"We're in early stages of designing a completely new Mass Effect game. What would you want to see in it?" ("A korai szakaszában tartunk egy teljesen új Mass Effect játék megtervezésének. Te mit szeretnél látni benne?")
Én személy szerint egy kevésbé összecsapott befejezést.
Amit tudni lehet: az eddigi Unreal motorról átállnak Frostbite 2-re. Fejlesztõ marad BioWare, de egy másik csapathoz kerül a project.
Nem Shepard-ról fog szólni a történet, elrugaszkodnak a trilógiától.
Egy új twitter üzenetben pedig kérdezi a közönséget, hogy egy elõzménynek örülnénk jobban, vagy egy hagyományosabb értelemben vett folytatásnak.
Nekem ez a lépés nem tetszik. Ha azt kérdezik, hogy milyen színû legyen a nõi fõszereplõ haja, az jópofa kapcsolattartás a játékostáborral. De ha azt kérdezik meg, hogy mirõl szóljon a forgatókönyv, akkor az az érzésem, hogy alapvetõen semmi különösebb elmesélnivalójuk nincs már, csupán statisztikailag nagyobb érdeklõdést generáló szappanoperát kívánnak összetákolni a nagyobb profit érdekében. Ne legyen igazam.
Valószínûleg fél tucat ötlet megfogalmazodótt már bent a beszélgetések során mint az elõzmények mint a folytatások tekintetében, de bármelyikhez nyúlnak, alaposan és céltudatosan, ki kell fejteni, meg kell szerkeszteni.
azért, mert általában a filmkészítõk sem szokták megkérdezni, hogy mirõl szóljon a következõ filmjük, vagy a zenészek sem kérdezik meg a közönséget, hogy a következõ albumuk milyen legyen. nyilván az elõzõ termékek eladásaiból levonhatnak következtetéseket, mert valamibõl meg kell élniük, de ez így már túl direkt.
ami aggasztó, hogy bár biztosan van sok ötletük egy következõ játékra, de ahelyett, hogy kiválasztanák azt, ami nekik legjobban tetszik, és a legnagyobb élvezettel, legnagyobb odaadással és legprofibban tudnák megvalósítani, inkább a profitmaximalizálást választják.
szerintem (maradok optimista :D) ehhez a döntéshez inkább annak van köze, hogy elkezdõdõt ez az újhullámos játék fejlesztés, amikor is aktívan bevonják a játékosokat a készítés folyamatában (tudod, adakozzatok némi dollárral, és meghallgatjuk a véleményeteket, sõt, ha még többet adtok, akkor nagyobb ötleteitek is leprogramozásra kerülhet)
Szerintem egy picit probálnak erre felé nyitni, vagy legalábbis látszat döntést adni a játékosok kezébe (ahogy azt az origin befejezésnél is történt.. látszat döntést :D)
mondjuk ha jól emlékszem, a ME3-nál is volt egy ilyen kezdeményezésük, amire ráfogva (nem tudom, hogy tényleg a forumozók véleményére alapozva) kicsikét vissza hoztak az rpgbõl a játékba (fejlõdés rendszer, fegyver és páncél arzenál).
Ez valószínû. A harmadik rész megjelenése óta kalapálhatják már, egy kisebb csapat pedig a harmadik rész dlc-ket készíti. Szerintem 2014 elején/közepén már meg is jelenik. Ha lesz nexgen addig, akkor biztos valami exclusive dlc-vel jön az új konzolokra...
Nem azért, de a BF3nál, az emberek a BÉTA ÓTA kérik, hogy csináljanak már valamit a kurva kék szarjukkal... és azóta se semmi. Na most ez az EA nem hiszem hogy most csak úgy hirtelen fordult egyet és aktívan be akarja vonni a közönséget. Parasztvakítás.
Szerintem vázlatosan már vannak terveik a történetre több változatban, és talán beleszámít rajongók véleménye valami abba, hogy milyen vonalat kövessenek.
Pl. Egyik múltkori Twitter bejegyzésben sokan írták, hogy jó lenne, ha a fõszereplõnek választható lenne a faja, és késõbb, válaszként írta az egyik fejlesztõ, hogy fontolóra veszik ezt a megoldást.
Marad az EA a kiadó? Mert ha igen, akkor biza Mass Effect lesz a címe. Elég csak a Need for Speed mostani legújabb részének a nevét figyelembe venni (semmi köze az elõzõ Most Wanted-hez, de mégis azt adták meg alcímnek).
