Jah, nagyon nagyon fontos egy ilyen homokozóban, hogy hány féle szinten lehet fejlődni, mert aki elér egy fejlődési szintet az utána időpocsékolásnak érzi hogy azon játsszon. Mount & Blade-et szoktam erre felhozni, hogy single player homokozó, de több száz órát abba is bele lehet pakolni, mert lehet fejleszteni a karakter skilljeit, kap tapasztalati pontot, lehet fejleszteni a csapattársak skilljeit, lehet pénzt gyűjtve fejleszteni a saját felszerelést, lehet fejleszteni a csapattársak felszerelését, aztán lehet fejleszteni saját hadsereget, lehet fejleszteni saját várat, várost, aztán várakat, városokat, aztán nemeseket magunk köré gyűjtve egész birodalmat kell menedzselni és háborúba szállni más királyságokkal. Amikor az ember már sok száz órát beleölt, akkor jut el odáig, hogy van egy királysága. És akkor még le kellene győzni egyenként a többit. Nem jutottam a végére a játéknak.
Na többek között ezért nagy előrelépés, amit a pioneerral a Chrisék kitaláltak. A kolóniák fejlesztése egy újabb szint, amire elbszhatjuk az időnket és pénzünket. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2017.12.17. 20:12:18
Hangárban? Nem, kicsit le vagy maradva. :D AC-ban lehet vanduul, pirate swarmozni, pvpzni, versenyezni, Star Marine-ban fps móka megy. PU-ben mászkálhatsz 2 állomáson meg repkedhetsz a nagy semmiben, a 3.0 meg itt van a kanyarban abban már bolygóra lehet leszállni. Külső nézet nem használható pl harcra ha arra gondoltál és nem is lesz az.
Egy-két kérdés: Ha most megvenném az alapcsomagot (kb 57 $) mit kapnék? Csak a hangárban járkálhatok vagy vannak már bolygók is? Mennyire használható a külső nézet? köszi.
Én ezért játszom mai napig inkább X3-al. Nem szép már enyhén szólva, de ED-ben megvan az összes hajóm amit meg akartam venni, kb. 1 milliárd a számlámon amit nem tuok már elkölteni semmire, marha unalmas volt rangot húzni, de azt is kimaxoltam. Egyszerűen nincs több tartalom a játékban. A bányászat borzalmasan unalmas, azt hanyagolom. Felfedezni sincs sok értelme, mert ha láttál 30rendszert, láttad mindet, maximum a planéták száma és a keringési pályák változnak. Nincs semmi izgalmas a felfedeésben, nincs értelme kimászni egy távoli bolygóra, mert semmi extrát nem rejt a játék, nem lehet találni egyedi technológiákat, akármiket...
X3-ban meg ha ronda is, és bolygóra se lehet ugyan leszállni, de komplett flottákat hozhatok össze, teljes gazdasági birodalmat tudok kiépíteni, gyárakkkal, főhadiszállással, saját bányákkal, keresdekőhajókkal, műholdszerdszerrel, stb. Ha kedvem szottyan, katonákat képzek ki és hajókat foglalok el, vagy kalózokat irtok. ED-ben nagyjából két cél van. Elérni egy nagyobb hajót és azt felszerelni/mérnöközni és rangot húzni. Se birodalmat építeni, se flottát birtokolni és menedzselni, se építkezni nem lehet. Amíg nem jön az SC, addig X4-el fogok játszani. Remélem nem b*szarintja el az Egosoft.
Főként sárga és szürke textúrákat látok, részletek nélkül. 0.46-nál például, az a szürke cockpit "pult", egy darab egyszínű szürkeség, még a textúrával sem akarták megtörni kicsit, nemhogy modell szintjén kidolgozni a részleteket.
Ne magadból indulj ki... A személyeskedésed a gyűlöletből fakad, én legalább nem csak a véleményem hanem még az igazi nevem meg az arcom is vállalom veled ellentétben. Nyilván az a troll aki még nevét arcát sem vállalja. Szóval veled akkor itt egy életre be is fejeztem a társalgást, szokd meg a gondolatot kedves Bucser elvtárs, hogy demokráciában mindenkinek lehet véleménye. Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2017.12.17. 16:25:19
Erdekelne, hoogy mennyire lehet korbejarni a hajokat ED- ben... Azaz hanyzor szembesulz azzal hogyan nez ki a hajo belseje cockpittol eltekintve?
Az ED-b en egy hajo vagy az SC-ben pedig egy szmeely aki a hajoban ul. Ha ezt a kulonbseget scaleben nem tudod felfogni akkor nyilvanvaloan felesleges a vita...
"Miközben némely rajongókkal kifizettetik több más játék árát... eh hagyjuk."
Azért ne beszéljünk már faszságokat. Mi az hogy "kifizettetik"? Mindenki nagyjából annyit fizetett és fizet, amennyit akart, senki nem kényszerít senkit semmire. Az, ha valaki hülye és olyan baromságokra költi a pénzét amire egyébként nem volna szüksége és amúgy esetleg meg sem engedhetné magának szívfájdalom nélkül, egyéni probléma...
