Hát ez nem egy észjáték, szerintem ez elsõ ránézésre is egyértelmû, de nem értem miért baj ez. Menni kell darálni azt annyi, ilyen is kell.
Tudom ajánlani a M&B Crpg modját, az nem ennyire arcade. Csak ott meg az lesz a bajod, hogy 1 évig kell gyakorolni mire eléred a többi playert skillben. Meg zavaró lehet a 10 éves grafika is.
Sajnos a Paradox nem foglalkozik eleget a WOTRal, ez meg egy FPS, melynek van TPS nézete.
Mindkettõ jó ötlet volt, csak a megvalósítás nem az igazi. Ennél ennyi volt, a másiknál talán a paradox nyomására lehet valami.
Én abba untam bele, hogy olcsó trükkel élnek a játékosok. Agyatlan klikkelgetéssel lehet nyerni benne, taktikát nélkülözve. Ott van pl a vanguard aki kétkezes hosszúkardjával vagy a spear-el hadonászik ott ráhajolnak a mouse 1-re és az esetek 90%-ban nyernek. A másik mikor gyors fegyvert választanak, általában másodlagos fegyver (man at arms, archer) odamegy hozzád beviszi az elsõ találatot ami általábana szúrás, aztán azt spammeli. Visszaütni nemtudsz mert ebben a fosban minden kapott ütés, lövés megakasztja az aktuális ütésed, lövésed. Tehát úgy halsz meg hogy cska állsz elõtte mint egy darab fa, hátrálni kevés az eséyl, man at arms, dodge-a miatt, meg íjász se lassú. Parryval addig tudod kivédeni míg elfoyg a staminád, ha eleve kevés volt vagy semmi, akkor egyenes út a halálba. A szervereken meg ezt látom 24/7. Hát jó szórakozást nekik...
Én azt várom mikor lesz legalább egy magyar szerver. Haverral ketten toljuk majdminden este. Rég nem volt multiplayer ami enyire bejött volna. Esetleg valaki indíthatna egy Steam Groupot, hátha többen összejövünk úgy csapatoláshoz.
Pedig egész jól támogatja a Steam platform nyújtotta lehetõségeket. Pl barát listából lehet csatlakozni ill a barátaidat látod mindig merre vannak a pályán. Na meg szervezetten azért elég durván lehet irtani a népet.
Én az utolsó 10 percben vettem meg pár napja, mikor a végleges leárazások zárultak, nehezen szántam rá magam a hetek alatt :) De mondom most azt a 2500Ft-ot megéri.
Mondhatnám azt, hogy jobbra számítottam, de mivel már hallottam róla ezt-azt, nem vártam csodákat ... nem is kaptam. Leginkább egy béta hatását kelti a játék ... és hiába a csili-vili pályák, ha egyébként full statikus az egész (fák, azok levelei, pallók, stb) ... egy kis 'életet' varázsolhattak volna a környezetbe :)
Láttam jön majd egy update januárban ... kiemelik benne, hogy ingyenes lesz. Remélem ez nem azt jelenti, hogy hamarosan már pénzért is akarnak adni valamit.
Akciósan még úgy ahogy megérte, full árat biztosan nem.
Jó kis játék lesz ez, hogy ha még finomítanak rajta :)
Szerintem mindenki csak úgy össze vissza tolja, nincs szervezkedés sajnos.
Chivalrynál nincs táncikálás, viszont hozzá se érek, de leszakad a fél teste. :D
Egyébként ez a tánciak már szerintem a múlté. Ahogy fejlõdnek a playerek, tényleg kijön, hogy te most éppen mire raktál a lovagodnál. Nem biztos, hogy a baszott nagyot odacsapok nekik az jó. :)
"WOTRban keményen szenvedni kell, hogy tényleg megdögöljön az illetõ" Ez vajon bug, vagy feature?
WotR szerintem simán dupla pénzbõl épült dupla gárdával(mindkettõ 2010-2012 között készült) épült, és egyfajta Mount and Blade spinoffnak szánták. A berhelési lehetõség tényleg bámulatos, mint egy jobb MMO-ban, azzal a pozitív különbséggel, hogy itt nem kizárólag egyszerû +1 vagy -1 értékek állítgatásáról van szó. De a bonyolult harcrendszer rettenetesen idétlen tényleges közelharcba torkollik, rettenetes látni hogy a játékosok idétlenül elõre-hátra táncikálnak egymás körül, hogy egyes ellenek a képedbe másznak és megraknak swordspammel(4 irányú blokkolás közvetlen közelben mi?), hogy sokadjára is instakillelnek a full páncélos nyilasok.
