ez, ne akard azzá tenni csak hogy elmismásold a hazugságodat.
Ha a berakott alkatrésszel nem jól muzsikál a gép, az ember kapásból azzal kezdi, hogy kiszedi és megnézi gyári állapotban. Ha úgy is rossz, visszaviszi. Ha szervizben azt látják, hogy az istenbarma szerelés közben csavarhúzóval végigszántotta valamelyik panelt, arra semmilyen gyártó nem ad garit, más esetekben igen. Furcsa módon soha semmilyen garanciális intézéssel nem volt problémám, gyártótól és kereskedõtöl függetlenül szó nélkül cseréltek mindent.
Aham, na akkor mégegyszer javasolnék egy icipici logikus gondolkozást. Tudom, programozó vagy, az lineáris gondolkodást okoz egy idõ után, de próbálj meg nem kockaként gondolkozni...
Egyébként meg csak egy kérdés: neked az vajon mit jelent, hogy az Apple nem vállal felelõsséget azon bõvítésekre / javításokra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el, majd ezt kösd össze azzal, hogy az Apple nem válla felelõsséget a nam Apple által forgalmazott termékek beépítésébõl származó hibákra.
Lássuk, mi is jön ki ebbõl: Apple jelzéssel ellátott alkatrészt csak a szervizben tudsz beszerezni (legyen az memória vagy vinyó). A szerviz maga építi be az alkatrészt, kivéve ha te az alkatrészt kéred és magad akarod beszerelni. Ekkor azonban az Apple nem vállal felelõsséget, hiszen nem az Apple által meghatalmazott személy vagy AASP. Ha nem Apple márkajelzéssel ellátott terméket teszel be a gépbe, az Apple nem vállal felelõsséget a hibátlan mûködésért. Ha meghibásodik a gép és beviszed, mi az elsõ, amit néznek? Van-e benne idegen alkatrész. Ha van, akkor az kapásból bukta, tuti ráfogják a hibát. Ha meg mégse az a hibás, hát akkor az okozta.
Régi trükk ez, aki informatikában dolgozik, az ismeri is.
"Ha meghibásodik a gép és beviszed, mi az elsõ, amit néznek? Van-e benne idegen alkatrész. Ha van, akkor az kapásból bukta, tuti ráfogják a hibát. Ha meg mégse az a hibás, hát akkor az okozta."
Magadból indulsz ki: azért mert te ilyen kis sunyi vagy, még nem minden szervizes az.
"a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram vagy HDD, garanciális idõn belül megesik és azt nem az erre kijelölt márkaszervizek valamelyikében hajtják végre."
"az olyan beavatkozás (ideértve a frissítéseket és bõvítéseket) által okozott kárra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el;"
Feladat: keresd a különbséget. Amint megtalálod, nagyjából kirajzolódik miként ferdít egy igazi Apple-hater, csak hogy szidhassa utált cégét.
Termeszetesen mar megint megy a magyarazkodas, amivel most nem akarok foglallkozni, mivel az, hogy te mit gondolsz, az itt irrelevans.
Viszont egyetlen kerdesre valaszolj legyszives! Miert van reszletesen leirva es illusztralva a memoria upgrade/csere folyamta a kezikonyvben, ha ilyet csak AASP vegezhet? Bonusz kerdes: miert nincs odairva melle, hogy ez garanciavesztessel jar?
Amugy konkretan le is van irval hogy a csere NEM jar garanciavesztessel: http://www.mactalk.com.au/14/71007-mac-mini-diy-ram-upgrade-void-warranty.html https://discussions.apple.com/thread/3718334?start=0&tstart=0 http://forums.dealmac.com/read.php?4,2891192
De át is fordíthatjuk a dolgot: mondj egy olyan céget, aki akkor is visszaveszi a garanciális gépet, ha azt Pistike otthon szerelgette és közben véletlenül átszúrta csavarhúzóval az alaplapot.
Ez nem hatterkedés, ez sajnos tapasztalat. Írtam, nem csak Apple, bármely cégnél igaz ez. Ha belenyúltál a gépbe, baromi gyorsan szeretik elsütni, hogy a hiba emiatt keletkezett, merthogy nem szakszerûen volt a bõvítés elvégezve, vagy nem kompatibilis alkatrészt tettél bele a gépbe és az okozta a hibát.
Szóval már csak azt sem lehet Apple hatterkedés, mert ez MINDEGYIK cégnél igaz.
