Szerintem ez inkább a többféle koncepció miatt volt. Elsőnek gondolom a lázadók nem voltak tervbe véve, hanem csak annyi, hogy odamegyünk és mi fedezünk fel mindent, első kapcsolat az idegenekkel stb. Aztán valaki valamikor biztos kitalálta, hogy hé, nem lesz k unalmas ugyanazt a háromféle ellenfelet gyilkolni mindig? Kett, remnant meg egy-két vadállat? Idő meg pénz már nincs új modellekre, viszont tele a nexus meg hyperion ember, turián, asari stb modellekkel, mi lenne ha azokat felhasználnánk máshol is?
Na kb így születhetett ez a koncepció. Aztán azt már elfelejtették, hogy össze is fésüljék a két vonalat, hogy legyen értelme az egésznek.
belatom neked van igazad abszolut. Par hatasvadasz video miatt teljesen fel lett aldozva a vilag logikaja :D virtualis sort kuldom
en amikor jatszottam vele nem vettem eszre mert ugy van meselve h te akkor tudod meg h van egy masik faj, blablabla es bevallom nem gondoltam utana mert nem vagyok egy oriasi ME rajongo (csak az 1es volt meg). tudom nem mentseg igazabol ... :P
btw csovalni azon csovaltam a fejem mikor a 'nagy csavarnak' beallitott exaltation project-nel sokkkolnia kellett volna h a kekekbol lesznek a szurkek (angara --> kett) mert kb a vak is lathatta h mennnyire hasonlitanak egymasra, alig volt elteres a ket skin kozott.
es amugy tokre el tudnam fogadni ha a tortenet/tortenetmeselesi dolgok vagy a merhetetlen jatekmechanikai butitasok vegett bukott volna el az ME:A es nem a megjeleskori animaciok miatt.
Kroganek is tartják a kapcsolatot Kesh-sel a Nexuson. Drack "veje" pl ugye meg a küldetés. Egyik krogannek se jut eszébe szólni Keshnek, hogy figy' van itt egy másik faj is, akiről eddig nem tudtatok? Mert az Eladeenen vannak anagarák ...
1. Nem csak azon. Amikor mész a városban mutogatnak rád, hogy "nézd, egy idegen", eleinte a nyelvet se beszélik, csak aztán áll át a fordítóprogram stb. Közben pedig egy éve kb már közös kolóniáik vannak a Nexus lázadóival: emberekkel, asarikkal, kroganekkel stb.
2. De hát éppen ez az. Spender a lázadás után is csempészett ki dolgokat a lázadóknak Kadarára. Volt egy találkozója is Kadarán, ez még az érkezésünk előtt történt. Kadarán pedig nemcsak a lázadók vannak, hanem egy rakás angara is. Persze, lehet hogy Spender ki tudott osonni egy űrhajón úgy, hogy senki nem vette észre, el tudott menni egy olyan bolygóra, aminek a létezéséről sem tudtak a Nexuson és tudott találkozni egy új fajjal, amiről senki nem tudott a Nexuson, aztán vissza tudott jönni észrevétlenül. De ez eléggé hihetetlen.
Plusz: van egy másik példám is. A Kadarán ugyanis ott van az az anti-AI terrorista sejtnek is a bázisa, amelyik megpróbálja SAM-et kiiktatni egy másik mellékküldetésben. Ők is a Kadarán élnek, közben hazalátogatnak a Nexusra is néha. Nehéz elhinni, hogy ők is titokban tudták tartani, hogy jé, van itt egy új faj az andromédában, a ketteken kívül is.
Még egy bónusz: mások is segítik a lázadókat a Nexusról. Ők is kapcsolatot tartanak fenn velük a Kadarán. Mégsem tűnt fel egyiknek sem, hogy van ott egy másik faj is, amelyikkel eddig még nem találkoztak.
tavaly tavasszal toltam le egyszer (nekem elment, elveztem, semmi extra szal sztem is egy patronos jatek) igy lehet hulyeseg lesz amit irok de nekem ugy remlik h: 1. azon lepodnek meg h leszallsz es bemesz a varosba. asszem az a nem altalanos hisz az vmi 'megaszuper' bolyo ami csak marha keveseket tud eltartani mert annyira kicsi a valos elohely rajta de cserebe szep es spiritualis hely.
2, nexuson mindenen meglepodnek mert megerkezesunkig a komplett szerencsetlenseg szinonimaja az egesz bagazs. ha jol remlik akkor a sztori annyi h amikor ok megjottek rajottek h vmi nem koser, plane h lofranc eroforrasuk nem volt. (kaja/pia/energia) aztan emiatt villamgyorsan zavargasok tortek ki ami odaig eszkalalodott rovidesen h felkertek a kroganokat h ugyan rugdajak mar ki a francba a lazadozo csurhet majd aztan elertek h kroganok is megpattanjanak. az ezt koveto idoszakban vegetaltak csak mivel a sztori szerint igazi luzerek akiket nekunk kell patyolgatni h csinaljanak vmit. h miert nem kuldtek ki legalabb 1-2 felfedezohajot az jogos kerdes, arra csak lett volna kapacitasuk.
