Túlvállalás esetén a jó magyar főnök túlóráztatja az embereit, folyamatos műszakot rendel el 4 műszakban, 12 órában. Nem hiszem, hogy ők ezt tennék. Viszont ennyi összeszedett pénzből kicsit jobban is bővíthetnék a létszámot, ezzel gyorsítva a fejlesztést. Ha látnám, hogy van értelme, akkor simán váltanék nagyobb hajóra, még pénzt beletolva. És ezzel lehet, hogy nem csak én vagyok így.
Tudom, hogy rendesen lehúztam itt a játékot, ez a jelenlegi véleményem a jelenlegi állapotok alapján, nem személyeskedés, a készítők felé sem. Ennek ellenére érdekel a játék, látom benne a potenciált, a lehetőségeket és folyamat küzdök azzal is, nehogy még több pénzt öljek bele, mert jelenleg más dolgokra kell, illetve más, jobb/készebb dolgokra is elkölthetem. De azért nagyon érdekelne, hogy egy nagyobb, erősebb hajóval mit lehetne kezdeni multiban.
Lehet hogy átverés, de akkor az évszázad kamuja, mert olyan céget valóban nem láttam ami folyamatosan részletesen dokumentálja a termékének fejlesztését ÉS a legutóbbi stabil változatokból át is ad használatra modulokat a júzereknek. Meglátjuk.
ez nem jelent semmit, anno az Il Ferro tulajdonosa is kifakadt, amikor repedezett a kamu :)
vagy ti ismertek olyan kamucéget, ahol a tulajdonossal készített interjú így nézett ki:
-Jó napot, az ön cége csak egy kamu projektre épült? -Igen -Köszönöm :)
szerintem mindnyájan fel tudunk sorolni jó pár céget, ami átverésre játszott, és jó pár alkalmazottja volt/van, kb az össze szépreményű MLM, ékszer TV és még sorolhatnánk.
Ezzel nem azt mondtam, hogy ez egy kamu, csak na, az, hogy egy cégvezető védi a cégét, az a munkaköri feladata. :)
Persze, erről beszéltem. Miféle átverés az, amiben 300 embert foglalkoztatnak hónapokon keresztül, és heti szinten leadják ami kész van és bemutatható? :D
2012 novemberben (!) "Double Digital Scout"-ot vettem a kickstarteren. Ennek az a lényege hogy 2 példányt vásárolsz, tudja valaki hogyan tudom aktiválni a másikat? Vagy csak a megjelenéskor lesz aktiválható? Van valakinek ilyen? Köszi. Más. Mivel mindenhol scammal vádolják a mutatványt, Robert kifakadt az eurogameren: “I am fed up of giving someone an estimate – I’d rather say, here’s the data I have, here’s the schedule I see,” he told Eurogamer, arguing that CIG is already providing progress reports for the massive crowdfunded MMO. “There’s a subset of people who say ‘this thing is never going to come out, it’s a scam’. Which is plainly not true. It would be the worst scam in the world. We’re hiring all these people, we’re working really hard. We’re showing what we’re doing every week.”
Mondtam én, hogy probléma? Csak annyit írtam, hogy bizonyos funkciókkal nem biztos, hogy szívesen játszanék. És, ha odafigyelni az írottakra, akkor láthatnád, hogy mit hiányolok az Elite-ből is. Az én játékélményemen az dobna sokat, nem a szívverés meg légzés szimulálása. És az Elite-re nem mondanám, hogy "kiherélt Star Citizen". Ez még kész sincs.
Nézd, ott van neked az Elite. Az egy kiherélt Star Citizen. Ha olyat szeretnél, játszhatsz vele. Csak nem értem mért kellene még egy Elite a piacra. Nem értem mért probléma neked, hogy van egy fejlesztői gárda amely ennél többet akar.
Semmit sem írtam a minőségről. Kétségbe vontad, hogy van-e igény ilyen összetett játékra. Erre írtam, hogy az összedobott milliók mutatják, hogy van rá igény. Ha követnéd a fejlesztést, az RSI fórumokat, akkor látnád, hogy ezt akarják az emberek. Azoknak készül, akiknek elegük van a QTE-kből, a lebutított, konzolos játékmenetből, irányításból, respawnból stb...
Van egy rossz hírem, az hogy te mit nem szeretnél meg mi nem kell neked nem nagyon hatja meg őket. Ez a dizájn már rég megszületett, változtatni nem nagyon fognak rajta. Szóval marad neked a régi mondás "vagy megszoksz vagy megszöksz".