"Hi László XXXXX,
Your payment of $30.00 USD (via Stripe (Credit card)) for order #EPTJOYMQFC7OH has been received. The order is currently being processed."
Én relative korai (de nem az első 100K közötti!) backerként ennyit fizettem, és remélhetőleg majd valamikor kapok érte két játékot, egy MMOt és egy single playert. Megjegyzem, én nem elsősorban az MMO miatt fizettem elő. :D
Később még kíváncsiságból megspékeltem a dolgot 5 dollárral az alfa teszt elérésért (ha vártam volna egy-két évet, ingyen megkaptam volna :D) Mondjuk ez felesleges volt, mert úgy vagyok vele hogy előbb készítsék el nagyjából, aztán majd kipróbálom - szerintem a két kezemen meg tudom számolni hogy az évek során hányszor logoltam be és csináltam valamit öt percnél tovább. :D
Ugyanakkor :
"Welcome traz
Thank you for registering with Elite: Dangerous Backers and contributing to this exciting project.
Once logged in to the Backers' site you can check your profile, review your rewards and send gifts. Also, after email newsletters are sent you will also be able to view online copies and read exclusive articles."
Ez 35 angol fontomba került, picit húzósnak éreztem az után hogy nem sokkal backingeltem a SC-re. Igaz, abból a szempontból nem fair az összehasonlítás hogy valószínűleg az utolsó kedvezményes backerek egyike lehettem, az első 10K megúszta 20 fonttal. Itt egyáltalán nem egy MMOért fizettem, hanem az Elite-ért. Néhány nappal később jött a hír hogy a progi MMO lesz, nem singleplayer. Volt is nagy balhé a júzerek körében, én egy vállrándítással elintéztem, nekem úgy is jó végülis...
Aztán kaptam egy "kész" progit, amiről néhány óra alatt bebizonyosodott hogy azért lett belőle MMO, mert baromira ÜRES, ellenben kellett a pénz a Frontiernek, ezért hát gyorsan kinevezték annak és piacra dobták. Aztán elkezdték hegesztgetni hogy pl a júzerek kommunikálni is tudjanak egymással. Vagy egyáltalán találkozni és interakcióba lépni, mert hát valljuk be, ezek olyan minimum követelmények hogy ezek nélkül minimum magyar politikusnak kell lennie az embernek hogy MMOnak nevezzen valamit anélkül hogy leégne a bőr a pofájáról...
Még ezt is elnéztem volna, mert alapvetően tetszett a progi kinézete, tetszettek a hangok, érezhető volt az egyes hajómodellek közötti különbség és élvezetes a repülésmodell. Egész tűrhető volt kereskedni, mondjuk a C64-es eliteben többféle cucc volt, és nem kellett semmilyen 3rd party segédprogram ahhoz hogy jól keressen az ember. Pontosabban szólva, ahhoz hogy a külső segítséget használó júzerhez képest ne a töredékét keresse az ember.
A harcokkal is jól elvoltam (szigorúan single player szempontból, mert multiban tolva annyi játékosinterakcióval találkoztam hogy állandóan belémrepült valami idióta le/felszállás közben), de különösebb cél hiányában egy idő után meguntam a random pirate hentelést, inkább elmentem explorálni. Szerepel is a nevem pár száz rendszer összes objektumán. :) Ellenben egy idő után az végképp unalmas lett - pedig egy szerintem bármilyen űrhajós játékban alapvetően ennek kéne hosszútávon a legérdekesebbnek lennie, pláne ha elméletileg többmilliárd felfedezésre váró rendszer van benne!), főleg miután kiderült hogy az univerzumban a lakott területet elhagyva... nincsen semmi. Mondjuk gyönyörű semmi amiről tényleg szép screenshotokat lehet készíteni és hetekig elnézegetni őket, de ez a lényegen nem változtat. Egy hónapig elvoltam a játékkal, aztán meguntam.
Ezzel nem is lett volna semmi gondom, ellenben azal már hogy utána kijött hozzá a Horizons kiegészítő gyakorlatilag egy teljes játék árán, beígérvén nagyjából azokat az alapfunkciókat (vagy legalábbis nagy részüket) amiket az ember az ELITE címszó alatt alapból elvárt ismervén az előzményeket - ha csak kiadnak egy Elite Frontiert a mai grafikával, engem már megvettek volna kilóra... - , azzal a kiegészítéssel hogy várhatóan majd 1-2 évente lehúzzák az ember egy játék árával season pass címszóval. Na ekkor mondtam magamban hogy kapja be David Braben, nekem ennyi elég volt. De akkor most ki is akarja kifizettetni az emberrel több más játék árát?
De ha már pénzről beszélünk, egy érdekesség :
"Pledge £40 or more Your name* forms part of the naming database (so your name will be one of those used randomly for non-player in-game characters), plus all rewards above.
Pledge £500 or more Have a space station named* after you, plus all rewards above.