3. mert lakott az Andromeda alapbol. persze ledobhattak volna par tok ures bolygot amolyan ME1esen h lehessen rajta csapatni a meko-val (sy, anno magyarul toltam le) de szvsz igy sem sikerult eleg elettel megtolteni a tobbi helyet es ennek koszonhetoen voltak a reskinezett ellenfelek. a vege igy is foloslegesen el volt huzva szvsz szal nekem pont nem hianyzott mar.
Most, hogy újrajátszom (hiba, tudom), egy rakás olyan dolog merült fel bennem, ami elsőre nem vágott annyira mellbe. Kíváncsi vagyok, hogy másoknak mi a véleménye erről, csak én látom a gondot, van ezekre rendes magyarázat, vagy a játékot írták meg ilyen szarul. Spoiler van benne egy picit, de kétéves játéknál nem gondolom, hogy akkora dolog lenne. Meg ez a játék lényegében elspoilerezhetetlenül egyszerű.
1. Miért lepődnek meg az Angarák Ayán, amikor találkoznak velünk? Nyilvánvaló, hogy 14 hónapja ott vannak a Tejútról érkezett idegenek közöttük, nem most látnak embert, asarit, turiánt stb először. És ez nem tippelgetés: Kadarán, Elaadenen együtt élnek Angara helyiek és a Nexusról száműzött Tejútbeliek. Elaadenen először egy angara vízkufárral találkozunk, de ott van egy scavanger falu és a krogan város is. Kadarán meg amikor beérünk egy angarát rugdosnak éppen.
2. Miért lepődnek meg a Nexuson, amikor találkozunk az angarákkal? Kadarán vannak angarák és Spender, Addison asszisztense, az őt leleplező küldetésen éppen azzal bukik meg, hogy még az érkezésünk előtt a száműzöttekkel boltolt Kadarán ... Ahol nyilván találkozott angarákkal, miután az az ő városuk volt, csak a kett megtámadta őket, aztán jött Sloane Kelly és a száműzöttek.
3. Miért nincs egy felfedezésről szóló játékban semmi felfedezni való? Az összes bolygó,ahová elmegyünk már rég ismert és lakott. Eoson kettő elbukott kolónia van a Nexusról, Havarl az angarák ősi bolygója, Voeld a polgárháború frontja, Kadarán ott élnek a száműzöttek, Elaadenen a scavangerek (szintén száműzöttek) és a kroganek az angarák mellett, még a szétrobbant bolygó is tele Tejútbeli kalózokkal. Mind a hat bolygó lakott és felfedezett mire odaérünk.
Utoljára szerkesztette: lwb, 2019.02.13. 15:18:56
EA sosem hozta nyilvánosságra az eladásait, az elemzők szerint kb ~2 milliót világszerte (mindhárom platform). Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2018.12.08. 01:32:31
Kis érdekesség: Az Mass Effect - Andromeda könyv előzmény trilógia első kötete már megjelent ugye magyarul (én csak most állok majd neki). Beszéltem ennek apropóján a magyar kiadóval, hogy a másik két kötet is jön-e magyarul. Szerencsére a 2. kötetet május óta fordítják, és szerencsés esetben karácsony fele meg is jelenhet :) A 3. kötet angol verziójában még variálás van, így esélyesen csak jövőre kapják meg az angol szöveget. Azaz szerintem jövő év második felében jöhet a 3. kötet magyarul, de ez csak nagyon tipp.
De a BioWare az EA tulajdona, tehát anyagi és kreatív kontrol van felettük. Igazából csúszás ide vagy oda, már mindegy lett volna, ha akkor várnak még 3-4 hónapot. A Mass Effect franchise meg elég nagy név, ami kiérdemelte volna a türelmet. Amúgy igen a procedural generation cuccal kísérleteztek, amire kiderült, hogy a Frostbite motor (ami ugye nem a Bio sajátja) alkalmatlan.
Valami random generált rendszert vagy mit akartak, de azt is a Bio találta ki, nem az EA. EA ez esetben tényleg csak nyomta nekik a pénzt 5 évig, amíg meg nem unták.
Harcrendszeren a társaknak adható parancsokat értem. Ugye 1-2-3.-ban megállítod az időt, és kiosztod a parancsokat. Ezt nyugodtan átemelhették volna. Mi több, ebben a formában ez egy Mass Effect jellegzetesség, amit egyszerűen bún volt kihagyni. (Szerintem) Én néhány órát bohóckodtam vele, de valahogy nem jött át. Első tetszett, második, harmadikba már bele tudtam kötni jócskán, de a hibáik ellenére valahogy mégis ME-k maradtak. Andromédánál valahogy ezt nem éreztem.