Ez egy nagyon jó kérdés. Az X-ek esetén sokan akartunk állomáson járkálást. Az X2-ben neked kellett dokkolni az állomás belsejében. Először jó volt, meg nagy szám, később meg már inkább a gyorsabb utat választottam. X3 esetén szintén. Amint lehetett, megvettem a Docking Computer-t és csak egy gombnyomás volt az állomástól kb. 5 km-re. A Rebirth-ben is hamar megszületett az a mod amivel már nem kellett leszállni az állomásra legénységi tagért, sőt, az állomáson tartózkodókat is meg lehetett nézni, nem csak egy részlegben ücsörgőket. De pl. az Elite-ben nincs kiskapu, így mindenkinek maga kell landolnia. Vagy tesz a hajóra egy Docking Computer-t és keringőzik rá egyet :D Én mondjuk jobban szeretek landolni és nem a gépre hagyni. Főleg, ha csempészek. Szóval, ha nincs alternatíva, akkor is mindenki szeretni fogja, de legalábbis használni. :)
Én biztos, hogy nem szeretném. Ha valaki szkafander élményt szeretne, akkor zárja magát egy légmentesen zárt helységbe, hogy fogyjon az oxigénje és tapasztalja meg maga, hogy milyen is az, ha már nincs. A sisak élményre meg használjon Vive-t. De ennek ellenére maga az oxigén jelenléte még oké, legyen, ez van az ED-ben és a SE-ben is. Ma már szerintem alap egy űrjátékban. Maga a légzés szimulálása meg kb. olyan, mint a repülő vezetés skillje. A játékostól függjön és ne a karaktertől a játékban. Az ADR1FT-ben elég jól megcsinálták a szkafandert, sisakkal együtt. Nem szeretnék ilyennel játszani egy űrhajós játékban. Persze 1-2 órát elmegy, de hosszú távon csak zavarna.
Cockpite: Ne már, hogy a játékba kapcsolgassak. Persze, le lehet animozni, hogy egy gombért kinyúl és átfordítja, de mit sem ér az egész, ha azt a gombot én magam nem tudom ugyan úgy átkapcsolni. Azt csinálják meg, hogy, ha varázsolok egy cockpit-et a szobámba a gép elé, akkor azt kezelje rendesen a játék. Nem kell a fejmozgás követő nyavaja sem, mert a monitor elől van. Viszont, ha veszek egy UltraWide-ot, vagy mellé csapok még kettő monitort, akkor annak megfelelően nőjön a látóterem és akkor majd én oda fordítom a fejem. Vagy, ha van egy SimPit 180 vagy 270 fokos kivetítős cuccom, akkor annyit is lássak a játékból. Ha elfordulok 90 fokkal valamelyik irányba, akkor lássam, hogy mi van mellettem és ne csak egy fő monitornyi képem legyen. Az, hogy ezekből a játékban mit imitálnak, nem érdekel. Én akarom élvezni a játékot és nem azt akarom, hogy a karakterem élvezze.
...jobban foglalkoztat az a kérdés, hogy az EVE rajongóknak miért nem tetszik annyira az Elite Dangerouse? Erről persze van elméletem, és ami miatt foglalkoztat ez a kérdés az az, hogy megismétlődik -e az SC ben is.
Megszokás kérdése. Majd kialakul ez is. Az EVE ben sem kell bányásznak lenned, hogy sok nyersanyagod legyen. Egyébként CR elég sok sikeres projekten van túl ahhoz, hogy azt gondoljam, tudja mi kell a népnek. Meglátjuk.
Én is nyomtam EVE-t, SC-ben pont azt az immersiont adják meg számomra amit onnét mindig is hiányoltam. CCP-nél is tervben volt lásd captains quarter, csak ott le is álltak vele mondjuk leginkább anyagi okok miatt. A lóvét majd itt is hajtani kell, de legalább nem lesznek skillek amitől függ az ember.
mennyire fogja megbosszulni magát, gondolok itt arra, hogy mindig el kell sétálni az űrhajóig, elindítani, elrepülni x helyre, megbeszélni cimbivel, hogy melyik város, melyik kocsmájában találkozzatok, stb?
Nyilván ez eleinte hatalmas feeling, de nem lesz egy idő után bosszantó?
bele fog-e esni abba a hibába, mint az EVE, hogy konkrétan második munkahelyé válik, ha komolyan akarsz pl klánozni?
erről ugye Lammaer tudna mesélni.
Kell természetesen. Most egy űrtúlélőjátékban, vagy akármilyen űrhajós játékban például az az egyetlen szaros szkafander-védőruha, na az sincs tisztességesen megcsinálva. Pedig hát kitalálhatná a fejlesztője a játéknak, hogy ha egyszer azt az egy darab sisakképernyőt és ruhát fogjuk használni a full játékban, akkor arra hegyezi ki a fejlesztést dizájnilag, és összerak egy teljesen egyedi, részletes szkafander-élményt. Ebben ott van az oxigén fogyása, lélegzés hozzá, maga a sisak kinézete belülről, extrák hozzá, mittudomén éjjellátó modul, röntgen, meg hasonlók. És nem csinálják. Vagy ha van cockpit például egy űrhajóhoz, az csak dísz. Villog egy-két lámpa, meg szépen néz ki. És nem jutnak el odáig, hogy mi volna ha meg is csinálnánk normálisan, hogy valamit kapcsolgathasson már a hülye gamer?