A Chivalry kvázi egyszerûbb, de amit csinál, azt kiválóan csinálja, és a kapásból küldetés alapú pályarendszerrel léényegesen jobb idõtöltés tud lenni, mint a WotR vég nélküli deathmatch-je. Vitákban gyakran elõkerül hogy a WotR "realisztikusabb", de épp a nagyon hajszélhasogatós harcrendszer miatt(amit természetesen a népek úgy próbálnak rosszindulatúan kihasználni ahogy tudnak), a squad spawn miatt, a felélesztõs rendszer miatt, sokkal inkább hasonlít a mai modern KDR istenítõ military shooterekre, mint a Chivalry az egyszerûbb, mégis élvezetesebb csapat alapú játékmenetével.
Ezzel mások is egyetérthetnek, mert a Steamgraph szerint a Chivalry messze megelõzi a War of the Roses-t játékosszámban.
Persze gondolom az sem segít, hogy a Chivalry 18€, míg a WotR 30€ európában, de tosszák meg Paradoxék, hogy majd teljes áron dobták piacra. Egy indie multi játékot, aminek létfontosságú a nagy játékosszám.(Hány indie cím bukott meg kizárólag amiatt hogy nem játszották?) Persze 800 játékos bõven nem világvége(más játékok csak szeretnének ennyit), de azért érezni a trendet, 3600-ról azért el kellett ide jutni.
War of the Rosest nyomom. Egy picit kiforrottabbnak érzem azt, mint ezt. Bár ebben is van 3rdP nézet, jobban szakadnak az "alkatrészek", a WOTRban több a potanciál, ráadásul sokkal változatosabb az egész karakter fejlesztõ rész is. Ott a következõ patchel új fegyverek, páncélok és térképmódok jönnek, tehát még jobb lesz.
Itt észre se vettem, hogy megöltem 5 ember, a WOTRban keményen szenvedni kell, hogy tényleg megdögöljön az illetõ.
Van vmi magyar társaság (klán, ilyenek), akik komolyabban játszanak a játékkal?
Értem.. tahát ,ha te ffa-on meglátsz íjásszal 3 embert ,aki csépeli egymást sac/kb 10 méterre tölled te nem lõsz oda mer az "etikátlan"? :D Ffa-on íjjal örülök ha ölni tudok abba a káoszban.
épp az elõbb unlockoltam a heavy crossbowt. elég brutálul néz ki, egy nagy fogaskerekes tekerõvel kell felhúzni :D na ha legközelebb elindítom a játékot, tuti megint lockolva lesz, szokás szerint...
Pontosan. Ha van két csapat, és viszonylag sok ember, akkor nincs is semmi bajuk velem. De amikor valakinek annyira telik, hogy 3 egymást csépelõ emberre lövöldözzön messzirõl, az elég szánalmas.
Most találkoztam egy igazi idiótával. 4 emberes FFA szerveren játszott íjászt, és csodálkozott, hogy mindenki rá ugrik:D Csak hátulról nyilazgatott, és ha valaki a közelébe került, már futott is, mint a nyuszi. Ami nem volt véletlen, aki közel került hozzá, az megerõszakolta két mozdulattal. egyik alkalommal amikor kergettem, beledobtam a hátába két baltát, az elsõ csíterezés meg is volt, mert hát miaz, hogy egy knight gyorsabb, mint egy íjász :D Viszont olyan szép ingyenkilleket szolgáltatott, egyszer sem nézelõdött, hogy mivan merre, csak lõdözött, úgyhogy hátulról futva fejbecsapást kapott sokat :D
nem csak te. bár néha én is szoktam archer lenni, most például a 2. javelint próbáltam unlockolni már sokadjára. melee archer :D mondjuk az tiszta röhej, hogy ha dobod a dárdát, akkor azt nem számítja bele az unlockba, csak ha döfködsz, pfff. mellesleg a dagger unlockolása lesz még vért hugyozós feladat...
Íjászokat csak én rühellem kurvára? Amikor 4 emberbõl 2 az, kb semmit sem lehet csinálni ellenük. Persze közelharcban meg elvérzik az összes. Legalábbis nagy részük.
na éjfélkor már ment a dolog. voltak lagok de azért már játszható volt.