Bio kontra EA hiba; Én úgy tudom, EA nagyot akart durrantani, és olyanra kérte a bio-t, amit nem lehetett teljesíteni. Bio megpróbálta, majdnem 4 évig próbálták, nem jött össze. EA erre adott egy másik utasítást, és alig több, mint fél év alatt ezt dobta össze a bio. Tehát itt is EA volt a ludas. Ha olyan rendszert akarok, akkor arra egy külön fejlesztőgárdát kérek fel, hogy dolgozza ki az alapokat, amire majd rá lehet a játékot, játékokat húzni. Nem évekig hajtok egy sikeres címet, aztán ha nem jön be, akkor letojom, menjen ki úgy, ahogy áll, gyakorlatilag... Egy ME, az egy név. Ha tönkreteszem, azzal hatalmas profitnak mondok búcsút. És ha jól tudom, azóta sem jött ki olyan, amit EA akart akkor, és még évekig nem is fog. Hiányzik hozzá a műszaki háttér. Utoljára szerkesztette: Dante73, 2018.07.26. 14:01:03
Számomra a játékkal a legnagyobb gondok hasonlóak voltak, mint a Dragon Age Inquisition-nél is. Bioware nem igazán jó open worldben. Nem tudnak egy élő, lélegző világot készíteni, plusz nem tudom, h az open world-e a probléma, vagy elmentek tőlük a tehetséges küldetéstervezők, de a mellékküldik minősége is mélyrepülésbe kezdett a DAI óta. Egyszerűen mindkettő játékuk sokszor olyan érzést nyújt, mint egy offline MMO. Üres, élettelen helyszínekkel, egy helyben álló, semmittevő NPC-kel és MMO-szerű mellékküldikkel. Régebben nem ez volt rájuk jellemző. Vagy azt kellett volna, h felvesznek egy csomó fejlesztőt, akik tapasztaltak az open world játékokban, vagy maradniuk kellett volna a régi formulánál.
Szerk: Plusz ez mellé jön a MEA esetében, h a játék többi része se kiemelkedő. Max csak ok, vagy inkább rossz. Egyedül a harc az, ami fejlődött az előző részekhez képest. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2018.07.26. 11:58:36
Az EA-nek lefeljebb a sok miktrotranzakciót köszönhetjük a multiban, de maga a játék, a gyenge történet és az előző részekből bénán copypaste-elt karakterek, a szar animáció és a tény, hogy az ÖSSZES asari pl. ugyanazt az arcmodellt kapta, az teljes egészében a fejlesztő, jelen esetben a Bioware hibája.
Jason Schreier írt egy cikket a kotakuban arról, hogy miért ment félre a MEA. Kényelmes az EA-re mutogatni, de a bioware legalább annyira hibás. Maguk se tudták mit akarnak és többször újrakezdték, aztán a végén nagyon rövid idő alatt csapták össze kapkodva azt, amit végül kaptunk. Koncepciótlan volt az egész.
A játék ezerszer el lett tolva, 5 évig készült és a Bioware képtelen volt normálisan összehozni (egy új stúdiójuk dolgozott rajta ugye). Persze adhattak volna nekik még fél évet, hogy "na majd most" de valahol megértem, hogy megunták. Amúgy anyagi szempontból nem lett különösebb bukás, tudtommal profitot termelt, csak a kritikai és rajongói visszhang miatt jegelték. Plusz mert az eredeti trilógiát fejlesztő BW stúdió most épp Anthemet gyárt.
Abban egyetértek, hogy kellett volna nekik még pár hónap. De szerintem épp eléggé össze volt kötve, jobban szerintem nem kellett volna (amúgy mivel ki kellett választani, hogy Shepard férfi vagy nő volt, ezért szerintem egy késöbbi DLC-ben jött volna valami audio üzenet vagy valami, ami nem valósult meg). A harcrendszer meg szerintem teljesen rendben volt, sőt. Itt a sztorin kicsit csiszolhattak volna szerintem még. Meg a társak egy része se volt a legjobb. Maradék idő mehetett volna az ominózus fejekre, bugokra. Minden esetre egy átgondolt 2. rész is jöhetne nyugodtan. Mert sztori alap akad (Remnantok, Meridian, Ryder-1/Habitant-7, kett birodalom, quarrian ark, stb...)
Igen, de ha még fél évig csiszolgatják mondjuk az andromédát, kicsit jobban összekötik az eredeti trilogiával, (Nem csak a fajok, és a relay technológia a közös, hanem mondjuk a harcrendszer, a pathfinder meg fantom is egyben, és még 1-2 meghatározó apróság) akkor nem lett volna ekkora bukás a cucc. Megkockáztatom, egyáltalán nem lett volna bukás, sőt... Csak nem pénzt kellett volna akarni gyártani, hanem játékot. A legtöbb ilyennél érződik, ha nem a marketingesek irányítanak, hanem a kockák, akkor nem buknak ekkorát, közel sem.
Mert azt a penzt, amelyet az Andromeda hozott volna, azt mar azelott elkoltotte az EA, hogy meglett volna a hivatalos Andromeda megjelenes bejelentese. :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.07.25. 20:33:32
Igazság szerint, én nem értem ezt a kiadós dolgot. Vannak független játékkészítők. Csinálják a játékokat, stabilan jól keresnek a dologgal. Egyszer csak benéznek egy játékot, mert elkapja őket a gépszíj, és már nem játékot, hanem pénzt akarnak csinálni. Na ilyenkor jön EA, uborkafos, megveszik őket, tolják ki egyik fost a másik után, aztán feldarabolják, eladják, felszámolják. Viszont, ha nem annyira pénzt akarnának keresni, leültetnék a megvett cégek embereit az asztalhoz, hogy csináljanak játékot, és akárcsak kicsit is hosszabb távon, betegre keresnék magukat, mi meg jó játékokkal játszanánk... És most ez az, amit profinak hívnak?
