egyet értek veletek... lassan nagyobb a projekt presztízsértéke, mint ami ideális volna. Az sq42 csak tutorial lesz a sandboxhoz, bármilyen story-t is raknak mögé, pillanatok alatt fog kivérezni az éhezők viadalán. Reméljük "ott lesz az a híd" Utoljára szerkesztette: Gilmoor, 2018.06.12. 11:19:49
Ne bombázzatok reggel a negatív hullámokkal, pozitívan kell felfogni, ez egy álomszép játék lesz.
#3382: S42 kampány főbb része scriptelt lesz, de úgy tudom open world lesz.(lehet ezt már open universe-nek nevezik). Ha hasonlóan megcsinálják a rendszerét mint például egy eldar scrollban, akkor több 100 óra is lehet benne. Persze ebben sok a ha, de tudod pozitív hullámok kellenek ide.
Engine már adott, a mostani fejlesztések hajókra mennek és hálózat optimalizációra. Szerintem SC-től függetlenül megjelentet hamarabb, max későbbiekben bővítik új hajókkal. A gépigény meg csak multiplayerben ilyen magas. Vannak videók Star citizen offline módjáról és 25 fps helyett 90 et produkál.
Nem csesztetni akarom a projektet,inkább a félelmeim írom le: több éve készítik és még sok van hátra,ez egyértelmű. ez nem is baj. de előbb utobb megunják az emberek,és nem tolnak bele több pénzt,ami miatt veszélybe kerülhet az egész.Mindig jön egy új hajó,amit kiadnak valódi pénzért,mindig jön egy vasrúd amivel területet lehet venni a még el sem készült játékban pénzért,mindig jön valami akció ami bevonz embereket( LTI )... Tudom nem tart senki fegyvert az ember fejéhez hogy megvegye,de jelen pillanatban ez az egyetlen bevétele a cégnek,és ez nem végtelen.Én azt látom hogy nagyon túlvállalták magukat.És mindig,újra és újra bevállalnak valamit ami csak tolja a megjelenést. Nyilván nem láthatom át a cég pénzügyi forrásait és terveit,de én simán modulszerűre csináltam volna,kijön egy stabil alap,aztán dlcben a bázisépítés,dlcben az új naprendszer bolygókkal,úgyis meg lenne véve,főleg ha az alap jó és a minőség marad
És ha ez a projekt elbukik,akkor tíz évekre visszavetheti a játékipart,mert úgy fogják emlegetni hogy látod a SC is nagyot álmodott,és elbukott,inkább csinálok egy COD12 t mert az biztos pénz a 4 óra kampánnyal és a tavalyi grafikával.
De ha elkészül,az kb játéktörténelem lesz,és mi playerek jól járunk mert látják hogy van igény a rendesen megcsinált játékokra és nem csak az agyatlan folytatásokra.
Star Citizen az olyan mint a politika meg a foci. Mindenki ért hozzá. Ez meg a nyílt fejlesztés miatt van. Elég információt kap a közönség ahhoz, hogy elkezdhessen okoskodni, de nem kap elég információt, hogy össze tudja rakni a képet, valamint a 99% meg nem is ért a fejlesztéshez.
Nekem az az álláspontom, hogy nem azért fejlesztik x éve, és nem azért csinálja 300 ember, hogy végül ne legyen kész, vagy pofára esés legyen. Nekem nem dolgom a fejlesztéssel foglalkozni, nekem az a dolgom, hogy a megjelölt szükséges gépigényt összerakjam hozzá, és játsszak. Ahogy Csodabogár mondja a Kelly hőseiben: Én csak vezetem a tankot, hogy mitől megy azt nem tudom.
Az a gond hogy egy scriptelt kampányt a hardcore gamerekvégigvisznek kb egy hét alatt. Ha van benne annyi , mint egy mass effektben,de lehet csak annyi lesz mint egy codban.
Sokat nem jelentene ,éveket meg főleg nem.
És az sem valószínű hogy a sq42 megjelenik sokkal hamarabb,ugyanaz a game engine,amin még van mit csiszolni/optimalizálni
Lehet igazad van, de szerintem 2 évente nincs túl sok értelme újrakérdezni. Szavazás után berendezkedtek a hosszútávú fejlesztésre. 5 évente látom reálisnak az újraszavazást. Én inkább abba reménykedek, hogy a S42 megjelenik 1-2 éven belül. Azzal szerintem mindenki ellenne míg megjelenik a SC.
1-2 éve feltették a kérdést az aktuális támogatóknak mit szeretnének. 1. opció befejezik a fejlesztéseket és kiadják a játékot mihamarabb, ebben az esetben kb mostanra jelent volna meg a játék. 2. opció folytatják a fejlesztgetéseket, de ebben az esetben kitudja mikor jelenik meg.
Az akkori támogatók nagy része arra szavazott, hogy merjenek nagyot álmodni és nem számít ha elhúzódik a fejlesztés. Én is egyetértek ezzel. Van időm bőven, tőlem még akár +10 is lehet a fejlesztés, de az tényleg legyen nagyon jó. Aki pedig nagyon nem bírja ki az tesztelhet az alfával.
Egy része azért cseszteti, mert fogyatékos, és azt hiszi 1-2 év alatt elkészül egy ilyen játék.
Az értelmesebb meg azért, sokszor jogosan, mert ha a jelenlegi szinten halmozzák az ötleteket, akkor tényleg soha nem lesz kész. Itt nem arról van már szó, hogy türelmetlenek az emberek, hanem arról, hogy meg kéne húzniuk egy határt a fejlesztőknek, amit már megjelenés utánra tartogatnak. Jelenleg az van, hogy hopp még ezt is hegesztjük, hopp még azt a modult is, mire kész van, újabbak kerülnek elő, ez így egy soha véget nem érő folyamat.