A gond az, hogy a garancia alap, tehát nem neked kell bizonyítanod, hogy nem te tetted tönkre hanem nekik kell bizonyítaniuk hogy te tetted tönkre. Ezt meg elég nehezen tudják megtenni. Ráadásul mint mondtam, vidd be egy másik PC boltba ahol megveszed a memóriát és (gondolom ingyen) berakják. Még csak azt sem tudják mondani, hogy nem hozzáértõ rakta be.
Azért haterkedés, mert rácsodálkoztál, hogy milyen szemét mocsok cég az Apple, mert még ezt is beírja a doksiba, majd ferdítettél és leírtál egy olyan dolgot ami NINCS IS BENNE az említett doksiban.
Ismétlem: minden garanciára vonatkozó összefüggés keretesben ki van emelve, direkt az olyan sötétek miatt, akik azt hiszik egy évet kell várniuk, mire bõvíthetnék a gépüket. A memória szerelésnél nincs olyan keretes megjegyzés, amit említettél! Buktad.
Akkor mégegyszer, hogy a te kis egyenlõséged helyes legyen...
"Lássuk, mi is jön ki ebbõl: Apple jelzéssel ellátott alkatrészt csak a szervizben tudsz beszerezni (legyen az memória vagy vinyó). A szerviz maga építi be az alkatrészt, kivéve ha te az alkatrészt kéred és magad akarod beszerelni. Ekkor azonban az Apple nem vállal felelõsséget, hiszen nem az Apple által meghatalmazott személy vagy AASP. " = ""a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram vagy HDD, garanciális idõn belül megesik és azt nem az erre kijelölt márkaszervizek valamelyikében hajtják végre."
Szuper, akkor magaddal legalább már szinkronban vagy és nagy az egyetértés, csakhogy itt nem errõl volt szó. Állítottál valamit, hogy papíron az szerepel, azon a fránya papíron meg csak nem akar az szerepelni.
Amire meg most próbálsz ráferdíteni, azt ugye szerinted a világ összes cége így intézi. Akkor meg az a kérdés, ez ügyben miért is akkora szemét az Apple?
És persze olyan se szerepel, hogy az Apple nem válla semmiféle garanciát nem Apple által forgalmazott termékekkel való mûködtetés esetén bekövetkezõ meghibásodásokért...
Az Apple által forgalmazott terméket pedig az Apple szervize teszi be. Mert ha nem, akkor megintcsak nincs felelõsségük...
Az isten szerelmére, gondolkozzatok már egy egészen picit logikusan, nem pedig lineárisan... Pontosan az ilyen gondolkodásúakat tudják ezekkel a leírásokkal a legjobban átverni.
Ez így igaz, ha a másik bolt hivatalos Apple szerviz. Akkor a szerelés feljegyzésre kerül, visszakövethetõ. Ha viszont nem Apple által meghatározott szervíz, akkor ez se jó megoldás, az Apple mossa kezeit.
Azt már leírtam, hogy az Apple miért rossz. És ez konkrétan nem volt kiemelve köztük.
Ami miatt rossz, az a vásárlók semmibe vétele több esetben, az, hogy ismert hibával termékeket adnak ki, majd mikor beüt a mennykõ, megpróbálják elkendõzni, míg a fejükig nem ér a trutyi és csak akkor hívnak vissza, végezetül pedig az, hogy tesznek egy ígéretet, amit aztán simán felrúgnak.
De ezeket mind-mind leírtam a #425 hozzászólásomban, amit aztán "kedves" Papichulo barátod oly szépen mellébeszélésnek nevezett.
"Ami miatt rossz, az a vásárlók semmibe vétele több esetben"
Azt azert tudod, hogy konzekvensen az Apple vezeti a fogyasztoi elegedettsegi vizsgalatokat?
"For the eighth year in a row, Apple's Macs have satisfied more customers than any other vendor's PCs." http://news.cnet.com/8301-13506_3-20108336-17/apple-tops-in-customer-satisfaction-for-8th-year/
Ha BRAND géprõl van szó, mindegyik gyártó ezzel az eszközzel él. Pont nemrég egy Dell notit vittem vissza a boltba 3 napon belül, mert a tápja olyan hangokat adott ki, mint valami traktor. Elõtte felhívtam a Dell-t, ahol az ügyfélszolgálatis megerõsítést kért, hogy a gépben jelenleg 8 giga ram van. Ezt megerõsítettem (miért is ne, hiszen nem nyúltam bele), erre tájékoztatott, hogy akkor lesz egy kis probléma, mert a gyárból még 4 gigával ment ki.