Pledge £750 or more Have a planet named* after you, and an invitation to the UK launch party, plus all rewards above.
Pledge £1,500 or more Be a “Commander Jameson” - have a reserved commander name* xxxx Jameson (eg Commander Peter Jameson etc) – first come first served on the forenames - plus all rewards above.
Pledge £3,000 or more Have a frontier star system named* after you, and a 'special thanks' game credit, plus all rewards above.
Pledge £4,500 or more The writer’s pack: The right to write one piece of written fiction set in the Elite: Dangerous world, and (subject to reasonable approval of the content) release it commercially, without paying Frontier further royalties, independently of the game. This category includes all the rewards above. Frontier will cooperate to allow the system name, commander name, planet name, planet description, space station names to be positioned and used in a way to support the fiction within the game. Frontier will also help publicise your title at the time of release of “Elite: Dangerous”, as long as it is finished at that point, alongside the official sequel to “The Dark Wheel”.
Pledge £5,000 Dinner with myself and the key team members in Cambridge, Have a central star system named* after you, plus all rewards above.
Pledge £5,000 Name the secret founder's system*. This includes all the benefits of the £3,000 pledge tier."
Most akkor melyik csapat a lehúzósabb? Nem igazán értem az embereket. Azon megy a hiszti, hogy az egyik proginak miért jött be egy olyan üzleti modell (jól dokumentáltan, nyilvánosan) az ami a másiknak nem (teljes titoktartás mellett, BÁRMILYEN információ nélkül)... Azt is viccesnek tartom, hogy egy alfa állapotban lévő progin a tartalom hiányát kéri számon valaki - pont akkor amikor éppen egy rakás content érkezése áll a küszöbön -, miközben szó nélkül szemet huny egy évek óta készként eladott, mi több többször eladott progi tartalmi hiányosságai felett. Egyébként pontosan milyen öt évvel ezelőtti ígéret be nem tartását reklamáljátok? Leszámítva persze hogy még mindig nem készült el a program. :D
:D Ne húzd fel magad, nem éri meg. Én nagy érdeklődéssel vártam, figyeltem az SC-t. De egyet ne felejtsétek el.. Játéknak azt nevezzük, amivel lehet játszani.. Nah SC-vel nem lehet.. 5 év alatt sem jutott el odáig. Szerintem még 5 év múlva sem lesz benne közel sem az a tartalom használható, játszható formában mint amit 5 évvel ezelőtt ígértek. Szal itt nem játékról beszélgetünk... A játékokkal az emberek játszanak, nem ódákat zengve vitatkoznak mi lehet, mi lenne, mi lesz ha.... Miközben némely rajongókkal kifizettetik több más játék árát... eh hagyjuk. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.12.17. 08:02:18
De amúgy meg ja, francnak állok le én is vitatkozni ha tudom jól, hogy veletek beszélgetni sajnos nem csak vitatkozni lehet, és hogy mindent támadásként értékeltek.
Szóval egy darabig most megint befejeztem a star citizen topikot... Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2017.12.17. 02:18:29
Én normálisan megjegyeztem egy képről valamit, ezt páran támadásnak vettétek. Pedig ott vannak a linkelt képek, tényleg szögletesek a csövek ott a cockpit-ben, az nem high hanem low poly... Az nem támadás vagy attól nem lesz rosszabb az sc, ha észreveszed vagy elismered ezt. Egyébként meg van ED-ben is bonyolult forma...
De nem is ez a lényeg, azt fogd fel, hogy én ezzel nem bántani akarom az sc-t, ez nem támadást ellene vagy nem rosszindulat.
Hat ha tudod, akkor eszrevenned hogy amiket linkeltel kepeket ED-bol csupa sik felulet, semmi bonyolult geometria -> low poly. De nyugodtan dicsekedj tovabb, ugy fest az hogy mit dolgozol nem segitett a latasodon...bar lehet azzal nincs is gond, fejben a problema, mert ugye SC kodos emlekeidben el ugy hozongesz rola, bolygokat nem is lattad ugy szaroztad oket, szoval alapja annak amit irtal hat...nulla ugye :)
Visszautalva korabbi hozzaszolasodra ahol szamonkerted hogy miert szemelyeskedik veled valaki akkor most magadba szallhatsz ez utana hozzaszolasod utan.
Gyors valtas es ott tartunk hogy az ED szebb lehet ha 1080Ti-vel tolod szetmoddolva :) Ugyes.
Pattog a festek, hu komoly. Ilyet SC is tud, akkor most gyorsan szallj ki a hajobol es szamold meg hany csavar van kidolgozva a kulsejen, SC-ben megteheted ha mar nagyotmodo versennye zulleszted a topikot :)
Ugyhogy gyorsan menj at az "ED az isten" topickba mert ez mar kb odavalo amit muvelsz:)
Hozzáteszem még azt, hogy sok dologban tényleg nem rossz az sc és nem is azt mondtam, de közel nem látszik, hogy mégis mi a franc kerül azon annyiba, egyszerre indult sc ed-vel kickstarteren és az ed 2.5 millió dolláros támogatással már 3 éve megjelent, azóta portolták ps-re meg xboxra, oszt sc meg még egy bughalmaz és gyakrolatilag még semmit nem lehet vele kezdeni, azt sem lehet tudni, hogy mikor lesz egyáltalán kész...