Na és akkor jön a Star Citizen, és minden ilyen igényre azt mondja, hogy mi megcsináljuk baszki, mert ez a mi játékunk lesz, mi is akarunk vele játszani, és olyan élményt akarunk, amit a mai játékok nem adnak meg a nekünk. Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2017.09.16. 10:56:07
De Jocó nem a garanciáról beszélt, hanem arról, hogy szerinte nincs szükség ilyen szintű részletességre. Papa erre írta, h de, mivel csak összekalapoztak ezzel ennyi pénzt. Amúgy meg most nincs kiadó aki sürgetné a kiadást, pont ezért tud rajta ennyit ülni CR. pl a Freelancerbe is több mindent szeretett volna belepakolni de M$ betett neki (és még így is milyen jó játék lett). Na mindegy majd kiderül.
SQ42-ről nem sok infót adnak, de ezt már az elején megmondták, hogy így lesz. :( Nem akarnak spoilerezni. :D
#2082: nem, ez sajnos nem a Wing Commander univerzumra épül. Annak a jogai EA-nál vannak ha jól emléxem. Szóval teljesen újat találtak ki. Bár lehet nem is olyan nagy baj, a Kilrathi cicák mai világban már komolytalanok lennének sztem. Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2017.09.16. 10:58:34
A részletek fontosak, kérdés, hogy kell e ilyen szintű részletesség. Van e rá igény. Főleg hosszú távon, nem csak egy szájtátásig. Én azt sem szeretem, ha egy adott eszköz mozog a kezemben míg mászkálok. Jobb, ha fix. Úgy nem zavar.
De, ha már részletesség, akkor sokkal jobban örülnék egy olyannak, hogy minden egyes dolgot külön gombra lehessen programozni és ne csak egy panelről elérni. Hogy mire gondolok? Aki ismeri az Elite Dangerous-t, az tudja, hogy a hajó moduljait a jobb oldali panel segítségével lehet kapcsolgatni. Jelenleg nincs tudomásom róla, hogy más módon is lehetne. Pedig mennyivel jobb lenne, ha egy kapcsolótáblán keresztül egyszerűen lehetne őket kapcsolgatni és így nem kellene oldalra nézni, csak előre. Nem kellene annyi gombot nyomogatni, csak egyet-egyet. De az sem lenne rossz, ha a fighter pilóták utasításait is gombnyomásra lehetne osztani. Jelenleg egy előre beállított állás után Logitech-es gamer billentyűzet esetén meg lehet oldani 1 gombnyomásra - makróval. De amíg a makró lefut, addig a kép lenéz egy pillanatra. Szóval, ha majd ilyen és hasonló dolgok belekerülnek, akkor nagyon fogok örülni neki.
Oké de a játék fejlesztői azt mondják, hogy megvan rá a technológia, és meg tudják csinálni. Nem azért dolgoznak vele évek óta, hogy ne legyen kész. Tehát most van egy dilettánsok közti hitvita (ezek vagyunk mi), akik hiszik vagy nem hiszik, hogy ez lehetséges, meg van ott egy szakmai gárda amelyik azt mondja, hogy meg tudják csinálni, minden eszközük megvan hozzá. Csak ez egy elképesztően kreatív munka, mert nincs kit lemásolni, mindent ők találnak ki. És elképesztő dolgokat csinálnak, ha követitek a fejlesztést. Például az űrhajók cockpitjei, műszerfalai. Az egy másik játékban a csúcsteljesítmény lenne, hogy csináltak az egyetlen űrhajójukhoz egy fasza interaktív cockpitet. Ebben a játékban meg csináltak minden űrhajóhoz, és ez csak a játék egy szelete. Nekik minden ilyen szeletnél le kell rakni valami csúcsteljesítményt. Ezek az elvárások. És megcsinálják. Amit a sisakélménnyel, staminával, légzéssel, szívritmussal is dolgoztak, egyszerűen zseniális, és ilyet előttük senki nem csinált.
A jövő hardverére nem lehet épiteni, hogy olyasmit csinálok ami a mostani gépeken ugyan nem megy,de majd akkora mikorra kijön biztos lesz olyan proci, videókártya, net, háttértár. A nagyon elhúzódo fejlesztéssel az a gond - amit Borz is megemlit itt alattam - hogy egy idő múlva amit csináltak mehet a kukába, újra kell írni nulláról mert nem lehet toldozgatni-foldozgatni a végtelenségig vmit. Azaz rengeteg felelselegesen eltöltött idő, energia, pénz. Plusz amitől ma leesik az állunk, azért 5 évvel később már nem biztos hogy annyira odaleszünk.