Nos, hogy ne ragozzam, a kereskedõ spórolni akart, maga cserélte a ramot, hogy olcsóbban jöjjön ki és nagyobb haszonnal adhassa el a gépet. Mivel 3 napon belül voltunk, nem tehetett semmit, de követeltem, hogy csak olyan gépet adhat, ami gyárilag 8 gigás. Mikor megfenyegettem a Fogyasztóvédelemmel, akkor gyorsan beleegyezett, mondjuk így bukott valami 20ezer forintot a hasznából, de gondolom még így is nyereséggel adta a gépet.
Szóval még a notiknál is problémáznak ezen a gyártók.
Asztali gépeknél szintén elég szépen odafigyelnek garis idõn belül. Azon kívül meg ki az a marha, aki beküldi a szakszervizbe?
A hipermarketes gépek egy érdekes eset. Elvileg annak is van megjelölt szervize (általában a Profi szerviz Kft van megjelölve, legalábbis korábban õk voltak), náluk lehet garis ügyeket intézni. Náluk változó a hozzáállás, van, hogy gond nélkül megy a javíttatás de van, hogy bepróbálkoznak. Írtam, METRO-s gépnél volt velük vitám, pedig egyértelmûen konstrukció hibás volt a gép, ellenben alkatrészt (konkrétan NEC DVD írót) mindenféle megjegyzés nélkül cseréltek.
És sajnos tényleg úgy van, hogy ha õk mint egy egységet szállítják ki a gépet, nincs apelláta, akkor csak a szakszerviz nyúlhat bele. Ha viszont boltban összedobott gépet veszel, abba akár te is belenyúlhatsz, alkatrészenként van rá gari.
Éppen ezért javasolják inkább az összeállítást, mint a kész gépek vételét az informatikusok, amellett persze, hogy a kész gépeknél mindig spórolnak és nem is lehet igazán tudni, mit hogy tettek bele.
USA, nem USA, a helyzeten nem valtoztat, a felhasznalok az Apple-lel a legelegedettebbek... de linkelhetsz hasonlo felmereseket mas orszagokbol is, ha ugy erzed, hogy ott sokkal rosszabbul teljesit ;)
Csûrheted-csavarhatod ezt már bárhogy, rosszul értelmezve olvastál valamit és most tényleg minket akarsz meggyõzni, hogy mi is kövessünk Téged és értelmezzük rosszul?
Nem, de érdemes lenne megnézni az eladási statisztikáikat (darabszám / bevétel) és ezt összehasonlítani más cégek statisztikáival. Azok a magasabb árak nem véletlenül vannak ám.
Es megsem tudsz mutatni iPad szintu tabletet vagy MacbookAir analogiat sokkal olcsobban... ne kelljen mar ezeket a sztereotipiakat szazadszorra is megcafolni!
Szerintem a hivatalos Apple forum explicit kijelentese utan mar o is belatta, hogy hulyeseget mondott. Azzal mar nem tud mit kezdeni, ott le van irva feketen-feheren, hogy NEM veszik el a garancia
Errõl már párszor leírtam a véleményemet, az Apple termékeinél nem igazán van olyan tétel, ami megmagyarázza a 1,5-2x árat.
De ezt tényleg hagyjuk, mert az Apple fanok úgyis megpróbálják mindig bebizonyítani, hogy de igenis az a jobb készülék. Szerintem meg a pénztárca és a felhasználás fogja megmutatni.
Érdekes, hogy az emberek 90%-a simán megérti, hogy egy garis gépbe nem baszogatunk semmit, hanem ha bármi kell, bevisszük a szervizbe. Nagyon érdekes.
Ti pedig a maradék 10%-ba tartoztok, akiket jól megszívathat a cég. Ilyenek is kellenek, különben még kevesebb pénzt spórolnak meg a garanciális keretbõl és nagyobb lesz a cég kiadása...
Mihez képest kétszeres ár? Elosztottad kettõvel, mert a te egyéni ízlésed szerint annyit ér? Oké, megkaptad a te személyre szóló, iPhone érték szorzódat. Mi köze ennek bármihez a világon? Kit érdekel? Valószínûleg iPhone-t akkor nem te fogsz venni, hanem akinél ez a szorzó = 1. Ennyi amit megtudtunk.