Eddig én is türelmes voltam, de már elengedtem, mert tényleg hülyeség amit művelnek. Megértem én, hogy egy mindent felülíró játékot akarnak elkészíteni, csak a végén pont azok fognak hoppon maradni, akik egy értelmes játékba fektettek, nem egy techdemo-ba, valamint megalomán fejlesztőkbe.
Elég csak arra gondolni, hogy jelenleg mennyi hold, bolygó van a játékban, nézd meg roadmap-et, ha minden évben tényleg csak kb 3 készül el, akkor a következő 5 évben ebből értelmes játék nem lesz, mert tér az kéne annak a pár játékosnak, aki rászabadul. 2022-ben majd 10 bolygó körül fogunk keringeni vagy hogy? Vicc. Tudom készül a technológia amivel generálják, ebből eddig annyit láttunk, hogy fél év alatt lett 1-2 valami, mert minden hónapban még nagyobbat álmodnak ezzel kapcsolatban is. Ne legyen igazam, de ha valaki nem kever le Robert-nak egy rohadt nagy maflást, hogy visszapenderüljön a valóságba, akkor pár éven belül lesz egy tök jó valami, csak nem játék, szórakozás, kikacsolódás.
Nem értem miért fontos csesztetni ezt a projektet. 2013.08.16. elkezdik fejleszteni a 7 days to die programot. early access azóta is 2018.06.12. több mint 1,5 millió eladott példány (SC még nem érte el a 1,5 milliós előfizetői tábort), jelenleg is alfa fázisban (alpha 16.2 (b7) van. Nem olvasok sehol olyan cikkeket a magyar nyelvű sajtókban, ahol "kardélre hánynák" a Pimp csapatát, mert hitegetik az embereket. Hovatovább egy fillérrel sem költöttem több magyar forintot az SCre, mint a 7DTD-ra. Ezért nem értem miért fontos ez az állandó esőtánc a "mikor lesz má" "ott vagyunk má" téma körül.
E3-on mintha ma lenne valami műsora CR-nek. Ti tudtok erről valamit?
Ja meg ha már lehet kombinálni a fegyvertípusokat, lesz normális arzenál, akkor lehet majd kitalálni, hogy például valami EMP bizbasszal bénítani, vagy valami energiapajzs-gyilkos ágyúval közelről leszedni egy-két lövésből a védelmet, és utána kitérni oldalra és közben sorozni miközben próbál valahogy mellettünk elszáguldani.
Jah, lehet bizonyos hajóknál jobban működik, másoknál nem. Például nagy tűzerejű, mozgékony de papír vadászgépeknél jobban. Ilyenből most legyártottak pár fajtát. Szerintem vadászgép jellegű hajóra a két joy kell, közepes mérettől fölfelé meg a hagyományos irányítás.
Kipróbáltam AI ellen a folyamatos oldalazgatást. Egész jól működik. Nem nagyon talál el, de viszont ha nem szedem szét azonnal mire vissza fordul rám megint felmegy a pajzsa, tehát sokkal lassabb folyamat. 2 célpont ellen is egész jól működött, de úgy már összetettebb, mert kell figyelni mind 2 célpontra. 3 cél esetén viszont már szétszednek. Majdnem mindig van legalább 1 aki előnyös szögbe kerül.
De ettől függetlenül érdemes lehet kigyakorolni ezt a passzív defenzív harc stílust is, ha megtámadnak ez egy jó védekezési módszer gyorsabb hajók ellen.
Sajnos ez gyakorlatban nem így néz ki. Nagy sebességű jármű mozgását nehezebb lekövetni, míg te lassítasz egyre biztosabb nálad a találati arány. Valószínű, az első rohamnál szét is szednek. De ha még valaki ezt jól ki is gyakorolja, sok esetben nem egy ellenfél ellen harcolsz, miután megálltál kiszolgáltatott célponttá válsz, talán még megdarálod az egyik ellent, de addig a másik számára kiszolgáltatottá válsz.
A lassú oldalazó taktika nagyobb hajóknál tud bejönni, azok a hajók jobban bírják a találatokat és van több ágyújuk is amivel megtudják védeni magukat. Teljes tűzerő mellett egy androméda például elég erős tud lenni, de ahhoz kell teljes legénység.
Elméletem szerint mivel a támadó nagy sebességgel érkezik, így képtelen lesz lekövetni a helikopterszerű irányváltoztatást, miközben mi az alacsony sebesség miatt pont a tekerési irányokban leszünk jók, tehát mint valami bika, belerohan a torreádor pengéjébe.
Na igen de mi van ha elvetjük a nagy sebességet, kivárjuk hogy ránk forduljanak, és akkor minimális előre-hátra irányú sebességnél, de maximális oldal-le-fel irányú segédhajtóművezés mellett kicsavarjuk a gépet a tűzvonalból, miközben mi meg lőjük a szemből támadót. Persze mivel mozog így le kell követni a haladását is, tehát ez egy bonyolult manőver, de kíváncsi vagyok hogy ezt két joyjal meg lehet-e csinálni. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2018.06.04. 19:26:23
Az egyszem Avenger Titan-omon a gépágyú forog, míg a lézerek fixek. Emiatt elég nehéz a kettővel együtt tüzelni, mert míg egérrel a célra fordítom a gépágyút, addig a lézerek közel sem biztos, hogy a cél környékén járnak.