Na bő egy év elteltével kipörgettem újra, elég alaposan, mert a rendszer 78% lett :D (csak egy adag Task mappás küldetések maradt) Azt kell mondjam szépen kipofozták (bár még lehetett volna kalapálni kicsit), így összeségében egy stabil 7/10. Ha az EA nem egy köcsög, és nem erőlteti az aktuális negyedéves jelentésbe, hanem tolták volna 3-4 hónapot, akkor az mindenkinek jó lett volna. Plusz, ha az EA tökös, akkor nem lelövi, hanem tolja hozzá a single DLCket ugye, és akkor még javulhatott volna a játék egy kicsit (persze fontosabb volt, hogy a lelövés elött a gagyi multiba összedobjanak 3 fizetős packott). Most a botrányok, meg az Anthem miatt ugye jegelik a Mass Effect címet, de azért remélem majd lesz még ME játék. Igazából az Andromeda sztorit is folytathatják felőlem (a trilógiát a béna vég miatt nehéz is lenne, meg inkább ne is), csak nagyon kapják összemagukat (de mivel a BioWare se a régi már, ezért ez nehéz lesz).
Nincs külön driver. A legfrissebb driver-ek tartalmaznak minden korábbi optimalizációt.
Egyébként másnál nincs gond a játékkal? Tele vele a hócipőm rengetegszer szarakodik vagy a kép vibrál vagy vga memória kevés neki vagy vmi kínja van.Most is elindítom,ablakba semmi baja fullscreenbe meg zölden vibrál az egész.És nem a vga-nak van baja semelyik másik játékban nem csinál ilyet csak ennél.A vga se lehet kevés neki 1060 oc 6GB.Az új wolfensteintől kezdve az evil within 2-ig minden hibátlanul megy.
Nekem is ez volt a legnagyobb bajom a játékkal... Olyan semmilyen... Semmiben sem kimagasló, kb a tucatfos szint. Olvastam pár kritikában hogy jó jó de azért "Elég jó" meg "megüti a szintet" de BASSZUS egy elméletileg AAA katrgóriás Mass Effect játéknak nem "elég jó" -nak kell lennie hanem méltó folytatásnak. Amit az Androméda MINDEN tekintetben nem tudott teljesíteni. Egy unalmas, sótlan, semmilyen játék lett belőle. Ha nem MA -lenne akkor egy tipikus "egy héttel utána már senki sem emlékszik majd rá" játék lenne.
Ezért mondom a kickstarterre kell figyelni, mert lesznek a fejlesztők között is akiknek ezt nem veszi be a gyomra. És létrejönnek majd kis csapatok akik továbbra is jó solo játékokat csinálnak. Mint amilyen az Obsidian is. Ezeket meg el kell felejteni. Talán a Beth az amelyik még nem kurvult el ennyire mint az EA.
Az teljesen egyértelmű. Engem egy pontig nem is zavar, ha nem kell 200 lépést előre gondolkodnom, nem kell előre elterveznem, hogyan fogom a karakteremet fejleszteni, hanem elég kinézni egy irányt, a perkek, lehetőségek ismeretében. Csak annyit akartam mondani, hogy a folytonosság hiánya volt az, ami kicsapta a biztosítékot. Az animációs, és egyéb gondok, csak hab volt a tortán. Képzeljük el, a Tomb Raidert Lara Croft nélkül... Lehetséges, de ahhoz fel kell kötni az alsóneműt. Itt, Shep nélkül eleve fel volt adva a lecke, de sikerült minden tekintetben mélyen elmenni a léc alatt. És ennek az egyik oka, amit említesz, de ezt is alulról vitték át, a másik a folytonosság hiánya. (Szerintem)
Elő kell keresni mekkora örömködés volt mikor az ME:1 kiforratlanságait felválltotta a kiforrott cover és corridor shooter run&gun mechanika?
Az eredeti ME-et hányan vitték végig lopakodva haladva, taktikusan, rohangálás helyett? Hardon szerintem senki , mert én próbáltam és nem is lehetett , szóval még a nehézség is kiforratlan volt . Akkor kellett volna panaszkodni mikor lesarkították, levitték a fejlesztési időt, meg berakták a mini game-ket hogy kitolják a játékidőt. A kiforratlanságokat meg otthagyták mint kutya a szarát. A casualoknak tesznek a kedvére akik az ME2-nek örültek mint majom a farkának , ilyen 95/100-akkal az árnyoldalait meg nem látták. Szóval a probléma forrása a casualkodás a casualosodás.
Egy folytatás ritkán tud felnőni az elődhöz. Szerintem, ezt nem is várja senki. ME:A-nál, én olyan dolgokat nem értek, hogy a harcrendszert pl miért kellett kukázni? Miért nincs az elején mondjuk egy tutorial erejéig az eredeti, a "mi" galaxisunk? Így gyak csak a név maradt Mass Effect, és ez egy egész más játék lett... Az elején ez a meghalt a Pathfinder, éljen a Pathfinder dolog rettenetesen elcsépelt, és a megvalósítás is valami.... rettentő gagyi.
