"A játék egy igazi sandbox program lett volna, vagyis szabadon mászkálhattunk volna benne az adott területen."
A sandbox nem ezt jelenti, hanem hogy a játékosok megváltoztathatják a terület adottságait. Egy statikus terület szabad bejárása nem sandbox.
Nem ismered a "szinte kész" fejlesztõi definícióját. Ha egy fejlesztõ(csapat) elkezd készíteni egy szoftvert, akkor az 99%-os (szinte teljesen kész) állapotban van. Elsõ naptól kezdve, éveken át. A szoftverek jó ha fele tudja az utolsó 1%-ot megugrani, és ér el 100%-os készültségbe. Ugye a 100% az fejlesztõknél azt jelenti, hogy volt már olyan állapota a szoftver minden részének, hogy lefutott. Nem egyszerre, mert ha bugra futott, akkor ugye azt kijavítottuk, de nyilván nem teszteltünk mindent újra. Szóval a 100% az az, amikor megmutatják a programot, kattintasz 5-öt, és hibát találsz. Az ilyen szoftverek egy része eljut még a alfa fázisig is (5-nél többet kell kattintani ahhoz, hogy összeomoljon), és nagyon sokszor csak ekkor látják meg azt, hogy milyen koncepcionális hibák vannak a szoftverben - és ha ezeket javítani akarják, a program mekkora részét kell visszabontani (meg eleve javíthatóak-e). És ha javíthatóak, és javítják is õket, és újra 100% lesz a 99% helyett, és nem lesz több olyan kapufa, ami a használhatóságot megtorpedózná, na akkor kerülhet kiadásra a program.
Szóval egy "szinte kész", vagy akár "teljesen kész" állapotú programot kidobni, az simán lehet logikus döntés.
A DK és DK2 mindenesetre zseniális játék volt a korában.Szívesen látnék egy remaket belôle.
Nem tudom.. én pl Will Wrighttal ellentétben soha nem éreztem Molyneux zsenialitását. Az meg durva, hogy ilyen - szinte kész - programot leállítanak és törölnek. Ez azért hatalmas anyagi veszteség a megbízónak.
Nemtom minek kell afickó neve mellé álandó jelzõként odabiggyeszteni, hogy zseniális. Ezek az ötletek kb azon a szinten vannak, mintha Woody Allen írt volna a játékkészítésrõl paródiát. A legtöb ilyen ötlettel az a gond, hogy játéknak alkalmatlan, mert hogy iszonyat uncsivá teszi a progit.