Y-Que története imádni való, a felszínes karakterével és hős szerelmes megmozdulásával tényleg történelmet írt :D
Ezt a Gimbalt félre értettem, tényleg van ilyen star citizenbe, megy a hajó tovább a pályán, de te tudsz forgolódni. Idáig még nem nagyon próbáltam, de ránézek majd.
Igen, azt már tapasztaltam, hogy Elite-ben sokkal erősebbek az oldalazó hajtóművek, mint SC-ben. Azért autóval sem lehet összehasonlítani. SpaceEngineers-szel szoktam játszani, ott jobban kiadja a dolgot, ha olyan hajót építesz, ami hátul nagy erőt tud kifejteni, míg elöl és az oldalakon kevesebbet. Nagyon könnyen neki lehet menni valaminek, mert nem lassítottál időben. De épp erre való az Expanse-s módszer, nem tudom nézed e a sorozatot. Fékezéshez is a toló hajtóművet használják, csak időben meg kell fordítani hajót a lassításhoz.
Az oda tartod és oda tüzelről csak annyit, hogy a gimbal is ezt teszi annyi különbséggel, hogy amit célba vettél, arra céloz. És, ha még alrendszert is kiválasztasz, akkor megpróbál arra ráállni. Elég nagy előnyt jelent, ha nem neked kell még az ágyút is forgatnod, csak a hajó orrát kell jó helyen tartani, de arra is elég nagy tered van így.
Az elitet harcrendszerét fölösleges SC-hez hasonlítani. Nagyon eltérő a harc rendszer.
Az oldalazások hasznosak star citizennél is, de nem harcnál. Star citizenbe a harc nagy sebesség mellett zajlik, csak fordulásnál vesszünk vissza a sebességből, különben sodródik a hajó. Na mármost, nagy sebességnél hiába nyomod az oldalazást nem reagál a hajó. Nem tudom játszottál e autó szimulátorokkal esetleg. Úgy képzeld el mint egyenes után a kanyart. Ha nem lassítasz hiába mozgatod a kormányt balra a sebesség visz tovább. Ettől függetlenül van értelme az oldalazásnak mert lomha hajóknál tényleg segít, hogy a tűzerő holt terébe mozogj, de számomra még mindig fontosabb a célon tartás. Itt Gimbal fegyverzet van, de nem olyan nagy a különbség tűzerőben a fixed-vel szemben, mivel itt nem autó célkövetés van hanem te irányítod, tehát oda tüzel ahová tartod. Ezt valószínű nem látod be, de nagyon nagy előny tud lenni.
Az ai-val nincs gond ő próbál elkerülni, de szegény nem jelent túl nagy kihívást egyenlőre, a játékosok sem akarnak frontálisan ütközni amúgy, csak minél többet beléd ereszteni, ráadásul aki hamarabb fordul el a céltól hátrányba kerül. Viszont mivel visz a sebesség nehéz kiszámítani mi az a pont amikor abba kell hagyni a tüzelést és fordulni kell. Sajnos elég sok játékos nem képes rá.
Értem én amit írtok. És itt had hozzak fel egy már működő dolgot a konkurenstől. Elite-ben 3 féle fegyver van. A fixed, ami arra lő, amerre a hajó áll. Nagyon minimálisan tud mozdulni, de az tényleg csak éppen egy kis korrekció. Cserébe nagyobb a tűzerő. Van a Gimballed, amit nevezhetünk akár egy másodpilótának is, hiszen a célra fordítja a fegyvert. Amennyiben látod. Sajnos nem volt még lehetőségem azt kipróbálni, hogy mi van amikor a fejem felett elrepül a hajó és felfele fordulok, akkor utána fordul e az ágyú. Általában gyorsan elhúznak. És kisebb a tűzerő a fixhez képest. A harmadik a Turret, aminek csak kiadod a tűzparancsot és addig lő, amíg célon van és él a cél. Ez fordul mindenfele. Itt inkább már egy komputeres célkövetésről lehetne szó, nem másodpilótáról. Ezt még nem próbáltam, de ellenem használták már és utáltam. Valamint Elite-ben nem igazán jellemző, hogy az NPC-k szemből támadva neked menjenek. Persze, ha szándékosan ütközni akarsz... Szóval ezt a részt gondolom még orvosolhatják SC-ben is. Az meg, hogy a játékosok akarnak frontálisan ütközni, szintén csak ...
Az oldalazó mozgás igancsak fontos tud lenni. Voltam már úgy Anaconda alatt, hogy a hajó orrát folyamatosan az alján tartottam, miközben ő megpróbált volna távolodni. És ehhez a részhez nagyon jó lenne egy analóg vezérlés, hogy be lehessen lőni a megfelelő sebességet és na akarj hirtelen túlhaladni rajta vagy épp nagyon lemaradni mögötte. Mert nehéz alá fordulni. A POV-val, viszont sokáig nem tudod magad alatta tartani. És mellette figyelni kell a hátsó hajtóművekre is, mert közben próbál elemelkedni is tőled, míg halad előre. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2018.06.04. 01:04:54
Szerintem irányításhoz elég a hotas ha a joy forgatható és van rajta még legalább 1db 4 irányú stick. De kinek mi áll kézre. Igazából pont ez a jó, hogy ilyen sokfajta irányítás közül lehet választani, mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
Nekem ezzel az a bajom, hogy a gázvezérlés nem precíz és kényelmetlen. Pedig -bár sokan nem gondolják-, a szimulátorozásban kiemelten fontos! Egy jó szimulációban -hasonlatosan a valósághoz-, a hajtómű teljesítményétől/terhelésétől függően, egészen más módon viselkedik a jármű a fordulókban és manőverekben. Éppen ezért számomra a HOTAS rendszer az előnyösebb megoldás. Ilyen setup-ot használok minden szimulátorban, amivel játszom, és el nem tudom képzelni a 2 joy-os módszert. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.06.03. 16:35:33
Űrcsatáknál igaz, hogy a domborzattal nem kell foglalkoznod, sőt a légköri tényezőkre sem kell figyelned, de ha belevesszük, hogy a jelenlegi rendszerrel, mint ahogy írtad is, annyi irányú mozgást számításba kell venni, hogy csak a mozgáshoz 2 Joy épphogy elég! Ebbe nem vettük bele a fegyverzet külön kezelését. Na mármost a fegyverzet külön kezelését nem mindenki veszi fontosnak, de mint írtam korábban, főleg játékosok ellen, ha arra mész amerre tüzelsz legtöbb esetben frontális ütközés az eredmény. A fegyver külön kezelésével viszont irány változtatásoknál is tudsz célra tüzelni. Ezért is egy másodpilóta, aki kezeli neked a fegyverzetet hatalmas előnyt jelentene harcoknál.