Még egyszer leszögezem, arról a hajóról és cockpitröl beszéltünk amit linkelt, képeket tettem egymás mellé és ha az szerintebb szebb, akkor már azt is tudod, hogy miért nem te vagy grafikus és miért nem te dolgozol filmeken... Ez az egyik, a másik fele meg az, hogy hiába lenne szebb meg jobb ha valaki low beállításokkal fog vele játszani...
Szépségről akkor beszélhetünk, ha megvan hozzá a megfelelő hardver. Ezért is mondtam, hogy én speciel 8K-s bolygótextúrákkal 90fps-el tolom VR-al az ED-t... Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2017.12.17. 01:20:45
Epp azert high poly. Ugy tunik nem nagyon vagod mit jelent a kifejezes. ED cockpit: 90% lapos egyenes feluletek, SC cockpit: tele kapcsolokkal, csovekkel, huzalokkal, fogantyukkal, meg mindenfele kutyuvel.
Itt van ket kep a Gladius cockpitrol. Sokszorannyi kutyu van bene mint az ED cockpitban, es mind olyan reszletesen kidolgozva hogy kozelrol is szep legyen.
De szerintem hagyjuk a vitat, mert veled mindenki szembemegy az autopalyan :)
Nono az in-engine! Nekem 1080TI van és ugyan ilyen minőségben néz ki minden cockpit fel tudok állni és körbe tudok nézni meg menni is bizonyos pontig oculussal! És ha ez neked szebb...
Jó az ED szeretem, van benne 500 órám, az SC egy alfa "valami" ami még közel sem játék. Ha valamiben, hát kinézetben oda-vissza veri az ED-t, szerintem ezt csak te nem látod. Vagy neked a cobra engine jobban bejön mint a lumberyard...
Az ED elöre renderelt kép az SC meg egy low graf screenshot....szép összehasonlítás :D :D És igy is az SC a szebb szvsz Utoljára szerkesztette: Crowley81, 2017.12.16. 22:22:05
Pár saját Caterpillar shot, mert látom szereted a hajót.. :) Ismétlem, a gyártónak ez a stílusa, semmi cicoma, puszta funkcionalitás. De veszett jól néz ki kívül, belül. :)
En meg azt mondom neked hogy minden hajo cockpitje kb ugyanolyan reszletesen kidolgozott SC-ben, mindegyik joval reszletesebben kidolgozott mint ED-ben :)
Neztem a videot amit linkeltel, van bent 3 szek azon kivul tok sima feluletek mindenhol, SC-ben szerintem egy konzol tobb poligonbol all mint az egesz pilotafulke ED-ben. Utoljára szerkesztette: Malibutomi, 2017.12.16. 21:12:00
Akkor neked is újra leírom, én arra a képre mondtam, hogy annál jobb bármelyik hajó cockpitje ed-ben, ez nem jelenti azt, hogy minden hajó belseje jobb ed-ben mint sc-ben. Nem kell végletekben gondolkodni, pl ha azt mondom, hogy azon a képen szar az a bolygó és kurvára nem tűnik realisztikusnak, az nem azt jelenti, hogy minden bolygó szar benne.
Amúgy persze, hogy volt a gépemen sc, több tíz giga volt már akkor nulla tartalommal, rengeteg buggal, és akkor töröltem, hogy majd még később ránézek. Jól nézett már ki akkor is a hangár is meg minden, csak éppen semmit nem lehetett vele csinálni. Most nézegessem a textúrákat?!
Jön valami újítás akkor mindig ránézek, de most 3.0-nál is olvasom, hogy framerate gondok vannak mindenkinél.
Egyébként anno ezt írtam, hogy Braben ezért csinálta jól, mert csinált egy alapot amivel el lehetett indulni, lehetett kereskedni harcolni stbstb. Itt is ezt kéne, hogy valami érdemi produktum jöjjön, hogy lehessen vele valamit kezdeni. Ne csak nézelődni.
Amugy te lattad mar az SC valaha? Probaltad? Mert a linkelt videodon a hajobelsok nagyon low polik az SC-hez kepest. Nem azt mondom hogy csunyak, es teljesen megfelelnek a celnak, de ahhoz hogy valaki azt mondja jobban neznek ki es jobban kidolgozottak mint az SC hajobelsok tenyleg valamilyen szembetegsegben kell szenvedni es ezt most kotekedes nelkul mondom.
Félre ne értsd, de ha nem érdekelne ez a játék akkor eszem ágában nem volna ide írni. Én szeretem az űrszimulátorokat, néha néha egy kicsit felcukkolok valakit, aztán ha megjelenik a játék szétloccsantom a buciját is. Amugy megvenném én is, ha már lehetne vele kezdeni valamit, kereskedni, vagy tényleg lehetne valamit csinálni, de önmagában az hogy szép, egyébként mindig is az volt, az egyelöre még elég kevés.