Sztem csak szimplán marketing. Hogy beszéljenek az emberek a játékról. Hogy a köztudatban legyen hogy készül a 4.
Remélem folytatás lesz. Nem akarok még egy Star Warsot. Már ha érted mire gondolok. Nem akarom látni ahogy a kis gyerek Shepard rohangál körbe körbe XD
Csinálhtnának egy Saint's Row 3/Sleeping Dogs jellegû sandboxot is igazán, az összes kari harci cuccokkal együtt ki van dolgozva már multiban, 1xûen csak terepet kell gyártani hozzá (akár készen is megvehetik az engine-t valakitõl) és mehet is. Csak tartalommal kell feltöteni, meg kampány küldikkel, némi cutscene-ek (SR3-ban is barón ment szabadon kusztomizálható karival).
Én szívesen kalandoznék az ûrben a kusztom karimmal. (lásd. star trek online)
Elõzmény ne legyen.. olvasni jó róla.. de játékban nem izgatna, fõleg, hogy már tudom mi lesz a vége. Folytatás kell.. ugorjunk pár ezer évet, legyen több választható faj. Mondjuk Quarian, Asari, Ember, Krogan, Salarian, Turian. Legyen jó story, epic cutscenek, sok jól megírt párbeszéd, legyen értéke a döntéseinknek, jobban mint az eddigi részekben.. Sokkal több rpg elem, perkek, skillpontok, uppolható tárgyak, akár crafting stb. Jól megírt csapattársak.. és legyen legalább 6-8 társ. A 2. rész éppen azért a kedvencem, mert nem 2 választható társ van. Több részes legyen, és a játékidõ legalább 30 óra legyen.
Kb ennyit várok el a játéktól hirtelen. Grafikát special leszarom. Jó a 3. rész grafikája is.. nem izgat a frostbite.
a 3 olyan szar volt, hogy ennek a trailereit is nehezen fogom megnézni
Akkor minek fárasztod egyáltalán azzal magad, hogy ideírj?
Minél kozelebb lenne a folytatas idosikja a ME3 vegehez, annal kevesbe tudnal elszakadni a megszokott es megszeretett karakterektol, helyszinektol, ergo vegig lenne egy hianyerzeted. Mig tudva, hogy X evvel elotte/utana jarsz, jobban el tudod fogadni az uj helyszint es sztorit. Keves olyan jatek van a vilagon, amelynek karaktereihez ilyen mertekben kotodik a jatekosok tobbsege, mint a ME triologia karaktereihez, es ezzel (is) meg kell majd kuzdenie a "negyedik" resznek.
Ha utána játszódik de csak pár száz évvel, lazán szerepelhet még pl Liara, Wrex akik ugye elég hosszú ideig eléldegélnek.
Viszont nagy hiány lesz hisz a normandy, joker, társak többsége, Anderson és még sorolhatnám teljesen egybefonódott a Mass Effect címmel.
Nehéz lesz ezektõl az elemektõl elszakadni. Ha olyan lenne mint a Kotor 2 hogy új fõszereplõ néhány régi társsal a normandy fedélzetén ... hát az nagyon rosszul jönne ki és nagyon fantáziálatlan lenne.
Új fõszereplõ, új hajóval, új fenyegetéssel, új társakkal viszont látogassunk vissza pár régi helyszínre (Illium, Citadel, Omega stb) és szerepeljen benne még pár ismerõs mellékszereplõ.
Így elfogadható lenne szvsz hiszen látná a játékos hogy a környezet a régi csak új kaland kezdõdött el.
Sokan már csak azért temetik a ME-t mert nem Shepard lesz a fõszereplõ.
Õszintén sztem ennyi épp elég Shep-bõl. Ki tudnak találni még egy olyan szerethetõ, kedvelhetõ, tökös fõszereplõt mint Shep.
Max annyi hogy most nem az egész galaxist kell megmenteni.
akkor azért nem tudom :) azokat csak youtuben láttam és belehajtottam. szerintem akkor eldõlt már hogy utána fog játszódni azért mondták hogy meg lesznek a relayek javítva. sztem egy 500 évvel járunk majd Shepi után.