Árnyékra vetődtek a casual-ok mikor örültek az ME:1 folytatásnak.
:DDD Srácok akinek van érzéke , már az ME:1 után belevéste az agyába hogy itt már csak kontrasztosodás lesz.
Legnagyobb sajnálatomra csak egyet tudok érteni Veletek. Én még az Inquisition-nel is "elvoltam", mert a történetvezetés nekem még ért annyit, hogy eltekintsek a játéktechnikai problémáktól. Reménykedtem, hogy talán itt is elég lesz ennyi, de a ME:A-nak háromszor futottam neki, mire egyszer végigszenvedtem; azt is csak azért, hogy tudjak áldozni a hobbim oltárán (screenshot készítés).
Egyszerűen semmi nem fogott meg benne - az írás minősége átlag alatti (BW szintjéhez mérve), nincsenek szerethető/gyűlölhető karakterek. Olyan "pocsolyameleg" lett az egész: nincs igazi lelke a történetnek (se a karaktereknek), ami kicsi van, annak a kifejtését meg nem teszik meg már single playerben. Lehet mutogatni, hogy BW vagy EA a fő ludas (szerintem mindkettő keze benne van), de játékosként nagyon szomorú vagyok, hogy az egyik legsikeresebb sci-fi franchise neve alatt ennyi "sikerült". Utoljára szerkesztette: Rannah, 2017.10.23. 16:58:43
Egyetértek. A legnagyobb baj a Bio játékokkal mostanában, hogy nincs bennük semmi lélek. Hol van már a KOTOR 1 vagy a DA:O, ahol tényleg elhittem, hogy egy történetet akarnak elmondani és aköré csináltak egy játékot ... Nekem senki ne próbálja megmagyarázni, hogy tényleg hosszú éveken keresztül designerek ezt a történetet akarták elmondani a ME:A-ban. Ez egy kényszermegoldás volt, miután látták, hogy az eredeti, teljesen open world és random generált felfedezős koncepció megy a kukába. Gyorsan összedobták a legnagyobb kliséket, amiket csak lehetett és már mehetett is a dobozba.
Ez a legnagyobb baj. Az ilyen, történet-orientált játékokat nem lehet futószalagon csinálni, mint egy online shootert, ahol tényleg csak a technikai megoldások számítanak. Ide kell egy jó történet, jó karakterekkel, ahhoz meg kell egy jó író, ihlet és sok idő. George R.R. Martin hány éve írja a könyveit? Ha egy írót sürgetnek, annak a vége klisés szar lesz, amit láthatunk az ME:A-ban is.
Nekem nincsenek technikai problémáim az EA játékokkal, ME:A is tök jól néz ki, jól fut, stb. A kreativitással van baj. Hogy évek óta képtelenek egy szórakoztató játékot - ami nincs teletömve idegesítő mikrotranzakcióval - készíteni. ME:A esetében is mindenki lesz*rta volna az animációs problémákat - ami nem a motor hibája - ha maga a játék jó lett volna. DA:I esetében is tisztán látszik, hogy a motor tökéletesen tudta volna kezelni a játékot, alapvető koncepciós problémák voltak vele (harcrendszerrel, quest rendszerrel). A motorral nem sok bajom volt, minden ami nem tetszett az utóbbi EA/Bio játékokkal az alkotói, koncepcionális dolog volt. Mintha nem 30 éve készítenének játékot, nem is értem.
Nézd a CD csinált magának egy motort és fejleszti nem semmi teljesítmény. Az EA még arra se áldoz ne egy akciójáték motorjával készüljenek a szerepjátékai. Pedig még a fejlesztői is elmondták nem alkalmas rá. Laikusként nekem is lejött ez alkalmatlan erre. Ennek semmi köze ahhoz hány céget fizet. Mert nagyjából mindnek ugyanaz lesz a sorsa.
1. Grafika (ami egyébként a pénz 80%-át viszi el) a legutolsó. Sztori és harcrendszer (aska játékélmény). Felőlem lehet akármilyen hanyattb***ós a grafika, ha a játék élvezhetetlen. 2. CDP befektetett és gyakorlatilag magának kereste a pénzt. EA egy gyár, ahol egy nagy projekt (DA, ME, stb) több száz millió dollárból készül és nem magát kell fenntartania hanem 20+ céget is (tízezrek fizetéséről, irodák fenntartásáról beszélünk). Tehát nem teheti meg, hogy 20-30 dollárért, adja a százmilliós cuccait, amin 2-300 ember 2-5 éven át dolgozott, fizetésért, bónuszért, adókért, stb.
A megoldás egyszerű, nem kell EA játékot venni. Én sem teszem. Utoljára DA:I/ME:A-t vettem tőlük, egyiket sem játszottam végig, mindkettőt megbántam. Ubisoft szintén zenész, bár bennük olykor még van némi fantázia.
Az a baj, EA-nál nem programozók, játékfejlesztők / játékosok ülnek, hanem öltönyös reklámszakemberek, bankárok. És ráadásul aktívan belepofáznak abba, mit csinálnak az egyes csapatok. Aztán, ha nem jön be, nem, hogy hamut szórnának a fejükre, még a csapatokat hibáztatják. Feloszlatások, átrendezések, stb. Láttunk már elég hasonlót. Amelyik fejlesztő cég EA-hoz, (ubihoz, stb kerül) annak annyi. És az addig sikeres frencsájzaiknak is. Nem is értem, miért nem látják ezt Ők maguk?