"Érdekes, hogy az emberek 90%-a simán megérti, hogy egy garis gépbe nem baszogatunk semmit,"
Kiveve ha mondjuk annyira egyszeru egy RAM upgrade, mint a Mac Mini eseteben... support.apple.com/kb/HT4432#1
Raadasul ez egyertelmuen nem jar semmilyen garancialis valtozassal: "In the mid-2010 and mid-2011 mini's, memory is user replaceable, and will not affect your warranty." - https://discussions.apple.com/thread/3718334?start=0&tstart=0 ;)
A vasakat meg csak a kezdõ óvodások hasonlítják össze, ne süllyedjünk le erre a szintre. Egy táblagéppel operációs rendszert veszel, egy halom szolgáltatást és lehetõséget az appok használatára.
No, erre csak egyet mondanék: beírtál megint egy AMERIKAI honlapról idézetet. Majd ha ugyanezt MAGYAR honlapon is látom, el fogom hinni.
Kint sokkal szigorúbban nézik a garanciális ügyintézés betartását, mint nálunk. Nem véletlen, hogy míg kint a vevõ visszakapja a gépét pár napon belül (most mondták, hogy pont Apple terméknél beadták az USA-ban a készüléket, írd és mond 3 nap múlva mehettek érte), addig nálunk néha még a törvény által elõírt maximális 30 napot is túllépik pofátlanul.
Ezek után vajon mennyire mérvadó nálunk, hogy az angol honlapon mit írnak, fõképpen, hogy még a garancia leírásban is szerepel (lsd. apró betûs rész), hogy a leírtak csak a Magyarországon vásárolt termékekre vonatkoznak?
Azt meg egyszer próbáld ki, hogy mondjuk egy nõ használ egyszer egy iPad-et, megtetszik neki és kap tõled helyette szülinapjára egy ConCorde tab 9.7 IPS Plus-t. A fejeden fogod érezni az értékkülönbséget! :-)
De amugy is nagyon inkorrekt, amit itt csinalsz. Eloszor azt mondod, hogy benne van a kezikonyvbe. Kiderul, hogy nincs. Aztan magyarazkodsz, hogy de akkor is bukik a garancia. Feketen-feheren kiderult, hogy ez sem igaz. Most meg egy ujabb hulyeseggel jossz? Ez mar eleg patetikus...
"hogy még a garancia leírásban is szerepel (lsd. apró betûs rész), hogy a leírtak csak a Magyarországon vásárolt termékekre vonatkoznak?"
Az Apple-nel vilaggarancia van! Te meg az USA-ban is beviheted a MO vasarolt termeket, ahogy a fentebbi tesztbol is kiderul... szopas! ;)
No, kérem szépen, milyen ferdítésrõl beszélsz te itt nekem? Mintha TE ferdítettél volna éppen...
Az IOS kontra Android-ról már elmondtam a véleményemet párszor, tehát csak röviden: Android alatt csont nélkül találhatsz olyan alap felhasználói progikat, amiknek még csak alternatívái sincsenek IOS-re. Gondolom, hogy ez viszont is így van, mindenesetre meglepõ volt, hogy míg Androidra válogathattam a hálózat monitorozó programok között, addig az Apple egyetlen darab nem sok, annyit se ajánlott ilyen feladatra megfelelõt.
Tudom, a halozati figyelo programok, melyek kozul egy valaggal linkeltem neked a multkor! Milyen egyeb software-nek nincs alternativaja iOS-en? En tudtam forditva ilyet mondani.
Nem hivatalos Apple oldal... csak leirtak a tapasztalataikat a magyar AASP-kel kapcsolatban es ezek nagyon kedvezoek voltak.
Amugy vilaggarancia! Mindenhol ugyanazok a feltelek vannak! De ha ezzel nem ertesz egyet, akkor mutass bizonyitekot, hogy MO-ra mas feltelek vonatkoznak!
Már csak azért sem, mert nem mindenhol ugyanazok a garanciára / jótállásra vonatkozó jogszabályok. Minden országban az adott országra vonatkozó jogszabályok szerint kötelesek a gyártók eljárni.
Megjegyzem, az általam linkelt warranty license-ben is ez így benne van.
"Az IOS kontra Android-ról már elmondtam a véleményemet párszor" Igen, csak leszarom, mert nem releváns. Az a te kis személyes Apple szorzód, lõtéri kutyát se érdekli.
