Na, az a 71 % mehet a moziba megnézni a Dredd-et... De nem sok mindent fog belõle látni.
Dredd trailer elég bejövõs
Azért a popzene sem ment tönkre, a Rihannák és Lady Gagák pl. egész jól megélnek. És ha õk egész jól megélnek, akkor a kiadók végképp, elvégre a haszon jó része náluk marad.
Mint ahogy zombee írta az undergorund zenére gondoltam, a popzene nem mozgat meg egyáltalán, de az undergorundban évek alatt is hatalmas változások történnek és szerintem jót tett neki,a letöltés. A popnak nyilván nem, de az kit érdekel :D ?
A zeneipar máshogy nem is lehet jól, mint anyagi értelemben, mivel nem a minõségrõl szól. Az underground-ban viszont rengeteg dolog történt, nagyon sok jó zenekar tûnt fel a 2000-es években is, csak ezek nincsenek úgy szem elõtt. A kiadóknak ma sokkal inkább buta, könnyen emészthetõ és röptében kiszarható elõadóra van az emberek miatt szüksége, mint valaha. Nézd csak meg a tehetségkutatókat: nem vitatom, hogy amikor bekerül oda valaki, még van egyénisége, de onnan kikerülve már az összes ugyanolyan dalokat és ugyanúgy énekel, az elsõ 10 helyezett biztosan.
Egyébként Bárki látta már a Dredd 3d filmet? ha jól tudom ok11-én jelenik meg, addig nem illik filmet fikázni amíg ki sem jött :D
"ásik alappillére (a zeneipar) össze is omlott az új évezred elsõ évtizedében, " A zeneipar köszöni jól van , soha ennyi féle és fajta zene nem jelent meg, max a kapzsi kiadók szívták meg a dolgot, de õket sem kell félteni azért, csak nem halnak éhen.
Tisztában vagyok, hogy ez még ma is elsõsorban a költségvetésre vonatkozik, de tegyük hozzá, egy B kategóriás akció nem csak ebben különbözik felsõtagozatos társaitól. És a Dredd bíró, bár sokba került, de vitathatatlan B filmes eszköztárral dolgozik. A közelmúltban is volt rá példa: Féktelen harag. Minden ízében gagyi, egyszemélyes macsó akciófilm sok pénzbõl. És szerintem marha jó kis film.
Ezt mondjuk rá lehet fogni a Marvel majd összes produkciójára, ahogy a Dark Horse vagy a DC hasonló filmjeinek túlnyomó részére is. De ahogy írtad azért van egy két kivétel, amely képes volt elmosni ezeket a határokat (Pl. Nolan Batman trilógiája, Sin City, V for Vendetta, Watchmen). Ilyesmire korábban nem volt példa ebben a mûfajban, és én kifejezetten örülök, hogy annak ellenére hogy a szórakoztatóipar másik alappillére (a zeneipar) össze is omlott az új évezred elsõ évtizedében, a a filmipar túlélte ezt a kultúrális válságot, és manapság már egyre több igazán kiemelkedõ film, illetve sorozat készül.
Az art témához még annyit tennék hozzá, hogy mielõtt elkezdünk skatulyázgatni, nem árt tisztában lenni a mûvészet szó meghatározásával. Aki art mozikban ücsörög minden héten, és mondjuk van annyira sznob hogy azért nem megy el soha egy multiplexbe, mert szerinte a közönségfilmek mûvészi értéke megkérdõjelezhetõ, vagy nem mérhetõ össze a a "mûvészfilmnek" nevezett produkciókéval, az nem ismeri a szó meghatározását. Tény, hogy sok olyan film készül, amelynek a puszta szórakoztatás a célja, és nem az, hogy gondolkodásra késztesse az embert, illetve különféle problémákat feszegessen. A mûvész-sznobok szótára azt mondja, hogy a mûvészfilmnek mindenképpen összetett karakterekkel, esetenként összetett szituációkkal, társadalmi problémákkal, politikával, történelemmmel, gazdasági kérdésekkel, illetve ezek kombinációjával kell foglalkoznia. Hát nem. Aki ezt így gondolja, az jobb ha felüti a Bakos értelmezó szótárat, és elolvassa a mûvészet szó meghatározását. A mûvészet a felsorolt dolgokkal IS foglalkozik. De nem csak ezekkel.