Ráadásul ezt súlyosbítja a PC gondolkodás. Ami még ebben a világban sem került túlsúlyba. Sok emberből utálatot vált ki, nem véletlenül. De úgy néz ki az EA egy küldetés, mert épeszű ember nem vágja a fát maga alatt.
Nem mondanám igénytelen volt a DA3 sztori nagyon erős lett, nagyon jó karakterekkel, nagyon jó történettel. Ami elrontotta az az mmo feeling, aki nem szereit az mmokat az meghal tőle. De ha végigcsinálod akkor egy epic sztorit kapsz mert van csapat aki megírta még utoljára. Azt mondom nem reménykedek semmibe mert ez egy temető a szar világunk temetője. Csak szopnak mert úgy néz ki a 10, 20 éves generáció nem elég a kassza sikerhez vagy nem tudom. Kellene valami mint írtam egy Tod aki érzékeny ujjaival kitapintja mi az ami igazán nagy tömeg zombinak eladható vagy elindulni az Obsidian útján ami nem nagy pénz de minőség és akkor a végén nem kell szemen köpni magad. Vagy megérteni, hogy csinálja a CD Projekt, és az nincs messze mert a W3 sem egy igazán szerepjátékos harcrendszer. Teljesíthető. Csak az EA a probléma. Nem akar beleölni annyit se mint a CD Projekt. Ők jól megértették korunk lényegét. Sajnos. 1. Lélegzet elállító grafika. 2. Egy jó történet, nem feltétlen de ők ragaszkodnak hozzá. De a lényeg ezek mixe. És akkor mindegy mennyire szar a harcrendszer. Az EA viszont munka és befektetés nélkül akar pénzt keresni és ez már nem műk.szik.
A remény hal meg utoljára. Egyébként attól, hogy egy guriga taknyot nem ér egy játék, attól még lehet sajnos kasszasiker. Csinálnak belőle mondjuk egy online shootert loot boxokkal, mint az overwatch vagy egy mmo-t ahogy a mass effectből anthemet csinálnak éppen és ez akár meg is mentheti a bio-t.
Mármint névben, mert innentől már nem rpg-stúdió lesz, hanem valami egész más. Ha most kéne fogadnom, akkor 80-90%-ra tenném annak az esélyét, hogy a bio lényegében szépen lassan átalakul azzá, ami most a Bungie, csak ők nem Destinyt, hanem Anthemet fognak csinálni főállásban. A többi mellékprojekt meg szépen kivezetésre kerül, a mostani DA igen sanszos, hogy az utolsó rpg, amit a bio csinálni fog.
Ha a következő Dragon age olyan igénytelen lesz mint az előző akkor miért lenne kasszasiker? Dragon age az origins óta csak rosszabb és rosszabb. Ugyanúgy mint a Mass effect,mind a kettőből csak az első két részt vettem meg.
Na, megtörtént: az EA a Bullfrog, a Westwood, az Origin és megannyi legendás stúdió után kicsinálta a Dead Space-t fejlesztő Visceralt is.
Ne legyen igazam, de ha a Dragon Age nem lesz valami egetrengető kasszasiker, akkor a Bioware lesz a következő ... :(
Most kicsit negatív leszek de az EA most kiverte nálam a biztosítékot.Lehet így van egy ideje de most néztem rá az extra content-re.A pofám leszakad a single-t cseszik bővíteni de a multi packokért elkérnek 3000ft-ot kb.Azért vhol megkéne húzni egy határt.Elcseszik a játékot aztán ők háborognak hogy mi ez a fikázás és csak a multit támogatják akkor,erre képesek lehúzni ilyenekkel a játékosokat.Oké másnak biztos nem pénz 10 dollár de a 4 fos multi pack majd 12000 magyar forint+ha kell a deluxe upgrade az még 3000 ft kb. Jóformán az egész játék nem kerül ennyibe mint az ilyen szarok.Meg ez a multi egy kicsit azért sántít,mire eléri vki egy karakterrel a XI-es szintet,vagyis mire kinyítja hozzá a cuccot,ami persze random.200 órám van benne ennek kb fele multi de karakterekből még csak az összes sincs meg nem hogy x szintű,fegyverek dettó...
DA3-nál még volt csapat korunk egyik legjobb dark fantasy írója. Ott ahogy látom open world nem open world volt a probléma, próbáltak ráülni a skyrim keltette hullámokra, miközben a lényeget nem vették észre a skyrim nem a régi rp játékosokat célozta meg hanem az akció játékosokat. Ők meg próbáltak két pofon között fent maradni. A sztori jó lett, aki végigjátszotta közte Gaider egyik legérdekesebb időutazós részével. És a többiek is a karakterek főleg ha a könyveket is olvastad. Kerek egész volt rossz csomagolásban. Az MEA-nál már látatlanba is tudtam mondom nem csak a csomagolás a gond. Már sokszor részleteztem, nem ismétlem. EA kivégezte ezt a céget ahogy sok másikat is. Ahol most lwb tart azon már túl vagyok. Ez a cég volt a legjobb egy időben. Volt valamikor.