"a netkód már most sem rózsás" Pont ezért írják újra teljesen, tehát nem csiszolgatják hanem nulláról építik fel úgy, hogy már megfeleljen az igényeiknek. Gigabites net nem kell hozzá, max ha gyorsan akarod letölteni. Erőmű csak most kell. A klienst el lehet indítani offline módban, a PU-ban így egymagad repkedhetsz így egy jobbfajta közepes gépen 50-60 fps-el fut, ugyan ez online 20-30 fps egy erős gépen. Ez is a béna netkód miatt van (igen, bármennyire is hihetetlen de ilyen szinten lenyomja az fps-t). A CE meg hiába elavult ha ez már nem az. A nagy részét átírták, nem véletlenül fut már Lumberyard néven (Amazonos együttműködés is benne van ebben). Persze az tény, hogy komoly kihívást jelent nekik de az látszik, hogy meg akarják csinálni.
Engem is ez az ami aggaszt, hogy olyan részletgazdagra élethűre, aprólékosra akarják megcsinálni, hogy erre nem áll készen a mai technológia. Minden egyes hozzáadott kis immersive feature bugok tucatjait generálja meg conflictol más elemekkel. Hozzájön az, hogy az egész egy online dolog, a netkód már most sem rózsás ahogy hallom, hogy a francba tudják megoldani hogy egy állomáson mondjuk alsó hangon 100 karakter minden rezzenése fluidan közvetítődjön a többi karakterhez? Arcmozgás, az uj voice chat, amit legutóbb mutattak,, fizika, animációk, grafikai effektek ...Dolgoznak a netkódon okés. nem értek hozzá de csiszolgatással lehet jelentős gyorsulást elérni? Ha már most problémás mi lesz több száz/ ezer player esetén? Na és ehhez milyen erőmű kell majd meg hány gigabites net? Mire kijön a játék lehet már 20 magos procik lesznek de az a baj, hogy ahogy telik az idő a használt technológia (cryengine) is egyre elavultabb lesz. Még egy Beta állapot is nagyon messze van és a béta fázis se 2 hónap lesz az fix. Dolgozzanak rajta presze ne kapkodjanak de azért az idő kicsit ellenük is dolgozik. Persze lehet bízni a fiúkban hogy tudják mit csinálnak, jobb rálátásuk van meg jöbban tudják mit hoz a jövő hardver, szoftver lehetőségek terén de a folyamatos release csúsztatások meg a demokon rendre jelenlévő bugok, glitchek, crashek azt mutatják, hogy azért ők sem biztos hogy mindennel számoltak. SQ42 körül meg nagy a csend sajnos.
"Kicsi, működő, élvezhető dolgot kellett volna épiteni, amit szépen lassan bővitgetnek ki."
Ezzel egyet tudok érteni. A kevesebb általában több. Én bízom bennük ennek ellenére és a prezikből is az látszik, hogy embertelen igényes munkát végeznek. ILyen szinten megcsinálni sok idő. A kérdés csak az lesz majd, hogy összeáll-e egészében? Mert sokszor itt véreznek el a nagy tervek. Már egy apró, ámbár minden esetben ismétlődő animáció is képes őrületbe kergetni a játékost, ami elsőre még álleejtős, tizedikre már unalmas, századszorra nézve pedig már a világból is kihajítanád. Ez persze csak egy apró kiragadott példa, de számos olyan buktató van, ami tönkreteheti az összképet. Ebből a szempontból is jobb lett volna, ha első körben kevesebbet vállalnak be, de azt iszonyatosan jól megcsinálják. Amit pedig netán mégsem, azt javítják a következő verzióban, újabb nagy adag tartalmi frissítések mellett.
Ezzel együtt remélem, hogy a végeredmény majd az ő látásmódjukat igazolja, és a játék nem csak részleteiben, hanem összességében, konkrét játékmenetében is zseniális lesz.
Igen, biztosan scriptelt volt az is, mikor élőben nem tudták lerakni úgy a nagy hajót a felszínre, hogy a rámpán a kocsival fel lehessen hajtani. A 3. próbálkozásra fel is robbant a jármű. De az is script lehetett, amikor a ugrás után szétfagyott az egész játék és újra kellett kezdeni. Te komolyan, honnan szedtél össze magadtól ennyi hülyeséget? Segítettek?