Kíváncsi vagyok, hogyan oldanák meg ha folytatást csinálnának. Az eddigi részeknek az adta meg többek között a varázsát, h importálhattad a mentéseket és így többé-kevésbé hatással voltak a döntéseid a késõbbi részekre. Rengetegféleképp alakulhattak a dolgok a 3. részben. Genophage, gethek és a quarianok közötti viszony, stb. és akkor még a különbözõ befejezéseket nem is említettem. Nem mindegy, h kiirtottuk a reapereket, esetleg irányításunk alá vettük õket, vagy egyesítettük a szintetikusokat az organikusokkal. Ha a következõ részbe is importálni lehet majd a mentést, akkor igen csak nehéz dolguk lesz a Bioware-nél, ha nem, akkor meg sok embernek nem fogsz tetszeni, h az õ befejezésük helyett a Bioware választ egyet.
"We fought the great war against the reapers 100 years ago. Commander Shepard, a true hero led our fleet to a glorious victory. The reapers are gone for good, but we are facing a much bigger problem now. The ultradangerouslysoundingspecies."
akármennyire is olcsó megoldás, nagy vonalakban kb. ennyibõl tart az összes befejezéssel kompatibilis folytatást írni.
De hát szintéziskor mindenki zölden világít. Meg ha lesznek benne quarianok, akkor nem mindegy, h puszipajtások a gethekkel, akik még ráadásul az immunitásukat is helyrerakták, vagy esetleg kipusztították mindet.
Kotor 2 féle megoldás is simán elképzelhetõ. Egy beszélgetés során kiválaszthatod hogy mi történt a múltban. Ehhez még mentés sem kell, csak szimplán ismerni az elõzõ részeket.
"Sokan már csak azért temetik a ME-t mert nem Shepard lesz a fõszereplõ.
Õszintén sztem ennyi épp elég Shep-bõl. Ki tudnak találni még egy olyan szerethetõ, kedvelhetõ, tökös fõszereplõt mint Shep."
simán.. lehet megköveztek, de én még csak nem is tartom sokra Shepi karakterét.. egy mezei katona, akinek külsejét szabadon megválaszthattad, a jelleme meg lényegében nagyban a te döntéseiden múlott.. ilyen tekintetben mondjuk emlékezetesebb fõszereplõ például Geralt a Witcher-bõl, vagy a Nameless One a Planescape Torment-bõl.. de nekem leginkább a companionok, amik emlékezetesek tudnak lenni akár külsejük miatt, akár a személyiségük okán... pl Morte, Ignus, Shale, Dog, Minsc, Xan, Edwin, Xzar, Viconia, Jan Jansen, Canderous Ordo, HK-47.... a ME-ben is sok érdekes companion megfordult a 3 rész alatt, akik így vagy úgy, de emlékezetesek maradnak, pl Garrus, Wrex, Tali, Grunt, Jack, Legion, Mordin, Javik... persze ez egyénfüggõ, kinek melyik npc a szimpatikus, kik azok, akikre mindig számíthatott a küldetések során...
igazából csak jó illúziót keltett hogy számít a döntésed. a 3. ban tényleg számított mert nem volt az a késztetés hogy majd ki kell dolgozniuk a következõ részt az import miatt.
Valóban sokszor illúzió volt, mert végül ugyanazok az események történtek, csak másképp vagy más emberek (idegenek) részvételével. De azért az illúzió megvolt. Mondjuk fura lett volna, h Ashley marad életben és aztán a 3. részben Kaidan szerepel, vagy elpusztítjuk a Collector bázist és az Illusive Man úgy beszélne róla, mintha meghagytuk volna, stb. Szal lehet, hogy illúzió volt, de akkor se nem voltak következetlenségek, vagy irreális dolgok a mentés importálásának köszönhetõen. Szóval ha most a 4. rész késõbb játszódik és azt beszélik benne, h a reapereket kiirtották, amikor én az irányítást váltottam, vagy, h alig maradt krogan, esetleg kihaltak, amikor én segítettem õket kigyógyulni a genophage-bõl, akkor az azért eléggé illúzióromboló lenne.
Sokan le fogtok szavazni érte, de szerintem nincs több értelme 4. Mass Effect-et kiadni, mint a Halo 4-et. Szeretem a trilógiát, sõt, megérdemelné a "videojáték-ipar Csillagok Háborúja" címet - de ez így kerek egész, ahogy van. Egy folytatás úgy állna neki, mint tehénen a pisztolytáska.
de ebben a világban annyira sok van! nem is hagyhatják veszni...
Akárcsak a Star Wars-ban vagy a Halo-ban, ezért is hasonlítottam az elõbbihez. :) Egy újabb vagy másfajta játékot azért el tudnék képzelni a sorozatba, de egy újabb, különálló, epikus Shepard-kalandot aligha.