Meg talán az is különbség, hogy az ED-t megcsinálták arra a cockpitos verzióra, és úgy mókolják most át valami SC-szerűre, az SC meg koncepcionálisan készül így. SC-ben nem azért bejárható egy űrhajó, hogy letudják, hogy van bejárható űrhajójuk, hanem azért, mert teljes élményt akarnak adni, és a helységek logikusan vannak összerakva, funkciójuk van, a hajókban ott lesznek a szerelhető kütyük, a felszerelés nem csak dísz hanem használni lehet, semmi sem csak szimbolikus. Az ED csak árnyéka lehet egy kész SC-nek.
Viszont ő legalább megvette az SC-t és úgy nem érdekli...
De semmiféle elfogultság itt nincs, én több pozitívumot írtam erről a játékról mint te, legtöbb esetben a grafikában, de ami a fos az fos és ez a cockpit tényleg az, és ennél tényleg jobb bármely cockpit ed-ben, ebbő te is azt vezetted le, hogy akkor én biztos azt állítom, hogy minden cockpit jobb. Hagyjál már felejts el légyszíves.
Ez egy Drake szállító, mit vársz? 111.5 m hosszú és az utolsó csavarig ki van dolgozva, bejárható.. nem tudom értelmezni, hogy semmi részletesség nincs... Látszik a burkolatban a hőszigetelés, futnak a kábelek, megvan a gépészeti szekció a motorral, stb..
Szerintem az Elite 1. része picivel még szebb is, mint az SC lesz. Néhol leesik a poligonszám, ezt elismerem, de 150 millió dollár különbség tuti nincs. :)
Egyébként a két játék közti különbség abban mutatkozik meg mindenki számára egyértelműen, hogy az ED engem nem érdekel, és még csak le se töltöttem, az SC-t meg már meg is vettem. Ez a bizonyíték! :D Mert mért? Mert engem nem az izgat, hogy döcögök egy űrhajóban a cockpitot bámulva és eladok valamit, engem egy nyitott világú Mass Effect érdekel szimulátorszerűen irányítható teljesen bejárható űrhajókkal, építkezéssel, túlélősdivel, és ha ezen belül eljátszom a kereskedőt az úgy már érdekel, mert ott már kereskedőnek lenni csak egy állomás a karrierben. Egyszerűen a potenciál a két játékban ég és föld. Star Citizenben elkezded egy aurorában, és a végére összeraksz egy kapitál csatahajót komplett legénységgel, meg lesz egy pioneerod és építed a kolóniádat. Nekem speciel szerényebb terveim vannak, nekem egyelőre a carrack az álmom. Kimenni a mélyűrbe, leszállni egy totál felfedezetlen naprendszerben amit én fedeztem fel a jump point szkennelő masinámmal, és akkor leszállni az egyik bolygón ahol én vagyok az első, és meginni egy kávét az automatából, mégpedig úgy, hogy kényelmesen leülök a székembe, és kortyolok egy nagyot.
A probléma egyébként tényleg azzal van, hogy végletekben gondolkozol. Pl ha azt mondom, hogy az egyik képen amit belinkelték, hát bocs tök fos a textúra semmi részletesség itt a hajó belsejében nincs meg hogy ennél jobb az ed-ben bármelyik hajó, és akkor ezt te levetíted arra, hogy szerintem minden egyes hajó belseje rosszabb sc-ben mint ed-ben.
Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy azon a bizonyos képen elég fos a hajó cockpitje és hogy annál tényleg bármelyik jobb ed-ben. És ez igaz is, erre jön az, hogy hát az olcsó hajó, meg hogy akkor szerintem biztos minden hajó belseje szebb...
Leszarom, hogy scam-e vagy nem az sc, nem vagyok nagy rajongója, erős fenntartásaim vannak azzal kapcsolatban, lesz-e belőle valami.
Viszont ha valaki ennyire nyilvánvalóan elfogult, mint te, hogy még azt a kevés egyértelmű pozitívumát se látja, ami van, azt nem tudom másnak értékelni, elvakult utálónak.
Amit belinkeltél az csúnyább is, emellett itt van pár cocpitröl videó, nézd meg mondjuk a 20 másodperctöl azt a több emeletes cockpitet... Azért 150 millió dollárnyi különbség tuti nincs.
egész eddig a hajókra panaszkodtál... hogy rondábbak az sc hajók meg nem elég részletesek.. akkor találd ki, hogy mivel van gond... hater meg biztos nem vagyok, bétában megvettem az ED-t, a lifetime passt, trader toolt fejlesztettem hozzá stb...
Ami a textúrát illeti, pl ED bolygó textúrák meg egyéb textúrák is nem mind ugyan de procedurálisak és akár 16K-ig is fel lehet tolni csak bírja a géped, na most miért is nincs sehol az akár 16K-s textúrával az ED sc-hez képest?!