"Van akinek ez a szintje (sokan), hiszen a képregényeket is megveszik, más meg azt mondja, hogy egy érdekes popart alkotás"
Nem vagyok benne biztos hogy olvastad a Watchmen-képregényt, de az általad írottak alapján nem hinném. Lényegében egy fricska az art-sznob arcoknak. Ajánlom figyelmedbe azt is, illetve a V for Vendetta-t is. A kortárs irodalom kiemelkedõ alkotásaiként tartják õket számon.
Ertekelem, hogy ezeket ilyen szepen kifejtetted, de te masrol beszeltel. A B-movie az kifejezetten a budget-re vonatkozik. Ennek semmi koze a muveszi ertekhez, vagy a rendezohoz. A Judge Dredd a maga $70mil koltsegvetesevel messze van ettol a csoporttol. Lehet szidni, vagy szar filmnek ertekelni, de nem B-movie ;)
"A B movie is a low-budget commercial motion picture that is not definitively an arthouse or pornographic film." - http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie
Ha vegigolvasod, az egesz oldal a budget szempontjabol kulonbozteti meg ezeket a filmeket.
Namost legyünk õszinték, de gyakorlatilag, ha a dolog mûvészi értékét nézzük, akkor az összes képregényfilm B kategóriás (erõs jóindulattal). Van akinek ez a szintje (sokan), hiszen a képregényeket is megveszik, más meg azt mondja, hogy egy érdekes popart alkotás. Sajna ez a mûfaj ilyen, ezt el kel fogadni, egyszerûsített karakterek, sztori, szövegek. De ezt inkább mûfaji kérdésnek, mint minõséginek tekintsük, hiszen eshet jól egy csipsz is hideg kólával, de azért nem ugyan az az élmény, mint egy jó kis narancsos kacsa, úgy értem hogy más.
Érdekes az a vonulat, hogy csinálnak olyan filmeket, amik B kategóriás eszközökkel készülnek, nagyon jó színészekkel és erõteljes, bár nem minden szatíra nélküli mondanivalóval, és esetenként jelentõs didaktikus tartalommal. Tarantino filmjeire gondolok. Ezek gyakorlatilag olyan mûvészettörténeti elemzések, amelyeket filmszakos egyetemistáknak csinálnak! Az ilyen filmeket azonban megkülönbözteti a klasszikus képregény filmektõl az erõteljes önirónia.
A képregény filmeket eközben elkezdték áttuszkolni a felsõ kategóriába. Pl SinCity nagyon erõs képi világa, és vázlatszerûen leegyszerûesített ezáltal bizonyos tulajdonságaikban hangsúlyosan kiemelt, de nem átlagos karakterei igazi mûvészi értéket képviselnek. Én utólag láttam a képregényt, mit mondjak a film ezerszer jobb. Mint film.
Aztán ott van az az irányzat, hogy egyfajta realizmust visznek a karakterekbe, mintegy kiszínezik. A Batman figurája ezt viszonylag jól tûri, bár nála ez a vonulat valójában már a Michael Keaton, Jack Nicolson-os idõben elkezdõdött, csak aztán ebbõl viszavettek a késõbbi részekben. Ennek a csúcsát jelentik a mostani Nolan-es részek.
De hogy visszatérjünk, milyen volt a '95-ös eredeti Dredd bíró? Hát egy igazi B film, de a jobbikból. ;)
Nekem személy szerint a stallonés Dredd bíró is tetszett. Mocsok nagy B film, ez tény, de szórakoztató. A képregényt nem ismerem, így nekem nem is gyaláztak meg a filmmel semmit. Az újra is kíváncsi leszek. Ha csak egy jó, pörgõs egyszemélyes akciófilmet kapok, én már elégedett leszek.
Mármint a Dredd elõzményeit.