A kroganokat meggyógyíthatják néhány száz éven belül újra, békében nem lenne olyan nagy nehézség megoldani. Ezt Mordin is belátja amikor cserben hagyod a kroganokat.
A reaperekkel akármit kezdesz kitalálhatják hogy végül mégis vissza kellett menniük pihenni ahonnét jöttek. Az asszimilációval mondjuk már nehezebb mit kezdeni, fõleg hogy ilyen idétlenül valósították meg, még mondhatták volna hogy végül ígyis úgyis megtörtént idõvel de ki akarna egy olyan világban játszani ahol mindenkin idétlen zöld áramkörök futkosnak.
Egyébként Deus ex 2 a példa erre..ha van egy elsõ részed három teljesen eltérõ véggel, írd úgy a folytatást mintha végül mind megtörténhetett volna, vagy közülük valamelyikeknek nem lett volna mégse akkora hatása mint gondoltuk volna.
Mass Effect fan film, hátha nem látta még valaki. Az emberiség egy igen fontos felfedezését mutatja be. Szvsz. a történet a lehetõségekhez képest ok, a megvalósítás más amatõrfilmekhez (pl. half-life2-bõl készült néhány nagyon ügyes) nem feltétlenül kiemelkedõ.
Nem rossz film. Ráadásul Mark Meer, Shepard férfihangja szerepli Jon Grissom-ot. Jon Grissom pedig egy mellékszereplõje az elsõ Mass Effect könyvnek és nem mellesleg hatalmas híresség az emberiség körében (a filmben még nem), mivel õ vezeti az elsõ csapatot, amelyik átmegy egy mass relay-en :) Egyedül a biotikával kapcsolatos hatalmas bakik zavaróak a fanfilmben. Mivel ha a lore-hoz hû lenne, akkor nem tudnának használni a terroristák benne. Sõt, még senki se tudna az emberek közül.
C-c-c-c-c-c az bosh'tet. :) Különben szerintem mire megjelenik, addigra úgyis gépfejlesztésre leszel kényszerítve. Az új konzolok megjelenése miatt mind arra leszünk.
Jaj csak ne azzal!!!!!Akkor nem fogok látni semmit mert kivágja a szemem a túlzott napfény meg,én csak csõsháder-nek nevezem féle finomságok,vizcsepp a monitor képernyõjén..de belülrõl.BF3,jaj ne!!!
Nem hiszem hogy prequel-t csinálnának, ezt biztosan õk is érzik hogy nagyon nagy bukás lenne, mert csak a legkeményebb Mass Effect fanok vásárolnák meg és azok közül is csak azok akiknek tetszett a befejezése (hiszen miért játszanák le egy olyan történet elõzményét aminek a végkimenetele szerintük egy idétlen baromság?). Ha van egy kis eszük akkor nagyrészben elszakadnak Shepard vonalától, de azért említések lesznek, mert a neve már összefort a ME univerzumával. Szal a prequeleket csak hagyjuk a könyvekre, DLC-kre, képregényekre... Az egy másik kérdés hogy mennyire lehet túlszárnyalni egy olyan történetet ahol a fõhõs az egész galaxist mentette meg. Ha valami olyan sztori köré kerítik az új trilógiát (gondolom ezt is trilógiának szánják) amely kisebb jelentõséggel bír mint Shepard története, akkor az egyszerûen el fog törpülni Shepard cselekedetei mellett. Így marad õ az eredeti és utánozhatatlan fõhõs és hát oké... megmentünk egy bolygót de...hát egyszer megmentettünk egy EGÉSZ GALAXIST. Valami nagyobb jelentõségû dolgot kell kitalálni. Ha megint a galaxist kell megmentenünk valami nagy és elpusztíthatatlan ellenség ellen az elég elcsépelt lenne. Remélem kitalálnak valami érdekes dolgot... Lehet elõveszik a Dark Energy-t ki tudja...
Továbbá szerintem a Mass Effect sikerét három dolognak köszönheti:
Az elsõ a téma amit feldolgozott. Olyan kérdésekre adott válaszokat amelyek a mai kor emberét is foglalkoztatja pl: egyedül vagyunk e a világegyetemben? Milyen volt a világunk régen? Ha létezik földönkívüli élet, akkor az milyen? És ezekre a kérdésekre rendkívül hiteles alternatívákat ad. Tulajdonképpen szerintem teljesen elképzelhetõ hogy egy nagyon hasonló esemény lejátszódhat a való világban is, hiszen itt most nem nagy zöldfejû ûrlényekrõl beszélünk akik embereket rabolnak és gonosz hatalmukkal a Föld kormányát irányítják, hanem egy társadalmilag nagyon hasonlóan felépített civilizációkról, hasonló gondolkodásmóddal, érzelmekkel, stb. Ezért lesz ez szerintem rendkívül hiteles.