Ennyivel nagyobb eséllyel indulok a holnapi zh-n :D
engem be se enged sehova, folyton connection lost. szinte az összes server 200as pingnél kezdõdik, és mindegyik fullon van. a hivatalos fórumon azt írják, hogy tudnak a gebaszról, nem a patch miatt van, hanem vmit a steam meg a valve piszkált bele, más játékokat is érint... na ebbõl ma nem lesz hentelés.
Na ezt nem tudtam, azt hittem az elõtte lévõvel kell csapkodni. Felmentem megint egy nagyobb szerverre, egyszerûen nem tudok védekezni, annyira laggol. Marad a FFA meg kevés emberes TDM.
na én csak most indítottam steamet, hátha nekem feltûnik vmi... igen azok a számok a nem választható fegyvereken azt mutatják, hogy hányat kell még hozzá ölni azzal a kategóriával. de pl ha az utolsót akarod megszerezni, akkor nem muszáj az elõtte lévõt használni, csak az a lényeg, hogy vízszintesen egy sorban legyenek.
Amúgy ma nekem asteam leszedett valami 500 megás dolgot, de nem vettem észre semmi változást.
Az unlocknál a killeket számolja? Ezt nem is tudtam eddig. Nem szoktam figyelni hogy állok csata közben, hanem max a következõnél észreveszem, hogy jé, új cucc. Aztán észreveszem, hogy semmivel sem jobb.
tele van buggal a játék. a serverkeresõ egy rémálom. nekem egybõl kifagy, ha keresés közben próbálok ping szerint rendezni... szóval nem teszem :S igen, azt én is észrevettem, hogy keresési opciók se mûködnek. ez, hogy nem számolja a killeket az unlockhoz, kész vicc. egyik este nagyban tolom, már csak 12 kill az egyik egykezes kardhoz, de aznapra leálltam. másnap délután belépek, nem számolja a killeket. újraindítottam a játékot, másik server, bumm megint számolja. lement pár map, servert váltok, megint nem számolja... pfff
Utána néztem és a steammel van valami mert a rank/killjeid van, hogy nem menti el/elveszik és kezdheted elõrõl vagy egyenlen szervert se képes megjeleníteni. Hotfixel fog érkezni a megoldás.
Szerverkeresõ másoknál is szarul mûködik? Most kipipáltam, hogy üres szervert ne mutasson: csak olyan szervereket mutatott, amik tele vannak. Eddig legalább azt csinálta, hogy kevés olyan szervert mutatott, ami üres. Teli szerverekre ugyan úgy fos.
Harmadik nap után: ahogy kezd egyre jobban bele rázódni az ember egyre jobb a játékélmény és a sikerélmény is. 30 alatti fps-el nekiállni a játéknak õrültség szóval erre nem árt odafigyelni, de a gépigénye szerintem nem nagy. Egyetlen negatívum a harcrendszerrel kapcsolatban csak annyi, hogy a stamina ami ugye az állóképességed mutatja nekem még soha nem esett le harc közben pedig jó pár emberen át vágtam magam, ergo nem is érzem azt, hogy ad valamit a játékba.
Össze állsz egy-két haverral akkor nagyon szépeket lehet csatázni, 1vs1 párbajokban pedig sokat számít, hogy mennyire ismeri az ember a játékot. Elkezd hadonászni az ellenség nem fog semmire menni vele max annyira, hogy a feje a porban végzi. :)
Lentebb volt az unlockokról szó, az szerintem késõbb fog bekerülni. Nagyon sok lehetõség van a játékban amit ki lehetne aknázni, fõleg moddereknek mivel az Unreal engine-re bárki fejleszthet.
Pénzét simán megéri a játék csak bátorítani tudok mindenkit aki szereti a középkori hadviselést.
Haliho kiskalózok. Valaki, kéremszépen írja le a lehetõ leg egyszerûbb módon -úgy hogy a hülye is (én) megértse(m), hogy hogy is lehet LAN-ban játszani. Sajna az alábbi oldal nem tiszta. AZ elején ír 12 pontot meg a lan- résznél még vagy 6ot aminek majd a felét nem értettem. Bocsa a lámaságért, de egyszerûbb megkérdeznem mint felfejleszteni magam. Köszi elõre is.