Ami érdekelt, végigvittem. A blobbereket nem szeretem, a dio klónokat sem, a jrpg-ket sem. A többit legalább próbáltam, de sanszos, hogy végig is vittem.
Az. Az elso 1-2 (ho)napban mindenkeppen. Aztan meg? Annyi, de annyi szinvonalas es jo rpg jelent meg mostansag (ertsd, az elmult 3-4 evben), hogy aki nem talalja meg a maga tartalmas szorakozasat a Mass Effect/DA/Fallout/stb sorozatokat temeto nagy obegatas kozepette, az azert valahol magara vessen! :)
Főleg azért nagy itt a veszély, mert egy Witcher 3 -ból 2 év alatt kevesebbet adtak el, mint Overwatchból fél év alatt. Pedig W3 volt már 10 euró alá is akciózva, nem is egyszer. A könnyű pénzt meg mindenki szereti, az EA főleg. És annak az esélye, hogy az új Dragon Age olyan jó vagy jobb lesz, mint a Witcher 3, az nagyon pici. Destiny is eladott 25 milliót egy év alatt, pedig csak két platformon jelent meg. Ha valamit egyszerűbb megcsinálni és több pénzt is csinál, akkor minek vesződjenek a nehezebb, rizikósabb, kevesebb pénzt hozó rpg-kkel? Üzletileg érthető, játékosként szívás.
Kár, mert volt idő, amikor a Bioware volt a legjobb a pályán.
Azért a Dragon Age 3 kritikai siker volt 8-9 pontos értékelésekkel, illetve hiszti se volt különösebben körülötte. Sokaknak tetszett, sokaknak nem, mint általában bármelyik másik játéknál, de ennyi. Utoljára szerkesztette: MrAndree, 2017.08.21. 10:23:48
Az utolsó ilyen játékuk a DA:O volt 2009-ben nem valószinü, hogy valaha is csinálnak még olyat de legyen igazad. Jó open world rpg-t, jó sztorival, nagyon nehéz csinálni, én még csak a Witcher szériában láttam ilyet tökélyre fejlesztve.
Az új Dragon Age mindenképp vízválasztó lesz a BW életében, vagy megindulnak felfelé vagy végleg lecsúsznak, nem kicsi a tét persze ahogy lwb is mondta ott van még egy másik lehetöség is és nekiállnak inkább akció-shootereket gyártani aztán hagyják a fenébe az rpg-ket...
Pedig olyan egyszerű lenne. Nem kéne erőltetni ezt a sandbox open world dolgot felbuzdulva a Witcher 3 meg a többi sikerén. Ez nem megy nekik. Ettől lett mind a DAI, mind az Andromeda ratyi szar, a rengeteg bolyongás, nyílt felszín, ide-oda autózgatás, rengeteg downtime, túl sok, túl gáz gyűjtögetős mellékküldi ami semmit nem tesz hozzá a játékhoz. Vissza kéne térniük ahhoz, amihez tényleg értenek. Gyártsanak egy nagyon-nagyon jó sztorival rendelkező csőjátékot, interaktív filmet. Ha ilyet csinálnak én továbbra is megveszem mindegyiket... Utoljára szerkesztette: gseldon, 2017.08.21. 09:48:07
Pedig boritekolhato, hogy a kovetkezo evek az Anthemrol fognak szolni.
Bar, ugyebar keszul a Dragon Age kovetkezo resze (iparragi pletykak szerint), de latva az Andromeda fogadtatasat (es korabban a DAI altal kivaltott indulatokat), jobban teszik ha megszuntetik azt a szeriat is, amig nem tisztul le a kep az igenyeket illetoen es le nem nyugszanak a kedelyek. Jo dolog egybol visszaulni a lora, de csak akkor, ha fenn is maradunk ezuttal a nyeregben.
Bizony. Ettől még készülj fel, hogy a Bio az Anthemről fog szólni (hacsak nem áll bele a földbe). Ha megnézed a többi online shooter eladásait (Destiny, Overwatch stb.), akkor látod, hogy sokkal nagyobb pénz van benne, mint a szingli RPG-kben. Egyszerűbb is megcsinálni. Add hozzá az EA-t és már integethetsz is a Bionak, mint RPG stúdiónak.
Kicsit lejjebb leírtam. Leginkább egyébként az, hogy nem veszi figyelembe a korábbi döntéseinket, lényegében mindegy mit csinálsz a játék során, ha toltad a multit vagy megvetted a mobil applikációt és kellően magas a war asseted, akkor választasz egyet a neked szimpi színből és ennyi a vége. Mindegy, mit csináltál előtte, mindegy milyen döntéseket hoztál három játékon keresztül, mindegy hogy full paragon vagy full renegade voltál, vagy valami a kettő között, mindegy hogy lebeszélted a TIM-et vagy sem, hogy Saren az egy végén öngyilkos lett vagy sem, hogy megtartottad-e a collector bázist a 2 végén vagy sem.