Jó, nemsokára megkapjuk 3.0-t, majd akkor rajtad mosolygunk, hogy azzal játszunk ami szerinted scriptelt videó volt (elég megnézni a prezit, világosan látszik, hogy nem srciptelt). :) Mint ahogy alább is írtam, 2.0-nál szintén ez volt. :)
Azért hisszük, mert mi ilyen tudatlanok vagyunk. És hiába guglizom, sehol nem találok bizonyítékot arra, hogy le lett volna programozva az amit láttunk. Neked biztos jobban megy ez a guglizás, Nyilván nem írnál ilyet, ha nem lenne rá bizonyítékod, ebből is csak az látszik mennyire tudatlan vagyok... ...komolyan... az önértékelésem már romokban... de szeretnék én is olyan jól informált lenni, mint Ti. Mit nem adnék érte... lehet refundolom azt a 40 eurót amit kiadtam és nektek adom, hátha megér nektek ennyit a titok.
és amikor azt írod,hogy iszonyatosan komplex még csak a jéghegy csúcsát karcolgatod...nem is értem,hogyan hihetik el itt is az emberek,hogy ez valaha is egy működőképes játék lesz......
komolyan elmosolyodok mikor az előre leprogramozott vidóprezentációkat valós játéknak hiszik itt a srácok
Sajnos egyet kell értenem... ISZONYATOSAN komplex játékot képzeltek el és hypeoltak fel, amit meg merek kockáztatni hogy a jelenlegi technológiai szinten nem lehet megcsinálni, ennyi részletet képtelenség beletenni normális időn belül. Előbb fognak megcsömörleni ahogy éveken keresztül masszirozzák ugyanazt a játékot. Játékfejlsztő AI? ÖNMAGÁBAN akkora projekt mint egy normális játék... :D 150 millió dollár amúgy nem sok pénz az ITban, megint pénzpumpához kell majd nyúlni hamarosan..
Kicsit olyan mint a szegény No Man Sky, amikor elhintették hogy hú micsoda világgenerátor lesz, végtelen lehetőségek, pedig nyilvánvaló volt hogy a jelen kor technológia szintjén ez megvalósithatatlan (igen, abba ne menjünk bele hogy ők csak beszéltek, itt meg vannak techdemók, a felhozott szempont lényegen nem változtat - amit pl a #2059-ben Derek ir ma abban a formában biztos nem megvalosítható - önálló életet élő AI legénység csak úgy mellékfunkcióként a játékban...)
Kicsi, működő, élvezhető dolgot kellett volna épiteni, amit szépen lassan bővitgetnek ki.
Persze ettől még lehet nagyon jó játék, de az hétszentség hogy rengeteg kompromisszumot kell majd kötniük és az igéretek úgy biztosan nem fognak teljesiteni ahogy a RóbertŰripariVállalata honlapon van...
De mindenképpen szurkolok hogy megvalósuljon! Utoljára szerkesztette: lammaer, 2017.09.15. 10:21:55
hát, miután megnéztük a szóban forgó videót, egy jó órán át beszéltünk még róla, hogy, hogy a viharba lehetne ezt megvalósítani?
először csak pár naprendszer? aztán tágítani az univerzumot?
annyira részletgazdagra ígérték, hogy szinte elképzelhetetlen, hogy meg tud valósulni emberi időn belül, mint lentebb is írta valaki, már maga az AI is rohadt nagy kihívás, ami segít leprogramozni a dolgokat.
A Squadron 42-őt igazán kiadhatnák már, szerintem nagyot lendítene az emberek bizalmán.
Olyasmibe gondoljatok bele, hogy mondjuk ott egy Mass Effect, amiben mit vállaltak? Van egy Normandy űrhajó amiben szimbolikus helységek vannak, nem irányíthatod, minimálisan léphetsz interakcióba a hajóval, a legénység dísz, nincsenek kapcsolótáblák, lényegében az egész egy dísz csak.
Ehhez képest a Star Citizenben egy ilyen űrhajót úgy építenek meg, hogy abban minden helységnek értelme van, nem szimbolikus hanem egy kész űrhajó, például a legénységi szállás akkora lesz, hogy elférjen a full legénység, amit toborozni kell és önálló életet élnek, szolgálatba lépnek, pihennek és hasonló, ezen felül a gamer irányíthatja a hajót, javíthatja a hajót, és lecserélheti az űrhajóját, és a következő űrhajóban ugyanezek a kondíciók meglesznek. Mass Effectben az az 1 darab dísz űrhajó az a Star Citizenben csak 1 opció a sok közül, már azon felül hogy marhára nem díszként funkcionál. És akkor most mérjük össze a fejlesztési időket. Nem lehet összevetni a kettőt, hiába tartott a Mass Effect része X évig, a Star Citizen ezerszer többet vállal. Mass Effect persze csak egy kiragadott példa, de nincs olyan játék amivel össze lehetne vetni a Star Citizent, tehát nem lehet elvárni, hogy a fejlesztési idő az meg legyen akkora mint egy átlag AAA kategóriás játéknak. Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2017.09.15. 09:35:37
amikor én dobtam egy hátast majd percekig kerestem az államat: megy az űrcsata, kilövik az ellenséget, épp mondom a haveromnak, akivel néztük a videót, hogy na, mennyire durva lenne, ha át lehetne szállni lootolni, de mondjuk valaki megúszta a legénységből és akkor még azzal is foglalkozni kell....kopp
Wing Commander 3: jó kis játék volt az, meghajtotta az 5X86-osomat rendesen :) bár az adott univerzum égköve szerintem a Privateer volt, ez volt az a játék, ami miatt vettem egy Gravist.