Meg is adtad magadnak a választ. Még csak megemlítetted a fogyasztóvédelmet és már is megoldódott a problémád. Ha meg erre sem oldódik meg akkor tényleg hívd is fel õket. Kurvára mindegy mit fog állítani az xy cég, úgyis neked lesz igazad és el lesz intézve a garanciád. Hidd el, tapasztalat mindként irányból. Sok dologgal nem foglalkozik a fogyasztóvédelem de az 1 év garira harapnak.
"EZ A JÓTÁLLÁSI JEGY KIZÁRÓLAG A MAGYARORSZÁGON VÁSÁROLT KÉSZÜLÉKEKRE VONATKOZIK.
EZ A JOGSZABÁLYON ALAPULÓ JÓTÁLLÁSI JEGY KIZÁRÓLAG A JOGSZABÁLYON ALAPULÓ JÓTÁLLÁSRA VONATKOZIK, NEM PEDIG A FENTI APPLE EGY ÉVES KORLÁTOZOTT JÓTÁLLÁSRA, VAGY A TÖRVÉNYI SZAVATOSSÁGRA.
AMENNYIBEN AZ APPLE TERMÉKET FOGYASZTÓKÉNT VESZI MEG, AZ APPLE EGY ÉVES KORLÁTOZOTT JÓTÁLLÁS MELLÉ ÖNNEK AUTOMATIKUSAN JÁR A JOGSZABÁLYON ALAPULÓ JÓTÁLLÁS A FENT RÉSZLETEZETT APPLE EGY ÉVES KORLÁTOZOTT JÓTÁLLÁSON ÉS A TÖRVÉNYI SZAVATOSSÁGI JOGOKON TÚL.
A JOGSZABÁLYON ALAPULÓ JÓTÁLLÁS RÉSZLETES SZABÁLYAIT ALÁBB OLVASHATJA. A JÓTÁLLÁS KÖTELEZETTJE AZ A JOGI SZEMÉLY, AMELYTÕL ÖN AZ APPLE TERMÉKET MEGVETTE."
"Android alatt csont nélkül találhatsz olyan alap felhasználói progikat, amiknek még csak alternatívái sincsenek IOS-re."
Ez a csont nélkül ez erõs. Elékpzelhetõ, hogy 1-2 szoftver elõfordul(alap felhasználó progikból még annyi sem), de a "csont nélkült" nem hiszem! Fordítva talán.
EU-ban eléggé egy szinten vannak a garanciára vonatkozó leírások egyébként. Világgarancia egyébként nagyon kevés termékre van, én nem tudtam, hogy az apple-re is az vonatkozik (bár nem hinném, hogy bármilyen termékükre), és ha valóban így van az nagyon érdekes.
De a Mac minire is igaz ami az iPadre. Egy esztétikus, szép készülék ami jól mutat az asztalon (nem, nem az Apple logó miatt, hanem mert a világ legjobb dizájnerének munkája). A pc nagy, böszme, ronda pléhdobozát meg vagy eldugod az asztal alatt és bujkálsz a kábelekkel, vagy még jobb, ha elzárod a szem elõl valami szekrénybe.
Vajon akinél számít az esztétika, annak melyik mennyit ér?
Minden Apple branded gepre vonatkozik a vilaggarancia ;)
Az a baj, hogy sokakat a szerviz simán beetet azzal, hogy akkor gari ugrott. Éppen ezért próbálkoznak be mindenkinél. Gondold el, ha csak 10-bõl 3-szor sikerül nekik, már mekkora pénzeket szedhetnek be.
Jah én soha nem állítottam, hogy ez nem így van, errõl szól a zárjegy is, a tudatlant el lehet vele küldeni, vagy más a legelején bebiztosítják, hogy vigye hozzájuk vissza a gépet minden szöszmösz miatt. Bevett kereskedõi fogás sokan be is szívják. Én csak azt a tényt emeltem ki, hogy nincs igazuk.
Ez az egesz azonban nem valtoztat a tenyen, hogy a Mac Mini RAM bovites nem erinti a garanciat es erre vonatkozoan nem is volt semmi a kezikonyvben, ahogy eloszor allitottad ;)
Oké, ezt elfogadom. Egyébként BRAND gépnél az a szép, hogy még a Fogyasztóvédelem sem tudja, mi az eljárás. Õket is lazán lepattintják. Ugyanis jogilag tényleg úgy van megfogalmazva, hogy az elõre összeszerelt gépet simán benyomhatják egy egységként.
Szóval igazából a jogszabályok még lehetõséget is adnak nekik.