Toltad a multit, megvetted a mobil appot, akkor elég volt végigszaladni a főszálon és bőven lett elég war asseted, hogy mindegyik szín, sőt, a bónusz lélegzős videó is elérhető legyen a számodra. Ez - szerintem - kurva igénytelen megoldás. A DLC előtt ráadásul szó szerint mindegyik befejezés ugyanaz volt, más színben. Szó szerint.
Ezen felül azzal is bajom volt, hogy ez a szintetikusok vs organikusok történet, ez nekem nagyon klisésnek és gyengének tűnt. A reaperek eredete végig misztikus volt, az ember találgatott, hogy vajon mit akarhatnak, honnan jöttek, erre kapunk egy százéves sci-fi klisét. Önmagában ez még nem ölte volna meg a játékot, sőt, igazából a kettő együtt sem öli meg, de az tény, hogy a befejezés sikerülhetett volna jobban is. Háromból kétszer sikerült is nekik.
Konkrétan neked mi a bajod a végével? Mert azt sokszor olvasom, hogy szar, de hogy KONKRÉTAN, mi a baj vele, azt nem tudom. (Azt tudom, nekem miért nem tetszik, de kíváncsi vagyok az "általános" véleményre, illetve a Tiedre is....)
Anthem meg semmi több, csak 1 fos Destiny klón.. még hogy RPG XD
Meg is érdemli az egész Bioware.. Már az egész ott kezdődik, hogy a Dragon Age szériát is elbaszták.. az első még elment úgy ahogy.. de a 2. rész kritikán aluli volt.. a 3. rész meg offline mmo... vicc Mass Effect is.. első rész elment.. majd jött a kiváló második rész.. erre elbaszták a harmadikat.. mondjuk a végére a dlc-vel javítottak rajta, de még így sem az igazi.. Mondom ezt úgy, hogy imádom az alap szériát.. de ez az Andromeda valami kritikán aluli szar lett.. nem is kár ha bezárják az egész biowaret.. Majd a CD Projekt csinálja meg az Obsidian a jó RPG-ket.
Örülök, hogy neked tetszett. Szerintem összecsapták az egész végét két hét alatt és ez lett az eredménye. Egy jó játék, méltatlan befejezése.
És ezt a "happy end" dolgot, ezt hagyd már. Százezerszer le lett írva, pl. itt is, alig picit lejjebb vagy ötször, hogy nem ez volt a baj a 3 végével. Főleg, hogy VAN happy end befejezés is a 4 különböző befejezés között (öt ..., bár az ötödiket nem nevezném befejezésnek). Igaz, a 4. is csak inkább 3 és fél.
Mindezen felesleges most agyalni, amikor épp azt szemléljük, hogy lesz egy régi RPG stúdióból MMO shooter stúdió. A Blizzardnál már láttunk ilyet RTS-ből, meg a Valve-nál hasonlót FPS-ből online shopba.
Nem értem mit lovagoltok a 3 végén. Nem lehet mondani szarul volt megírva, aki happy endet várt az akkor nem nagyon értette kik az ellenfeleik. A lehetőségek is jók voltak. Az AI meg ez egyik kedvencem azóta is, ahogy mondja pl. So be it! Meg ahogy kerek egészé formálja mi is a csoda fegyver, valójában nem is fegyver. Klassz mese klassz befejezéssel. A DAI előtt utolsó értékelhető már teljesen akció-rpgjük. Legalább még rá lehetett fogni, még megvolt a varázs amitől különlegesek voltak. Utoljára szerkesztette: Although, 2017.08.20. 12:53:29
Dehogy! Utolsó órájában? Az az 5 párbeszédből az első játék kb felénél, kétharmadánál kezdődik, aztán megy végig egészen az utolsó küldetésekig, akár 30-40 órával később. Egyébként mégis mi a fene döntsön egy RPG-ben, ha nem a párbeszédek? A Tormentben mi befolyásolta a játék végkimenetelét? A harc a cranium ratekkel vagy a párbeszédek? A Fallout 1-ben mitől függött, hogy a Masterrel a végső konfrontáció hogyan végződött? Párbeszédtől vagy a plazmapuskádtól (figyelem, ez nem a F3, ott az utóbbi döntött volna)?
Igen, 5 párbeszéd dönt, de hogy melyik öt, azt csak akkor tudod meg, amikor már végigvitted a játékot (vagy akkor sem).RPG-kben a döntéseket párbeszédekkel szokták megoldani.
"Az út a lényeg, nem a vége:"
Azért a vége is számít. Az egész fontos. Tény, hogy az út fontosabb, mert ha az út szar, akkor akármilyen jó is a vége, nem jó a játék. De azt mondani, hogy a vége tökmindegy, mert az út jó volt, az nem 100%-ig igaz. Mindkettő fontos.
Arra kíváncsi leszek, hogy hány évnek kell eltelnie, amíg elmúlik ez a kifogáskeresés a Bionak. Elcseszték a végét, ez van. A MEA-t meg egy az egyben elcseszték. A DA elcseszése még várat magára, aztán végre csinálhat a Bioból Bungie-t az EA, úgyis az a terv az Anthem-mel.
király, a bioware visszatérhet a dragon age-szériához, hogy abba is belerúgjanak még egy utolsót... Utoljára szerkesztette: endorphinz, 2017.08.20. 02:44:30