Sokan a már a 2.0-ra is azt mondták, hogy nem lehet megcsinálni (itt jött a PU a több fizikai gridel és multicrew alapja). Megcsinálták (a netkód mondjuk egy rakás trágya, ez még a CE-ből van, azt most masszírozzák :D). 3.0-ra is sokan mondták, hogy nem is létezik, meg nem lehet megcsinálni. Megcsinálták. SQ42-nél hasonlóra készülnek mint anno Wing Commander 3 volt ( az a bizonyos 4 cd-s játék amint szintén ők csináltak és amire mindenki azt mondta, hogy bukta lesz, jééé nem volt az). Szóval relax, láthatólag őket nem nagyon érdekli az, hogy ki szerint mi megvalósíthatatlan.
Kedves Emese, Köszönjük, hogy lehetőséget adhattunk, hogy mi "tudatlanok" létezésünkkel megteremtettük számodra azt a pozíciót, ahonnan lenézhetsz ránk vigyázó, aggódó tekinteteddel. Köszönjük, hogy a szabadon gyakorolhatjuk vallásunk és abban hihetünk, amiben nekünk tetszik.
amúgy amiket láttam ebből a játékból az rohadt meggyőző volt, annyira, hogy jelenleg én megvalósíthatatlannak tartom, amolyan sokat akar a szarka effekt, viszont én lennék a legboldogabb, ha nem nekünk, szkeptikusoknak lenne igaza, rohadtul nem okozna örömet, ha ez csak lehúzás lett volna, szóval inkább a "hívők" dörgöljék majd az orrunk alá, hogy igazuk lett.
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a TESO-t 2012 év végén szivárogtatták ki először (még ez sem a hivatalos bejelentés) és 2014-ben meg is jelent, a Guild Wars-t 2003-ban és 2005-ben ki is jött már a végleges játék. Sehol nem kellett 6-7-8 évet várni rá, pláne úgy nem, hogy elő lehetett volna rendelni vagy hogy évekkel tologatták volna el a végleges megjelenést.
egyesek itt milyen büszkék arra, hogy tudatlanok :D
A világ egyik legnagyobb szállítmányozó cége egy pénzmosodának indult, vettek hajókat, vállaltak fuvarokat, tehát működtették, viszont pont leszarták, hogy bedől-e vagy sem, mert a látszat volt a fontos. A sors fura szeszélye, hogy akkora a kereslet a hajókra, hogy nem hogy bedőlt volna, hanem szépen kinőtte magát.
GG guys ;)
ha valaki esetleg izgalomba jönne a kognitív disszonancia miatt, az értelmezze esetleg újra: "a játéktól függetlenül: pénzmosásról hallottál már?" Utoljára szerkesztette: Renegade, 2017.09.15. 08:12:56
Van kockázat, ahogy mindenben, de kockázat nélkül eredmény sincs. Nézd meg mennyi játék készül, amiért mindenki imádkozott, hogy készüljön, de esély sose volt rá, mert egy pénzes kiadó nem vállalta volna. Most már legalább esély van rá, hogy néhány projekt elkészül, pl Star Citizen, Pillars of Eternity, Dungeons, stb... Utoljára szerkesztette: Running, 2017.09.15. 08:04:57
Elder Scrolls Online: 7 év volt mire megjelent, de megjelenés után kellett neki még másfél mire belepréselték, ami kimaradt, vagyis 8,5 év Guild Wars Online: 5 év, de inkább beszéljünk ott is 6-ról, mire játék lett
Minden változik, mindent fejlesztenek. Amiről azt gondolod hogy szar, azt ők pontosan tudják, van egy rakat teszterük, köztük szimulátoron nevelkedettek, és meg tudják mondani mitől nem az igazi. Ökölszabály: amiről úgy érzed, hogy gáz, azon lesz még javítás, mert ők is tudják.
valaki hallott már infót arról,hogy a hajók mozgását még finomítják/fejlesztik? mert én konkrétan agybajt kapok ahogy egyes hajók mozognak ... régebben is ez volt a bajom,máig nem változott ott sem semmi. nem akarok komplett szimulációt,de ez igy nagyon arcade. Max elite szintig kéne eljutni.