Mielőtt elkezdtem vásárolgatni én is láttam Noobifier videóját, ezért is van 2 joystickom is. viszont a harcokat nálam jelenleg nagyobb a prioritása a fegyverzet külön kezelésének, mint az odalazásoknak, mert 300 fölötti sebességnél strafe-vel nem mész sokkra. A rotációkat viszont megkapod bal joyon is, mind 3-at.
Félre ne értsetek, nem akarom az én beállításaimat másra erőltetni, csak pont az elmúlt fél évben kísérleteztem kifejezetten az ideális irányítással, 4 konfigurációt is próbáltam és gondoltam megosztom a tapasztalatokat, tán ha tudtok belőle ötleteket nyerni.
Jelenleg azon gondolkozok hogy veszek egy ilyet: VirPil Mongoos T50 Ennek több kisebb stickje is van ami rendelkezik tengellyel, így egy Joyon tudnám kezelni a hajó teljes mozgását, mellette egérrel a fegyverzetet és hagyományos gépkocsi pedállal a sebességet. 2-3 hónap ha beruháznék rá és esetleg érdekelne titeket miként vált be leírom majd a véleményem.
A Harci helikopterek 2 szemelyzet altal torteno uzemeltetese 2 okbol fontos: Egyreszt foldi es legi celok egy ideju lekuzdesere talatak ki mikozben a kornyezetben valo rejtozkodes (domborzat mogotti repules) is mar alapvetoen megterhelo a pilota szamara. Nasreszt az iranyitas maga komplexebb mint egy repulo eseten.
Strar citizen eseten Urhajokat vezetsz ahol az abszolut terbeli pozicio nem annyira fontos inkabb csak a relativ a celpont fele.
Egy dual stick megoldas azert megfelelobb mert egyszerre tudod a rotation es a strafe vectorokat is valtoztatni.
Rovid izeliot Noobifier setupjarol aki el is mondja a kulonbseget hasznalatban
Kiegészíteném annyival, hogy harcnál nagy sebességgel mozogsz nem egy helyben állsz, én is gondoltam az oldalazásra, de amikor 300 fölött mész visz a G erő és nem tudsz oldalazni. Néha működik de akkor is csak centikre kerülöd ki a célt. Az egy helyben álló taktika meg nem működik, mert könnyű célpont vagy, ellenben neked mozgó célpontra kell vadásznod. Ha pedig te kerülsz ki jobban elhúz és megvárja hogy visszatöltődjön a pajzsa.
TrackIR-el tudsz fejjel célozni, be lehet állítani hogy odanézzen a fegyverzet ahová a fejed. Ez volt az előző beállításom 2 Joy-al párosítva. Ez jól is működött egyenletesen haladó célokkal szemben, de bizony elég gyakran váltanak irányt az ellenfelek viszont rá kellett jönnöm hogy fejjel a célon tartás nem megy olyan gyorsan. Lehet csak megszokás kérdése, de mivel nekem 2-3 hónap után se sikerült megszoknom, így át tértem a mostani beállításokhoz.
Nagyon hasonló az esete a Ka-50 es harci helikopternek. 1 személyzete volt, egyszerre irányította a hajót és a fegyverzetet. Ott is volt fejkövető rendszer és azzal célzott. Viszont pár évre rá meg is szüntették a gyártását mert rengeted minden terhelődött a pilótára. Ezek után jött a Ka-52 es változat ami majdnem ugyan azokkal a tulajdonságokkal rendelkezett mint a Ka-50 es csak 2 személyzet került be. Az egyik vezette a hajót és a mechanikát, a 2. kezelte a fegyverzetet és a védelmi mechanizmusokat. Szerintem nem véletlen hogy a legtöbb harci helikopternél legalább 2 személyzet van pl apache, uh-1z, mi-24 hind.... Ráadásul a helikoptereknél nincsenek olyan összetett mozgások mint egy űrharcnál.
Szóval az ideális szerintem az lenne ha lenne egy másodpilóta aki kezeli a fegyverzetet. Remélem meg lépik majd ezt, mert jelenleg a másodpilóta csak a pajzsokon állítgathat. Vagyis érdekes módon a Caterpillarnál a másodpilóta tudja kezelni a fegyverzetet külön, de a Superhornet vagy a Cutlass Black esetében csak a pajzsokat tudja kezeli, pedig számomra logikus lenne, különben nem túl sok értelme van a másodpilótának.
De normál esetben a cél nem fix, hanem folyamatosan mozog. És az ágyú általában gyorsabban mozog, mint a hajó. Vagy adott esetben a kettő sebessége kell a célon maradáshoz. Szerintem a legjobb megoldás lenne, ha piacra kerülnének már a katonai sisakok, amik szemmozgás/nézéssel céloznak. A gimball lényege ez lenne.