Már rájöttem, hogy miért trollkodom ezzel az idõgéppel: merthogy Bruce Willis,meg hogy sci-fi, meg naggyon szeretném, hogy jó film legyen :) Megnéztem a Looper történetének elõzményeit képregény formában, hát... egyet tudok: nem szívesen sétálgatnék Mega City One utcáin. Mondjuk a SLO-MO miatt azért mégiscsak meg kéne nézni egyszer :)
A Looper jónak tûnik. A Dredd viszont eleve taszít azzal, hogy az egész film úgy néz ki, mintha CGI lenne. Nem tudom, ez miért jó, de szerintem nem az.
Teljesen igazad van, mindettõl függetlenül megnézem a filmet az tuti. Az idõutazás hatásaira akartam rámutatni: Ha megtudom, hogy ki akarnak nyírni, ráadásul pont nekem kell önmagamat, az idõpont is tiszta, akkor talán teszek ellene valamit, nem ?
Ezek az idõutazásos dolgok nagyon izgalmasak, de... Miért kéne egy múltban lévõ bérgyilkoshoz küldözgetni bárkit is ahhoz, hogy probléma nélkül tûnjön el az élõk sorából ? Ez idõgép nélkül sem okozott idáig gondot :) - persze csak ha elég ügyesek voltak. Ha jól értem, a Looper-ben a bérgyilkosnak a 30 évvel késõbbi önmagát kell likvidálnia. Ha én vagyok a Boss aki megmondja kit kell visszaküldeni ( khm, virágnyelven ), akkor azért vigyáznék rá, nehogy a bérgyilkosom bepöccenjen rám... mert lehet, hogy a cumisüvegem helyett egy fegyver csövét dugná a számba. DE persze nem, hiszen még élek. Ezt persze tudja a bérgyilkos is, hiszen valaki csak visszaküldte az öregkori önmagát... Imádom ezeket az idõutazásos dolgokat. Mégis, inkább küldeném a nemkívánatos személyt dinókat simogatni. Persze egy idõgéppel ilyen aprósággal, mint hogy az ellenségeimet küldözgetem kivégzésre, lehet nem is foglalkoznék.
Ki nem sza..a le,hogy a kritikusok mit írnak,vagy nyilatkoznak egy filmrõl. Nem ezek fogják eldönteni,hogy egy film jó vagy rossz. Még egy felesleges "szakma" amiért valaki fizetést kap.
ON:
Mind a két film a bemutató alapján jó lesz,de majd meglátjuk,ha ideérnek.
Fene tudja, amiket hallani és kiolvasni lehet a kevés kritikából a Looper még is sci-fi, nem pedig akciófilm sci-fi köntösben. De majd meglátjuk. A Distrcit9-ban is volt lövölde még sem volt akciófilm. Egyenlõre viszont jobban vároma Cloud Atlas-t ...
A Dredd már 27-0 pozitív-negatív kritika szempontjából. A Looper meg 18-0.
A Looper kifejezetten felkeltette az érdeklõdésem. A Dredd meg a manapság szokásos realisztikusramázolt-szuper-eksön-macsóhíró a'la betmen. Ettõl még persze valszeg élvezhetõ.
ÉN mind a kettõt élvezni fogom, ha senki másnak nem fog tetszeni, akkor is! :D
Persze. Ezek.
..készülnek még nem olyan filmek is amik miatt jó sci-fi rajongónak lenni ?
Szerintem ezek nem is scifik, hanem akciofilmek scifi kornyezetben. Nem mindegy. Szoval scifi rajongonak jo lenni, de pont nem az ilyen filmek miatt.
Dredd bíró nem tûnik rossznak, bár nálam már ott kihullik, hogy nõk keménykednek benne.
Nem tudo.... lehet öregszem, de nekem ezek a lövöldözõs durrogtatós akció turmixok egyre kevésbé jönnek be ha nincs mögöttük valami körmönfont cselekmény. Ha az agyamat nem használja akkor a látvány már nem fog meg.
Trailer alapján a Dredd jó lesz egy hétköznap esti kikapcsolódásnak a srácokkal (moziban a 3D miatt).
Sci-fi rajongónak eddig is jó volt lenni. Az új Dredd bíró annyira nem jön be)sõt semennyire se),ennek ellenére megnézem,a Looperre viszont kíváncsi vagyok.