Én is valami ilyesmire jutottam, 100 fölötti msel nem igazán lehet jókat védeni, fõleg nem javeling shield felállásban, hosszú lándzsával viszont lehet aratni mert ha bele laggol az ellenség akkor megszívta. :P Nem egyszer volt olyan, hogy messzebb volt a csávó és úgy szúrt/vert agyon mert pont az a kicsi kell, hogy lereagáld néha. Jó kis játék, 1-2 patch és nem lesz gond.
Felmentem kevés emberes TDM szerverre, ahol csata közben nem szaggat, ég és föld, szaggatva védekezni nem tudok, meg semmit, itt meg most nyomtam egy 17/7-es meccset, hihetetlen jó. Man at armsot egy kicsit erõsnek érzem, még nem játszottam vele, csak ellenfélként eddig az tûnik a legnehezebbnek lovagként. Ha ügyes, szinte esélytelen megsebezni.
Az esés és a késleltetett találat természetes az íjnál, úgyhogy a két fõ játék közötti különbség lehet érdekes, amit mondtak a videóban :)
Nos, mindkét játék marha jó. A WOTR szebb, de kevésbé véres, a Chivalry brutális, viszont szerintem kevésbé felhasználó barát az ijászat rész. Nekem mindkettõ bejött. A WOTR szerverein ha van lag, az baromira befolyásolja a játékélményt (eltûnnek a földben a játékosok, ide-oda tûnnek el a playerek), a Chivalryn ez még íjászkodás közben se volt zavaró. Viszont a WOTRban nekem jobban kijött a "mókafaktor", mint a Chivalryban.
A Chivalryban a térképek jobban összerakottabbak, mint a WOTRban, ellenben a WOTRban nekem ami van, az inkább bejön design és kinézet terén.
A Chivalryban viszont a választható classok kiforrottabbak, a WOTRban inkább azt látom, hogy ez vagy az miért jó, és kevésbé mûködik a kõ-papír-olló elv. A WOTRban nekem a lovas rész kevésbé jött be, bár tény, hogy igen jól megcsinálták.
A Chivalryban van több játékórám, a WOTRban kevesebb, viszont egyelõre a WOTRban több lehetõséget érzek HOSSZÚTÁVON, mint a Chivalryban.
Mindezek ellenére aki teheti vegye meg mindkettõt, mert mindkettõ hangulatos, és jól lehet velük szórakozni.
WOTR-ban? Ki lehet táncolni, de ha eltalál nagyon meg tud szívatni.
Király, multiban nem listáz ki egy szervert sem...és még a paypal is mást írt euro árfolyamra a vásárlás elõtt 10 perccel.
Elsõ gondolatom most az volt, hogy össze vissza hadonászós, de ennyi erõvel mind a kettõ az. :) WotR-ban törik is a pajzs? eddig még nem láttam, elõbb ölték le az illetõt. Ugyan ez a kérdést feltenném a Chivalry-ra.
Mount and blade nekem is nagy kedvencem és ha le lesz árazva ez a játék steamen szó nélkül megfogom venni. War of the rosesban eléggé fura a melee combat videókból ítélve, ami annyira nem baj mert megszokás kérdése. Chivalryban lehet, hogy nincs akkora testreszabási lehetõség, de legalább a balance is jobban beállítható. Ami szerintem sokat dob a játékélményen/szavatosságon, hogy változatosabbak a célok a térképeket, mint a WotR-ban. Kíváncsi leszek mennyi fog fejlõdni, mert rengeteg lehetõség van benne.
Lentebbi Totalbiscuit videó tényleg nagyon jól összeszedi a 2 játék erõsségeit,gyengéit szóval csak ajánlani tudom.
Ja és nekem újdonság hogy tps nézetbe is át lehet kapcsolni játék közben. Azt hittem elõször hogy csak fps nézetben lehet nyomni. :)
Én megvettem és eddig tetszik. Szaggatást nem tapasztaltam, van sok szerver aminek 100 alatti a pingje szóval nem nagyon szokott lagolni a cucc. 32 slotos szerveren játszottam, úgy láttam ez a lehetõ legnagyobb.
Szóval senki se vette meg, aki el tudná mondani, hogy nyugodtan vegyem, jó lesz multiban, vagy inkább ne? :D
Igazából mindkét játék kiemelkedõ valamilyen téren, de összhatásban nekem is a Chivalry tetszik jobban. Persze az én szememben még mindig a M&B Warband a legjobb játék a mûfajban. :)