Vagy nézd meg a bolygó gyűrűrendszereit, hol van attól az SC? Most komolyan? Persze nem azt mondom, hogy ne lenne olyan amiben nem részletesebb SC, de elég vegyes az a kép...
Nézegess obsidian videókat, meg menj be high intensity zonákba és nézd meg milyen az, ha röccenés nélkül egy rakás hajó gyepálja egymást ed-ben...
Nem azt mondják, hogy mennyi idő alatt (bár megnyugtatlak, az ED sem 2 év alatt készült el és ott eleve megvolt a csapat, saját, kész engine-jük volt, mondjam még?) Hanem hogy nyilvánvaló tényekkel vitatkozol. Se polygonszámban, sem textúra, sem semmilyen részletességben nincs az ED a fasorban sem az SC-hez képest. Persze, nem ettől lesz jó vagy rossz egy játék.. De az ED megjelent már több éve és alig került bele plusz tartalom. Erről beszélj inkább...
De legyen még pár kép a Sabreról (light fighter) és a Prospectorrol (bányász hajó). Ismét saját, ismét low grafika.. Ha nem látod, ne csodálkozz, ha haternek neveznek :) Utoljára szerkesztette: Diopapa, 2017.12.16. 19:22:38
Én speciel fel tudok állni oculussal és körbe tudok járni a hajó belsejében ed-ben már most is, és bizony nem néz ki rosszul, mindezt mondom 90fps mellett vr támogatással! Lehet nincs igazam, de én nem látok eget verő minőségbeli különbséget a cockpiteket illetően sem, hogy mi lesz a hajó többi részében ha bejárható lesz, az más tészta ahogy a dizájn is, az lehet ízlés kérdése is, de mint mondtam vr támogatással kurva jó minőségben normális fps-el játszható az egyik játék, a másik per pillanat még vr nélkül is nagyon komoly gondokkal küszködik. Az egyikkel 3 éve lehet normálisan játszani, kereskedni, felfedezni, kalózkodni, harcolni stbstb.
Ne izgulj mire az ED is ilyen reszletesen kidolgozott hajokat tud felmutatni + a space legs kiegeszitot (szoval a hajok full belseje is kidolgozott lesz (bar szerintem ezt ejteni fogjak, vagy jobb esetben joval egyszerubb lesz mint SC) addigra kb ugyanott lesznek idoben. :)
De milyen hater? Miről beszélsz te? Miért emberek személyét támadjátok ha véleménye van? Miért lenne gyűlölet leszögezni pl azt a tényt, hogy 160 millió dollárból 7 éve készül és sehol sincs még, míg a 2 millió dolláros kickstarter támogatásból készült játék az ED már 3 éve megjelent?...
Ez nem gyűlölet, jobb helyeken azért el mondani a véleményt, lehet vitatkozni is akár, én nem a személyetekbe támadlak titeket, én a játékról beszélek...
Itt egy video ebben van par bolygokozeli / felszini repules, itt latszik, hogy mindegyik televan meteorbecsapodasokkal, kanyonokkal, hegyekkel stb:
Pont ezt akartam mondani. Az Eagle egyébként valóban egyike a normálisan kinéző ED hajóknak. Hogy melyik a szebb, az ízlés dolga, de hogy az SC-s sokkal szebben van kidolgozva, az még a linkelt képeken is látszik. Már persze ha nem elszánt hater valaki. :)
A reszletgazdagsagra meg nezd meg a vidot. Sehol nincs ehhez a reszletesseghez az ED. Ha majd hozol egy kepet videot ahol megmutatsz egy nagy hajo fegyveren egy kisujj meretu raragasztott matricat, akkor beszelgetunk reszletessegrol.
Meg a te belinkelt ket kepedrol is latszik hogy az SC hajo minimum ketszer de lehet sokszor annyi poligonbol all :) Utoljára szerkesztette: Malibutomi, 2017.12.16. 18:36:20
Érdekes azért ez az általad belinkelt hajó cockpitjében azért nem mutatkozik meg, van rajta pár panel egyszerű képernyővel oszt csókolom, és olyankor jön a duma, hogy hát az a legolcsóbb hajó cockpitje, és akkor mi van? Mi köze a hajó árának ahhoz?
Itt meg kb olyan, hogy egyrészt a dizájn sokkal jobb az eagle-nek persze ez lehet izlés kérdése is, másrészt hogy ide beraktak két motort az nem pótolja azt, hogy a külseje meg sokkal kevésbé részletgazdagabb mint a fent említett eagle-nek. Amúgy az ed-ben is van kosz az ablakon, sőt a folyamatos használattól szépen lassan kezd elkopottá válni az egész hajó kopik le a festék bizonyos helyeken, kezd egyre viseltesebb lenni stbstb!... Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2017.12.16. 18:24:33
Vegyes azért ez a kép mert pl itt az első kép oké tényleg fasza, de a második már nem! A második képen szerintem az messze van pl ettől realisztikusság tekintetében:
Jah, ha ugy esik a feny az SC hajok plexijen lathato a szetkent kosz mint a kocsik ablakan ha nem takaritod egy ideig, es tarsai. De linkeltem is egy videot amit tegnap csinaltam.