Két joynál akkor ki kell találni a megfelelő "harceljárást". Azt meg lehet csinálni, hogy miután lőtávolságon belül van az ellenség, akkor célra tartva, de csak oldalazó illetve le-föl mozgást végezve manőverezzen az ember? Az orr célra tart, a gép pedig e körül a fix pont körül mozog.
Sokáig én is ezzel a beállítással játszottam, de játékosok elleni harcba elég gyakran frontális ütközés volt a végeredmény. Van egy superhornetem, 6 fegyvert tehetek rá így elég nagy tűzerővel rendelkezik. Viszont elég rosszul viseli az ütközéseket. Viszont bal Joy + egér kombóval hiába gyengébb a fegyverzet eredményesebb tudok lenni. Engem is nehezebben találnak el, mert tudok ide-oda cikázni úgy, hogy közbe pontos lövéseket adok le az egérrel.
Megoldás 2 joy és fix ágyú. Gimbalt el kell felejteni joy-al. Amúgy is fix ágyúbol eggyel nagyobbat tudsz a gépedre tenni mint gimbal-al. Tehát nagyobb a tűzerőd.
Jah értem. Én is gondolkoztam a gázkaros megoldáson, de minijoy nem túl precíz rajta. Ráadásul mindkét kezed lefoglalod és épphogy megvan a 4 pontos axis, ráadásul személy szerint én joystickon nem szeretem annyira használni a vertikális forgatást, elzsibbad a kezem ha meg döntöm a joystickot és közben forgatom is egyszerre jobbra és balra. Ha nem is harcoltnál a játékban sajnos fontos, hogy legalább 4 axis pontos legyen (sebesség állítás, vertikális és rotációs forgás oldal irányba és rotációs mozgás előre-hátra). + 2 Axis ha külön akarod a fegyverzetet kezelni a játéktól. Ebbe nem vettem bele a süllyedés/emelkedés és jobbra-balra oldalazást, mert ezekhez szerintem nem kell annyira pontos tengely, ezekhez alkalmaznám a minijoyt.
Tehát a t16000m gázkaros verzióját csak abban az esetben alkalmaznám ha kifejezetten kereskedelemre vagy békés szakértelemre fókuszálnék a játékban és mellőzném a komolyabb harcokat. Bár ai-val nem lesz túl sok gond ezekkel a beállításokkal sem.
A t16000m joysticknak igen, de létezik hotas csomagban, ott a throttle-n van minijoy. A fullos: http://www.thrustmaster.com/en_US/products/t16000m-fcs-flight-pack Pedál nélkül: http://www.thrustmaster.com/en_US/products/t16000m-fcs-hotas
Én alzán vettem megjelenéskor (másfél éve kb) negyvenért a pedál nélkülit. Szerk update: Most ugyanott 37.690,- Utoljára szerkesztette: Paladin, 2018.05.31. 13:26:55
Valószínűnek tartom, hogy a trackIR-t megfogják csinálni rendesen, csak egyenlőre nem tartozik a prioritások közé. Ráadásul alap sisakkal azért működik, tehát így is élvezhető.
Én is a minijoyos megoldást tartanám jó ötletnek de nem célzásra, hanem mozgásra. Van egy balkezes Joy ami-n van minihotas. Sajnos csak külföldről lehet beszerezni és 100 fölött van az ára. Valószínű egy idő után beruházok rá. T16000m nincs minihotas hanem 8 írányú pov. De mivel lehet balkezesnek is használni és lehet hazánkba is kapni, így jelenleg uralkodó Joy Star citizen körben.
Két joy verziónál akkor már nem jobb valami minijoyos hotas szett? Oké, az nem annyira precíz, de talán nem is kell. Egy Thrustmaster t16000m fcs hotas ára sem a világ, és akkor a throttle-n van egy minijoy-od, meg több povod akár szétnézni, akár a lateral thrusterekre szétosztva, ízlés szerint.
Mondjuk a jó megoldás nyilván az lenne, ha megjavítanák a fejkövetést, mert az az igazi szétnézésre, alap bármilyen szimulátor jellegű cuccban.
Van TrackIR-em és két Joystickom is. 1. Sajnos a játék nem támogatja a legjobban a fejmozgást követést. Mondok példákat. Van a hud ami kijelzi a radart és egyéb dolgokat, ha el nézel jobbra vagy balra a hud ott marad középen. Ráadásul ha kicsit mozgolódsz a székben már nincs centerbe. 2. sisak probléma. Az alap sisakkal nincs gond, de vannak a páncélozott sisakok. azoknál van egy kivágott rész amin keresztül kilátsz. na mármost amikor nézelődsz a sisak nem követi le a fejed, tehát elnéznél jobbra és megnézheted a sisakod belülről.
2 Joysickos megoldást javasolják elég sok helyen ezért én is kipróbáltam. Személy szerint én nem javaslom. A következő a probléma vele. A hajón a fegyverzet külön is mozgatható mint egy turretnek. A 2 joystickos megoldásnál viszont kivitelezhetetlen, hogy külön kezeld az ágyút. Tehát harcnál a fegyverzet oda néz amerre haladsz. Ez jól hangzik és jól is lehet vele harcolni, de van egy hatalmas nagy hátulütője. Harc közbe nagy sebességgel közlekedsz és arra koncentrálsz, hogy minél többet ráengedj az ellenségre, ezért a legtöbb esetben simán frontálisan ütközöl. Az ai az még csak-csak próbál kikerülni de játékosoknál legtöbb alkalomnál frontális ütközés a végeredmény. Számomra a joy és az egér kombó jött be a legjobban. Csak ehhez bal kezes Joyra van szükség. Ilyenból jelenleg 2 van a piacon. Ezzel az az egy gond lehet, hogy találni kell egy megoldást a sebesség adagolására. Mivel foglalkozok verseny szimulátorokkal is van pedál szettem. Én arra állítottam be a sebesség adagolást, és vele könnyebb is kezelni a hajót. Harcnál nem megyek soha frontálisan az ellenség felé és mivel egérrel már jól megtanultam célozni más játékokban így vele elég könnyen szét tudom szedni az ellenfeleket.