35-50 dollárt beletolni úgy, hogy két AAA játékot kapunk érte (ti már csak egyet :P), az nem egy olyan befektetés amit túl kellene agyalni. Azt én is őrültségnek tartom, ha valaki több száz vagy akár több ezer dollárt beletol úgy, hogy nem is látta mit vesz. De hát ők az igazi backerek. Ők tényleg beleinvesztálnak a projectbe, ez nekik nem fog megtérülni sehogyan sem, de ezt ők vállalják, hogy segítsék a fejlesztést. Meg tudom ezt érteni, de az én pénztárcámhoz ilyen szintű adakozás nagyon meredek. Mindemellett az már nem kérdés, hogy a játék biztosan elkészül, ehhez kétség sem férhet, ezen csak azok lamentálnak, akik nem látják azt a fejlesztési hadműveletet, amit egyébként heti szinten leközölnek. Ennyi ember, ilyen háttérrel, motiváltan - olyan nincs, hogy ez a játék ne készüljön el.
Közelmúltból a Horizon Zero: Dawn olyan, amit 7 évig fejlesztettek. Ja, vagy a Final Fantasy XV. , amit 10 évig fejlesztettek. :) Mindkettő sikeres játék lett. Nyugodj meg szépen, nem attól bukta egy játék, hogy sokáig fejlesztik. Az éppen hogy arra lehet garancia, hogy valami korszakos játék készülget.
Hát, ém speciel ahogy villanyszerelőnek se fizetek előre (max ha anyagot kell venni, azt megveszem) úgy pénzt se adok egy internetes arcnak... főleg egy EKKORA arcnak :D
Sajnos a statisztika azt mutatja hogy az ilyen early access/crowfunding projectek szignifikáns része bukó, és vagy el sem készül a projekt vagy ha el is készül akkor messze nem olyan lesz amilyennek igérték az elején.
Ne legyen igazam, és ez legyen az évtized játéka, de én felelősebbnek/realistábbnak látom azokat akik nem tolják be előre a pénzt valamibe, csak mert "van benne potenciál". Utoljára szerkesztette: lammaer, 2017.09.14. 17:07:23
Ebben azért annyira nem reménykednék a helyedben, a saját karakternek nem lesz semmilyen skill szarsága, ezt már az elején megmondták. A cél az, hogy maga a játékos érjen el fejlődést és ne az a virtuális bábú amit toszogat. A bérelhető npc-kel kapcsolatban már említettek ilyet, azokat majd lehet menedzselni.
Nagy sóhaj. Akkor neked is: NMS-ből megjelenésig senki nem látott semmit. Itt aki támogató az a Star Citizen publikus verzióját megkapja, tesztelheti. Volt ilyen az NMS-ben? Nem. Refund van ha nem tetszik? Igen.
"Nem tudom egy játék átlagos készítési ideje mennyi, de nem hiszem, h 7-8 év" Akkor használd a gúglit és nézz utána. Meg fogsz lepődni.
Tényleg nem értem, hogy zéró infóval és tudással minek kell itt kotnyeleskedni.
Fontos hogy legyen egy több síkú fejlődési rendszer, ami motivál a fejlesztések elérésére, tehát a profit termelésre. Nekem erre a kedvenc példám a Mount & Blade, ami egy single játék, de nem tudom hány száz órám lehet benne, nem merem megnézni sose. Mert lehet fejleszteni a karaktert skillek tekintetében, lehet fejleszteni a 8-10-fős NPC törzsgárdát ugyanígy, lehet fejleszteni a felszerelést kemény pénzekért, ugyanezt a törzscsapatnál, aztán ha ezen a szinten túl vagyunk, akkor lehet hadseregeket toborozni, azokkal várakat-városokat foglalni, itt lehet fejleszteni a hadsereget és a várat-várost is, és ha ezen túl vagyunk akkor lehet csatlakozni királyság mellé, meg lehet dönteni a királyságot, és el lehet kezdeni terjeszkedni hogy megdöntsük a komplett birodalmat. Ez olyan elképesztő mennyiségű fejlődési lehetőség, aminek soha nem jutottam a végére. És ez egy picsa kis szar grafikás középkori kardozós cucc. Star Citizennek szerintem az lesz a kulcsa ilyen szempontból, hogy meg lesz-e benne egy ilyen fejlődési potenciál, amiért küzdve az ember hónapokig-évekig baszhatja a rezet. Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2017.09.14. 16:56:13
Ezt a játékot 2012-ban jelentették be és még nincs kész? Sőt, az sem kizárt hogy 2020-ra sem lesz kész! Milyen játék ez? Nem tudom egy játék átlagos készítési ideje mennyi, de nem hiszem, h 7-8 év. Nem akarok megbántani senkit, de ahogy látom sokan nem tanultak pl a No Man's Sky dologból. Ahogy látom a mai világban nagyon könnyen lehet pénzt keresni ilyen félkész vagy negyed kész játékokkal. Dayz story ismerős valakinek? A játék ami lassan 4 éve jelent meg és már az elmúlt havi értékelése 28%. Hol van a régi játékos bázis és miért szidják ennyien, talán mert eltűnt a sok pénz a süllyesztőben!?