Arról nem beszélve, hogy nagyságrendekkel, gyakran eszetlenség határát súrolóan részletesebb az SC-ben levő hajó külső/belső mint ED-ben.. Pl az üvegbe gravírozott feliratokat mondanám, amik csak külső nézetből látszanak, ha odaállsz pár centire az üveghez...
A kanyonokrol, meg az "SC-ben szuz booygokat lathunk bexsapodasok nelkul" esett le te ugy okoskodsz itt hogy nem is lattad meg a bolygokat, fingod nincs roluk...ennek aztan sok ertelme
Nem vitából,de már kalózkodtam ED-ben: kiválasztottam egy mining laserrel felszerelt szállítóhajót,ami a laser miatt nagy esélyel értékes cargot visz. Interdicteltem supercruiseból,cargo scanner,hopp teli a raktér gyémánttal: hajó megbénít,hatch breaker robot feltöri a raktárat és lám potyog is a cargo ,amit kis felszedő robotokkal bepakolsz magadhoz,aztán irány egy fekete piac és profit.
Jó az Ed is,meg lehet benne találni amit épp csinálni szeretnél,nem csoda hogy 1000 óra után unja valaki. Lehetne jobb? persze! Van festés 5 fontért! Naná! Kötelező megvenni? Nem!
A Star Citizenből még szinte alig láttunk valamit: kevés az fps? majd optimalizálják,tolják bele a tartalmat,és lehet jó lesz. Kötelező előrendelni,hajót ,beacont venni? nem. Ha megjelenik,és jó lesz megveszem. Ha bukik , bugos lesz vagy bármi baja lesz ami miatt nem tetszik ,akkor az én pénzemből nem látnak semmit :)
Továbbra is figyelem a topicot,figyelem hogy haladnak,már eljutottam odáig ha lesz ingyenes hétvége ki is próbálom :D
Mar megbocsass de ugy tunik nem sok mindent tudsz az SC proceduralis folyamatairol.
- Varosok populacioja nagy reszben NPC lesz. - A bolygok annyiban proceduralisak, hogy a mesht nem taroljak egy hatalmas reszletes adatfajl formajaban hanem csak a darabjait es a kliens kepes azt osszeilleszteni egy seed wordbol. A letrehozasa ezeknek a helyszineknek hand crafted. Nem csak kattintanak egy gombot hogy legyen 5 paramtere es legyen uj bolygo, hanem uj asseteket hoznak letre szamukra es kezzel helyezik el nagy reszuket a bolygon anelkul hogy tovabbi interakciora kenyszerulnenek vele. - Pirating: A hajot szetlovod a cargo kiesik aztan azt ossze is kell gyujteni mielott jonnek a Yardok. Volt egy video ahol Daymar orbitban szetlottek egy catepillart es a roncs es a teljes cargo szetszorodott a felszinen. Hol lattal ilyet ED-ben?
Hajok Cockpitja: a legolcsobb kezdo hajo cockpitjat eloveszed ami utilityben nem nagyobb erteku mint egy Opel Astra kombi. Es probalod osszehasonlitani egy olyan Cockpittal ED-ben amiben kenyszerbol fogsz eltolteni orakat.. mig SC-ben ha nagyobb hajod van akkor valaki mas vezetheti mig te total mashol vagy a hajon es mast csinalsz... Ezt ED mikor fogja megtenni neked?
A biasod elegge meglatszik azon ahogy kommentelsz es amilye dolgokba belekotsz. de ezt mar tudtuk korabbrol is.
Senki nem beszélt az érzetről, VR-t ebben nyilván nem lehet überelni, de ennek semmi köze a grafika minőségéhez.
Az ED űrhajóinak nagy része pedig egy geometriai példatár némi polírral. Ha szerinted ezek jobban kidolgozottak, mint az SC hajói, akkor nincs több kérdésem, mert van az a marhaság-szint, amivel már nem érdemes vitatkozni. :)
Én nem láttam még két egyforma rendszer ed-ben! És ha a formáján nem is annyira de mindig van valami eltérés az állomások között is, nincs két egyforma abból sem!...
Amúgy meg ugyan az lesz itt a proc gen városokkal, mint ed-ben a proc gen galaxissal, nem lesz annyi ember hogy be legyen lakva, azért az emberek nagy része dolgozik is.
"Ez technológiai bravúr, ilyet még nem láttunk sehol tudtommal. "
Gyakorlatilag minden játékban ezt látod, procedurálisan generálják a szinteket és minden egyebet... Ami a minőséget illeti, el ne hidd már, hogy mások ne tudnának marha nagy textúrákat meg nagy felbontású modellekkel teletömni egy játékot, csak a kiadók többsége a hardver eladások adataiból tudja azt is, hogy az emberek és játékosok úgy kb 90%-a olyan hardverekkel rendelkezik, amelyek nem fogják elvinni ha megtömnek egy játékot mint a kacsát...