Viszont ha ez a verzió nem fekszik annyira, a 2 joy verzió sokkal jobb mint az 1 db jobbkezes joy, főleg, hogy ezeket repülőszimulátorokhoz tervezik. Viszont itt több irányú mozgás is lehetséges. tudsz emelkedni süllyedni és oldalazni is + ba egy valós repülővel ellenben.
Van egy G13-om. A rajta lévő joy olyan, mint az egér és az alatta lévő gombbal tudom váltani, hogy szabad nézelődés van vagy nincs. Viszont a joy nem irányítja a hajót, mert joysitck van rá beállítva. Nekem ez a szabad nézelődés. Nagyon hasznos, mikor oldalról érkezem a levélbedobóhoz és tudjam, hogy mikor kezdjek el fordulni a hajóval a nyílásra.
Az nem baj ha szemsarokból kell figyelni, mert ezek ilyen pillanatnyi fejmozgások. Sokkal fontosabb, hogy legyen meg az a szabadságom, hogy a pillanat tört része alatt oda pillanthatok, ahova akarok. Akkor teljesedik ki a repülőzés élménye. Egy megfelelően bekonfigurált és vakon ismert joystick kombináció még hozzá, és akkor az embernek a második otthona lesz az a cockpit és alig fogja várni, hogy bevágja magát, hogy repkedjen kicsit. Bolygók berakása ezért is volt nagyon fontos szerintem. Nagyon sokat hozzá rak a repülés-élményhez. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2018.05.30. 18:58:40
Nem rossz dolog az a trackir, vagy a filléres házi szerkentyűk. El nem tudnám képzelni a szimulátorozást nélküle. (Most meg persze már rift nélkül sem, de az egy másik, és sokkal drágább és bonyolultabb történet) Utoljára szerkesztette: Paladin, 2018.05.30. 11:59:17
Ha az a ha ott nem lenne. Fejmozgásra ott a virtuális szemüveg. Van más megoldás is, de ahhoz körbe kell raknod magad monitorral, különben hiába fordítod a fejed, ha utána nézheted a monitort a szemed sarkából. Bár szerintem lábbal is megoldható lenne a dolog, minden csak kivitelezés kérdése. De, akkor mi lesz a lábpedálokkal? A többi meg szintén rajtad múlik.
Pár hónapja, amikor a gépemen futott még a játék a Stanton körül :D, akkor az fogalmazódott meg bennem, hogy már most baromira tudnám élvezni a játékot, ha tökéletesen tudnám uralni a gépemet, amihez hozzátartozik egy kütyü amivel fejmozgással arra nézhetek a cockpitban, ahová akarok, illetve egy tökéletesen bekonfigurált és begyakorolt joystick és a hozzávalók, és akkor itt még lamentál az ember, hogy 1 vagy két joystickos megoldást válasszon. Szóval ha most lenne egy ilyen felszerelésem a hozzátartozó erős játékgéppel, akkor én már most megőrülnék attól ahogy uralhatom a gépet a különböző szituációkban.
A játék megy vpn-nel. A launcher korábban tudott frissíteni vpn nélkül is. De mióta újabb a launcher, azóta nem frissíti a játékot. VPN-nel meg sem próbáltam, mert az ingyenes 3 GB-ig megy, de most az is vacakol. 1-2 hónapon belül remélhetőleg saját, normális netem lesz és megszűnik a játék kommunikációs problémája. Nekem TM HotasX-em van és a gomb kombókat nem akarta még utoljára. Meg igazán a Hotas-t sem kezelte jól, legalábbis nekem nem állt kézre, hogy megálláshoz teljesen hátra kellett húznom.
Múltkor írtad, hogy vpn-el megy, akkor az nem launcher hiba :D 3.2-ben jön bővített kiosk, azt pedzegették, hogy akkor már lehet ladikokat venni (gondolom nem az összeset elsőre). Irányítással meg továbbra se tudom mi bajod. X-52Pro-t full be tudom konfigolni.
Ha le tudná frissíteni magát, akkor minden bizonnyal nem lenne gondom a futtatással. A gépem még elég erősnek kell lennie hozzá. De amíg a HotasX-et nem lehet normálisan felkonfigolni és balancolva sincs, addig miről is akarunk beszélni? Persze a verseny tök jó, szép és hűha. Tényleg tetszik. De azért hamar megunja az ember. A nyílt világban meg nincs esély. Még NPC-k ellen sem. Ami lehetőség van a játékban az annyi, hogy kipróbálja az ember és utána epekedve várja, hogy befejezzék már. De legalább ne zsebből kelljen venni a hajókat. Ha már játékpénzből is elérhetőek lennének a csodák, amiket folyamat betesznek (és természetesen ehhez normális feladatokat is kapnánk, amiket egy kezdő hajóval is meg lehet csinálni), akkor máris más véleményen lennék. Lenne értelme küzdeni, hogy frissítse magát és fusson.