A második a karakterek: Olyan karakterekkel ismerkedhettünk meg a harmadik részben, akikhez valljuk be, kötõdött a játékos. Én személy szerint még sosem éreztem érzelmeket egy számítógépes karakter iránt, de itt annyira életszerûen és gazdagon voltak ábrázolva, hogy néha el is felejtettem hogy csak egy rakás 0 és 1-es az egész. Gondolok itt például Liarára, aki szerintem Shepard (csak is a férfi Shepard, tudom hogy az aszárik nem nélküliek de nõ mellett nagyon bizarrul néz ki) egyetlen valódi szerelmét alakítja, vagy Garrusra aki pedig a legjobb barát megtestesítõje, de lehetne még mondani Wrex-et, Thane-t, Mordin-t, The Illusive Man-t, Anderson-t, Hackett-et.... Rengeteg gazdag és szerethetõ/utálható karakterrel büszkélkedik ez a trilógia és emiatt az egész él, és lélegzik.
A harmadik pedig a dramaturgia. A játék profi módon vezeti a történetet, tele van csavarokkal, drámával, akcióval, kalanddal, poénnal. Eddig egyetlen játékban sem láttam ilyesféle megszerkesztettésget a történetmesélés területén.
Na ha ezt a 3 elemet sikerül összerakni akkor nagyon nagy durranás is lehet akár az új trilógia, ez csak a fejleszõtkön múlik. Egyetlen problémát talán csak az elsõ dolog jelenthet, mivel az elsõ trilógiával magasra tették a mércét. Nah de bízzunk a legjobbakban!
Azért ne essünk túlzásokba :)
1) Ha hiteles helyett hihetõt mondanál egyet értenék veled.
2) Azok közül a karakterek közül akikkel a 3ban találkozhatsz elõször számomra akik egy picit is érdekesek voltak azok Javik, Eve és Traynor, a többi elég gyengécskére sikerült. Az összes olyan karakter akihez érzelmileg kötõdni tudok az 1-2ben már jelen volt.
3)BS. A ME erõssége a karakterekben és a viszonylag hihetõ és jól kidolgozott sci-fi univerzumban rejlik, nem a sztoriban. Pont most találtunk rá a crucible terveire, mert kétségbeestünk és mert csak meg a hasonlók sokat rontanak rajta. Az eredeti endingrõl inkább ne is beszéljünk. Igen, az EC sokat javított rajta és a maradék problémák nagy részét a Leviathan megmagyarázza. Ráadásul vannak nagyszerûen sikerült részei a sztorinak mint pl Tuchanka, de összességében a sztori gyengébb mint a BG 1-2, KotOR vagy DA:O. És ez csak ami hirtelen eszembe jutott a Bio saját háza tájáról. Egy Planescape: Tormenthez meg inkább ne is hasonlítsuk :)
A ME triológiának vannak bõven hibái, elejétõl a végéig, sztori és gameplay terén egyaránt, ezt be kell ismerni annak ellenére is hogy nagyon sokáig kedvenc játékaim között fogom számon tartani mind a hármat.
2) Elsõsorban az egész franchise szereplõire gondotlam, nem konkrétan a harmadik részben újonnan megismert szereplõkre, akik nem igazán votlak túlzottan érdekesek, kivéve persze Javikot.
3) Azzal viszont nem értek egy hogy gyengébb lenne a sztori mondjuk a DA:O sztorijánál. Nekem az valahogy túlságosan egyszerû volt, a vége pedig egy teljesen megszokott happy ending volt, a sárkány legyõzésével. A Mass Effect vége nekem pont azért tetszik mert nem a megszokott happy endinget hozta, hanem kicsit másként gondolta. Persze ez csak az én véleményem:)
Persze a trilógiának vannak hibái, de ettõl függetlenül szerintem sokkal többet nyújt egy átlagos játéknál.
Az a közös bennük, hogy a Deus Ex 3 végén is három választási lehetõség van és egyáltalán nem befolyásolják a végét a játék folyamán hozott döntéseink.
"A Mass Effect negyedik epizódjának megjelenésére legkorábban jövõ év végén lehet számítani, a programot pedig a DICE által kifejlesztett Frostbite 3 motor fogja hajtani."