Én kifejezetten örülök a procgen-nek, ha azt jól megoldják, hatalmas lehetőségek vannak benne. Sőt, egy iliyen játékhoz jobbat el sem tudok képzelni, mert mindig pont az volt a baj ezeknél a játékoknál -Elite-nél is, X-eknél is-, hogy kézzel lehetetlen annyi jó minőségű és főleg, változatos modellt készíteni, ami hitelessé teszi a sandbox érzést. Mert az elég hülyén hat, hogy 400milliárd csillagrendszer van, de bárhová mész, ugyanaz van mindenhol. Ugyanazok a bolygótextúrák, ugyanazok az állomások stb. Ez nem reális. Proc.gennel ez kicsit kitolható. Nyilván ismétlődni fognak assetek így is, de a random keverés miatt még így is közelebb állunk a valóság modelezéséhez. Különösen attól esett le az állam, hogyan a belső tereket is random generálják. Ez technológiai bravúr, ilyet még nem láttunk sehol tudtommal. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.12.16. 15:31:53
Őszintén szólva alig várom már, hogy valami játszható dolgot tartalmat is láthassunk sc-ben, mert ahogy nézem sok mindent nem lehet benne csinálni? Lehet kereskedni, lehet van mit fosztogatni? Lehet benne fejlődni hajókat vásárolni? Akkor mitől van benne már most több, mint ed-ben?
Ilyen alapon akkor egy féle autó létezik, hiszen mindegyiknek négy kereke van. :D Amugy nincs bajom a proc generált dolgokkal, csak jelzem, hogy a teljes kézzel készült tartalomtól, hogyan jutottunk el a generálásig. Már anno mondtam ebben a topikban, hogy képtelenség lesz 100 várost lemodellezni ehhez a játékhoz, akkor mindenki azzal erősködött, hogy de és azért lesz jobb mint bármi mert nem proc generált lesz.
Ez jól hangzik, csak az a bibi, hogy egy instance-ban nem a 400milliárdot mozgatja, hanem csak azt az egyet ahol éppen vagy. Ez Elite-ben ez kimerül egy állomásban, pár hajóban, néhány planétában. Nézd meg mit látsz egy adott helyszínen SC-ben, és mit látsz Elite-ben. Ez a lényeg, nem az, hogy összesen hány rendszer van.
Kézzel készült részek is lesznek, másrészt, még így is sokkal hangulatosabb egy procgen várost nézni a rengeteg épülettel és NPC-vel, mint 3-4db felszínre lehányt modellt, ahol meg sem kísérlik megteremteni egy lakott város vagy akár csak egy párszáz fővel üzemeltetett bázis atmoszféráját. De azt sem értem, hogy a procgen zavar téged SC-ben annak ellenére, hogy baromi szép dolgokat mutattak már most is vele, miközben az Elite 2 féle bázisával meg nincs bajod. Az SC-ben már most sokkal változatosabb dolgokat látok, mint az a kétféle nyomorult levélbedobós bázis szegény Elite-ben. Pont ez a része lehetne legkevésbé vitat tárgya szerintem.
Gondolom utána még valaki fegyvert fogott a fejedhez, hogy folytasd, hát 800 órát még bele kellett tenni eröszakkal mert ha egyszer megkérdezik megvan e a játék, akkor szép kerek ezres számnak ki kell kerekedjen belőle.
Ehhez képest egyetlen hajóroncs volt csak a diopapa által linkelt marha szép bolygó képen.- Meg amugy is, ha megnézed minden épület gyak ugyan olyan. Arról nem is beszélve, hogy a "kézzel készült" tartalomtól > városoktól eljutottunk mára a procedurális városokig, kis változtatással de ugyanazok az épületek vannak gyakorlatilag egymás mögé meg mellé kopizva. Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2017.12.16. 15:17:02
Halkan jegyezném meg, hogy az SC egyelőre PTU, az ED pedig egy megjelent játék (ha késznek nem is nevezném). Másrészt, picivel több tartalmat kell mozgatnia az engine-nek, mint az Elite-ben.
Kb. 200 órát még élveztem is. A többi ugrálással ment A-ból B-be, B-ből C-be, és így tovább. Egy X3-ba 3000 óra után sem unatkoztam, olyannyira, hogy kínomban ismét feltettem, amíg nem jön az X4 és az SC.
ED-ben 32, sc-ben még a framerate-t sem tudja kezelni nemhogy több embert... Legalábbis állítások szerint azért van diavetítés mindenkinél, mert valami ingyenes áruházból kukázta CR a netkodot.
ED-ben azért bármikor találsz ilyet, bár igaz, hogy a legtöbb esetben npc-k, de hát olyan ez egy ekkora galaxisban mint sc-ben lesz a nagy városok. Élő emberrel ünnepnapokon lehet majd összefutni, amikor nem dolgoznak az emberek.