Youtube keresés havi szűrővel, és az aktualitások látszódnak. Ne mondjuk rá azt, hogy nem működik. Inkább azt mondanám, hogy utána kell nézni a mostani állapotokhoz szükséges gépigénynek, és akinek ez megvan, az megveheti most is. Nyilván nem ad komplett játékélményt, de ami lehetőség van a játékban, az már most meg kell hogy érje annak, aki tisztességesen tudja futtatni.
A másik topic-ban már leírták neked a lehetőségeket, összehasonlítani meg egyáltalán nem lehet a kettőt. Ez egy nem működő játék, tele buggal, irányítási problémákkal és, hacsak nem veszel valami nagy és erős hajót, akkor esélyed sincs a nyílt világban. Ami azt illeti az arénában sem sok. Ha kész lesz, minden bizonnyal jó lesz. Ellenben az Elite már kész van és a többit már olvashattad ;)
Elite dangerousban játék a haverokkal nem túl nyilvánvaló rögtön kezdés után. Ami azt illeti elég sokat kell grindelni, mire olyan felszerelésed van, amivel már szórakoztató lehet wing-ben (csapatban) repülni. Valóban nehéz lenne a két programot összehasonlítani, véleményem szerint az elite nem annyira interaktív mint amilyen lesz/lehetne a star citizen, időigényesebb eljutni olyan szintre, ahol - a közös audio csatorna nyújtotta közösségi élményeken kívül - érdemi csapatjátékot lehetne játszani. Azt javasolnám, hogy az elite dangerous topicban tegyél fel egy jól megfogalmazott kérdést, pl.: megéri -e rábeszélni a haverokat, hogy ott közösen "csapassátok", vagy ezt a kockázatot inkább vállalja fel mindenki magának?
Szia!
Köszönöm a válaszod, akkor ezt még pihentetem egy jó ideig... :)
Esetleg alternatíva lehet az Elite: Dangerous nevű játék? Vagy nehéz lenne összehasonlítani a kettőt?
A program fejlesztés alatt van, egyelőre még nem lehet játéknak nevezni. Következésképp nem fogsz játékot vásárolni, legfeljebb támogatni tudod őket. Ha a szándékod az, hogy haverokkal együtt megvásárolnátok és majd együtt tolnátok pár kört itt-ott, akkor inkább lebeszélnélek róla, mert nem tart ott a program, hogy a céljaitoknak megfeleljen. Ha támogatni akarod, és szeretnéd kipróbálni az eddig működő modulokat, akkor tedd azt. De számítanod kell a lagokra, akadásokra, optimalizálatlan területekre, vagy arra, hogy nem tudsz a haverokkal egy szerveren játszani, mert a program party kezelése még gyerek cipőben jár.
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen stádiumban van jelenleg a játék? Érdemes haverokkal tervezve együtt beleugrani a játék megvásárlásába?
Mik a lehetőségek, mit lehet együtt csinálni? Mennyi játékidőt nyújt jelenleg a játék amíg nem unja meg az ember, illetve milyen rendszerességgel jön bele frissítés? Azt néztem, hogy 2011 óta készül a játék, és nem tudom mennyire halad lassan.
Mi a véleményetek ? Valaki ki tudná nekem fejteni bővebben a kérdéseimre a válaszokat?
Nagyon szépen köszönöm minden kedves kommentelőtöl előre is!
Stílusodhoz igazíthatod a játékot. Ha nem akarsz futkosni, akkor egy max constellation méretű hajóval játszol, azon ébredsz, azon csinálsz majdnem mindent. Hozzám is közelebb állnak a kompaktabb hajók, mert azokban kéznél van minden, és nehezebb elcseszni is, de azért az álmom az egy jól összerakott carrack, amiben ügyesen van megoldva, hogy a leggyakrabban használt helységek gyorsan elérhetőek legyenek. Pl. a beszállástól a hídig tartó út az legyen minél rövidebb, és ilyenek. Előre csorgatom a nyálam olyasmin, hogy megadok egy útvonaltervet a pilótának, és akkor csak állok a hídon és élvezem ahogy haladunk, és aztán sétálok a hajón miközben az száguldozik ide-oda, aztán hirtelen vörös fények, mer kikaptak minket a kvantumból a kalózok de már rohannak is az NPC-k a helyükre, amiket feltételezem be lehet majd állítani, hogy vészhelyzetben kinek mi a harcálláspontja. És akkor én meg rohanok vissza a hídra, szaladgálnak körülöttem a legénységi tagok, villognak a fények, huhúú már dokkolnak is a kalózok és a legénységi modul tengerészgyalogosait kell küldeni a bejárathoz és közelharc kezdődik. :)
Nyilvan amire te vagysz az nem egy first person universe hanem egy hajos jatek.
A launcher pedig nem bonyolult. letoltod raboksz hogy update es kesz.
Esetleg uninstall mindent torold az SC mappadat es utana probald meg megint az oldalrol letoltve a launcherrel ujra kezdeni. Utoljára szerkesztette: Bucser, 2018.05.02. 13:47:20
Szerintem is a nettel van a gondja, de inkább a játék a fura ;) Másiknál max lag-ok vannak vagy kikerülök főmenübe, de, hogy be se tudjak jelentkezni a játékba csak VPN-nel, olyan nincs.
Szerintem nálad a fura neted miatt van gond. Nekem semmi bajom az új launcherrel, az általad említett problémákból nem érzékelek semmit. Cserébe nem mindig jó az FPS (bár szerver/időpont függő), droppol és néha le is fagy az egész game.