Persze a készítőknek nem elég a pénz és van kereslet a félkész játékokra ki is adták a playerunknown's battlegrounds-ot, ami óriási siker lett, dől a pénz! Kérdés meddig... ?
Emlékszem rá mikor megjelent a NMS, mindenki a topikba járt gúnyolódni azokon akik ELŐVÉTELBEN vették meg a játékot! Csak azt nem tudom milyen előnyük volt, h hónapokkal a megjelenés előtt megvették a játékot.
Szóval hajrá, vegyétek meg ezt a játékot is!
Én az Elite-et vettem meg anno nem ezt. Jó volt kb. 1 hónapig de aztán az igazi content hiánya nagyon kiütközött. Szép lassan azért kalapálják, ha lesz benne megfelelő tartalom is, akkor biztosan visszatérek. SC-t meg követem, aztán majd meglátom, hogy érdemes-e a vételre. Legnagyobb aggodalmam nekem az optimalizáltság.
A terv jelenleg pont ez, pakolhatod az árút magad kézzel, targonca szerű cuccal, vagy megcsinálják helyetted a dokkmunkások de lovettáért (ezt mondjuk nem fogod látni). Erről már pár videót is amúgy. Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2017.09.14. 10:21:21
Én pl x rebirthben imádtam a kis kirakodó kompokat,star citizenben meg ahogy nézem leszállás után kiszállsz a fülkéből és akár kézzel is lehordhatod a dobozokat :D Csak igy mondjuk eltart egy darabig amig ki/bepakolsz :D Vagy építsenek be egy targonca szimulátort is,pakoláshoz.Aki meg nem szeret szöszölni az fizessen bepakolási díjat és pár perc múlva már mehet is :)
Mondjuk ha abból indulok ki, hogy az Elite-nél 2év volt az egy éves szezon, es ebben sem kaptunk szinte semmi egetrengetőt, akkor az SC fejlesztését teljesen reális tempónak latom. Bar az Elite mar egy játszható jatek, amibe 1000 órákat lehet tenni, de sajnos az igazi tartalom hiánya miatt ennek 70%-ka unalmas es monoton tevékenység.
Itt mindig vicces dolgokat olvas az ember. Pár havonta jó ide bejönni :). Ez a pénzmosás, ez epic.
Átverésnél semmi értelme felvenni 300 embert, köztük ismert játékfejlesztőket, fizetést adni nekik évekig, valamint semmi értelme heti szinten bemutatni mit dolgoztak. Mi lehet a megoldás? Véletlenül sem az, hogy játékfejlesztés folyik. Hanem PÉNZMOSÁS. :D Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2017.09.13. 18:35:02
Szerinted azok akik egész életükben játékkészítéssel foglalkoztak most állnak neki pénzt mosni, ráadásul pont egy olyan projekttel ami rivaldafényben van? Elmentek otthonról vagy mi? :D :D :D
Ha átverés lenne már rég leléceltek volna a pénzzel (amit páran amúgy megcsináltak más közösségi finanszírozású projektnél) Megtették? Nem. SC-ből amit lehet mutatnak? Igen. Heti rendszerességgel, valamint publikus rilízeket backerek is megkapják. Ha átverés lenne csinálnának ilyet? Nem (kicsit kéne csak gondolkodni miért nem) Erőforrás nagy része ide megy? Nem, mert az SQ42-re fordítják, Abból látsz valamit? Nem (tehát nem is tudod hol tart). GC demo scriptelt volt? Nem (ez mondjuk elég nyilvánvaló) Projekt indulás óta van 150 millájuk? Nem. Ha lenne előrébb lennének? Igen (mert egyébként nem kevés alkalmazottat vettek fel és pár új irodát is nyitottak a bevétel emelkedés óta aminek van is hatása) Folytathatnám még? Igen Van értelme? Nincs mert még ezekkel se vagy tisztában.
Te is csak akkor jössz ide amikor trollkodhatnékod van. Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2017.09.13. 15:04:02
"Az a baj, hogy ezzel a tempóval.. kb 10.. de inkább 15 év mire elkészül a játék.."
Egyrészt a játékosok szépen kivárják, mert más dolguk sincs, mint várni. Másrészt nem ugyanazzal a tempóval készül a játék. Többek között azon dolgoznak, hogy hogyan tudják majd félautomatára tenni a fejlesztést, amiben a számítöógép generál le sok mindent, amit utána kiegészíthetnek. Le kell rakni a játék alapjait, össze kell rakni egy új játékengine-t lényegében, ezért lassú ez most. Egyébként meg a kickstarterkor szó nem volt berepülhető bolygókról, légköri repülésről, és a megvalósításával a sokszorosára nőtt a játéktér, tehát vegyed észre, hogy ilyen dolgokkal a munkamennyiség is megnőtt.