A tűzfalat nem szoktam babrálni, nem hiszem, hogy az okozná a gondot. Először elindult az update, de miután frissített a kliens 1.0.1-re (update közben), azóta nem hajlandó semmire. A gép is volt már újraindítva. Esetleg a hotelnet kavarhat be, ha az új launcher másfajta kapcsolatot használ. A játék nem megy, ha nem vpn-en keresztül csatlakozom. Viszont most nincs vpn előfizetésem, hogy 10 GB-ot csak úgy lehúzzak.
Elég sokan játszanak vele, szóval nem mondanám, hogy ez szerencse kérdése lenne. Nézd meg esetleg nem blokkolja e tűzfal (volt aki arra panaszkodott, hogy nagyon sokszor kivágja a játék kapcsolat hibával. Aztán kiderül azért mert tűzfalszabályt megbirizgálta). Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2018.04.30. 00:57:19
Na szakadjál már le a sértegetésekkel, egy névtelen senki vagy te itt. Én vállalom a valódi nevem meg arcom és én vagyok troll? Egy gyáva arctalan senki vagy te!
Visszatettem az 1.0-ás launchert, de már így sem hajlandó nekiállni frissíteni. Sem pedig ellenőrizni a fájlokat...
Egyenlőre szerintem sincs értelme, hogy felmenjenek. De nem hiszem, hogy a játék elkészülte után leállnának és semmilyen tartalmat ne csinálnának hozzá. És addigra remélhetőleg összedobnak valami normális Launcher-t is ami nem vacakol, mint a mostani. Neked szerencséd van vele. Nekem nincs.
Elite (Frontier) sem akart Steam-re menni eredetileg, de náluk nem mentek jól az eladások a saját weboldalukon, ezért Braben végül beadta a derekát. SC-nek viszont egyelőre nincs rá szüksége, mert tökéletesen elvannak Steam nélkül is, nincsenek rászorulva.
Pedig az új lancser nem rossz, nálam fent van a live 3.0 óta meg a ptu kliens is, probléma nélkül megy mind a kettő bár hibák nyilván még lehetnek benne, meg lesz is mert chat/spectrum integráció még hátravan. Megjelenés után valamikor talán felmennek steamre, de sok értelmét tényleg nem látom. Jelenleg meg pláne nem. Főleg, hogy aws-el szerződtek és még kedvezményt is kaptak tőlük, ha ez jobban megéri nekik akkor hülyék lesznek steamre jönni.
Nem tudom mit hazudoznak. Nem nézegetem az angol oldalakat. Szerintem tartalmilag elég jó. Nem akarok a futkorászással bajlódni. X3 Rebirth-be is tettek, de, hogy minek? Csak a macera van vele. Arról nem is beszélve, hogy mennyi idő, míg elszaladsz egyik helyről a másikra. Nem véletlen van mod, így le sem kell szállni. Itt is idegesítő, hogy mindig az állomáson ébredek és egy rahedlit kell rohangálnom a lépcsőkön is, míg végül a hajómhoz jutok. Aztán a következő küldiben mindjárt ki is lőnek, mert gyenge a hajó (vagy az NPC-k túl erősek) és amúgy is vacak az irányítás. Ha kész lesz, lehet, hogy változik a véleményem, de addig...
A lézereket nem kell hajónként megvenned. Amúgy pont ez a jó benne, hogy amit megveszel, az nem hoz előnyt. A jó cuccokért (hasznos cuccok) neked kell a játékban megküzdened. Ezen kívül meg, ha más festést akarsz, akkor bele is lehet nyúlni kicsit a játékba, max más nem fogja látni, csak te. És akkor itt felmerül a kérdés, hogy kinek is kell szépíteni a hajót? Magadnak vagy másnak?
Miért ne lenne összehasonlítható? Az SC egy alpha phase állapotú játék, ennek tudható be a futási teljesítmény. A közösségi finanszírozás miatt pedig minden apró reszletről tudni lehet, és a már elérhető kvázi demo verzió is megmutatja, hogy a beígért fícsörök készülnek es nem csak a levegőbe dumálás megy. Egy konkrét feature lista van tėnyszerűen mindkét játékhoz, amit nyugodtan össze lehet hasonlítani.
Igen, az Elite fizikailag fut, ez világos, csak kozben azt felejted el, hogy 4 éve hazudoznak a tartalmakkal kapcsolatban, és azóta hulyítik a népet a soha meg nem érkező FPS módról, a légkörös bolygókra való leszállásról, a bejárható hajókról, az élő, lélegző galaxisról stb. És persze vehetsz festéseket meg szép kék lézert 5 fontért, HAJÓNKÉNT. Szerintem ez lényegesen nevetségesebb, mint az, hogy egy nyilvánvalóan úttörő játék fejlesztésének alfa állapotában még nem kielégítő a frame/sec.
Mert aztán most olyan nagyon bonyolult a frissítés. Belépsz a lancserbe és ráböksz az update-re. :D :D :D Amúgy a steam-el a valve leveszi ám a maga kis sápját (ami nem is olyan kicsi) már csak ezért se hiszem, hogy feltennék oda.
SQ42 talán év végén kijön, esély kicsi rá de megvan. SC legalább 2 év még.
Idén tuti nem fog megjelenni, Jövőre se, szerintem 3 évet rá kell számolni minimum. Steamre biztos nem jelenik meg, egyszerűen nem éri meg nekik, és a profil rendszer is amit kiépítettek annak keresztbe tenne.
Flameléssel kapcsolatban: Egy ideje nyúzhatjátok egymást, de van értelme? úgy se fogjátok meggyőzni a másikat. Erdőben is sok a görbe fa, nagy felelősség lenne mind kiegyenesíteni. Utoljára szerkesztette: Hogthar, 2018.04.29. 19:04:52